Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 10:17:39 Titlul subiectului: |
129983 |
|
Parerea mea este ca s-a lucrat la tronson si dupa 1990, deci nu s-a facut chiar totul pana in 1989...Pana s-a dispus sistarea lucrarilor in 1993 au mai lucrat ceva, chiar daca poate nu in acelasi ritm de dinainte de 1989 (2 statii si 4km cale dubla pe an).
Portiuni "cu probleme" erau in zona Policolor-LdC (statia Policolor finalizata 35%, tronsonul Policolor-LdC finalizat 40%), racordul cu reteaua existenta la NG (cel spre Dristor, finalizat 50%), iar situatia cea mai critica era la noul peron NG2 din care nu facusera nimic si o anumita "trecere" rectangulara de 80m (la fel 0%) ...Dupa cum se vede, "trecere" exista la fiecare statie, insa personal nu inteleg ce reprezinta, variaza intre 80 si aproape 400m si poate fi atat rectangulara cat si circulara...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.2 kb |
Vizualizat: |
de 13369 ori |
|
Ultima modificare efectuată sab la Mie 14 Iul 2010 11:03:44, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 10:59:22 Titlul subiectului: |
129984 |
|
Asa da, probabil ca acelasi rationament trebuie facut si cu magistrala M 4 - GdN 2 - PLS Zarea. Numai ca aici nu au mai avut puterea sa se apuce si de Laminorului
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 11:04:23 Titlul subiectului: |
129985 |
|
Acolo nu era zona "curatata" in intregime de constructii, iar dupa 1989 mai greu sa expropriezi, chiar si pentru cauze de utilitate publica..(vezi pasajul Basarab)
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 14:35:04 Titlul subiectului: |
130001 |
|
Citat: | Dupa cum se vede, "trecere" exista la fiecare statie, insa personal nu inteleg ce reprezinta | Cred ca se refera la portiunile de tunel ce fac legatura intre tunelul circular/rectangular, si partile de intrare/iesire din statii - casetele de trecere de la rectangular la circular si invers.
Exista filmulete pe YouTube, unde se pot vedea aceste casete, in anumite locatii pe linia spre fosta LDC.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 15:44:51 Titlul subiectului: |
130012 |
|
Documentul citat e un extras din descrierea tehnica atasata acordului de imprumut BEI2. Terminologia utilizata apartine bancherilor.
Puteti face usor un exercitiu de identificare pe schma de mai jos.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.75 kb |
Vizualizat: |
de 13283 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 15:50:16 Titlul subiectului: |
130015 |
|
Exista cumva si imagini facute cu aceste spatii? Nu merg cu metroul in zona decat foarte rar si am cautat imagini, chiar si de dinainte de darea in folosinta a tronsonului.
Ar fi interesant de vazut cum aratau tunelele inainte de terminare, poate in intervalul 1993 - 2008
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 16:03:22 Titlul subiectului: |
130016 |
|
La vremea aceea, dupa cum se stie, se circula in sistem pendula si pe un singur fir cam pe jumatate din traseu, iar filmul incepe dupa macazul de la jumatatea distantei dintre 1 Decembrie si Policolor (unde metroul care venea de la LdC treceau pe "contrasens"-adica pe stanga- ca sa ajunga la peronul nou la NG)
Nu imi dau seama sigur daca metroul de Policolor asteapta eliberarea liniei sau doar este garat la peron, dar pare ca are luminile stinse si stationeaza
Pentru cei ce nu isi mai aduc aminte, atunci se circula normal (adica pe dreapta, nu pe stanga ca acum), bineinteles cu exceptia portiunii mentionate mai sus unde se mergea pe un singur fir in ambele sensuri.
Ultima modificare efectuată sab la Mie 14 Iul 2010 16:12:23, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 16:14:04 Titlul subiectului: |
130019 |
|
Primul tronson al M1 s-a facut fara vreo separare intre sensuri, abia incepand cu al doilea tronson (Timpuri Noi- Republica) apare separarea dintre sensuri la Mihai Bravu.
bogdaneftimie a scris: | Interesant este ca in acest document este denumit M4-R2, intocmai ca si denumirea imaginii postata mai sus.
Editat:
Documentul mentioneaza ca an de stopare a lucrarilor 1996, pe unde pe aici pe forum se mentiona 1993 si se emntioneaza si un raport cu deformarile existente si alte probleme structurale. |
Asta a fost denumirea oficiala, nu este nimic neobisnuit, dar corect este M4-R1, nu R2...R2 este M4 actual GdN-Laromet.
Deci , ca sa fie clara istoria, in 1989 s-a inceput Magistrala 4 denumita "Racorduri", care avea 2 portiuni, fara legatura intre ele , R1 NG-LdC si R2 GdN2-Laromet (cea careia i s-a atribuit ulterior denumirea M4). A explicat subway guru intr-o postare recenta ca denumirea magistralelor se atribuia dupa momentul inceperii lucrarii, fara legatura cu circulatia efectiva. De aceea am avut mult timp M1+3 cand M1 era pana la GdN si M3 de acolo pana la D2, desi se circula in mod continuu...
Eu ce am postat, cu anul 1993 este o anexa de la un contract de imprumut, din cate imi dau seama..
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 16:33:25 Titlul subiectului: |
130022 |
|
R2 e de la raportul 2 nu racordul 2 in denumirea imaginii.
Iata cum arata un tunel in 2002, dupa pomparea apei (se observa ovalizarea la capat):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.42 kb |
Vizualizat: |
de 13232 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 20:21:24 Titlul subiectului: |
130044 |
|
Exista cumva imagini legate de caseta intermediara a substatiei 1 Decembrie 1918 - Policolor, cea mentionata intr-un post mai sus, in filmuletul de inaugurare a tronsonului?
Este interesant si de ce s-a ales constructia tunelului folosit ambele metode, presupun ca metoda cut-and-cover este mai usoara si cea mai putin consumatoare de resurse.
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 14 Iul 2010 21:46:06 Titlul subiectului: |
130057 |
|
Din pacate nu am imagini cu galeria IOR.
Daca te uiti pe schema simplificata a racordului ai sa obsevi ca acolo e marcata o zona1 (cu probleme structurale) si o zona2, fara sau minore.
IOR e in zona2. Pozele mele sunt despre zona1 (deformatie de inginer).
Ca fapt divers, pot sa-ti spun ca dupa pomparea apei, imaginea galeriei era de 'discovery'.
Parca eram intr-o pestera din jungla amazoniana, cu radacinile plantelor de suprafata insinuate prin rosturile totale, atarnand ca o perdea densa din planseu pana la radier pentru a-si trage seva din galeria inundata. Imi pare tare rau ca nu am fotografiat. Era de senzatie! Privelistea degaja de la sine forta impresionanta de adaptare a naturii, aratand cum vegetatia invadeaza orice spatiu abandonat de sub controlul uman.
Ce pot sa-ti mai spun e ca in tunelele si galeriile inundate au crescut pesti. Cum au ajuns acolo Dumnezeu stie.
Dar pustimea din cartier statea pe spraiturile de la policolor cu trestia in mana pt o plevusca.
Privind cele doua metode de constructie, raspunsul necesita mai multe detalieri. Am sa revin cu clarificarile necesare. Oricum, nu e chiar cum presupui.
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 07:55:21 Titlul subiectului: |
130080 |
|
Citat: | Ce pot sa-ti mai spun e ca in tunelele si galeriile inundate au crescut pesti. Cum au ajuns acolo Dumnezeu stie.
Dar pustimea din cartier statea pe spraiturile de la policolor cu trestia in mana pt o plevusca. | Stiu ca acum ceva mai multi ani, cand inca nu erau date in folosinta niciunul din cele doua tronsoane, la televiziunea nationala a aparut un mic documentar care mentioneaza acelasi lucru, si o mica incursiune a unui scafandru in puturile ramase neacoperite ale tunelurilor de metrou. Din ce imi aduc aminte, se gasisera anumite specii de pesti mici, specii de alge, corali, etc.
Acum nu pot fi sigur la care dintre tronsoane s-au gasit in acel documentar, dar ambele pot satisface aceasta "conditie".
Daca mai poti posta imagini din tronsonul asta, ar fi nemaipomenit (cu elementele de rigoare: in limita posibilitatilor, si a legalitatii poate unele nu sunt spre a fi publicate...); pe mine ma intereseaza aspectele constructiei tunelurilor a statiilor, si imagini asupra cum erau ele in timpul constructiei.
Si o imagine de pe un vechi forum. Imaginea NU imi apartine:
Citat: | Iata o poza din timpul lucrarilor de constructie a tunelului dintre statiile Policolor si Linia de Centura. Dupa cum observati s-a lucrat "la lumina", in sapatura deschisa. Concret adica s-a facut groapa respectiva si apoi s-au turnat stalpii, peretii si plafonul, dupa care toata smecheria a fost acoperita. In zona aia cred ca planseul superior al galeriei este la maxim 2 metri de nivelul soselei...
In unele zone s-a folosit si metoda clasica de excavare a tunelelor. |
Citat: | Iata o poza de la una dintre intrarile in statia Policolor. Pe vremea aia totul era vraiste, parasit, nimeni nu te intreba de sanatate pe acolo...
Poza e de calitate super proasta ca de, e facuta cu un Smena d-ala jafolit, cu film, care nici macar blitz incorporat n-avea, cum au toate jafurile in ziua de azi... Avea un blitz extern pe care trebuia sa-l bagi in priza sa se incarce, apoi il conectai la aparat, faceai o poza, dupa aia iar bagai blitz-ul la incarcat...
Aici le faceam poze fratelui si surorii mele in dreptul intrarii in statie, ca era cat de cat mai lumina... |
Citat: | Si iata si o alta poza din timpul lucrarilor de constructie propriu-zisa a tunelului din zona Policolor... | Imaginea de mai sus ar arata asa corect, unde buclele reprezinta trecerea pe deasupra (din circuitele electronice, cand nu se intersecteaza).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.46 kb |
Vizualizat: |
de 12902 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 12:53:48 Titlul subiectului: |
130105 |
|
Daca adaugi si o diagonala pe linia veche langa Grigorescu, este perfect.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 13:05:00 Titlul subiectului: |
130108 |
|
Sper ca se vede acum diferenta fata de desenul original.
Acel macaz e acolo din Decembrie 1981 de cand s-a inaugurat statia. A avut un rol major cand s-a oprit circulatia pentru realizarea jonctiunii A.S. - N.G. si cand de la Nicolae Grigorescu / respectiv Mihai Bravu si pana la Republica s-a mers pe sistem pendula pentru mult timp. Cu acea ocazie s-a montat si perechea de macaze de la Mihai Bravu care nu era in planul initial.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.11 kb |
Vizualizat: |
de 13138 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 13:15:53 Titlul subiectului: |
130110 |
|
Si ca sa ramanem in zona o poza din 2002 la PSS2 NG
Si inca o precizare, ca sa putem vorbi toti aceeasi limba.
NG-LdC se numeste in toate documentele de investitii M4 R1.
Alta poza in acelasi loc dar de jos.
Se observa din nou cu usurinta deformarile tunelului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.16 kb |
Vizualizat: |
de 13450 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.56 kb |
Vizualizat: |
de 13211 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către subway guru la Joi 15 Iul 2010 13:17:44, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 13:34:34 Titlul subiectului: |
130114 |
|
Scuze de intrebare, dar sunt putin pe langa subiect. Poate si altii nu stiu sa se uite. Din pacate ma pricep numai la planetare deformate. Unde trebuie sa ne uitam ? Sau nici in punctul 1 nici in 2, ci in alta parte.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.51 kb |
Vizualizat: |
de 13434 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 13:55:33 Titlul subiectului: |
130119 |
|
Ambele.
Pct1 arata deformari, dar si 'berbecarii' la turnarea peretelui de fronton.
Grav e ce pun in evidenta razele de lumina de la lampi in tunel.
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 13:57:49 Titlul subiectului: |
130120 |
|
Eu observ in partea drepata, putin spre partea superioara (NV) se observa cum betonul face o burta inspre interior - cea care se vede si in prima poza postata de Subway Guru
Razele de lumina pun in evidenta faptul ca tunelul este serpuit, si este f bine vizibil. Acel tunel nu este nici macar putin drept (exceptie pozitionarea boltarilor pentru a duce stanga dreapta inelele pentru curbe, etc)
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 14:16:19 Titlul subiectului: |
130121 |
|
Explicatii suplimentare (incerc sa fie pe intelesul tuturor):
tunelul trebuie sa fie simetric si cu o diferenta cat mai mica intre Diam. vertical si cel orizontal (orizontalul e totdeauna mai mare decat verticalul) pentru a indica un tunel 'stabil' si cu o rezemare 'sanatoasa' pe teren.
Ce se vede in poza e taman pe dos - pleostire exagerata a tunelului si deformari nesimetrice.
Lucrul e cu atat mai vizibil prin faptul ca prefabricatele de vatra sunt scoase si se vede forma exacta a circumferintei.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 14:36:33 Titlul subiectului: |
130124 |
|
Cum s-au rezolvat deformarile ? S-au inlocuit inelele ?
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 21:29:40 Titlul subiectului: |
130167 |
|
E vorba cumva de firul catre 1 Decembrie la vreo 150 metri de iesirea din Nicolae Grigorescu ?
|
|
Sus |
|
|
bogdaneftimie
Data înscrierii: 06/Feb/2010 Ultima vizita: 04/Ian/2013 Mesaje: 395 Locație: Bucuresti 6 (Gorjului)
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 21:33:18 Titlul subiectului: |
130169 |
|
Nu stiu daca este dupa NG sau dupa 1Decembrie.
Parca totusi este dupa 1 Dec acea caseta spectaculoasa.
Parca tunele abandonate de lucrari nu incepeau chair de la NG ci de mai departe (poate spun o prostie, deci astept corectie daca este cazul).
Se auzise ca oricum deformarile cele mai grave erau undeva intre NG si 1 Decembrie, de unde si problema cu circulatia pe un singur fir la deschiderea tronsonului.
|
|
Sus |
|
|
CezarMad
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 23:51:16 Titlul subiectului: |
130201 |
|
Poate subwayguru sa confirme faptul ca motivul pentru care s-a circulat pe un singur fir intre NG si 1 Decembrie este, ca atunci cand se executau probe cu o rama IVA, pe portiunea dintre NG1 si 1 Decembrie, datorita unor goluri de aer de sub tunel, calea de rulare practic s-a prabusit, iar rama a avut nevoie de reparatii destul de serioase?
Cele auzite sunt povestite de o cunostinta care lucreaza la Alstom.
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 16 Iul 2010 07:32:51 Titlul subiectului: |
130210 |
|
@CezarMad "Goluri de aer" in oricecaz nu pot sa fie la 10 - 15 metri in pamant. Poate ai vrut sa spui ca sub fundatie a aparut un gol datorat de exemplu unui rau subteran. In momentul asta am spus o prostie. Dar oricum nu gol de aer. Intr-adevar subway guru sau adrian rosca sau altii pot sa confirme / infirme aceasta ipoteza. Asa cum a intrebat si userul Sab interesant este cum au scos-o la cap. Ca de lucrat s-a lucrat mult acolo.
|
|
Sus |
|
|
|