|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
gabi-737
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 15/Iun/2021 Mesaje: 196 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 15 Sep 2010 09:17:26 Titlul subiectului: |
133425 |
|
Ieri am vazut un tramvai (22-122) cu calatori pe strada Olimpiadei sensul Gara-Olosig, iar luni sinele din intersectie aveau urme de circulatie pe ele, deci se circula pe un sens.
|
|
Sus |
|
|
Tram
Data înscrierii: 30/Sep/2008 Ultima vizita: 05/Iul/2023 Mesaje: 31 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 15 Sep 2010 21:40:01 Titlul subiectului: |
133452 |
|
Eu am fost astazi pe acolo tot cu 22 - 122. Momentan tramvaiele circula incet pe tronsonul in reparatii. Sinele de pe pod au o rezonanta ciudata cand trece tramvaiul pe ele. Pana acum se circula numai pe sensul de mers de la Casa de Cultura catre Gara Centrala. Nu stiu cand o sa inceapa sa circule si 3N si 1N.
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 16 Sep 2010 21:05:35 Titlul subiectului: |
133504 |
|
Zilele trecute a fost o proba pe tronsonul exclusiv al liniei 2 (Calea Aradului-Iosia) cu un ULF. Din pacate primele statii au fost prea aproape de gabaritul ULF-ului si l-au zgariat.
Azi deja bordurile primelor doua statii au fost demontate si vor fi inlocuite cu borduri mai inguste,
|
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mar 21 Sep 2010 08:57:25 Titlul subiectului: |
133750 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Lucrarile-tramvai-ingreuna-circulatia-Decebal_0_339566059.html
"Lucrările la linia de tramvai vor îngreuna circulația rutieră în zona Decebal
Lucrările din zona bisercii Emanuel vor îngreuna circulația în zona DecebalȘoferii orădeni trebuie să se înarmeze cu răbdare pentru că începând de astăzi circulația rutieră în zona Decebal se va desfășura cu dificultate din cauza lucrărilor demarate în zonă de Regia Autonomă de Transport Local.
Începând de astăzi de la ora 21.00 circulația rutieră dinspre Piața Unirii spre Decebaș, din dreptul din dreptul străzii Tuberozelor, se va efectua pe un singur sens, banda din dreapta fiind ocupată de lucrări făcute de Regia Autonomă de Transport Local Oradea. Circulația rutieră către Piața Unirii va fi deviată pe strada Tuberozelor ( pe lângă Liceul Andrei Șaguna). Potrivit reprezentanților OTL, circulația pe tronsonul respective este deviată din cauza înlocuirii macazelor de la Biserica Emanuel. Reprezentan
În intervalul 21 septembrie ora 20.00 și 22 septembrie ora 05.00, tronsonul cuprins între Biserica Sf.Ladislau și stația Piața Unirii va fi închis circulației rutiere din cauza lucrărilor de înlocuire a plăcilor și a șinei de tramvai.Potrivit purtătorului de cuvânt al OTL, Carmen Tocuț, circulația ar trebui să revină la normal la sfârșitul acestei săptămâni când ar trebui să fie gata lucrările la linia de tramvai."
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
AmiralAOV
Data înscrierii: 24/Iun/2007 Ultima vizita: 16/Iul/2019 Mesaje: 4345 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 29 Sep 2010 08:40:04 Titlul subiectului: |
134068 |
|
Noi rute inchise si implicit modificari la traseele ramase...
http://www.adevarul.ro/locale/oradea/tronsoanele-Nufarul-Centru-Civic-Pod-CFR-Sinteza_0_344365592.html
"De astăzi nu mai circulă tramvaiele pe rutele Nufărul-Centru Civic și Pod CFR-Sinteza
Circulația cu tramvaie pe tronsoanele Nufărul - Centrul Civic și Pod CFR - Sinteza se sistează începând de astăzi, de la orele 10.00. Regia de transport local a pus la dispoziția orădenilor nouă autobuze care vor circula la intervale de cel mult șase minute și un autobuz care va circula din 20 în 20 de minute.
Pe tronsonul Nufărul - Centrul Civic se va circula cu șase autobuze ( TRV 3 ) la intervale de 5 minute, iar pe tronsonul Pod CFR - Sinteza cu două autobuze ( TRV 4 ) în orele de vârf la interval de 6 minute. Un autobuz va circula pe tronsonul POD CFR -Sinteza, în afara orelor de vârf, la interval de 20 de minute.
Pe Aceeași TemăLucrările la linia de tramvai vor îngreuna circulația rutieră în zona Decebal
„Circulația cu tramvaiele 1R, 1 N și autobuzul TRV 2 rămâne neschimbată" informează Regia de Transport Local Oradea, printr-un comunicat de presă."
_________________ http://transportlocalgalati.blogspot.com/ - mai multe info gasiti aici |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Mie 29 Sep 2010 22:05:37 Titlul subiectului: |
134102 |
|
Practic depoul este izolat de reteaua activa. Si va fi timp de o saptamana. Tramvaiele de rezerva se stocheaza pe linia care vine de la Sinteza inainte de Pod CFR. Pe timpul noptii toate tramvaiele se vor aduna aici si in bucla de la Pod CFR.
Intre timp am fost la Pod CFR si intradevar tramvaiele care au fost pe traseu au fost adunate in jurul buclei si anume 26+126, 22+122, 32+132, 23+123. 42+142, 35+135, 14+114, 10+110, 41+141.
Cele din prima poza 8+108, 11+111, 225, 36+136, 6+106, 4+104, 208 au ramas nemiscate de la ora 12, seara a mai fost adaugat un vagon T4D-B4D posibil 7+107.
Am mai vazut azi vagoanele 215 care nu era insa aici, probabil a dus vatmanii acestor vagoane spre casa.
Pe linia de stocare din bucla sta vagonul bidirectional 44.
Descriere: |
Tramvaiele de rezerva chiar inainte de Pod CFR pe linia care vine de la Sinteza |
|
Mărime fișier: |
1.12 MB |
Vizualizat: |
de 23825 ori |
|
Descriere: |
26+126, 10+110 (spatele) 22+122, 32+132 |
|
Mărime fișier: |
841.87 kb |
Vizualizat: |
de 23813 ori |
|
Descriere: |
din spate in fata 41+141, 10+110 (sub pod), 14+114, in bucla 35+135, 42+142 chiar in stanga imaginii, 23+123, cu 32+132 22+122 (sub pod) spatele, 26+126 si 44 pe linia de stocare cu luminile aprinse in salon |
|
Mărime fișier: |
1.37 MB |
Vizualizat: |
de 23813 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tram
Data înscrierii: 30/Sep/2008 Ultima vizita: 05/Iul/2023 Mesaje: 31 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 08 Oct 2010 14:15:18 Titlul subiectului: |
134530 |
|
Astazi au reinceput sa circule tramvaiele catre Nufarul. L-am vazut pe 36 - 136 si pe 42 - 142 in Nufarul la bucla de intoarcere. Din cate am inteles circula iar pe traseul Nufarul - Centru Civic - Gara Centrala - Olosig - Pod CFR si retur tot pe la Gara Centrala.
|
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Mar 09 Noi 2010 12:40:26 Titlul subiectului: Tramvai (nostalgic?) pe str. Madach Imre? |
136037 |
|
Ce ziceti? Cica acesta este proiectul votat azi de Consiliul Local. Stie cineva detalii eventual?
|
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 15 Noi 2010 19:33:49 Titlul subiectului: Re: Tramvai (nostalgic?) pe str. Madach Imre? |
136323 |
|
Pe vremuri acolo a circulat tramvai. Probabil vor sa expuna un tramvai nefunctional ceva construit pe baza planurilor unui vagon MWG-Siemens ca si tramvai-cofetarie. E doar o presupunere, nu stiu nimic concret.
|
|
Sus |
|
|
Dragosh01
Data înscrierii: 19/Iul/2007 Ultima vizita: 18/Ian/2021 Mesaje: 18
|
Trimis: Lun 15 Noi 2010 20:05:08 Titlul subiectului: |
136326 |
|
Iata ca vin cu poze, se pare ca macazele sunt nemtesti :smug:. Sunt produse de firma Hanning & Kahl http://www.hanning-kahl.de/index.php?id=hanning-kahl_english_version
Semaforul cu LED-uri (albe dupa cum arata)
Patina
Izolator si inca ceva...
Cine stie ce e asta si ce face....?
Inscriptia de pe semafor
|
|
Sus |
|
|
get.
Data înscrierii: 18/Apr/2009 Ultima vizita: 14/Apr/2015 Mesaje: 11 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 28 Noi 2010 16:16:50 Titlul subiectului: Cum schimba macazul? |
136894 |
|
Dar cum schimba macazul?
Am observat ca toate tramvaiele se opresc inainte de macaz.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Noi 2010 17:50:14 Titlul subiectului: |
136900 |
|
La poza 4 nu este cumva o camera de luat vederi ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
darius_somolan
Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 29 Noi 2010 17:46:36 Titlul subiectului: |
136926 |
|
Acum macazul se schimba automat la toate macazele. De aceea incetinesc tramvaiele pentru ca atunci cand accelereaza pe patina, se schimba automat.
Chiar daca se schimba automat macazul, vatmanul tine ranga inauntru, pentru ca poate sa rateze macazul - nu se schimbe macazul.
|
|
Sus |
|
|
gabi-737
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 15/Iun/2021 Mesaje: 196 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 30 Noi 2010 09:32:25 Titlul subiectului: |
136948 |
|
Ma bucur sa aflu ca functioneaza sistemul. Cand am fost ultima data, vatmanul a coborat cu ranga pentru al schimba, inca nu era functional.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 30 Noi 2010 12:16:21 Titlul subiectului: |
136950 |
|
Dragosh01 a scris: | Izolator si inca ceva... |
Paratoner si cutia cu presigurantele pentru protectia instalatiei de automatizare din dulapurile de la sol.
Dragosh01 a scris: | Cine stie ce e asta si ce face....? |
Senzor de umiditate. Face parte din sistemul automatizat de incalzire a macazului.
|
|
Sus |
|
|
darius_somolan
Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 30 Noi 2010 21:24:11 Titlul subiectului: |
136966 |
|
gabi-737 a scris: | Cand am fost ultima data, vatmanul a coborat cu ranga pentru al schimba, inca nu era functional. |
Poate ca a ratat. Am o inrebare: Erau aprinse becurile de la semafor?
|
|
Sus |
|
|
gabi-737
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 15/Iun/2021 Mesaje: 196 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 05 Dec 2010 00:18:17 Titlul subiectului: |
137109 |
|
Nu cred ca functiona.
Sunt curios ce indica cercul superior ...
Azi am pozat intersectia dintre liniile 1, 2 si 3 la fosta "Farmacia 5", in cazul de fata este pentru liniile 1 si 3.
Descriere: |
Se poate observa bine si de la distanta directia pe care macazul este facut |
|
Mărime fișier: |
427.29 kb |
Vizualizat: |
de 23113 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
436.24 kb |
Vizualizat: |
de 23113 ori |
|
Descriere: |
Detaliu semafor, in cazul de fata linia 2 este cea pentru care este facut macazul |
|
Mărime fișier: |
298.49 kb |
Vizualizat: |
de 23113 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Timi
Data înscrierii: 07/Feb/2008 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 151 Locație: Oradea
|
Trimis: Lun 06 Dec 2010 16:54:56 Titlul subiectului: Despre macaze |
137166 |
|
Piesa pusa pe firul de curent nu se numeste patina, ci SANIE, dupa cum se vede si forma pare a fi a unei saniute. Cum functioneaza? In momentul in care un tramvai vrea sa isi schimbe macazul, trebuie ca vatmanul sa accelereze sub acea sanie. In cazul in care macazul e bun si nu trebuie schimbat, nu se accelereaza sub sanie. Ideea e ca pentru schimbarea macazului trebuie sa fie consum sub sanie, consumul facandu-se prin accelerare. Tramvaiele reduc viteza pentru ca vatmanul sa nimereasca sania, iar cand se afla sub ea sau inainte cu putin de ea, sa poata accelera. In schimb, la ULF-uri se pune altfel problema. Ele nu trebuie sa accelereze sub sanie in caz ca vor sa schimbe macazul, pentru ca ULF-ul are comanda pentru macaz din cabina, iar sistemul functioneaza si pentru ULF. Astfel, un vatman de pe ULF inainte de a ajunge la macaz, da comanda de schimbare a macazului in directia dorita din computerul de bord, iar macazul se si schimba in directia selectata inainte ca pantograful ULF-ului sa ajunga la sanie. Parctic ULF-urile nu au nici o treaba ca sania. Ce inseamna acel "X" care apare cand trece un tramvai peste macaz? Acel X insemna ca atat timp cat trece un tramvai peste macaz, chiar daca vine un alt tramvai din spate si da si el comanda de schimbare a macazului, macazul nu se schimba ci ramane in pozitia initiala data de primul tramvai, tocmai pentru a nu se schimba in timp ce primul tramvai trece peste macaz, putandu-se produce astfel o deraiere. Chestia asta se poate experimenta foarte bine din ULF, la linia 1, la Parc, sensul de mers spre gara. Vatmanul din ULF da comanda de schimbare a macazului spre gara. Porneste din statie, macazul preia comanda din computer inainte ca pantograful ULF-ului sa ajunga la sanie, se schimba macazul, apare "X", iar apoi pantograful atinge sania. Pentru ca tocmai a pornit din statie, ULF-ul trece accelerat pe sub sanie, cu toate acestea insa macazul nu se schimba inapoi spre Nufarul, ci ramane schimbat spre gara, pentru ca a aparut deja X-ul. De sanie, bineinteles se pot folosi si ULF-urile. Daca vreun vatman nu vrea sa folosesca tastele din cabina pentru a schimba macazul, poate si el accelera sub sanie asa cum o face orice Tatra, si atunci se schimba macazul si pentru ULF, tot prin metoda cu sania.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 08 Dec 2010 23:52:16 Titlul subiectului: |
137285 |
|
http://www.adevarul.ro/locale/oradea/Semafoarele-amplasate-giratia-prioritate-tramvaielor_0_386361392.html
"Semafoarele amplasate în turbo girația din centru dau prioritate tramvaielor
Florina Șandor
Miercuri 8 dec 2010
Oradea
În turbo girație tramvaiele intră primele
În turbo girația din centru orașului au fost stabilite noi regului de circulație. Patru semafoare noi au fost instalate în sensul giratoruiu care îi va opri pe șoferi de fiecare dată când va trece un tramvai. Conducerea Regieie de Transport Local Oradea a luat această decizie după ce tramvaiele erau obligateș să cedeze trecerea de fiecare dată când intrau în sens.
La intrarea în girație dinspre Casa de Cultură a Sindicatelor și la cea dinspre Podul Dacia au fost montate patru semafoare comandate de senzori. Potrivit directorului OTL, Csuzi Istvan, înainte de sensul giratoriu, tramvaiele intră pe o buclă de sesizare de vehicule cu senzori metalici, încastrată în beton. Sistemul comută semaforul în roșu pentru mașini și verde pentru tramvaie, iar garnitura de tramvai are la dispoziție 15 secunde pentru a trece de un semafor.
Astfel, începând de de luni, viteza cu care tramvaiele ar trebui să intre în girație a fost stabilită la 7 kilometri pe oră. "Semafoarele au fost introduse pentru prioritizarea sistemului de transport în comun, deoarece la intrările în sens tramvaiele stăteau la mila șoferilor", a mai spus Csuzi. Acesta a mai precizat că dacă semafoarele pentru accesul tramvaielor din Centrul Civic se vor dovedi viabile, conducerea OTL are în vedere introducerea acestui sistem și la celelalte două girații cu probleme."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
gabi-737
Data înscrierii: 13/Feb/2008 Ultima vizita: 15/Iun/2021 Mesaje: 196 Locație: Oradea
|
Trimis: Joi 09 Dec 2010 20:56:36 Titlul subiectului: |
137331 |
|
Mi se pare logica miscarea. E normal ca tramvaiul sa aiba prioritate, adica cale libera.
@Timi, ai dat o explicatie de nota 10 , intre timp mi-am dat seama urmarind putin ce se intampla cand tramvaiele isi schimba macazul. Sunt curios cat va rezista sistemul ca este destul de complex.
|
|
Sus |
|
|
polooradea
Data înscrierii: 13/Dec/2010 Ultima vizita: 08/Iun/2021 Mesaje: 11 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 18 Ian 2011 16:24:43 Titlul subiectului: |
138954 |
|
Nu ma pricep prea bine la sine, in Oradea mi se pare ca sunt intr-o stare buna pentru Siemens-uri. Am vazut pe forum replici "degeaba v-ati luat ULF fiindca nu aveti infrastructura, etc". Sa ma lamureasca careva: in comparatie cu alte orase, cum e infrastructura sinelor la noi?
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 30 Aug 2011 13:02:18 Titlul subiectului: |
148073 |
|
O.T.L. a scos la licitatie lucrarile la infrastructura de tramvai:
"B. TEME DE PROIECTARE
LOTUL NR. 1
Obiectivul achiziției nr. 1.1. Reabilitare și mutare linie tramvaie
Parc 1 Decembrie – str.Independenței – intersecție str. Primarie
NECESITATEA SI OPORTUNITATEA LUCRARILOR
Investitia este determinata de starea degradata a infrastructurii si suprastructurii liniilor de tramvai pe porțiunea de linie cuprinsă între Parcul 1 Decembrie și str. Primăriei.
In prezent pe acest sector, linia de tramvai este amplasată în axul străzii. Pe strada Independenței (linia este în aliniament), șinele de tramvai tip 40 sunt pozate pe traverse de beton pînă la Vulturul Negru, pe lungimea de 300 m, iar de la Vulturul Negru pînă la intersecția cu str. Primăriei în lungime de 150 m, calea de rulare este realizată din panouri mari de beton armat prefabricat tip EPS, in care sunt fixate sinele de tramvai tip omega. Uzura verticală a șinelor de tramvai a atins valoarea de 20 mm, astfel incat rotile de tramvai ating deja partea superioara a carosabilului (a placii de beton), iar uzura laterala a sinelor a atins valoarea critica de 15 mm, ceea ce pericliteaza rularea in siguranta a tramvaielor. Panourile de prefabricate prezinta degradari si tasari, în lungul liniei și transversal liniei care au dus la torsiuni ale sinei, devenind un real pericol pentru circulatia tramvaielor (deraieri) si auto. Liniile de tramvai prezinta denivelari in plan transversal, torsionari, ceea ce indică o rezemare necorespunzatoare a sinei. Elementele de fixare a sinei prezinta o serie de degradari mecanice. Pe toată distanta, circulația auto se suprapune cu circulația tramvaielor ceea ce duce la ingreunarea respectării graficelor de circulație.
SITUATIA PROPUSA PENTRU REALIZAREA LINIILEI DE TRAMVAI :
Se disting 2 (doua) situatii privind alcatuirea constructiva a liniei de tramvai cu ecartament normal, respectiv 1435 mm, lungimea totala a liniei este de cca 800 m linie dubla din care in curba 50 m iar in aliniament 750 m.
1. tronsonul 1, in lungime de 450 m, situat pe str. Independentei; linia de tramvai se amplaseaza pe partea stanga (sens de la Centru Civic spre Piata Unirii), langa trotuar, la minim 70 cm de bordura trotuarului, intre linii se vor amplasa stalpii de sustinere a firului de contact, distanta intre linii va fi stabilita cu asigurarea gabaritului minim real, platforma liniei de tramvai se va separa de platforma strazii cu circulatia auto, pentru circulatia auto se pot realiza doua benzi, iar tramvaiele vor circula pe platforma propie.
Se va asigura racordarea liniei de tramvai de pe strada Independentei cu linia de tramvai de pe strada Primariei. Acest tronson trebuie corelat cu lucrarile de modernizare prevazute a se executa in Piata Unirii, in zona pietii linia va fi in carosabil. Se va tine cont de reamenajarea peroanelor statiilor de tramvai situate in P-ta Unirii.
-Rețeua de contact existentă se va adapta la souția noua.
-Mărirea razei curbelor, la minim 100 m, de la Parcul 1 Decembrie spre str. Independenței.
-Se vor adopta sisteme moderne de fixare a suprastructurii caii de rulare a liniilor de tramvai pentru reducerea vibrațiilor pînă la 40% și a zgomotului pînă la 30 %.
-Lungimea totală a liniei este de cca 800 m cale dublă , din care, în aliniament 750 m și în curbă 50 m.
-Tehnologia de executie si fixarea sinelor pe placa de beton se va face cu sistem modern
-Tipul de sina propus: sina canal Ri60N, marca otel 900A, conform fisa UIC 860V1.7.1986.
-Pozarea antretoazelor la distanța de 3 m una fată de alta în aliniament si la 1,5 m pe zonele in curba.
-Realizarea șinelor lungi sudate (șină cu canal tip Ri60N, marcă oțel 900A sudată aluminotermic și electric unde nu se pot executa suduri AT).
- Montarea amortizoarelor de zgomote si vibratii la inima sinei si amortizoare de vibratii la talpa sinei.
- Prinderea șinei pe betonul de monolitizare, clasa C 25-30 prin intermediul buloanelor verticale D 30 mm, incastrate prin forarei in placa de beton, din 3m in 3 m; pe zona curbelor prinderea se va face cu dispozitive de calare, reglabile pe inaltime, dispuse la 1,5 m una de alta;grosimea placii de beton se va stabili pentru sistem carosabil, armatura plasa sudata tip PC 52 D 8 mm, 100x100.
-Asternerea geotextilului pe fundul sapaturii
-Asigurarea geometriei căii de tramvai (în plan orizontal și plan vertical) in corelare cu cota rosie a drumului. In profil transversal se va asigura o pantă de max. 1% spre trotuar și rigole, cu asigurarea scurgerii apei din precipitații din canalul șinei, cu descărcare din 50 în 50 m.
-Stratul 2 de monolitizare în grosime ce va rezulta din conditia de a se ingloba antretoazele in beton marca C25/30 (armat cu fibre de polipropilenă) se va turna pana la partea superioara a abtretoazei, cu granulometrie pana la 16 mm.
-Așternere strat de uzură BA 16 de cca 6 cm.
-Turnarea pentru închiderea rosturilor de la ciuperca șinei a masticului bituminos (deasupra amortizoarelor de zgomote și vibrații de la inima șinei);
Pentru sistemul de fixare si de amortizare se va putea adopta și alte soluții tehnice.
Semaforizările existente în intersecțiile străzilor din Piața Unirii se vor adapta pentru circulația prioritară a tramvaielor in corelare cu proiectul de sistematizare ce se va realiza se PMO in Piata Unirii.
Platforma liniei de tramvai se va delimita în sens longitudinal cu elemente specifice fata de circulatia auto.
Se va asigura gabaritul minim real funcție de soluția adoptată.
Se va prevedea dren longitudinal in ax sau la o margine a platformei.
2. -tronsonul 2, in lungime de 350 m (300 m in aliniament si 50 m in curba), cuprins intre str. Independentei si Centru Civic, linia de tramvai ramane pe actualul amplasament,pe platforma propie, suprastructura liniei se va executa pe traverse de beton armat cu prindere elastica, imbalastata cu piatra sparta si se va inierba (gazon natural), se va asigura sitem de irigare a gazonului. Portiunea de linie ce se itersecteaza cu carosabilul din zona Parcul 1 Decembrie pe cca 50 m, se va proiecta tinand cont de traficul rutier ( infrastructura cu placa de beton ca in cazul 1).
Intre linii se vor prevedea stalpii de sustinere a firului de contact, distanta dintre linii se va adapta acestei situatii si se va asigura gabaritul minim real.
La modificarea retelei de contact se va adopta o noua solutie constructiva, astfel incat sa fie eliminata sustinerea firului de contact prin ancorele montate pe fatada cladirilor din zona adiacenta.
Se va asigura racordarea liniei in plan cu raze minime de 100 m.
Pe acest tronson sunt doua statii de oprire a tramvaielor pe sens. Se va asigura gabaritul minim real si nivelul transversal la cota refugiului din statii.
Drenul longitudinal se va proiecta pentru o varianta convenabila.
Pe fundul sapaturii se va prevedea geotextil.
Alcatuirea fundatiei si a infrastructurii/suprastructurii liniei va respecta ghidul de proiectare a liniilor de tramvai.
In functie de conditiile locale, se va asigura executia lucrarilor in conditii optime.
Obiectivul achiziției nr. 1.2. Racord linie tramvai între
B-dul Decebal (L1-3) - Calea Aradului (L2),
înlocuire schimbător ieșire de pe str. Primăriei
1. NECESITATEA SI OPORTUNITATEA LUCRARILOR
In prezent circulația tramvaielor între Cartierul Ioșia – Calea Aradului - zona Centrală - cartierul Nufărul se realizeaza pe traseul liniei 2.
Pentru asigurarea unei mobilități între cartierul Rogerius și Ioșia , mai ales în cazul unor întreruperi în circulația tramvaielor datorate unor avarii, defecțiuni sau executarea unor lucrări planificate. este necesar a se realiza un racord între linia de tramvai existentă din B-dul Decebal L1-3 (Biserica Emanuel) și L2 pe calea Aradului, prin aceasta se realizeaza o legatura directa intre cele doua zone ale orasului, precum si accesul direct la gara Centrala Oradea.
2. SITUATIA PROPUSA LA LINIILE DE TRAMVAI
- Racordul se va realiza pe o lungime de cca 100 ml pe ambele sensuri de circulatie, ecartamentul liniei si a aparatelor de cale este cel normal 1435mm.
- Sunt necesare 4 ( patru) aparate de cale noi, din care 2 buc. aparate cale de intrare sa fie automatizate, iar cele 2 ( doua) de iesire sa fie dotate cu dispozitive de indexare.
Este necesar un aparat de cale nou pe strada Primariei in locul celui existent, respectiv un aparat de cale de iesire cu dispozitiv de indexare.
- Se va prevedea amplasarea a trei incrucisari noi in aceasta zona.
Aparatele de cale vor fi dotate cu incalzitoare la macaze, dispozitive automate de uns sina (cele de intrare). Din punct de vedere constructiv razele curbelor aparatelor de cale vor fi minim 50 m. La aparatele de cale se vor monta amortizoare de zgomot si vibratii, pe talpa si inima sinei. Acestea se vor fixa pe placa de beton. Pe zona macazelor nu se va monta armatura tip plasa de metal.
Stratul doi de monolitizare se va turna pana la nivelul superior al antretoazelor.
- Se va prevedea pentru linia de tramvai curbe cu raze mai mari de 100 m, în funcție de situația din teren;
- Se vor adopta sisteme moderne de fixare a suprastructurii caii de rulare a liniilor de tramvai pentru reducerea vibrațiilor pînă la 40% și a zgomotului pînă la 3o %.
- Tehnologia de execuție si modul de fixare a sinelor : pe placa de beton pentru sistem carosabil.
- Tipul de șină propus - Ri60N, marca otel 900A, conform fisa UIC 860 V.1.7.1986.
- Pozarea antretoazelor la distanța de 1,5m una fată de alta pe linie in curba si la 3 m in aliniament.
- Realizarea șinelor lungi sudate (șină cu canal tip Ri60N, marcă oțel 900A sudată aluminotermic, sau electric unde nu se poate suda aluminotermic).
- Prinderea șinei pe betonul de monolitizare, clasa C 25-30 prin intermediul buloanelor verticale D 30 mm, forate, din 3m in 3 m; pe zona curbelor prinderea se va face cu dispozitive de calare, reglabile pe inaltime, dispuse la 1,5 m una de alta;
- Asigurarea geometriei căii de tramvai (în plan orizontal, în plan vertical și în plan transversal si pentru scurgerea apei de suprafata )
- Asigurarea scurgerii apei din zona liniei și canalului șinei, se va prevedea dren longitudinal.
- Placa de baza se va realiza cu beton armat marca C 25/30 ( beton B 400 ) pentru sistem carosabil ( armatura plasa PC 52 D 8mm, 100/100)
- Turnarea stratului 2 de monolitizare în grosime ce rezulta din conditia de a se ingloba antretoazele in beton marca C25/30 ( armat cu fibre de polipropilenă ) cu granulometrie pana la 16mm.
- Așternerea geocompozitului;
- Așternere strat de uzură BA 16 de cca 6 cm grosime.
- Turnarea pentru închiderea rosturilor de la ciuperca șinei a masticului bituminos (deasupra amortizoarelor de zgomote și vibrații de la inima șinei);
Pentru sistemul de fixare si de amortizare se va putea adopta și alte soluții tehnice
- Se va prevedea semaforizarea prioritară pentru circulația tramvaielor (semaforizarea adaptivă cu detector de trafic și buclă inductivă).
- Optimizarea căii de rulare existentă prin retrasarea geometriei cu raze de curbură cu minimum 50 m a liniilor existente.
- Reamplasare rețelei de contact a liniei de tramvai.
- Amplasarea stâlpilor de susținere a firului de contact în zone favorabile (zona verde) cu asigurarea iluminatului public.
- Distanța dintre axele liniei va fi stabilită funcție de raza curbei și poziția stalpilor liniei de contact;
- Este necesară proiectarea unor aparate de cale cu raza minimă de 50 m și încrucișările corespunzătoare situatie de pe teren.
- Automatizarea macazelor de intrare din intersectie se va conecta la sistemul de comanda exintent, prin extensie la dulapul de comanda, se va proiecta traseul cabljului la dulapul montat pe strada Primariei colt cu B-dul Decebal
Se va evita amplasarea aparatelor de cale in intersectie cu benzile de circulatie auto.
In functie de conditiile locale, se va asigura executia lucrarilor in conditii optime."
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
marcel
Data înscrierii: 25/Aug/2008 Ultima vizita: 08/Noi/2021 Mesaje: 117 Locație: Budapesta (Ungaria); Oradea
|
Trimis: Mar 30 Aug 2011 14:49:37 Titlul subiectului: Racord |
148085 |
|
Daca ne uitam cu atentie, din text reiese ca se vrea un nou racord la Biserica Emanuel. Scopul, printre altele: Citat: | prin aceasta se realizeaza o legatura directa intre cele doua zone ale orasului, precum si accesul direct la gara Centrala Oradea. | Asta, din cate inteleg eu, inseamna infiintarea unei linii noi sau modificarea traseului 2 sa se circule in bucla.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 30 Aug 2011 14:52:25 Titlul subiectului: |
148086 |
|
Nu neaparat, de altfel motivatia oficiala este: "Pentru asigurarea unei mobilități între cartierul Rogerius și Ioșia, mai ales în cazul unor întreruperi în circulația tramvaielor datorate unor avarii, defecțiuni sau executarea unor lucrări planificate [ . . . . . . ]", deci probabil ca este gandita ca varianta de avarie/siguranta, insa nu e exclus sa fie introdus un traseu nou sau modificat unul din cele existente.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
polooradea
Data înscrierii: 13/Dec/2010 Ultima vizita: 08/Iun/2021 Mesaje: 11 Locație: Oradea
|
Trimis: Mar 03 Iul 2012 12:54:35 Titlul subiectului: |
156988 |
|
Nu stiti, nu se vor mai schimba liniile pe anumite portiuni? Unele curbe zici ca au unghiuri de 45 grade, in special la parcul 1 decembrie cum vii dinspre centru. Imi e mila de ULF-uri cand aud cum trosnesc.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|