|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 24 Iul 2012 22:49:38 Titlul subiectului: |
157612 |
|
andrei11 a scris: | Sunt de acord ca pentru cursele care ies din localitate, cu exceptia mijloacelor de transport care sunt considerate mijloace de transport in comun nu pot exista calatori in picioare, conform reglementarilor in vigoare. | Ce vrea sa spuna treaba cu "cu exceptia mijloacelor de transport care sunt considerate mijloace de transport in comun" ?!? Transportul judetean, interjudetean etc, adica ce iese in afara localitatilor, se face doar cu vehicule de transport in comun... Chiar si detestatele dube/maxi-taxi sunt tot mijloace de transport in comun, deci ce alte vehicule mai stii tu ca se folosesc si nu sunt mijloace de transport in comun?!?
Si de unde pana unde treaba ca mijloacele de transport public judetene au voie sa ia calatori in picioare?!? Ba din contra, am dat de o prevedere legala care tocmai ca mentioneaza explicit ca la transportul judetean si interjudetean nu se admit calatori decat in limita locurilor pe scaune: Citat: | Legea nr. 102/ 2006 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.109/2005 privind transporturile rutiere
67. Articolul 58 va avea următorul cuprins:
Art. 58. Constituie contravenții următoarele fapte:
ț) transportul de persoane pe un traseu județean, interjudețean sau internațional a mai multor persoane decât numărul de locuri pe scaune prevăzut în certificatul de înmatriculare | Deci: cand trecem de stadiul de basme?!? Stii, ai ramas dator si cu povestea cu senzorii care "numara" cate pantografe au intrat pe un macaz si cate au iesit...
andrei11 a scris: | Autobuzele urbane de tip "maxi taxi" (care nu sunt considerate mijloace de transport in comun) pot lua (prin lege) un numar maxim de 22 persoane (am mai discutat acest aspect, nu mai reluam, am dat si literele de lege), deci practic maxim 4 persoane in picioare. | Maxi-taxi urile NU sunt autobuze URBANE... din nou spui prostioare... Microbuzele sunt doar "autobuze". NU URBANE!!! Conform legii, autobuz urban este "autobuz la care majoritatea locurilor sunt în picioare" (vezi alt topic, tot aici, la Petitii/Legislatie).
Pe de alta parte, te folosesti de o definitie veche a microbuzului pe care oricum o interpretezi gresit. Acolo scrie ca in categoria "microbuz" se incadreaza vehiculele cu o capacitate de maxim 22 de persoane, ceea ce NU inseamna ca fiecare microbuz poate indesa si calatori in picioare! Dupa interpretarea ta gresita, daca un microbuz are 17 locuri pe scaune, el ar avea "voie" sa ia si 5 calatori in picioare, nu?!? Ei bine, NU!
Microbuzele sunt autorizate pentru un anumit numar de locuri, sa zicem 17. Ei, la majoritatea dubelor de la noi numarul maxim de locuri=numarul de locuri pe scaune si ATAT! Nici macar un calator in picioare.
De altfel, exista obligatia ca in partea din fata a vehiculelor de transport public sa fie afisata o placuta/autocolant care sa contina numarul de locuri pe scaune, numarul de locuri in picioare, numarul de locuri pentru fotolii rulante si numarul TOTAL de locuri. Daca veti avea ocazia, veti vedea ca autobuzele, troleibuzele etc respecta asta, ba chiar si unele microbuze. In schimb, ce sa vezi?!? Majoritatea dubelor/maxi-taxi nu au sau nu mai au acele inscriptii, ca nu cumva natararii transportati sa vada, sa inteleaga si sa se revolte contra celor care ii trateaza ca pe vite... Si in actele microbuzelor vei vedea ca nu au locuri in picioare andrei11 a scris: | Pentru a putea efectua transport de persoane in regim urban cu persoane in picioare, singurul element cu care trebuie dotat autovehiculul respectiv este sa aiba bare de sustinere. (si are ).
Pentru ca un autovehicul sa fie considerat autovehicul pentru transport in comun al persoanelor, trebuie :
1) Sa aiba bare de sustinere (asta au toate)
2) Sa aiba usi pentru schimbul rapid al calatorilor care urca si/sau coboara, deci minim 2 usi. ( maxi taxi - urile nu au, de aceea ele nu pot fi considerate autovehicule pentru transport in comun ). | Te rog, nu mai fabula! NU are nicio legatura cu cele 1, 2 sau x usi!
Iti vine sa crezi ca in legislatia europeana, careia ne aliniem si noi, exista o anexa (am atasat documentul, l-ai citit?) care stabileste cate usi trebuie sa aiba un vehicul functie de diversi parametri, ori pentru dubele noastre nici vorba de obligatie de 2 usi! Si, ca sa "adancim", ce sa vezi, dubele astea "normale" au chiar 4 sau 5 usi! Usa soferului, usa dreapta fata, usa glisanta laterala, usa spate (care am impresia ca e punctata chiar ca 2 "usi", fiind din 2 canate)... deci asta cu usile e iar un basm de-al tau... andrei11 a scris: | nu mai insistati cu cele 22 persoane (deci 4 in picioare) pentru maxi taxi, s-a discutat / lamurit acest aspect, asa scrie in lege, asa facem. | De ce insisti pe o pista gresita?!? Asa cum o spui tu, ar rezulta ca orice cotineata are cateva locuri pe scaune, iar fiecare sofer/proprietar are dreptul sa "completeze" pana la 22 de calatori. Ei, ce sa vezi, nu e asa! Intelegi gresit! Ei vor sa defineasca categoria, adica orice vehicul cu capacitate intre 9 si 22 locuri e microbuz, adica si ala cu 9, si la cu 13, si ala cu 17, si ala cu 22. Atat! Numarul de locuri pe scaune si in picioare e clar definit si poate fi/este de multe ori mai mic de 22, adica capacitatea maxima a unui microbuz este 17, 19 etc, nici vorba de 22 generalizat!
Tu intelegi cumva, gresit desigur, ca orice duba are 22 locuri, insumate, pe scaune si in picioare?!? Ei, bine ... NU!
Legat de treaba cu usile, iata un extras din "Directiva 2001/85/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 20 noiembrie 2001 privind dispozitiile speciale aplicabile vehiculelor destinate transportului de pasageri care au mai mult de opt locuri pe scaune in plus fata de locul conducatorului auto".
Daca doresti, continuam, dar hai sa discutam "pe text"... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 25 Iul 2012 00:38:02 Titlul subiectului: |
157617 |
|
Mult stimate coleg,
Asa cum ai precizat te rog frumos sa vorbim numai pe litera legii si nu basme.
Din pacate chiar tu care ceri respectarea legii ne ametesti cu tot felul de basme.
1)Stii, ai ramas dator si cu povestea cu senzorii care "numara" cate pantografe au intrat pe un macaz si cate au iesit....
Nu inteleg la ce te referi. Evident ca acel senzor numara pantografele, la fel cum face o bariera de intrare / iesire dintr-o parcare care numara locurile din parcare ramase libere. E banala numaratoarea aceasta. Se invata la facultate, eu prin anul V am invatat cum se procedeaza.
2) ORDINUL MLPTL Nr : 458 / 2002 ANEXA 1
Definitii, Abrevieri
microbuz ( midibuz ) autovehicul destinat prin constructie transportului a 10 - 17 persoane pe scaune, inclusiv al conducatorului auto, dar nu mai mult de 22 persoane pe scaune si in picioare.
Ca sa nu incarcam cititorii cu o demonstratie pe 10 pagini, te rog combate-ma la afirmatia de mai sus.
Daca nu o faci pe texte de lege imi pare rau dar o sa-ti dau ignore.
Asadar - astept contraargument pe texte de lege la faptul ca maxi taxiul nu are voie sa ia in regim urban 22 persoane - pe scaun si in picioare.
Numai dupa un contraargument de-al tau si numai pe un text de lege voi continua discutia. Daca o sa ne ametesti iar cu basme fara referire la o lege discutia se inchide.
Este posibil sa fi aparut o lege noua fata de citatul de mai sus, atunci voi recunoaste ca ai dreptate, dar va trebui s-o publici pe forum.
Te astept cu lamuriri.
Ca sa nu mai scrii sute de randuri fara nici un suport legal, te rog frumos numai atat :
Legea ( legile ) articol / text care sa-mi combata afirmatia mea cu cele 22 persoane pe scaune si in picioare.
PS : In momentul in care eu am transformat o duba de marfa in una de persoane intr-un atelier agreat RAR si dupa o documentatie agreeata RAR, duba mea este una de persoane.
Producatorul certifica faptul ca transformarea dubei de marfa in una de persoane se poate face, sasiul si restul componentelor caroseriei / motorului / transmisiei suportand ambele variante.
Daca te legi de expresia destinat prin constructie te anunt de pe acum ca discutia se inchide.
Repet:
Producatorul certifica ca sasiul / motorizarea / transmisia poate fi folosita atat la varianta Cargo cat si cea de persoane
RAR certifica ca transformarea dubei este perfect legala.
Hai sa o luam si altfel, asta ca sa ajut discutia, evident.
Sa presupunem ca am din constructie un maxi taxi de persoane, deci din constructie. Demonstreaza-mi ca nu am voie sa iau in regim urban maxim 22 persoane - pe scaune si in picioare, ca asa scrie in lege, pe scaune si in picioare..
Deci lasa dubele transformate, ca intram in alte discutii. Dubele care ies din constructie ptr transportul persoanelor, din astea avem in dotare.
Nota
Acum e dimineata si noaptea este un sfetnic bun.
Catalin, hai sa incercam abordarea acestei dispute din alt punct de vedere.
Incepe tu cu un articol de lege, sau cu un manunchi de articole de lege din care sa rezulte ca maxi - taxiurile nu pot fi folosite pe post de mijloace de transport in comun orasenesti.
Rugamintea clara este sa discutam numai pe articole de lege si nu cu comentarii personale rezultate din rationamente false.
Eu am inceput cu respectivul articol de lege pentru ca ceva mai sus in extrem de multe randuri ( aproape pe o jumatate de pagina A 4 ) m-ai acuzat ca maxi taxiurile nu pot transporta in regim orasenesc persoane in picioare.
Asadar astept cu interes real sa deschizi tu disputa, DAR NUMAI PE ARTICOLE DE LEGE.. Te anunt in mod direct ca daca faci comentarii fara sa pui legea in fata discutia se inchide de la sine.
Si este mai usor de urmarit de cei interesati care evident nu sunt cu totii experti in transportul de persoane. |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 25 Iul 2012 08:26:55 Titlul subiectului: |
157619 |
|
Pai explicatia porneste chiar de la definitia citata de tine, pe care insa tu o interpretezi total gresit. andrei11 a scris: | microbuz (midibuz) autovehicul destinat prin constructie transportului a 10 - 17 persoane pe scaune, inclusiv al conducatorului auto, dar nu mai mult de 22 persoane pe scaune si in picioare. |
Chiar citatul pus de tine arata ca un vehicul de transport persoane care are o capacitate de maxim 22 persoane pe scaune si in picioare este incadrat in categoria microbuz/midibuz. Adica daca ai un vehicul cu 22 persoane pe scaune si in picioare, atunci e incadrat ca microbuz, dar si daca ai un vehicul cu 10 locuri pe scaune si in picioare el tot microbuz este.
O repet, tu intelegi GRESIT cum ca orice microbuz are dreptul sa care 22 de pasageri, cativa pe scaune + restul pana la 22 in picioare, ceea ce e FALS.
Microbuzele au trecut un numar maxim de locuri pe scaune, in picioare si in total.
Foarte multe microbuze au autorizat un numar total de calatori mai mic de 22, adica microbuze de 19, de 16 locuri etc.
Insasi baza discutiei e subreda din moment ce tu pornesti de la o premiza gresita din cauza interpretari total eronate a paragrafului citat chiar de tine...
Uite, o noua "prostioara" pe care ai debitat-o, ai spus ca andrei11 a scris: | Autobuzele urbane de tip "maxi taxi" (care nu sunt considerate mijloace de transport in comun) pot lua (prin lege) un numar maxim de 22 persoane (am mai discutat acest aspect, nu mai reluam, am dat si literele de lege), deci practic maxim 4 persoane in picioare. | Pai ce sa vezi, ia uite ce scrie in Legea 92/2007: Citat: | Capitolul II - Serviciile de transport public local de persoane, Sectiunea 1 - Serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate
Art. 4
(1) Este considerat serviciu de transport public local de persoane prin curse regulate transportul public care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
[ . . . . . .]
d) se efectueaza de catre operatorul de transport rutier sau transportatorul autorizat cu mijloace de transport in comun, respectiv cu autobuze, troleibuze, tramvaie sau metrou, [ . . . ] | Ei, ca sa vezi! Deci si de aici afli ca microbuzele sunt mijloace de transport in comun... asta n-a mai contestat-o nimeni. Pana la tine...
Ca daca n-ari fi, n-ar avea ce cauta in transportul public... Dar aici te sustin, daca ii convingi pe tantalaii de prin primarii, ARR si altele ca microbuzele nu sunt mijloace de transport in comun, iti fac cinste... _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Iul 2012 08:48:29 Titlul subiectului: |
157644 |
|
ORDINUL M.L.P.T. Nr 211 din 11 februarie 2003
Pentru aprobarea reglementarilor privind conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca vehiculele rutiere in vederea admitetii in circulatie pe drumurile publice.
Anexa 1
DEFINIREA CATEGORIILOR SI TIPURILOR DE VEHICULE
Categoria M AUTOVEHICULE AVAND CEL PUTIN 4 ROTI CONCEPUTE SI CONSTRUITE PENTRU TRANSPORTUL DE PASAGERI.
2.2 Categoria M 2 Vehicule concepute si construite pentru transportul de pasageri care au in afara scaunului conducatorului mai mult de 8 locuri pe scaune si o masa maxima ce nu depaseste 5 tone.
2.3 Categoria M 3 Vehicule concepute si construite pentru transportul de pasageri care au in afara scaunului conducatorului mai mult de 8 locuri pe scaune si o masa maxima ce depaseste 5 tone.
2.6
Pentru autovehiculele din cartegoriile M 2 si M 3 care au o capacitate de transport de cel mult 22 de pasageri, exclusiv conducatorul auto se definesc urmatoarele 2 clase
Clasa A : Vehicule concepute pentru transportul pasagerilor in picioare ; vehiculele din aceasta clasa sunt echipate cu scaune si cu spatii pentru pasageri in picioare.
Clasa B Vehicule care nu sunt concepute pentru transportul pasagerilor in picioare ; vehiculele din aceasta clasa nu au au spatii pentru transportul pasagerilor in picioare.
Mici comentarii strict la subiect.
Putem avea un autovehicul de 22 locuri din Clasa B, sunteti de acord cu acest aspect, nu-i asa ?
Acest autovehicul trebuie sa fie dotat si cu un culoar de acces catre scaune, este logic.
Pentru ca autovehiculul a fost conceput numai pentru transport pasagerilor pe scaune acest culoar este foarte ingust, el neindeplinit decat rolul de a permite unei singure persoane pe rand accesul la scaun. ( acces in sir indian).
In schimb vehiculele din Clasa A ar trebui sa fie dotate cu un culoar care pe langa faptul ca are rolul de a repartiza calatorii la scaune are si rolul de stationare al calatorilor in picioare, deci trebuie sa fie mult mai lat, sa permite cel puti ca 2 persoane sa stea in paralel pe el.
Ceea ce la maxi – taxi nu se intampla, culoarul fiind ingust.
Eu trag concluzia de aici ca maxi taxi nu ar trebui sa transporte persoane in picioare.
Nu stiu de ce nu gasesc acum, dar promit sa caut in continuare, pentru ca un autobuz sa indeplineasca rol de autobuz pentru transportul in comun al calatorilor trebuie sa i se asigure o suprafata corespunzatoare a usilor pentu a putea permite incarcarea / descarcarea rapida a pasagerilor in statii.
Nici aceasta conditie nu este indeplinita de autobuzele de tip maxi taxi, cu toate ca pornim de la ideea ca nu avem calatori in picioare. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Iul 2012 10:04:25 Titlul subiectului: |
157648 |
|
Legea este proasta si plina de ambiguitati. De ce nu sunt interzise definitiv microbuzele pentru transportul regulat de calatori ? Sa fie folosite doar pentru transferul pasagerilor de la aeroport la hotel sau in excursii, dar nu in transportul de zi cu zi ?
Apropos, legea prevede obligativitatea opririi in anumite statii, acestea sa fie cu placute sau alte mijloace de informare privind orarul de circulatie al vehiculelor ? Asa ar trebui sa fie intr-o tara civilizata. Eu afirm cu tarie ca legile sunt PROASTE si ar trebui schimbate. Apropo, de ce aperi microbuzele ai rude care lucreaza in domeniu ? Ai afaceri in domeniu ?
Iata ce "performante" reusesc transportatorii cu microbuze: http://www.rtv.net/un-microbuz-a-fost-lovit-de-tren-patru-pasageri-din-masina-au-fost-raniti-video_37227.html
Citat: | Un microbuz a fost lovit de tren. Patru pasageri din mașină au fost răniți
Un accident grav a avut loc în Argeș. Un microbuz de călători a fost lovit de un tren, iar patru persoane au fost rănite. Șoferul susține că motorul i s-a oprit chiar pe calea ferată.
Persoanele rănite în accident au fost transportate la Spitalul din Pitești, informează România TV. Șoferul spune că i s-a oprit motorul chiar în momentul în care traversa calea ferată.
Oamenii nu au mai avut timp să iasă din microbuz și au fost loviți în plin de un tren care circula pe ruta Pitești-Câmpulung Muscel. Accidentul s-a produs în localitatea argeșeană Drăghici. |
Au murit atatia oameni, chiar trebuie aparat cu atata ardoare acest sistem de transport in comun ? Chiar ti se pare normal ceea ce se intampla pe soselele noastre ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Iul 2012 10:22:29 Titlul subiectului: |
157650 |
|
Apropo, de ce aperi microbuzele ai rude care lucreaza in domeniu ? Ai afaceri in domeniu ?
Nu inteleg intebarea, este non sens
Exemplul tau cu accidentul nu are nici o legatura cu ceea ce discutam noi aici.
Parca soferii de microbuze ar fi o categorie speciala plina de defecte si daca ar fi fost orice in altceva de microbuz motorul ar fi functionat perfect. Ca parca numai ( unele ) microbuze au intretinerea deficitara.
Cred ca esti total subiectiv vizavi de aceste mijloace de transport.
Apropo, de ce aperi microbuzele ai rude care lucreaza in domeniu ? Ai afaceri in domeniu ?
Cred ca ultimul meu post incearca sa sugereze contrariul, nu inteleg de unde ai dedus ca am afaceri in domeniu !
O sa ma trezesc ca se va sugera ca fabrica Mercedes este cea mai buna din lume, cu exceptia microbuzelor care sunt sub orice critica. Asa cum ai formulat interventia ta oricine citeste articolul la aceasta concluzie ajunge.
-Sau microbuzele MERCEDES sunt calamitatea intruchipata a fabricii
-Sau soferii de microbuz sunt categorie handicapata psihic
-Sau de ce sa ne mai complicam, ambele puncte deodata.
La exemplul tau cu accidentul - si fara sa caut prea mult - iti dau exemple cu autobuze / autocare / camioane / autoturisme cu nemiluita, fara numar, fara numar, care s-au ciocnit cu trenuri / intre ele / cu alte mijloace de transport / cu copaci / cu pomi fructiferi / cu case / care au cazut in prapastii / blablabla. |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 06 Sep 2012 10:59:38 Titlul subiectului: |
158720 |
|
http://ampress.ro/stiri/ponta-cere-ministrului-transporturilor-sa-ia-masuri-impotriva-asa-zisilor-dubari/
"Ponta cere ministrului Transporturilor să ia măsuri împotriva asa-zisilor „dubari”
Publicat pe 5 septembrie 2012
Premierul Victor Ponta a solicitat miercuri, în cadrul sedinței de Guvern, ministrului transporturilor Ovidiu Silaghi ca, împreună cu Autoritatea Rutieră Română (ARR) să ia măsuri împotriva transportatorilor neautorizați sau cu autorizații obținute în mod dubios, cunoscuți de public si drept „dubari” (de la microbuzele cu care efectuează transportul de persoane si care au aspectul unor dube, n.r.). „O să vă rog domnule ministru să vedeți împreună cu ARR-ul ce se întâmplă cu toate acele microbuze fără autorizație sau cu autorizații obținute cu tot felul de spăgi, care ne duc în situația de a avea victime si oameni care mor”, i-a spus Ponta lui Silaghi. „Să stiți că duminică, m-a informat dl ministru de interne, am avut cea mai mare rată de accidente de anul acesta – 15 decedați, 15 oameni care au murit într-o singură zi numai în accidente rutiere. Si trebuie să vedem ce se întâmplă cu microbuzele astea!”, a adăugat primul ministru.
A.M.PRESS" _________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Matei Melinte
Data înscrierii: 09/Oct/2015 Ultima vizita: 14/Mai/2024 Mesaje: 190
|
Trimis: Sâm 13 Mai 2017 17:16:15 Titlul subiectului: |
190030 |
|
Exista societati care detin dube. Masinile acestea NU au ce cauta pe trasee. Dubele sunt pentru marfa, nu pentru oameni.
Daca le consideri parte a unui "transport civilizat", atunci Republica Moldova si Rusia au cel mai civilizat transport public, cu dube ruginite si degradate fizic si moral. "Astia cu dubele" vor sa ne ingroape troleibuzul din Piatra Neamt. Ei merg cu masinile ticsite si golesc statiile, facand troleibuzul inutil. Prea mult am inghitit asa ceva.
Cu pretul linistii familei si al razbunarilor mafiote, voi lupta pana la capat sa scot dubele de pe traseele troleibuzelor.
#SalvamTroleibuzul
#PiatraNURamaneFaraTroleibuze
#GataCuDubele _________________ Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|