Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1007 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 20 Dec 2011 06:02:57 Titlul subiectului: 2011-12-20 |
151161 |
|
Tronsonul cale de rulare de pe Splai Bahlui isi dovedeste utilitatea [articolul in sine nu tratează o problemă legată de transportul public ci mai degrabă oferă un răspuns la dorința municipalității de a desființa transportul electric pe acest tonson]. Și din nou se pune problema [dacă] se dezafectează linia de tramvai din zona Podul de Piatra-Podu Roș și se produce un incident pe zona Nicolae Iorga ar rezulta un blocaj major pentru traseele 5 [deviat după planul municipalității] și 11 [păstrat cu un parcurs 90% identic cu cel al traseului 5-deviat ], ambele trasee fiind atunci în pericol de a nu putea circula.
Și ne întoarcem la simpla soluție de păstrare, reabilitare a tronsonului și aplicarea de asfalt între șine pentru conlucrarea celor două elemente fundamentale de mobilitate :transport electric, rapid dar și utilizarea viitoarei rute pentru tranzit cu mașina personală, după cum am mai afirmat, o nouă arteră nu trebuie să se nască pe cadavrul căii de rulare :
Evenimentul
Marți 20 Decembrie 2011
"Probleme cu circulația tramvaielor 11
T. Damaschin
Un accident rutier petrecut ieri în zona Podul de Piatră a determinat blocarea tramvaielor care circulau pe traseul 11. „Polițiștii au demarat o anchetă, au realizat măsurători și din această cauză traficul tramvaielor a fost întrerupt în intervalul orar 13.16 - 13.24. Oricum, noi luasem decizia de a devia unele tramvaie pe Splai Bahlui”, a declarat Adrian Mihai, purtătorul de cuvânt al RATP.
Un incident similar a avut loc săptămâna trecută, de această dată în Canta. Tot din cauza coliziunii a două autoturisme, tramvaiele de pe traseele 2 și 7 au fost blocate jumătate de oră. Ieșenii prinși în acest blocaj s-au orientat rapid spre autobuzele de pe traseele 19 și 30. "
|
|
Sus |
|
|
BOZO
Data înscrierii: 20/Ian/2010 Ultima vizita: 15/Apr/2016 Mesaje: 45 Locație: Bucuresti, Iasi, Viena
|
|
Sus |
|
|
gavryll
Data înscrierii: 10/Dec/2009 Ultima vizita: 22/Aug/2016 Mesaje: 23 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 13 Feb 2012 21:59:54 Titlul subiectului: |
153114 |
|
De ce nu se muta liniile de tramvai pe Soseaua Nationala? Asta ca sa nu mai vorbim de solutia :de la Podu de Piatra inspre Podu Ros -pe Splai cu intrare in sens giratoriu(pentru tramvaie) :si de la Podu Ros inspre Podu de Piatra -iesire din sensul giratoriu pe Nationala(urmind ca cele doua sensuri sa se incruciseze ,si sa revina la normal,in zona spalatoriei auto,a carei nume imi scapa acum).
Iar daca un sens giratoriu pentru tramvaie este prea mult pe linga acele doua pasaje (mal stang si drept) de-a dreptul stupide(doar o singura banda de circulatie) atunci nu cred ca mai ramane nimic de spus......
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 13 Feb 2012 22:25:31 Titlul subiectului: |
153116 |
|
BOZO, se bat campii acolo, in realitate este vorba despre doua tuneluri ce urmeaza a fi construite paralel cu Bahluiul, de-o parte si de alta a podului din Podu Ros. Directiile vor fi dinspre Podu de Piatra spre Tudor Vladimirescu si dinspre Tudor Vladimirescu spre Podu de Piatra. In cazul tunelului de pe malul drept, acesta va fi construit in continuarea noii strazi care va fi realizata in locul liniilor de tramvai de pe Splai, care vor fi eliminate (o mare tampenie).
Linia de tramvai din CUG si strada aferenta (sos. Nicolina) vor fi reabilitate incepand de anul acesta, in cadrul unui alt proiect pentru care este deja obtinuta finantarea. Licitatia pentru desemnarea constructorului este in desfasurare. Nu este deloc o lucrare inutila, va rezolva problemele uriase legate de transportul public in zona Nicolina-CUG. Nu tramvaiele vor incurca masinile in CUG, ci exact invers. Haideti sa gandim european, nu romaneste (nu considera ce am spus drept jignire, ci considera ca e un indemn)!
Sa zicem ca pasajul ala de pe malul stang s-ar justifica, dar orice om cu mintea acasa cred ca e de acord ca infinit mai util ar fi un pasaj intre sos. Nicolina si str. Palat.
|
|
Sus |
|
|
paulsback
Data înscrierii: 10/Noi/2009 Ultima vizita: 04/Oct/2020 Mesaje: 96 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 21 Oct 2014 07:51:39 Titlul subiectului: |
175254 |
|
O veste imbucuratoare. Evenimentul Regional al Moldovei scrie astazi Citat: | O nouă soluție de circulație pe tronsonul Podu de Piatră-Podu Roș
Linia de tramvai de pe tronsonul Podu Roș - Podul de Piatră va fi modernizată * inițial, municipalitatea intenționa transformarea acesteia în carosabil și construirea de pasaje subterane care să traverseze Podu Roș pe cele două maluri ale Bahluiului
De pe tronsonul cuprins între Podul Roș și Podul de Piatră, pe mal Bahlui stâng, nu va mai fi scoasă șina de tramvai în vederea asfaltării și, ulterior, construirii unui pasaj subteran, ci se va trece la modernizarea căii de rulare. Pentru acest tronson se lucrează momentan la o documentație ce va fi depusă la Agenția de Dezvoltare Regională Nord- Est pentru obținerea de fonduri europene. „Practic, după finalizarea acestei documentații, vom știi exact care sunt costurile și modalitatea în care se va implementa reabilitarea și modernizarea liniei de tramvai pe segmentul respectiv. Acest proiect va putea fi introdus în exercițiul financiar actual, cu atât mai mult cu cât nu este un segment foarte aglomerat și se poate lucra foarte ușor. Este vorba de linia de tramvai de pe segmentul cuprins pe aria râului Bahlui, astfel încât nu vor fi nici devieri de trafic, nici ambuteiaje”, a declarat Sebastian Buraga, purtătorul de cuvânt al Primăriei Iași.[...] |
|
|
Sus |
|
|
KTLYN
Data înscrierii: 25/Ian/2013 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 209 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 21 Oct 2014 08:25:54 Titlul subiectului: |
175256 |
|
Nu cred ca este utila refacerea liniei de tramvai pe tronsonul Podu de Piatra- Podu Ros. Vorbim de doua trasee de tramvai: 2 si 5.
Tramvaiele de pe traseul 2 circulau mai tot timpul goale, si s-a vazut ca dupa scoaterea lor pentru lucrarile actuale de reparatie si preluarea surplusului de calatori pe autobuzele 19 nu exista probleme.
Tramvaiele de pe traseul 5 pot circula pe Nicolae Iorga unde circula doar un traseu de tramvai si unde este nevoie de mai multe mijloace de transport in comun.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mar 21 Oct 2014 09:53:55 Titlul subiectului: |
175257 |
|
Foarte bine ca se va reabilita si acest tronson a liniei de tramvaie- sa speram ca Iasul va reusi sa reabiliteze si modernizeze intreaga infrastructura de tramvaie, asa cum era ea in 1989 (cand erau 30 km linie de tramvai in oras)!
Tronsonul Podu Ros- podul de piatra trebuie reabilitat si modernizat, nu numai pentru cele doua trasee de tramvaie, dar si pentru a constitui o varianta de rezerva a traseului de pe Bdul. Nicolae Iorga.
|
|
Sus |
|
|
mihail75
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2023 Mesaje: 43 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Oct 2014 14:30:58 Titlul subiectului: |
175263 |
|
In viitor ar putea fi doua linii, 5 si 5 b sa zicem, una sa mearga pe Iorga, cealalta pe tronsonul Podul de Piatra-Pod Ros.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 21 Oct 2014 14:38:35 Titlul subiectului: |
175264 |
|
Este de lăudat decizia de a păstra acest tronson.
Cred că o soluție mai bună pentru zona Podul Roș - Podul de Piatră ar fi să rămână linia de tramvai, iar restul spațiului să fie amenajat pentru pietoni și bicicliști. Ar fi de văzut dacă se poate reconfigura rondul în stilul celui de la Podul de Piatră, eventual și prin demolarea unei clădiri cam șubrede de acolo (n'o numesc ca să nu fac politică ), iar rondul creat să permită și legătura Țesătura - Podul Roș - CUG, dacă nu mai este posibilă prin bretelele de la pasajul Nicolina.
Referitor la trasee, nu vreau să deviez de la subiect, dar linia 2 ar putea fi mutată înapoi pe Iorga, odată cu înființarea unei noi linii între Canta și CUG, care ar asigura și legătura Gara - Podul Roș. Linia 5 nu ar avea de ce să meargă pe Iorga, dublând astfel linia 11 pe 3/4 din lungime.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 21 Oct 2014 15:48:16 Titlul subiectului: |
175266 |
|
Luati cu ceva mai multa prudenta articolele de ziar, stirile bulversante, declaratiile, etc.! Eu, spre exemplu, nu am in acest moment date care sa schimbe ceva din ce stiam pana acum (si cred ca e evident ca am cautat informatii suplimentare dupa ce am citit cele doua articole-"bomba"). Nu zic ca nu s-o fi razgandit PMI, dar la ochii si/sau urechile mele n-a ajuns oficial vreo razgandeala. Declaratiile pot fi interpretate in diverse chei, nu musai transant (cu sau fara intentie). Deci, deocamdata sa vedem daca si ce se mai intampla cu privire la acest subiect si dupa aceea ne vom bucura daca va fi cazul! Discutiile despre utilitatea acestui tronson sunt, insa, binevenite in continuare.
Cat despre povestea din BZI, cu RATP care nu ar mai vrea linia de pe Splai... Interpretare aiuristica a unor vorbe scoase din context...
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 21 Oct 2014 23:46:56 Titlul subiectului: |
175269 |
|
Trix a scris: | Este de lăudat decizia de a păstra acest tronson.
Cred că o soluție mai bună pentru zona Podul Roș - Podul de Piatră ar fi să rămână linia de tramvai, iar restul spațiului să fie amenajat pentru pietoni și bicicliști. Ar fi de văzut dacă se poate reconfigura rondul în stilul celui de la Podul de Piatră, eventual și prin demolarea unei clădiri cam șubrede de acolo (n'o numesc ca să nu fac politică ), iar rondul creat să permită și legătura Țesătura - Podul Roș - CUG, dacă nu mai este posibilă prin bretelele de la pasajul Nicolina.
Referitor la trasee, nu vreau să deviez de la subiect, dar linia 2 ar putea fi mutată înapoi pe Iorga, odată cu înființarea unei noi linii între Canta și CUG, care ar asigura și legătura Gara - Podul Roș. Linia 5 nu ar avea de ce să meargă pe Iorga, dublând astfel linia 11 pe 3/4 din lungime. |
Din pacate intersectia din P. Ros e si asa superaglomerata(cea mai aglomerata din oras) si nu cred ca e posibila constructia unei giratii acolo. Plus ca nu e asa mult spatiu ca la Podul de piatra pentru giratie. Nici macar o legatura intre linia de pe Splai(daca va ramane) si ce de la CUG(cum era odata) nu cred ca se va face. Nu e in proiect. Cum nu sunt nici linii pe bretelele pasarelei pentru o eventuala ruta Canta CUG.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 22 Oct 2014 08:15:54 Titlul subiectului: |
175270 |
|
Despre bretelele de la pasaj s'a discutat deja, se pare că nu este posibil (dar după care reguli??) să se monteze "aparate de cale" în pantă. În lipsa unor argumente tehnice, putem spune atunci că tehnologia "iepocii de aur" era superioară "burghezilor" de astăzi
Referitor la intersecția Podul Roș, ar trebui găsită o soluție, dacă lărgirea intersecției nu este posibilă. Dacă nu se poate lărgi intersecția, chiar și demolând coșmelia aia politică de acolo, s'ar putea lărgi podul, făcând astfel ca traficul spre Palat/Sf.Lazăr/Bahlui-splaiul stâng ar tăia direct intersecția, eliminându-se virajul stânga și apoi dreapta ca acum. Cu o semaforizare corespunzătoare s'ar elimina și situația de acum, când mârleții se bagă pe linia de tramvai ca să meargă înainte, pentru că oricum nu ar mai avea acces acolo.
Edit: O soluție mai bună ar fi ca podul nou să fie drept și să se realizeze astfel o girație și pe partea cealaltă a Bahluiului, obligând astfel tot traficul să nu mai taie direct actuala intersecție, lăsând acest spațiu tramvaiului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.39 kb |
Vizualizat: |
de 14081 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 22 Oct 2014 08:38:54 Titlul subiectului: |
175271 |
|
Pentru că NU mai pot edita mesajul precedent, voi pune aici a 2-a varantă propusă de mine. Observați că este mult mai simplu de efectuat astfel virajul la stânga spre splai sau "întoarcerea" spre intersecția actuală.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.55 kb |
Vizualizat: |
de 14075 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Oct 2014 09:36:01 Titlul subiectului: |
175273 |
|
Interesante cele doua variante!
Din cate se vorbea prin urbe prin presa in intersectia din P. Ros se propune realizarea unui pasaj subteran ce pleaca de dincolo de pod inspre Palat ,trece pe sub Bahlui si iese spre sensul CUG si se pare cu alte iesiri spre Splai ,parca. Nu mai gasesc acum articolele.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Oct 2014 14:36:29 Titlul subiectului: |
175277 |
|
Un tunel pe sub Bahlui pentru directia A. Panu <-> Nicolina + sensuri unice pe Palat si Sf. Lazar (iesire din tunel pe str. Sf. Lazar si intrare de pe str. Palat) este singura solutie adevarata pentru rezolvarea dezastrului din Podu Ros. Linia de tramvai de pe str. Palat ar ramane pe ambele sensuri, cu translare la marginea strazii pe sensul spre Centru.
Din pacate, ceea ce se vehiculeaza prin presa cred se refera la cele doua pasaje subterane paralele cu Bahluiul (de-o parte si de alta a podului) si nu la tunelul pe sub Bahlui (ce pacat ca s-a pierdut momentul pentru a se realiza asa ceva cand s-a facut betonarea albiei!).
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 22 Oct 2014 17:53:46 Titlul subiectului: |
175284 |
|
Nu sant in stare sa termine Pasajul de la Fundatie dar tunel pe sub Bahlui probabil in alta ERA
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 23 Oct 2014 16:07:31 Titlul subiectului: |
175287 |
|
Din pacate chiar astazi viceprimarul Chirica a confirmat intr-o emisiune ca tronsonul de tramvai dintre Podul Ros si Podul de Piatra va ramane amintire.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 23 Oct 2014 22:07:06 Titlul subiectului: |
175293 |
|
Ne poti spune si care sunt postul si emisiunea?
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 23 Oct 2014 22:34:22 Titlul subiectului: |
175294 |
|
Cred ca "Audienta in Direct" de la Prima TV Iasi/Tele Moldova.
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Oct 2014 13:48:37 Titlul subiectului: |
175300 |
|
Nu am vrut sa fac reclama tv,insa asa este ,la emisiunea "Audienta in direct"
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Oct 2014 15:50:07 Titlul subiectului: |
175301 |
|
Reclama e una, iar indicarea unei surse de informare e cu totul altceva.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 24 Oct 2014 15:59:42 Titlul subiectului: |
175302 |
|
Cam asta a fost cu linia de tramvai de pe Splai...
Sigur, mai ramane obtinerea finantarii pentru realizarea proiectului, ceea ce mai mult ca sigur se va intampla.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.83 kb |
Vizualizat: |
de 13793 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
145 kb |
Vizualizat: |
de 13793 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.53 kb |
Vizualizat: |
de 13793 ori |
|
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
splai_bahlui_drept_2014.pdf |
Mărime fișier: |
140.06 kb |
Descărcat: |
de 290 ori |
|
|
Sus |
|
|
cipricherr
Data înscrierii: 25/Iul/2012 Ultima vizita: 09/Oct/2023 Mesaje: 118 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 27 Oct 2014 08:36:20 Titlul subiectului: |
175309 |
|
Eu unu nu mai inteleg nimic cu proiectul asta:
BZI scrie azi 27.10.2014:
O alta zona cu linii de tramvai va fi modernizata in Iasi
Autoritatile locale au anuntat ca se are in vedere reabilitarea unui nou sector de cale de rulare a tramvaielor. Este vorba despre zona Podu Ros - Podul de Piatra ce se intinde pe malul raului Bahlui, acolo unde calea de rulare se afla intr-o stare deplorabila atat din punct de vedere tehnic, cat si estetic. In momentul de fata, proiectul se afla in stadiul de documentatie tehnica ce urmeaza sa fie depusa pentru absorbtia fondurilor europene la Agentia de Dezvoltare Regionala Nord-Est.
"Cand va fi gata documentatia, vom putea lansa si o suma necesara acelor lucrari. Vorbim practic de modernizarea liniei de tramvai si de refacerea spatiului verde de langa linii, chestiune care nu este inclusa in a doua etapa de modernizare a cursului Bahluiului. Acest proiect pentru linia de tramvai nu elimina proiectele pe care le aveam in vedere pentru viitorul exercitiu financiar al Uniunii Europene", au declarat oficialii Primariei Iasi. In acest sens, tramvaiele care treceau pe zona Podu Ros - Podul de Piatra pe malul Bahluiului vor fi deviate pe bulevardul Nicolae Iorga, acolo unde exista deja un proiect de reabilitare a liniilor de tramvai.
Cred ca acest cotidian este facut sa duca oamenii in eruare...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 27 Oct 2014 18:52:19 Titlul subiectului: |
175312 |
|
BZI reia "articole" despre ceva cu bataie mai lunga fie pana se plictisesc sau uita, fie pana cand acel ceva se intampla. Pe acelasi principiu, au reluat aiureala de articol de saptamana trecuta, in versiunea 2.0. Deci, absolut nimic de luat in seama. Realitatea o stim foarte bine, oficial, de la sfarsitul saptamanii trecute.
|
|
Sus |
|
|
|