Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Aug 2010 22:47:21 Titlul subiectului: |
132202 |
|
Din pacate RATB-ul a avut o politica absolut ciudata (ca sa nu spun halucinanta sau halucinogena) in privinta liniilor de tramvai.
A infiintat complet aiurea o multime de linii, in incercarea 'falimentara' si din start sortita esecului de a lega prin linii directe orice cu orice.
Nimeni in lume nu face asa ceva!
In afara de faptul ca 'ametesti' complet populatia care nu mai stie ce tramvai trebuie sa iei ca sa ajungi din punctul A in punctul B, isi ingreuneaza singuri exploatarea cu tot felul de linii care se incruciseaza, se suprapun si se incurca unele pe altele, amestecand fluxurile principale cu cele secundare fara vre-un 'beneficiu' relevant.
Dupa implementarea sistemului de ticketing electronic si a sistemelor GPS, urmatorul pas pe care nu l-au facut si nici nu dau semne ca ar avea o dorinta de a-l face, era optimizarea traseelor, a liniilor si a numarului de vehicule, bazat pe date 'certe' din traseu.
Asa ca ramanem cu 'talmes-balmes-ul' nostru balcanic, ineficient si ne-economic, finantat generos de la bugetul public al primariei generale.
Halal! |
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 00:03:48 Titlul subiectului: |
132205 |
|
La tramvaie poate, la autobuze se vede ca au facut si ei ceva modificari.
Spre exemplu liniile 182 si 253: de fiecare data cand trece un 253 spre Spitalul Fundeni imediat la un minut este urmat de un 182 care se duce la Gara(asta pe portiunea comuna) si invers in celalalt sens. _________________
|
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 00:23:12 Titlul subiectului: |
132206 |
|
M-am referit la tramvaie pentru ca tramvaiele sunt 'calul de carausie' al RATB.
Daca mergem la 'cavaleria usoara' formata din autobuze 'haosul' e si mai mare...
Te rog sa nu ma intelegi gresit.
Am lucrat 'excelent' cu oamenii din RATB la proiecte foarte importante.
Sunt oameni 'onesti' si 'de nadejde'.
Eu pun in discutie aici problemele majore de 'management' ale sistemului public de transport.
Nu e vorba de unul sau doua amarate de trasee de autobuz.
E vorba de 'toate' traseele, incepand cu cele de tramvai.
Si problema nu e doar la Bucuresti, e aceasi babilonie in toata tara. Ia de exemplu Iasul si ai sa vezi ca se poate si mai rau...
Ultima modificare efectuată de către subway guru la Sâm 21 Aug 2010 00:30:30, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
vaDer
Data înscrierii: 05/Iun/2010 Ultima vizita: 30/Iul/2012 Mesaje: 45 Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 00:25:35 Titlul subiectului: |
132207 |
|
Totusi la capitolul tramvaie 41,32,34 si 21 mai salveaza din rusine. |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 00:29:41 Titlul subiectului: |
132208 |
|
Da, ai si tu dreptate, dar alea sunt tramvaie cu 'studii superioare' ce aspira la statutul de LRT!
Si sunt cam putine... |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 00:51:49 Titlul subiectului: |
132211 |
|
Un 34 Depoul Militari - Bucuro-Obor - Piata Sudului - Romprim ar fi un mamut cu 45 de statii. Teoretic unele linii par promitatoare, dar in practica e posibil sa nu aiba succes.
35 pe traseul vehiculat din Militari pana in Lacul Tei ar avea succes?
Un 42 Ghencea-Basarab-Clabucet-Piata Presei?
Problema e cu parcul de vagoane existent - aparitia unei noi linii sa nu insemne decesul alteia - daca reapare 35 si 12, ceva trebuie sacrificat. nu mai zic de aparitia vreunui 2, 13, 26, 37...
Legat de autobuze, linia 300 isi pastreaza si acum unul din capete, pe care l-a avut de la infiintarea ei, cel de la Clabucet - poate fi prelungita la Mezes pentru a realiza o legatura directa cu centrul? _________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
vaDer
Data înscrierii: 05/Iun/2010 Ultima vizita: 30/Iul/2012 Mesaje: 45 Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 08:40:29 Titlul subiectului: |
132216 |
|
rosetti61 a scris: | daca reapare 35 si 12, ceva trebuie sacrificat | 35 si 12 oricum vor aparea (nu stiu sigur daca pe pasaj sau nu) cel mai devreme in ianuarie 2011.
Iar sacrificat nu trebuie nimic pentru ca din ce stiu 35 o sa aibe tot Tatre(si poate un Bucur), iar 12 V3A.
Stie cineva daca dupa ce 35 va aparea daca 25 va fi desfiintat sau deviat? |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 11:16:55 Titlul subiectului: |
132220 |
|
Fa-ti te rog socoteala dupa numarul total de tramvaie / troleibuze / auto disponibile. Noi putem infiinta / desfiinta la nesfarsit rute, chiar lungi / scurta trasee dar totul se invarte dupa numarul total de vehicule dispoinibile la un moment dat si asigurarea unor intervale corespunzatoare diferitelor trasee.
Si cui i-ar folosi un 34 asa de lung ? Cred ca nimeni nu s-ar plimba cu asa ceva "cap - cap". Eu tot astept magistrale de metrou care sa lege extremitatile cu distante decente intre statii - asa cum le-au gandit cei de dinainte de 1989 ( fara exagerarile care au aparut datorita "tovarasului" ) si sa lasam "suprafata" sa distribuie "local" oamenii.
Ideea este corecta cand vom avea intreaga retea de metrou functionala M 1....M 8
M 8 fiind "inelara". Si dupa M 8 mai pot aparea si altele, dar deja "batem" mult prea departe. |
|
Sus |
|
|
linia 84
Data înscrierii: 02/Feb/2010 Ultima vizita: 10/Feb/2012 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 11:41:06 Titlul subiectului: |
132221 |
|
Linia 25 este o linie foarte buna, nu trebuie desfiintata. Daca ar aparea si linia 12 s-ar suprapune in mare parte cu linia 25 si nu ar mai avea rost. Totusi o linie care sa vina dinspre Dep. Militari si una dinspre Rahova sau Ghencea s-ar cere dusa pe pasaj, de aceea am considerat ca linia 8 ar putea fi redirectionata si unita cu linia 45. Cat despre linia 35 sigur ca s-ar putea reinfiinta si unii cu o alta linie existenta (24,42 sau 45 in cazul in care nu e buna solutia de mai sus). In orice caz trebuiesc gasite solutii care sa angreneze parcul actual de tramvaie. Orice linie noua inseamna eliminarea alteia sau in cel mai bun caz scaderea ritmicitatii alteia sau altora. Prin unirea a doua linii nu ar mai fi nevoie de alte tramvaie, sau poate cel mult de 2, 3 vagoane. Da, sigur ca linia 34 dusa la Dep Militari ar avea un traseu lung si nu e nevoie ca cineva sa mearga de la cap la cap, ea poate rezolva alte posibile transbordari care acum se fac tocmai neexistand alta solutie. Un ex.: Cam cat credeti ca s-ar face in acest caz de la intersectia Str. Valea Oltului - B-dul. Timisoara pana la P-ta Muncii ? Dar altfel, adica acum ? |
|
Sus |
|
|
vaDer
Data înscrierii: 05/Iun/2010 Ultima vizita: 30/Iul/2012 Mesaje: 45 Locație: Bucuresti 2 (Doamna Ghica)
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 12:22:24 Titlul subiectului: |
132223 |
|
Daca unim 12 cu 35 rezulta 25. Linia 12 ar avea un rol foarte important in "descongestionarea" liniei 7. Pe de alta parte linia 35 este cunoscuta de locuitorii din Militari (cand linia 25 a fost introdusa de la Dep.Militari-CFR Progresu lumea inca mai spunea ca acolo opreste 35)
.Iar 34 nu isi are rostul la Dep.Militari. Daca esti din Arad, cobori la Gara si intrebi cum ajungi pe str.Lizean,u oameni spun 34 |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Aug 2010 15:02:28 Titlul subiectului: |
132236 |
|
Noi ne agitam de pomana. Studiile privind infiintarea / suspendarea de rute se fac dupa reguli precise. (Bine, mai trebuie sa fie si aplicate regurile acestea, dar asta este o alta problema).
In lipsa unei persoane care sa ne spuna 2 - 3 reguli de baza nu facem decat sa ne dam cu presupusul imaginandu-ne ca traseele noastre ar fi si cele majoritare. Noi ca individ s-ar putea sa avem un traseu atipic ( din diverse motive ) si care sa nu corespunda cu necesitatile.
Ca o regula generala - cu cat un traseu este mai lung cu atat are mai putine sorti de izbanda. Uite, traseul 34 - pentru ca stau in Piata Iancului si - l vad tot timpul, de ce sa avem un parcurs ca cel pomenit mai sus (Popesti Leordeni - Obor - Pasajul Basarab - Militari) ? Bine, cap - cap e clar ca nu o sa-l foloseasca nimeni, dar de ce sa fie asa de lung ? Trebuie niste studii de specialitate aici.
Hai sa luam exemplul metroului - îl stiu mai bine - M 1 cu forma ei ciudata. Traseul este practic rupt in mai multe tronsoane distincte - functie de raportarea la diametrul cercului. Un traseu improbabil ar fi Muncii - Gara - Dristor I. Nimeni nu ar lua metroul asa cum am exemplificat eu aici.
Dar trebuie vazut si situatii concrete - mai ales la gara persoane care pur si simplu le e groaza de transbordarea de la Dristor pentru ruta Gara - Titan prefer sa le indrum spre ruta mai lunga decat cea mai scurta.
Daca omul accepta transbordarea ( cei mai multi ) evident ca o sa-l "sui" in trenul de Obor.
Dar cei care se incurca se vor plimba pe la Unirii I - este mai sigur pentru ei ( si aici nu este vorba de bagaje sau oameni care nu pot merge, ci de conceptia privind transbordarea) |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 22 Aug 2010 21:11:39 Titlul subiectului: |
132273 |
|
Nu, nu va agitati deloc de pomana...
Reactia 'omului de rand' este deosebit de importanta in problemele de transport in comun, doar ca nimeni nu se prea oboseste sa o bage in seama si sa o ia in 'socoteli'.
Luatul 'in socoteli' inseamna exact ceea ce spui tu, studii amanuntite de trafic, bazate pe anchete 'origine-destinatie'. Asa se face treaba 'stiintific'. Altfel ramane o 'lautarie' de prost gust...
Liniile 'foarte lungi' sunt solutia cea mai proasta.
Daca motivele nu sunt suficient de evidente, revin cu explicatii suplimentare. |
|
Sus |
|
|
linia 84
Data înscrierii: 02/Feb/2010 Ultima vizita: 10/Feb/2012 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6
|
Trimis: Lun 23 Aug 2010 10:11:16 Titlul subiectului: |
132296 |
|
Da, sunt de acord ca trebuiesc facute studii la propunerile traseelor facute. Ideea cu realizarea a cat mai putine transbordari are si argumente: luand in calcul o stuatie extrema in care trebuie sa ajungi din punctul A in punctul B schimband 3 mijloace de transport, se pierde timp, sa zicem ca esti ghinionist si tocmai a plecat primul mijloc de transport iar urmatorul vine cam la 10 min, ai pirdut 10 min. Daca la al doilea patesti la fel, mai pierzi 10 minute. Si daca si la al treilea ai ghinion, inca 10 minute ... deci din start 30 minute. Si mai sunt si oameni in varsta, cu handicap, cu copii in carucioare, cu alte probleme, poate mai ai si un bagaj nu voluminos dar greu etc., mai exista vara cu temp ridicate, iarna cu ger si viscol ... etc. Cred ca daca s-ar face un sondaj multi calatori ar prefera legaturi directe si tinand cont doar de cele de mai sus au dreptate. Sa nu mai vorbim ca si financiar (pt cine nu are abonament) e un avantaj. AAAA, da un avantaj al cetateanului nu al RATB-ului, dar pe noi care ne intereseaza in primul rand ? |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Aug 2010 20:22:03 Titlul subiectului: |
132325 |
|
Cand vorbeam de studii de trafic nu ma refeream neaparat la linii noi, ci in principal la liniile existente.
Orice administratie 'decenta' din lumea civilizata face astfel de studii anual, doar la noi trebuie sa vina japonezii odata pe secol si sa-si faca o 'pomana'!
Scopul acestor studii este pe de o parte sa satisfaca interesul calatorilor iar pe de alta sa eficientizeze activitatea operatorului.
E cu dus si intors! |
|
Sus |
|
|
linia 84
Data înscrierii: 02/Feb/2010 Ultima vizita: 10/Feb/2012 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6
|
Trimis: Mar 24 Aug 2010 11:12:52 Titlul subiectului: |
132357 |
|
Daaaa, asa e ai mare dreptate, daca nu faci studii, de unde sa stii care linii sunt solicitate, care nu, care trebuiesc intarite, desfiintate, modificate etc., desi la unele se vede cu ochiul liber care e situatia, doar sa te uiti ... |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Aug 2010 20:36:48 Titlul subiectului: |
132407 |
|
Cand te uiti cu 'ochiul liber' nu vezi decat deficientele, necorelarile intre cerere si oferta, nu vezi nici cauzele si nici solutiile...
Ce putem reprosa RATB-ului este ca nu foloseste datele pe care deja le are.
Au sistemul nou de ticketing care le da date zilnice din retea, corelat cu sistemul de urmarire prin GPS al vehiculelor.
Pot folosi datele astea ca sa-si optimizeze activitatea, dar nu o fac.
In privinta viziunii globale la nivel de metropola nu mai e treaba lor ci a autoritatii.
Aici ar trebui sa se preocupe minunata noastra primarie generala.
Ei sunt cei care ar trebui sa aiba viziunea de ansamblu si sa faca aceste studii anuale de trafic.
Ca sa stie ce e de facut si sa gaseasca solutiile cum anume trebuie facut.
Daca nu i-ar preocupa atat de mult fantanile cantatoare, ceasurile aurite, internetul wireless in cimitire, carnatii cei mai lungi, si alte bazaconii, poate si-ar gasi timp sa faca si ceea ce trebuie in interesul cetatenilor... |
|
Sus |
|
|
BIGRED1984
Data înscrierii: 27/Iun/2007 Ultima vizita: 07/Sep/2016 Mesaje: 67 Locație: Bucuresti 4 (Piata Sudului // Piata Straduintei)
|
Trimis: Lun 06 Sep 2010 22:24:19 Titlul subiectului: |
133006 |
|
Exista pe undeva un anunt pentru liniile ce vor exista odata cu darea in folosinta a pasajului Basarab?
- linia inelara as pune-o nr. 1, tot nu este folosit; ar fi ceva simbolic, numarul 1, prima linie a RATB; sau, ceva mai fantezist, o linie fara cifre, sa aiba ca indicativ 'I' .
- liniile 11 si 34 oare vor ramane in configuratia actuala? 11 se va intoarce pe sub pasaj cumva?
- ce e ciudat este ca exista de 1 an si jumatate macaz la Pta Sudului dinspre Sura Mare spre Vacaresti, dar nu s-a pus nici un tramvai acolo, sta nefolosit si va mai sta pana se face inelara intr-un final (chiar nu mai era rentabil 17 ?); ar fi fost posibil un 4 continuat, daca tot se reinfiinteaza. _________________ In me the WishMaster |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Sep 2010 07:55:14 Titlul subiectului: |
133010 |
|
Mi-e teama ca noi vrem rute noi - logic, dar nu sunt tramvaie cate trebuie. De lipsa tramvaielor ma tem. O inelara (de ce sa nu o "boteze" tot 26 ca pe vremuri?) sau 34 prelungit pana nu stiu unde implica tramvaie foarte multe. Asta ca sa se respecte niste intervale decente sau chiar foarte bune. Un tramvai la 15 minute deja e un tramvai "fantoma"
Referitor la macaze si segmente de linii nefolosite. Ele sunt necesare si pentru retrageri la depouri precum si ca linii tehnologice - pe unde mai plimba RATB - ul boghiuri de tramvai sau ce mai plimba ei din cand in cand - presupun ca mai mult noaptea decat ziua.
Dar si ziua eu vad deseori un tramvai albastru in Piata Iancului care vine de la Obor - nu stiu de unde si pe care scrie "DEPOUL GIURGIULUI" |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 07 Sep 2010 09:52:39 Titlul subiectului: |
133015 |
|
BIGRED1984 a scris: | - liniile 11 si 34 oare vor ramane in configuratia actuala? 11 se va intoarce pe sub pasaj cumva? | Probabil ca tu iti adunci aminte de una dintre ultimele variante ale liniei 11, cea in care intorcea la Gara Basarab, insa asta era din cauza lucrarilor la linia 44, din Giulesti; insa linia 11, asa cum o stiu eu, avea capatul in Giulesti, comun cu 2 si 44, ori eu vad mult mai buna revenirea la aceasta varianta, cu un capat la Romprim si celalalt in Giulesti. _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Ice
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 17/Feb/2021 Mesaje: 258 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Mie 08 Sep 2010 11:43:22 Titlul subiectului: |
133048 |
|
Pai oricum majoritatea liniilor de tramvai din Bucuresti nu au intervale de succedare mai mici de 10 minute, exceptand traseele de referinta gen 21, 32, 34 si 41. Desi pe site-ul regiei apar mai multe linii de tramvai cu interval de succedare decent, realitatea in teren este alta, din pacate _________________
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 08 Sep 2010 17:51:32 Titlul subiectului: |
133055 |
|
Tramvaiul la "LAROMET / LAMINORULUI suna a istorie dupa ce se vor deschide (la anul pe vremea primei zapezi) cele 2 statii de metrou de pe M 4.
Ma bazez pe singurul rationament logic - noul Pod Basarab va "inghitii" multe tramvaie - si nu prea au de unde sa le scoata. |
|
Sus |
|
|
BIGRED1984
Data înscrierii: 27/Iun/2007 Ultima vizita: 07/Sep/2016 Mesaje: 67 Locație: Bucuresti 4 (Piata Sudului // Piata Straduintei)
|
Trimis: Joi 09 Sep 2010 21:08:39 Titlul subiectului: |
133151 |
|
Eu mi-l amintesc de mult nu doar de curand; am prins si 9 si 1 si 17 ...oare de 12 ce s-o mai auzi ... cred ca pentru 11 ar fi bine sa ajunga oriunde dincolo de Politehnica, spre Giulesti cu atat mai bine (cand mergeam la Poli chiar scuteam vreo 20min plus 2 schimbari de metrou - Unirii si Eroilor). _________________ In me the WishMaster |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 10 Sep 2010 17:38:58 Titlul subiectului: |
133196 |
|
Existenta lui 25 e pusa in balanta de aparitia lui 12 (CFR Progresu-Basarab) si 35 (dep. Militari - Lacul Tei, ca nu vad altundeva sa ajunga), pe Dinicu Golescu mai trece pana sa vedem tramvaiul - se restaureaza bucla de la Plevnei sau ramane in coada de peste pana cand rezolva cu Uranus?
Sa vedem 44 unde o sa ajunga dupa 15 septembrie (Militari/CET Vest sau Ghencea). _________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Sep 2010 19:47:21 Titlul subiectului: |
133199 |
|
Asta ma intrebam si eu. La intersectia dintre Berzei si Dinicu Golescu (tramvaiele care veneau de pe D. Golescu cu cele care veneau de pe Buzesti), deocamdata sinele au fost scoase, si apoi pus un fel de asfalt, prima impresie ar fi ca vor sa scoata definitiv sinele. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
linia 84
Data înscrierii: 02/Feb/2010 Ultima vizita: 10/Feb/2012 Mesaje: 48 Locație: Bucuresti, Drumul Taberei, S6
|
Trimis: Vin 10 Sep 2010 22:53:40 Titlul subiectului: |
133210 |
|
Votez pentru ramanerea lui 19 la Zetarilor si desfiintarea definitiva a liniei 4.
Daca linia 11 va ajunge din nou la Cartierul 16 februarie asa cum mi se pare normal, in faza asta nici nu mai e nevoie de 44 pt ca l-ar dubla pe 11. In Ghencea in locul lui 11 ar avea succes 27 prelungit.
47 deocamdata (pana nu se deschide circulatia tramvaielor pe pasajul Basarab) ar trebui lasat asa cum e iar dupa aceea desfiintat si regandite legaturile cu Ghencea si CET VEST cu liniile/linia care vor/va trece pasajul. |
|
Sus |
|
|
|