Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 10 Mar 2014 13:18:28 Titlul subiectului: Re: * Istoria transportului public in Bucuresti. Amintiri... |
171702 |
|
bogdan71 a scris: | ...ultimele tramvaie ale liniei 5 au circulat pe 19 decembrie 1964 .
*************************************************************
Deci, 19 decembrie 1964...scoaterea tramvaielor din centru nu a fost opera lui Nea Pingele. |
Țin minte foarte bine că atunci când a murit Gheorghiu-Dej (martie 1965) și s-au organizat funeralii naționale, cu cortegiu care s-a deplasat de la Palatul Republicii (fost reqal) până în parcul Libertății (parcul Carol, unde era mausoleul "luptătorilor pentru libertatea poporului și a patriei, pentru socialism"), tocmai se scoteau liniile de tramvai, dezafectate de câteva luni, de pe Magheru-Bălcescu-b-dul 1848, și, fiind "caz de urgență", repede-repede s-a oprit șantierul, a fost nivelat și bătătorit carosabilul pe-acolo, așa, cât să fie prezentabil și practicabil la trecerea cortegiului funrear...De a doua zi, evident, s-au reluat lucrările și s-a scos linia...
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Vin 18 Apr 2014 20:47:59 Titlul subiectului: |
172472 |
|
Un jurnal al lui Andrzej Brzozowski, ce cuprinde - corect, dar nu complet - stasticia transportului in comun bucurestean pe o perioada de peste 35 de ani, poate fi vizualizat in format ''pdf'' la adresa urmatoare: http://www.simplybucharest.ro/?p=19274 , dand click pe sintagma ''asa-numita lista a lui Andrzej Brzozowski''
Personal, cred ca acest jurnal este o mina de aur pentru cei ce vor sa afle istoria, statistica si evolutia parcului rulant si al traseelor ITB-ului/RATB-ului.
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 22 Apr 2014 10:04:33 Titlul subiectului: |
172527 |
|
Chiar nu ma intereseaza cine este simplybucharest.ro, dar respectivul document, in acel format, face parte dintr'un material protejat de drepturi de autor, iar toate drepturile sunt rezervate lui Andrzej Brzozowski si nu lui simplybucharest, oricine ar fi el.
Este oricum un semnal ca orice informatie trebuie suficient de bine semnata si mazgalita astfel incat nimeni sa n'o mai publice in stilul asta, asumandu-si drepturi de autor la ea.
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Vin 16 Mai 2014 21:56:17 Titlul subiectului: |
172917 |
|
Imi cer scuze pentru neregula! Tarziu mi-am dat seama de gafa...
Daca nu este cu suparare, rog un moderator sa stearga mesajul meu de mai sus.
Revenind la subiect: Luand cateva ''pastile de memorie'' (mai mult sau mai putine utile), mi-a venit in minte un crampei dintr-o amintire, care are legatura cu subiectul forumului, deci doresc sa imi fie reimprospatata. Nu sunt din cale-afara de sentimental, dar nu pot sa nu ignor sentimentele create de aceasta ''naluca''.
Prin 2003-2004, obisnuiam sa merg la hyper-market-ul Cora din Pantelimon. La iesirea din complex, la intersectia dintre Soseaua Garii Catelu si Soseaua Dudesti-Pantelimon (m-am uitat pe Google Earth, si aceasta zona se potriveste amintirii mele) se afla o curte, cu un gard foarte inalt si des ce o imprejmuia.
Prin gard am putut distinge carcase de autobuze DAC (la vremea aceea nu stiam ca se numesc DAC), ruginite si fara ferestre si roti. Schemele de culoare ale ex-autobuzelor erau rosu-bej (un bej deschis, aproape alb), verde-bej si (cred ca si) albastru-bej.
Stiu ca de-abia asteptam sa termin cumparaturile ca sa vad la iesire, prin geamul masinii, aceste carcase, deoarece erau identice cu mult indragitele ''323-uri alb-galbene-gri'' care mi-au marcat copilaria (eu avand 4-5 ani, ''botezam''autobuzele dupa linia pe care le vedeam... ).
Exista cineva care sa stie despre ce vorbesc?
Desi am doar 15 ani, am multe amintiri despre transportul in comun bucurestean...
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
cosmin4tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 26/Noi/2023 Mesaje: 198 Locație: Timisoara
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 06 Iun 2014 20:32:51 Titlul subiectului: |
173330 |
|
Excelent ! Fericită "greșeală" !
Mulțumesc pentru postare, foarte interesante !
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 06 Iun 2014 21:49:19 Titlul subiectului: |
173334 |
|
Exceptionale!!! Multumesc
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Sâm 07 Iun 2014 06:36:04 Titlul subiectului: |
173341 |
|
Fantastice!
Dovada ca exista si greseli fericite!
_________________ Proiecte românești pentru simulatorul OMSI 2:
https://www.facebook.com/roworksomsi |
|
Sus |
|
|
icra
Data înscrierii: 14/Sep/2014 Ultima vizita: 06/Mai/2020 Mesaje: 6
|
Trimis: Dum 14 Sep 2014 21:15:32 Titlul subiectului: Linia 5 |
174735 |
|
Salut,
Am o intrebre legata de "linia 5" interbelic.
Ce tip de tranvai cirula pe aceasta line in perioada 1936-1940?
Era o linie dubla?
Atasez si o poza cu zona care ma intereseaza.
Multumesc.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 07 Noi 2014 09:37:09 Titlul subiectului: |
175478 |
|
O imagine excelenta, ce surprinde abundenta de vehicule de transport public intr-o epoca de aur a acestuia.
Poate mai gasiti poze de acest tip cautand adresa site-ului sau dupa autor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.32 MB |
Vizualizat: |
de 26043 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 07 Noi 2014 22:02:48 Titlul subiectului: Re: Linia 5 |
175495 |
|
icra a scris: | Era o linie dubla? | Din păcate, nu știu ce tip de tramvaie circulau atunci pe linia 5.
În chestiunea liniei "duble": linia era, firește, dublă pe parcursul ei, dar în imaginea (extrasă din planul Bucureștiului din epocă) se poate vedea capătul de nord (pe atunci, ulterior s-a prelungit...) al liniei, unde sensul dinspre centrul orașului spre capăt urma strada numită pe atunci "Vlădescu" (azi G. Călinescu), fiind acolo linie simplă, apoi tramvaiul întorcea și venea înapoi spre strada Radu Beller, urmând, ca linie simplă, strada Constantinescu (astăzi - Nicolae Constantinescu). Situația a rămas așa, acolo, până pe la mijlocul anilor 80, când linia 5 a fost mutată pe alt traseu, prin strada Barbu Văcărescu, apoi urmând fosta cale ferată CFR dintre Herăstrău și Obor, respectiv sectorul acesteia care coincidea cu actuală stradă Alexandru Șerbănescu etc - adică traseul de azi. Dar și astăzi se poate vedea, ici și colo, pe stăzile Călinescu și Constantinescu, câte un stâlp răzleț, fost stâlp de susținere a cablului aerian al liniei de tramvai, "uitat" pe acolo...
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 08 Noi 2014 00:38:49 Titlul subiectului: |
175498 |
|
Spre sfarsitul anilor 50 linia 5 se prelungeste la soseaua Pipera via calea Floreasca; prin Piata Dorobanti a circulat pana in 1976 cand se muta linia pe Calea Floreasca, dupa ce inainte, incepand cu 1964 se intrerupe circulatia prin centru a tramvaielor, linia 5 circuland de la Dorobanti prin Stefan cel Mare, Vasile Lascar (Galati) - Hristo Botev - Piata 1848.
Mutarea de pe Floreasca pe Barbu Vacarescu si prelungirea lui 5 la Baneasa a avut loc in mai-iunie 1987.
Intoarcerea tramvaiului se facea prin Banu Antonache, nu in intersectia cu Calea Floreasca.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 13 Dec 2014 00:34:49 Titlul subiectului: |
175992 |
|
A functionat fara intreruperi si perioada sa de glorie, cand era una dintre liniile grele si lungi, a fost intre 1961 si 1981 cand circula de la Stavilarul Ciurel pana la Granitul. Astazi circula numai pe jumatate din acest traseu, fiind deviata la Republica din cauza lucrarilor de pe Pantelimon.
In anii 80 intoarce la Podul Grozavesti via Gara de Nord, iar dupa ce se inchide circulatia in Piata Unirii sufera modificari drastice, ajungand si in Berceni pentru perioade scurte de timp, pana i se stabilizeaza capatul la Sfantu Gheorghe.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 14 Dec 2014 02:14:32 Titlul subiectului: |
176004 |
|
Pupitrul taxatoarei dintr-un V3A si caseta de traseu cu linia 14 (din filmul "Hyperion" - 1975)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
426.97 kb |
Vizualizat: |
de 25503 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
372.85 kb |
Vizualizat: |
de 25503 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 20 Mar 2016 23:20:17 Titlul subiectului: |
184199 |
|
Stalpul indicator de la Universitate, prin 1981 sau 1982, judecand dupa "starea" in care se afla. Linia 98 a fost infiintata la inceputul lui 1981 si a fost trecuta in stilul arhicunoscut , 384 a fost transformat din 84barat R iar liniile de noapte au fost lasate in pace. Pe cealalta fata se aflau schitele traseelor. Ultimele exemplare au disparut in 1986.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
454.13 kb |
Vizualizat: |
de 23039 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 12 Sep 2016 00:17:10 Titlul subiectului: |
186447 |
|
Calde.
Descriere: |
Tramvaiul cu cai prin fata Palatului Functionarilor publici in Piata Victoriei. pana in anii 20. Palatul a fost distrus in urma bombaradamentelor din 1944. |
|
Mărime fișier: |
99.32 kb |
Vizualizat: |
de 19439 ori |
|
Descriere: |
e pe planul cadastral 1911, cum se facea circulatia tramvaielor; rondul binecunoscut a aparut de abia in anii 20-30 si a rezistat pana la o resistematizare a Pietei victoriei din 1943. |
|
Mărime fișier: |
69.61 kb |
Vizualizat: |
de 19439 ori |
|
Descriere: |
un fragment de plan cadastral de Uinainte de 1964, cu veche a configuratie a liniilor - se disting si ramificatiile prin care se facea aprovizionarea Pietei Unirii. Au fost scoase in urma modernizarii pietei agroalimentare anii 60. |
|
Mărime fișier: |
177.87 kb |
Vizualizat: |
de 19439 ori |
|
Descriere: |
Tot Piata Unirii 1968-1969, bd. 1848 deja trasat pana la podul Serban Voda unde au loc lucrari de prelungire a planseului; bulevardul se inscrie pe traseul vechii strazi 30 Decembrie iar breteaua din dreapta urmeaza traseul strazii Halelor, strada pe care |
|
Mărime fișier: |
130.46 kb |
Vizualizat: |
de 19439 ori |
|
Descriere: |
O zi de vara in Drumul Taberei, la Favorit; imaginea surprinde in premiera un autobuz de pe linia 384 (fostul 84 barat rapid) care functiona pe traseul liniei 84 pana la Universitate cu intoarcere prin bd. 1848, piata Unirii si Splaiul Independentei. Vara |
|
Mărime fișier: |
389.34 kb |
Vizualizat: |
de 19438 ori |
|
Descriere: |
Piata Unirii in dreptul Spitalului Brancovenesc, perioada lucrarilor la metrou 1976-1978 (in vara anului 1978 se reda circulatiei portiunea inchisa) |
|
Mărime fișier: |
369.22 kb |
Vizualizat: |
de 19437 ori |
|
Descriere: |
Piata Unirii 1968 si perioada lucrarilor la magistrala 1 metrou. |
|
Mărime fișier: |
490.58 kb |
Vizualizat: |
de 19436 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 14 Oct 2016 11:54:30 Titlul subiectului: |
186786 |
|
La Muzeul Municipiului Bucursti este o expozitie de fotografie cu tematica: 'Atunci si Acum". Practic, in aceeazi zona a capitalei sunt doua poze, una din trecut (mai apropiat sau mai indepartat), una din prezent.
Am vazut si cateva fotografii ale lui Serban Lacriteanu, care apar si la noi pe forum.
Unele instantanee atunci&acum mi-au atras atentia, asa ca le-am fotografiat la randul meu si vi le prezint aici.
Pentru inceput zona Sfanta Vineri, fotografia din anii '80 este realizata de NicHanu, cea din prezent este realizata de Letitia Anastase
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.8 kb |
Vizualizat: |
de 18615 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.88 kb |
Vizualizat: |
de 18615 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.77 kb |
Vizualizat: |
de 18615 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 14 Oct 2016 11:57:08 Titlul subiectului: |
186787 |
|
Apoi zona Piata Unirii, magazinul Unirea.
De asemenea, prezint si alta pereche atunci&acum.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.62 kb |
Vizualizat: |
de 18614 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.57 kb |
Vizualizat: |
de 18614 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.38 kb |
Vizualizat: |
de 18614 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.02 kb |
Vizualizat: |
de 18614 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 14 Oct 2016 11:58:41 Titlul subiectului: |
186788 |
|
Si de asemenea, sa vedem cum a evouluat transportul in comun.
Zona Gara de Nord, fotografia din 1975 este realizata de Serban Lacriteanu, cea de acum este facuta de Luciana Gingarasu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.63 kb |
Vizualizat: |
de 18613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
96.19 kb |
Vizualizat: |
de 18613 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.86 kb |
Vizualizat: |
de 18613 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 14 Oct 2016 23:20:29 Titlul subiectului: |
186798 |
|
In foto cu Sfanta Vineri este varianta care pornea din strada Olteni catre intersectia Caii Vacaresti cu str. Sf. Vineri. Din a doua jumatate a anului 1985 s-a instalat linie din Piata Marasesti pe strada Olteni pana la intersectia cu Avram Goldfaden apoi aceasta s-a prelungit, ajungand asa cum este in fotografie. In iunie 1987 avea sa dispara cu totul.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
Absurdistron
Data înscrierii: 01/Ian/2018 Ultima vizita: 06/Ian/2018 Mesaje: 1
|
Trimis: Mar 02 Ian 2018 19:21:33 Titlul subiectului: Linia 13 - ultrimii ani de viață |
193075 |
|
Dacă puteți, ajutați-mă cu o informație.
Când s-a sistat linia de Tramvai 13 (pe harta RATB din iunie 1991 deja nu mai apare)? Am nevoie de delimitări temporare precise (măcar la nivel de an și lună).
De asemenea, traseul liniei 13 a variat în timp. M-ar interesa ultima dezvoltare de dinainte de închiderea propriu-zisă.
Vă mulțumesc mult!
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 04 Ian 2018 02:38:54 Titlul subiectului: |
193085 |
|
Tramvaiul 13 s-a desfiintat la 3 octombrie 1990 cand avea traseul Granitul - Cismigiu, via Bucur Obor.
Mai demult in timp - ca urmare a lucrarilor din Militari (vara 1986) 13 circula pe vechiul traseu dinspre Granitul via Piata Unirii si Splai dar nu o mai ia spre Gara ci merge mai departe pe Berzei pana la Titulescu (Berzei - Buzesti - A. I. Cuza - Titulescu cu intoarcere prin dr. Felis - dr. Sergiu - Buzesti.
oct. 1986, traseul i se modifica de la sos. Iancului via Bucur Obor pana la Titulescu, inlocuind linia 49 infiintata in iulie pe acelasi traseu. Modificare datorata inchiderii circulatiei tramvaielor prin Piata Unirii si pe Splai.
august 1988 circula Granitul - Cismigiu pana la desfiintarea traseului (v. mai sus). A avut o scurta perioada cand a intors la Nuferilor (Berthelor) dar nu mai stiu cand.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
|