|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Vin 27 Mai 2022 15:02:08 Titlul subiectului: |
213372 |
|
GT6 Bogestra 44
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.28 kb |
Vizualizat: |
de 4205 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Vin 27 Mai 2022 23:21:59 Titlul subiectului: |
213385 |
|
GT6 Bogestra 33 in Germania, anul 1983
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
404.81 kb |
Vizualizat: |
de 4192 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Vin 27 Mai 2022 23:22:52 Titlul subiectului: |
213386 |
|
GT6 Bogestra 35 in Germania, anul 1995
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
482.91 kb |
Vizualizat: |
de 4191 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Vin 27 Mai 2022 23:26:39 Titlul subiectului: |
213388 |
|
GT6 Bogestra 276, tramvaiul cu inimioare! 💕. Ma intreb daca mai exista...
Stiu ca 271 (...si clar 279) s-au dus deja, 274 citisem ca e activ, insa de 276 nu am mai auzit nimic...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.49 kb |
Vizualizat: |
de 4187 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Vin 27 Mai 2022 23:27:31 Titlul subiectului: |
213389 |
|
GT6 OEG 303-313 in Germania
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
115.57 kb |
Vizualizat: |
de 4185 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 28 Mai 2022 15:21:50 Titlul subiectului: |
213398 |
|
276 sigur exista, atât că pare absent de la strada de câteva săptămâni. Sau nu l-am mai văzut eu, poate e la reparatii sau e vatmanul in concediu.
Încă e destul de neclar ce vagoane sunt sau vor fi înlocuite definitiv de Imperio Civitas, ajunse la 8 bucăți (inclusiv 2217 circula). Parca mai des sau mai rar se rulează tot parcul de tramvaie vechi, poate cu excepția bogestrelor care îmi par absente de câteva săptămâni/luni.
|
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Lun 30 Mai 2022 04:32:40 Titlul subiectului: |
213403 |
|
^Multumesc pentru info! <3. Chiar sunt recunoscatoare ca esti aici si ne oferi regulat info/noutati despre mijloacele de transport in comun cu aceeasi pasiune dupa ani si ani de zile - nu multa lume a mai ramas pe aici, insa tu quicksilver mereu activ si impartasesti pasiunea ta si cu noi ceilalti prin info, poze, detalii de orice tip despre tramvaiele din iubitul nostru oras, Arad!
On Topic: Poate 276 e in vreo reparatie capitala, cine stie?
Aici o poza cu 1760
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
197.36 kb |
Vizualizat: |
de 4087 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Lun 30 Mai 2022 04:33:29 Titlul subiectului: |
213404 |
|
230-185 odata, pe vremuri…
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
210.51 kb |
Vizualizat: |
de 4086 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Lun 30 Mai 2022 04:35:37 Titlul subiectului: |
213405 |
|
Cred ca acesta era Bogestra meu preferat cu acel poster cu pisica!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
213.32 kb |
Vizualizat: |
de 4085 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 01 Iun 2022 14:41:59 Titlul subiectului: |
213466 |
|
UnfathomableDepth a scris: | ^Multumesc pentru info! <3. Chiar sunt recunoscatoare ca esti aici si ne oferi regulat info/noutati despre mijloacele de transport in comun cu aceeasi pasiune dupa ani si ani de zile - nu multa lume a mai ramas pe aici, insa tu quicksilver mereu activ si impartasesti pasiunea ta si cu noi ceilalti prin info, poze, detalii de orice tip despre tramvaiele din iubitul nostru oras, Arad!
On Topic: Poate 276 e in vreo reparatie capitala, cine stie?
|
Cu poze nu am contribuit, doar cu teorie. Cat timp ma mai uit dupa tramvaie de fiecare data cand merg prin oras, tot pe aici voi fi.
On topic: Poate e in ceva reparatie 276 sau poate titularul e in concediu. Inca e mare fluctuatia intre Civitas si vagoane vechi, cum mai spuneam, deocamdata aproape toate vagoanele vechi sunt scoase din cand in cand la strada, inclusiv cele ale caror titulari au trecut pe Civitas. Uneori mai ies chiar ei cu vagoanele vechi, in functie de liniile pe care sunt repartizati sau, probabil, de graficul rularii vagoanelor noi.
|
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Dum 05 Iun 2022 14:22:06 Titlul subiectului: |
213550 |
|
^Asta ar putea insemna si ca sfarsitul unor mai multe vagoane mai vechi se apropie, dorindu-se utilizatea lor maxima pana in ultimul moment? Sa speram ca nu!
GT6 1751 (?) dupa ce a ars in depou! Stie cineva care a fost cauza in final?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.23 kb |
Vizualizat: |
de 3961 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 08 Iun 2022 16:49:05 Titlul subiectului: |
213658 |
|
Update: circula 276.
Vor mai ramane in stand by destul timp vagoanele vechi. Si ieri, pentru vreo 4 ore, Imperio au avut interzis in Micalaca din cauza unor lucrari si inca nu le lasa, vad, sa intre in buclele din Zona 300, respectiv Vama.
|
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Lun 05 Sep 2022 09:42:53 Titlul subiectului: |
214209 |
|
GT8 1854
Cineva a pozat partea interioara din fata a acestuia! Nu am mai vazut cred de 10 ani partea interioara din fata a vreunui vagon Aradean si imi era dor - imi aduc aminte exact de modelul cum arata perete despartitor al cabinei vatmanului, numarul de parc cum e scris (...fiecare vagon are individualitatea sa si prin asta). Frumos! Singura chestie inutila e iconita aceea plasata langa nr. de parc care nu ar avea ce cauta acolo (... ), dar sa trecem peste ca nu avem ce face din pacate si sa ne focalizam pe tramvaiele noastre dragi!
Ar fi frumos de vazut si poze cu partea interioara din fata a vreunui GT4 sau a vreunui Timis, mai ales remorca!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
154.12 kb |
Vizualizat: |
de 3453 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 176 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 01 Oct 2022 11:18:25 Titlul subiectului: |
214395 |
|
Cu GT4 te poti plimba cat vrei la noi in Iasi.
|
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Sâm 01 Oct 2022 12:34:52 Titlul subiectului: |
214397 |
|
^Mai sunt multe modele "ramase" in viata? Si la Arad mai se poate circula cu GT4 (...ba chiar si cu GT6/GT8, sa fim On Topic...hehehe), insa au mai ramas putine vagone, cateva chiar din aceste ultime vagoane ramae fiind de curand hotarat sa fie casate!
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Joi 17 Noi 2022 02:41:31 Titlul subiectului: |
214813 |
|
GT8 1860 din alte timpuri mai indelungate...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
362.77 kb |
Vizualizat: |
de 3064 ori |
|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 17 Noi 2022 14:44:41 Titlul subiectului: |
214837 |
|
Și în prim plan 486-567.
486 și 1860 circulă zilnic, 567 casat de ani buni după ce un timp a mai circulat solo. Pantograful roșu al lui 567 aș spune că „circulă” în prezent pe acoperișul vagonului 407.
|
|
Sus |
|
|
UnfathomableDepth
Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 17/Mai/2024 Mesaje: 279 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Joi 17 Noi 2022 15:34:36 Titlul subiectului: |
214838 |
|
^567 a avut cred una dintre cele interesante povesti MAI RECENT (...adica nu de cand au fost aduse primele GT4, insa dupa 2000) - mai intai vagon solo, appoi vagon motor cuplat cu 583, apoi solo iarasi, apoi remorca lui 486, apoi iarasi putin solo mai cred pana la casare! Stiu ca si 627 a avut o poveste similara, insa aceea a fost la inceputuri...
Mai circula 407? Credeam ca a fost casat cu 627 impreuna! Cate GT4 au mai ramas actual? 406, 494 si 407 (...probabil), 486, 493, 561 (...oare a fost casat?)!, 625 si 604 (...mai exista aceste vagoane?), 608, 623 si 697 cred! 584 stiu ca urma sa fie recent din pacate casat! Ma intreb daca 570, 561, 625, 604, 611 mai exista...
Exista oare ceva speculati despre un eventual exemplar GT4 Stuttgart pastrat pentru muzeu? 584 avea ceva mai special, sunetul motorului, mirosuö de GT4 pacat ca l-au casat! 608 sau 611 ar fi iarasi canditati perfecti pentru muzeu, cred! Desi s-ar putea ca 611 sa fi fost si el casat cu 584?
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
|
Manni
Data înscrierii: 16/Dec/2007 Ultima vizita: 05/Ian/2024 Mesaje: 39 Locație: Innsbruck (Austria)
|
Trimis: Joi 17 Noi 2022 17:47:59 Titlul subiectului: |
214840 |
|
I have read quiksilver's posting about the EU ticketing project in the other thread and I have also seen the photos of cars 51 and 77 fitted with multi-color LED displays there. A sight I would never in my life have expected on these trams Although quiksilver already had explained in spring that former IVB cars amongst other DÜWAG types would still be kept operating by CTP for years to come.
I'd really like to inform our local tram enthusiasts here in Innsbruck and in Austria about these developments. Does anybody here know whether there is official detailed information on the modernization measures these cars are receiving publicly available (other than the valuable information quicksilver has already posted to the other thread), and is known which cars in particular will be revamped, and could somebody provide me with a photo of an ex IVB car with installed LED displays that I could use in an article on my website and in an Austrian print journal?
I haven't made it to Arad this year :/ Next year I hope I will. Already missing the tram-ornated beaches of Ghioroc
_________________ _______________________________________
www.strassenbahn.tk |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 18 Noi 2022 09:05:38 Titlul subiectului: |
214846 |
|
@UnfathomableDepth
Mai există și circulă zilnic sau destul de des, din câte observ eu, următoarele gt4: 407, 486, 623, 697, 01, 08, 011. Există dar circulă rar sau nu le-am văzut eu de ceva timp: 406, 493, 494, 608, 012. În rest au fost casate recent ultimele gt4 rămase în depoul Micalaca: 627, 584, 633 și 611.
@Manni
Unfortunately, things have changed regarding the project of modernizing some old GT6 and GT8 trams. This was a different project from the ticketing project, which i described in one of my latter posts. Almost all the trams from Innsbruck (51 not included) were to get conditioned air and the interior changed. As I remember, the project did not include mechanical or electrical repairs. The mayor`s office announced that since no company has entered the auction that was launched for this project, they requested the EU to allow changing it from modernization of old trams to financing the purchase of 3 new trams, Imperio Civitas, for which the municipality has a 'frame` contract with Astra factory. I don`t know if it is the correct terminology, the frame contract means that the municipality will buy the number of trams in the contract only by request, when it will have the necessary funds.
As it was announced, the change in the project has been approved and we are soon expecting (22/23) 25, 26 and 27. Also, some trams of the ones meant to be modernized are going to be scrapped soon: GT 6 31, 35 and 36 plus GT8 1865 (ex Essen). All 4 haven`t worked ever since 2017-2018 and i always wondered how would they be put on the streets again if in CTP`s tradition they had been stripped of lots of spare parts that were put on other trams. As for the other trams from Innsbruck, they are a daily presence and I think they will be among the last to be scrapped.
Apart from newspaper articles, I do not have another source describing the ticketing project. This is a link to a press release on the municipality`s website: https://www.primariaarad.ro/dm_arad/portal.nsf/AllByUNID/2C2D9B03496D5AA9C22588ED00449913?OpenDocument
As for photos, I recommend that you contact a young tram and train enthusiast that I see has some activity: Bogdan Trainspotter. I believe his father is a tram conductor.
|
|
Sus |
|
|
Manni
Data înscrierii: 16/Dec/2007 Ultima vizita: 05/Ian/2024 Mesaje: 39 Locație: Innsbruck (Austria)
|
Trimis: Vin 18 Noi 2022 13:23:53 Titlul subiectului: |
214851 |
|
Thanks again, quiksilver, for your comprehensive reply. We had already talked about the discontinuing of the modernization project and the scrapping of some ex-IVB GT6. I have now read the article you referred to above, which has some substantial information. It says that 11 old-generation tram cars are being equipped accordingly, did I get that correct?
_________________ _______________________________________
www.strassenbahn.tk |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 18 Noi 2022 22:32:17 Titlul subiectului: |
214853 |
|
No, you did not fully understand that background info from the press release.
It explains that the ticketing project is part of a bigger project funded by the EU, which also includes the line modernization on Padurii street (this is the old and better known name of it, now it is called Aurel Ardelean street, after the founder of the private Vasile Goldiș University) and the purchase of 11 new tram cars, 8 of which are already running. These are the Imperio Civitas from numbers 2217 to 2224. The 6 first imperio civitas were bought on another project funded by the EU. The other 3 Imperio Civitas, up to the 11 referred in the article, are the ones that are bought instead of modernizing 20 GT6&8 old trams.
Here are some features of the ticketing project:
- LED displays in old trams plus some sort of TV screen in all trams that will show info about the system and other public announcements;
- card validation units.Cards were being given out in schools and adults were invited to pick them up at the old ticket selling points;
- tickets can be bought on-line, from the Transport Public Arad app and also from the robot-machines installed in some stations;
- the cards will be filled monthly or regularly, i don`t really know because i use normal tickets.
- the card or the ticket must be validated on each trip because on all the trams they installed sensors above the doors that count the passengers.
It is strange that for short trips, under 60 minutes, there is still the possibility of buying tickets from the 24 pay app, an independent app that has contracts with more local transport companies in the country. This way, because you do not have to validate the ticket in the vehicle, you can board as many trams as you like during those 60 minutes, so it`s really efficient for shorter go and return trips.
|
|
Sus |
|
|
tcm
Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 01/Iun/2024 Mesaje: 1964 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Sâm 19 Noi 2022 00:53:14 Titlul subiectului: |
214855 |
|
Quiksilver in 2013 cand a fost introdus sistemul de E-ticketing in Oradea s-a renuntat la abonamentele de hartie. Abonamentele pentru elevi , pensionari sau alte categorii care au gratuitate se "incarca" automat , iar pentru cei care isi cumpara abonamente trebuie sa o faca in functie de perioada aleasa , lunar , saptamanal etc. fie la chioscuri si cred ca se poate folosi si aplicatia dedicata a OTL. In mare parte mi se pare mult mai convenabil asa , cardul poate sta in portofel sau la telefon , nu trebuie purtata grija unei hartii. Singurul lucru care nu imi convine este ca inclusiv pentru abonamentele de o zi , in general folosite de turisti , nu se mai elibereaza abonamente de hartie si trebuie card OTL. Cand am vrut sa imi fac un astfel de abonament am fost intrebat unde imi este cardul , dar eu nu am avut niciodata asa ceva , nu am avut nevoie folosind bicicleta/masina in mare parte din timp si fiind plecat din tara. Deci probabil va fi asa si in Arad , se va renunta la abonamentele de hartie in totalitate.
Validarea la urcarea in mijlocul de transport poate fi folosita de companie pentru a vedea cererea pe o anumita linie , intr-o anumita perioada pentru a planifica vehiculele cat mai bine. Din pacate in Oradea aceasta masura are in unele cazuri efectul opus dorit de calatori , adica frecvente mai proaste sau vehicule mai mici , iar tot timpul OTL baga la inaintare motivul numarului redus de validari , chiar daca mijlocul de transport este plin (ori nu se recunoaste capacitatea actuala a fiecarui vehicul si de doreste incarcare de peste 100% , ori nu se valideaza ). Sper sa nu se intample asa si in Arad , unde multe linii au frecventa mult mai redusa , mai ales in ultimiii 2-3 ani.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Mai/2024 Mesaje: 1122 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 19 Noi 2022 22:19:29 Titlul subiectului: |
214867 |
|
Da, se va renunța la hârtie și poate se vor încărca automat cardurile pentru persoanele care se bucură de gratuități. Sincer nu cunosc atât de multe detalii, și eu folosesc mașina destul de mult și cele mai multe călătorii cu tramvaiul sunt „trase de păr” să zic așa, adică aș ajunge mai repede cu mașina.
Sper să nu se pună carul înaintea boilor, pentru că la frecvențele astea nu poți atrage călătorii. Mai sper ca orele de trecere prin stații să devină cele reale, bazate pe poziția exactă a tramvaiului, astfel încât măcar cei foarte familiarizați cu tehnologia să se poată ghida după ele.
Cea mai mare bătaie de joc legată de frecvențe este în cartierul Micălaca. Până la ora 19 sunt vagoane la jumătate de oră atât pe 7, cât și pe 18, iar după la o oră. Bine-nțeles că până la ora 19 ajung aproape deodată în stația Podgoria, însă după ora 19 trebuie să te orientezi foarte bine și urci în oricare, chiar dacă ocolești tot cartierul pentru că altfel vei mai sta mult și bine după tramvaiul dorit.
Iar tot la Podgoria, spre Vlaicu, în weekend până la ora 19, la și 06/36 vine 7-le, la 10/40 6 - le, la 14/44 3-ul. Mai intră și 15-le între ele de la Caius Iacob. Deci după 3 sau 4 tramvaie în 8 minute, avem pauză de 22 minute până la următorul. Așa se pierd călători într-un oraș relativ mic, unde în 20 de min parcurgi destul de mult pe jos dacă nu ai probleme fizice. Apoi, ar mai fi și BOLT-ul care oferă tot felul de reduceri și multă lume îl folosește pentru că e mai ieftin decât taxi-ul. Nu există voință (politică?) să se facă mai atractiv transportul în comun, din păcate.
|
|
Sus |
|
|
Manni
Data înscrierii: 16/Dec/2007 Ultima vizita: 05/Ian/2024 Mesaje: 39 Locație: Innsbruck (Austria)
|
Trimis: Vin 25 Noi 2022 01:37:26 Titlul subiectului: |
214985 |
|
Thanks for clarifying, quiksilver. Now I got it. Automated translation has played a trick on me here.
_________________ _______________________________________
www.strassenbahn.tk |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|