|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
wyk
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Mar/2007 Mesaje: 8 Locație: (Canada)
|
Trimis: Vin 24 Feb 2006 16:16:37 Titlul subiectului: *Televiziune în troleibuz! |
58659 |
|
Atenție, urmează stația Piața Universității. Temperatura aerului este de 15 grade Celsius. În acest moment trecem prin fața Teatrului Național”, unde se joacă “Scaunele” de Eugen Ionesco”. Nu este o utopie, ci o realitate care se petrece la noi în țară, în premieră mondială: troleibuzele de pe trei linii din București au fost echipate cu un sistem de televiziune prin GPS care rulează emisiunile în funcție de locul exact în care se află fiecare mijloc de transport în comun în parte!
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 24 Feb 2006 16:25:03 Titlul subiectului: |
58660 |
|
Care linii sunt, de fapt, 4 și anume liniile 69, 71, 91 și 93.
Oricum, nu mai e ca la început, când se dădeau știri... chiar dacă se repetau din 15 în 15 minute (deci pe 69 te plictiseai de la un cap la altul...vedeai de 4 ori). Nu am auzit vreodată să anunțe ce piesă se joacă la Teatrul Național, Teatrul Mic sau orice alt teatru de pe traseele respective.
În afară de Teatrul Național, Palatul Cotroceni, Complexul Studențesc Leu, Direcția de Taxe și Impozite a sectorului 6 și Centrul de asistență pentru întreprinzători al aceluiași sector nu se anunță alte ,,obiective".
Sistemul este format dintr-un calculator cu monitor LCD. Unitatea se găsește în cabina șoferului. Informațiile sunt descărcate dintr-un laptop la capetele de linie Valea Argeșului și Valea Ialomiței, odată la câteva ture. Sistemul GPS stabilește când să ruleze fiecare fișier (de exemplu, descrierile stațiilor sunt introduse de la capăt, însă sistemul hotorăște când să le afișeze).
|
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Vin 24 Feb 2006 16:30:28 Titlul subiectului: |
58661 |
|
Au GPS?... credeam ca folosesc tot sistemul cu numaratul statiilor...
GPS este doar pt pozitionare, ora exacta si nu si pentru alte transmisii de date...
Sistemul GPS este al armatei SUA, si nu este logic ca ei sa se complice cu lucruri comerciale ieftine cum ar fi transmisa de (alte) date...
Programele sunt difuzate in functie de locatie... cine a facut poze cu trelebuzele respective poate ne arata si antena GPS
|
|
Sus |
|
|
dexter23
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 144 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 24 Feb 2006 19:31:45 Titlul subiectului: |
58667 |
|
Din ce am auzit, RATB nu a platit NIMIC pentru echiparea troleibuzelor cu televizor.
Informatiile sunt mai nou trimise 100% prin GPRS. Nu se mai incarca la capatul de la Valea Argesului, am vazut ca datele nu sunt stocate pe calculatorul de pe fiecare troleibuz, sau cel putin nu toate... pentru ca facea un fel de 'buffering' in momentele in care se primeau datele... GPS este doar pentru localizare.
Precizari tehnice : Calculatorul, daca se poate asa, este echipat cu sistem SUSE (care este gratis) si are legatura directa cu echipamentul de sonorizare si de afisat statii din troleibuz....
Deficiente (dupa mine): In unele troleibuze se aude foarte incet si acest echipament nu isi are rostul pentru ca oamenii nu pot auzi nici stirile si nici reclamele (care sunt de fapt scopul acestor televizoare si pe care se iau bani grei deoarece au un public, zic eu, garantat).
Eu stiam ca GPS permite si transferul de date, se poate sa nu trimita toate secventele dar cel putin cele cu statiile sunt transmise prin GPS ....
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 28 Feb 2006 13:49:32 Titlul subiectului: |
17159 |
|
Sistemul in sine mi se pare destul de interesant. În calitate de simplu calator, mi se pare destul de interesanta ideea cu anuntarea statiilor si prezentarea catorva informatii legate de zona strabatuta. In primele zile de functionare ale sistemului dadeau si un fel de stiri pe scurt, acum vad ca par sa dea mai mult un fel de curiozitati, un fel de informatii interesante despre diverse lucruri.
Sistemul sufera insa de monotonie pentru ca informatiile se reiau mult prea des, pentru cineva care parcurge intregul traseu, mai ales la o ora de varf, e destul de stresant.
Sistemul are putea "produce" ceva daca RATB ar reusi sa atraga eventuali doritori de publicitate.
Momentan am vazut diverse "reclame" interne ale RATB, reclame fie la abonamente, fie la . . . scoala de soferi proprie, clip in care te puteai delecta cu imagini cu Ikarus-ul SCOALA #207.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
25.48 kb |
Vizualizat: |
de 28156 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.02 kb |
Vizualizat: |
de 28156 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.36 kb |
Vizualizat: |
de 28156 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 04 Ian 2007 11:47:56, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mar 28 Feb 2006 14:06:30 Titlul subiectului: |
58769 |
|
Este o investitie buna, DELOC necesara in conditiile actuale, dar ma rog...cum am mai spus: implementare de dragul tocarii banilor.
Acum referitor la informatii: Pe acel TV trebuia sa vezi harta traseului cu statia urmatoare ingrosata. Daca vor stiri, sa faca mai bine un post de radio pentru circulatia auto, un post care sa vorbeasca de aglomeratii, de radare, de alte informatii de trafic, de schimbari de linii, trasee, ale RATB si ale Metrorex, de chestiuni utile pe moment. Informatii despre piesele de la National se scriu in 99% din ziare, in multe site-uri pe internet si pe TVR Cultural, platit din abonament. Cultura si informatia culturala nu se iau de pe buda sau de pe scaunul din troleul care pute. Acolo trebuie un sistem de informare pragmatic:
- statii
- harta traseu
- audio: un radio cu info din trafic si transport in comun.
Dar evident aceste lucruri inca nu sunt necesare, sunt alte lucruri de facut cu banii aia. Inca putem sa ne folosim mintile si sa stim unde mergem... nu sa fim dusi de mana de o masinarie.
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Lun 27 Mar 2006 16:21:03 Titlul subiectului: Primul autovehicul cu acest sistem a fost DAF #904 |
59340 |
|
Prima linie pe care a funcționat acest sistem a fost 449, desființată și de curând reînființată, dar lungită...
Adăugați la ea cele 4 linii de troleibuz și veți vedea că avem 5 linii în București cu astfel de sistem.
Hai să lămurim lucrurile.
În cunoștință de cauză fiind, iar autobuzul respectiv (#904) fiind sub ochii mei și, într-o mică măsură, în administrarea mea (nu, nu sunt șofer pe el, dar îi cunosc pe șoferi), pot să vă spun că acel sistem NU ARE NICI O LEGĂTURĂ CU GPS-ul. Cineva spunea că respectivul calculator se încarcă la fiecare cap de linie. În prima fază a funcționării sistemului, cea experimentală, calculatorul era actualizat în fiecare dimineață în autobază. Acesta era ritmul de actualizare. Este posibil ca acum să se actualizeze la cap de linie, deși, în afară de capetele liniei 41, eu nu cunosc nici unul dotat cu astfel de servere. Dar, mă rog... nu le pot ști eu pe toate.
GPS-ul încă nu funcționează în București. Soft-ul care trebuie să asigure legătura între serverul central, calculatoarele din garaje și vehicule are probleme. Dacă vreți să știți de ce are probleme, vă spun doar atât: respectivul soft este brazilian. Au fost probleme mari privind instalarea lui pe calculatorul din autobază, calculator care este unul obișnuit, în sensul că ultima versiune de Need for Speed nu poate rula pe el din lipsă de resurse. Probleme au fost - ghiciți unde - la codul de activare. Adică acolo unde noi, utilizatorii de rând, folosim un Serial Number sau un mic progrămel denumit Keygen, cu care activăm programele favorite. Ei bine, în cazul unui astfel de soft nu poate fi vorba de așa ceva, așa că instalarea a fost amânată cu o săptămână până la înregistrarea definitivă a soft-ului, înregistrare care nu a fost nicidecum gratuită, intrând în costul de achiziție, achiziție efectuată prin licitație, pe baza unor caiete de sarcini... poveste lungă, stufoasă și bogată în termeni precum "comision" și "șpagă".
Deci, ceea ce vedeți pe respectivele ecrane (ce mișto s-ar vedea așa ceva într-un UDM sau într-un troleibuz DAC 117, căruia îi scârțâie burduful...) nu sunt decât niște banale VIDEOCLIPURI înregistrate pe hard disk-ul calculatorului de pe vehicul, care la rândul lui e un calculator foarte slab care numai atât știe să facă: să ruleze videoclipuri.
Acest sistem funcționează cu succes în România încă din anii '80, pe avioanele Tarom. Vă spun tot din surse foarte sigure.
Într-adevăr, GPS-ul este un vis frumos și nimănui nu i se poate lua dreptul de a visa frumos.
Televiziune prin GPS?! N-au reușit ăștia să facă televiziune prin 3G, darmite prin GPS, unde costurile de utilizare a unui astfel de sistem militar sunt mari, iar justificările de utilizare trebuie să fie f.f. solide...
_________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 21 Sep 2006 12:20:49 Titlul subiectului: |
64623 |
|
De la o vreme nu mai anunta statiile ca inainte, se rezuma doar la stiri si reclame cretine. Imi placea la prima statie dupa Raul Doamnei, spre capataul lui 71, cand se anunta moale: "urmeaza statia... Posta!" Atat. Puteau s-o boteze altfel, sa-i zica Oficiul POstal 74 sau alta denumire.
Se va mai reveni la anuntatul statiilor, sau o sa ajunga sa fie de decor?
Ce mai, regie foarte reusita, program artistic cultural educativ pe care vrei nu vrei il inveti "ca pe apa" daca mergi de la cap la cap sau ceva mai mult de 6 statii...mai e reclama aia cu Ernest Maftei, care parca atunci cand ti-e lumea mai draga incepe sa hahaie...
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
LArSON
Data înscrierii: 30/Iun/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2009 Mesaje: 54 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 02 Apr 2007 10:59:19 Titlul subiectului: |
78035 |
|
Intre timp nu mai functioneaza. Se anuntau si statiile la inceput, chiar si intervalul de succedare si numarul de troleibuze pe traseu,
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 02 Apr 2007 15:41:20 Titlul subiectului: |
78037 |
|
De pe unele troleibuze au disparut complet ecranele Se pare că s-a renuntat la sistem...
|
|
Sus |
|
|
V3A-93
Data înscrierii: 24/Feb/2018 Ultima vizita: 02/Ian/2024 Mesaje: 71 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Sep 2018 00:05:15 Titlul subiectului: |
196529 |
|
Astăzi am mers cu un Ikarus de pe linia 86,și încă mai există un televizor,evident stins.
Credeam că a dispărut acest sistem.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|