Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
sdanescu
Data înscrierii: 26/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Ian/2023 Mesaje: 39 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 28 Mar 2007 15:22:19 Titlul subiectului: Funicularul Cetatii Devei |
77935 |
|
Ascensorul inclinat a fost realizat in anul 2003, de catre CWA Construction Switzerland, in scopul de a facilita accesul la Cetatea Devei. Din informatiile si lucrarile vazute la fata locului, se lucra la conservarea si restaurarea unor parti ale cetatii, in dorinta de a fi reintegrata in circuitul turistic. Imaginile au fost realizate in anul 2005.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
223.54 kb |
Vizualizat: |
de 31690 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.72 kb |
Vizualizat: |
de 31690 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
126.61 kb |
Vizualizat: |
de 31690 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
134.63 kb |
Vizualizat: |
de 31690 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
sdanescu
Data înscrierii: 26/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Ian/2023 Mesaje: 39 Locație: Timisoara
|
Trimis: Mie 28 Mar 2007 15:24:25 Titlul subiectului: |
77936 |
|
Alte cateva imagini cu acelasi subiect.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
209.33 kb |
Vizualizat: |
de 31689 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.78 kb |
Vizualizat: |
de 31689 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
158.41 kb |
Vizualizat: |
de 31689 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 29 Aug 2007 15:05:08 Titlul subiectului: |
82110 |
|
Am avut și eu ocazia să vizitez Deva, ocazie cu care am profitat pentru a vizita Cetatea Devei și a studia acest mijloc de transport mai puțin obișnuit pentru România. Deși este numit uneori "funicular", denumirea lui lui oficială este de... "telecabină", asta cu toate că modul de funcționare diferă mult și esențial față de telecabina "standard", apropiindu-se mai mult de modul de funcționare al unui ... lift!
Să vedem mai întâi un set de poze cu Cetatea Devei și cu prima parte a căii de rulare a "telecabinei".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.12 kb |
Vizualizat: |
de 31373 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
121.56 kb |
Vizualizat: |
de 31373 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.19 kb |
Vizualizat: |
de 31373 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
219.4 kb |
Vizualizat: |
de 31373 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.26 kb |
Vizualizat: |
de 31373 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 29 Aug 2007 15:12:50 Titlul subiectului: |
82111 |
|
Alte poze, cu calea de rulare și cu "telecabina" propriu zisă.
Cabina este dotată cu niște roți sau role și rulează pe niște "șine", în fapt niște platbande mai late, de oțel; între aceste două șine/platbande de rulare se află, plasată asimetric față de cele 2 șine de rulare, o a treia șină, un fel de cornier care cred că are funcția de ghidare a cabinei.
Spuneam că această "telecabină" seamănă mai mult cu un lift, ca principiu de funcționare, și asta deoarece pe dedesubrul "șinelor" se află o contragreutate, care rulează în sens invers față de cel al cabinei.
În timp ce telecabina standard rulează pe un cablu aerian, care are 2 funcții, de susținere a telecabinei și de ghidare a acesteia, în cazul "telecabinei" din Deva aceasta rulează pe acele platbande, cablurile având doar rolul de a asigura tracțiunea și asigurarea contra eventualelor accidente.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
172.21 kb |
Vizualizat: |
de 31371 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.99 kb |
Vizualizat: |
de 31371 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.24 kb |
Vizualizat: |
de 31371 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.06 kb |
Vizualizat: |
de 31371 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.85 kb |
Vizualizat: |
de 31371 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 29 Aug 2007 15:15:37 Titlul subiectului: |
82112 |
|
Alte câteva imagini cu calea de rulare, cu locul de îmbarcare din perimetrul Cetății și cu telecabina propriu-zisă.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
190.94 kb |
Vizualizat: |
de 31370 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.13 kb |
Vizualizat: |
de 31370 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.45 kb |
Vizualizat: |
de 31370 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.43 kb |
Vizualizat: |
de 31370 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.44 kb |
Vizualizat: |
de 31370 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.35 kb |
Vizualizat: |
de 31370 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 29 Aug 2007 15:20:22 Titlul subiectului: |
82113 |
|
Vederea din Cetatea Devei asupra orașului este minunată, îți permite să te orientezi foarte bine, chiar dacă nu cunoști orașul, și poți "depista" diverse chestii interesante.
Așa cum veți observa într-una dintre poze, am "văzut" un schelet de Roman 111, abandonat.
Am postat și biletul, o călătorie dus-întors costă 5 RON/persoană pentru adulți. (eu am plătit 10 RON pentru că eram 2 persoane).
Erau și ceva reduceri pentru elevi/studenți, dar n-am reținut tarifele.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
160.71 kb |
Vizualizat: |
de 31368 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.16 kb |
Vizualizat: |
de 31368 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.25 kb |
Vizualizat: |
de 31368 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.04 kb |
Vizualizat: |
de 31368 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
22.41 kb |
Vizualizat: |
de 31368 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Sâm 08 Dec 2007 01:01:09 Titlul subiectului: Da, este un lift |
85532 |
|
Chiar daca nu e pe verticala, ci are doua portiuni, una oblica si una aproape orizontala, cabina este un lift si nu o telecabina. Acea sina plasata asimetric, pe care a mentionat-o cineva inainte, se numeste glisiera (are forma unui T) si este folosita la toate lifturile din lume. Sinele plate au rolul de a ghida si fixa cabina. Contragreutatea ruleaza in sens invers pe sub sistemul de rulare al cabinei, iar in partea superioara iesirea se face exact ca la orice lift.
Glisiera este standard, se foloseste pentru traseul cabinei oricarui lift din lume, ba mai mult, atat modul de imbinare a segmentelor glisierei (cu eclise), cat si modul de prindere a glisierei de scheletul metalic, sunt identice cu ale tuturor lifturilor din lume (de asemenea, standard).
Probabil ca si contragreutatea se misca tot pe glisiere (profiluri T), insa mai mici decat glisiera cabinei.
La unele lifturi, in special la cele ale blocurilor construite in Bucuresti dupa 1985, contragreutatea se deplaseaza pe cabluri din otel, identice cu cele de tractiune, cate 2 cabluri pe fiecare parte a contragreutatii (solutie adoptata si la cele 2 lifturi invecinate ale magazinului Victoria din Bucuresti - sunt foarte interesante toate lifturile acestui magazin, unul dintre ele are vreo 8 cabluri de tractiune). Nu s-au mai folosit glisiere la contragreutate din pricina economiei de otel dictata de Ceausescu.
Este interesant de aflat intervalul de ungere al sinelor si glisierelor, tinand cont ca liftul este expus intemperiilor, spre deosebire de lifturile din blocuri, in putul carora temperatura este relativ constanta mereu.
M-am uitat mai bine la poze, cablurile de tractiune sunt de asemenea identice cu cele folosite la toate lifturile de persoane din lume.
_________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
arthurarad
Data înscrierii: 27/Oct/2008 Ultima vizita: 21/Aug/2015 Mesaje: 466 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 15 Noi 2008 21:53:02 Titlul subiectului: |
101132 |
|
Vin si eu cu cateva poze din Deva pe baza acestui subiect.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.51 kb |
Vizualizat: |
de 29619 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.12 kb |
Vizualizat: |
de 29619 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.88 kb |
Vizualizat: |
de 29619 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.79 kb |
Vizualizat: |
de 29619 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
silviu
Data înscrierii: 11/Feb/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2023 Mesaje: 219 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 16 Noi 2008 00:51:07 Titlul subiectului: |
101153 |
|
Cum ziceati si voi ca telecabina este facuta de elvetieni, anul trecut am avut ocazia sa merg la St. Moritz si chiar cu telecabine similare ca astea de la Deva am urcat pana la un "refugiu", se cheama Chantarella:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.19 MB |
Vizualizat: |
de 29603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.25 MB |
Vizualizat: |
de 29603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.22 MB |
Vizualizat: |
de 29603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.18 MB |
Vizualizat: |
de 29603 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1006.53 kb |
Vizualizat: |
de 29603 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
PSC
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 29/Oct/2020 Mesaje: 129 Locație: Bucuresti 2 (Colentina)
|
Trimis: Lun 17 Noi 2008 09:56:42 Titlul subiectului: St. Moritz |
101204 |
|
O simbioză interesantă între două principii de funcționare complet diferite, al tramvaiului și al funicularului.
Fotografiile sunt foarte frumoase și ne fac să tânjim după adevărata civilizație.
_________________ Munca în exces duce la deces! |
|
Sus |
|
|
Sheena
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 09/Oct/2019 Mesaje: 281 Locație: Braila
|
Trimis: Lun 17 Noi 2008 10:53:05 Titlul subiectului: |
101207 |
|
Eu credeam ca cablu de la telecabina, telegondola si furnicular, pe langa sustinerea si asigurarea contra accidentelor, are si curent electric care le alimenteaza un mic motor care sa le propulseze pe cablu. Nu imi pot imagina acum in secolul XXI pe cineva stand in statiile din capat si comandandule rotind de o manivela. Eu imi imaginam doar ca este cineva care apasa un buton pentru intreruperea curentului pe cablu si repornirea curentului dupa ce telecabina se incarca. Am observat ca cei care supravegheaza incarcarea telecabinei, vorbeste prin statie cu omologul sau din celalat capat, daca si acolo s-au imbarcat toti si e telecabina plina, si daca totul e ok si sa le dea drumul.
|
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Mie 04 Mar 2009 20:22:30 Titlul subiectului: FUNICULARUL DIN CETATEA DEVEI |
107202 |
|
Mai exista in Romania si alte funiculare in afara de cel din Cetatea Devei ?
|
|
Sus |
|
|
mihaiatanasie
Data înscrierii: 02/Noi/2008 Ultima vizita: 10/Ian/2017 Mesaje: 373 Locație: Rosiorii de Vede
|
Trimis: Mie 19 Aug 2009 10:05:12 Titlul subiectului: |
115639 |
|
Am observat ca traseul are doua inclinari. Cabina isi schimba si ea inclinarea in cele doua portiuni diferite? Sau pasagerii isi schimba ei modalitatea de sustinere in interior?
_________________ Mihai
http://constructorideavioane.blogspot.ro/ |
|
Sus |
|
|
AndyNed
Data înscrierii: 22/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Oct/2021 Mesaje: 39 Locație: Piatra Neamt; Iasi
|
Trimis: Mie 19 Aug 2009 20:58:32 Titlul subiectului: |
115680 |
|
Banuiesc ca podeaua actioneaza ca un giroscop, ar fi culme sa te tii de balustrade cand se schimba unghiul inclinarii.
_________________ NEDDesign |
|
Sus |
|
|
|