Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
boy4ever
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 22/Feb/2024 Mesaje: 355 Locație: Targu Jiu
|
Trimis: Sâm 17 Dec 2011 14:19:44 Titlul subiectului: |
151095 |
|
Fără amenzi RATB: Ce vor păți călătorii prinși fără bilet
Bucureștenii vor călători fără amenințarea unei amenzi pe mijloacele de transport în comun. Dacă până acum, orice vizită a controlorilor de bilete, ridica un autobuz în picioare, odată cu proiectul pilot pe care îl are RATB, lucrurile ar putea să se schimbe radical.
Practic, pe o linie de transport pentru o perioadă determinată, călătorii găsiți fără abonamente sau carduri validate vor avea două posibilități: părăsesc mijlocul de transport fără nici o amendă, sau achiziționează titlul de călătorie dacă vor să își continue drumul, potrivit jurnalul.ro. |
|
Sus |
|
|
folkfan
Data înscrierii: 29/Ian/2010 Ultima vizita: 14/Iun/2022 Mesaje: 634 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 18 Dec 2011 02:10:34 Titlul subiectului: |
151119 |
|
Pai in cazul asta, transportul public in Bucuresti o sa devina semi-gratuit (nu ca nu ar fi fost si pana acum, dar asta o va oficializa). Cam cat vor trebui sa munceasca controlorii si cat de bine instruiti ar trebui sa fie, ca sa dea jos toate persoanele fara bilet sau sa le incaseze tariful? Cum se va face incasarea pentru 100 de persoane inghesuite? Cine va mai apela vreodata la ghiseele RATB, daca tot se incaseaza (ocazional) tariful in mijlocul de transport?? Trebuie sa recunoastem ca RATB va deveni un cadou din partea Primariei, pentru calatori _________________ Andrei Ionel |
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Dum 18 Dec 2011 02:25:01 Titlul subiectului: |
151120 |
|
Sa nu ne grabim cu afirmatiile. S-a spus ca proectul va fi unul pilot pe doar o singura linie, care linie ramane SURPRIZA! Posibil linia sa se modifice saptamanal sau zilnic astfel incat calatorul sa nu fie informat si sa se bazeze tocmai pe logica pe care o vociferam noi pe aici. Si poate asta e doar un cadou de sarbatori al RATB-ului. |
|
Sus |
|
|
un_plugar
Data înscrierii: 01/Iun/2010 Ultima vizita: 19/Dec/2011 Mesaje: 1
|
Trimis: Lun 19 Dec 2011 22:25:01 Titlul subiectului: |
151156 |
|
Un asemenea proiect ar avea sanse intr-o tara cu spirit civic mai treaz...si stim cu totii ca la noi nu prea este cazul. Aceia care cumparau abonament/bilet pana acum, convinsi ca asa trebuie, o vor face si de acum incolo, pe cand cei care calatoreau fraudulos o vor face in continuare, poate chiar intr-o proportie mai mare. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 22 Dec 2011 19:13:10 Titlul subiectului: |
151233 |
|
Proiectul suna frumos daca am fi in ... Germania ! Aici din pacate un user a pus punctul pe i. De exemplu: Ce fac controlorii daca 30 de calatori intr-un autobuz care circula pe linia 139 pe Prelungirea Ferentari nu au bilete ? Eu sunt de parere ca ar trebui infiintata politia RATB care sa ii inlocuiasca pe controlori ! Una peste alta gradul de incasare este destul de mic la RATB, dar ... cat mai o sa fie bani de subventii pe criza asta ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 00:48:45 Titlul subiectului: |
151248 |
|
Normal ca este mic gradul de incasare si nici nu vad de ce ar fi altfel din moment ce RATB isi bate joc de calatori...la conditiile pe care ti le ofera RATB prost sa fii sa mai platesti....am luat abonament timp de 10 ani fara iintrerupere, dar de 2 luni nu mai cotizez la ei nimic...m-am saturat sa fiu luat de prost, sa platesc abonament pentru niste conditii de calatorie extrem de proaste(nde ce as plati abonament ca sa astept 2-3 autobuze doar pentru a putea urca in inghesuiala), si peste toate astea, la reclamatiile facute au nesimtirea sa raspunda ca stiu ei mai bine sa faca graficul de circulatie, ca au specialistii lui peste (care nu au mers in viata lor cu RATB-ul). |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 01:28:41 Titlul subiectului: |
151254 |
|
Problema graficelor s-a discutat la diverse topice, inclusiv la acesta
Revenind la subiectul topicului, pe ce linie va fi acest proiect pilot ? Ca sugestie, cred ca ar trebui sa fie o linie mai centrala sau o linie cu un grad mediu de aglomeratie !
Sistemul asta este la MAV (caile ferate din Ungaria), daca vine controlorul ori platesti biletul (la pret normal), ori te dai jos din tren. _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 15:42:08 Titlul subiectului: |
151274 |
|
Eu as propune transport in comun gratuit pe baza de procent din impozite. Adica as mari impozitele cu 20% din care sa se asigure RATB-ul gratis pentru toata lumea.
Si eu cred ca initiativa este ambitioasa, dar greu de realizat, pentru ca nu sunt oameni. Cat despre politia RATB, sa intrebam cam de unde fonduri?
Traficul intotdeauna va fi costisitor intr-un oras de anvergura Bucurestiului. Niciodata nu se va putea respecta un grafic, oricate restrictii s-ar impune. Transportul in comun de suprafata circula cu traficul si nu il poate elimina oricat s-ar chinui... Sincer, nu cred ca blatul e o solutie de raspuns. In caz ca nu vedeti, totusi ne plimbam in niste masini civilizate cu beculete si alte dorinte si mofturi, cu caldura iarna... Dupa 20 ani cred ca e mai mult decat decent. _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 18:31:13 Titlul subiectului: |
151291 |
|
Da asa este, parcul RATB s-a imbunatatit in ultimii 20 de ani ! Ideea cu impozitele ar fi buna, daca s-ar colecat banii de impozite la timp. Din pacate statul cam are probleme cu impozitele colectate, este unul din motivele pentru care incasarile bugetului au scazut ! Oricum eu personal sunt curios care va fi rezultatul acestui proiect pilot ! _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Aventurierul
Data înscrierii: 04/Oct/2009 Ultima vizita: 20/Ian/2022 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 23 Dec 2011 23:41:13 Titlul subiectului: |
151318 |
|
Nu sunt de acord cu gratuitatea pe mijloacele de transport, oricare ar fi motivatia ei. Aceasta situatie conduce la un abuz in folosirea serviciilor RATB si este contrara principiilor unei societati capitaliste. Orice serviciu trebuie platit, altfel oamenii vor pierde simtul masurii si isi vor bate joc de facilitatile statului, aglomerand vehiculele. Si asa exista o subventie a pretului biletului de calatorie, care se acopera din alte taxe si impozite platite de populatia activa. A aparut deja o dusmanie intre cei care platesc si cei care au gratuitati, situatie fara precedent, neintalnita nici macar pe timpul comunistilor. Cea mai buna solutie este, dupa mine, cea aplicata in alte municipii, unde exista incasatori in mijloacele de transport, care sunt in acelasi timp si controlori. |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 00:10:21 Titlul subiectului: |
151324 |
|
Incasatori? Pe ei de unde sa ii mai platim si unde sa ii punem in autobuz? Nu imi pot inchipui un 300 spre exemplu la 5 seara cu taxator inauntru... Poate doar la sofer, dar asta e deja alta discutie moarta din fasa. _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 09:01:56 Titlul subiectului: |
151332 |
|
Da, de acord cu Aventurierul. In plus obligativitatea validarii abonamentului. De unde-i platim ? Simplu, din doua parti :
1) Desfiintam controlorii
2) Din surplusul de incasari colectate (si care nu va fi mic ).
In vara am mers cu Regiotrans pe ruta Constanta - Bucuresti. Din Constanta s-a urcat o satra de rromi neplatitori - vreo 20. Scandal, bla bla bla. La Medgidia trenul l-au tras la linia 1 si îi aștepta duba cu vreo 5 "baieti". Pana la Bucuresti a fost dupa aceea OK. Rromii vroiau sa ajunga la Ploiesti - ca trenul era Constanta - Brasov.
Evident ca off topicul are legatura cu punctul 2, de aceea l-am si scris. |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 09:56:37 Titlul subiectului: |
151336 |
|
Alta intrebare care se pune, cam care este gradul actual de colectare al amenzilor ? Adica cati din cei amendati le si platesc ? _________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 15:57:51 Titlul subiectului: |
151348 |
|
Toți. Dacă nu o achiți pe loc, o achiți în 48 h la același preț. Dacă nu te conformezi, plătești dublu oricând altcândva. Iar dacă nici așa nu vrei să plătești îți vine cu impozitul pe casă / alte proprietăți. Dacă nici atunci nu cotizezi, nu îți încasează banii de impozit, iar atunci ai o problemă serioasă. |
|
Sus |
|
|
andrei11
Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 16:19:49 Titlul subiectului: |
151351 |
|
Aiurea, exact ca si la prostituate. Ce, plateste vreuna amenda ? Adresele din buletin pentru multi sunt date aiurea, omul respectiv nici nu mai sta la adrersa din buletin. Nu poti sa dai o amenda pentru adresa din casa daca acolo locuiesc 20 persoane. N-are a face una cu alta. Iti spun eu, multe amenzi raman in coada de peste. Stiu pe cineva care are adresa din buletin intr-o comuna din Delta ( la parinti ) iar el sta de 15 ani in Bucuresti. Ii vin amenzi garla lui al batran in Delta, nu o sa le plateasca el. ( tatal ). Nu e responsabil tatal pentru ca fiul nu-si legalizeaza situatia locativa ! |
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 21:07:37 Titlul subiectului: |
151364 |
|
Te contrazic, am o cunostinta care din cauza unei amenzi la RATB neplatita demult, aparea in toate evidentele fiscale si ale institutiilor. Persoana are adresa de provincie, iar cand a fost sa isi preschimbe buletinul si pasaportul, nu a putut din cauza acelei amenzi, uitata demult.
Revenind la topic, cea mai buna solutie este accesul pe la usa 1. fara incasatori, taxatori, capsatori sau alte meserii inventate inutil. Accesul pe la usa 1, cu un validator de card si bip bip bip se intra in masina. Sunt orase din provincie care vor promova un astfel de sistem. Sa vedem ce va iesi. Dau exemplul Londrei, unde in fiecare masina se intra pe la usa 1. Sistemul este eficient si a dus la eliminarea autobuzelor articulate, unde accesul se facea peste tot, acces care a condus la cresterea semnificativa a blatului. Asa desfiintezi si inutila meserie de controlor si nici nu inventezi meserii ca incasator sau altceva, platite de la bugetul de stat. De dragul comparatiei, va spun ca tendinta europeana este de a presta servicii de transport public cu cat mai putin personal... _________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 15/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Dec 2011 21:12:32 Titlul subiectului: |
151366 |
|
Probabil ca si la noi se urmareste acelasi lucru, sa fie personal mai putin la regiile de transport in comun. Pentru accesul la usa 1, lumea ar trebui sa fie un pic mai disciplinata ! Totusi daca la liniile expres nu sunt probleme in orele de varf cu accesul la ora 1, poate nici la liniile curente nu vor fi. Totusi, in orice sistem ar fi dupa parerea mea ar mai trebui facut controale prin sondaj, de controlori/jandarmi ! Sunt curios daca in cadrul proiectului pilot propus de RATB vor disparea "celebrele" parlamentari cu controlorii.
Un articol mai complet pe tema asta se gaseste aici
Citat: | RATB va experimenta noi metode de sancționare a călătorilor fără bilet, care să înlocuiască amenda
Regia Autonomă de Transport București (RATB) va experimenta anul viitor noi metode de sancționare a călătorilor fără bilet sau abonament, care să înlocuiască amenda aplicată în prezent, au declarat, pentru NewsIn, reprezentanții regiei.
Concret, pasagerii frauduloși vor avea de ales între achitarea pe loc a tarifului de călătorie sau coborârea din mijlocul de transport în comun, la prima stație.
"Acest proiect pilot va fi aplicat pe un număr redus de linii sau pe una singură, pentru a se constata dacă bucureștenii conștientizează scopul inițiativei. Ne dorim ca oamenii să înțeleagă faptul că, pentru a beneficia de un transport modern, de calitate și în condiții civilizate, trebuie să achite costul călătoriei", au mai spus cei de la RATB.
La finalul proiectului pilot, RATB va decide, în urma unei analize, dacă înlocuirea amenzii afectează încasările regiei și dacă noile metode vor fi aplicate pe toate traseele.
"Sigur este că, indiferent de rezultatele acestui experiment, nu va fi redus numărul controlorilor de pe vehiculele RATB", au mai spus sursele citate.
Costul unei călătorii cu vehiculele RATB este de 1,3 lei, iar un abonament lunar valabil pe toate liniile costă 50 de lei.
Amenda pentru neplata călătoriei este de 50 de lei, dacă este plătită pe loc sau în termen de 48 de ore, și de 100 de lei ulterior acestui termen. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|