Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Mar 13 Dec 2005 15:48:55 Titlul subiectului: Autobuze Neoplan |
6776 |
|
Neoplanurile sunt unele din cele mai bune autobuze, spun eu. Am calatorit cu un autocar Neoplan si cu un autocar Mercedes, dar nu se pot compara cele doua modele. Neoplanul mergea foarte lin pe sosea, chiar si pe un drum cu gropi (cum era E60 in 99 in Jud. Mures), in timp ce Mercedesul se leagana ca un vapor...
|
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Mar 13 Dec 2005 16:14:40 Titlul subiectului: |
6784 |
|
Asa arata un autobuz Neoplan produs de grupul NEOMAN (Neoman=Man+Neoplan) si daca va uitati cu mai multa atentie veti observa ca s-au imprumutat multe elemente de la MAN.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 10 Sep 2006 10:32:44 Titlul subiectului: |
33071 |
|
Neoplan este detinut de MAN, insa licenta cumparata de fabrica din MINSK este pt. Neoplan 4016:
Neoplan N4016:
Sursa: http://n4016.webpark.pl/n4016.htm
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 24 Ian 2007 01:06:41 Titlul subiectului: |
44532 |
|
1. Având în vedere că Neoplanul formează un grup împreună cu MAN-ul, aduc în discuție codificarea autobuzelor respective:
-N=podea joasă
-G=articulat
-S: din câte am observat, autobuzele a căror cod cuprinde litera S (chiar la început) nu au podea joasă. Care este cuvântul german a cărei inițială e S și cum se traduce?
-L: nu sunt articulate: De la ce cuvând vine L-ul și cum se traduce cuvântul respectiv?
2. Aduc în discuție o sintagmă, chiar dacă am deschis un topic pe tema respectivă (eventual, ideea respectivă să fie mutată acolo)., Este vorba de Lion's City. Traducerea corectă ar fi Orașul Leului, dar, logic vorbind, este mai degrabă Leul Orașului. cum, de altfel, am intitulat topicul deschis de mine. Același tip de sintagmă, dar cu a doua parte diferită, apare și în cazul MAN-urilor brașovene: Lion's Classic. Ca și în cazul precedent, traducerea corectă nu coincide cu logica. Cred că majorității dintre voi nu ați fi de acord cu traducerea Clasicul Leului. Asta ca să nu mai vorbim că designul modelului SG 313 este mult mai puțin rafinat ca cel al modelului NG 313 care, trebuie să recunoaștem că este o bijuterie.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 22:54:25 Titlul subiectului: |
75206 |
|
Unde e motorul?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.44 kb |
Vizualizat: |
de 21779 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
24.39 kb |
Vizualizat: |
de 21779 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
blood13
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2018 Mesaje: 110 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Feb 2007 23:18:10 Titlul subiectului: |
75211 |
|
Motorul e in fata, langa sofer (Roman A8 style):
Neoplan a scris: | Engine: MAN D0836 LOH, Euro 3, Rating: 162 kW @ 2,400 rpm. Cylinder arrangement: 6 cylinders, vertically in line, Bore/stroke
108/125 mm, Displacement 6871 cm3, Torque: 820 Nm @ 1,450 rpm, Compression ratio: 18:1. Vertical, front mounted,
water-cooled, four-stroke diesel engine with direct injection, exhaust-gas turbocharging and intercooling. Electronically
controlled diesel injection (EDC). Low-noise, environmentally compatible; | Din descrierea puntilor inteleg ca tractiunea este pe fata, prin planetare:
Neoplan a scris: | Axles:Rear axle: NEOPLAN axle with KESSLER LO 81 wheel head. Independent suspension; Front axle: KESSLER LT
51 PL 377. Planetary rigid driven steering axle gear Ratio: i = 7.33 |
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 03 Feb 2007 01:54:26 Titlul subiectului: |
75219 |
|
Un amanunt extrem de interesant, l-am remarcat: in Elvetia sunt obligatorii filtrele anti CO2. Asta reduce mult poluarea. Ar trebi introdus asa ceva si la noi. Acum intrebare: aceste filtre vin in dotarile standard? Intrebarea este legata, desigur de achizitionarea la Bv a unui numar mare de astfel de masini, unele chiar articulate.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 03 Feb 2007 01:58:20 Titlul subiectului: |
75220 |
|
Citat: | Din descrierea puntilor inteleg ca tractiunea este pe fata, prin planetare | Și, totuși, e ceva ciudat:
1. Planetare rigide. Sintagma respectivă arată că pinionul de atac al diferențialului nu se află pe arborele secundar al cutiei de viteze; între cutia de viteze și diferențial ar exista un cardan scurt. Și, totuși, de ce se precizează în mod expres existența planetarelor dacă acestea sunt rigide, ca și în cazul majorității autobuzelor? Până în prezent, am auzit de suspensie independentă în cazul unei axe motoare:
-la un model de Saviem care folosește tripode (de 5 ori mai mari ca cele de Dacie, conform spuselor lui Kaleun)
-la modelul Mercedes O 520, cunoscut cu denumirea de Cito; uitați-vă la roțile din spate ale midibuzului respectiv
2. Nu se spune nimic de angrenajele planetare din butucii roților
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 03 Feb 2007 20:22:32 Titlul subiectului: |
75290 |
|
Vezi ca esti un pic pe aratura. Eu inteleg explicatia aia ca fiind punte fata rigida, cu rotile antrenate de semiarbori planetari. Desi mai exista si varianta sa fie o punte ca asta:
Site-ul producatorului e asta: http://www.kessler-axles.de/englisch/produkte/achsen/achsen.html
Daca dai jos cateva specificatii de produs, poate gasesti si puntea folosita de neoplan/.
|
|
Sus |
|
|
Fanu
Data înscrierii: 30/Iul/2006 Ultima vizita: 04/Feb/2007 Mesaje: 17 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 03 Feb 2007 20:44:13 Titlul subiectului: |
75295 |
|
OAB a scris: | Unde e motorul? | Motorul este deasupra puntii fata, intre scaunul soferului si cabina pasagerului. El este disimulat sub un fel de "dulap" de inaltime medie, plasat in fata cabinei pasagerilor.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 26 Iun 2007 07:57:52 Titlul subiectului: |
79840 |
|
Un Neoplan în fața gării Suceava Burdujeni.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.47 kb |
Vizualizat: |
de 21377 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.86 kb |
Vizualizat: |
de 21377 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Mar 26 Iun 2007 08:43:40 Titlul subiectului: |
79841 |
|
asta e unul dinainte de 1988 (faruri de MB 220/230, dupa aceea au aparut farurile mici, patrate, ca la Cityliner) si este in culorile BVG... cand am fost la Berlin in 1999 mai circulau prin Prenzlauerberg... in 2002 si 2006 disparusera!
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Vin 29 Iun 2007 23:37:40 Titlul subiectului: ab |
79951 |
|
Neoplan N316-3...nimic straniu cu masina in sine...decat unde e facuta poza..si numarul de germania?...nici acum nu inteleg de ce turistii nemti vin cu autobuzul intreg in New York..acum intrebarea...de ce nu puteau sa inchirieze ceva local?...poate stie cineva...(poza nu e trucata)
Din ce auzisem sunt firme la nemti care fac excursii cu autocarul prin diferite continente...aici alta firma, al Neoplan..un S 516SHD, alta data dar tot aproape de NYC, in Hoboken NJ...am sarit din tramvai cand l-am vazut
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
383.52 kb |
Vizualizat: |
de 21097 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
401.65 kb |
Vizualizat: |
de 21019 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bogdan17
Data înscrierii: 09/Iul/2008 Ultima vizita: 04/Dec/2015 Mesaje: 235 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 08 Ian 2010 23:00:19 Titlul subiectului: |
122092 |
|
Autobuzul urban ideal!
Sursa:www.neoplan.com
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.6 kb |
Vizualizat: |
de 18716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.21 MB |
Vizualizat: |
de 18716 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
31.12 kb |
Vizualizat: |
de 18716 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|