Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
George85
Data înscrierii: 01/Sep/2009 Ultima vizita: 18/Noi/2011 Mesaje: 119 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Iul 2010 17:07:45 Titlul subiectului: |
129661 |
|
Au mai ramas 12 ELBO-uri, dintre ele circula doar #823, pe care il gasiti pe linia 112 !
In ultima perioada s-au mai casat: #665, #865, #896 etc.
#868 (Autobaza Pipera) scoate un sunet infernal cand franeaza !
|
|
Sus |
|
|
costi
Data înscrierii: 27/Dec/2009 Ultima vizita: 19/Dec/2023 Mesaje: 25 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 15 Iul 2010 21:52:24 Titlul subiectului: |
130175 |
|
Intr-adevar,#823 este singurul ELBO care mai circula pe linia 112.Sa vedem cateva poze cu acesta:
|
|
Sus |
|
|
radudaniel23
Data înscrierii: 27/Oct/2009 Ultima vizita: 06/Sep/2019 Mesaje: 40 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Aug 2010 18:14:42 Titlul subiectului: 876 |
132640 |
|
Vin cu o intrebare. In urma cu cateva zile am dat in trafic de acest autobuz, care arata superb, probabil un RK recent, toate Daf-urile din modelul lui aveau acel stop portocaliu sub stopurile propriu-zise? Oricum, da un aspect interesant si frumos la ce a ramas din Daf-urile RATB-ului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.03 kb |
Vizualizat: |
de 27110 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
George85
Data înscrierii: 01/Sep/2009 Ultima vizita: 18/Noi/2011 Mesaje: 119 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Sep 2010 17:01:08 Titlul subiectului: |
133133 |
|
Au mai ramas 8 sau 9 ELVO-uri, pana se reinfiinteaza liniile preorasenesti (15 septembrie), doar #823 circula, pe linia 112, dupa 15 septembrie, o sa le vedem si pe celelalte in traseu (exclusiv pe liniile preorasenesti).
Incepand cu 13 septembrie, unele autobuze DAF vor avea parte de RK, de asemenea, incepand cu aceeasi data, se vor casa mai putine.
#735, #823, #828, #864, #868, #885 si #894 au nevoie urgenta de RK !
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 09 Sep 2010 20:14:56 Titlul subiectului: |
133146 |
|
ELBO
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.9 kb |
Vizualizat: |
de 26906 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mar 28 Dec 2010 14:53:35 Titlul subiectului: Autobuze DAF |
138088 |
|
Caracteristici tehnice: motor diesel "turbo", cu 6 cilindri, 218 cp, 11.630 cmc, pompa de injectie electronica, cutie de viteza automata, sistem ABS, retarder, servodirectie, servofrana, capacitatea de transport 100 calatori (din care 30 pe scaune), instalatie de climatizare a salonului.
Exista 3 variante de caroserie, motorul fiind adaptat normelor "Euro-1".
In 1994 primele astfel de autobuze intra in parcul RATB, fiind achizitionate (importate) in total 236 bucati. Din anul 2007 a inceput casarea lor.
In afara de Bucuresti, nu stiu sa mai fi fost folosite in alte orase din tara.
|
|
Sus |
|
|
George85
Data înscrierii: 01/Sep/2009 Ultima vizita: 18/Noi/2011 Mesaje: 119 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 03 Ian 2011 15:40:03 Titlul subiectului: Re: Autobuze DAF |
138402 |
|
fl82 a scris: | In 1994 primele astfel de autobuze intra in parcul RATB, fiind achizitionate (importate) in total 236 bucati. |
Toate cele 236 de bucati au fost aduse in anul 1994 ?
Pe alt forum am auzit ca #899 a fost adus in 1998, este adevarat ?
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 06 Ian 2011 03:18:55 Titlul subiectului: |
138498 |
|
DAF'urile au fost aduse treptat in perioada 1994-1998. In 1997-1998 au fost aduse ultimele, cele cu motor Euro2, adica de la 884 in sus. Un aspect interesant e ca scaunele de plastic, fabricate la Laromet, au fost montate ulterior livrarii, intrucat RATB'ul nu a vrut autobuze cu scaune de lemn, asa cum a fost echipat autobuzul prototip #205.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
George85
Data înscrierii: 01/Sep/2009 Ultima vizita: 18/Noi/2011 Mesaje: 119 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 06 Ian 2011 21:43:15 Titlul subiectului: |
138522 |
|
Multumesc mult pentru informatie !
Dar m-ar interesa in ce an au venit DAF-urile ELBO si Hispano Carrocera, dar m-ar interesa si in ce an a sosit primul Castrosua, daca aveti informatii, ziceti-mi si mie, va rog.
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 07 Ian 2011 00:53:30 Titlul subiectului: |
138526 |
|
Hispano Carrocera (o parte din ele, numerele de la 665 pana pe la 700) au venit in 1994. Primul Castrosua care a venit cred ca a fost 778, pe care l-am vazut in toamna lui 1994. DAF'urile nu au venit in ordinea numerelor de parc.
Cele 40 de Elbo (excluzand prototipul 205 care a fost adus in 1994) au fost livrate mai tarziu, in 1995-1996, dupa ce deja fusese livrata prima serie de Castrosua 778-814, dar inainte de livrarea ultimei serii de Hispano Carrocera cu numerele de parc cam de pe la 720 pana la 757.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
George85
Data înscrierii: 01/Sep/2009 Ultima vizita: 18/Noi/2011 Mesaje: 119 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 07 Ian 2011 14:57:25 Titlul subiectului: |
138537 |
|
Deci toate DAF-urile au fost livrate in perioada 1994 - 1998...
Dar #205 nu a fost livrat in 1993 ?
#778 la ce autobaza a fost livrat?
|
|
Sus |
|
|
CLAXON
Data înscrierii: 09/Noi/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 166 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 08 Ian 2011 11:56:22 Titlul subiectului: |
138561 |
|
Vreau sa aduc in discutie calitatea exceptionala a scaunelor montate pe DAF.
Din punctul meu de vedere au fost cele mai bune scaune montate vreodata pe un mijloc de transport in comun bucurestean ca si rezistenta in timp dar si dpdv al confortului.
_________________ 611 |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 08 Ian 2011 16:49:53 Titlul subiectului: |
138568 |
|
Subscriu! Sunt cele mai ergonomice scaune pe care am stat vreodata! Daca stateai in zona motorului, beneficiai si de vibromasaj Atat ca nu erau bine incalzite autobuzele, spre deloc...
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 08 Ian 2011 22:41:55 Titlul subiectului: |
138578 |
|
George85 a scris: | Dar #205 nu a fost livrat in 1993 ? | A fost fabricat in 1993, dar am impresia ca a intrat in dotarea RATB in 1994. George85 a scris: | #778 la ce autobaza a fost livrat ? | La Pipera. Initial DAF'urile au fost impartite asa:
205 + 665 - 834: Pipera
835 - 899: Nordului
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 10 Ian 2011 12:55:31 Titlul subiectului: |
138592 |
|
Scaunele de pe "D.A.F." -uri erau... românești?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 12 Ian 2011 01:01:25 Titlul subiectului: |
138703 |
|
Romanesti sunt, fabricate la o sectie a fabricii Laromet (nu mai exista), fiindca RATB'ul nu a vrut autobuze cu scaune de lemn, asa cum a avut autobuzul prototip #205. DAF'urile au fost livrate fara scaune. Montarea lor s-a facut la Pipera.
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 12 Ian 2011 17:41:39 Titlul subiectului: |
138716 |
|
Primul autobuz DAF SB 220, sosit în București în 1994, a fost cu caroserie spaniolă, HISPANO CARROCERA, și a avut numărul de parc 665. Iată-l, fotografiat în curtea REGISTRULUI AUTO ROMÂN, înainte de a obține omologarea de tip, fără de care nu ar fi fost înmatriculate niciunul dintre cele sosite ulterior. DAB SB 220 carosat de ELBO (Grecia), cu numărul de parc 205, deși sosit în toamna lui 1993, pentru a fi prezentat la TIB-93, a fost înmatriculat ulterior. Iată-l, fotografiat înainte de prezentarea la TIB-93.
Dacă vreți, vedeți și "dedesubturile" unui DAF, este șasiul SB 220, cu motor EURO 1, pe care s-au carosat autobuzele HISPANO CARROCERA, CASTROSUA și ELBO. Nu este însă șasiul cu motor EURO 2, pe care s-au carosat ultimile CARROCERA, sosite la RATB în 1997, acela fiind SB 220 GS.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.2 kb |
Vizualizat: |
de 25567 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.12 kb |
Vizualizat: |
de 25517 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.3 kb |
Vizualizat: |
de 25473 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 04 Mar 2011 00:39:20 Titlul subiectului: |
140714 |
|
A apărut în vreo revistă auto din anii '90 vreun articol despre aceste autobuze?
Cine a produs afișajele?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
andreas
Data înscrierii: 26/Apr/2010 Ultima vizita: 13/Mai/2011 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 04 Mar 2011 10:45:09 Titlul subiectului: |
140725 |
|
folkfan a scris: | ...Atat ca nu erau bine incalzite autobuzele, spre deloc... | Cele din seria Castrosua au avut incalzire care a functionat decit vreo doi ani,ca si Ikarus 260.
Ce mi-a placut la ele,erau barile incalzite(circulam zilnic cu 135). Nu cunosc sistemul de incalzire la aceste autobuze(la rathgeber se sufla aer cald prin bara),insa stiu ca unele butoane aveau simbolul rezistente si ventilator , altele doar rezistente.
Fiind autobuze fabricate de o firma olandeza, nu ma mira. A fost bine atit timp cit au functionat. Dominatrix a scris: | Romanesti sunt, fabricate la o sectie a fabricii Laromet (nu mai exista), fiindca RATB'ul nu a vrut autobuze cu scaune de lemn, asa cum a avut autobuzul prototip #205. DAF'urile au fost livrate fara scaune. Montarea lor s-a facut la Pipera. | Deci pina la urma facem si noi romanii lucruri bune care rezista,dar... care nu prea au cautare pentru ca sint romanesti.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 04 Mar 2011 13:26:07 Titlul subiectului: |
140729 |
|
Și după aia de ce nu a mai funcționat încălzirea?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
andreas
Data înscrierii: 26/Apr/2010 Ultima vizita: 13/Mai/2011 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 04 Mar 2011 15:12:58 Titlul subiectului: |
140732 |
|
La Ikarus 260, ca si la Rocar, caloriferele erau umplute cu un lichid care datorita imbatrinirii racordurilor de cauciuc se scurgea si nu se mai umplea la loc.
La Daf-uri caldura venea de la radiatoarele din podea, cit despre rezistenta din bara nu a mai fost folosita nici aceasta, posibil ca aveau aceeasi instalatie electrica, nu le mai puteau folosi pentru ca ar fi venit doar aer rece de la calorifer.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 07 Mar 2011 14:10:52 Titlul subiectului: |
140811 |
|
De ce în poza de pe coperta Ghidului din 1994 #665 apare cu un afișaj clasic (o placă pusă jos) și nu cu afișajul digital pornit?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 07 Mar 2011 17:40:52 Titlul subiectului: |
140817 |
|
Probabil ca nu introdusesera traseele in softul displayurilor. Poate "Bucuresti" sau ce scria atunci pe el a fost introdus de producator.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 09 Mar 2011 20:04:49 Titlul subiectului: |
140932 |
|
Pe 449 și 460 o să mai circule "DAF"-uri?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
|