Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 15 Iun 2006 06:05:42 Titlul subiectului: |
25325 |
|
Daca analizezi mai atent vei observa ca usile 1 si 3 ale T3x-urilor sunt mai inclinate fata de cele de la T4x, cauza a spus Radu mai inainte. Botul si spatele sunt aceleasi la toate modelele. Cauta fotografii din mai multe unghiuri, eventual ceva planuri de vagoane sau fa un releveu pe 2 Tatre, un T4 si un T3
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 8722 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 15 Iun 2006 08:03:25 Titlul subiectului: |
25327 |
|
OAB a scris: | Aș dori să știu cum pot deosebi un T3 de un T4. La prima vedere, T3 seamănă foarte mult cu T4R. | Vizual: latimea, decupajele din dreptul boghiurilor, amplasarea si dimensiunile placii cu orificii pentru ventilatie, ingustarea carcasei catre capete (se observa mai usor pe partea dreapta - usile 1 si 3 nu sunt in acelasi plan cu geamurile).
Vagonul prezentat mai sus este varianta cu 2 usi. Vizual: latimea, decupajele din dreptul boghiurilor, amplasarea si dimensiunile placii cu orificii pentru ventilatie, ingustarea carcasei catre capete (se observa mai usor pe partea dreapta - usile 1 si 3 nu sunt in acelasi plan cu geamurile).
Vagonul prezentat mai sus este varianta cu 2 usi. OAB a scris: | Schema de culoare a T4 din imagine amintește de GT8-urile din Arad; la fel și numărul (la Arad GT8-urile au numere de tipul 18xx, în imagine e 1980). Cred că orașul respectiv a furnizat Aradului ceva tramvaie. Poate careva să confirme sau să infirme supoziția mea? | Tatra T4D din imagine este din Leipzig, oras pe 1458mm. In Arad au fost aduse vagoane Tatra doar din Halle, singurul oras cu T4D pe 1000mm. GT8-urile la care faci referire au fost aduse din Essen. Schemele de vopsire nu sunt identice.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 15 Iun 2006 11:11:36 Titlul subiectului: |
25350 |
|
Tatra T2
1. Se observă că:
-parrizul din față e înclinat
-loculunde se află numărul de linie iese în afară
2. Zsizsi afirma ceva de genul că T2 ar fi licență Gotha. Am înțeles ei greșit? Cel din față pare inspirat din ST,cel puțin botul. Nici T3, nici T4 nu au parbrizul înclinat și nu au acea "streașină" unde se află numărul de linie. Parbrizul înclinat + streașina am văzut-o la unele GT6 din Arad. În schimb, porțiunea botului situată mai jos de parbriz e cam la fel cu modelele ulterioare.
3. Calea de rulare e atipică; are 3 șine. La ce servește cea de-a treia șină?
4. Pentru comparație, o ramă Gotha:
Tramvaiul de mai jos e caracterizat ca GT6. Botul amintește de
-ST (parbrizul înclinat + streașina unde se află numărul de linie
-Tatra (forma rotunjită a botului + forma farurilor și dispunerea lor
Este un GT6 sau un ST (licență Duwag)
E posibil ca T2 să se fi inspirat de la Duwag?
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 15 Iun 2006 11:52:55 Titlul subiectului: |
25357 |
|
O alta diferenta intre Tatra T3 si Tatra T4 este ca primul (T3) are caroseria mai lata decat T4. De aceea si usile la T3 sunt inclinate datorita unghiului de fuga accentuat la T3.
_________________ ,,Vom fi iarasi ce-am fost si mai mult decat atat!" -Petru Rares- |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 15 Iun 2006 12:52:56 Titlul subiectului: |
25362 |
|
OAB a scris: | Tramvaiul de mai jos e caracterizat ca GT6. Botul amintește de
-ST (parbrizul înclinat + streașina unde se află numărul de linie
-Tatra (forma rotunjită a botului + forma farurilor și dispunerea lor
Este un GT6 sau un ST (licență Duwag)
E posibil ca T2 să se fi inspirat de la Duwag? | T1 e licență PCC. T2 e derivat din T1. T3 e derivat din T2 și T4 e derivat din T3. Concluzia: Tatrele sunt licențe PCC.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 8722 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 15 Iun 2006 13:41:14 Titlul subiectului: 700 |
25364 |
|
T2 la care se referea Zsizsi e cu totul alt vagon, asemanator cu Gotha, pe truc cu 2 axe.
ST-urile au fost produse de catre DWM Berlin sub licenta Duewag, insa in numar foarte mic, doar pentru Darmstadt. Deci, tramvaiul din imagine nu este un ST.
Cat priveste acea a treia sina, este vorba despre coexistenta tramvaielor pe 2 tipuri de ecartament. In Stuttgart si Sofia intalnesti situatii asemanatoare. Si pentru Iasi s-a studiat aceasta posibilitate, dar ideea a fost abandonata.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 15 Iun 2006 14:42:23 Titlul subiectului: |
25375 |
|
Citat: | T2 e derivat din T1. T3 e derivat din T2 și T4 e derivat din T3. Concluzia: Tatrele sunt licențe PCC. | 1. T1 e licență PCC, dardiferența dintre T1 și T2 e mult mai mare decât
-diferența dintre T2 și T3
-diferența dintre T3 și T4
Uită-te cum arată T1:
și compară cu T2. Întâi, T2 cu un far:
Captatorul e ca la troleibuz
iar acum T2 cu 2 faruri:
Diferențele sunt destul de mari. T1 e considerabil mai delicat ca T2
2. Nu am găsit remorci Tatra B2 și B3
-Când am vrut să caut imagini cu B2, google mi-a adus un camion și mai multe săgeți, orientate în diverse direcții
Când am dat să caute tatra B3, mi-a adus tandem T3+T3, nu T3+B3. Știe careva dacă au existat B2 și B3?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 15 Iun 2006 17:08:49 Titlul subiectului: |
25380 |
|
Îți recomand cu căldură site-ul www.tatrawagen.de . Acolo găsești informații despre toate modelele de Tatra produse... de la T1 și până la low-floor-uri.
Au existat remorci B3 doar pentru Germania, codificate B3D. În imagine avem T3D+T3D+B4D (poza e luată de pe site-ul amintit mai sus).
K2 e puțin mai ascuțit la bot... iar K1 a fost produs în doar 2 exemplare.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 15 Iun 2006 20:00:12 Titlul subiectului: |
25397 |
|
Am văzut site-ul indicat de Dragoș. Un K1:
Un K2
Se vede că cele două modele seamănă ca două picături de apă. Dragoș, dacă ai, într-adevăr, spirit de observație, cum deosebești un K1 de un K2?
Un KT4K, adică un KT4 fabricat pentru Coreea de Nord:
Litera K înseamnă tramvai articulat, ori, cel din imagine nu are articulație. Ori e o inconsecvență a celor de la CKD, ori articulația a fost desființată de către coreeni, din cauza comportamentului necorespunzător al acestui tip de tramvai. Se vede că, în locul articulației, există două ferestre.
T5B6
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 23/Mai/2024 Mesaje: 8722 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 15 Iun 2006 20:23:44 Titlul subiectului: |
25401 |
|
OAB a scris: | 3. Calea de rulare e atipică; are 3 șine. La ce servește cea de-a treia șină? | Imaginea este din Liberec - Cehia. Ecartamente: 1000mm si 1435mm.
Stuttgart nu a avut niciodata vagoane Tatra, iar ecartamentele de acolo sunt 1000mm (se mai circula pana in decembrie 2007 cu 36 de vagoane GT4U - indicativul U este dat ulterior, dupa modernizare - pe linia 15) si 1435mm (nu cu tramvai clasic, ci cu stadtbahn). Dr2005 a scris: | Au existat remorci B3 doar pentru Germania [...] | Din nou, afirmatie insuficient documentata. Au fost fabricate 4 remorci B3 (B3YU) si pentru fosta Iugoslavie (pentru Osijek).
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Vin 16 Iun 2006 09:48:43 Titlul subiectului: |
25430 |
|
OAB a scris: | Un KT4K, adică un KT4 fabricat pentru Coreea de Nord:
Litera K înseamnă tramvai articulat, ori, cel din imagine nu are articulație. Ori e o inconsecvență a celor de la CKD, ori articulația a fost desființată de către coreeni, din cauza comportamentului necorespunzător al acestui tip de tramvai. Se vede că, în locul articulației, există două ferestre.
T5B6 | Pe siteul tatrabahn.de zice ca tramvaiele KT4K sunt KT4 pt Coreea de Nord. Acolo, dupa o vreme, le-a fost eliminata articulatia si "noul" vagon a fost prezentat ca o mare realizare a regimului
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 16 Iun 2006 11:01:34 Titlul subiectului: |
25436 |
|
K1 avea si frana cu aer, dar echipamentul electric avea probleme, astfel ca s'a renuntat la el si s'a fabricat K2.
KT4 se pare ca este derivat dintr'un K1 "scurtat", fara boghiu pe articulatie, care a servit ca model pentru noile KT4.
Au existat atat remorci B3 cat si B4. S'au fabricat inclusiv pentru nord-coreeni si yugoslavi, deci nu doar pentru germani.
KT4K este un KT4 carora coreenilor nu le-a mai convenit articulatia. Atunci, tovarasii chinezi le-au modificat si le-au transformat in vagoane solo pe 4 osii, "super-long". Exista si KT8K. Probabil ca nu le-a convenit articulatia fara boghiu sub ea.
Seria T5 nu a fost de succes. T5A5 a fost un stramos al T6A5, iar in final a servit la teste de coliziune pentru KT8, asa ca s'a ales praful din el. T5B6 mai exista un exemplar la Most (Cehia), probabil din cele doua care s'au fabricat. Urmasul sau a fost T6B5, disponibil in Bulgaria si fosta URSS, unde s'a si fabricat sub licenta sub numele de T3M, la uzina din Dnipropetrovsk.
Singurul model reusit de T5 a fost T5C5, fabricat pentru Ungaria (Budapesta).
Tatrele sunt niste tramvaie vestice facute de estici pentru estul Europei, inclusiv fosta RDG. Deci, sunt fiabile si solide in egala masura. De asta CKD rezista in continuare si a inceput sa faca modernizari la T3, T4 si KT8 cu versiuni low-floor. Bravo lor. Puteam macar la bulgari sa exportam Timis daca era bun.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 17 Iun 2006 21:51:30 Titlul subiectului: |
25584 |
|
OAB a scris: | Nici T3, nici T4 nu au parbrizul înclinat și nu au acea "streașină" unde se află numărul de linie. | Hmmm...sincer nu cred ca T3 si T4 nu au parbrizul inclinat si le lipseste streasina. Din cate am observat eu la vagoanele mele favorite (T4x) au parbrizul inclinat cam la 60 de grade si au streasina pentru afisarea numarului de linie. Poate este drept si nu vad eu bine?!
Iata un T4R #238 si mai jos un T4D #249...au sau nu parbrizul inclinat si streasina ptr afisarea traseului? Streasina nu este la fel de pronuntata ca la T1 sau T2, dar liniile generale de design se respecta de la T1 pana la T4, inclusiv la Kx.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.75 kb |
Vizualizat: |
de 18192 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.37 kb |
Vizualizat: |
de 18188 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 18 Iun 2006 16:23:18 Titlul subiectului: |
25678 |
|
1. Parbrizul este înclinat, dar diferă de cel al T2-ului. Cel puțin, T2-ul verde postat de mine are
-parbriz
-streașină
asemănătoare cu unele modele de GT
2. Streașina există și la T3 și T4, dar e mult mai puțin ieșită în afară ca la T2; e mult mai "discretă".
|
|
Sus |
|
|
bogdan
Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 22/Mai/2024 Mesaje: 681 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Mar 04 Iul 2006 18:39:06 Titlul subiectului: cdcsdcdscdscdscscsdcsdcsc |
26949 |
|
cel de jos cu nr 002 este din Potsdam!!!
Sursa: http://tatrabahn.de[/quote]
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 21 Iul 2006 09:40:01 Titlul subiectului: |
28244 |
|
Haideti sa ne uitam mai atent la bordul unei Tatre T4R modernizata din Bucuresti. La inceput insa sa aratam si tramvaiul, pentru cei care intra poate pentru prima oara, sa stie despre ce-i vorba.
Apoi o vedere de ansamblu a bordului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.93 kb |
Vizualizat: |
de 18197 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.34 kb |
Vizualizat: |
de 18196 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 21 Iul 2006 09:45:42 Titlul subiectului: |
28245 |
|
Acum sa ne apropiem.
In prima poza, o vedere mai de aproape a bordului.
In a doua poza un detaliu cu display-ul acela despre care mi s-a spus ca ar fi pentru noul sitem de taxare.
In a treia poza se pot vedea pedalele. Despre cea din stanga mi s-a spus ca ar fi pedala "de om mort". Eu stiam ca la locomotive pedala trebuie actionata intermitent, la anumite intervale, in caz contrar trenul franand automat. La tramvaie insa mi s-a spus ca pedala trebuie doar tinuta apasata, ceea ce, daca este adevarat, mi se pare o prostie, fiind foarte usor ca aceasta pedala sa fie blocata cumva... stie cineva cum sta treaba exact?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
55.17 kb |
Vizualizat: |
de 18181 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.51 kb |
Vizualizat: |
de 18181 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.41 kb |
Vizualizat: |
de 18181 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 21 Iul 2006 09:51:33 Titlul subiectului: |
28246 |
|
Acum sa continuam cu alte detalii.
M-au amuzat si intrigat in acelasi timp inscriptiile de genul "Incalzire oglinzi" si "Trecere prin masina de spalat" Daca are si bule de aer, e si mai bine...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.92 kb |
Vizualizat: |
de 18179 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.39 kb |
Vizualizat: |
de 18179 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.01 kb |
Vizualizat: |
de 18179 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 21 Iul 2006 09:52:51 Titlul subiectului: |
28247 |
|
Acum detalii cu ampermetrul, vitezometrul si voltmetrul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
33.15 kb |
Vizualizat: |
de 18178 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.13 kb |
Vizualizat: |
de 18178 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.5 kb |
Vizualizat: |
de 18178 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Lun 31 Iul 2006 11:59:56 Titlul subiectului: |
29355 |
|
Catalin Ghita a scris: | In a treia poza se pot vedea pedalele. Despre cea din stanga mi s-a spus ca ar fi pedala "de om mort". Eu stiam ca la locomotive pedala trebuie actionata intermitent, la anumite intervale, in caz contrar trenul franand automat. La tramvaie insa mi s-a spus ca pedala trebuie doar tinuta apasata, ceea ce, daca este adevarat, mi se pare o prostie, fiind foarte usor ca aceasta pedala sa fie blocata cumva... stie cineva cum sta treaba exact? | Referitor la acea pedala cu pricina,...Tatrele T3-R din Galati o aveau blocata cu ditamai bulumacul de McAdam ( pietroi cubic) !
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 31 Iul 2006 14:09:30 Titlul subiectului: |
29362 |
|
La fel se face și la V3A modernizate din București... la ele se pune lădița cu nisip peste ea (e o pedală lungă cât toată cabina), dar am văzut și pietre cubice dar și borduri de beton!
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 20:25:19 Titlul subiectului: |
31587 |
|
Se pare ca Tatrele pot atinge viteze foarte mari, daca linia o permite, chiar peste 100 km/h. De asemenea, se pot cupla pana la 4 vagoane, ele fiind comandate din primul vagon. RATB (ITB) a realizat performanta sa miste 4 Tatre cuplate electric (deci fara cuplajul mecanic al tampoanelor).
Totusi, in practica, nu se folosesc mai mult de 3 vagoane Tatra cuplate (in Romania nu se folosesc deloc in acest mod). Uneori, al 3'lea vagon motor este folosit ca remorca. Trenuri de 3 Tatre se mai pot intalni in tarile ex-sovietice.
Vagoanele 105N din Polonia merg si ele cuplate cate 3, dar al 3'lea vagon este doar ca remorca, neavand motorul pornit.
|
|
Sus |
|
|
Sergabi28
Data înscrierii: 11/Ian/2007 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 314 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 23 Aug 2006 22:12:51 Titlul subiectului: |
31677 |
|
Cum a fost in Galati ptin anii 78-80. Erau folosite 3 vagoane Tatra T3R cuplate mecanic, iar electric erau cuplate numai primele 2 vagoane. Al treilea era pe post de remorca. Faceau traseele Combinatului Siderurgic (fost CSG, azi Mittal-Steel)
Erau cupluri de 3 vagoane Tatra T3R din care primele 2 aveau motoarele cuplate intre ele, iar al 3-lea era pe post de remorca, desi dpdv constructiv era echipat ca vagon-motor, doar ca-i lipsea pantograful!Intrati pe Ttra-Bahn, pe site, si la Tatra T3R o sa vedeti in poza asemenea cuplu chiar pe strada Combinatului din Galati.
Acesta e linkul:
http://www.tatrabahn.de/index.php?n=3&show=9
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 24 Aug 2006 09:47:42 Titlul subiectului: |
31685 |
|
Toate erau cuplate electric, dar motorul celui de-al 3'lea nu era in functiune.
Cei de la ITB au vrut sa vada daca vagoanele pot fi comandate corect, adica daca se poate transmite comanda simultan la toate vagoanele, si de asta au facut doar cuplarea electrica. Este greu de inteles de ce la Iasi nu au reusit reglarea curentilor la vagoane ca sa le poata cupla. Cred ca nici nu s'au obosit prea tare sau au facut ceva care a anulat serviceul de la CKD.
"Remorca" de Tatra din Bucuresti este de fapt vagon motor si nu este remorca. Ambele vagoane functioneaza ca motor, fiind comandate de cel din fata. Comanda din fata functioneaza si cand motorul primului vagon este decuplat in caz de defectiune, astfel incat tramvaiul se poate deplasa in continuare.
Remorci Tatra propriu-zise au existat doar in Germania, Yugoslavia si Koreea de Nord. Adica inca mai exista. Ca 2'nd Hand exista si in Romania la Arad. Au existat 2 bucati si la Iasi, dar au disparut.
La CKD le-a convenit mai mult sa construiasca vagoane motor cu posibilitate de functionare in tandem, decat remorci fara motor si de aceea doar pentru tarile mentionate s'au construit remorci de tip B3, B4 si B6A2.
Pentru Ungaria si Bulgaria, tari care au comandat tramvaie T6A2, nu s'au construit si remorcile B6A2, desi pentru Germania peste 2/3 din vagoanele T6A2 aveau si remorca, la ei functionand insa ca VM+VM+VR.
M=motor, R=remorca
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 24 Aug 2006 16:37:35 Titlul subiectului: |
31723 |
|
Citat: | La CKD le-a convenit mai mult sa construiasca vagoane motor cu posibilitate de functionare in tandem, decat remorci fara motor | 1. Și rezultă niște rame extrem de nărăvașe. Din câte am observat, stabilitatea unui tandem T4+T4 e inferioară unei rame T4+B4, dar, poate, e doar o impresie personală. La Cluj au circula astfel de trenuri în 2003 și dacă nu te țineai suficient de strâns de bară, aveai toate șansele să cazi
2. (cu riscul de a mă repeta). La tandemul T4+T4 vagonul din spate poate rula
-cu pantograful pe linie, în acest caz vagonul din spate primind doar comenzile de la cel din față; asemenea tandeme am văzut la Arad și București
-cu pantograful coborât, în acest caz existând un cablu în prtea de sus a celor două tramvaie; inițial, când am văzut pantograful coborât, credeam că vagonul din spate e pe rol de remorcă, dar când am fost atent la sunet și, mai ales, când am simțit smuciturile mult prea puternice pentru un vagon cu remorcă, mi-am dat seama că trage și respectivul; tandemele de acest tip erau la Cluj
3. Rame de tip T4+T4+B4 au circulat și în alte orașe afară de Arad?
|
|
Sus |
|
|
|