Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 1097 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 05 Apr 2016 20:35:28 Titlul subiectului: |
184444 |
|
Mie imi place. E mult peste orice era inante. Orice...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Apr 2016 15:41:05 Titlul subiectului: |
184655 |
|
Tramvaiul GT 4 ex Halle cu numarul de parc 121, proaspat trecut prin RC, a primit o sursa statica noua (CS-12TB/600), realizata la ICPE SAERP Bucuresti cu tehnologie IGBT, ce asigura alimentarea cu tensiune alternativa trifazata (3x400 V / 50 Hz) a motoarelor asincrone ce deservesc serviciile auxiliare, precum si incarcarea bateriilor (28 Vcc). Exceptand tramvaiul GT 4 ex Nordhausen cu numarul de parc 379, care a fost adus la Iasi fara sursa statica si a primit una preluata de la RATC Constanta (ce functioneaza excelent de vreo 3 ani de cand a fost montata pe tramvai si nu a necesitat pana acum nici un fel de interventie), 121 este primul echipat cu o sursa nou-nouta (desi in regie se face depanare electronica de mare arta, pana la nivelul cel mai de jos posibil, uneori componentele electronice arata fizic ca se vor schimbate cu totul, asa incat iata si o "jucarie" completa si complexa noua!).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.05 kb |
Vizualizat: |
de 15484 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.18 kb |
Vizualizat: |
de 15484 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Apr 2016 21:14:19 Titlul subiectului: |
184664 |
|
Vizavi de energie electrică, nu știu dacă am mai întrebat, dar se tot oprește/pornește alimentarea la luminile din plafon din când în când la unele tramvaie. Are legătură cu acumulatorii chestia asta?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Apr 2016 21:50:10 Titlul subiectului: |
184666 |
|
Are legatura cu faptul ca tramvaiele respective (ex Augsburg modernizate) au fost echipate la modernizare in conformitate cu particularitatile sistemului de transport cu tramvaiul din Augsburg. La noi sunt multe piese de retea care provoaca mici intreruperi de alimentare si declanseaza niste circuite de temporizare cu rol de protectie pentru sursa statica atunci cand se reia alimentarea echipamentelor de la aceasta (oprita in momentul trecerii pe sub piesele de retea ce provoaca intreruperi).
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Apr 2016 21:57:44 Titlul subiectului: |
184667 |
|
Nu mă pricep, dar nu se pot alimenta luminile din interior direct dintr-o baterie care să se încarce la rețea, astfel încât să nu mai apară flash-urile alea (deranjante oarecum)?
Afară de asta, cred că ar crește și durata de viață a neoanelor/led-urilor
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Apr 2016 22:24:20 Titlul subiectului: |
184668 |
|
Voi incerca sa aflu maine in ce mod s-a rezolvat "problema" asta la vagoanele 324 si 336 de la Gara (sunt la fel ca alea din Dacia pe care le reclami), la care, din cate imi spune memoria, nu se mai manifesta. Pe de alta parte, insa, trebuie si tu sa intelegi ca oamenii care se ocupa de problemele electronice (pentru ca in cazul de fata nu e suficienta interventia unui electrician) sunt putini si se confrunta cu probleme multe si infinit mai importante, grele si urgente decat povestea cu neoanele (cand or fi fost modificate cele doua de la Gara erau foarte putine tramvaie cu electronica in parcurile regiei si se mai putea gasi timp si pentru astfel de lucruri, insa astazi situatia este cu totul diferita).
Pana lamurim chestiunea recomand, pentru intelegere: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=23356#23356 (autorul mesajului este un om de baza de la SAERP). Sigur, la Iasi tensiunea din retea e de 600 Vcc.
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Apr 2016 22:52:18 Titlul subiectului: |
184670 |
|
Mulțumesc pentru interes, am văzut că la unele vagoane au fost montate, în locul neoanelor tuburi identice care au însă LED-uri. Mai puțin curent consumat
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 17 Apr 2016 23:20:30 Titlul subiectului: |
184671 |
|
Asa este. Primul modificat a fost 304 de la Gara, exact acum 5 ani. Costuri de achizitie mai mari, dar si economie de curent substantiala si durata de viata mai mare comparativ cu neoanele.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 19:19:39 Titlul subiectului: |
184706 |
|
Din start trebuie sa fie clar ca o serie de aspecte legate de partea electrica si cea electronica (unde e cazul) a diverselor variante de tramvaie GT 4 din Iasi difera in functie de orasul de provenienta, chiar si atunci cand modernizarile au fost facute la aceeasi firma.
Neoanele de la tramvaiele GT 4 modernizate provenind din Augsburg sunt alimentate la 24 Vcc din sursa statica, pe circuitul de incarcare a bateriei. Exceptie fac cele 3 neoane care raman aprinse cand pica alimentarea de la retea (care reprezinta iluminatul de siguranta si sunt alimentate de la baterie). Neoanele "normale" nu sunt alimentate de la baterie, ca masura de protectie impotriva unor situatii care ar duce la descarcare accidentala (in plus, la Augsburg erau utilizate baterii de capacitate mai mica, care erau incarcate peste noapte, tramvaiele ramanand conectate la retea, ceea ce nu se intampla la Iasi, unde apar in plus si diverse fenomene deloc nemtesti generate de metehnele balcanice). Cum am spus, pentru a nu face varza sursa, dupa orice deconectare de la retea, la reluarea alimentarii intra in actiune circuitele de temporizare si, cu timpii stabiliti de personalul de intretinere, sunt conectate, rand pe rand: sursa, incarcarea bateriei, motorul compresorului, auxiliarele (aici se incadreaza si iluminatul interior). Iar asta se intampla la fiecare trecere pe sub vreo piesa de retea ce genereaza intreruperea alimentarii. La Augsburg nu se intampla asa ceva, caci se utilizeaza piese de retea mai evoluate, deci nici neoanele nu ajung sa se stinga anapoda, ca la Iasi (si nu numai, caci in toata Romania care nu a trecut inca la elemente moderne de retea e aceeasi situatie).
Spuneam alaltaieri de vagoanele 324 si 336 de la Gara, aduse la Iasi in 2004 si care au fost modernizate in aceeasi perioada, dupa acelasi proiect si la aceeasi firma ca si restul de 13 aduse in 2009, ce apartin depoului Dacia. La cele doua sunt niste diferente, neexistand temporizare si neoanele aprinzandu-se la loc imediat dupa reluarea alimentarii. Am presupus cu totii, dupa discutiile avute pe tema asta, ca la Augsburg au fost facute modificari la tramvaiele GT 4 ramase dupa aducerea la Iasi a celor doua, cu siguranta cu un motiv serios (daca e asa, e interesant de ce abia dupa cca. 10 ani de la modernizare). Nu cred ca va sta cineva sa investigheze aici aceasta chestiune (am spus ca nu e timp de fleacuri, iar pana acum cele doua tramvaie de la Gara nu au facut probleme care sa duca investigatia catre elemente care sa explice diferenta amintita), asa ca voi incerca sa aflu de la Augsburg ce e de aflat (chiar daca nu este timp de analizat aceasta tema, curiozitate exista din partea tuturor celor cu care am discutat). Dar asta va mai dura...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 20:19:25 Titlul subiectului: |
184707 |
|
Echipamentele mentionate se regasesc in imaginile de mai jos. Sursa este realizata cu tehnologie IGBT pe partea de trifazat si MOSFET pe partea de stabilizare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
198.88 kb |
Vizualizat: |
de 15247 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
203.94 kb |
Vizualizat: |
de 15247 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.2 kb |
Vizualizat: |
de 15247 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.41 kb |
Vizualizat: |
de 15247 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Apr 2016 20:40:21 Titlul subiectului: |
184708 |
|
Pentru ca ai intrebat la un moment dat, iata si ce se afla la Augsburg sub scaunele duble de dinaintea usii 3 (parte a sistemului de siguranta a circulatiei Siemens ZUB 122).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.81 kb |
Vizualizat: |
de 15244 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.22 kb |
Vizualizat: |
de 15244 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Apr 2016 08:18:13 Titlul subiectului: |
184715 |
|
Oho, ditai dulapul cu echipament!
O altă ciudățenie, ieri, mergând tot cu un 6 (nu mai știu care e numărul de parc), s-au aprins de mai multe ori - probabil trecând tot prin dreptul separatoarelor - primul și ultimul neon din primul grup (sunt 10, 5 în prima jumătate și 5 după articulație) și ultimul din al doilea grup.
N-am idee de ce, era ziua-n amiaza mare. M-am gândit că o fi tot vreun sistem de protecție, dar care cuplează eronat (?) iluminatul interior.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Apr 2016 09:49:45 Titlul subiectului: |
184720 |
|
Cunosc situatia descrisa si, intrucat este vorba de cele 3 neoane care reprezinta iluminatul de siguranta, banuiesc ca atunci cand pica alimentarea de la retea, indiferent de starea iluminatului interior (pornit/oprit de la vatman), intra iluminatul de siguranta si ramane pornit pana la finalizarea repornirii tuturor echipamentelor (pe moment nu vad sensul, dar nici alta explicatie nu gasesc). E si asta un subiect de investigat in particular, pentru satisfacerea curiozitatii.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 21 Apr 2016 14:42:37 Titlul subiectului: |
184757 |
|
La 324 (de la Gara) a fost lasata si aparatoarea care masca cele 3 cabluri si vad ca inca se mai pastreaza, cu tot cu ele (in poza de mai sus, pe care am extras-o din documentatia de la Mittenwalder Gerätebau - MGB, firma care a facut modernizarea - se observa aceasta carcasa in spatele cutiei mari). Cu ZUB 122 erau echipate doar vagoanele tragatoare, de aceea la 336 (Gara) si restul "remorcilor" din Dacia (plus "remorcile" nemodernizate ex Augsburg care mai circula ale depoului de la Gara) nu gasesti nimic din toate astea.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.06 kb |
Vizualizat: |
de 15024 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.74 kb |
Vizualizat: |
de 15024 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
nightglobe
Data înscrierii: 11/Sep/2013 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 643 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Sep 2016 18:55:04 Titlul subiectului: |
186312 |
|
Legat despre 123 (Tramvaiul Presei), acesta si-a revenit pe traseu de cateva zile. Azi, era pe traseul 13.
Deasemenea, 104 din Dacia a revenit pe traseu. Circula pe 11.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Sep 2016 18:58:38 Titlul subiectului: |
186313 |
|
Sunt diverse motive pentru care un vehicul lipseste de la strada mai putin sau mai mult, nu e ceva iesit din comun ca 123 si 104 au lipsit o vreme. Sa nu umplem forumul cu astfel de constatari decat daca e chiar ceva cu totul iesit din comun (spre exemplu, atunci cand va reveni Be-ul 164)!
|
|
Sus |
|
|
Dutzu
Data înscrierii: 08/Apr/2016 Ultima vizita: 14/Mai/2017 Mesaje: 4 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 03 Noi 2016 22:06:35 Titlul subiectului: |
187039 |
|
Astazi am fost putin la plimbare pentru a face cateva poze cu tramvaie. Cand am ajuns acasa am ramas mut de uimire cand am realizat ca tramvaiu GT 143, actual revopsit in schema verde/negru, era fostul tramvaiu Teo's. As putea sa stiu si eu motivul revopsirii? Adica din toate harburile chituite chiar pe asta l-au revopsit?
Poze.
Before
After
PS: scuzati daca am pus pozele intr-un alt mod dar nu stiu cum se fac altfel. Daca sunt probleme rog un moderator sa corecteze.
|
|
Sus |
|
|
gavril
Data înscrierii: 05/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Apr/2022 Mesaje: 82 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 03 Noi 2016 22:34:58 Titlul subiectului: |
187040 |
|
Cel mai probabil s-a terminat contractul de publicitate și a fost revopsit.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 03 Noi 2016 22:35:18 Titlul subiectului: |
187041 |
|
Probabil ca acel contract cu Teo's Caffe era pe o perioada limitata care a expirat. Decat sa-l coleze cu altceva mai bine ca l-au vopsit asa.
Postare simultana!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 1097 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Noi 2016 12:22:26 Titlul subiectului: |
187278 |
|
E gresit.
|
|
Sus |
|
|
Lineus
Data înscrierii: 11/Iun/2014 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 26 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 20 Ian 2017 16:48:53 Titlul subiectului: |
188012 |
|
GTul 310, 08.01.2017, Zona Gării
Flickr: https://flic.kr/p/QPwAF9
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
327.95 kb |
Vizualizat: |
de 12542 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 05/Iun/2024 Mesaje: 8731 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Mar 2017 20:31:17 Titlul subiectului: |
188781 |
|
325 a fost colat astazi cu o reclama ce-l face sa arate smecher...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.45 kb |
Vizualizat: |
de 12123 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 02/Iun/2024 Mesaje: 1345 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 13 Mar 2017 22:00:20 Titlul subiectului: |
188894 |
|
309, 322 și 328 poartă și ele reclame aidoma lui 325.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
389.68 kb |
Vizualizat: |
de 11925 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
413.46 kb |
Vizualizat: |
de 11925 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
330.91 kb |
Vizualizat: |
de 11925 ori |
|
_________________ ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI |
|
Sus |
|
|
|