|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Lun 22 Oct 2018 04:12:14 Titlul subiectului: |
196802 |
|
In perioada aia erau urmatoarele scheme:
Clasic ITB (Cred cu dunga rosie, si variatiuni, gen alb/grena cand nu aveau vopsea)
Galben, incepand din cca 93, posibil inspirat de la comanda Ikarus 260.
Cred cu rosu, rosul fiind cam la fel ca griul de mai tarziu, si rosu sus. Numai tramvaie au fost asa, si numai EP/V3A si V3A (inclusiv unul bidirectional) dar nici un T4R, si nici un V2A. Schema a fost rara, si doar un an doi. Nu mai erau dupa 94-95, deci in acelasi timp cu schimbarea in galben. Probabil a fost dorinta de a folosi vopseaua pe stoc in crem si rosu, dar intr-o schema noua. Eventual totul a devenit galben (in mare majoritate), apoi alb/galben/gri.
Mai erau cele care aveau reclame. Golden American era crem cu dungi albastru, portocaliu, rosu, cele care au pastrat schema pana la urmatoare vopsire. Mai erau Viceroy, alb, albastru si rosu (numai pe EPuri), culori similare cu Assos pe trolee. Marlboro in alb/rosu, Colgate Palmolive cu rosu/alb pe sectiunea A si C, si olive cu verde pe sectiunea B. Daca mai sunt, nu tin minte acum.
Mai erau cele albe cu rosu, posibil foste Colgate Palmoliv, dar asta dupa 94-95. (Erau la fel ca scheme cu cele crem/rosu).
Ceva mai tarziu, gen 96 erau rosu complet cu fusta alba, iarasi doar la tramvaie, si doar V3A.
Mai erau unele vagoane care intotdeauna au fost in culori ciudate, si astea erau V2Aurile. 4049 erau alb/galben/gri, sau mai degraba galben ca fond, cu dungi late albe si gri. A fost in doua variante, in acelasi culori in anii 90.
Mai era un V2A care era galben cu brau albastru, unul albastru integral cu brau alb, si e posibil sa fi fost altele pe care nu le-am vazut/nu le-am pozat.
La trolee si autobuze era mai greu, ca multe veneau din fabrica in tot felul de culori, chiar facand parte din acelasi lot. Alb/alabstru, crem/verde, crem/rosu, alb/rosu, etc. Bucurestiul insa nu a avut "peniciline" la autobuze, nu initial.
Troleele la fel, erau crem/albastru, crem cu verder, rosu, portocaliu, si unele cu scheme ciudate gen 7377 si total aiurea in ultima serie de 217E, gen 7444.
In anii 90, transportul RATB era foarte colorat, lucru pe care imi placea, ca fiecare masina avea caracterul sau, si pozau bine.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 26 Oct 2018 13:21:52 Titlul subiectului: |
196862 |
|
Tramvaiele galbene cred că au existat din 1991. Ca fapt divers în 1991 au venit primele "Ikarus" 260 iar primul tramvai vopsit în galben știu că l-am văzut înainte de desființarea liniei de pe Sevastopol (1991).
Da, era interesantă diversitatea, dar nu mai e să fie nici măcar în materie de vehicule
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 31 Oct 2018 08:45:59 Titlul subiectului: |
196950 |
|
Pe Facebook am gasit o poza din anul 1980, facuta in Drumul Taberei. Sursa pozei, userul Alexandru-Aurelian Mirea.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.38 kb |
Vizualizat: |
de 13835 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 31 Oct 2018 10:04:04 Titlul subiectului: |
196953 |
|
După numărul de mașini de pe stradă, nu cred că din 1980.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 14 Apr 2019 01:48:06 Titlul subiectului: |
200241 |
|
Vedem și ceva autobuze pe aici, dar și taximetre: https://www.youtube.com/watch?v=KUTOxFM0jv8
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Apr 2019 09:10:48 Titlul subiectului: |
200348 |
|
Exista o pagina pe FB, numita Caleidoscop. Aceasta este dedicata Bucurestiului de alta data. Putem vedea fotografii din trecutul capitalei si nu numai, inclusiv cu tramsportul in comun.
Postez o poza cu un autobuz Skoda articulat, in zona Piata Unirii. Nu stiu anul, poate ma ajutati in aceasta privinta.
Sursa foto: Facebook.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.23 kb |
Vizualizat: |
de 12013 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 18 Apr 2019 17:30:48 Titlul subiectului: |
200351 |
|
Bohdan Turzansky, 1974.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 18 Apr 2019 21:13:39 Titlul subiectului: |
200353 |
|
Câte asemenea autobuze Skoda au existat?
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Lun 22 Apr 2019 14:10:36 Titlul subiectului: |
200379 |
|
Peste 500, dar sub 1000. Numerele lor începeau de pe la 4xx și se terminau pe la 11xx. Pe urmă începeau ©M-11. Existau pe undeva date mai exacte, posibil în Monografia STB (RATB).
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Apr 2019 21:07:27 Titlul subiectului: |
200383 |
|
Trix, cred că ADK a întrebat câte autobuze ©KODA 706 RTO transformate în articulate au existat.
Conform datelor oficiale ale arhivei ITB, în perioada 1961 - 1969 au fost achiziționate în total 919 unități autobuze ©KODA 706 RTO MEX și RTO MTZ și autocare RTO LUX. Nu sunt cuprinse autocarele achiziționate de O.N.T. Carpați
Din acestea, la Atelierele Centrale ITB, în perioada 1966 - 1969 au fost transformate 362 unități autobuze solo, rezultând 181 autobuze articulate.
Autocarele ©KODA 706 RTO LUX au fost exploatate pe liniile preorășenești, 48 - Casa Scânteii - I.P.R.S. Băneasa (via Grădina Zoologică) și 49 - Casa Scânteii - Pod CFR Balotești (DN 1).
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 25 Apr 2019 12:00:58 Titlul subiectului: |
200437 |
|
Foarte importante informațiile, mulțumim pentru ele.
În Monografia RATB, cel puțin anexele unde se cam face varză din structura parcului pe ani și acolo apar ca fiind chiar sub 500, ceea ce era greu de crezut, dar cu siguranță inexact.
Care era diferența între MEX, MTZ și LUX? (Edit: am găsit pe wikipedia cehă, dar nu explicații prea multe despre diferența între MEX și MTZ, exceptând că prima era pentru export. În cazul ITB, e clar că era export, atunci în ce constau diferențele între modele?)
Iar dacă le-am menționat deja, câte autobuze ©M-11 au fost la ITB și din acestea, câte a transformat ITB în ©M-"17"? (16,5 a existat din fabrică, dar avea ușa 3 identică cu prima, nu varianta ITB).
Aceeași monografie menționează ceva de genul "Roman artic.", dar asemenea autobuz, care ar fi fost Roman 117UD, nu a existat. Totuși, monografia menționează și acest tip, alături de acel "Roman artic.".
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 25 Apr 2019 12:11:31 Titlul subiectului: |
200438 |
|
Cred că doar un ©M-11 au articulat.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 26 Apr 2019 10:59:45 Titlul subiectului: |
200451 |
|
Trix a scris: | ....
Aceeași monografie menționează ceva de genul "Roman artic.", dar asemenea autobuz, care ar fi fost Roman 117UD, nu a existat. Totuși, monografia menționează și acest tip, alături de acel "Roman artic.". |
Nu a existat ''Roman artic.'' sau ''Roman 117UD''. Nu poți să te bazezi pe o monografie scrisă de cine știe cine și care, sigur, nu a fost dată la corecturi.
În privința autobuzului urban ROMAN 112UD, acesta a fost singurul ce a făcut obiectul licenței cumpărate din Germania a autobuzului MAN 890 UO.
Licența autobuzului articulat urban MAN 890 UG nu a fost cumpărată de statul român.
Toleibuzul DAC 112E este derivat din licența MAN 890 UO.
Ca fapt divers, observați denumirea corectă dată de constructor, DAC 112E și nu, cum se susține cu multă tărie pe diverse forumuri, că denumirea lor ar fi fost DAC 112E ROMANIA.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
300.35 kb |
Vizualizat: |
de 11749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
301.49 kb |
Vizualizat: |
de 11749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
234.36 kb |
Vizualizat: |
de 11749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
244.99 kb |
Vizualizat: |
de 11749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
326.98 kb |
Vizualizat: |
de 11749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
258.78 kb |
Vizualizat: |
de 11749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
296.97 kb |
Vizualizat: |
de 11749 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
209.92 kb |
Vizualizat: |
de 11749 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 26 Apr 2019 14:58:35 Titlul subiectului: |
200453 |
|
Trix a scris: | ...
Iar dacă le-am menționat deja, câte autobuze ©M-11 au fost la ITB și din acestea, câte a transformat ITB în ©M-"17"? (16,5 a existat din fabrică, dar avea ușa 3 identică cu prima, nu varianta ITB).
... |
KAROSA ©M11 a fost primul autobuz urban construit de uzinele din Vysoké Męto pe baza unui șasiu propriu, echipat cu motor DIESEL orizontal, șasiu unificat pe care s-au construit și autobuze suburbane, interurbane și autocare.
1961-primul prototip a fost echipat cu motor HENSCHEL, având 116 kW/158 CP.
1962/1963-două prototipuri echipate, unul cu motor ©KODA LIAZ ML 625, având 117,6 kW/160 CP, al doilea cu noul motor ©KODA LIAZ ML 630, având 132,4 kW/180 CP.
1965-începe producția de serie, ce va înceta în cursul anului 1981.
1969-autobuzele vor fi echipate cu noul motor ©KODA LIAZ ML 634, având 154,4 kW/210CP.
Dimensiunile de gabarit:
-lungime 10985 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2985 mm
-ampatament 5500 mm
Începând cu anul 1971, barele de protecție față și spate vor fi modificate, astfel că lungimea autobuzului va deveni 11170 mm.
Între anii 1966 și 1969, uzinele din Vysoké Męto, vor construi un număr redus de autobuze urbane articulate KAROSA ©M16,5.
Acestea vor avea axa semiremorcii viratoare.
Dimensiuni de gabarit:
-lungime 16600 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2985 mm
-ampatament 5500 + 6600 mm
Conform datelor oficiale ale arhivei ITB, în perioada 1970 - 1973 au fost achiziționate în total 381 unități autobuze KAROSA ©M11, în trei variante.
În anul 1976, la Atelierele Centrale ITB este realizat, din două autobuze KAROSA ©M11, un autobuz articulat, purtând indicativul KAROSA ©M11-A.C.ITB, având numărul de parc 1222. Acesta va păstra pe remorca articulată axa originală motoare RABÁ A 018, dar care nu va mai cuplată la motor. Axa nu va fi viratoare.
Dimensiuni de gabarit:
-lungime 16685 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2985 mm
-ampatament 5500 + 5700 mm
Bibliografie: Martin Harák ''Autobus Karosa ©11 - Historie, vęvej, jiná provedení''.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
242.22 kb |
Vizualizat: |
de 11740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
261.32 kb |
Vizualizat: |
de 11740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
267.19 kb |
Vizualizat: |
de 11740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
256.34 kb |
Vizualizat: |
de 11740 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
255.13 kb |
Vizualizat: |
de 11740 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 30 Apr 2019 20:43:01 Titlul subiectului: |
200579 |
|
Trix a scris: |
...
Care era diferența între MEX, MTZ și LUX? (Edit: am găsit pe wikipedia cehă, dar nu explicații prea multe despre diferența între MEX și MTZ, exceptând că prima era pentru export. În cazul ITB, e clar că era export, atunci în ce constau diferențele între modele?).
... |
Denumirea corectă, autobuz ©KODA 706 RTO KAROSA, șasiul motorizat era construit la uzinele ©KODA Liberec, apoi acesta pleca la uzinele KAROSA Vysoké Męto, unde era carosat.
Principalele variante au fost:
-©KODA 706 RTO - LUX KAROSA, autocar de lux / autocar de linie.
-©KODA 706 RTO - CAR KAROSA, autobuz interurban / autobuz suburban.
-©KODA 706 RTO - MEX KAROSA, autobuz urban, destinat exclusiv exportului.
-©KODA 706 RTO - MTZ KAROSA, autobuz urban, destinat în principal pieței cehoslovace, dar și pentru export.
Dimensiuni de gabarit:
-lungime 10520 mm / 10870 mm, inclusiv cârligul de remorcare
-lățime 2500 mm
-înălțime 2900 mm
-ampatament 5450 mm
Motor DIESEL, tip ©KODA 706 RTO, cu 6 cilindri în linie, capacitate cilindrică 11781 cmc, dezvoltând 117,6 kW/160 CP.
Cutie de viteze manuală, cu 5 viteze înainte și una marșarier.
Autocarul ©KODA 706 RTO - LUX KAROSA avea, în modelul standard o capacitate de 35 locuri pe fotolii rabatabile, era echipat cu radio și magnetofon, cel de lux beneficiind și, la cerere, de televizor.
Era echipat cu cârlig de remorcare, roată de rezervă situată în spate, sub podea, așezată orizontal și instalație de încălzire a salonului cu motor propriu.
Avea una sau două uși, manuale.
Masa netă totală 8700 kg, sarcina utilă 4800 kg.
ITB-ul a achiziționat un număr redus de astfel de autocare, pe care le exploata, așa cum am spus într-o postare anterioară, pe liniile preorășenești 48 și 49. Nu aveau post fix de taxator, acesta plimbându-se prin autocar și vânzând bilete călătorilor.
Autobuzul interurban / suburban ©KODA 706 RTO - CAR avea o capacitate de 44 locuri pe scaune și 10 locuri pe strapontine.
Era echipat cu cârlig de remorcare, roată de rezervă situată în spate, sub podea, așezată orizontal și instalație de încălzire a salonului cu motor propriu.
Avea o singură ușă, acționată pneumatic, formată din 2 sau 4 foi.
Masa netă totală 8700 kg, sarcina utilă 5460 kg.
Autobuzul urban ©KODA 706 RTO - MEX KAROSA avea o capacitate de 29 locuri pe scaune și 52 locuri în picioare, total 81 pasageri. Era destinat exclusiv exportului. Nu avea cârlig de remocare, nu avea înstalație de încălzire a salonului.
Avea două uși, acționate pneumatic, formate din 2 sau 4 foi.
Masa netă totală 8700 kg, sarcina utilă 5670 kg.
Autobuzul urban ©KODA 706 RTO - MTZ KAROSA avea o capacitate de 20 locuri pe scaune și 58 locuri în picioare, total 78 pasageri. Era destinat, în principal pieței din Cehoslovacia, dar și pentru export, la cerere sau când rămâneau disponibile pe stoc.
Ca aspect al caroseriei, era identic cu varianta MEX KAROSA.
Deosebirile constau în câteva norme obligatorii, la acea vreme, în Cehoslovacia.
Astfel, varianta MTZ KAROSA era obligatoriu să fie dotată cu roată de rezervă, care era situată în spate, vertical, într-un compartiment special. De asemenea era obligatorie înstalația de încălzire a salonului pasagerilor, dotată cu motor DIESEL propriu, de mică capacitate. De asemenea era obligatoriu cîrligul de remocare, cupla pentru aerul comprimat destinat remorcii-autobuz și cupla electrică pentru alimentarea cu electricitate a remorcii-autobuz.
Masa netă toală 8570 kg, sarcina utilă 5460 kg.
În loturile achiziționate de ITB au fost și autobuze de acest fel, MTZ KAROSA.
Ca paranteză, Trix, nu te supăra pe mine că o zic direct, dar pentru mine, după peste 45 de ani de proiectare în domeniu, wikipedia este un fel de b.365, fiecare scrie ce i se năzare.
Bibliografie: Jan Neumann ''Autobus ©koda 706 RTO - Historie, vęboj, jináprovedení, modernizace''
Specific că toate fotografiile nu sunt din cartea menționată (identic și la postarea precedentă), cărțile fiind protejate de dreptul de autor, ce interzice difuzarea lor pe orice suport media.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
237.24 kb |
Vizualizat: |
de 11654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.41 kb |
Vizualizat: |
de 11654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.26 kb |
Vizualizat: |
de 11654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.4 kb |
Vizualizat: |
de 11654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.41 kb |
Vizualizat: |
de 11654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
236.22 kb |
Vizualizat: |
de 11654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.61 kb |
Vizualizat: |
de 11654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
227.41 kb |
Vizualizat: |
de 11654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
212.27 kb |
Vizualizat: |
de 11654 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
266.75 kb |
Vizualizat: |
de 11654 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Mai 2019 19:56:20 Titlul subiectului: |
200602 |
|
Autobuz articulat ©KODA 706 RTO-K KAROSA.
K, inițiala de la cuvântul ceh ''kloubovę'', ce se traduce în românește prin''articulat''.
În cursul anilor 1959 - 1960, sunt realizate un număr de 6 proiecte de autobuze articulate, în variantele autocar K LUX, K CAR, K MTZ.
Lungimea 16450 mm, cu un ampatament de 5450 + 6260 mm.
Proiectele nu s-au materializat, rămânând numai pe planșetă.
În cursul anilor 1960 - 1961, sunt realizate un număr de 5 proiecte de autobuze articulate, în aceleași variante.
Lungimea 16120 mm, cu un ampatament de 5450 + 5930 mm.
Din acestea, în anul 1961 sunt construite două prototipuri articulate ©KODA 706 RTO-K CAR, varianta interurbană.
Lungime autobuz-tractor 8940 mm, lungime semiremorcă articulată 7090 mm.
Masa netă totală 18370 kg, sarcina utilă 12290 kg.
Echipate cu același motor de 160 CP, rezultatele testelor pe diferite trasee au fost nesatisfăcătoare și nu s-a trecut la producția de serie.
Astăzi mai există unul din ele, restaurat și funcțional, la Muzeul Tehnic din Brno.
În anul 1965, la Uzina de Reparații Atelierele Centrale ITB este realizat un prototip de autobuz articulat, din două autobuze ©KODA 706 RTO - MEX KAROSA.
Având o lungime de 17040 mm și un ampatament de 5450 + 6500 mm, se dovedește a fi prea lung și are oscilații periculoase, atât în plan vertical, cât și în plan orizontal.
Nu există fotografii cu acest prototip.
În anul următor, 1966, este realizat un al doilea prototip, mai scurt, cu lungimea de 16190 mm și un ampatament de 5450 + 6100 mm.
După câteva teste pe traseu, se trece, din nevoia de a păstra capacitatea de transport a ITB-ului, la realizarea în serie a acestora, autobuzul-tractor dintr-unul funcțional și remorca articulată dintr-unul casat.
Au fost realizate, sub denumirea ©KODA 706 RTO (MEX/MTZ) KAROSA-A.C.ITB, cum am mai spus înainte, un număr de 181 unități.
Bibliografie: Jan Neumann ''Autobus ©koda 706 RTO - Historie, vęboj, jináprovedení, modernizace''
Fotografii ''1966-69/bucsan'', arhiva personală.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
258.22 kb |
Vizualizat: |
de 11594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
212.29 kb |
Vizualizat: |
de 11594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
211.61 kb |
Vizualizat: |
de 11594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
160.14 kb |
Vizualizat: |
de 11594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.48 kb |
Vizualizat: |
de 11594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.99 kb |
Vizualizat: |
de 11594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.28 kb |
Vizualizat: |
de 11594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.07 kb |
Vizualizat: |
de 11594 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.93 kb |
Vizualizat: |
de 11594 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Sâm 04 Mai 2019 13:04:52 Titlul subiectului: |
200617 |
|
Astăzi avem 2 aniversări importante:
- 148 de ani de tramvai în București
- 48 de ani de la introducerea în circulație a lui 001, primul V3A din București.
La mulți ani tramvaielor din București și V3A-urilor! Să reziste cât mai mult!
|
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 06 Mai 2019 13:40:47 Titlul subiectului: |
200629 |
|
bucsan a scris: |
În anul 1976, la Atelierele Centrale ITB este realizat, din două autobuze KAROSA ©M11, un autobuz articulat, purtând indicativul KAROSA ©M11-A.C.ITB, având numărul de parc 1222. Acesta va păstra pe remorca articulată axa originală motoare RABÁ A 018, dar care nu va mai cuplată la motor. Axa nu va fi viratoare.
Dimensiuni de gabarit:
-lungime 16685 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2985 mm
-ampatament 5500 + 5700 mm |
Citind prezentarea mi-am adus aminte ca acest autobuz a fost asezat fara roti langa gardul autogarii Rahova, ca magazie, in zona pompelor de alimentare cu carburant. Il priveam in copilarie si nu intelegeam unicitatea sa.
Am atasat o imagine aeriana cu autogara, autobuzul este marcat cu o dunga oblica portocalie intr-un cerc, stanga jos.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
167.74 kb |
Vizualizat: |
de 11464 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Mai 2019 17:37:08 Titlul subiectului: |
200642 |
|
Anul 1954.
Constructorul maghiar IKARUS trimite la I.T.B., pentru testări, un autobuz IKARUS 60.
Dimensiuni de gabarit:
-lungime 9450 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2965 mm
Ampatament 5000 mm
Este echipat cu motor DIESEL, tip CSEPEL D613, având 91,5 kW/123 CP, amplasat în consola față.
Este testat pe linia sezonieră 31 barat, Piața Unirii - Parcul Herăstrău (Bordei).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
330.25 kb |
Vizualizat: |
de 11416 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către bucsan la Mar 07 Mai 2019 17:48:11, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Mai 2019 17:46:52 Titlul subiectului: |
200643 |
|
Anul 1960.
Constructorul maghiar IKARUS trimite la I.T.B., pentru testări, un autobuz IKARUS 66.
Dimensiuni de gabarit:
-lungime 11400 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2847 mm
Ampatament 5550 mm
Este echipat cu motor DIESEL, tip CSEPEL D614, având 106 kW/143 CP, amplasat în consola spate.
Este găzduit la Autobaza mixtă Nordului (autobuze/troleibuze).
Este testat pe linia 31, Șos. Olteniței (Mandravela) - Piața Scînteii.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
252.45 kb |
Vizualizat: |
de 11414 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 07 Mai 2019 19:49:29 Titlul subiectului: |
200644 |
|
Anul 1961.
Constructorul francez RENAULT, divizia VEHICULE INDUSTRIALE, trimite la I.T.B., pentru testări, un autobuz CHAUSSON APH 2-62.
Dimensiuni de gabarit:
-lungime 10200 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 2880 mm
Ampatament 5120 mm
Este echipat cu motor DIESEL, tip PANHARD HL3, având 82 kW/110 CP, amplasat în consola față, parțial sub podea, decalat spre stânga, față de axa longitudinală.
Este găzduit la Autobaza mixtă Nordului (autobuze/troleibuze).
Este testat pe linia 31, Șos. Olteniței (Mandravela) - Piața Scînteii.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.72 kb |
Vizualizat: |
de 11403 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bucsan
Data înscrierii: 14/Noi/2009 Ultima vizita: 21/Mar/2024 Mesaje: 138 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 08 Mai 2019 11:15:16 Titlul subiectului: |
200653 |
|
Autobuzul de construcție sovietică LiAZ 158V.
Dimensiuni de gabarit:
-lungime 9030 mm
-lățime 2500 mm
-înălțime 3000 mm
Ampatament 4858 mm
Este echipat cu motor OTTO (benzină), tip ZiL 158, având 82 kW/110 CP, amplasat în consola față, decalat total spre dreapta față de axa longitudinală.
Cabina conducătorului auto este complet închisă față de salonul pasagerilor, cu perete de tablă și sticlă, accesul făcându-se printr-o ușă situată pe partea stângă.
Conform datelor oficiale ala arhivei ITB, în anii 1966 și 1967 au fost achiziționate în total 113 unități autobuze LiAZ 158V.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.55 kb |
Vizualizat: |
de 11371 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.84 kb |
Vizualizat: |
de 11371 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.56 kb |
Vizualizat: |
de 11371 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.71 kb |
Vizualizat: |
de 11371 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 494 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Joi 09 Mai 2019 20:08:33 Titlul subiectului: |
200682 |
|
Chausson-ul a si ramas la ITB, avand numarul de parc 501. De ce oare modelele Ikarus n-au avut aceeasi soarta?
LiAZ-urile astea posibil sa fi fost ultimele autobuze pe benzina achizitionate de ITB (habar n-aveam ca asa tarziu, imi imaginam ca sunt de la finele anilor 50, nicidecum intr-o perioada de "dezrusificare" si relativa deschidere politica). Cati ani au dus-o? Asta e prima poza cu ele pe care o vad, si deja par bune de casat.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 09 Mai 2019 23:59:50 Titlul subiectului: |
200694 |
|
Cred că am fi avut cel mai frumos muzeu al transportatorilor din lume, dacă ar fi existat un pic de interes și ne-am fi implicat pe rând de la primele mașini apărute în anii '30. Plus de asta, fiecare se putea implica în felul său, eu spre exemplu la partea electrică și la recondiționarea lămpilor de iluminat (restaurez deseori stopuri de Dacia 1310). Dar astea sunt vise. Acum ne mai mulțumim doar cu pozele și amintirile, nu am știut niciodată că ITB-ul a avut și autobuze LiAZ și chiar mi-aș fi dorit să merg cu unul la o paradă...
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|