Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Panopticul autobuzelor casate
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 00:44:30    Titlul subiectului: Panopticul autobuzelor casate 86247

In cadrul acestui topic doresc sa redau amanuntit, sub forma unor “fise de prezentare”, o parte din autobuzele care au apartinut regiei de transport urban din Galati (actualul TRANSURB). Doresc sa realizez o “imagine de arhiva” sau mai corect spus un fel de “almanah” in cadrul caruia fiecare autobuz sa-si gaseasca un loc de unde sa poata fi recunoscut si admirat atat de membrii Forum-ului cat si de vizitatori.

Autobuzele ce apar in acest topic:

ROCAR 112: FRX, JET, JEW, MKB, MKE, MKF, TZI, YGH, YGI, ZOV.
DAC 117: YWD (ex-2885; aici ma jos), ZPA (ex-8816).
Ikarus 280: CUC (ex-8817).
Rocar 312: EFP, GGF, GGI, SHR, SHS.

Midibuzele ce apar in acest topic:

Isuzu: EEK, EEM, JTD, WZF, WZK.


Am sa incep cu prezentarea autobuzului DAC 117 UD cu numarul de parc 2885:



2885-Original.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.98 kb
 Vizualizat:  de 43530 ori

2885-Original.JPG




Ultima modificare efectuată AmiralAOV la Mar 04 Aug 2009 10:05:50, modificat de 13 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 00:49:26    Titlul subiectului: 86249

Autobuzul 2885 a fost unul dintre numeroasele DAC-uri scunde care a circulat la Galati. A sosit in primavara anului 1989, alaturi de “colegul geaman” de lot, 2883. Schema de culoare originala este prezentata in schita de mai sus.
2885 nu a fost un autobuz foarte rezistent; problemele tehnice si aspectul interior tot mai deteriorat au creat aparenta ca perioada de casare era aproape. Autobuzul fusese retras la jumatatea anilor ’90 de pe traseele locale in favoarea Curselor Conventie. Nici pe acestea nu era insa des intrebuintat… se defecta destul de rapid iar motorul nu functiona corespunzator. Rugina afectase partea inferioara a tablelor exterioare, deja zgaraiate si partial carpite cu “petice” metalice. Stopurile erau sparte, la fel si semnalizarile laterale. Nu functiona decat pozitia stanga, frana dreapta si ambele semnalizari. Celelalte becuri lipseau… o parte din suportii lor atarnau din locasurile specifice iar altii lipseau… Barele de protectie erau deformate si abia se mai tineau in pozitiile lor. Cea din partea dreapta se putea misca cu mana intrucat avea suruburile slabite iar gaurile specifice mancate de rugina… In partea din fata, masca autobuzului si unul dintre ornamentele amplasate in lateralul geamului pentru traseu – amplasat deasupra cabinei – erau sparte.
Interiorul avea un aspect degradant: barele pentru accesul calatorilor la usa a doua si a patra lipseau, panourile interioare erau umflate, unul dintre panourile de protectie ale articulatiei era spart iar altul lipsea, usile se deschideau greu, asincron si nu erau reglate astfel incat, atunci cand erau inchise, puteai strecura palma in spatiul ramas intre gumele de protectie fixate cu suruburi si cleme… Iluminatul interior era precar, functionau doua sau trei becuri dintre care cel din remorca nu mai avea capac de protectie si atarna din suportul sau… Izolatia era una dintre cele mai proaste posibile. Panourile plafonierei erau deformate iar printre ele se putea observa tabla caroseriei, mancata de rugina. In plus, atunci cand ploua, apa se scurgea prin suportii becurilor si printre imbinarile dintre panourile plafonului… Daca insa te aflai pe suprafata circulara a articulatiei puteai beneficia de un dus rece si “natural” fiindca burduful era rupt si fasiat. Un singur capac de aerisire era functional, celelalte doua aveau bratele rupte si deci era imposibil sa fie miscate din pozitia lor. Musamaua podelei era roasa iar placajele de dedesubtul ei erau rupte si in unele cazuri sparte. Barele de sustinere superior-longitudinale erau fixate cu piese “artificiale” confectionate din tabla… In mod surprinzator mi s-a spus ca acele “improvizatii de sustinere a barelor pentru pasageri” erau cele originale din fabrica! Greu de crezut dar… poate asa era. Mai mult, probleme se inregistrau si la suspensii: cele corespunzatoare rotilor duble fusesera schimbate cu unele noi, mai rezistente pe cand cele corespunzatoare puntilor A si C erau moi si “lasate” dand impresia unui autobuz… garbovit.
Detaliile pe care le-am prezentat mai sus corespund ultimei calatorii pe care am facut-o cu 2885 pe traseul 28 (Micro 19 – Gara C.F.R. (traseu desfiintat)). Aspectul degradant s-a “conservat” si pe perioada in care 2885 rula pe Cursele Conventie.
In a doua jumatate a anilor ’90 a fost retras si de pe Cursele Conventie si abandonat pentru o perioada de timp in curtea Transurb-ului (pe atunci R.A.T.U. Galati). Din cate am fost informat, autobuzul a fost lasat o perioada lunga de timp in “stand-by” pana sa intre la RK. A durat mult pana sa-l refaca mecanicii… insa au facut treaba buna.
Poza de mai jos a fost realizata de Sergabi28 si preluata de pe Old Forum:



YWD (ex2885).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  43.22 kb
 Vizualizat:  de 43529 ori

YWD (ex2885).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 30 Dec 2007 00:54:46    Titlul subiectului: 86250

Ca si in cazul troleibuzului 206, autobuzul 2885 a fost refacut in proportie de 85%. A primit o noua schema de culoare, prezentata in imaginile postate mai jos. Interiorul a fost refacut, scaunele, mocheta si barele interioare schimbate, izolatia refacuta, peretele initial al cabinei a fost inlocuit cu un altul… 2885 a primit becuri pentru iluminarea accesului la usi si totodata becuri de balizare, sistemul de iluminare interioara a fost refacut in intregime, stopurile si semnalizarile laterale erau functionale iar panourile inlocuite. De asemenea, in locul mastii sparte, a primit un panou metalic de culoare albastra.
Atunci cand a iesit de la RK, autobuzul arata ca nou… Si daca n-as fi stiut ca DAC-urile scunde nu se mai fabricau la inceputul anilor 2000, as fi crezut ca 2885 era recent achizitionat… Autobuzul a avut numarul de parc vopsit pe laterale, tot cu cifre de culoare rosie. Numarul lateral a fost vopsit la scurta vreme dupa ce autobuzul a iesit de la RK. Nu am mai avut ocazia sa calatoresc cu 2885 dupa ce a fost refacut insa m-am urcat de doua ori in el pe cand astepta angajatii pentru Santierul Naval. Nu stiu ce a determinat pe cei din conducerea Transurb-ului sa refaca acest autobuz (il puteau reface pe 7376 sau ii puteau prelungi perioada de functionare lui 8143 sau lui 8135). Noul 2885 a functionat impecabil si s-a conservat destul de bine pana la “marea retragere”.
In urma noii numerotari, 2885 a “devenit” YWD. Noul numar a fost trecut atat deasupra primei usi si a geamului specific cabinei soferului cat si in partea dreapta a lunetei, in coltul superior. Practic acest numar – YWD – a fost realizat din autocolante de culoare verde (dupa “moda ISUZU”) iar vechiul numar – 2885 – a fost destul de bine “sters” de pe laterale.
Ultima oara am vazut YWD-ul trecand prin fata stadionului Dunarea, indreptandu-se ca de obicei, spre SNG. O singura guma de protectie, cea de la usa a doua, parea desprinsa din suporti. Cateva zgaraieturi se observau pe tablele laterale si o indoitura usoara valurise tabla posterioara.

In ultima fotografie autobuzul pe 7 martie 2008, in tarcul de casare al Transurb. Foto: Terry Lawson.



YWD-frontal.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.38 kb
 Vizualizat:  de 43527 ori

YWD-frontal.JPG



galati_876r_222.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  123.5 kb
 Vizualizat:  de 42517 ori

galati_876r_222.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2007 03:12:19    Titlul subiectului: 86323

Urmatorul autobuz pe care am sa-l prezint in cadrul acestui topic este ROCAR-ul 112 cu numarul de parc JEW. Acest autobuz a sosit la Galati in luna aprilie a anului 1995 si apartinea unui lot compus din patru autobuze: celelalte trei ROCAR-uri din acest lot erau JET, JEU si JEV. Schema de culoare originala este prezentata in schita postata mai jos:


JEW - schema initiala.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  50.32 kb
 Vizualizat:  de 43489 ori

JEW - schema initiala.jpg




Ultima modificare efectuată de către AmiralAOV la Lun 31 Dec 2007 03:15:57, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 31 Dec 2007 03:14:17    Titlul subiectului: 86324

ROCAR-ul JEW a fost, de-alungul timpului, unul dintre cele mai active autobuze din parcul auto al TRANSURB-ului. In prezent, este singurul autobuz casat din lotul adus la Galati in 1995. Din punct de vedere tehnic, JEW-ul si-a indeplinit cu succes “misiunea” pe parcursul celor 12 ani de functionare. Nu a necesitat reparatii majore decat spre “apusul” carierei sale. Interiorul autobuzului era dotat cu scaune din plastic de culoare albastru-inchis, de tip ROCAR, mocheta cauciucata cu striuri longitudinale, panouri laterale si superioare de culoare alba. Iluminatul interior se realiza pe doua ramuri: mai concret, soferul putea aprinde reteaua de becuri interioare din partea stanga a sensului de mers sau pe cea din partea dreapta. De obicei, in primii ani de functionare, JEW-ul a utilizat doar ramura stanga. Abia in ultima perioada de functionare s-au utilizat ambele ramuri si becurile de iluminare pentru accesul calatorilor, amplasate in partea inferioara a cutiilor de comanda ale usilor.
JEW-ul a suferit, de-alungul timpului, mai multe interventii; in urma unui RK realizat in prima jumatate a anilor 2000 (daca nu ma insel este vorba de anul 2004) autobuzul a avut schimbata aproape in intregime partea din spate. S-a montat o luneta noua, mai scurta decat cea originala si s-a sudat o tabla posterioara noua in locul celei vechi, atacate de rugina si deformate in urma unor mici accidente. Locasul numarului cu lampa de iluminare corespunzatoare a fost amplasat mai jos decat in pozitia standard si s-a renuntat totodata la becurile albe pentru marsarier. In primele zile dupa modificare, JEW-ul a circulat cu acea tabla sudata, nevopsita, marturie clara a modificarii suferite.
Imi amintesc de una dintre calatoriile mele cu JEW-ul pe traseul 9. Aceasta calatorie s-a realizat in cursul acestui an si am avut astfel prilejul de a observa starea jalnica in care se gasea interiorul acestui autobuz… Placajele erau umflate din cauza umiditatii si a variatiilor de temperatura, podelele erau roase, gaurite, panourile inferioare si capacele de vizitare erau intr-o oarecare masura deformate si se miscau atunci cand paseai peste ele, iluminarea era satisfacatoare desi multe becuri nu functionau. In dreptul celei de-a treia usi se sudase, peste podea, o placa metalica groasa, pentru intarirea suprafetei inferioare iar bara de sustinere pentru accesul calatorilor in dreptul acestei usi lipsea. Mai mult, peste suportul barei respective fusese sudat un profi metalic intrucat, si in cazul primei trepte, tabla originala era rupta iar marginile fixate candva cu suruburi se curbasera. Acest mod de intarire al marginilor treptelor era vizibil si la cea de-a doua usa… Elementele cele mai rezistente s-au dovedit scaunele ROCAR care au rezistat cel mai bine: doar doua scaune duble au necesitat puncte de intarire prin sudura si un alt scaun simplu a necesitat o schimbare de cadru. De asemenea, elementele ultimei usi erau descentrate si erau actionate cu dificultate de mecanismele aferente.
Intr-o anumita perioada de timp JEW-ul a avut geamurile corespunzatoare elementelor usilor vopsite in culoare rosie pe aproximativ o treime din suprafata. Cu timpul, vopseaua a cedat iar geamurile au asigurat din nou vizibilitatea necesara. N-am inteles niciodata ce rost a avut aplicarea acelor straturi de vopsea…
JEW-ul a fost vopsit – din cate imi amintesc – de doua ori. Prima oara, in cursul unui RK, si-a pastrat schema de culoare originala. A doua schema de culoare, mai simplista ca cea originala, a capatat-o in cursul acestui an, in primavara, cand a trecut printr-un nou RK. Autobuzul a fost vopsit in galben pai cu o dunga galbena in partea inferioara. Numarul de parc era, ca de obicei, trecut deasupra primei usi, scris cu caractere mici si ingrosate.



JEW-ultimul RK.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.27 kb
 Vizualizat:  de 43488 ori

JEW-ultimul RK.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Ian 2008 16:30:26    Titlul subiectului: 86378

In urma ultimului RK nu s-a imbunatatit aspectul interior si nici capacitatile tehnice ale autobuzului… Din cate aveam sa aflu mai tarziu, a fost doar o prelungire minima a perioadei de functionare a JEW-ului. Motorul era obosit si dereglat, multe sisteme erau uzate, incomplete, altele afectate pe-alocuri de rugina…
In mod surprinzator, la exterior autobuzul se prezenta mai bine: garniturile aparatorilor fusesera schimbate, jentile din fata aveau inele de protectie pentru suruburi si erau mereu vopsite in alb cu rosu (s-a optat si o combinatie de alb cu rosu si albastru). Intre a doua si a treia usa, in urma schimbarii unei table, a fost necesara montarea unui profil subtire, care sa asigure imbinarea. De asemenea, imi amintesc ca intr-o anumita perioada de timp imi amintesc ca JEW-ul a avut montat un far de culoare neagra – probabil de la un tractor sau camion – deasupra primei usi, utilizat pentru iluminarea exterioara. Cu timpul s-a renuntat la acest accesoriu.
JEW-ul a frecventat majoritatea traseelor. In ultima perioada de timp a fost utilizat des pe traseul 9 si mai rar pe 20 si 21. A activat si pe Cursele Conventie, alaturi de JEV, in primii ani de activitate si alaturi de JET si JEU in ultimii ani.
Din surse neoficiale, pot afirma ca acest autobuz a functionat pentru ultima oara in ziua de vineri, 16.11.2007, pe traseul 22. A intrat la casare la inceputul lunii decembrie, dupa o scurta perioada de stand-by.

Mai jos, o poza cu JEW-ul din 2003. Se observa faptul ca avea inca schema de culoare originala. Pe atunci numerele erau trecute cu caractere mari, pe laterale, ca in schita Amiralului Byrd.

Cea de-a doua poza il prezinta in tarcul de casare Transurb, pe 7 martie 2008: Foto: Terry Lawson.



02JEW.JPG
 Descriere:
GL 02 JEW in 2003.
 Mărime fișier:  270.64 kb
 Vizualizat:  de 43436 ori

02JEW.JPG



JEW.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.55 kb
 Vizualizat:  de 42499 ori

JEW.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Ian 2008 22:19:51    Titlul subiectului: 86389

Un alt autobuz “cu vechime” care a deservit traseele locale si Cursele Conventie de la Galati a fost DAC-ul 117 cu numarul de parc 8816.
Lotul din care provenea mai era compus din 8 autobuze articulate, marca DAC: 7376, 8815, 8135, 8140, 8143, 8144, 8154, 8161, casate intre anii 1996-2005. Cu alte cuvinte, autobuzul 8816 a fost, pana la sfarsitul anului 2007, singurul reprezentant functional al lotului enumerat anterior.
Schema originala de vopsea, conform informatiilor furnizate de cg2005, era alba. Din pacate, in a doua jumatate a acelui an (1991) am fost plecat din localitate si nu am putut asista la introducerea acestor autobuze pe traseele locale.
La inceputul anului urmator aveam sa observ cele 9 achizitii; printre ele, 8816 primise pe laterale reclama la Apple Computers. Schema de culoare corespunzatoare acestei reclame era alba cu dunga de culoare indigo in partea inferioara a autobuzului “prezentator”. Promovarea reclamei a durat aproximativ 3 ani, timp in care 8816 a deservit majoritatea traseelor locale. Nu a fost un autobuz utilizat zilnic. Dupa ce s-a renuntat la reclama, 8816 si-a pastrat schema de culoare pana la urmatorul RK iar numarul de parc a ramas trecut deasupra primei usi, ca in schema postata mai jos:



8816 - dupa ce s-a renuntat la reclama Apple Computers.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.23 kb
 Vizualizat:  de 43411 ori

8816 - dupa ce s-a renuntat la reclama Apple Computers.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Ian 2008 22:26:08    Titlul subiectului: 86390

Din cate am fost informat, au existat probleme la partea tehnica care l-au tinut pe 8816 garat pe rampele halelor de reparatii.
Din punct de vedere al dotarilor interioare pot afirma ca 8816 a fost un autobuz bine asamblat si rezistent la fluxul mare de calatori, caracteristic orelor de varf… Semnele de uzura s-au distribuit spre burduf (articulatie), mocheta cauciucata, treptele de acces corespunzatoare celor patru usi – in special cele de la usa 2 si de la usa 4 – si a scaunelor tapitate (burete invelit in vinilin). Sistemul de iluminare interior era activ pe ramura stanga a sensului de mers insa, dupa ce o parte dintre becurile acesteia au cedat, a fost data in folosinta si ramura dreapta. Becurile de iluminare pentru accesul la trepte – amplasate in partea inferioara a cutiilor de comanda pentru usi – au cedat pe rand, la intervale scurte de timp. Erau 4 becuri de iluminare, cate unul pentru fiecare usa, cu amplasament central pe suprafata inferioara a cutiilor respective. Inainte de primul RK, nici unul dintre aceste becuri nu mai era functional la 8816, mai mult, cel pentru a doua usa era spart, la a treia usa atarna cu tot cu suport iar la a patra usa era adanc “ingropat” in vaselina si uleiuri incat abia i se mai putea deosebi forma. O parte din scaune aveau invelitorile din vinilin rupte, taiate sau peticite in cusaturi grosolane, cu bucati de material de alta culoare. Elementele de articulatie nu erau reglate, fapt ce determina ca remorca sa se incline spre partea inferioara iar burduful, dupa cum era si de asteptat, sa se rupa prima oara in partea superioara. Panourile laterale si cele superioare erau deformate insa intr-un grad mai mic decat la celelalte autobuze existente in lot… probabil datorita absentelor inregistrate pe traseele locale… Barele de sustinere pentru calatori au fost cele mai rezistente. Cativa suporti au fost schimbati, in special cei pentru bara dispusa longitudinal, de-alungul lunetei.
Ca si 2885, 8816 a avut initial gemulet pentru traseu amplasat dupa cea de-a treia usa… Acesta avea sa dispara dupa RK-ul major efectuat in prima parte a anilor 2000. Becurile de balizare au cedat rapid, plasticurile celor din spate erau sparte iar un soclu lipsea. De asemenea, o parte din ornamentul superior, corespunzator articulatiei, era rupt iar cel din dreptul usii a doua atarna peste tabla de deasupra celor doi elementi.
8816 a fost retras de pe traseele locale in a doua jumatate a anilor ’90 si tinut o perioada destul de lunga in atelierele Transurb-ului. Initial am crezut ca a fost casat.
La inceputul anilor 2000, DAC-ul 8816 se reintorcea pe strazile Galatiului. De aceasta data, avea un nou aspect. “Prezentarea” a avut loc cam in aceeasi perioada cu 2885, 8143, 8135 si 1251, toate refacute in proportie de 85-90%.
Schema de culoare corespunzatoare a fost alba cu doua dungi albastre, una lata, in partea inferioara, si una mai subtire, marcata sub geamuri. Numarul de parc a fost trecut pe laterala insa, la scurt timp s-a adoptat noua numerotare impusa de schimbarea numerelor de inmatriculare si astfel, 8816 a devenit ZPA.
Poza de mai jos a fost realizata de Sergabi28 si preluata de pe Old Forum:



ZPA (8816) refacut.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.01 kb
 Vizualizat:  de 43407 ori

ZPA (8816) refacut.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 01 Ian 2008 22:29:24    Titlul subiectului: 86391

Vechiul numar de parc a fost doar “zoit” cu vopsea de culoare alba si drept urmare a ramas citet pana la urmatorul RK. Noul numar, mai precis cele trei litere care compun numarul, au fost trecute cu vopsea rosie deasupra primei usi. Surse neoficiale sustin ca numerele de parc vechi au fost pastrate – sub straturi fine de vopsea – pentru a se realiza “sincronizarea” caracteristica perioadei de tranzit dintre vechiul si actualul sistem de numerotare.
Modernizarea lui 8816 a implicat modificari si inlocuiri masive la interior. Scaunele au fost din nou tapitate, de aceasta data aveau o prezentare uniforma, mocheta a fost schimbata iar capacele de vizitare inlocuite cu unele noi. Instalatia de iluminare interioara era in totalitate functionala la fel si cea corespunzatoare accesului la usi, cele patru panouri ale articulatiei au fost schimbate, elementele de articulatie inlocuite si reglate, peretele cabinei inlocuit cu un altul, nou, panourile laterale schimbate iar cele pentru protectia pasagerilor, aferente primelor trei usi, inlocuite cu altele mai groase si totodata mai rezistente. Motorul fusese reparat si anumite mecanisme schimbate. Pana si piesele de ghidare pentru elementii usilor fusesera inlocuiti cu altii cu suprafata sub forma de patrat.
Din punct de vedere tehnic, 8816 s-a comportat - in primele luni dupa ce a efectuat acel RK major - ca un autobuz nou, recent iesit pe portile uzinei! Pentru inceput a fost folosit sporadic pe traseul 9 si 26. Apoi, in urmatoarele luni a fost distribuit doar pe Cursele Conventie. In mod surprinzator, in cursul anului 2007 a fost din nou retras pentru un scurt RK. A fost revopsit in schema de culoare anterioara si a fost re-intrebuintat pentru foarte putin timp, pe Cursele Conventie.
Surse oficiale au afirmat ca 8816 a intrat la casare in decembrie 2007, odata cu autobuzul 2885. Personal nu inteleg de ce s-a renuntat la el asa de repede, mai ales ca abia iesise dintr-un nou RK iar, inainte de a intra in acesta, arata bine si functiona corespunzator.

Prima poza de mai jos il reda pe 8816 (ZPA) in curtea autobazei, in timpul ultimei vopsiri (vara lui 2007) iar in cea de-a doua fotografie este autobuzul pe 7 martie 2008, in tarcul de casare al Transurb (foto 2: Terry Lawson).



ZPA (8816) - ultimul RK.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.39 kb
 Vizualizat:  de 43405 ori

ZPA (8816) - ultimul RK.JPG



galati_878r_657.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.08 kb
 Vizualizat:  de 42514 ori

galati_878r_657.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 05 Ian 2008 02:45:12    Titlul subiectului: 86574

Urmatorul autobuz casat din parcul Transurb-ului este un IKARUS 280, importat din Germania in toamna anului 1991. Numarul de parc al acestuia a fost 8817. Lotul de achizitie din care provine mai cuprindea un IKARUS scurt, cu doua usi cu deschidere manuala, al carui numar de parc a fost 8818.
8817 a fost singurul autobuz articulat marca IKARUS care a functionat la Galati in ultimii 15 ani sub emblema Transurb. Pentru inceput, dupa cum a afirmat si cg2005, IKARUS-ul a fost introdus pe traseul 22 (considerat pe atunci al doilea traseu important – dupa 102, deservit in acele vremuri doar de troleibuze). Cu timpul aria de functionare a fost extinsa pentru toate traseele locale. In schita de mai jos este prezentat IKARUS-ul 8817 in schema de culoare originala (cea de import):



8817 - schema initiala.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.08 kb
 Vizualizat:  de 43273 ori

8817 - schema initiala.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 05 Ian 2008 02:48:17    Titlul subiectului: 86575

In a doua jumatate a anilor ’90, 8817 a inceput sa dea semne de oboseala. A fost retras pe trasee cu frecventa redusa, in special 26 si 34. Inainte de a intra la RK imi amintesc ca arata jalnic, atat la interior cat si la exterior.
Interiorul parca fusese… vandalizat. Scaunele imburetate, invelite in vinilin erau rupte, taiate, fasii de material atarnau pana pe podea… panourile laterale erau pe-alocuri mazgalite cu marker si carioci, cateva panouri superioare erau desprinse din ramele de fixare si lasau sa se intrevada rugina tablelor ce intrau in componenta plafonului, burduful era rupt, una din barele de sustinere, aferenta articulatiei era lipsa, podeaua roasa si denivelata. Sistemul de iluminare interioara era insa relativ bun. O parte din cele 5 capace de aerisire nu se puteau deschide iar tablele interioare, acolo unde nu fusesera zgaraiate erau mancate de rugina.
Din punct de vedere exterior, rugina incepuse sa afecteze tablele din partile inferioare ale autobuzului si totodata aparatorile. Bara de protectie din spate era deformata si locasurile pentru tampoane erau libere. Cateva zgaraieturi adanci brazdau partea inferioara si lateralele. Stopul din dreapta ramasese fara capacul de protectie, unul dintre becurile de frana era ars iar becul pentru iluminarea numarului de inmatriculare din partea inferioara lipsea. In dreptul celei de-a treia usi, unul din gemuletele aferente elementilor de deschidere fusese spart si inlocuit la inceput cu o bucata de carton, pe urma cu un placaj mai rezistent. Placajul aferent ochiului de geam respectiv s-a mentinut pana la sfarsitul perioadei de functionare a IKARUS-ului, semn ca cei de la Transurb fie nu au avut cu ce sa-l inlocuiasca, fie ca nu au dorit sa realizeze acest fapt. Partea din fata era si ea afectata: bara deformata, masca si semnalizatorul din dreapta spart, iar intr-o perioada, unul dintre faruri nu functiona.
Semnalizatoarele laterale erau arse, lipsite de suporti iar becurile de balizare cedasera de multa vreme…
A urmat un RK masiv in jurul anului 1998. In cursul acestui RK IKARUS-ul a fost refacut aproape in totalitate.
In poza de mai jos, IKARUS-ul CUC (ex-8817) functionand pe Cursa Conventie in vara anului 2006:



8817 - in anul 2006.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.15 kb
 Vizualizat:  de 43272 ori

8817 - in anul 2006.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 05 Ian 2008 02:51:47    Titlul subiectului: 86576

Surse oficiale sustin ca acest RK a fost o “carpeala colosala” intrucat s-au adoptat piese cam de pe la toate mijloacele de transport in comun care se aflau la casare. Nu infirm insa aspectul potrivit caruia muncitorii au avut propria lor contributie pentru “reamenajarea interioara” a vehiculului… Ca in majoritatea cazurilor, acestia au facut o treaba excelenta. Scaunele aratau ca noi, mocheta era schimbata in intregime, treptele corespunzatoare celor patru usi aveau tablelele schimbate cu altele mai rezistente, cu model striat, barele de sustinere pentru calatori au fost inlocuite cu unele de la autobuzele DAC, semnalizatoarele laterale schimbate cu unele de la tramvaie, sistemul de iluminare interioara refacut in intregime, burduful schimbat. S-au operat modificari de natura tehnica, mai precis s-au introdus anumite mecanisme si elemente specifice autobuzelor DAC…
In urma acestui RK, 8817 parea “ca intinerise”. Se observau totusi “cicatricile trecutului”… - ma refer la bucatile de tabla sudate peste invelisul initial, proeminente, imposibil de mascat cu vopsea.
Dupa RK-ul din anul 1998, IKARUS-ul a fost utilizat deseori doar pe Curse Conventie si mai rar pe traseele locale (de obicei era trimis pe vechiul traseu 12, in prezent desfiintat).
In urma noului sistem de inmatriculare, numarul 8817 a fost inlocuit cu grupul de litere CUC, scris pe lateral, cu vopsea verde.
Degradarea IKARUS-ului s-a produs treptat. Cei de la Transurb nu doreau sa ii mai prelungeasca “contractul” de functionare dupa anul 2007 si prin urmare, majoritatea reparatiilor pe care le-a necesitat acest IKARUS au fost facute in graba si de multe ori pe moment.
In toamna anului 2007 am avut ocazia sa remarc din nou aspectul interior al lui 8817. Deplorabil. Scaunele erau din nou distruse, panourile umflate, in articulatie nu mai exista nici un bec functional iar usile se deschideau greu. Mocheta si barele de sustinere se dovedisera cele mai rezistente componente din interior. Exteriorul – ca sa citez pe unul dintre colegii mei care a avut ocazia sa circule cu 8817 – fusese “carpacit cu toate natiile de table”. Multe dintre ele zanganeau atunci cand autobuzul se deplasa pe teren denivelat… Multe dintre ele erau indoite… Ornamentele erau desprinse, in special cele superioare. Unul dintre geamurile laterale – al doilea mai precis – fusese inlocuit cu un geam de DAC care insa nu s-a potrivit corespunzator in locasul respectiv; pentru fixare s-a sudat suplementar o bucata de tabla intre primul si cel de-al doilea geam.
Din punct de vedere tehnic, elementele cele mai rezistente s-au dovedit a fi suspensiile. Motorul era epuizat iar majoritatea mecanismelor fie operau greu, fie nu functionau deloc. In ultima vreme IKARUS-ul era utilizat pe Cursele Conventie si avea punctul de plecare in zona restaurantului Neacsu din Micro 19.
8817 a fost retras definitiv in autobaza in cursul toamnei anului 2007 si a intrat la casare la inceputul lunii decembrie.

PERIOADA DE FUNCTIONARE : SEPTEMBRIE 1991 - DECEMBRIE 2007

Iata si o poza din cursul anului 2007 precum si o alta facuta pe 7 martie 2008, in tarcul de casare al Transurb (foto 2: Terry Lawson).



8817 in anul 2007.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.84 kb
 Vizualizat:  de 43271 ori

8817 in anul 2007.JPG



galati_877r_712.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.85 kb
 Vizualizat:  de 42512 ori

galati_877r_712.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2008 10:41:09    Titlul subiectului: 89010

In septembrie 1995, Transurb Galati (pe atunci se numea R.A.T.U. Galati) a achzitionat, in premiera, un lot de cinci autobuze ROCAR U 312 B. In prezent, din acest lot lipseste ROCAR-ul cu numarul de parc SHR, casat spre sfarsitul anului 2007. Celelalte patru autobuze din lot au numerele de parc : PNY, SHO, SHP, SHS, si, in prezent, functioneaza atat pe traseele locale cat si pe Cursele Conventie.
Primul traseu pe care a rulat SHR-ul s-a numit 10 barat intrucat era forma scurta a fostului traseu 10 din anii pre-revolutionari: traseul 10 avusese capetele de linie in Micro 19 si la Parcul C.F.R. iar traseul 10 barat, infiintat odata cu introducerea primului lot de autobuze Rocar U 312 B, avea capete de linie in Micro 19 si la Gradina Publica. Prima calatorie pe care am avut-o cu SHR-ul a fost pe acest traseu. Autobuzul se prezenta impecabil, era echipat la interior cu mocheta in striuri, cauciucata, de culoare neagra, avea scaune din plastic albastru, cu initialele ROCAR si sistem de iluminat pe baza de neoane amplasate in pafoniera, pe doua randuri, in suporti paralelipipedici. Schita postata mai jos infatiseaza SHR-ul in culoarea sa originala:



02 SHR.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.84 kb
 Vizualizat:  de 43008 ori

02 SHR.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2008 11:07:46    Titlul subiectului: 89014

In cursul perioadei sale de functionare, autobuzul SHR a suplinit toate traseele locale. La primele RK-uri s-au verificat si s-au operat schimbari si inlocuiri ce tin de partea tehnica. In cursul urmatoarelor reparatii(realizate la inceputul anilor 2000) s-a renuntat la scema de vopsea initiala in favoarea uneia mai simple, cu dunga portocalie lata in partea inferioara.


SHR.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  385.1 kb
 Vizualizat:  de 43005 ori

SHR.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2008 11:10:58    Titlul subiectului: 89015

RK-urile au prelungit mereu perioada de activitate a autobuzului; se spune ca SHR-ul, inainte de a fi casat, intra tot mai des la reparatii. In ultimii ani de functionare s-a deteriorat puternic, la interior, mocheta era roasa, capacele din podea erau indoite si la extremitati se puteau observa placajele din lemn si - prin crapaturi ale acestora - portiuni din suprafata carosabilului. Vandalizarea interiorului s-a produs intr-un timp relativ scurt... Placajele de protectie amplasate intre primele scaune pentru pasageri si cadrul usilor au fost sparte, pe placajele laterale si cele corespunzatoare plafonului au aparut primele semne de grafitti... ; panourile si placajele erau umflate, cel de-al doilea capac de aerisire avea bratele rupte si fusese legat cu sarma de barele de sustinere. De asemenea, primul geam de dupa prima usa fusese spart si inlocuit cu unul de dimensiuni mai mici, luat de la un ROCAR 112 iar iluminatul interior era suplinit doar de un sfert dintre lampile cu neon. Iata si o poza pe care am realizat-o in cursul anului 2007, nu cu mult timp inainte ca SHR-ul sa fie retrase definitiv din circuitul urban.


Interior SHR.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  249.12 kb
 Vizualizat:  de 43003 ori

Interior SHR.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 23 Feb 2008 11:19:07    Titlul subiectului: 89017

Din punct de vedere tehnic, pot afirma ca motorul functiona "haotic" - facea gaglagie mare si trebuia turat puternic la plecarile din statii sau la urcarea drumurilor in panta. In plus, motorul abia mai reusea sa asigure puterea necesara deplasarii autobuzului.
In ultimele sale zile de functionare, SHR-ul a suplinit mai mult Cursele Conventie si foarte rar cate un traseu precum 26 sau 9.
ACHIZITIONAT: septembrie 1995;
CASAT: noimebrie 2007.

Iata-l in tarcul de casare Transurb, pe 7 martie 2008: Foto: Terry Lawson.



SHR.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.25 kb
 Vizualizat:  de 42497 ori

SHR.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 26 Feb 2008 22:02:26    Titlul subiectului: 89180

La inceputul acestui an Transurb-ul a renuntat la serviciile Asistentei Tehnice cu numarul de parc ZOV.
Autobuzul ZOV fusese achzitionat la sfarsitul anului 1989; facea parte dintr-un lot de 3 DAC-uri scunde, model 112. Celelalte autobuze din lot aveau numerele de parc 9114 si 9116, casate in jurul anilor 2000. Schema de culoare originala (cea din fabrica), corespunzatoare DAC-ului 9115 este prezentata in schita de mai jos:



ZOV - schema de culoare originala.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.97 kb
 Vizualizat:  de 42932 ori

ZOV - schema de culoare originala.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 26 Feb 2008 22:04:55    Titlul subiectului: 89181

Din cadrul acestui lot cele mai utilizate au fost – inca de la inceput – 9114 si 9115, dintre care, cel din urma s-a dovedit a fi mai rezistent.
La interior, 9115 era echipat cu scaune din pal presat de culoare alba, mocheta cauciucata striata, de culoare neagra, bare scunde pentru facilizarea accesului in/din incinta autobuzului, elementi de sustinere intermediari conceputi din tabla si extremi, conceputi din metal. Iluminarea aferenta actionarii usilor nu a fost intrebuintata; plasticurile si becurile au cedat si cu timpul s-au acoperit de straturi de ulei si vasilina. Asamblarea interiorului s-a produs, ca in majoritatea loturilor de DAC-uri pre-decembriste, cu piese cat mai putine si mai prost concepute. Imi amintesc ca barele de sustinere au cedat rapid datorita elementelor din tabla, iar panourile s-au deformat in mai putin de un an sub actiunea umezelii si a diferentelor de temperatura. Probleme majore se inregistrau si la izolatii: ploaia se scurgea printre panourile care intrau in componenta plafonierei, din suportii si elementele de protectie ale sistemului de iluminat, pe la imbinarile dintre caroserie si capacele de aerisire…
Din cate am fost informat, primul RK a presupus modificari interioare majore: S-au schimbat o parte din panourile laterale si din cele care intrau in componenta plafonierei. De asemenea, s-au inlocuit si o parte din becurile care asigurau iluminatul interior. Pentru iluminarea interiorului s-a utilizat in continuare, doar ramura dreapta. Prin aceeleasi modificari au trecut si celelalte doua autobuze, 9114 si 9116.
Din punct de vedere tehnic s-au inlocuit, de-alungul timpului, majoritatea sistemelor si componentelor operationale. Intr-o anumita perioada (in a doua jumatate a anilor ’90 – din cate imi amintesc) 9115 a intrat intr-un RK major unde s-au operat majoritatea schimbarilor de ordin tehnic. Cam in aceeasi perioada 9114 a fost casat si o parte din piesele functionale ale acestuia au fost atribuite colegului sau de lot. Nici in urma acestui RK major nu s-a schimbat schema de culoare a autobuzului.
9115 a fost intrebuintat pe majoritatea traseelor detinute de Transurb Galati. Traseele suplinite cel mai frecvent de 9115 au fost 22 si 26 iar spre sfarsitul perioadei de activitate (inainte de a intra la cel de-al doilea RK major) 9 si 34.
Cel de-al doilea RK major – dupa cum a amintit si cg2005 – a avut loc in anul 2001. In urma acestu RK autobuzul 9115 fusese refacut in proportie de 80% si transformat mai apoi in Asistenta Tehnica. S-a adoptat totodata o alta schema de culoare – alb cu dunga lata de culoare albastra in partea inferioara si dunga albastra subtire sub geamuri, s-au inlocuit stopurile cu altele preluate de la un model mai vechi de DAC. Acestea au fost amplasate orizontal. Deschiderea unuia dintre geamurile laterale a fost inlocuita cu un profil rabatabil. Semnalizarile laterale au fost luate de la un tramvai T3R iar barele au fost schimbate cu unele de la un alt autobuz casat.



ZOV - lateral (fata).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  52.38 kb
 Vizualizat:  de 42931 ori

ZOV - lateral (fata).JPG



ZOV - lateral (spate).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.69 kb
 Vizualizat:  de 42931 ori

ZOV - lateral (spate).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 26 Feb 2008 22:06:12    Titlul subiectului: 89182

Datorita ultimului RK, 9115 a rezistat pana la inceputul acestui an. Conform noii numerotari, autobuzul a primit un nou numar de parc: ZOV. Imi amintesc ca l-am remarcat o data pe traseul 26 si de mai multe ori pe traseul 9 inainte de a fi transformat in Asistenta Tehnica.
Printre “misiunile” pe care mi le amintesc ca le-a indeplinit 9115 in rolul de Asistenta se numara:
-tractarea ROCAR-ului YGJ (blocaj roti pe strada Brailei);
-tractarea autobuzului 8143 (defectiune in valea orasului);
-tractarea troleibuzului 215 (defectiune in zona Agentiei de Voiaj);
-tractarea ROCAR-ului MKF (defectiune in statia de la Trei Star);
-…
9115 a ramas o perioada de timp in curtea Transurb-ului (in zona moarta). S-au demontat o parte din piese acolo dupa care a intrat la casarea propriu-zisa.

Cea de-a doua poza il prezinta in tarcul de casare Transurb, pe 7 martie 2008: Foto: Terry Lawson.



ZOV - profil.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  55.21 kb
 Vizualizat:  de 42929 ori

ZOV - profil.JPG



ZOV.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.62 kb
 Vizualizat:  de 42494 ori

ZOV.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 28 Feb 2008 08:18:08    Titlul subiectului: 89237

In continuare am sa postez cateva poze cu autobuzele prezentate in acest topic: in prima, SHR-ul prin 2003-2004, cand era folosit pe traseele locale. Urmatoarele 2 poze il prezinta pe ZOV (Asistenta Tehnica) in zona moarta, pe data de 23.02.2008. Se pare ca a inceput casarea lui. Tot in acea zona s-a inceput deja casarea autobuzelor JET si YGI.


SHR _resize.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  190.5 kb
 Vizualizat:  de 42836 ori

SHR _resize.jpg



ZOV 23-02 2008_resize.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  250.83 kb
 Vizualizat:  de 42836 ori

ZOV 23-02 2008_resize.jpg



ZOV 23-02-2008_resize.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  306.27 kb
 Vizualizat:  de 42844 ori

ZOV 23-02-2008_resize.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 28 Feb 2008 21:55:58    Titlul subiectului: 89266

ROCAR-ul cu numarul de parc YGI este un alt autobuz din ultimul lot de ROCAR-uri 112 care a intrat la inceputul acestui an la casare. La interior, acest ROCAR a fost echipat similar cu “colegul” sau, prezentat anterior. Singura diferenta a constituit-o amplasarea scaunelor pe partea stanga, in zona corespunzatoare celei de-a treia usi. Schema de culoare originala este prezentata in schita de mai jos


YGI - schema de culoare initiala.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.57 kb
 Vizualizat:  de 42798 ori

YGI - schema de culoare initiala.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 28 Feb 2008 21:57:04    Titlul subiectului: 89267

In comparatie cu celelalte autobuze din lot, YGI-ul a intrat mai rar la RK-uri. Principalele probleme abordate de muncitorii de la Transurb au cuprins aspectul exterior si dotarile interioare ale salonului pentru pasageri decat dispozitivele tehnico-functionale (YGI-ul a fost unul dintre autobuzele care nu au necesitat prea multe reparatii de ordin tehnic).
Raportat la RK-urile pentru lotul de provenienta, YGI-ul a fost mereu cel din urma si nu a beneficiat de o atentie sporita. Probabil ca acesta este unul dintre aspectele care au grabit casarea.
In prima jumatate a perioadei sale de functionare, YGI-ul a deservit majoritatea traseelor locale dintre care, cel mai des a rulat pe liniile 20 si 26. Singura defectiune majora pe care am sesizat-o, corespunzatoare acelei perioade, a fost “caderea” tobei de esapament (caz similar si la YGK).
La jumatatea anilor 2000, YGI-ul a inceput sa dea primele semne de uzura. Paradoxal, aceasta “decadere” se inregistra la nivel estetic; tablele laterale erau zgaraiate si cuprinse de rugina in zonele inferioare si pe la unele imbinari (zona capacelor laterale, zona pragurilor corespunzatoare usilor pentru pasageri, zona geamurilor…), barele de protectie erau deformate, sistemul de balizare era reprezentat printr-o singura pozitie (frontal-stanga) iar o parte din becurile indicatoare nu erau functionale (semnalizarea laterala stanga era sparta, cea din dreapta era arsa, in partea inferioara frana aprindea o singura lumina iar becurile pentru marsarier nu erau functionale (am banuit ca erau ambele arse intrucat plasticurile aferente acestora erau intacte).
La interior, mochetele erau roase in zona usii a treia si pe culoarul dintre scaunele pentru pasageri, tablele interioare erau scrijelate si in unele locuri atacate de rugina, iluminatul interior functiona pe o singura ramura iar cel corespunzator accesului la usi era intrerupt. Barele de sustinere pentru pasageri, panourile pentru protectia pasagerilor la usi si scaunele se dovedisera pana atunci cele mai rezistente elemente ale salonului.
Din punct de vedere tehnic, autobuzul continua sa functioneze corespunzator.
Uzura exterioara a impins YGI-ul intr-un RK major in urma caruia acesta a beneficiat de o serie de reparatii precum:
-intarirea zonelor inferioare ale usilor prin sudarea unor table cu profil dreptunghic;
-centrarea usilor (revizia modului de actionare al usilor);
-refacerea sistemului de iluminare interioara;
-“peticirea” mochetei;
-inlocuirea becurilor indicatoare nefunctionale;
-vopsirea exteriorului pe baza schemei originare din fabrica;
-acoperirea cu tabla a aerisirilor superioare, amplasate deasupra cabinei;
-inlocuirea mastii cu un profil metalic;
In plus, una dintre tablele laterale din partea stanga fusese indoita intr-un mod similar cu cea corespunzatoare colegului de lot YGJ, insa suprafata afectata era de dimensiuni mai reduse. Mecanicii au sudat un dreptunghi metalic peste “santul” rezultat in urma deformarii. S-a obtinut un rezultat inestetic, cu puncte de sudura vizibile si grad grosolan de prelucrare.
Dupa RK s-a activat partial si sistemul de iluminare la usi; becurile amplasate in cutiile de comanda ale usilor erau functionale dar nu si cele corespunzatoare treptelor de acces.
In cursul anului 2007 (inainte de ultimul RK), cu toata atentia acordata, o serie din elementele din interior au cedat; ultimul scaun dublu de pe partea dreapta a salonului (inaintea celei de-a treia usi) s-a rupt si nu a mai fost inlocuit pana la casare, bara de sustinere cu panoul de protectie la usa pentru calatori s-a desprins din suporti, la fel si un segment din bara de sustinere transversala de pe partea stanga. Am remarcat ca unul dintre suportii acestei bare cedase din suruburi iar altul era fisurat. La usa a treia, ambii elementi aveau joc si erau descentrati. Panourile plafonului si cele laterale erau deformate iar o parte din capacele si soclurile becurilor de iluminare interioara nu mai existau. De asemenea, cateva ornamente fusesera rupte, altele indoite, protectia metalica a firelor electrice pentru interior lipsea pe o anumita portiune iar elementele de etansaneitate, fie erau desprinse, fie fusesera smulse.
Desi aspectul interior arata dezastruos, din lipsa de “inlocuitori”, Transurb-ul a pastrat YGI-ul pana la inceputul acestui an. Din punct de vedere tehnic, YGI-ul nu a creat probleme majore.
In urma cresterii gradului de importanta pe care Transurb-ul il acorda promovarii reclamelor pe mijloacele de transport in comun, YGI-ul a primit pe laterale “afisele” pentru Western Union:



02 YGI - vedere laterala (fata).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  137.23 kb
 Vizualizat:  de 42797 ori

02 YGI - vedere laterala (fata).JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Joi 28 Feb 2008 21:58:23    Titlul subiectului: 89268

In cursul celei de-a doua parti a perioadei sale de functionare, YGI-ul a fost trimis pe trasee cu flux minim si mediu de calatori, precum 9, 20, 21, 31. De cateva ori am surprins YGI-ul si pe traseul 22. Restul programului de activitate corespunzator acestui autobuz a fost ocupat de Cursele Conventie spre Combinatul Siderurgic.
In urma recentelor achizitii realizate de Transurb, serviciile YGI-ului au devenit “dispensabile” la inceputul acestui an. In cursul lunii ianuarie, YGI-ul a fost retras in “zona moarta” unde s-a trecut deja la demontarea diverselor piese si schipamente.

Am postat mai jos o poza pe care am realizat-o autobuzului YGI pe traseul 9, la plecarea din statia de la Miorita. Poza a fost realizata in cursul anului 2007, precum si alta fotografie facuta de Terry Lawson.



02 YGI - plecare din statia Miorita.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  247.51 kb
 Vizualizat:  de 42776 ori

02 YGI - plecare din statia Miorita.jpg



YGI.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.59 kb
 Vizualizat:  de 42240 ori

YGI.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
cg2005



Data înscrierii: 18/Dec/2005
Ultima vizita: 12/Mai/2013
Mesaje: 97
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 15:09:19    Titlul subiectului: 89499

In imaginile urmatoare se poate observa YGI-ul, pe data de 23.02.2008, in zona moarta din cadrul Autobazei Transurb. Se observa ca a inceput casarea sa. In cea de a-II-a poza am surprins ambele autobuze aflate la casare: YGI (in plan indepartat) si ZOV.

Cea de-a treia poza il prezinta in tarcul de casare Transurb, pe 7 martie 2008: Foto: Terry Lawson.



YGI 23-02-2008_resize.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  263.75 kb
 Vizualizat:  de 42709 ori

YGI 23-02-2008_resize.jpg



ZOV&YGI 23-02- 2008_resize.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  256.13 kb
 Vizualizat:  de 42717 ori

ZOV&YGI 23-02- 2008_resize.jpg



YGI.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.78 kb
 Vizualizat:  de 42454 ori

YGI.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
AmiralAOV



Data înscrierii: 24/Iun/2007
Ultima vizita: 16/Iul/2019
Mesaje: 4345
Locație: Galati

MesajTrimis: Lun 03 Mar 2008 21:11:49    Titlul subiectului: 89522

Un alt autobuz din lotul de ROCAR-uri achizitionat in aprilie 1995 a ajuns la casare: JET. Amintesc ca lotul de provenienta al acestui autobuz era compus din patru ROCAR-uri dintre care JEU si JEV sunt in continuare functionale iar JEW a fost descompus.
Schita de vopsea originala, corespunzatoare ROCAR-ului JET este prezentata mai jos:



02 JET - schema de culoare initiala.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.41 kb
 Vizualizat:  de 42694 ori

02 JET - schema de culoare initiala.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul GALAȚI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 1 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community