Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 13 Mai 2018 01:53:14 Titlul subiectului: |
194836 |
|
Nu vreau sa fiu rautacios dar parca as incepe un pariu, sa vedem cat tine pana ia foc
Dar in mod serios, nu cred ca va tine un an. Cluj macar are experienta cu autobuzele transformate in troleu. Asta ii va fi soarta. Deja e jumate troleu. Ii lipsesc captatorii, si fara bateriile in el o sa fuga bine.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Carligu
Data înscrierii: 20/Ian/2015 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 162 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 14 Mai 2018 22:20:01 Titlul subiectului: |
194871 |
|
Nu are de ce sa ia foc, eu cred ca vor merge 5-6 ani pana se uzeaza bateriile si doar apoi va fi transformat in troleu.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Mar 15 Mai 2018 02:09:21 Titlul subiectului: |
194874 |
|
Multe din bateriibuzele astea au luat foc. Cele din Essen 2/3, cel din Danemarca (parca, dar nu cumva Suedia) au luat foc in garaj si a treime din ele plus alte autobuze normale au ars, in Belarus a ars prototipul, in Polonia a ars primul Solaris.
In fine, nu e o lista exacta, insa se gasesc articolele pe net usor. Problema e caldura.
Se poate face experimentul asta cu o masina mica (dar cu grija si pe piele proprie). Daca se scoate bobina, si se incearca pornirea, cablul se incinge mult. Mai mult de 60 de secunde si incepe sa se topeasca izolatia, daca nu ia foc. Si asta doar la o singura baterie de masina, fara sa miste masina, ci doar motorul.
Mai multe baterii inseamna caldura mai mare, ce necesita cabluri mai mari. Dar eventual cablurile trebuie sa fie mai subtiri ca altfel se ajunge cu cutie in salon ca la un 117E. La troleu, cablurile de curent si pamant merg de la captatori direct la motor (plus cateva relee heavy duty). Bateriile in schimb vor necesita fiecare un cablu din ce in ce mai gros.
Pe langa asta, daca izolatia e mancata (un soarece poate manca cauciucul ala) se poate face un scurt care rezulta in alt risc de incendiu.
Pe langa asta se adauga faptul ca e low floor, si bateriile sunt un pereti sau pe acoperis ce ridica centrul de greuatate, si ridica temparatura din compartimentele de baterii (in afara de cele pe acoperis). Multe orase deja au abondonat idea, dar politicienii tot "spera" ca va prinde. Bateriile au fost incercate la inceputul secolului 20 si au esuat pentru motive clare.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Razvy_jhk
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 27/Dec/2023 Mesaje: 119 Locație: Pitesti
|
Trimis: Mar 15 Mai 2018 11:37:29 Titlul subiectului: |
194875 |
|
Sunt tare curios cat vor tine bateriile, cel venit in probe la Pitesti abia tinea un schimb, in conditiile in care a fost pe traseul 2 care strabate orasul de la un capat la celalalt fara sa urce vreo panta si fara sa se foloseasca aerul conditionat...
_________________ Adio reginica mea... |
|
Sus |
|
|
lenta1
Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 551 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Mai 2018 15:24:27 Titlul subiectului: |
194876 |
|
Intr-un articol de pe Monitorul de Cluj scria ca o sa aiba la dispozitie 13 statii de incarcare lenta si rapida, cea lenta durand 6 ore si cea rapida 10 minute. Presupun ca cele lente v-or fi in autobaza si cele rapide la capetele de linie.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ |
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 18 Mai 2018 16:31:28 Titlul subiectului: |
194913 |
|
În Gheorgheni sunt deja 4 autobuze electrice.
3 dintre ele au primit numerele 201, 202 și 203.
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Feb/2024 Mesaje: 258 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 18 Mai 2018 20:38:35 Titlul subiectului: 46B |
194919 |
|
http://www.monitorulcj.ro/actualitate/63952-primul-autobuz-electric-a-sosit-la-cluj-neag-in-prima-etapa-autobuzele-vor-circula-pe-liniile-30-46b-si-27#sthash.XkTqifaF.WmZgZxdn.dpbs Citat: | “Preconizăm să circule pe liniile care ating în mod special, zona centrală. Vrem să circule mai ales la orele de vârf, ca să contribuim efectiv la reducerea gradului de poluare. Într-o primă etapă autobuze electrice vor fi introduse pe linia 30, linia 46B, de asemenea linia 27 și, bineînțeles, că e posibil să extindem și pe alte linii care vor atinge zona centrală”, a spus Neag citat de radiocluj.ro.
|
Citat: | “Suntem deja în faza finală cu amenajarea stațiilor de încărcare. Cinci vor fi în cartierul Grigorescu, la baza Donath, cinci sau șase vom avea în Aurel Vlaicu, fosta IRA, și vom mai avea și în baza de troleibuze din cartierul Gheorgheni. Autobuzele au o autonomie de o sută, o sută patru kilometri, dar nu putem merge până la epuizarea bateriei. Pentru o exploatare optimă, bateria trebuie reîncărcată când atinge undeva la două treimi gradul de descărcare. Și, bineînțeles, că vor intra, peste zi, la încărcare rapidă și peste noapte la încărcare lentă. Încărcarea rapidă durează până în zece minute, iar încărcarea lentă durează cam patru ore”, a mai spus Neag.
|
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 18 Mai 2018 21:02:30 Titlul subiectului: |
194922 |
|
201, 202, 203 și posibilul 204.
Au mai ajuns și altele în această seară.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
310.34 kb |
Vizualizat: |
de 12471 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
325.84 kb |
Vizualizat: |
de 12471 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
394.13 kb |
Vizualizat: |
de 12471 ori |
|
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Sâm 19 Mai 2018 22:47:47 Titlul subiectului: |
194941 |
|
lenta1 a scris: | Intr-un articol de pe Monitorul de Cluj scria ca o sa aiba la dispozitie 13 statii de incarcare lenta si rapida, cea lenta durand 6 ore si cea rapida 10 minute. Presupun ca cele lente v-or fi in autobaza si cele rapide la capetele de linie. |
Nu vad ce fel de fizica ar folosi ei ca sa incarce o baterie in 10 minute. Adica ar necesita de 36 de ori amperajul ca sa incarce la fel.
Cine a lucrat pe masini ca mechanic, ori mare, or masina personala, a pus o baterie pe redresor (cele cu acid sulfuric si plumb) si stie ce se intampla daca o pui la curent prea mare. Bateria explodeaza.
Similar si cele pe litiu, NiMH, etc. La tensiunea prea mare se ard, unele mai spectacular decat altele lol.
Singurul stil de "energy storage" ce este instantaneu (viteza electronilor pe circuit) sunt bateriile de condensatoare. Problema lor este ca sunt uriase in comparatie cu orice alt stil de baterie. Si nu tin mult, ca se arde dielectricul repede la uz extrem. Toti stim cat tine un calculator, maxim 10 ani, ca se ard condensatoare si trebuie inlocuite. Si nu se pot "repara", trebuie altele noi noi.
Cine va descoperi a noua metoda sa tina energie electrica la nivelul folosului actual va deveni instantaneu cel mai bogat om din lume. Dar nu am ajuns acolo inca.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
RazvanMarcel
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 03/Aug/2018 Mesaje: 44 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 23 Mai 2018 08:21:40 Titlul subiectului: |
194979 |
|
Probe #210:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
406.17 kb |
Vizualizat: |
de 11912 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.45 kb |
Vizualizat: |
de 11237 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 23 Mai 2018 14:44:55 Titlul subiectului: |
194982 |
|
Pe ce linie? 30? 46B?
|
|
Sus |
|
|
DaniiGH
Data înscrierii: 06/Apr/2018 Ultima vizita: 17/Mai/2021 Mesaje: 52 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 23 Mai 2018 16:54:54 Titlul subiectului: |
194983 |
|
Era doar in ,,P"(probe), nu a fost ca la cele Mercedes pe o linie anume (ex.3 5).
|
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 24 Mai 2018 09:49:04 Titlul subiectului: |
194988 |
|
Mersi!
Dacă circulă deja în probe, înseamnă că sunt montate măcar o parte din stațiile de încărcare. Nu ar mai trebui să dureze mult până când le vom vedea la traseu.
|
|
Sus |
|
|
spartastef
Data înscrierii: 12/Ian/2015 Ultima vizita: 07/Iul/2020 Mesaje: 33 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 24 Mai 2018 14:18:48 Titlul subiectului: |
194996 |
|
Pe la 14:45, 205 si 206 treceau prin fata Profi, in Grigorescu, tot in probe.
|
|
Sus |
|
|
razwy
Data înscrierii: 04/Sep/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2019 Mesaje: 190 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 24 Mai 2018 15:10:14 Titlul subiectului: |
194997 |
|
Ieri 210 a iesit in probe cu cativa profesori si studentii UTCN de la Facultatea de Mecanica deoarece din cate am inteles ei se ocupa de receptia autobuzelor. In rest ele vor iesi pe rand in probe.
Restul vor iesi cu soferul si unul, eventual 2 insotitori pentru a le explica diverse lucruri.
|
|
Sus |
|
|
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 1030 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 24 Mai 2018 20:15:53 Titlul subiectului: |
195004 |
|
Astăzi au fost pe mai multe trasee la ore diferite în probe. Eu m-am întțlnit cu 205 pe Traian în jurul orei 17:00.
Nici unul din ce am observat eu nu are pantograful montat pentru încărcare rapidă.
Poza a fost realizată în viteză cu un soare total neprietenos.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
988.6 kb |
Vizualizat: |
de 12834 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.06 MB |
Vizualizat: |
de 12834 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
razwy
Data înscrierii: 04/Sep/2009 Ultima vizita: 25/Mai/2019 Mesaje: 190 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 25 Mai 2018 06:31:05 Titlul subiectului: |
195013 |
|
210, cel puțin îl avea montat.
|
|
Sus |
|
|
andrei105
Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 442 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 25 Mai 2018 14:32:31 Titlul subiectului: |
195015 |
|
Azi l-am văzut pe 207 în probe și avea pantograful montat. Nu văd de ce ar fi fost demontat de pe 205. Eu cred că și 205 îl avea, dar nu s-a văzut din cauza unghiului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
439.05 kb |
Vizualizat: |
de 12683 ori |
|
_________________ Galerie (FB)
Profil Phototrans |
|
Sus |
|
|
RazvanMarcel
Data înscrierii: 26/Feb/2009 Ultima vizita: 03/Aug/2018 Mesaje: 44 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 25 Mai 2018 17:03:43 Titlul subiectului: |
195018 |
|
Avem statii de incarcare
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
390.41 kb |
Vizualizat: |
de 12631 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Alin10CFR
Data înscrierii: 07/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 234 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 29 Mai 2018 15:20:23 Titlul subiectului: |
195081 |
|
Azi am vazut in Probe 3 autobuze: 202, 203 si 208.
|
|
Sus |
|
|
DaniiGH
Data înscrierii: 06/Apr/2018 Ultima vizita: 17/Mai/2021 Mesaje: 52 Locație: Cluj-Napoca
|
|
Sus |
|
|
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 10/Mai/2024 Mesaje: 318 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 31 Mai 2018 10:31:32 Titlul subiectului: |
195103 |
|
A anunțat viceprimarul Dan Tarcea la Napoca FM că azi la ora 12 va avea loc prezentarea celor 10 autobuze electrice, deci pe după-masă ar trebui să le avem deja pe trasee.
A menționat și că inițial contractul a fost semnat pentru 10 și, în urma economiilor făcute, s-a semnat încă un contract pentru al 11-lea, care va sosi săptămâna viitoare. De asta nu a văzut nimeni 211 în probe.
---
Ce s-a mai spus interesant: momentan sunt montate doar stațiile de încărcare lentă, care durează 6 ore, în autobazele Gheorgheni, IRA și Grigorescu. Dată fiind informația că un autobuz electric are autonomia de 105km, curiozitatea mea e cum vor circula toată ziua. E suficient să le pui la încărcare lentă 10-15 minute ca să reușească să facă o tură până la următorul capăt? Matematic nu. Viceprimarul a spus că stațiile de încărcare rapidă sunt în plan să fie montate până în 15 iunie.
---
S-a menționat că au afișaje atât turistice, cât și de informare a stațiilor. Bănuind că cele turistice sunt acelea extra-wide cu toate stațiile, montate pe Mercedes, sunt curios unde sunt plasate la Solaris. Pe geamul din mijloc nu am văzut spațiu pentru ele.
|
|
Sus |
|
|
StormChaser92
Data înscrierii: 15/Oct/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 96
|
Trimis: Joi 31 Mai 2018 22:57:31 Titlul subiectului: |
195121 |
|
Astăzi după masă, 207 a fost repartizat pe linia 32. Atașez două poze, una cu el înainte de plecare (poza nu e foarte strălucită, căci ulterior a cam trebuit să alerg să-l prind) și una cu interiorul. De remarcat că la ele, în spate, nu mai există niciun fel de scaune, zona aceea de după ușa 3 fiind destinată pentru spațierea acumulatorilor (cred). Afișajul interior era funcțional, dar fără partea audio.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 01 Iun 2018 15:28:44 Titlul subiectului: |
195127 |
|
Cam de cate ori / zi poate sa faca un autobuz traseul repartizat?
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 04 Iun 2018 22:03:43 Titlul subiectului: |
195199 |
|
105km autonomie / distanta traseului = numar de ture
Incarcarea lenta dureaza 6 ore, cea rapida 10 minute (probabil pentru o autonomie de 20-30km).
Ideea este buna, avand in vedere ca elvetienii s-au oferit sa sponsorizeze aceasta tranzactie (ma intreb oare in schimbul a ce?).
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
|