|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Dec 2009 23:10:21 Titlul subiectului: |
121552 |
|
Facea parte din "ciudateniile" din Berceni
Da, circula pe 76. Stiu sigur ca am vorbit cu soferul care spunea ca este un experiment pentru a nu deraia pe denivelarile celebre de pe Resita.
Intr-adevar cirligele pentru captatoare erau mutate spre fata si putin inaltate, dar nu prea mult. Spre deosebire de restul troleibuzelor, captatoarele aici ieseau in afara caroseriei foarte putin cand erau date jos.
Alta ciudatenie din Berceni: Ce numar avea troleul vitezist de pe 76 care avea puntea motoare cu planetara scurta? (incerc sa spun ca puntea motoare nu avea butucul central pe care scria AB sau Raba (dupa producator)). Imi amintesc ca avea o alura in V, si avea sofer "nebun"
Si inca una: A existat pentru o scurta perioada un troleu (vechi ca avea niste petice sudate in puncte) caruia soferul ii pusese "tragatoarele" in spate si sistemul de patina al troleelor noi de la Rocar (cu bracare pe spate la deraiere si dar patinele similare cu cele vechi). Pe atunci toate aveau varful captatorului similar cu TV2/TV20.
Stiu ca m-a frapat struto-camila asta din varf, deoarece "noutatile" de la Rocar care stateau in parcul de langa Temerarii aveau patina trapezoidala privita din lateral.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 22 Dec 2009 01:16:03 Titlul subiectului: |
121553 |
|
Se poate sa fi existat o astfel de improvizatie la troleibuzul pe care-l amintesti! Nu cunosc situatia, dar ceva similar exista in Sibiu pe str. Teclu, imediat dupa gara, cand pe niste hartoape imense troleibuzul capata un balans f mare. Riscul troleelor de a deraia este intr adevar mai mare daca sunt prinse pe remorca si atunci, probabil, inainte de a fi casat, s a lanstat o astfel de strutzocamila pentru a vedea cat este de fiabila. Insa o prindere a 2 captatoare fara a te atinge de burduf si automat si de remorca nu pot fi suspendate solid si atunci probabil ca acea improvizatie nu a iesit decat de vreo 2-3 ori la strada! Pentru ca aceste captatoare sa mai ajunga pana in capatul remorcii, fie ele doar si cu varful randunicilor, atunci intr adevar amplasarea lor trebuie sa fie peste burduf si nu pe baza troleibuzului. interesanta teorie ...sau...improvizatie...
|
|
Sus |
|
|
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 27 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Joi 24 Dec 2009 16:47:29 Titlul subiectului: |
121652 |
|
Am vazut si eu acest troleibuz, dar pe linia 70 si cred ca apartinea de Vatra Luminoasa.
Era #7061 si a circulat cel putin 1 an. Poate de aceea userul pmp nu-l are in evidenta la Berceni. De multe ori am vazut pe sos. Mihai Bravu troleibuze de la Vatra remorcate spre Berceni.
Eu am uitat de acest troleu si chiar nu imi mai aminteam daca tfa 2003 nu spunea de el.
|
|
Sus |
|
|
Trole Man
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 28/Mar/2016 Mesaje: 41 Locație: Bucuresti (Centru)
|
Trimis: Sâm 26 Dec 2009 21:19:36 Titlul subiectului: |
121729 |
|
Pot confirma si eu ca un asemenea troleibuz a circulat si pe liniile deservite de Vatra Luminoasa, undeva spre finalul anilor '80. Exista posibilitatea sa fi existat cateva asemenea prototipuri sau ca troleibuzul in cauza sa-si fi incheiat cariera la Berceni.
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 13 Mai 2010 21:49:38 Titlul subiectului: Re: 0500 |
127009 |
|
În legătură cu diferitele tipuri de troleibuze care au circulat de-a lungul vremii în București, și anume cu referire precisă la perioada de la sfârșitul anilor 50 și începutul anilor 60 :
Pe lângă cele menționate (MTB 82, T 12), înainte de generalizarea, de altfel rapidă, a modelului TV 2 E, a mai existat un model (misterios !) de troleibuz, care a circulat puțină vreme, cam în 1959-1960. Mi-l amintesc foarte bine, era, după toate aparențele, de producție românească, probabil tot Atelierele Centrale I.T.B., dar net diferit de T 12, ca aspect exterior, vreau să spun.
N-am găsit până acum nici o referire sau informație despre el, mi-l aminteam foarte clar totuși (să fi fost o versiune/variantă, cu caroseria puțin "modernizată", mai "pătrățoasă", a lui TV 12 ? Nu știu !
Dar l-am găsit, recent, reprezentat în niște imagini de epocă - cele color, stop-cadre dintr-un filmuleț documentar Bristish Pathe, realizat în septembrie 1961, cea alb negru - carte poștală din perioada RPR, din 1960, de fapt – pe care le anexez aici, în speranța că cineva știe ceva mai mult despre acel tipă "misterios" de vehicul.
Îmi amintesc că au circulat mai întâi, câteva exemplare doar, pe linia (de atunci !) 84, alături de mai vechile TV 12 (au fost toate înclocuite, în 1960-61 cu TV 2E), iar apoi pe linia 81 (aeroportul Băneasa-gara de Nord-palatul Cotroceni ("al Pionierilor", pe atunci), unde au înlocuit modelele MTB 82 și ZIS-154 (autobuzul diesel-electric transformat în troleibuz) care fuseseră folosite până aunci pe acea linie (prima din București, cronologic). Dar și pe linia 81 au fost introduse mai târziu TV 2E, care au "domnit", singure, în rețeaua ITB-ului timp de vreun deceniu.
În prima imagine, troleibuzul misterios se află în fața Universității,
In a doua este în piața Arcului de triumf (alături de o ©koda Karosa, autobuz de pe linia 31, și de un TV 2E, de pe linia 82(; era, după cum se oate vedea, vopsit în albastru.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.56 kb |
Vizualizat: |
de 36186 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.52 kb |
Vizualizat: |
de 36186 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.98 kb |
Vizualizat: |
de 36186 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ByOnu
Data înscrierii: 19/Mar/2010 Ultima vizita: 09/Noi/2023 Mesaje: 178 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 17 Iun 2011 21:59:16 Titlul subiectului: |
144645 |
|
Primele troleibuze care au circulat la București, la sfârșitul anilor 40 și până prin 1957-1958, erau de fabricație sovietică și caroseria lor era inspirată (practic, era o „copie“, o imitație fidelă…) din estetica și aspectul de detaliu al caroseriilor de autobuz/troleibuz americane (așa-numitul model, de fapt stil, că erau multe tipuri diferite, variațiuni pe același pattern general, zis „GM Old look“ sau „Mack buses“), lucru care la noi nu prea se știa, ele fiind percepute în mentalul comun ca „rusești“.
Troleibuzele TV introduse din 1960-1961 și repede generalizate aveau o estetică modernă (pentru epoca respectivă), inspirată din ceea ce „se purta“ atunci cam peste tot.
Troleibuzele concepute și fabricate la Atelierele I. T. B., așa-numitele T 12 (pregătite de prin 1955 și utilizate în 1957-1960, fiind rapid și total retrase după introducerea TV2E-urilor), aveau însă (vorbesc de linia, de estetica, de aspectul caroseriei) o înfățișare oarecum „bizară“, în context: nici prea moderne, diferite de cele „sovieto-americane“, dar și de autobuzele/troleibuzele ultramoderne concepute și produse în epocă pe alte meridiane.
În legătură cu asta, și gândindu-mă la ce am putut „descoperi“ pe situri și forumuri străine care se ocupă de istoria vehiculelor de transport în comun, am îndrăznit să formulez in petto o ipoteză care poate părea fantezistă, dar nu-i exclus să fie conformă cu adevărul, cu ceea ce s-a întâmplat de fapt.
M-am gândit că acei care, la Atelierele I. T. B. , cu mijloacele pe care le aveau ei atunci, concepeau și pregăteau primul troleibuz românesc, se vor fi gândit că e bine ca acesta să difere de cele sovietice, folosite până atunci, și atunci (cum tot românul este, nu-i așa, sau măcar era încă, pe atunci…) francofil, se vor fi inspirat din aspectul unor troleibuze franțuzești, respectiv Vetra, modele ceva mai vechi, deja cumva demodate, care se aflau însă încă în exploatare în anii 50 și pe care avuseseră ocazia, cine știe cum, să le cunoască, să le vadă, încercând să se „inspire“ din linia lor.
Nu vom putea „ști“ niciodată, cu siguranță, dacă așa s-a întâmplat, însă e posibil/probabil, totuși.
Anexez câteva imagini care pledează în acest sens.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.75 kb |
Vizualizat: |
de 34613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.08 kb |
Vizualizat: |
de 34613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
163.55 kb |
Vizualizat: |
de 34613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.01 kb |
Vizualizat: |
de 34613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.94 kb |
Vizualizat: |
de 34613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.04 kb |
Vizualizat: |
de 34613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.29 kb |
Vizualizat: |
de 34613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.94 kb |
Vizualizat: |
de 34613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.38 kb |
Vizualizat: |
de 34613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.95 kb |
Vizualizat: |
de 34613 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 20 Iun 2011 16:55:05 Titlul subiectului: |
144743 |
|
nbirna a scris: | Troleibuzele concepute și fabricate la Atelierele I. T. B., așa-numitele T 12 (pregătite de prin 1955 și utilizate în 1957-1960, fiind rapid și total retrase după introducerea TV2E-urilor), aveau însă (vorbesc de linia, de estetica, de aspectul caroseriei) o înfățișare oarecum „bizară“, în context: nici prea moderne, diferite de cele „sovieto-americane“, dar și de autobuzele/troleibuzele ultramoderne concepute și produse în epocă pe alte meridiane. M-am gândit că acei care, la Atelierele I. T. B. , cu mijloacele pe care le aveau ei atunci, concepeau și pregăteau primul troleibuz românesc, se vor fi gândit că e bine ca acesta să difere de cele sovietice, folosite până atunci, și atunci (cum tot românul este, nu-i așa, sau măcar era încă, pe atunci…) francofil, se vor fi inspirat din aspectul unor troleibuze franțuzești, respectiv Vetra, modele ceva mai vechi, deja cumva demodate, care se aflau însă încă în exploatare în anii 50 și pe care avuseseră ocazia, cine știe cum, să le cunoască, să le vadă, încercând să se „inspire“ din linia lor. | Explicatia e simpla: respectivele troleibuze au fost carosate pe sasiuri Renault TN6, achizitionate de STB inca din anii '30. Singura mea nedumerire (pe care cred ca numai cineva care a trait acele timpuri mi-o poate lamuri) este daca la aceasta carosare au fost folosite sasiuri "virgine" sau au fost si transformari din ex-autobuze?
Intreb pentru ca - cel putin monografiei RATB - e o problema cu aritmetica acestor sasiuri, in sensul ca din 100 de sasiuri achizitionate initial, s-au carosat si autobuze in perioada interbelica, din care o buna parte au fost rechizitionate in razboi, s-au carosat si 20 de autocamioane (!) si au mai ramas inca 70 pentru fabricarea troleibuzelor T-12. Undeva e o eroare...
nbirna a scris: | Pe lângă cele menționate (MTB 82, T 12), înainte de generalizarea, de altfel rapidă, a modelului TV 2 E, a mai existat un model (misterios !) de troleibuz, care a circulat puțină vreme, cam în 1959-1960. Mi-l amintesc foarte bine, era, după toate aparențele, de producție românească, probabil tot Atelierele Centrale I.T.B., dar net diferit de T 12, ca aspect exterior, vreau să spun. | Cred ca aici e si cheia "misterului" de care ziceam. Troleibuzul de la Arcul de Trumf este tot T12, dar probabil modificat la RK sau fabricat mai tarziu. Are spatele asemanator cu TV 1 si cu primele TV 2E, in loc sa-l aiba inclinat. Este posibil sa fi existat mai multe astfel de troleibuze, carosate pe sasiuri de autobuz TV1 (apropo de problema cu aritmetica sasiurilor Renault) la nivelul anilor 1957-58, iar ultimele T-12 sa fi avut de asemenea elemente imprumutate de la contemporanul lor, TV 1. nbirna a scris: | În legătură cu acel "troleibuz misterios" despre care îmi puneam întrebări (apropo de pozele British Pathe): m-am lămurit între timp.
Era o versiune de caroserie a acelor T1 făcute la Atelierele ITB | Si totusi sunt diferente destul de importnate intre troleibuzul pozat la Arcul de Triumf si cel de la Universitate. Troleibuzul de la Universitate are alta schema de de ferestre, iar axele rotilor sunt deplasate catre spate si nu mai corespund cu schema initiala a ferestrelor. In plus, inaltimea foilor de geam se vede ca este redusa fata de modelul de la Arcul de Triumf. Sa inteleg ca au existat 3 modele diferite de troleibuz T-12?
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 20 Iun 2011 18:48:46 Titlul subiectului: |
144745 |
|
Da, se pare că au existat trei tipuri de T12, ultimul rămas la stadiul de prototip, realizat în foarte puține exemplare, poate unul singur, și asemănător oarecum cu cel de la Arcul de Triumf, dar cu jumătatea inferioară vopsită în roșu, în loc de albastru. Mi-l amintesc, dar vag...
Au dispărut toate după "intrarea în scenă triumfală" a TV-urilor, rapid generalizate...
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 20 Iun 2011 23:56:34 Titlul subiectului: |
144755 |
|
În legătură cu utilizarea celor 100 de șasiuri de Renault, nu am nici un fel de date „certificate”, însă cred că numărul celor folosite pentru autobuze în perioada interbelică e posibil să nu fi fost prea mare, câteva zeci, probabil (o parte dintre ele au circulat până prin 1960, țin minte că pe linia 47 de atunci, transformată ulterior în 37, până la introducerea Skodelor 706 RTO, dar cred că nu erau prea multe, vreo 20, cel mult, probabil…), la care se adaugă și cele 20 de șasiuri folosite pentru camioane (ar fi interesant de găsit vreun document fotografic cu acele vehicul, dar sunt probabil puține șanse…), iar troleibuzele T 12 n-au fost nici ele prea multe, dar dacă au fost 70 (un cunoscut document pdf despre traseele și parcul ITB din 1981 încoace, care e postat pe web, arată că în 1961 se aflau încă în dotare 41 de bucăți și tocmai fuseseră scoase din uz 21, era tocmai momentul renunțării la acest tip, existau 179 de TV 2E, iar în anul 1963 au fost scoase din parc și cele 41 de TV 12 rămase…), e posibil ca un număr de șasiuri să fi fost totuși construite aici, la ITB, de ce nu ?, cred că atelierele aveau capacitatea de a o face… Ar fi într-adevăr interesant dacă cineva care era activ în domeniu, la Atelierele ITB, în acea perioadă și-ar povesti amintirile (fiindcă documente de arhivă probabil că vor fi existând pe undeva, dar cum să ajungem la ele ?), dar sunt șanse mici: au trecut peste 50 de ani…
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Iun 2011 15:06:00 Titlul subiectului: |
144775 |
|
Dar oare acel troleibuz făcut dintr-un autobuuz "Renault" cu caroseria nemodificată (mai avea botul în față) a circulat cu călători?
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Iun 2011 19:43:58 Titlul subiectului: |
144795 |
|
Nu știu nimic despre acel prim troleibuz, în versiunea „cu bot”, și nu l-am văzut niciodată, nici „în natură”, nici pe vreun document (desen, fotografie etc.)
Am „apucat” ― și mi le amintesc foarte bine ― să văd doar autobuzele propriu-zise, care au circulat până prin 1959-1960 (prin 1956-1957 erau pe liniile 0 și Obarat, Piața Scânteii-Otopeni, respectiv Piața Scânteii-C.F.R. Urziceni, mai apoi, până la retragere, pe linia 47, „strămoașa” liniei 37, între Drumul Sării și Foișorul de Foc). Arătau exact așa cum ni le înfățișează cunoscutele fotografii istorice din anii 30-40.
La deschiderea liniei 84, au fost în circulație publică numai troleibuze T 12 din primul model, acela cu spatele înclinat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.21 kb |
Vizualizat: |
de 34331 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.12 kb |
Vizualizat: |
de 34331 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dominatrix
Data înscrierii: 06/Mai/2010 Ultima vizita: 26/Feb/2012 Mesaje: 227 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Iun 2011 06:11:48 Titlul subiectului: |
145035 |
|
nbirna a scris: | În legătură cu utilizarea celor 100 de șasiuri de Renault, nu am nici un fel de date „certificate”, însă cred că numărul celor folosite pentru autobuze în perioada interbelică e posibil să nu fi fost prea mare, câteva zeci, probabil (o parte dintre ele au circulat până prin 1960, țin minte că pe linia 47 de atunci, transformată ulterior în 37, până la introducerea Skodelor 706 RTO, dar cred că nu erau prea multe, vreo 20, cel mult, probabil…), la care se adaugă și cele 20 de șasiuri folosite pentru camioane (ar fi interesant de găsit vreun document fotografic cu acele vehicul, dar sunt probabil puține șanse…), iar troleibuzele T 12 n-au fost nici ele prea multe, dar dacă au fost 70 (un cunoscut document pdf despre traseele și parcul ITB din 1981 încoace, care e postat pe web, arată că în 1961 se aflau încă în dotare 41 de bucăți și tocmai fuseseră scoase din uz 21, era tocmai momentul renunțării la acest tip, existau 179 de TV 2E, iar în anul 1963 au fost scoase din parc și cele 41 de TV 12 rămase…), e posibil ca un număr de șasiuri să fi fost totuși construite aici, la ITB, de ce nu ?, cred că atelierele aveau capacitatea de a o face… | Dupa ce am "scormonit" putin, cred ca am rezolvat enigma. Se pare ca troleibuzele T-12 au fost carosate pe sasiuri vechi, re-folosite de la autobuze. @nbirna: In perioada interbelica, cel putin conform Monografiei RATB au fost carosate 120 de autobuze pe sasiuri noi, din care 100 Renault si 20 Henschel. Citatele de mai jos le-am luat direct din monografie: Citat: | În primele luni ale anului 1937, sosind cele 100 de șasiuri Renault și 20 șasiuri Henschel,
pe măsura terminării construcției caroseriei, au fost date treptat în circulație. (pag. 65). | Numarul de 120 de autobuze carosate se regaseste si in tabelul cu situatia parcului, luat tot din monografie, pe care il atasez la sfarsitul mesajului. Citat: | Din lipsa vagoanelor de cale ferată, în 1944 s-au construit 19 platforme auto pe șasiuri
Renault, cu care s-au adus din provincie 7640 tone de lemne de foc pentru personal. (pag.95) | Revenind la troleibuzele T-12: Citat: | După ce a fost executat și experimentat aproape o lună de zile,
la 20 decembrie 1955 primul troleibuz de 750 v a ieșit pe porțile Atelierelor Centrale; caracteristicile sale tehnice se încadrau în performanțele obținute de aceste vehicule pe plan mondial.
Cu aceasta s-au creat premisele pentru trecerea la producția de serie a troleibuzelor, denumite cu simbolul T12 (troleibuz de 12m lungime – fals, vezi nota mea! ), la Atelierele Centrale, în vederea dezvoltării transportului cu acest tip de vehicul (până la preluarea fabricației de către industria republicană) și valorificării șasiurilor de autobuze Renault scoase din uz. Ca urmare în anii 1956 - 1958 se execută alte troleibuze de acest tip, în total 70 bucăți. (pag. 102) | Avand in vedere ca lista lui Andrzej Brzozowski e plina de greseli, nu ma bazez pe ea, dar observati ca si in aceasta sursa mai oficiala apare numarul de 70 de troleibuze T-12, si de aceea tind sa cred ca informatia e corecta. Asta ar insemna ca numerele de parc ale troleibuzelor TV 2E au inceput de la 4091 in sus. Isi aminteste cineva sau are cineva probe ca au existat TV 2E cu numere mai mici?
Nota: Troleibuzele T 12 nu se numeau asa fiindca aveau lungimea de 12 m. Motivul pentru aceasta denumire ambigua este ca la fabricarea lor s-au folosit sasiuri de autobuz „Renault-A-12”, existente in stocul ITB. De aici si denumirea ciudata "T-12", desi aceste troleibuze nu aveau decat 10,5 m lungime, si aceasta obtinuta prin prelungirea substantiala, la partea din spate, a vechilor sasiuri. Troleibuzele au fost dotate cu electromotoare de tramvai modificate, cu functionare la 750 V CC.
Nbirna, daca ai trait acele vremuri si ai si alte detalii despre evolutia parcului de troleibuze si a dezvoltarii retelei, mai ales in perioada 1949 - 1965, te rog sa ni le impartasesti cand ai timp. Exista cartea lui Alexandru Cebuc, care daca nu ma insel a si fost postata undeva pe forum cu evolutia traseelor in perioada 1956 - 1962 si cam atat. Restul informatiilor existente sunt foarte sarace.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.51 kb |
Vizualizat: |
de 34170 ori |
|
_________________ Dacă nu îți convine, ia-ți mașină mică - Deviza transportului public în România.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 27 Aug 2012 12:09:28 Titlul subiectului: |
158376 |
|
Poate n-am observat aceste poze, dar ele au fost postate de Andre Knoerr pe flickr. Prima poza din anul 1981.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
348.43 kb |
Vizualizat: |
de 31735 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 27 Aug 2012 12:12:49 Titlul subiectului: |
158378 |
|
Cea de a 2a poza este facuta in anul 1991 cand multe DACuri au primit un RC de culaoarea galbena
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
409.06 kb |
Vizualizat: |
de 31733 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 27 Aug 2012 12:16:17 Titlul subiectului: |
158380 |
|
O alta poza ce il are in prim plan un Rocar 212E recent vopsit. Arata bine, desi captatorii se cam intind dupa o retea labartata. Poza este din anul 1996
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
496.93 kb |
Vizualizat: |
de 31729 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către radu la Lun 27 Aug 2012 13:07:01, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Aug 2012 12:49:25 Titlul subiectului: |
158381 |
|
Această poză cam din ce perioadă este?
Pe flickr pozele se găsesc la dimensiuni mai mari? Dacă da, poți da te rog frumos link-ul către poze?
LATER EDIT: ăsta e link-ul: http://www.flickr.com/photos/fototak/sets/72157627445784046/
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Ultima modificare efectuată de către mrM la Lun 27 Aug 2012 16:18:58, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
demonseye
Data înscrierii: 15/Aug/2012 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 24 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Aug 2012 13:34:03 Titlul subiectului: Numerele troleibuzelor TV2E |
158384 |
|
"Asta ar insemna ca numerele de parc ale troleibuzelor TV 2E au inceput de la 4091 in sus. Isi aminteste cineva sau are cineva probe ca au existat TV 2E cu numere mai mici?"
Troleibuzele TV2E cu luneta formata din trei geamuri au avut numerotarea incepand cu 4111. 4110 de ex., pe care l-am vazut cred o singura data, avea luneta din doua bucati. Poate eram eu prea mic sa-mi amintesc de trolee cu numere asa mici, dar n-am vazut decat de 2-3 ori troleibuzele cu luneta din doua bucati (erau folosite ca scoala) si numerele lor erau undeva intre 4106 si 4110.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 28 Aug 2012 18:55:10 Titlul subiectului: |
158411 |
|
radu a scris: | Poate n-am observat aceste poze, dar ele au fost postate de Andre Knoerr pe flickr. Prima poza din anul 1981. | Este o greseala. Anul este 1991. Se observa un DAC 112UDM, care in 1981 nu exista.
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 28 Aug 2012 22:14:08 Titlul subiectului: |
158416 |
|
Am preluat informatia de la Andre Knoerr: dupa 7219 apare si numarul 234 dar si logoul RATB-ului care ma gandesc ca nu exista in 1981 sub acea forma. Totodata in anul 1981 ar fi fost prea noi masinile pentru a le face un RC.
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mie 29 Aug 2012 09:28:01 Titlul subiectului: |
158423 |
|
Am vazut greseala si pe flickr, dar acolo nu stiu daca se pot pune comentarii. Evident, greseala e a lui.
Autobuzul este 2234 si este din a doua serie intrata in parcul RATB (2221-2245). Se observa ca autobuzul e scund si schema de culoare e a UDM-urilor din seria 2001-2350.
Logoul este al ITB, cel al RATB e inversat. In varianta ITB, in partea dreapta sus a siglei scria ITB, iar in partea stanga jos era numarul de parc.
Troleibuzul DAC212E din cealalta poza este 7335.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 02 Ian 2013 00:48:37 Titlul subiectului: |
161375 |
|
Disutand de troleibuzele bucurestene, as dori sa aflu mai multe informatii despre DAC117E si Rocar 217E. Am aflat ca primele DAC 117 aparute in Bucuresti la inceputul anilor '80 au fost in schema de culoare rosie si au fost aproximativ 200 buc. Ulterior au aparut si DAC-urile in schema de culoare albastra. Putem afla cate DAC117 au fost albastre? Au existat si troleibuze articulate in alte scheme de culoare in afara de rosu si albastru? Copil fiind, am vizitat Bucurestiul de vreo 3 ori si imi aduc aminte ca undeva in Drumul Taberei pe langa un depou, am vazut un DAC 117E in schema de culoare verde. De remarcat faptul ca toate troleibuzele erau cu schema de culoare pana sub ferestre. Abia in anii '85-'86 tara a fost "invadata" de troleibuze albe ce aveau doar partea de jos (fusta) in nuata albastra si o dunga rosie. Din acea generatie cam cate troleibuze au ajuns pe straziile Bucurestiului?
Pe finalul anilor '80 aparusera si scundele 117E in schema de culoare maro. Au circulat si in Bucuresti sub aceeasi culoare sau au existat scundele si in alte culori originale?
Toate aceste troleibuze au fost revopsite la URAC in schema de culoare galbena dupa revolutie.
Dupa '89 toate 117 aveau schema de culoare alb cu fusta albastra/rosie/galbena/verde si a continuat si la Rocaruri 217.
Ar putea face cineva o prezentare a acestor 117E in schema de culori originala?
|
|
Sus |
|
|
pmp
Data înscrierii: 07/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2021 Mesaje: 256 Locație: Ilfov
|
Trimis: Mie 02 Ian 2013 10:26:25 Titlul subiectului: |
161376 |
|
Trix a scris: | Seria veche este 7000-7334. | Asadar au fost peste 300, nu 200. Inainte de anul 88 nu retineam numerele de parc. Dar, legat de culori, pot spune ca erau mai multe troleibuze rosii decat bleu (ori din cauza ca imi place culoarea bleu aveam impresia ca tot timpul sunt prea putine bleu). Tin minte ca a fost o perioada cand remarcasem ca troleibuzele bleu pareau tocmai vopsite, judecand dupa interior. E posibil ca unele troleibuze bleu sa fi fost rosii initial, iar eu vedeam troleibuze trecute prin RK.
Troleibuze in culori speciale de care imi aduc aminte la Berceni, fara a putea scrie numarul de parc, aveam sub 7 ani...:
- troleibuz in aceeasi schema de culoare ca cele rosii / bleu, doar ca era
bleu-marin.
- troleibuze portocalii (inainte de revolutie!)
- alb-verde, scurt, cu insemnele "EXPORT", scaune de plastic negre, identificat acum ca fiind 7335.
- troleibuzul tandem fara numar de parc, l-am vazut doar in probe: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=844
Ca troleibuz bleu, eu nu stiu decat de 7184 la Berceni, revopsit in rosu dupa '89. Dar erau mai multe inainte de '88, doar ca nu le-am stiut niciodata numerele...
Unele troleibuze rosii erau mai inchise la culoare: 7146, 7178, 7139 (devenit 7247 ulterior), 7189.
A mai fost cel putin un troleibuz vopsit in interior cu bleu in loc de alb.
_________________ http://www.petitieonline.ro/petitie/sa_eliminam_maxi_taxi_urile_din_transportul_public_din_romania_-p28912051.html |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|