Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 13 Feb 2006 14:19:43 Titlul subiectului: |
15634 |
|
7335 a fost fabricat pentru o tara vorbitoare de spaniola. L-am vazut tot in 1989 prima data.
7335, 7341, 7342 si 7446 nu au fost scurtate. Sunt originale.
|
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Mar 14 Feb 2006 11:22:04 Titlul subiectului: |
15783 |
|
Categoric 7335 nu este modificat de URAC (scurtat dintr-un E217), ci a fost produs de Autobuzul in forma actuala. Multi ani (perioada '85(?)-'8 nu a circulat pe linii normale. Era garat in Depoul Nitu Vasile, linga statia de spalare si era scos din cind in cind pentru teste prin vecinatate (bd. Metalurgiei, str. Emil Racovita).
7335 a fost fabricat pentru o tara vorbitoare de spaniola. L-am vazut tot in 1989 prima data.
7335, 7341, 7342 si 7446 nu au fost scurtate. Sunt originale.
Nu pot confirma prezenta usitelor, insa tin minte sigur ca 7335 avea inca o particularitate, si anume prezenta unor lampi pe exteriorul usilor, aprinse atunci cind se deschideau - gindite sa lumineze accesul.
Lampile erau identice cu cele folosite pe interior (lampa de marche-arriere Dacia 1300, model 1976-1979).
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 09 Mar 2006 16:03:57 Titlul subiectului: |
17994 |
|
Am niște nelămuriri legate de #7342. Pe site-ul www.transportbucuresti.trei.ro (site-ul lui Dragoș) troleibuzul #7342 figurează ca DAC 212 ECS, dar pare mai degrabă un hibrid între un DAC 212 și un DAC 112 ex 117:
-este scund (ceea ce ar putea arăta că provine din scurtarea unui DAC 117, nu 217)
-are ușa a II-a în fața axei B element caracteristic DAC din seria 2 (212, 217)
-trapele de pe partea opusă ușilor sunt EXACT ca și cele ale autobuzelor DAC 112 și 117. Uitați-vă cu atenție pe poza care arată troleibuzul în depoul Bucureștii-Noi și veți vedea trapele respective. La troleibuze, trapele sunt diferite. Pentru a găsi mai ușor poza, precizez că în fotografia respectivă apare o "bucată" din #7413.
-cablurile de alimentare ale motorului de tracțiune nu trec printre ferestrele 2 și 3 ci undeva în spatele troleibuzului
Judecând după cele văzute, troleibuzul #7342 ar putea proveni dintr-un DAC 117 UD scund, gen 17xx-18xx sau un DAC 112 UDM scund. Poate cineva să confirme sau să infirme cele spuse mai sus?
Trape de autobuz pot fi văzute și la #7341.
-#7340 are numărul original sau a fost rebotezat?
-#7359 a fost casat sau e doar un zvon?
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Mie 22 Mar 2006 14:55:56 Titlul subiectului: bune-mm10 |
59236 |
|
OAB a scris: | -#7359 a fost casat sau e doar un zvon? | L-am vazut pe 09.03, nu cred ca mai traieste mult...Arata ingrozitor.
7400. Face linia 97
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.54 kb |
Vizualizat: |
de 30323 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 13 Apr 2006 15:23:00 Titlul subiectului: |
59831 |
|
Nu cred ca se mai apuca RATB sa bage bani in reparatii majore... In cel mai fericit caz, poate 7432 va apare in varianta scurta. Desi eu il stiu numai la Depoul Berceni, la un moment dat a aparut pe liniile 62/96 , la pachet cu 7431 si 7434. Nu stiu ce se intamplase atunci, probabil ca ramasesera rau de tot in lipsa de vehicule active, de le-au adus pe astea, mai ales 7432 era cazut rau de tot. De altfel nici n-a stat mult in traseu, dupa vreo doua saptamani a disparut si a fost dus la Berceni. Bine ca am fost inspirat sa pierd cateva ore sa-l "astept" si sa-l fotografiez...
Se pare ca s-a inceput casarea troleibuzelor DAC. Odata cu transformarea troleibuzului de scoala #7425 in troleibuz de linie, odata cu aducerea de la Bujoreni a lui #7400 si a lui #7391 (scoala) de la Berceni, se pare ca RATB si-a permis sa mai renunte la cateva vehicule. A disparut deja sigur #7397, acum l-am vazut pe #7384 in curs de descompletare, iar o soferita mi-a spus ca si #7439 (!!!!) ar fi pe duca. La asta din urma chiar nu ma asteptam!
Iata-l insa pe #7384 in curs de dezmembrare...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.41 kb |
Vizualizat: |
de 29369 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.28 kb |
Vizualizat: |
de 29369 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 20 Apr 2006 15:25:13 Titlul subiectului: |
60024 |
|
7341 si 7342 erau 212 din constructie. Nu retin elementul, dar, judecand dupa tipul autobuzelor si troleibuzelor de atunci, ar fi trebuit sa fie scunde, deci 7342 actual ar putea fi altul decat cel original. Vezi si autobuzul 474 scund intr'o serie de autobuze inalte.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 20 Apr 2006 19:13:41 Titlul subiectului: |
60026 |
|
Tom a scris: | 7341 si 7342 erau 212 din constructie. Nu retin elementul, dar, judecand dupa tipul autobuzelor si troleibuzelor de atunci, ar fi trebuit sa fie scunde, deci 7342 actual ar putea fi altul decat cel original. Vezi si autobuzul 474 scund intr'o serie de autobuze inalte. | 1. Troleibuzul de tip 212 (modelul din Cluj, Baia Mare, Constanța etc.) are următoarele caracteristici vizibile din exterior:
-ușa a II-a situată chiar în fața axei B
-stâlp mai gros între ferestrele 2 și 3 de pe partea opusă ușilor; în spatele acelui stâlp se găsește tunelul prin care trec firele care alimentează motorul de tracțiune
-trei trape situate pe partea opusă ușilor, între axele A și B. Trapa din spatele axei A e cea mai mare, urmează una ceva mai mică iar cea care se găsește în apropierea axei B e mică. #7341 și #7342 au două trape, exact ca autobuzele 112 / 117 în timp ce #7446 are mai multe trape, dar dispuse altfel decât la modelul obișnuit
2. Troleibuzele caracterizate ca 212 pe site-ul lui Dragoș:
-au ușa II chiar în fața axei B (element tipic pentru seria 2)
-#7446 are acel "bloc electronic" caracteristic seriei 2
-tunelul nu se situează în spatele stâlpului dintre ferestrele 2 și 3, ci undeva în spate
-nu există ladă cu contactori (element caracteristic modelelor 212 și 217); contactorii sunt plasați dedesubt, dar în spate
-unele troleibuze sunt scunde
-au disjunctoare (212 obișnuit ori nu are așa ceva, ori disjunctorul se montează într-un loc unde nu se poate vedea)
-scaunele sunt de tip vechi; i s-au schimbat scaunele la RK sau acestea sunt cele originale?
3. În concluzie, este vorba de un 212 E, original, diferit de cel "obișnuit" sau de o invenție a celor de la URAC?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 01 Mai 2006 23:20:41 Titlul subiectului: |
60176 |
|
Cele 4 Dac 212 ECS din București sunt un pic diferite de Dac 212 din restul țării... de exemplu, au contactorii într-o cutie plasată în salon, în partea din spate a troleibuzului, iar #7446 e o ciudățenie...nu are nici stâlp mai lat, nici tunel de cabluri, nici cutie cu contactori în salon...
#7335, #7341 și #7342 au cutia cu contactori în partea sin spate, însă dispunerea ușilor este ca la Dac 212E. Probabil că de aceea li s-a zis Dac 212 ECS și nu Dac 212E... se pare că cele 3 ar fi fost refuzate la export în Columbia (cele din Bogota tot 212ECS erau...aveau cutia de contactori în spate... numai că aveau 2 uși...probabil că prezența celei de-a treia uși i-a determinat pe Columbieni să refuze cele 3 troleibuze).
Am observat că cei de la Dep. Bucureștii-Noi încep să-și aleagă troleibuzele pe care le vor păstra... de exemplu, 7384 e mort, 7359 nu mai are mult... dar pe 7385 și 7429 le dau cu spray cu vopsea pe alocuri.
Iata ce a mai rămas din #7384:
...cred că întâi se ia de pe el tot ce se poate...apoi, ce rămâne ajunge la Remat
|
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 01:20:34 Titlul subiectului: |
60190 |
|
...daca stam sa ne gandim, si celelalte articulate vor fi taiate probabil cat de curand... ar fi mai indicat sa duca la un eventual muzeu exponatul care e cat mai "solid" (stare tehnica, estetica etc)... ori deja 7384 are deja ceva piese demontate pe el, nu cred ca le mai monteaza nimeni la loc (daca n-or fi deja pe alte masini)
Ca veni vorba de tabla, boala mea...? Si in poza aia de casare, 7384 inca are tabla destul de bunicica... comparativ cu autobuze DAC 112, prin care pe alocuri bagi mana la fustele de roti... Care-i spilul? RK (ceva mai) recent? Din ce an e utilajul asta? (eu intuiesc v'un 1991-1992 da' nu prea-s sigur).
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 01:54:17 Titlul subiectului: |
60195 |
|
http://transportbucuresti.trei.ro/troleibuze/Parc_Tr.htm
E din 1991. Totuși, în București mai circulă un Dac 117 EA din 1989, #7336. Spre norocul lui, a nimerit la alt depou, unde anul ăsta a fost casat #7432 (Dac 217E, 1992).
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 09:43:22 Titlul subiectului: |
60196 |
|
Am avut acum cateva zile o discutie cu tudor si acesta se arata sceptic privind existenta in 2005 a troleibuzului #7357. Iata o poza cu el pe 10.01.2005 si el inca mai exista si pe 05.05.2005.
Dar acum, mai recent, nu l-am mai vazut, mai stie cineva de soarta lui?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.04 kb |
Vizualizat: |
de 31032 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 10:07:49 Titlul subiectului: |
60198 |
|
Apropo de 7336, stie cineva daca va fi casat cat de curand troleibuzul respectiv?? Caci dupa parerea mea e intr-o stare tehnica jalnica, si ar merita urgent executat. Si inca o chestie, despre 7398 mai stie cineva ceva? A fost casat? Ca inca se tinea bine din cate am vazut eu, mai bine decat 7336 oricum...
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 17:18:34 Titlul subiectului: |
60207 |
|
#7363, #7357, #7384, #7398 - dead.
Singurele Dac 117EA care mai trăiesc sunt #7336, #7347, #7355, #7359, #7362, #7379, #7385 și #7390.
Oricum, #7359 pare a avea numărul modificat...
#7357 a fost deci casat (sau renumerotat #7359 cred că prin toamna lui 2005... erau niște poze puse de Silviu Sintea pe undeva pe forum cu un troleibuz Dac 117EA cu numărul de parc șters, în Dep. Bucureștii Noi. Cred că ăla era de fapt #7357 și i-au zis după aia #7359, dând numărul #7357 lui #7359, care, probabil, era mai uzat.
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 22:54:06 Titlul subiectului: |
60219 |
|
Oficial, RATB-ul dădea pentru semestrul 1 2005 cifra de 9 DAC-uri 117. Dacă la cele 8 menționate de Dragoș îl adăugăm pe #7384, astea sunt. #7357 a fost deci casat (sau renumerotat #7359) în luna mai sau iunie anul trecut.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 03 Mai 2006 10:07:15 Titlul subiectului: |
60227 |
|
Dr2005 a scris: | erau niște poze puse de Silviu Sintea pe undeva pe forum cu un troleibuz Dac 117EA cu numărul de parc șters, în Dep. Bucureștii Noi. Cred că ăla era de fapt #7357 și i-au zis după aia #7359, dând numărul #7357 lui #7359, care, probabil, era mai uzat. | Dragos, cu ala cu numarul sters e lamurita de mult, e vorba de #7397. Eu am vazut poze cu el facute de Radu din Sibiu. Cofirmarea suplimentara ca era #7397 a venit mai apoi de la frate-miu, care l-a vazut cand era scos din depou pe un trailer si mai apoi de la un sofer de troleibuz de la acelasi depou.
Totusi disparitia lui #7357 mi se pare mult prea rapida, daca pe #7397 sau pe #7384 le-am "vazut" cu putin timp inainte, pe #7357... nu. L-or fi demontat mai ferit de ochii curiosilor, ori l-au dus direct la U.R.A.C. ...
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 14 Iun 2006 20:58:41 Titlul subiectului: |
61165 |
|
#7423, unul dintre cele mai bine întreținute Dac 217E-uri din București (la fel ca și celelalte 4 asemenea vehicule din Depoul Bujoreni). Din păcate, se pare că în scurt timp, Bujoreniul va renunța la ele (chiar dacă merg cu viteze care fac invidios chiar și Ikarus 415T și sunt o mană cerească pentru Bd. Iuliu Maniu, reușind să înghesuie în interior toți călătorii din zonă, la Ikarus 415T rămân mereu oameni pe din afară. Interesant că Dac 217E de la alte depouri de-abia se mișcă...astea de la Bujoeni or fi modificate? Sau or avea șoferi obișnuiți cu Ikarus 415T?)
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 30 Iul 2006 23:11:52 Titlul subiectului: |
62870 |
|
Cred că ne luăm adio și de la Dac 117EA #7359. Deja îi lipsea o roată și avea scris pe o alta numărul de parc... când se scrie nr. de parc pe anvelopă e clar că singurul drum pe care-l mai face este până la URAC la autogen (
O poză cu el din zilele lui bune:
#7444 stă de 2 săptămâni în ,,zona morții", însă nu au demontat nimic de pe el...
O poză din vremurile bune:
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 31 Iul 2006 22:55:24 Titlul subiectului: |
62942 |
|
Sa mai privim un interior de DAC 112E pe linia 65.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.08 kb |
Vizualizat: |
de 31061 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
208.43 kb |
Vizualizat: |
de 31061 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
214.46 kb |
Vizualizat: |
de 31061 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
221.11 kb |
Vizualizat: |
de 31061 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
power322
Data înscrierii: 20/Iun/2006 Ultima vizita: 04/Mai/2014 Mesaje: 200
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 00:22:05 Titlul subiectului: |
62951 |
|
Bucuresti Noi are doua Dac-uri cu scaune din plastic:#7148 cu scune galbene si cel cu scaune portocalii care si eu cred ca e #7340.
Dac-ul #7148 parca avea la nr. de parc si un "-P".Ce o fi insemnad acel "-P"?
Dac meu preferat de la B.N. este #7354
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 01 Aug 2006 00:28:38 Titlul subiectului: |
62953 |
|
Da, ai dreptate... mă supără lipsa difuzoarelor... sau poate Metrouușor a făcut pozele din unghiuri în care nu se văd difuzoarele.
Iată troleibuzul:
Și unul dintre difuzoare (se asculta Europa FM când l-am fotografiat eu...păcat că nu am avut timp să dau o tură cu el):
..........................
Pentru că tot vorbeam cu cineva despre stâlpul latr la 212ECS... iată-l pe #7335 care are acel stâlp mai lat caracteristic 212E-urilor(el este 212ECS), dar nu (mai) trece nimic pe el prin interior.
Dac 212ECS nu sunt scurtate... așa au fost din fabrică.
Și iată-l și pe #7443 cu o lunetă de Dac scund (#7359?):
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 17 Aug 2006 08:02:19 Titlul subiectului: |
63757 |
|
Am tot sperat ca informația potrivit careia de cateva zile in depoul Bucurestii Noi se afla un Dac accidentat să fie o născocire... din păcate este adevărată. Cel bușit este troleibuzul 390 (7-390)...
Nu știu ce bon de ordine avea inițial pe lista de URAC, dar acum în mod cert s-a băgat în față de tot...
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 17 Aug 2006 16:17:07 Titlul subiectului: |
63759 |
|
Deasemenea, #7355 stă în spatele lui și pare abandonat.. deci și el pleacă. În fața lor este #7342 de pe care șoferul și-a luat tot din cabină și cutia de contactori era deshisă... deci...
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 30 Aug 2006 07:56:22 Titlul subiectului: |
64081 |
|
Un subiect pe care s-a aberat la greu: cum că gata, dacă troleibuzele DAC nu au primit numere de circulație (d-alea galbene) înseamnă că soarta lor e pecetluită... ce mai vaiet, ce mai zbucium...
Ei, iată că le-au pus și numere! Toate troleibuzele DAC pe care le-am văzut în dimineața asta pe Calea Griviței aveau numere de înmatriculare.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 30 Aug 2006 15:59:41 Titlul subiectului: |
64086 |
|
Catalin Ghita a scris: | Ei, iată că le-au pus și numere! Toate troleibuzele DAC pe care le-am văzut în dimineața asta pe Calea Griviței aveau numere de înmatriculare. | http://ratb.stfp.net/?lot=145&veh=7100-7500
Vehiculele sunt pozate astazi in jurul orei 13. Arata chiar haios cu noile numere de inmatriculare.
|
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 12 Sep 2006 16:49:56 Titlul subiectului: kkkkkk |
64366 |
|
Azi a aparut 7340 revopsit in probe, dupa o ora a trecut la traseu.
|
|
Sus |
|
|
|