Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 27 Ian 2006 22:46:45 Titlul subiectului: 5555 |
14112 |
|
Iată câteva ,,instantanee" din filmulețul filmat de Dexter23 la întâlnirea din 21.01.2006:
Acul indică 80km/h ... se cam zdruncina.
Oricum, Dac-urile din București nu cred că mai au ceva original în ele, în afară de scaune și, eventual, volan și geamuri.
Cel în care a fost filmat filmulețul e fabricat în 1990. Dar motorul este din 2005 și are doar 30.000 km.
Au ÎNLOCUIT motorul în 2005 ca să-l taie prin 2007.
|
|
Sus |
|
|
Manimal
Data înscrierii: 19/Oct/2005 Ultima vizita: 30/Apr/2008 Mesaje: 92 Locație: Bucuresti 5
|
Trimis: Sâm 28 Ian 2006 00:56:56 Titlul subiectului: |
14143 |
|
nici nu vreau sa ma gandesc cum vibra masina la viteza aia pe care o avea.... oricum acul de la dac indica mult mai mult decat are in realitate
|
|
Sus |
|
|
dexter23
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 144 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 28 Ian 2006 14:53:35 Titlul subiectului: |
14209 |
|
Manimal a scris: | nici nu vreau sa ma gandesc cum vibra masina la viteza aia pe care o avea.... oricum acul de la dac indica mult mai mult decat are in realitate | Avand in vedere ca am putut filma cat de cat decent pot spune ca nu vibra asa de tare iar conform spuselor soferului acul indica viteza cu o eroare de +/- 5km/h
Eu doar am spus ce mi-a zis soferul... si am filmat ce arata kilometrajul... nu sustin nici ca avea 20km/h si nici 100km/h ....
Si Dragos, nu avem cum sa stim sigur ca acel kilometraj era ok...
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 29 Ian 2006 02:13:37 Titlul subiectului: |
14245 |
|
Faza asta se intimpla de la kilometrajele stricate sau minarite de soferi. Am mers eu in IK pe 116 cand ma intorceam de la scoala si cam toate mergeau in acelasi regim de viteza. Unele aveau kilometraje care reflectau pe undeva prin jurul realitatii, iar altele care erau defecte sau aratau aiurea. Io am vazut si km care cand porneau de pe loc le sarea acul la capatul opus...DEFECTIUNI.
Hai ma ce dracu, de cate ori nu ati vazut Dacii cu kilometraj care arata 150 la 40 la ora... ce naiba?
Aia cu eroarea...aia nu poate fi fixa, eroarea e variabila si de obicei creste o data cu cresterea masuratorii efectuate de kilometrajul ala. daca la 20 la ora ai eroare de 1km/h, la 70 poti avea 5 sau 10 sau 100km/h eroare.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Ian 2006 14:48:58 Titlul subiectului: |
14272 |
|
Si eu am mers cu autobuzul ala si vitezometrul arata 60 km/h. Nu stiu daca mergea cu 60 la ora, da' mergea cel putin cu 50 la ora (pe Vitan-Barzesti, duminica nopatea).
Inregistrarea din poza e facuta pe Sos. Fundeni.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Dum 29 Ian 2006 20:28:06 Titlul subiectului: |
14315 |
|
La urmatoarea intalnire sa ramana cineva cu masina si sa mearga in spatele autobuzului.
Am mers si eu in 1988 cu un autobuz 112udm din prima serie (2216) si indicatorul tot 80 arata, iar viteza era destul de mare (as spune peste 65, ca sa nu se supere cineva). Nu mai stiu si cat a mers cu viteza asta. Oricum mergea repede. Nu se zgaltaia, dar facea un zgomot asemanator cu cel de sirena, care scadea cand schimba viteza si crestea pe masura ce accelera.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 29 Ian 2006 20:41:04 Titlul subiectului: hgmhghm |
14318 |
|
Un Rocar 112UDM în 2 uși la Posada:
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Feb 2006 12:26:43 Titlul subiectului: |
14636 |
|
Motorul se poate monta in 3 locuri:
In consola fata
In consola spate
Central
Restul sunt variatiuni pe tema aceasta, cu diverese tipuri de motoare: motoare cu cilindri verticali, cilindri orizontali, cilindri inclinati.
De ce purtam discutia asta aici?
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Mie 08 Feb 2006 23:19:41 Titlul subiectului: |
15305 |
|
discutand la modul serios si fara mistouri, dac-urile de pe 102 ating
viteze impresionante pe vitan-barzesti, mai ales pe sensul spre titan.
intr-adevar 80/ora este posibil la un dac ce are cutie de viteze mai buna,
cu 5 trepte.
acum ceva timp am mers cu un 102 care avea scaune pana in spate de tot,
adaugate probabil artizanal in garaj. pe vitan-barzesti a bagat a 5-a si a
depasit tot ce a avut in cale pana la pod vitan, inclusiv un ikarus 260 tot
de pe 102. la o groapa era sa zbor de pe scaun, insa ceilalti calatori
nu pareau deloc impresionati de viteza si de urletul motorului. probabil
gandesc pe principiul "dormi in scaun romane, ca ratb are grija sa ajungi
bine acasa". insa la viteza aia e de-ajuns o mica defectiune pentru a se
intampla ceva ingrozitor!
soferii aia ar trebui sa constientizeze asta, mai ales ca nici autoturismelor
nu li se permite sa circule cu o astfel de viteza prin oras...
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 21 Feb 2006 15:42:14 Titlul subiectului: 55555 |
16532 |
|
For DAC lovers! Un exemplar cu 2 usi folosita de catre o scoala de soferi!
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Lun 06 Mar 2006 12:22:54 Titlul subiectului: 50 |
17646 |
|
Pentru ca sunt convins ca, DAC-ul este copiat de undeva, m-am uitat la toate modelele de autobuze produse intre anii 1975-1985, si iata de ce am dat> JELCZ M11
Cu excaptia fatei, aseamana foarte mult cu DAC-ul nostru 112! Sigur, si fata contine elemente care sunt prezente si la DAC, de ex. aerisitoarele, sau ce o fi, langa afisajul de linie.
Mai multa descriere si poze pe www.przegubowiec.com/bus/katalog/opis_m11.htm (daca cineva stie si poloneza ar fi si mai bine
Jelcz-ul e licenta dupa Renault Berliet. Renault Berliet si DAC seamana izbitor. DAC-ul este defapt o adaptare a Renault-ului?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 06 Mar 2006 15:43:30 Titlul subiectului: |
17667 |
|
Dac apărut în 1979.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 06 Mar 2006 18:06:16 Titlul subiectului: |
17689 |
|
DAC 112 este, de fapt, un hibrid între Jelcz (care, poate că provine din Renault; nu contest spusele lui Tudor) și Roman 112. Componentele Roman sunt mai greu observabile, dar, uitați-vă la următoarele lucruri:
-poziționarea trapelor dintre roțile stânga față și stânga spate. Veți vedea că spațiul dintre trapa mică și trapa mare nu coincide cu spațiul dintre ferestrele 2 și 3, ci se găsește puțin mai în spate. Același lucru se poate observa și la Roman 112
-lungimea ferestrelor de pe partea ușilor e aceeași cu cea de la Roman 112; diferă doar înălțimea, cele de DAC fiind mai înalte; pe partea opusă ușilor, ferestrele 2-6 au aceeași lungime; ba mai mult, stâlpul dintre ferestrele 5 și 6 este mai gros, ca la DAC 112; fereastra 1 este, însă, mai lungă
-capacele de vizitare, care sunt identice
Din păcate, calitatea execuției e mai slabă ca cea a Roman-urilor.
La DAF și De Simon grila radiatorului e "la vedere" așa că poți vedea cu ușurință dacă se pun cartoane. Ikarus 260 și DAC 112 au radiatorul sub podea, imediat în spatele axei A. Dacă s-au pus cartoane sau placaje pentru diminuarea cantității de aer, nu ai cum să le vezi. Din câte știu, la DAC (cel puțin la unele) pe axul ventilatorului se află un ambreiaj, care permite diminuarea turației ventilatorului. Așa ceva am văzut acum ani buni la un DAC 112 și la un Roman 111. Cred că și Ikarusul are posibilitatea diminuării turației ventilatorului.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 08 Apr 2006 15:21:25 Titlul subiectului: |
20319 |
|
Cineva zicea pe aici că se fabricau "Dac"urile în grabă, că trebuiau să se fabrice 10 pe zi, dar ieșeau 6-7; poate din cauza grabei de a se construi cât mai multe au fost așa de "bune".
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Apr 2006 17:31:49 Titlul subiectului: |
21080 |
|
Am descoperit pe la mine prin facultate un motor de 112 complet. E vopsit albastru si se pare ca nu o sa-l desfaca nimeni vreodata (ce naiba sa vezi la el , solutii de acum 30 de ani?). Asistentul pe care l-am intrebat a zis ca era bun de pus pe un stand in holul facultatii, dar fiind facut de RABA (ma insel?) ar fi cam ciudat (sa ne mandrim noi cu ce au facut ungurii). Oricum e imens motorul, mai ales pentru puterea dezvoltata.
Se pare ca un conferentiar de la noi din facultate are prieteni in RATB, ca el a facut rost de Saviemul verde (care e tot acolo, puteti face cate poze vreti dar numai din fata ca sunt parcate masini langa el) si de piese de Saviem pentru laborator. Poate face rost si de un 112 functional!
|
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 30 Apr 2006 07:51:37 Titlul subiectului: |
21798 |
|
Corect, masina asta a fost bunicica pentru anii ei...
In alta ordine de idei, mi se pare suspect de slaba calitatea DAC-urilor. Chestii de detalui care adunate fac probleme cat casa.
partea mecanica totusi nu era asa de prost gandita. Licenta originala e de MAN, produsa de RABA Ungaria (foarte putine autobuze romanesti au motoare cu adevarat romanesti - vezi ROMAN 111 RDT, varianta noua - aia cu fata trista, din plastic - se recunoaste dupa esapamentul pus in dreapta spate si scaunele spate suprainaltate + un grilaj suplimentar de racire deasupta capotei spate, sub luneta). Idem, o parte din DAC-uri (cel putin in Buzau) au fost facute direct cu punte spate de RABA2 (deci nu AB brasovean). cutia de viteze nu e conceptie romaneasca...e una peste alta asemanator cu Ikarus 25x... atunci de ce DAC scoate mai mult fum si e mai zgomotos decat Ikarus?
La partea de caroserie, nu mai comentam. Asa delasare si executie tampita se vede rar.tot ce se poate strica si uza, se strica si se uzeaza.
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 01 Mai 2006 00:31:37 Titlul subiectului: |
21859 |
|
La anii lor DAC 112 au fost bune dar pentru acum sunt mult depasite. Ele original au fost dotate cu motoare si dferentiale raba (cele RATB) si cutii de viteza Tg. Mures dar nu cred ca mai sunt originale nici macar cat se le numeri pe degetele de la o mana, sunt masini care au reparatii la motor si de doua ori pe an,motoarele sunt reparate de URAC de mantuiala si pana nu mai au ce aleza din blocul motor.
Majoritatea aveau 4 viteze si actual sunt foarte multe care au tot 4 viteze. Cutiile cu 5 trepte au fost puse pe Roman si la cele de export, ce a luat RATB-ul pe comanda au fost toate cu 4 trepte si motoare Raba
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 01 Mai 2006 15:36:42 Titlul subiectului: |
21868 |
|
soferul de autobuz a scris: | Gresit majoritatea aveau 4 viteze ,si actual sunt foarte multe care au tot 4 viteze .Cutiile cu 5 trepte au fost puse pe Roman si la cele de export ,ce a luat RATB-ul pe comanda au fost toate cu 4 trepte si motoare Raba | Șoferii RATB pleacă cu prima treaptă de viteză sau cu a II-a? Că la Cluj frecvent se pleacă cu a II-a. Dacă respectiva cutie are 6 trepte, se pleacă totdeauna cu a II-a. Cutiile cu 6 trepte pot să fie de la:
-Roman 111
-Ikarus
să mai fie și alte modele?
Înainte de 1989, frecvent cutiile de Ikarus cu 5 trepte erau montate pe DAC 117 UD, dar pe DAC 112 foarte rar. Din câte îmi aduc aminte, DAC 112 UD sau UDM cu cutie de Ikarus (5 sau 6 trepte) au fost:
-563 (devenit 523, apoi a dispărut)
-596 (dispărut în prezent, cred că a fost casat; oricum, era cazul)
-610
Să fie cutia de 112 mult mai bună ca cea de 117? De sunat, sună la fel, ceea ce înseamnă că nu au cum să fie deosebiri esențiale. De altfel, sunetul cutiei fde viteze de Roman, DAC 117 și DAC 112 era la fel cu cel al Mercedesului O 302 Irannational
|
|
Sus |
|
|
Kappa
Data înscrierii: 03/Noi/2005 Ultima vizita: 01/Apr/2011 Mesaje: 124 Locație: Brasov
|
Trimis: Lun 01 Mai 2006 19:55:39 Titlul subiectului: |
21881 |
|
Imi aduc aminte ca in Brasov cand au venit inainte de 1990 DAC 117 in comparatie cu DAC 112 mergeau tare greu. O data ca demarajul era greoi iar in al doilea rand cum dadeau de o panta cum schimbau soferii vitezele in benga. Din discutiile purtate cu un sofer prin 1986, de pe #584, acesta mi-a spus ca totul fusese dimensionat pentru autobuze fara remorca si nici pentru ei nu era o fericire sa tot tureze motorul ca sa poata sa dea demarajul necesar schimbarii vitezelor, in conditiile in care consumul era atent supravegheat si plecau cu combustibil strict calculat pentru nr. de curse ce urmau sa le faca, conform normelor de consum.
Stiu ca au fost autobuze DAC cu cutii de viteza si cu 4 si cu 6 trepte. Nu pot sa precizez insa ce serii au avut CV cu 4 si CV cu 6 viteze.
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 16:39:33 Titlul subiectului: *Autobuze DAC 112 UDM |
21981 |
|
Un model dragut. Eu nu am vazut modelul acesta la strada.
Caracteristici tehnice complete:
AUTOBUZ DAC 112 UDMLungimea, mm 11210
Latimea, mm 2500
Inaltimea, mm 3035
Inaltimea podea, mm 920
Ecartament fata, mm 2068
Ecartament mijloc, mm -
Ecartament spate, mm 1761
Ampatament, mm 5650
Raza minima de viraj, m 8,76
Greutatea proprie, kg 9200
Sarcina utila, kg 6800
Greutatea totala, kg 16000
Locuri pe scaune 24
Capacitatea de transport la 8,5 calatori/mp 106
Tipul motorului Diesel orizontal, 4 timpi
Puterea, CP 192
Cuplu max/turatie 71/1300
Turatie max, rot/min 2100
Tip cutie de viteze Mecanica sincronizata, cu 5 viteze
Raportul de transmitere la treapta:
-I 4,34
-II 2,63
-III 1,6
-IV 1
-V 7,087
mers inapoi 6,26
punte spate 5,44
Presiunea in pneuri:
-fata -
-mijloc -
-spate -
Dimensiuni anvelope 1100*20
Viteza maxima a vehiculului, km/h 64,5
Nr. anvelope 6
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.54 kb |
Vizualizat: |
de 26327 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.48 kb |
Vizualizat: |
de 26327 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 17:38:46 Titlul subiectului: |
21994 |
|
Pe unele (cel puțin din București, de exemplu 2528) s-au montat mai târziu cutii cu 6 trepte.
Interesante geamuri... Seria #28-#39 din București a avut așa ceva... Mă rog, între timp s-au mai spart și le-au înlocuit cu geamuri cu cheder ,,normal" de Dac sau, mai rău, cu geamuri care nu se deschid.
Și cum această serie de autobuze, sosită în 1993, a fost vopsită cu albastru la bază când a venit, poate cel din poză de prezentare e chiar unul dintre ele.
Poza e luată de pe site-ul lui Ștefan (Stfp), www.ratb.stfp.net
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 23:34:33 Titlul subiectului: |
22056 |
|
Referitor la codificare ,la autobuze sa ajuns la 412 Rocar de Simon ce trece de 412 sunt trolee sunt modele ce nu su livrat intern ci doar la export si au fost sasiuri si de autobuz si troleu livrate la Bulgari si lau carosat ei
Autobuzele 29-39 au fost facute la aniversarea uzinei si au fost pentru venezuela de unde si geamurile culisante mari
Cutiile de viteza la DAC 112 si DAC 117 sunt indentice de acea la 112 sunt mai bune ca nu trebuie sa traga cateva tone in plus ,iar cutiile cu 6 trepte sunt ori de IK4 sau Ikarus achimbate de soferi
Ultima modificare efectuată de către citaro la Mie 03 Mai 2006 21:52:54, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 04 Mai 2006 02:58:52 Titlul subiectului: |
22188 |
|
Referitor la poza lui ssintea.. aia cu DAC-ul nou.. Surprinzator, pare veche tare masina asta. As zice un 1984-1985, daca nu mai rau. Il tradeaza usile cu geam mi si rotunjit + semnalizatoarele ca la Roman 111. Deci inca de pe vremea aia puteam sa punem geamuri culisante mari , da' nu s-a vrut. Grrr.
M-am uitat mai atent si la ce-i sub poza. A vazut v'unul din noi DAC 112 cu motor turbo? Singurul autobuz cu motor turbo din generatia veche (exclus de Simon) eu unul il stiu ca fiind ROMAN 112 RDC (RDT) - aka Gloria (ala cu geamuri inclinate, si mare cat o batoza de grau).
|
|
Sus |
|
|
Kappa
Data înscrierii: 03/Noi/2005 Ultima vizita: 01/Apr/2011 Mesaje: 124 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 04 Mai 2006 20:44:13 Titlul subiectului: |
22273 |
|
Da in Brasov a existat si DAC 112 cu motor orizontal supraalimentat. Era #5799 din cel rosu scund produs inainte de 1990. Stiu sigur pentru ca am terminat liceu cu profil de motoare si deosebesc lesne un motor simplu de unul turbo dupa fluieratul turbinei la turatii de peste 1500 rot/min. Nu cred totusi sa o fi pus soferul.
Va pot spune ca la vechiul meu loc de munca am avut un Roman 112 RDT (combina Gloria ca asa ii spuneam si noi) cu nr. de circulatie BV-24-CFR, deci autocarul CFR-ului pana prin anul 1998. Avea motor RABA 256CP supraalimentat. Autocarul mai exista si acum si este de vanzare.
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 04 Mai 2006 22:17:11 Titlul subiectului: |
22310 |
|
Acele autocare RDT 112 au fost initial pentru Irak si sau livrat ceva masini din astea lui Sadam ,au fost masini bunicele unele cu aer conditionat dar au avut motoarele prea mari(voluminoase si grele)8 in v turbo
Referitor la DAC-uri 112 turbo nu am vazut dar am vazut motor orizontal turbo raba
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
|