Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 09 Oct 2006 22:27:41 Titlul subiectului: Coreea de Nord : Transportul in comun |
35299 |
|
Am cautat pe net, sa vad, daca gasesc ceva poze din aceasta mareata si puternica tara comunista!
Autobuze:
Gara Pyongyang
Maretul metrou rosu:
Tramvaie:
Interesant e, ca curajosii nord coreeni nu au avut curajul sa-si faca un tramvai, ei prefera tot TATRA
Troleibuz:
Autobuze rurale (si noi ne plangem de ROMAN 111 RDT...)
Incercati sa gasiti si voi ceva poze. Pana acum am gasit 2 situri privind turismul in Corea de Nord: http://www.korea-dpr.com si http://www.koryotours.com
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 12 Noi 2007 01:12:12 Titlul subiectului: |
84704 |
|
Coreea de Nord ramane in continuare una din cele mai inchise si izolate tari din lume. Totusi metroul din capitala lor - Phenian sau Pyongyang - este un subiect interesant de cercetat pentru ca:
- informatiile curente despre el sunt aproape inexistente; putinii turisti si vizitatori ce trec prin Coreea de Nord nu se pot misca liber prin oras ci doar cu un ghid care are ca treaba sa-i impiedice sa se plimbe pe unde vor - deci nu se poate intra;
- toti turistii sunt plimbati intre doua statii (aceleasi pentru toata lumea) ca sa vada 'realizarili'; e posibil ca oamenii de rand ce se mai plimba cu trenurile respective sa fie figuranti si nu calatori obisnuiti, dar asta e imposibil de aflat;
- desi vagoanele au fost fabricate in China, respectiv aduse la mana a doua din Berlin propaganda sustine ca au fost facute in Coreea de Nord;
- se spune ca ar fi cel mai adanc metrou din lume; ca si in fosta URSS, metroul serveste si de adapost anti-atomic;
- numele statiilor nu au nici o legatura cu zonele de la suprafata servite ci sunt nume de chestii revolutionare;
- nu e clar daca metroul mai functioneza sau nu in zilele noastre (!!);
Mai multe detalii la:
http://www.pyongyang-metro.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Pyongyang_Metro
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 12 Noi 2007 17:51:39 Titlul subiectului: |
84717 |
|
Lunea trecuta, pe National Geographic, la ora 22 a fost un documentar despre Coreea de Nord ("Sub acoperire"). La inceputul documentarului se puteau vedea un autobuz si ceva mai tarziu un tramvai Tatra. In documentarul respectiv se spunea ca desi nu prea circula masini, sunt autostrazi cu 6 benzi pe sens !!!!
Documentarul se va mai relua sambata seara, pe 24 noiembrie la ora 21 si duminica dimineata, pe 25 noiembrie la ora 3.
http://natgeochannel.ro/watch/program_details.aspx?id_program=27028
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 12 Noi 2007 19:00:12 Titlul subiectului: |
84718 |
|
guest a scris: | ... desi nu prea circula masini, sunt autostrazi cu 6 benzi pe sens !!!! | E vorba de bulevardele urbane in Pyongyang, intr-adevar foarte late unele, si nu de autostrazi interurbane. Masinile nu circula din doua motive foarte simple:
a) nu prea exista - intr-o tara cu o populatie fix cat a Romaniei se estimeaza ca sunt sub 50,000 de masini civile
b) nici benzina nu e - lipsesc banii pentru a o importa si oricum putina care exista e alocata armatei.
Bulevardele acelea late au fost construite nu pentru ca ar fi fost necesare ci pentru a demonstra vizitatorilor maretia statului comunist victorios samd samd samd bla bla bla bla ...
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 12 Noi 2007 19:31:26 Titlul subiectului: |
84719 |
|
Un mare avantaj pe care il vor folosi atunci cand vor aparea si la ei masini mai multe.
Coreea de Nord are si tramvaie Tatra, probabil tipul derivat din T3SU, precum si T6B5K (un fel de T3 mai lung si mai patratos), KT4K si KT8D5K. K=Koreea. KT4K nu le-a convenit din motive tehnice de ei stiute si le-au trimis la prietenii chinezi sa le modifice, rezultand un vagon dintr'o bucata, foarte lung. Se pare ca T3 aveau si remorci. Detalii pe http://tatrabahn.de
Nord-coreenii au un model foarte lung de tramvai pe 4 osii, rezultat din modificarea vagoanelor KT4. Din motive doar de ei stiute, aparent legate de niste probleme ale articulatiei, le-au cerut tovarasilor chinezi sa le modifice si a rezultat asta:
http://tatrabahn.de/index.php?n=3&show=23
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Mar 13 Noi 2007 18:18:51 Titlul subiectului: |
84743 |
|
Calatoria unui rus cu metroul http://www.enlight.ru/camera/dprk/phen_metro_e.html
Se spune ca reteaua asa cum este ea pe harta nu exista si numai cele doua statii deschise pentru turisti sunt finalizate si accesibile lor. In oras se pot vedea foarte putin semne care sa indice statiile de metrou (unele cartiere de locuinte sunt doar butaforie, blocuri nelocuite total sau partial, toata tara este/va deveni probabil o imensa scena de teatru cu figuratie pentru turisti).
Ar mai fi si alte linii, nedeschise pentru public, cu scop militar si strategic. Mai mult decat atat, se suspecteaza existenta unui oras subteran, adanc sub liniile metroului, instalatii cu caracter militar.
sursa aici
http://ariontheweb.blogspot.com/2005/03/pyongyang-metro.html
Nu stiu daca e tot un zvon dar parca nu avea voie oricine sa foloseasca metroul si asta doar cu permisiune de sus.
Alte poze, inclusiv cu faimoasa harta cu butoane, de unde se poate alege destinatia. Peste tot apar poze numai cu doua statii, restul statiilor?
http://www.korea-dpr.com/users/thai/Metro.htm
Inundatii la metrou http://www.nkeconwatch.com/2007/08/20/pyongyang-subway-submerged-in-water/
"The Pyongyang Metro is widely used as traffic means of the people and an inspection place of people at home and abroad." Adica?? Reiese ca ar fi un mijloc pentru controlul maselor.
Articolul :http://www.kcckp.net/en/periodic/korea/index.php?contents+1891+2007-10+69+6
Video: http://www.youtube.com/watch?v=2KEn7AE3EwA si pe langa asta alte lucruri interesante despre Phenian.
de la Google http://www.google.ro/search?q=pyongyang+metro&hl=ro&client=firefox-a&channel=s&rls=org.mozilla:ro:official&hs=u1I&start=20&sa=N
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 13 Noi 2007 21:59:14 Titlul subiectului: |
84749 |
|
rosetti61 a scris: | Se spune ca reteaua asa cum este ea pe harta nu exista si numai cele doua statii deschise pentru turisti sunt finalizate si accesibile lor. | Atentie, sunt doua idei separate aici:
- Ca doar cele 2 statii ar fi functionale - e putin probabil; un argument ar fi faptul ca inainte de darea in functiune a segmentului care le continea ALTE doua statii erau cele de vizitat pentru straini;
- Ca doar cele 2 sunt accesibile turistilor - asta e corect, pentru ca ghizii-securisti-lipitori nu vor permite sa se mearga in alte statii (probabil ceva mai decrepite).
|
|
Sus |
|
|
NightWishMaster
Data înscrierii: 03/Sep/2009 Ultima vizita: 21/Iul/2014 Mesaje: 133 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 29 Dec 2011 21:57:59 Titlul subiectului: |
151498 |
|
Sursa Panoramio.com
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 22/Feb/2023 Mesaje: 490 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Mai 2014 07:45:46 Titlul subiectului: |
173015 |
|
Cateva comentarii referitor la filmuletul cu metroul.
Ce am remarcat la inceputul si sfarsitul filmuletului postat pe YouTube este faptul ca galeria cu scara rulanta care coboara/urca in/din peronul statiei este intunecoasa. Parca ai fi in mina
Alt lucru care l-am remarcat este cadenta trenurilor. Practic un tren vine la un minut jumate (minutul 3:50 al filmuletului).
Trenul este alcatuit din doua rame a cate doua vagoane, in total patru vagoane (minutul 5:00).
Exista in fiecare statie o peroana cum este la noi seful de gara, care da plecarea la metrou din statie (apare la minutul 5:24 precum si 6:45). Nu am mai vazut asa ceva la metrou in toate tarile pe unde am fost. Stie cineva un loc unde mai este acest sistem cu "sef de gara" in alta tara in afara de Coreea de Nord ?
Ma intreb cum a reusit neamtul sa faca filmarea ? A primit autorizatie sa a filmat cu ochelarii, gen GoogleGlass http://www.google.com/glass/start/ ?
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu
Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 23 Mai 2014 13:39:43, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 23 Mai 2014 12:25:24 Titlul subiectului: |
173023 |
|
Din cate am citit in articolele cu turisiti in Coreea de Nord:
- ca sa primesti viza trebuie mai intai sa te intregistrezi pe siteul lor, trebuie sa explici exact care e scopul vizitei, unde si ce vrei sa vezi, ce vrei sa faci (de ex. in filmare apare o plimbare cu un tramvai de cursa speciala, probabil ca fost trecut in cerere plimbare cu tramvai model xy)
- trebuie sa dai toate datele tale, inclsuiv etnia si limbiile vorbite
- pana cand primesti un raspuns poate sa treaca intre 6 luni si 2 ani
- vei primi un "ghid" care vorbeste exact limbiile pe care le cunosti si tu (de ex. daca vorbitit romana, engleza, italiana, spaniola si germana o sa primiti un "ghid" care stie sa vorbeasca in toate limbiile de mai sus, asta ca sa nu se trezeasca ca vorbesti o limba necunoscuta. Daca totusi se intampla, veti expluzati din tara imediat).
- primul drum duce la statuia Marelui Lider, unde trebuie depuse flori
- "ghidul" va spune exact ce aveti voie sa fotografiati si ce aveti voie sa filmati, din ce unghi
- calatoria incepe din China, este interzisa sa intrati in tara cu orice fel de telefon mobil, laptop sau alte gadgeturi care pot fi folosite pentru a tine contactul cu "exteriorul", totodata daca camera foto sau video are GPS incorporat, acesta va fi confiscat
Revenind la filmarile de mai sus, in filmuletul cu troleibuze apare un troleibuz Ikarus 260. Din cate stiu, singurul troleibuz 260T a fost produs pentru RDG, acum se afla intr-un muzeu in Ungaria, deci probabil ca troleibuzul a fost transformat local.
In filmuletele cu metroul toate metrourile au aprinse farurile si in spate, se practica si in alte parti, cel putin eu nu am vazut asa ceva pana acum.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 22/Feb/2023 Mesaje: 490 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Vin 23 Mai 2014 15:53:50 Titlul subiectului: |
173032 |
|
Nu inteleg rolul farurilor din spate ale vagoanelor de metrou...
Am vazut in filmare si niste troleibuze ce seamana cu autobuzele Karosa, deci transformarea autobuzelor in troleibuze este practicata (si) in capitala comunista.
Ce marca sunt troleibuzele articulate de la inceputul filmuletului dedicat lor? Seamana cu unele tipuri de Volvo, dar s-ar putea sa ma insel...
Noi avem de invatat de la ei!
Cu ''putin noroc'', pe langa ''troleibuzificarea'' autobuzelor, ne vom ''pricopsi'' si cu astfel de ''ghizi-lipitori''...
_________________ Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 22/Feb/2023 Mesaje: 490 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
|
Olle S Nevenius
Data înscrierii: 07/Mai/2008 Ultima vizita: 02/Iun/2022 Mesaje: 53 Locație: (Suedia)
|
Trimis: Mie 19 Noi 2014 22:21:17 Titlul subiectului: Northkorea, Pyongyang metro |
175687 |
|
We were the sekond Group to ride allmost the whole metro system i Pyongyang in october 2014, line 1 and line 2:
:-)lle S Nevenius
|
|
Sus |
|
|
Olle S Nevenius
Data înscrierii: 07/Mai/2008 Ultima vizita: 02/Iun/2022 Mesaje: 53 Locație: (Suedia)
|
Trimis: Mie 19 Noi 2014 22:32:22 Titlul subiectului: Some pictures october 2014 |
175688 |
|
Some mixed Pictures from Pyongyang and parts of North Korea.
:-)lle S Nevenius
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mie 19 Noi 2014 23:56:14 Titlul subiectului: |
175691 |
|
Some amazing pictures, thank you for sharing.
I see that the good old communist fashion of partial lighting in the metro cars is still kept.
North Korea is one of the countries I would like to visit, not because I am a fan of the views over there, I just want to see where would Romania be today if 1989 didn't happen.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 20 Noi 2014 00:06:25 Titlul subiectului: |
175692 |
|
I know that the articulated trolley busses are produced locally, but do you know any details of the double-decker busses? It's the first time I ever see these kind of busses in North Korea. Are they used in Pyongyang public transport or for longer routes, between other cities? From what I seen they had a few Ikarus busses as well, are those still in use or you didn't see any trace of them?
|
|
Sus |
|
|
Olle S Nevenius
Data înscrierii: 07/Mai/2008 Ultima vizita: 02/Iun/2022 Mesaje: 53 Locație: (Suedia)
|
Trimis: Mie 03 Dec 2014 11:56:23 Titlul subiectului: North Korea, Pyongyang trams oktober 2014 |
175859 |
|
Pictures from Pyongyang and surroundings with a lots of trams.
|
|
Sus |
|
|
ovidiu
Data înscrierii: 19/Iun/2009 Ultima vizita: 12/Feb/2024 Mesaje: 33 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 06 Dec 2014 19:02:06 Titlul subiectului: |
175898 |
|
Beautiful pictures from a strange world. Thank you!
_________________ 373300684
358300698
danke schön! |
|
Sus |
|
|
Olle S Nevenius
Data înscrierii: 07/Mai/2008 Ultima vizita: 02/Iun/2022 Mesaje: 53 Locație: (Suedia)
|
Trimis: Mie 10 Dec 2014 00:55:33 Titlul subiectului: |
175938 |
|
Sunday evening and a look at the train arriving from China, at the Central Station.
Monday the 27 oktober 2014 one more visit to the Railway station, and a trip up 150 meter in the Junche Tower.
Tram line 3 and 2 from West Station in the Horth, over the Taedong River, to Rangrang and following line 2.
The tram are numbered 1000, 2000 / 200 and 3000 as they belong to the lines.
|
|
Sus |
|
|
Olle S Nevenius
Data înscrierii: 07/Mai/2008 Ultima vizita: 02/Iun/2022 Mesaje: 53 Locație: (Suedia)
|
Trimis: Dum 04 Ian 2015 20:50:33 Titlul subiectului: Trolley buses in Pyongyang North Corea |
176277 |
|
There are many interesting trolley buses in Pyongyang North Corea, but it is hard to find out something about them on internet. No maps showing the Trolley bus system. No list of manufactures. About the numbering, it can perhaps be like the trams, numbering to what garage they belong. Too, its not easy to read destination signs and there are no line number. Please fill in if You find out something ......
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 22/Feb/2023 Mesaje: 490 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mar 06 Ian 2015 20:03:32 Titlul subiectului: |
176301 |
|
Mi-nu-nat!
Inca o data vad multe autobuze transformate in troleibuze...
Ma intreb cum de au putut sa ingrijeasca Skodele 706 RO si RTO intr-atat incat sa circule bine-mersi si azi
Ce model este troleibuzul articulat galben? Seamana cu Skodele RTO, dar usile par mai late.
Troleul articulat #303 pare un Jelcz. Am dreptate
Ati facut poze mijloacelor de transport cu aprobare speciala?
Toate fotografiile exprima un stil de viata diferit de tot ceea exista in lume...
...............
Wonderful! Simply wonderful!
I see a lot of buses turned into trolleybuses.
I wonder how the Koreans succeded in keeping the Skoda 706 RO and RTO buses for so long, that they are still running!
What type is the yellow articulated trolley? It resembles the Skodas, but the doors seem to be wider.
The No. 303 trolleybus looks like a Polish Jelcz. Is that so?
Have you photographed these transport vehicles with a special approbation? All your photos express a kind of a different lifestyle from what everybody is used to...
_________________ Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal |
|
Sus |
|
|
|