Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
florin5555
Data înscrierii: 31/Aug/2015 Ultima vizita: 18/Mai/2020 Mesaje: 93 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Ian 2016 23:37:42 Titlul subiectului: |
183169 |
|
Inainte de 1989 au mai fost planuri de extindere a liniei de tramvai?
Intreb deoarece au fost livrate 38 Timis 2, 16 V2A si 6 V3A, in total 60 de tramvaie. De ce au fost aduse atatea comparativ cu alte orase in care s-a introdus tramvaiul in anii `80?
|
|
Sus |
|
|
pjswimmer
Data înscrierii: 07/Iul/2009 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 25 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 12 Ian 2016 22:53:52 Titlul subiectului: |
183281 |
|
A primit si 71 chopper.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 13 Ian 2016 00:51:42 Titlul subiectului: |
183282 |
|
Citat: | Inainte de 1989 au mai fost planuri de extindere a liniei de tramvai? |
Răspunsul este afirmativ. Au fost planuri care, însă, au fost abandonate.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 13 Ian 2016 07:51:58 Titlul subiectului: |
183283 |
|
Nu cred ca tramvaiele au fost livrate in vederea asigurarii necesarului pentru o retea extinsa, ci strict pentru ceea ce s-a facut. Nu uitati ca in anii '80 s-au introdus tramvaie in cateva orase cu singurul scop de a alimenta si deflui zonele industriale la orele schimburilor, cand era nevoie de capacitate de transport uriasa. Asta s-a suprapus si peste criza carburantilor.
|
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 15 Feb 2016 15:38:03 Titlul subiectului: |
183768 |
|
In jur de ora 15, 81-ul era oprit (fara curent) in statia Bucium sensul spre depou formandu-se o coloana de alte 6 tramvaie in spatele lui.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 25 Mar 2016 20:43:57 Titlul subiectului: |
184280 |
|
Un lucru mi-a atras atentia la KT4D-urile clujene. Si acela este numarul de parc al vagoanelor care este prezent si pe caseta mica din partea stanga (foto 1), langa indicativul de traseu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.41 kb |
Vizualizat: |
de 20199 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.52 kb |
Vizualizat: |
de 20199 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Mar 26 Apr 2016 11:29:23 Titlul subiectului: |
184822 |
|
Poate sa puna cineva o lista cu tramvaiele KT4D/KT4D-M care au chopper?
_________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 29 Mai 2016 11:00:03 Titlul subiectului: |
185396 |
|
Intrucat e foarte posibil ca, odata cu accesarea fondurilor europene din bugetul 2014-2020 (sau a altor surse de finantare), in orasele romanesti care exploateaza tramvaie sa apara modelul Autentic de la Astra Vagoane Calatori Arad (avand in vedere pretul relativ mic cu care va fi ofertat), indiferent de numarul de module cu care va fi solicitat, am facut o prezentare detaliata a prototipului in cadrul subforumului generalist dedicat tramvaielor, pe care o gasiti la adresa http://tramclub.org/viewtopic.php?t=16389.
|
|
Sus |
|
|
bianca
Data înscrierii: 27/Apr/2011 Ultima vizita: 15/Dec/2018 Mesaje: 18 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 29 Mai 2016 20:18:47 Titlul subiectului: Autentic |
185409 |
|
Se vede ca proiectantii nu prea folosesc mijloacele de transport in comun, cel putin nu la ore de varf. Din poze reies niste scaune imense cu un culoar prea mic pentru confortul calatorilor.
Polonezii sunt mult mai realisti, au si meritat sa castige licitatia cu Pesa.
Vad si la cateva din busurile si troleibuzele mai noi doua randuri de scaune langa usile de acces, mie personal mi se pare bataie de joc.
Ultima modificare efectuată de către bianca la Lun 30 Mai 2016 08:15:38, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 30 Mai 2016 01:15:59 Titlul subiectului: |
185410 |
|
Va trebui luptat cu prejudecățile. Sunt destui care nu vor agrea tramvaiul pentru simplul motiv că e românesc, uitând că, până în 1989, tramvaiele erau exclusiv românești în municipiile în care tramvaiul s-a introdus după 1984.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 30 Mai 2016 11:20:01 Titlul subiectului: Re: Autentic |
185414 |
|
bianca a scris: | Se vede ca proiectantii nu prea folosesc mijloacele de transport in comun, cel putin nu la ore de varf. Din poze reies niste scaune imense cu un culoar prea mic pentru confortul calatorilor.
Polonezii sunt mult mai realisti, au si meritat sa castige licitatia cu Pesa.
|
Producatorul(fie el Polonez, German sau autohton) propune niste variante de organizare a interiorului, iar regia/operatorul alege ergonomia dorita.
Cat despre Swingurile noastre, vorbim despre tramvaie de aprox. 300 de locuri, exploatate in paralel cu altele de 200. Avand in vedere gradul de incarcare, distanta medie a calatoriilor si capacitatea necesara, mai oportuna mi s-ar fi parut alegerea unei ergonomii interioare ca cea din imagine(tot Swing, tot Polonezi, tot realisti ):
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
481.56 kb |
Vizualizat: |
de 19412 ori |
|
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 30 Mai 2016 11:30:06 Titlul subiectului: Re: Autentic |
185415 |
|
macicasan a scris: | Avand in vedere gradul de incarcare |
Din nou iti spun: tinta ta, in conditiile actuale din orasele romanesti, trebuie sa fie atragerea de calatori (pentru eliberarea strazilor de o mare parte a masinilor, deci pentru o mai mare mobilitate si implicit pentru cresterea calitatii vietii), nu satisfacerea cererii actuale. Priveste cum zac tramvaiele printre masini la Cluj! Deci, potential de crestere a cererii este. Iar tramvaiele nu le schimbi la decada, precum faci (sau ar trebui sa faci) cu autobuzele, ci la 20 si mai bine de ani, ca-s scumpe. Ce sa mai spun ca in orasele romanesti cu retea extinsa de tramvai (la Cluj nu e cazul) mai e si o problema de organizare a traseelor (am mai vorbit noi despre asta, n-o luam de la capat)...
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Lun 30 Mai 2016 11:43:01, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 30 Mai 2016 11:42:37 Titlul subiectului: Re: Autentic |
185416 |
|
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | macicasan a scris: | Avand in vedere gradul de incarcare |
Din nou iti spun: tinta ta, in conditiile actuale din orasele romanesti, trebuie sa fie atragerea de calatori, nu satisfacerea gradului de incarcare actual. |
Intocmai. In masura in care atat 280 cat si 300 de locuri in total sunt suficiente pentru retea(cu tot cu perspective), iar interstatiile suficient de lungi, calatori se atrag cu locuri pe scaune, nu culoare largi, spatioase si garantia tuturor scaunelor ocupate inca din prima statie. Capacitatea ar fi fost, usor, redusa, dar locurile pe scaune puteau fi sporite cu 30%. Insa operatorul alege ergonomia dorita, nu producatorul...
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 30 Mai 2016 11:49:01 Titlul subiectului: |
185417 |
|
Calatorii ii atragi intai de toate cu timpul redus de parcurgere a distantelor si conditiile decente de calatorie in ansamblu. Numarul mai mare de scaune are si el importanta, probabil, dar nu e ceva hotarator in sensul atragerii oamenilor spre transportul public.
|
|
Sus |
|
|
macicasan
Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2024 Mesaje: 302 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 30 Mai 2016 13:37:41 Titlul subiectului: |
185419 |
|
Radu Czech/Cristina Albu a scris: | Numarul mai mare de scaune are si el importanta, probabil, dar nu e ceva hotarator in sensul atragerii oamenilor spre transportul public. |
Literatura de specialitate la care am acces, cat si consultantii intru transport public cu care lucrez sustin ca ergonomia corecta, cu locuri multe pe scaune unde se poate iar calatorita medie e lunga(atat ca distanta cat si ca timp, indiferent ca motivele pentru care dureaza sunt condamnabile) aduc un mare plus de atractivitate sistemului.
Pana una alta, KT4D(M)-urile matusalemice au banchete duble pe latura opusa usilor, discutia era, totusi, despre ergonomia interioara, nu caracteristicile exploatarii. Desi ergonomia interioarelor trebuie sa fie in sinergie cu exploatarea vehiculelor, masurile necesare pentru o fluidizare a transportului public(inclusiv pe sine) tin de municipalitate in mare parte(nu tocmai eficienta la noi) in timp ce de organizarea interioarelor achizitiilor noi, importanta si ea in atragerea de noi calatori, depinde doar operatorul...
_________________ www.macicasanul.com |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 30 Mai 2016 15:25:24 Titlul subiectului: |
185422 |
|
Ochi-dochi...
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mar 31 Mai 2016 11:39:48 Titlul subiectului: |
185442 |
|
Cred ca o masura foarte utila pentru ca mijloacele de transport urban in comun sa parcurga traseele intr-un timp cat mai scurt ar fi
-Acolo unde este posibil, pe strazi sau bulevarde largi cu cel putin doua benzi/sens, o banda sa fie rezervata exclusiv pentru autobuze sau troleibuze, si sa fie separata fizic (chiar si cu garduri metalice solide) de restul carosabilului, pentru ca soferii cu autoturisme personale sa nu mai aibă cum intra fizic pe aceea banda rezervata transportului in comun
-Acolo unde este posibil, liniile de tramvai ori sa fie scoase in afara carosabilului, ori sa fie separate fizic (prin garduri metalice) de restul carosabilului.
-soferii care intra pe banda destinata transportului urban in comun (acolo unde exista aceea banda) ori pe linia de tramvai (acolo unde aceasta este separata de restul carosabilului), ori parcheaza in statiile transportului urban in comun, sa fie aspru sanctionati, mergând pana la anularea pe viata a permisului de conducere si amenda substantiala .
In acest fel, viteza de deplasare a mijloacelor de transport in comun ar creste substantial, iar omul când ar vedea ca folosind masina personala parcurge in oras un traseu in o ora, iar folosind tramvaiul, troleibuzul sau autobuzul ar parcurge accelasi traseu in 30 de minute, cu siguranta va prefera a doua varianta.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 8730 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 31 Mai 2016 14:02:44 Titlul subiectului: |
185445 |
|
La Cluj problema cea mai mare e traficul ingrozitor de pe axa est-vest, care inseamna practic cel mai mare bulevard al orasului (indiferent cum e botezat el pe tronsoane) si pe unde inca se scurg toate masinile (exceptand camioanele) care merg spre/dinspre Bors (o buna parte din Moldova si o buna parte din Transilvania), plus jalea dinspre/spre principalele localitati de langa Cluj - Floresti si Apahida. Cand traficul de tranzit va disparea de pe acest bulevard, deja lucrurile vor sta altfel, inclusiv pentru tramvai, caci va fi posibila chiar si interzicerea traficului auto (cu exceptiile normale) pe Splai dupa ce nu va mai fi de preferat evitarea acelui bulevard principal. Oricum, troleibuzele si autobuzele de pe acel bulevard (care duce un trunchi urias de trasee) nu au probleme acolo unde strada e larga, ci doar acolo unde aceasta este gatuita, intre Centru si Manastur.
|
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 03 Iun 2016 05:05:36 Titlul subiectului: |
185501 |
|
Din ce-am inteles in scurt timp si inspre Manastur va fi banda dedicata troleibuzelor/autobuzelor.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Iun/2024 Mesaje: 1964 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 20 Iul 2016 21:51:07 Titlul subiectului: |
185967 |
|
De la gara am calatorit cu o Pesa pana la Clabucet , din pacate nu am fotografiat-o. Mi-a placut viteza cu care mergea prin oras , chiar daca calea de rulare nu este separata de trafic , dar nu mi-a placut zgomotul destul de puternic produs de motoare la demarari. Siemensurile ULF din Oradea sau Imperiourile din Arad sunt mult mai silentioase la demarari.
Am pozat in schimb doua KT4D-uri , 19 si 75 (cu cel din urma am si calatorit).
19 sosind in statia Clabucet.
75 la Clabucet si in capatul de linie de la bulevardul Muncii.
La intoarcerea catre gara dinspre Bulevardul Muncii , 75 s-a oprit dupa trecerea pe sub calea ferata , de pe strada Oasului. Dupa cateva incercari de pornire a motorului , vatmanul a reusit sa puna cu greu din nou vagonul in miscare , pentru ca tragea doar boghiul din spate. Dupa cateva sute de metrii s-a oprit din nou , oprirea fiind cu socuri pentru ca si la franare functiona doar boghiul din spate. La gara vatmanul a setat ruta din fata pe Defect si a plecat cu greu catre depou spre supararea oamenilor din statie si mirosind un pic a ars , poate cum fusese fortat boghiul posterior.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.74 MB |
Vizualizat: |
de 18448 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.8 MB |
Vizualizat: |
de 18444 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.76 MB |
Vizualizat: |
de 18444 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.79 MB |
Vizualizat: |
de 18444 ori |
|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 119 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 03 Aug 2016 22:00:42 Titlul subiectului: |
186058 |
|
Nu cumva bandajele produc acel zgomot deranjant?
|
|
Sus |
|
|
pjswimmer
Data înscrierii: 07/Iul/2009 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 25 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 29 Oct 2016 12:50:31 Titlul subiectului: |
186966 |
|
A primit si vagonul 73 chopper!
|
|
Sus |
|
|
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 07 Dec 2016 14:22:37 Titlul subiectului: |
187362 |
|
Vechile tramvaie vor fi pictate...
http://ziuadecj.realitatea.net/cultura/artistii-transforma-batranele-tramvaie-ale-clujului-in-galerii-pe-roti-foto--153395.html
Artiștii transformă bătrânele tramvaie ale Clujului în galerii pe roți
Bătrânele tramvaie ale Clujului se transformă încet, încet în galerii pe roți. Inițiativa este un "short-cut la cultură" spun artiștii.
Primul tramvai "redesant" a fost pus în circulație în Cluj-Napoca, în 2015, în cadrul programului Capitală Europeană a Tineretului. Săptămâna aceasta a fost rândul tramvaiului lui Moș Crăciun, iar de joi, 8 decembrie 2016, pe străzile orașului va circula tramvaiul pictat de catre artista Ocu, inițiativă câștigătoare la Com'on Cluj 2016.
Tinerii artiști propun un proiect masiv de reîmprospătare vizuală a tramvaielor vechi din Cluj-Napoca prin artă. Iteresați de bunăstarea întregului oraș, artiștii transformă tramvaiele într-o galerie pe roți. Inițiativa face creația artistică contemporană accesibilă pentru un public foarte larg datorită traseului parcurs de tramvaie zilnic. "Prin această inițiativă punem la dispoziția populației clujene opere de artă accesibile tuturor claselor sociale; arta este o necesitate nu un lux", explică artista.
Amintim că tramvaiul lui Moș Crăciun va circula zilnic, între orele 17:00 - 20:00, până în 24 decembrie 2016, pe linia 101, pe traseul Piața Gării - str. Bucium. Copiii se întâlnesc cu Moș Crăciun în tramvai și îi vor putea scrie acestuia ce cadouri își doresc să le fie aduse și pe care să le găsească sub brad. Iar scrisorile le pot pune în cutia poștală special amenajată în tramvai.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 09 Dec 2016 00:47:06 Titlul subiectului: |
187369 |
|
42 și 72, azi
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.28 MB |
Vizualizat: |
de 14890 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
739.68 kb |
Vizualizat: |
de 14890 ori |
|
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 1035 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 18 Dec 2016 02:20:56 Titlul subiectului: |
187474 |
|
Ieri în jurul orei 18 în stația de la Minerva a oprit 82-ul. Nimic desebit. După el a urmat 83-ul, care am observat că atunci când a oprit în stație vatmanul a deschis toate ușile, nu a mai așteptat să le deschidă călătorii. Din câte știam la Pese acționerea ușilor este realizată doar de către călători...s-a schimbat ceva?
În altă ordine de idei am fost cu tramvaiul Moșului, căci așa îmi cere datoria de tată Totuși să nu pui orarul tramvaiului în stații, doar intervalul 17-20, îi faci pe toți părinții să degere cu copii în stații așteptând tramvaiul moșului. Neavând un orar poți să aștepți fix între 1 și 59 de minute în funcție de cum îți este norocul.
|
|
Sus |
|
|
|