Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
qwerty
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Feb/2023 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 30 Iun 2006 17:24:41 Titlul subiectului: |
26594 |
|
Topul zgomotului la autobuzele bucurestene ar fi:
1. DAC
2. Ikarus
3. Rocar de Simon
4. Iveco (mi se par mai silentioase decat Rocar-urile)
5. DAF
6. Mercedes si DAF-urile speciale (Hess, Berkoff - or mai circula oare )
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 30 Iun 2006 17:42:47 Titlul subiectului: |
26595 |
|
Rocar de simon mi se pare mai zgomotos decat Ikarus , poate si decat DAC.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 13 Iul 2006 23:14:10 Titlul subiectului: |
27380 |
|
1. Că tot suntem la topicul legat de zgomote, un lucru interesant s-a întâmplat cu autobuzul 213 (Ikarus 280 cu 2 uși, fabricat în 1984, achiziționat de RATUC în 1991 și dispărut prin 1998-1999)
2. Avea cutie cu 6 viteze, dar, în anul 1996, de regulă erau folosite cele pare
3. Maniera de condus era următoarea:
-autobuzul pornea cu viteza a II-a și ambala motorul până ajungea la peste 35-37 rotații pe secundă (turația o pot aprecia după sunet, mai ales dacă știu câți cilindri are motorul)
-la introducerea în treapta a IV-a, turația motorului scădea cu mai mult de jumătate; în plus, intra greu; Odată introdusă viteza a IV-a, motorul era turat cam tot așa
-intrarea în viteza a VI-a se făcea mai ușor (intervalul dintre sunetul scos de motor înaintea schimbării vitezei și celde după schimarea vitezei era cuprins între sextă mare și septimă mică, ceea ce înseamnă un raport cuprins între 1,66 și 1,80)
-vitezele a III-a și a V-a erau folosite doar când autobuzul respectiv mergea pe linia 43; a treia la urcare, a cincea la coborâre; viteza I nu era folosită niciodată (de altfel, nici un Ikarus clujean cu 6 viteze nu folosea prima treaptă
-nu știu ce anume determina maniera respectivă de condus, mai ales că puteau fi folosite și treptele impare. În 1997, maniera de condus era "normală" dar numai în sensul folosirii tuturor vitezelor dintre a II-a și a VI-a; motorul continua să fie ori supraturat, ori suburat; este ca și cum șoferul dorea să schimbe cât mai puțin vitezele
4. Ikarusul 213 clujean a dispărut prin 1998-1999. Cu puțin înainte de dispariție, scotea fum negru la turații mici
5. Rapoartele aproximative ale turației motorului sunt următoarele:
I-II ? (viteza I nu era folosită niciodată)
II-III: 1,5
III-IV ceva mai mult de 1,33 (intervalul sunetelor motorului la schimbarea din a III-a în a IV-a era cuprins între cvartă perfectă și cvartă mărită
IV-V ceva mai puțin de 1,5 (interval cuprins între cvartă mărită și cvintă perfectă). Pot spune cu certitudine că raportul dintre treptele III și V e 2; altfel spus, dacă se trece din viteza a III-a direct în viteza a V-a turația motorului se înjumătățește; de altfel, șoferul respctiv a făcut și figura respectivă iar efectul nu a fost plăcut; pe lângă faptul că intra greu (ca și cum în cutie ar fi ceva ce nu permitea sărirea unei trepte de viteză) motorul nu trăgea ca lumea, deși fusese turat suficient de mult înaintea schimbării vitezei.
V-VI: 1,2
6. Pentru stfp: ceea ce am scris nu e glumă (asta ca să nu creadă că aberez unde nu trebuie). Efectiv, așa s-a întâmplat.
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 15 Iul 2006 20:03:25 Titlul subiectului: |
27617 |
|
Unele cutii de viteze sunt proiectate astfel incat treapta 1 sa fie folosita numai la plecari cu sarcina mare sau in panta abrupta (sau la mesul cu viteze f mici , pt vehicule ce efectueaza operatii tehnologice). Nu e nimiv deosebit sa gasesti asa ceva pe un autovehicul greu, ca un autobuz articulat cu un motor relativ mic.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 24 Iul 2006 09:01:54 Titlul subiectului: |
28560 |
|
despre Rocar deSimon
in partea din fata (pe la sofer) se aude un fel de pâcâit care suna a mici descarcari electrice, sau ca si cum un foarte mic ventilator de plastic moale ar lovi ceva dur... frecventa pacaiturilor depinde de turatia motorului... despre ce e vorba?
|
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Lun 24 Iul 2006 09:12:16 Titlul subiectului: |
28561 |
|
Zgomotul este facut de purjarea instalatiei de aer.
_________________
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 24 Iul 2006 14:37:52 Titlul subiectului: |
28594 |
|
La Rocar 312, acolo unde e află tunelul pentru admisia aerului la motor (între ferestrele 2 și 3) se aud un zgomot identic cu cel care se aude la DAC 112 UDM în față. La Rocar 312-245 (motor Euro 1), zgomotul respectiv este aproape inexistent; doar când frânează se mai aude ceva. Însă, la Rocar 312-192 (motor "Euro 0") se aude mai tot timpul iar când frânează, zgomotul respectiv se aude chiar prea tare.
Atenție. Când spun de zgomot care apare la frânare mă refer la frânarea prin acționarea clapetei de oprire a motorului. La Cluj, clapeta respectivă se acționează fie de către o "pedală" (mai bine zis un "buton" pe care se apasă cu piciorul) sau de către un buton propriu-zis aflat de regulă pe bord. Uneori, butonul se poae găsi pe schimbător.
In legătură cu Rocar de Simon. Varianta U 412-260 are o pune Raba extrem de silențioasă. Cel puțin, la Cluj, abia la unul din cele 5 Rocar de Simon U 412-260 puntea începe să uruie.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 24 Iul 2006 15:03:02 Titlul subiectului: |
28602 |
|
OAB a scris: | Uneori, butonul se poae găsi pe schimbător. | Asta pentru că șoferii îl mută acolo ca să fie mai ușor de acționat. Sunetul în cauză (cel puțin la București) este un fâsâit destul de puternic(dacă stai în față lângă șofer), dar în spate nu prea se aude, mai ales când este aglomerat.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 25 Iul 2006 09:24:41 Titlul subiectului: |
28742 |
|
Dar de ce sunt așa de zgomotoase motooarele Rocar de Simon? Parcă ar fi motoare de... avion!
Și ce produce zgomotul acela infernal pe care îl fac DAF-urile la frânare?
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 25 Iul 2006 11:54:50 Titlul subiectului: |
28771 |
|
Asa se aud motoarele MAN ,vedeti si la camioanele MAN
Si turbina are aportul ei la zgomot
Scirtiitul de la DAF-uri se aude si la alte autobuze dar in numar mai mic si este cauzat de compozitia ferodourilor de frina (metal prea mult)la DAF si tamburii de frina au alta compozitie
Si acel pacanit ca niste descarcari electrice este de la uscatorul de aer care este plasat pe stinga fata sub cabina se acea se aude mai tare in fata .Cit despre acel buton este frina de motor si se gaseste doar la DAC-uri si Ikarus Rocarul DAF-ul Iveco si Mertul au retarder adica frina pe cutie,la Rocar are o mica maneta in stinga pe cutia unde sunt comenzile pentru ventilatie si lumini
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 26 Iul 2006 15:44:08 Titlul subiectului: |
28877 |
|
Rocarul, DAF, Iveco si Merc au cutii automate Voith Diwa cu convertizor de cuplu care tine loc si de retarder.
Fabricanti italieni de cutii de viteze nu am auzit sa fie, iar Iveco folosesc ZF la camioane .
Din ce zice aici: http://www.milanotrasporti.org/article.php3?id_article=21 se pare ca e totusi o cutie Voith.
Eu am vazut pliantul pentru Voith Diwa ca sistem integrat, hidroconvertizor si transmisie epiciloidala. Adica toata cutia vine de la Voith, cel putin pentru modelele de Mercedes Citaro de la noi. Cum hidroconvertizorul e in mijlocul cutiei, ar fi si greu sa-l integreze intr-o transmisie de la alta marca. Si prin Bucuresti au doar butoane DNR, 2 si 3.
|
|
Sus |
|
|
concasor
Data înscrierii: 18/Ian/2007 Ultima vizita: 13/Iun/2007 Mesaje: 12 Locație: Brasov; Bucuresti
|
Trimis: Joi 12 Apr 2007 20:37:23 Titlul subiectului: |
78232 |
|
Cutiile VOITH sunt folosite pe scara larga atat la camioane cat si la autobuze. Si MAZ 103 automate (ca al meu de altfel) are ZF voith.
IVECO Turbocity au cutie ZF-Voith.VOITH e cuplajul hidrodinamic si eventual retarderul.Acesta se mai cheama ZF Intarder.
Eu personal am un renault PR 100(1984) luat din Franta si are cutie automata care are panoul de comanda ca la DAF,IVECO,CITARO..etc,deci sistemul nu e nou,+ tastele 2 si 3 adica diverse regimuri ale cutiei.Cutia este de Renault, dar unele au si ZF.
D 2 3 N R.
La CITARO bucurestene am vazut doar D N R. LA iveco AM VAZUT SI 2 3.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 15 Apr 2007 03:21:04 Titlul subiectului: |
78266 |
|
La Bucuresti, Rocar de Simon si Citaro au cutii Voith, iar butoanele sunt doar D N R.Iveco au si 2 si 3.
La Ikarus si Dac se intalneste o gama larga de cutii de viteze, putand fi dibuite chiar si cutii de Ik4, care au ajuns pe Dac si, ulterior, pe Ikarus, dar si cutii de autocar, mai mult pe Ikarusuri.
Majoritatea au 6 trepte. Interesant ca soferii de Ikarus prefera cutiile de Dac (probabil pe cele foste de Ik4 ori Roman 111, 112 etc).
|
|
Sus |
|
|
concasor
Data înscrierii: 18/Ian/2007 Ultima vizita: 13/Iun/2007 Mesaje: 12 Locație: Brasov; Bucuresti
|
Trimis: Dum 15 Apr 2007 13:10:20 Titlul subiectului: |
78272 |
|
Cutiile de DAC originale aveau de regula 4 trepte dar mai aveau si 5 trepte unele din ele.Ca fiabilitate nu merita sa zic ca erau modeste,in10000 Km crapau definitiv.Arbori rupti,pinioane rase.Datorita executiilor proaste,si abaterilor de prelucrare si montaj destul de mari.Inainte de 1999,vedeai in BV destule DAC cu punte motoare RABA ca la IKARUS,atat autobuze cat si troleibuze.Cutiile manuale la autobuz in Vest sunt de regula de domeniul trecutului.La noi se pare ca inca se prefera.Exista si IKARUS 2** cu transmisie automata.Cutia de IK$ e destul de finuta,si chiar silentioasa,mai buna ca IK2**.IK2** a fost un autobuz super,insa la fiabilitate,IK4 il rupe.In general motoarele,cutiile si puntile de AutoBrasov sunt proaste.
De asemenea,la nefiabilitate,contribuiau,pe langa executia proasta,si pierderile de ulei,care la elementele de mai sus erau inerente.Indiferent de cat etanseizant le puneai tot curgeau.Iar ABurile(reductoarele de butuc in limbajul soferesc) sistematic erau pline de ulei si praf pe exterior.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 15 Apr 2007 15:02:15 Titlul subiectului: |
78276 |
|
La Cluj, frecvent, autobuzele DAC 117 UD aveau cutii de Ikarus 280. Deși puterea motorului de Ikarus 280 este, teoretic, aceeași cu cea a DAC-ului 117 UD (141 Kw) odată cu montarea cutiei de Ikarus pe DAC, aveam impresia că motorul nu trage ca lumea. Precizez faptul că pornirea de pe loc se efectua cu treapta a II-a. La Ikarus 280, treapta a II-a este, undeva între treapta I și treapta a II-a a cutiei originale de DAC, mai apropiată de a doua.
Între 1979 și 1982, DAC-urile 117 UD avau cutii automate. Între prima și a doua treaptă, motorul se tura foarte tare; din ceva motive, mergea în gol. Ca să fiu mai explicit, cuplarea dintre prima și a doua treaptă se făcea cu o mică "pauză". În acea pauză, turația motorului creștea subit și, tot la fel de brusc, scădea când cupla treapta următoare. În vara anului 1996, când am călătorit între Eforie Sud și Constanța cu autobuzul 7912 (pe linia 12), șoferul ridica piciorul de pe pedala de accelerație când ajungea la momentul critic, evitând,astfel, turarea motorului în gol între prima și a doua treaptă.
Și Rocar de Simon 412-260 are mici probleme la trecerea de la prima la a doua treaptă. Nu apare acea pauză, dar, la cuplarea celei de-a doua trepte, autobuzul smucește puțin. Din câte aud, raportul dintre
-turația motorului înaintea trecerii de la prima la a doua treaptă
-turația motorului imediat după cuplarea celei de-a doua trepte
depășește 1,5.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 01 Noi 2007 22:43:47 Titlul subiectului: |
84513 |
|
Cele mai zgomotoase autobuze cu care am circulat mi se par DAC-urile, urmate de unele Rocaruri, apoi autobuzele Iveco. Printre cele mai zgomotoase autobuze includ unele MAZ-uri din Constanta (in special cele de pe linia 40 cu care am circulat cel mai des, de fiecare data cand am ajuns in oras).
La polul opus se afla autobuzele DAF, Mercedes Citaro, restul MAZ-urilor, IrisBus (cele din Cluj).
La autobuzele DAF imi plac foarte mult claxoanele.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
stefan_br
Data înscrierii: 04/Feb/2008 Ultima vizita: 01/Noi/2017 Mesaje: 1170 Locație: Braila
|
Trimis: Mar 30 Dec 2008 10:54:38 Titlul subiectului: |
103340 |
|
Eu as spune ca unele din cele mai zgomotoase autobuze sun BMC-urile si MAZ-urile deoarce am circulat cu aceste autobuze si stiu cat de zgomotoase sunt dar si poluante in cazul MAZ 103 (ca cele din Constanta).
_________________ SBT-IJTL-RATCGL-S.C. Braicar S.A. |
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 08 Ian 2011 14:23:32 Titlul subiectului: zgomotele autobuzelor |
138565 |
|
Cel mai frumos zgomot il face ROCAR DE SIMON cand ii este trasa frana de mana. Unii soferi se saluta cu frana de mana. Daca ar putea cineva sa inregistreze acel zgomot si sa il puna pe site.
Unele autobuze aveau montate niste goarne care fluierau, foarte frumos sunetul pe care il faceau de fluier cu inalte. Ar fi frumos daca ar putea cineva sa il inregistreze.
|
|
Sus |
|
|
CRAZY BOY
Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Sâm 08 Ian 2011 17:24:24 Titlul subiectului: |
138570 |
|
La RdS cel mai frumos suna turbosuflata cand motorul este turat la maxim.Zici ca e un avion care decoleaza.
_________________
|
|
Sus |
|
|
cipmars
Data înscrierii: 03/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Mar/2019 Mesaje: 46 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Feb 2011 03:08:31 Titlul subiectului: Semnalizarea de RdS |
140028 |
|
Va mai amintiti cum suna buzzer-ul de la semnalizarea de De Simon? Daca as gasi piesa care facea sunetul respectiv, as incerca sa mi-o montez pe masina mea, atat de mult imi placea sunetul respectiv. Stiu ca ar fi imposibil, dar mi-ar placea la nebunie. Tot RdS-urile scoteau (si inca mai scot cele care au ramas) niste fasaituri scurte cand isi reglau suspensia in statie. Pe urma era un fluierat pe care il facea DAF-ul #205 (RATB) cand purja aer.
P.S. Daca imi gaseste cineva un buzzer de RdS in stare de functionare, sunt dispus sa platesc, serios!
_________________ Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B. |
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Feb 2011 16:22:54 Titlul subiectului: |
140075 |
|
Parca erau doua modele de buzzere
|
|
Sus |
|
|
cipmars
Data înscrierii: 03/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Mar/2019 Mesaje: 46 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 20 Feb 2011 14:39:43 Titlul subiectului: |
140225 |
|
Erau. Unele faceau doar beep-beep, altele care faceau pe doua tonuri. Primul nu e asa de interesant, al doilea e. O sa caut un RdS sa merg cu el si poate pun un clip pe YouTube.
_________________ Mi-ar placea sa am permis A B C D B+E C+E D+E dar am numai B. |
|
Sus |
|
|
rooney14
Data înscrierii: 12/Dec/2012 Ultima vizita: 13/Aug/2021 Mesaje: 50 Locație: Piatra Neamt
|
Trimis: Mar 12 Feb 2013 18:11:27 Titlul subiectului: |
162650 |
|
Cele mai zgomotoase autobuze, dupa parerea mea, sunt autobuzele Higer B8 din Piatra Neamt.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
381.51 kb |
Vizualizat: |
de 19340 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Windows98
Data înscrierii: 13/Sep/2011 Ultima vizita: 04/Aug/2022 Mesaje: 34 Locație: Bacau
|
Trimis: Joi 07 Aug 2014 20:45:26 Titlul subiectului: |
174184 |
|
Topul zgomotelor autobuzelor dupa mine:
1.Mercedes Connecto - fiindca s-au uzat destul de mult,suna ca o combinatie intre Citaro si DAC 112 UDM.Nu ca ar fi sunat altfel inainte.
2.Irisbus Iveco - Destul de placut,iar pe dinauntru suna ca un autocar nou.
3.Isuzu - aproape ca suna ca o duba VW. Pe deasupra ca mai si arata ca un Solaris Urbino 10 patratos.
4.Irisbus Karosa B952E - La fel ca Irisbus Iveco.
5.Mercedes O405N - aproape ca Mercedes Connecto doar ca predomina mai mult sunetul de 112 UDM. A,si in plus miroase la fel ca un 112UDM.
_________________ Un ciocan rezolva tot. |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 07 Aug 2014 21:17:14 Titlul subiectului: |
174186 |
|
Mie cele mai silentioase autobuze mi se par Irisbus-urile, urmate de MAN Lyon's City si Solaris Urbino.
Printre cele mai zgomotoase sunt autobuzele DAC, Ikarus, MAZ, BMC si din pacate si autobuzele MAN Lyon's Clasic cum sunt cele din Brasov de exemplu.
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
|