Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tehnic. Despre troleibuzele din R. Moldova

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Generalitati (legate de transportul public)
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Kaustik



Data înscrierii: 11/Noi/2008
Ultima vizita: 13/Dec/2018
Mesaje: 761
Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila

MesajTrimis: Joi 09 Feb 2012 14:54:47    Titlul subiectului: Tehnic. Despre troleibuzele din R. Moldova 152929

Am gasit un articol interesant, nu foarte vechi, extras din Buletinul AGIR, editia nr. 4/2009, despre sistemele de comanda folosite la troleibuzele care circula in Moldova, sisteme care sunt productie locala.

Mai jos am citat partea introductiva din articol, iar in atasament am pus intregul articol in original.

Buletinul AGIR a scris:
PROBLEME ACTUALE ALE TRACȚIUNII
UNITĂȚILOR DE TRANSPORT ELECTRIC URBAN
ÎN REPUBLICA MOLDOVA


REZUMAT. În lucrare sunt descrise unele aspecte tehnice și economice ale sistemelor electronice de comandă tip SDMC-103 ale
unităților de transport electric urban. Aceste sisteme sunt elaborate și confecționate în Republica Moldova, reprezintă baza actuală de
modernizare a tracțiunii troleibuzelor în municipiile Chișinău și Bălți. Echipamentul electronic tip SDMC-103 este destinat pentru
comanda motoarelor de curent continuu ale troleibuzelor. Constructiv este realizat într-un singur monobloc format din variator de
tensiune continuă (chopper) cu tranzistoare IGBT, unitate de comandă cu microprocesor, ventilator și alte elemente auxiliare. Date
tehnice principale: tensiunea de intrare maximă 900 V, tensiunea de ieșire 5-900 V, curentul maxim de ieșire 500 A, frecvența de lucru
8 kHz, dimensiuni de gabarit 730*330*320 mm, masa 45,2 kg. Echipamentul SDMC-103 majorează prețul unui troleibuz nu mai mult
de 20% față de cel cu comandă reostatică, însă permite reducerea consumului de energie electrică cu cca 30% sau cu cca 60 mii kWh
anual. În municipiul Chișinău circulă deja 68 troleibuze echipate cu sisteme de comandă tip SDMC-103. În municipiul Bălți este
planificată procurarea a 15 troleibuze cu aceste sisteme de comandă în anul curent. Experiența de utilizare locală, cât și în Ucraina și
Rusia demonstrează fiabilitatea înaltă și exploatarea eficientă a echipamentelor electronice tip SDMC-103 de tracțiune a troleibuzelor.

_________________
"O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ELECTRO



Data înscrierii: 04/Dec/2009
Ultima vizita: 04/Iun/2018
Mesaje: 366
Locație: Chisinau (Moldova)

MesajTrimis: Sâm 11 Feb 2012 19:00:07    Titlul subiectului: 153022

Acest sistem e instalat pe YuMZ T2 si pe Ziu 9 modernizate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Generalitati (legate de transportul public) Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community