|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 24 Feb 2006 20:47:46 Titlul subiectului: |
58668 |
|
Tramvaiele de la Berthelot au fost defintate in oct. 1998. Linia de acolo mai apare in Ghidul Traseelor; am citit acum vreo 2-3 ani intr-o "Libertatea" din 1998 despre inlocuirea tramvaielor cu troleibuze; am dat peste o baba care locuia in zona si mi-a zis ca (virgula) casele se zgalatiau. La un momen dat (cand ma intoresesem de la tara, din Prahova) ma miram de ce 52 nu mai intoarce la Berthelot.
Cand am facut o plimbare pe la Sf. Sava am vazut ca tramvaiele au fost desfinate.
Am vazut o harta de prin 1991 si 51 intoarcea acolo.
52 a ajuns in Cart. Obor mai tarziu.
In Ghidul din 1998 liniile 24, 45 si 52 intorceau la Berthelot. Am discurtat cu cineva care a invatat la Sf. Sava si mi-a zis ca la inceputul clsei a-10-a mai erau tramvaie pe acolo (cand era intr-a-10-a si eu eram intr-a-10-a, si asta se intampla in 1998!).
Mai tineti cand au cirulat pentru ultima data autobuze "Dac" 112 U.D.M. pe liniile 131, 168, 268, 301, 311, 331, 335 (pe 311 au mai bagat "Dac"uri cand s-au desfintat liniile preoresenesti), cand au inceput sa circule "DAF" SB 220 pe liniile 131, 301, 331, 335; care au fost liniile pe care au circulat pt. prima data "Rocar de Simon" (si cand), are au fost primele tipuri de "Rocar de Simon" care au circulat?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 24 Feb 2006 21:57:39 Titlul subiectului: |
58678 |
|
nokia2010 a scris: | care au fost liniile pe care au circulat pt. prima data "Rocar de Simon" (si cand), are au fost primele tipuri de "Rocar de Simon" care au circulat? | Rocar de simon UL70, U412-220, U412-230, U412-260. Au venit la Militari, începând cu 1995. Circulau pe 178, 105, 136, 180(între timp desființat), 336, 385, 122, 126 (122 și 126 erau atunci la Militari).
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Sâm 25 Feb 2006 00:00:46 Titlul subiectului: |
58682 |
|
100% prin octombrie 1997 tramvaiele nu circulau, întrucît se lucra la linia de pe Grivița (tronsonul dintre Gară și Buzești). Am mers pe jos printre liniile scoase de la Gară pînă undeva după interescția cu Buzești. Ulterior - dar nu știu exact cînd - circulația tramvaielor spre G-ral Berthelot (ex Nuferilor) s-a reluat. Nu pentru mult timp însă.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 27 Feb 2006 10:07:52 Titlul subiectului: Amintiri . . . amintiri . . . |
58726 |
|
Am gasit urmatorul fragment despre evolutia Bucurestiului ( http://www.hotnews.ro/articol_35115-Capitala-se-va-umfla-ca-un-cozonac.-Imobiliar.htm ):
Cum s-a dezvoltat Bucurestiul
In urma cu 270 de ani, Bucurestiul se termina in Piata Romana. „In Piata Victoriei era o balta cu rate, in Floreasca crestea porumbul, iar in Parcul Herastrau era cel mai mare gater din zona, pe apa", povesteste Arthur Silvestri. Generalul Kiseleff a trasat pe o harta limitele unui nou Bucuresti, care-si propunea sa creasca spre zona de nord.
El a desenat Calea Dorobantilor, Bulevardul Aviatorilor, cartierul Floreasca si, bineinteles, bulevardul Kiseleff, care-i poarta numele.
Cea de-a doua mare extindere i s-a datorat lui Pache Protopopescu. „El a trasat crucea Bucurestiului, care este formata din cele patru mari bulevarde care-l traverseaza de la Nord la Sud si de la Est la Vest. El a creat si bulevardul care-i poarta numele, care pleaca de la Gara de Est si ajunge pana la Piata Operei.
La acea data, in zona Iancu de Hunedoara erau campuri, iar la Televiziune era cea mai mare fabrica de caramida din Bucuresti.
Carol al II-lea poate fi considerat unul dintre fondatorii Bucurestiului, spune Silvestri. Pe vremea lui au fost construite 150 de cartiere rezidentiale si de parcelari, nici una mai mica de jumatate de hectar.
„Un exemplu este parcela Spandomide, din perimetrul Caderea Bastiliei, Ciprian Porumbescu, Grigore Alexandrescu, unde s-au construit 20 de blocuri", povesteste presedintele Centrului Imobiliar Roman.
El mentioneaza ca pe vremea lui Carol al II-lea a fost ridicat centrul boieresc al Bucurestiului si tot atunci au aparut cartierele Primaverii si Bonaparte (format de strazile cu nume de capitale - Roma, Paris, Tokio, Wasghinton etc.).
Apoi, ne place sau nu, pe vremea lui Nicolae Ceausescu au fost ridicate majoritatea cartierelor muncitoresti ale Capitalei. Balta Alba, Pantelimon, Baneasa, Aviatorilor, Brancoveanu, 13 Septembrie etc. Cei trecuti de prima tinerete isi mai amintesc ca, in anul 1972, de la Piata Obor si pana in zona unde este Cora astazi nu erau decat 7-8 blocuri.
In 1969, langa Parcul IOR existau numai cateva blocuri de la care incepea campul, iar in locul cartierului Baneasa era un sat cu nu prea multe casute.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Lun 27 Feb 2006 13:59:36 Titlul subiectului: |
58727 |
|
De exemplu in Tineretului in anii 60, acum unde e parcul era... Valea Plangerii, groapa de gunoi si plina de scursuri... Iar pe locul cartierului, pe linga Dimbovita, erau maghernite cu porcul la intrarea in curte...cand treca tramvaiul pe Linariei (dupa ce incepuse constructia cartierului) mergea cu 5 la ora, sa nu calce gainile pe strada...
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Lun 27 Feb 2006 23:08:51 Titlul subiectului: |
58744 |
|
Pe 178 circula De Simon din februarie 1997. In 1995 inca erau IK 260.
Linia de pe Berthlot. Ma rog, ce a mai ramas din ea. . Linia asta era istorica, ma apuca nostalgia vremurilor de cand eram clasa a V a. Se gasesc niste tampiti sa strice tot. Nu departe e catedrala Catolica Sf. Iosif. In dreptul virajului unde e loganul este Liceul SAVA. Parca si acum vad EP-V3A galbene circuland pe acolo. Liniile 45 (scoasa temporar) 24, 52 (moarta).
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 27 Feb 2006 23:30:22 Titlul subiectului: |
58751 |
|
Liniile 131, 301 ex 231 si 331 au fost inlocuite de DAF'uri de la Pipera. Ulterior 131 si 331 au fost preluate de DAF'urile de la Nordului, venite mai tarziu. 168, 226 si 368 au primit DeSimon cand acestea au venit la Floreasca. Prima linie de Floreasca sa primeasca De Simon a fost 311.
335 a fost DAF de la Pipera si mai este si acum.
122, 126, 137 si 268 au fost DeSimon de la Militari. Acum nu stiu de unde vin autobuzele.
Cronologic, ultimele inlocuite cu DeSimon au fost cele din Floreasca: 311, 168, 226 si 368 (mai e si altul ?), plus cele de la Obregia (381 si 313 si 312?).
Cred ca la un moment dat am vazut autobuze cu numere 126x...128x pe linia 381, deci erau de la Obregia. Recent am vazut 1177 pe acolo, deci e clar de unde sunt in prezent. 312 si 313 sunt la Obregia. Cel putin 313 am vazut.
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Lun 27 Feb 2006 23:56:38 Titlul subiectului: |
58755 |
|
Tom a scris: | ...plus cele de la Obregia (381 si 313 si 312?). | Intai au bagat pe 312... dupa cateva zile au bagat si pe 313... pe 381 nu stiu exact cand au bagat... (parca 381 a aparut dupa ce au aparut deSimonurile la Obregia...)
|
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 28 Feb 2006 00:08:00 Titlul subiectului: |
58758 |
|
A mai existat o linie cu Simon-uri de la Militari: 305 Gara de Nord - Grozăvești - Lujerului - Platforma Ghencea, retur pe Șos. Cotroceni. Harta din 2001 o menționează.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 28 Feb 2006 14:09:39 Titlul subiectului: |
58770 |
|
Linia 305, înainte de desființare a fost trecută la Autobaza Alexandria.
137 e încă la Militari.
122, 126, 236, 268 sunt ale Autobazei Alexandria.
|
|
Sus |
|
|
mafteiu
Data înscrierii: 07/Mar/2006 Ultima vizita: 02/Mai/2022 Mesaje: 6 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Mar 2006 21:30:40 Titlul subiectului: |
58987 |
|
A existat in anii '80 tramvai pe Sos Cotroceni? Cumva exista si o bucla de intoarcere in varful dealului, pe partea dreapta cum mergi spre Militari. Ce ma face sa cred ca nu ma insel este rondul acela care mai exista, si parca mai era pana acum cativa ani si un WC in mijocul lui. Parca-mi aduc aminte ca tramvaiul 13 a mers o scurta perioada pe-acolo.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mar 07 Mar 2006 21:40:04 Titlul subiectului: |
58988 |
|
A fost buclă de întoarecere acolo. Dar din câte știu tramvaiul venea din Militari, nu de pe dealul Cotroceni.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Mar 2006 21:14:54 Titlul subiectului: |
59068 |
|
Exista linia de tramvai de pe Șos. Grozăvești + Bd. Geniului (linia trecea prin fața Palatului Cotroceni) și linia de Bd. Armata Poporului (Iuliu Maniu). Existau și tramvaie care veneau din Militari și intrau pe Geniului (și invers) și tramvai veneau din Militari și o coteau pe Grozăvești (și invers). Tramvaiele au circulat și pe Șos. Cotroceni, dar au fost mutate pe Șos. Grozăvești în 1960 sau 1961.
Avea dreptate cineva. Tramvaiul 3 mai exista în 1994.
Așa cum v-am promis, am pus un atașament cu liniile de tramvai din 1954, dar am pus și liniile 15, 15 barat și 16.
Deși nu am pus toate liniile de tramvaie din anul 1954, se poate observa că Bucureștiul era o trămvărie gigantică – motivele: tramvaiele au o durată de viață mai lungă (multe autobuze au fost distuse în cadrul Celui de-al doilea război mondial, și multe erau uzate), iar în Bucureștiul aniilor ’50 era mai ieftin să ai tramvaie (în anii ’70 se inversase situația – era mai ieftin să ai autobuze, dar tot tramvaiele duceau greul). Pe vremea aia circulau în București tramvaie V09, V26 și alte tipuri de tramvaie din anii ’30, plus diverse remorci din ani ’30-’50; apăruseră și tramvaiele de mare capacitate „Festival (V-951)”, și varianta fabricata la „Electroputere” (nou apărută), numită EP (V54) – V54 venea de la „vagon 1954” (V-951 înseamna „vagon 1951”). Tramvaiele de mare capacitate circulau pe liniile 13, 13 barat, 14, și poate și pe 24.
Și pt. că tont vorbeam de transporturi, în 1954 Uz. „S.R. (Steagul Roșu)” din Orașul Stalin (Brașov) au produs primul autocamion românesc, „S.R.”-101 (benzinar, desigur). Acesta era copiat după camionul sovietic „Z.I.S (Z.I.L.)”-150; în România au fost aduse șașie de„Z.I.S”.”-150 pe care s-au montat caroserii de autobuze (caroseriile erau de lemn, același material a fost folist și pt. cabinele de la „S.R.”-101); autobuzele au fost folosite de R.A.T.A./I.R.T.A.
Tot în 1954 a avut loc infamul proces a lui Lucrețiu Pătrășcanu – în urma acsetui proces Pătrășacu a fost condamnat la moarte și executat; vina a apaținut lui Gh. Gheorghiu-Dej, liderul comunist a României, care îl vedea pr Pătrășcanu ca un pericol pentru tronul lui; Pătășcanu se afla în pușcărie din 1948 (pe atunci Dej nu îl considera un pericol pt. el, dar îl ura, Pătrășcanu era carismatic; unul dintre motivele arestării din 1948 a fost că Pătrășcanu era cam naționalist); după ce Hrușciov a ajuns la putere în 1953, a stabilit că dipsutele dintre liderii comuniști să nu se mai încheie cu moartea adversarului.
În feb. 1954 avut loc una dintre cele mai mari căderi de zăpadă din istoria României; din cauza gheții formate sub zăpadă pe Bd. 1 Mai (azi Ion Mihalache), tramvaiele n-au putut cirula timp de 6 săpt!!!
Totuși, românii au avut o bucurie cu ocazia Crăciunului: au fost desifnțațe cartelele la alimente (cartelele la pâine au fost menținute până în 1962).
Dacă vă gândiți la reportaje de televiziune din acea perioadă, luați-vă gândul. Pe vremea aia nu exista în România televiune (emisiunile experimentale din perioada postbelică au început pe 23 aug. 1955, iar cele pt. public la 31 dec. 1956 – în 1956 s-a introdus televiziunea și în Australia – cu ocazia Olimpiadei); nici imaginile captate pe bandă magnetică nu existau – magnetoscopul [videomagnetofonul = Video Tape Recorder (V.T.R.)]; așa că singurele imagine erau captate pe peliculă
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
RF_tramvaie 1954 l 1-16.zip |
Mărime fișier: |
17.73 kb |
Descărcat: |
de 436 ori |
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Mar 21 Mar 2006 12:58:29 Titlul subiectului: 000 |
59224 |
|
Imi aduc aminte ca prin anii '90 pe podul Hasdeu erau niste dale de tramvai corespunzatoare a cam 20m cale dubla de tramvai... a mers tramvaiul pe acolo?
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Mar 2006 19:37:16 Titlul subiectului: |
59231 |
|
Pe Podul Hașdeu nu cred că au fost tramvaie; actualul Pod Hașdeu a fost construit după ce a fost desfințat tramvaiul pe cheiul Dâmboviței.
Iata liniile de tramvai 17-28.
Plus un T12 în culori:
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?attachmentid=90745&d=1142694179
Și liniile de autobuz 0-38 (0, 0b, 31, 32, 37, 3 din 1954.
Și ceva autobuze de pe liniile 31 și 32 în 1952 (autobuzele sunt "Skoda" Cazan).
http://www.computergames.ro/forum/attachment.php?attachmentid=90740&d=1142692743
În 1954 circulau în București următoarele tipuri de autobuze: "Renault" (sigur mai erau pe 40), "Soka" Cazan, "Z.I.S. (Z.I.L.)"-154 (electrobuz), precum și niște autobuze care trebuiau casate, dar care au fost modernizate
Imi poate spune si mie ce tipuri de autobuze mergeau pe ce linii in anii '70-'80?
De ce au bagat "Leyland" pe interurbane? Ca doar aveau motor englezesc!
Pe unde circula linia de tramvai E? Pe la Expozitiei?
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
RF_Autobuze 1954 Buc liniile 0-38.zip |
Mărime fișier: |
6.81 kb |
Descărcat: |
de 380 ori |
Descriere: |
|
Descărcare |
Nume fișier: |
RF_liniile tr 17-28 (1954).zip |
Mărime fișier: |
13.8 kb |
Descărcat: |
de 353 ori |
|
|
Sus |
|
|
jad
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 27/Noi/2020 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)
|
Trimis: Vin 24 Mar 2006 13:16:19 Titlul subiectului: |
59257 |
|
nokia2010 a scris: | Imi poate spune si mie ce tipuri de autobuze mergeau pe ce linii in anii '70-'80? | Linia 34 (ulterior(1981)134) desfiintata in 1986:
????-1971 Skoda RTO 706 articulate
1972-1974 Ikarus 180 articulate
1975-1980 Ikarus 280 articulate
1980-1986 DAC 117 UDA
Linia R1 (ulterior 300) infiintata in 1977, desfiintata in 1986 si reinfiintata in ianuarie 1990:
1977-1986 IK 4 (+ prototipul lui DAC 117 UDA prin 79-81)
Dubla in mare parte pe 34/134 si avea frecventa mai redusa ca acesta.
Linia 31/131:
1970-1974 Leyland
1974-198? IK 4
Nu stiu exact pana cand au circulat IK 4 dar cred ca si in 1989 mai circulau; cred ca ulterior a avut DAC 112 UDM dar nu stiu exact de cand. Alte pareri?
Linia 31R/331:
Infiintata prin 1974; a avut aceleasi vehicule ca si 131.
Linia 31 barat R/313:
Infiintata prin 1975;a avut initial Ikarus 280 apoi prin anii 80 DAC 117
Liniile 32 si 32 barat/132-232:
La inceputul anilor 70 aveau Leyland, nu stiu daca a avut ulterior IK4 dar linia s-a scurtat dupa cutremurul din 1977 si nu mai imi aduc aminte.
Linia 33/133:
197?-1975 Karosa SM11?
1975-? Roman 112 UD
Linia 35/135:
Ca 34/134; nu mai stiu exact daca a avut DAC 117; cred ca ultimele vehicule inainte de DAF au fost DAC 112 UDM.
Liniile 36 si 36 barat/136-236
Prin anii 1972-? aveau Karosa SM11 in ambele variante constructive. Ulterior nu mai stiu.
Linia 37/137:
Ca 34/134; totusi nu-mi amintesc exact daca a avut Ikarus 280; DAC 117 cred ca a avut oricum stiu ca dupa 1985-1986 liniile de Drumul Taberei au primit noile DAC 112 UDM. Alte pareri???
Linia 40/140:
Ikarus 180 si 280 ca 34/134. Posibil si DAC 117 dar nu mai sunt sigur de aceasta linie in anii 80. Stiu ca si-a redus mult frecventa si in final a disparut in anii 80.
Linia 79/179:
?-1976 Karosa SM11
1976-198? Roman 112 UD
Ulterior s-a transformat in linia de troleibuz 79.
Linia 104:
Infiintata prin 1973 a avut Karosa SM11 dar nu stiu exact cand a fost desfiintata
Linia 106:
Initial a avut Skoda RTO 706 scurte ulterior nu mai stiu; cred ca a fost desfiintata inainte de 1980.
Linia 72/172:
Tin minte Ikarus 180 varianta scurta; nu stiu de alte autobuze. Si linia asta a disparut cred mult inainte de 1986.
Linia 76/176:
Pana la desfiintare in 1986 stiu ca circulau IK4; nu stiu ce au fost inainte.
Linia 77/177/377:
Initial Skoda RTO 706 scurte; ulterior IK 4
Linia 78/178:
Initial Karosa SM11 mai apoi Roman 112 UD, ulterior cred ca DAC 112 UDM. Nu sunt sigur oricum nu-mi amintesc articulate pe aici.
Linia 119:
Stiu de Ikarus 280 articulate.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Vin 24 Mar 2006 16:45:37 Titlul subiectului: |
59266 |
|
178 a aparut prin 1982-83. A avut multa vreme IK4 (pana in 1989). Pana in 1992 a avut DAC 117. Intre 92 si 96 a avut DAC 112 si IK260. Din 1996 incepuse sa aiba si DE SIMOANE pe langa DAC si IK. Dupa 96 numai DE SIMON. In 2003 am vazut si un DAF (Castrosua) pe 178 ( nu stiu de unde rasarise). Cert e ca nu a circulat pe 178 decat putin timp (maxim o saptamana).
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 25 Mar 2006 11:54:52 Titlul subiectului: 0000000 |
59276 |
|
Ce-mi amintesc de cand eram mic: (anii '80)
Pe 101: "Dac" 112 U.D.M. si 117 U.D.A.
Pe 110: "Dac" 117 U.D.A.
Pe 129: "Dac" 117 U.D.A.
Pe 135: parca numai "Dac" 112 U.D.M.
Pe 182 si 282 parca erau "Dac" 112 U.D.M.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Sâm 25 Mar 2006 12:03:38 Titlul subiectului: |
59277 |
|
nokia2010 a scris: | Ce-mi amintesc de cand eram mic: (anii '80)
Pe 101: "Dac" 112 U.D.M. si 117 U.D.A.
Pe 110: "Dac" 117 U.D.A.
Pe 129: "Dac" 117 U.D.A.
Pe 135: parca numai "Dac" 112 U.D.M.
Pe 182 si 282 parca erau "Dac" 112 U.D.M. | Magheru/Piata Romana/P.Cosmonautilor (Lahovari) 1983-1985 (amintiri proprii):
129, 134, 172: 117UD
131, 231, 331, 377: IK4
300, 313: IK4 (nu sunt foarte sigur)
135, 235: 117UD (nu sunt foarte sigur)
126: IK4, uneori Roman 112
137, 368: 117UD
133: IK4
|
|
Sus |
|
|
mirciulina
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 21/Apr/2009 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 25 Mar 2006 15:51:16 Titlul subiectului: |
59278 |
|
Pentru ca mama lucra in Tei in 1989, iti spun ca pe 182 erau IK 4 - asta cu siguranta... despre 282 nu mai tin minte ... IK 4 astea au fost dotate cu celebrele bombe de gaz metan pe acoperis, pe de alta parte imi amintesc de zona de deasupra usilor - ruginita si parasudata ...e pe forum unul fotografiat la piata Presei Libere... tot prin zona circula si tramvaiul 16 - asta a fost pina in 89 si o buna perioada dupa Ep...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 25 Mar 2006 17:25:49 Titlul subiectului: |
59283 |
|
În 1985 știu că erau IK 4 pe linia 349. Își mai amintește careva de traseul liniei respective. Din câte știu, unul din capete era fie Otopeni, fie Băneasa.
|
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 00:09:39 Titlul subiectului: |
59322 |
|
349 era deservit de Ik-4 de la Nordului. Traseul era rapid (ca la toate liniile 3xx) : Piata Scanteii (Presei Libere) - Aeroport Baneasa - Aeroport Otopeni. Tin minte ca l-a luat odata numai ca sa ma plimb, dus intors, prin 1984 sau 85.
|
|
Sus |
|
|
jad
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 27/Noi/2020 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 09:02:58 Titlul subiectului: |
59327 |
|
Nu mai stiam de IK 4 pe 178. Dar sa stii ca 78/178 este o linie mult mai veche. Prin 1973 circula de la Sala Palatului la Podul Grant aproape pe traseul actual apoi continua pe Cal. Giulesti, apoi pe Bd. Constructorilor si facea dreapta pe Sos. Crangasi pana la capatul de linie Cart. Crangasi unde intorcea comun cu linia 38.
Dupa 1974/75 cand s-a construit Podul Ciurel si s-a realizat legatura dintre Crangasi si Militari prin sos Ciurel si str. Virtutii traseul s-a prelungit pana la Complex Apusului, deci traseul actual.
Intre Cal. Crangasi si Sos Ciurel autobuzele mergeau la dus pe str. Breaza iar la intors pe str. Ciuslea. Toata suprafata dintre Cal. Crangasi si Sos. Ciurel de astazi era ocupata de casele cartierului Crangasi.
|
|
Sus |
|
|
jad
Data înscrierii: 24/Mar/2006 Ultima vizita: 27/Noi/2020 Mesaje: 55 Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)
|
Trimis: Mar 28 Mar 2006 09:32:01 Titlul subiectului: |
59371 |
|
bercenicity a scris: | Imi aduc aminte ca prin anii '90 pe podul Hasdeu erau niste dale de tramvai corespunzatoare a cam 20m cale dubla de tramvai... a mers tramvaiul pe acolo? | N-a mers niciodata. Probabil a existat intentia de a reface linia de tramvai care mergea pe Uranus si 13 septembrie inainte de constructia Casei Poporului. Dalele alea au fost montate la constructia podului si ulterior au pus asfalt peste ele. nokia2010 a scris: | Pe unde circula linia de tramvai E? Pe la Expozitiei? | E(de la Expozitie) era o linie speciala care functiona (uneori) in timpul targurilor/expozitiilor organizate la actualul Romexpo.
Linia pornea de la Gen. Berthelot (fost Nuferilor) comun cu liniile 6,10 si mai tarziu 45 si avea traseu comun cu 6 si 10 pe Cal. Grivitei. De la intersectia cu str. Clabucet mergea pe Clabucet si Bd. Expozitiei pana la un capat de linie special construit (astazi disparut) aflat pe locul parcarii dintre World Trade Center si Camera de Comert a mun. Bucuresti.
De la acest capat de linie s-a construit, peste trotuar, in anii 85 o bucata de linie pana la mica "gara" cu 2 linii din Romexpo (si aceasta disparuta intre timp).
Pe acest tronson de linie de cateva zeci de metri au fost tractate toate V3A/V2A care s-au trimis in celelalte orase intre 85-90. Apoi cu ajutorul macaralelor erau transbordate pe vagoanele platforma stationate pe linia alaturata.
Datorita acestor lucrari si disparitiei liniei de pe cal. Grivitei ultima data cand E, botezat 55 dupa 1981, a mai circulat a fost comun cu 45 apoi acelasi traseu dar cu intoarcere la P-ta Presei comun cu 41.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 28 Mar 2006 09:51:44 Titlul subiectului: |
59372 |
|
Ba nu cred ca au fost puse in vederea unui eventuale linii de tramvai. Daca imi aduc bine aminte, chiar erau trei linii de longrine d-alea, paralele. . .
Longrine d-astea, scoase odata cu refacerea unor linii, au fost folosite in multe locuri pentru "consolidarea" carosabilului. De exemplu, in intersectia de la McDonald's Polizu (intersectia intre liniile de troleibuz 65/79/86/97 si cele de tramvai 20/24/42). Un alt exemplu, Fabrica de paine Spicul, unde aproape intreaga curte e pavata cu astfel de longrine...
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|