Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mie 18 Ian 2012 21:06:30 Titlul subiectului: |
152148 |
|
Sa nu uite sa treaca explicit in caietul de sarcini macar cate o bara in fiecare vagon, altfel, cine stie, le fac fara (si zic ca asa s-au comandat), respectand standardele europene (partea ingrosata e un citat aproximativ din opera neinceputa dar terminata a genialului Gheorghe Udriste, mai exact un raspuns pertinent dat unui calator nesimtit care punea la indoiala suficienta barelor din BM-uri). Si sa nu puna (in ideea de a fi accesibile) semnalele de alarma pe podea, sa le calcam din greseala).
Citat: | Scaunele trebuiesc aranjate de-a lungul vagonului, pozitionate intre usi. Trebuie sa fie de tip consola. Totodata, ele trebuie sa fie grupate în banchete de cate 6 scaune, cu latime de minim 45 cm la fiecare scaun. |
Scaunele vor fi intre usile de pe aceeasi parte a vagonului sau intre usile de pe-o parte si cealalta? E neclar.
Cred ca daca se chinuie incap 7 scaune intre doua usi (la BM sunt 6, la IVA 5, dar tehnologia progreseaza).
_________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Ian 2012 09:06:53 Titlul subiectului: |
152154 |
|
Scaunele vor fi ca la trenurile existente, exact cum scrie "de-a lungul vagonului" (nu de-a latul). Nu va fi ca in vest sau ca la trenurile CFR, unde sunt cate doua sau cate 4-6 fata in fata.
Dealtfel este si logic sa fie asa, nu stiu cum pui randuri de 6 scaune altfel decat de-a lungul vagonului. Nu ar mai fi loc sa treaca nimeni. Nu spun daca ai sta la capatul opus fata de culoar cum te mai strecori sa cobori ?
7 scaune ? Si asa la BM-uri se sta cam inghesuit. Daca mai nimeresti si peste unul care vrea neaparat sa stea cracanat , "te-ai scos"...
O fi progresand tehnologia, dar oamenii nu sunt mai "trasi prin inel", ba dimpotriva...
Dealtfel imaginea arata foarte clar ca vor fi foarte asemanatoare cu BM-urile la exterior (sau poate cu IVA modernizata de ALSTOM care a fost prezentata acum ceva timp).
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Iul 2012 20:31:48 Titlul subiectului: |
157175 |
|
Se pare ca metrorex se pregateste de sosirea noilor trenuri.
Pe M3, sistemul ATO functioneaza complet si fara probleme (prea mari) pentru BM-uri.
Sa vedem apoi ce circ o sa fie cand vor veni trenurile noi, pentru ca sunt 100% convins ca nu vor avea pilotul ATO implementat corect.
|
|
Sus |
|
|
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Iul 2012 21:01:10 Titlul subiectului: |
157177 |
|
De ce ? Au cumparat de la BM acelesi sisteme care functioneaza in prezent si le vor instala pe trenurile CAF. Probabil ca vor fi niste ajustari, dar mari probleme nu cred ca vor aparea.
Oricum BM-urile au ceva probleme pe M3, nu de putine ori au depasit statia sau s-au oprit la jumatatea peronului.
Iar pana la sosirea noilor trenuri mai este cca 1 an...
|
|
Sus |
|
|
moonshadow
Data înscrierii: 18/Apr/2011 Ultima vizita: 27/Aug/2014 Mesaje: 199 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 11 Iul 2012 00:28:47 Titlul subiectului: |
157180 |
|
Tehnic vorbind, nu ar trebui sa existe probleme daca totul este facut "ca la carte".
Dar trebuie sa recunosti ca Romania are un record destul de negativ cand vine vorba de licitatii, si mi se pare foarte suspecta treaba cu adaptatul ATO-ului.
Metrorex nu a facut decat sa ia carcasa de la spanioli si softul de la suedezi... ceea ce, in opinia mea de programator, mi se pare foarte riscant.
Cat despre ATO pe M3, am asistat la frane bruste fara motiv si situatii dubioase gen trenul ajunge cu ATO pana intr-o statie, apoi continua pe manual inca una, apoi trece la loc pe ATO... nu mi s-a intamplat in schimb oprire in mijlocul peronului.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Oct 2012 08:14:19 Titlul subiectului: |
160070 |
|
Un alt articol despre noile trenuri de tip CAF, care vor inlocui IVE-le din 2013. Articolul se gaseste aici
Citat: | Vin metrouri noi. Trenurile vor fi asamblate la București
Noile trenuri vor înlocui garniturile vechi de tip IVA produse de Astra Vagoane Arad.
Potrivit Metrorex, cele opt noi metrouri care vor circula în subteranul Capitalei sunt produse de compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF). Trenurile urmează să fie puse în circulație din 2013 și vor înlocui, treptat, modelele vechi de garnituri de tip Astra. CAF-urile seamănă destul de bine cu actualele metrouri de tip Bombardier.
"Se vor achiziționa trenuri noi ce vor circula începând cu anul 2013. Achiziția trenurilor de metrou este parte componentă a Acordului de finanțare pentru modernizarea metroului din București, semnat cu Banca Europeană de Investiții în toamna anului 2009. Trenurile noi de metrou vor înlocui etapizat, pe parcursul unei perioade trei ani, trenurile de construcție veche de tip Astra, fabricate înainte de 1990 la Întreprinderea de Vagoane Arad (IVA) care circulă pe liniile de metrou în exploatare", a precizat Metrorex la solicitarea B365.ro.
Trenurile CAF vor fi echipate cu geamuri rabatabile, ventilație forțată, sisteme de informare a călătorilor și vor avea locuri speciale pentru transportul bicicletelor. Trenurile au în componență șase vagoane, unite prin burduf.
Potrivit descrierii fotografiilor atașate pe site-ul firmei spaniole, noile trenuri care vor circula prin subteranul Capitalei "sunt concepute ca vehicule de tranzit în masă, la cele mai înalte standarde de calitate și de siguranță și sunt accesibile și persoanelor cu handicap, pentru că includ două spații pentru utilizatorii de scaune cu rotile".
Conform Metrorex, trenurile vor fi asamblate la București. "Un aspect important îl constituie faptul că asamblarea finală a trenurilor de metrou se va realiza în România, în cadrul unei unități de profil din București, asigurând astfel transferul de tehnologie de ultimă generație și crearea de noi locuri de muncă", susține compania de transport.
Pentru cumpărarea celor opt noi trenuri de metrou, Metrorex este dispusă să plătească 244.160.000 lei fără TVA, se menționează în planul de achiziții publice aflate în pregătire al companiei.
Spaniolii de la CAF au furnizat metrouri și pentru orașe precum Barcelona, Madrid și Istanbul. |
[/b]
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Iun 2013 17:50:27 Titlul subiectului: |
164930 |
|
Conform celor de la iRealitatea, primul tren va sosi in tara in luna septembrie, acest an. Articolul se gaseste aici
Citat: | Bucureștenii vor avea metrouri noi din ianuarie 2014
Bucureștiul își înnoiește metroul din ianuarie 2014, când vor fi puse în funcțiune noile garnituri pe care Metrorex le-a comandat încă din 2011 de la compania spaniolă CAF. Compania a produs deja modele pentru metrourile din Barcelona, Roma, Madrid, Bruxelles, Sao Paolo, Honk Kong, Calcutta, Helsinki sau Washington DC. La prima vedere aș zice că seamănă destul de mult ca design cu cele vechi de la Bombardier, doar că au colțurile mai rotunjite.
Prima nouă garnitură vor ajunge în septembrie 2013 în București, dar până să fie pusă în uz pe magistralele 1, 2 și 3 trebuie să-și facă rodajul – adică să circule 20.000 de km fără călători. Primele patru trenuri vor fi fabricate în Spania, iar restul 12 la Atelierele Grivița.
Specificații tehnice:
- 6 vagoane în care încap 1202 călători, 114 metri lungime
- sisteme automate de protecție și un sistem performant de informare a călătorilor;
- semnalizări suplimentare acustice și video pentru acces;
- locuri pentru biciclete; |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
diesel_power
Data înscrierii: 16/Sep/2008 Ultima vizita: 24/Aug/2016 Mesaje: 53 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 05 Iun 2013 19:02:01 Titlul subiectului: |
164932 |
|
Sa dea domnu' sa aibe usi care se inchid in cazul in care se interpune vreun "grabit" intre ele (ca la IVA).
|
|
Sus |
|
|
1n$4n3
Data înscrierii: 11/Ian/2009 Ultima vizita: 10/Sep/2016 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 14 Sep 2013 21:19:08 Titlul subiectului: Ramele CAF |
167099 |
|
Conform unor surse de pe un alt forum, avem primele imagini cu noile rame CAF ce vor "survola" tunelurile capitalei.
Enjoy!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
210.68 kb |
Vizualizat: |
de 17787 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.18 kb |
Vizualizat: |
de 17787 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TudorSt
Data înscrierii: 10/Iul/2013 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 14 Sep 2013 22:11:00 Titlul subiectului: |
167107 |
|
Cand vor intra in circulatie?
_________________ Tramvai+Troleibuz+Metrou |
|
Sus |
|
|
subway guru
Data înscrierii: 02/Iul/2010 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 14 Sep 2013 22:28:56 Titlul subiectului: |
167108 |
|
Treaba sta cam asa:
Trenul e gata sa fie 'ambalat' si expediat la Bucuresti, sosirea la depoul IMGB in octombrie...dupa care urmeaza receptia loco, probele la fata locului, rodajul si omologarea AFER...
Odata toate astea indeplinite, se poate pune in circulatie cu calatori...asa ca mai e destul pana departe!
|
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Sep 2013 18:20:24 Titlul subiectului: |
167137 |
|
Dar nu se introduc pe la Militari?
_________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 20 Sep 2013 19:28:14 Titlul subiectului: |
167309 |
|
Un articol in site-ul Gandul, contine mai multe fotografii ale noilor rame:
http://www.gandul.info/stiri/cum-arata-cele-16-trenuri-noi-pe-care-metrorex-le-a-cumparat-din-spania-pe-ce-magistrala-vor-circula-galerie-foto-11345337
Gandul a scris: | „În cadrul acestui contract este prevăzut ca primul tren, asamblat, finisat și testat static în fabrica CAF Becsain din Spania, să fie livrat în luna octombrie a acestui an, urmând ca după efectuarea omologării și probelor de anduranță (20.000 km), recepția și utilizarea pentru serviciul comercial să înceapă în a doua jumătate a lunii ianuarie 2014”, a declarat pentru gândul directorul general al Metrorex Aurel Radu.
„Vagoanele vor avea un aspect modern și vor asigura condiții de confort sporit pasagerilor, vor dispune de sistem de ventilație forțată, geamuri rabatabile, uși cu deschidere locală, display-uri de informare, sistem de comunicare direct între călători și mecanicul trenului, precum și locuri speciale pentru persoanele în cărucioare rulante”, a precizat Radu. |
|
|
Sus |
|
|
Rica Venturiano
Data înscrierii: 05/Feb/2013 Ultima vizita: 14/Noi/2013 Mesaje: 2
|
Trimis: Vin 20 Sep 2013 19:54:55 Titlul subiectului: |
167310 |
|
Alea nu sunt poze reale, sunt doar "randari"!
Adicatelea, doar realitate virtuala.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 06 Noi 2013 09:12:13 Titlul subiectului: |
168604 |
|
Da, sunt poze "adevarate".
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 21 Noi 2013 10:44:42 Titlul subiectului: |
169047 |
|
A sosit primul tren la inceputul lunii. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Noile trenuri au ajuns la București la începutul lunii, după cum anunța conducerea Metrorex.
renurile noi de metrou, tip CAF, trebuiau să fie puse în funcțiune începând cu acest an, însă venirea lor la București a fost amânată de mai multe ori. "În data de 29.11.2011 Metrorex a semnat cu firma spaniolă CAF un contract de achiziție și punere în funcțiune a 16 trenuri noi de metrou, care urmează să fie livrate (conform prevederilor contractului) și puse în funcțiune începând cu anul 2013. Valoarea contractului este de 97 milioane euro (fără TVA). Conform prevederilor contractuale trenurile de metrou vor fi livrate începând cu semestru al II-lea al acestui an. Primul tren de metrou, fabricat de CAF, va ajunge la București în luna septembrie 2013 și urmează a fi pus în circulație cu călători în cursul lunii ianuarie 2014. Înainte de punerea în funcțiune cu pasageri, primul tren de metrou fabricat de CAF trebuie supus unor teste, conform legislației in vigoare, în vederea obținerii Agrementului Tehnic de la AFER (Autoritatea Feroviară Română-organismul acreditat în România pentru omologarea și agrementarea produselor feroviare). De asemenea, primul tren va trebui să efectueze un parcurs de probă de anduranță, fără călători, de 20.000 km. Restul trenurilor de metrou, fabricate de CAF, vor ajunge la Metrorex și vor începe să funcționeze în cursul anului 2014. Conform prevederilor contractuale, primele 4 trenuri CAF vor fi fabricate în Spania, iar celelalte 12 trenuri vor fi asamblate la Atelierele CFR Grivița SA", a declarat, pentru B365.ro, Aurel Radu, director general al Metrorex, la finele lunii mai. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Joi 21 Noi 2013 15:46:39 Titlul subiectului: |
169059 |
|
Am vazut articolul, iar la sfarsit sectiunea de comentarii. Pe cunvint daca nu ma intreb uneori daca ceea ce a spus cineva mai demult nu este adevarat. Pentru cine vin trenurile astea frumoase si curate? Uitati-va la comentarii, u-s in stare sa lege doua propozitii, lasand la o parte ca tot comentariul este pseudo cretin! Nu se potriveste modernul cu asa elemente!
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Radu Tudor
Data înscrierii: 21/Aug/2013 Ultima vizita: 02/Feb/2020 Mesaje: 38 Locație: Targoviste
|
Trimis: Dum 24 Noi 2013 15:30:56 Titlul subiectului: |
169128 |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
addisoft1991s
Data înscrierii: 06/Sep/2010 Ultima vizita: 13/Aug/2016 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti (GdN)
|
|
Sus |
|
|
riciu
Data înscrierii: 05/Feb/2011 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 13 Dec 2013 21:23:11 Titlul subiectului: |
169574 |
|
Pacat ca ai pus muzica pe filmare .
Oricum e bine ca ai prins rama.
|
|
Sus |
|
|
1n$4n3
Data înscrierii: 11/Ian/2009 Ultima vizita: 10/Sep/2016 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 17 Dec 2013 15:37:00 Titlul subiectului: Ramele CAF in Bucuresti. Pe Bulevard.. :) |
169642 |
|
"Aparitie neasteptata la ceas de noapte pe strazile Bucurestiului.."
Multumim lui Baiazid de pe forum.construim-romania.ro
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
397.88 kb |
Vizualizat: |
de 16429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
478.71 kb |
Vizualizat: |
de 16429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
605.99 kb |
Vizualizat: |
de 16429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
649.09 kb |
Vizualizat: |
de 16429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
622.73 kb |
Vizualizat: |
de 16429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
634.55 kb |
Vizualizat: |
de 16429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
664.39 kb |
Vizualizat: |
de 16429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
400.18 kb |
Vizualizat: |
de 16429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
329.1 kb |
Vizualizat: |
de 16429 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
363.08 kb |
Vizualizat: |
de 16429 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
riciu
Data înscrierii: 05/Feb/2011 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 22 Dec 2013 12:04:31 Titlul subiectului: |
169772 |
|
Pe 16 decembrie, a aparut si anuntul pe site-ul oficial al Metrorexului. Tot conform celor de la Metrorex, primele trenuri vor intra in circulatie in luna mai. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Metrorex informeaza publicul despre faptul ca au sosit în Bucuresti primele doua trenuri noi de metrou CAF.
Atat ele cat si celelalte 14 achizitionate vor fi puse în circulatie cu calatori dupa finalizarea testelor de tip, obtinerea Agrementului Tehnic de la Autoritatea Feroviara Romana (AFER) si efectuarea probelor de anduranta în circulatie normala fara calatori (20.000km).
Se estimeaza punerea în circulatie cu calatori a primelor trenuri CAF pana în luna mai a anului viitor.
Noile trenuri CAF sunt compuse din cate sase vagoane unite prin burduf, au sistem de tractiune si de franare controlat cu microprocesor, caroseria realizata din otel inoxidabil, sistem îmbunatatit de bare de sprijin pentru calatori, usi culisante cu autoblocare si protectie la prinderea persoanelor între usi.
Trenurile au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuita în cei 114 m lungime, si patru motoare care pot dezvolta o viteza de 80 km/h.
Pentru asigurarea compatibilitatii tehnice si de exploatare integrala, Metrorex a achizitionat, cu 4.940.000 euro fara TVA, si 16 seturi de sisteme de protectie si conducere automata a trenului de la Bombardier Transportation – Divizia Rail Control Systems (care va asigura montajul si punerea lor în functiune).
Cele 16 trenuri CAF costa 97 de milioane de euro, fara TVA. Doar primele patru provin integral din Spania, restul de 12 urmand a fi montate la uzina Atelierul CFR Grivita.
Achizitia celor 16 trenuri de metrou este prevazuta în Acordul de finantare pentru modernizarea metroului din Bucuresti, semnat cu Banca Europeana de Investitii în toamna anului 2009.
Banii pentru noile trenuri sunt asigurati atat din credite BEI, cat si de la bugetul de stat.
Noile trenuri de metrou au cate doua locuri special amenajate pentru persoanele cu mobilitate redusa, au un sistem de autodiagnoza care informeaza imediat mecanicul asupra eventualelor defectiuni ale trenului si cum se pot remedia aceste probleme, dar si un sistem de teletransmisie de date. Prin intermediul acestui sistem se transmite automat prin Wi-Fi starea echipamentelor trenului, astfel încat, atunci cand trenul ajunge în depou, nu se mai impune o analiza amanuntita a defectiunilor trenului. Sistemul de teletransmisie prin Wi-Fi tine doar de latura tehnica a trenului si nu vizeaza furnizarea de internet gratuit pentru calatori.
Trenurile CAF au un sistem performant de informare a publicului calator (indicatoare frontale si laterale pentru vizualizarea directiei de mers a trenului), semnalizari suplimentare acustice si video pentru accesul în/din trenuri, locuri special amenajate pentru transportul bicicletelor cu metroul în interiorul vagoanelor, ventilatie fortata în vagoanele de pasageri precum si geamuri rabatabile. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|