Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Pro si contra vehiculelor second-hand

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radudinis



Data înscrierii: 23/Ian/2008
Ultima vizita: 03/Feb/2008
Mesaje: 2
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2008 20:42:10    Titlul subiectului: Pro si contra vehiculelor second-hand 87724

Emotionanta, revederea Bucurestiului de altadata. Era, oare, mai frumos? Sau emana mai multa poezie?! Totusi, la capitolul " transport in comun" capitala noastra a fost mereu in urma multor capitale europene. Occidentalii habar nu au ce inseamna mersul pe scara si niciodata nu au vazut, asa ceva, in tarile lor. Ce blestem s-a abatut pe tara asta sa fie, vesnic in urma suratelor europene? Pana cand vom calatori, cu unitati de transport urban care sunt construite cu decenii in urma, folosite in tari normale zeci de ani, dupa care sunt transferate in Romania, iar noua sa ni se para niste bijuterii? Se desprind doua lucruri, din acest fapt: 1- Fiabilitatea ridicata a unitatilor respective
2- Neputinta Romaniei de a tine pasul cu Europa. Este de inteles decalajul inainte de "89. Dar de ce nu putem arde etapele devenirii acum, in LUMEA LIBERA?
Am fost la Praga, de curand. Un tramvai, alb si cu niste dungi superbe, serpuia fara absolut niciun zgomot, pe niste stradute superbe si bine conservate. Avea 5 sau 6 module ce totalizau vreo 35 - 40 m. In el urcau si batrani si tineri pe rampe rezemate de bordura. In fata, sub un imens parbriz frumos bombat si intr-o foaie, statea mandra emblema producatorului, SKODA. Pe langa el, BUCURUL nostru pare construit la Palatul Pionierilor, credeti-ma. Bucurestiul, Iasul, Clujul etc. nu au fata de asemenea tramvaie? Vom mai calatori, mult timp, cu tramvaie pe care altii le dau la gunoi?

_________________
imi place site-ul vostru
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2008 21:52:59    Titlul subiectului: 87735

Tu ai vazut ce tramvaie de 1,2 milioane euro isi trage Oradea?
Auzi cand ai fost in Praga, ai vazut si cat costa calatoria sau abonamentul? Pe linga asta ai vazut ce Citaro ca in Paris si-a tras Bucurestiul? Ai vazut ce autobuze isi trag si alte orase? Asa cum se poate, mai usurel. E adevarat ca suntem in urma si ne asumam, dar Skoda, mai e a cehilor? Nu prea cred.
In Haga, tramvaiele LHB sunt folosite de peste 5 ani-10 ani, daca nu si mai bine, pentru ca sunt foarte fiabile. Alea seamana cu Bucurul si cu PCC-ul. Gent-ul are tramvaie vechi in combinatie cu cele vechi. Dar in Praga nu vazusi si TATRE? D-alaea vechi butucanoase. Am vazut eu in Polonia.
In plus, forumurile de pe-aici de asta se ocupa, de recuperarea distantei in timp.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2008 22:41:59    Titlul subiectului: 87746

Citat:
Bucurestiul, Iasul, Clujul etc. nu au fata de asemenea tramvaie? Vom mai calatori, mult timp, cu tramvaie pe care altii le dau la gunoi?
1. Nu orice e vechi este și nefiabil. Din contră, a existat operioadă în care se făceau lucruri ca lumea și durabile. Crezi că un Combino sau un Bombardier va avea aceeași durată de viață ca un GT4?
2. Pentru a avea tramvaie noi, trebuie să ai și o cale de rulare impecabilă. La Cluj încă lucrurile sunt departe de a fi bune în ceea ce privește calea de rulare a tramvaielor, deși reparații s-au făcut; asta în condițiile în care la capitolul autobuze și troleibuze Clujul stă foarte bine.
3. Știi vreun alt municipiu afară de București care să achiziționeze tramvaiele reconstruite la URAC?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 27 Ian 2008 22:56:20    Titlul subiectului: 87747

Viena va avea tramvaie clasice cel putin pana in 2014 (va avea si dupa aceea, intrucat 300 de tramvaie ULF nu vor fi suficiente pentru a acoperi vasta retea de tramvai de acolo). Si vorbim de Viena, orasul considerat a fi pe locul 1 in Europa in privinta calitatii vietii si pe locul 3 in lume.
Pentru ca sunteti din Iasi, sa va spun un lucru: tramvaiele pe care le veti vedea de maine pe trasee si care au fost aduse din Darmstadt au fost dorite de catre un mare oras din Europa de Vest. Dupa ce le-am achizitionat am fost chiar rugati sa le dam cu imprumut pentru o perioada de timp.
Nu uitati ca inainte si dupa 1990 au fost suficiente cazurile in care orase din tarile Europei Occidentale au cumparat tramvaie second-hand din Germania.
Iar tramvaiele pe care le-am achiztionat acum de la Stuttgart nu au fost aruncate la cosul de gunoi, ci au fost retrase pentru ca s-a incheiat procesul de trecere la un alt sistem de transport, de mare capacitate - Stadtbahn. Si nu am fost singurii din Europa care le-am vrut. Mai mult, au fost dorite si de catre un oras de peste ocean.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
itb 139



Data înscrierii: 02/Iul/2007
Ultima vizita: 14/Feb/2014
Mesaje: 862
Locație: Bucuresti 1 (Grivita)

MesajTrimis: Lun 28 Ian 2008 11:45:38    Titlul subiectului: 87782

Poate ca si mentalitatea noastra balcanica ne-a tras in jos, poate ca lipsa de interes fata de istorie, poate ca si faptul "lasa, ma, ca merge asa", poate ca si "de ce sa cu,param de la noi cand putem lua din afara ca este mai cool"...
Uitat-va la ultimile produse ROCAR, fabrica pe care am lasat-o sa moatra fara nici un pic de regret, pe langa cehi noi sunte mici, ei nu si-au lasat simbolul sa moara Skoda, Faur si Electroputere puteau fabrica tramvaie peste Bombardier si chiar Siemens, dar nu s-a vrut, este OK ca URAC poate produce asa tramvaie.
Ii acuzam pe cei din URAC ca au copiat cine stie ce model, dar sa nu uitam ca URACul produce in niste conditii "nasoale de tot"!
De ce nu se cumapara de la URAC, pentru ca nu se vrea, nu au banii de comision, mai bine sa luam niste vagoane care au fost "omorate" prin alte tari.
Am casat toate troleele DAC, doar ca am cumparat niste Irisbus care sunt foarte criticate si ne mai intrebam de ce suntem asa in urma!? Nu am stiut sa ne pastram valorile nationale si am dat cu pietre in toate produsele romanesti, dar ne-am complacut in situatia in care ne aflam si imi pare rau ca nu pot sa inchei optimist, inchei cu o concluzie "Suntem foarte departe"!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9897
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 28 Ian 2008 12:11:16    Titlul subiectului: Re: Am ramas, mult, in urma !!! 87785

radudinis a scris:
Bucurestiul, Iasul, Clujul etc. nu au fata de asemenea tramvaie? Vom mai calatori, mult timp, cu tramvaie pe care altii le dau la gunoi?
Eu cred ca toate orasele mari din tara si-ar dori tramvaie, troleibuze, autobuze ultramoderne si o infrastructura aferenta la standarde europene. Problema este ca acestea costa bani, iar in prezent economia Romaniei nu prea sta pe roze (chiar daca la TV politicienii zic altceva), lucru care se reflecta si in bugetele locale. Sa speram ca vor veni vremuri mai bune si vom iesi o data si o data din tranzitia asta interminabila.
Totusi, departe de a spune ca in Bucuresti toate sunt bune si frumoase cu tansportul in comun, nu mai sunt scene ca in anii '80 cu oameni care merg pe scara sau tampoanele tramvaielor. Asta si fiindca multi si-au luat masini. Daca sunteti in Iasi, ati circulat cu tramvaiele GT4, GT5, Be 4/4, sau chiar cu Tatrele ? Eu am circulat cand am fost in Iasi si desi sunt vechi, se compoarta destul de bine. Ar trebui sa nu trecem cu vederea peste un lucru. Daca nu ar fi fost aduse aceste vagoane second-hand, in multe orase din tara tramvaiul ar fi fost astazi amintire.
Si sa nu uitam ce se intampla in orase precum Constanta sau Brasov, unde transportul electric este desfintat incet, incet. Multi vad lucrul asta o "modernizare", este de fapt o involutie, mai ales ca in multe zone din Europa de Vest tendinta este contrara, se pune accent pe transportul ecologic. Asa ca pana la a avea mijloace de transport ultramoderne, in primul rand transportul local trebuie sa supravietuiasca in multe orase ale tarii, legislatia referitoare la mijloacele de transport in comun trebuie o data si o data clarificata (ce statut au de exemplu microbuzele etc), in orasele care au tramvai, trebuie modernizata infrastructura existenta, si abia pe urma sa ne gandim la tramvaie noi, low-flor etc.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 28 Ian 2008 19:32:35    Titlul subiectului: 87817

Uitati un factor esential: Bucurestiul este suprapopulat. As intreba, ca sa nu fiu incorect, la fel este si in provincie la ora actuala, se circula pe scari?
Va dau un exemplu: Cracovia (perla Poloniei), are o retea foarte buna de tramvaie renovata cam 60% pe care circula tramvaie de toate tipurile, de la vechi la foarte noi. Din ele vechi, ce nu a fost bun, s-a casat. Insa desi orasul dupa mine are 60% din suprafata Bucurestilor, are de 3 ori si ceva mai putina populatie. Rezulta, aglomeratie mai putina, transport mai linistit si mai rapid.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
floooooooorin



Data înscrierii: 23/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Mar/2012
Mesaje: 18
Locație: Cernavoda

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2008 17:21:55    Titlul subiectului: traditia, unde este? 88009

Nu-mi scoate nimeni din cap ca SH-urile sunt gunoi. Si aceasta, nu pt. ca nu sunt bune, frumoase sau fiabile, ci pentru ca proprietarii au dorit sa nu le mai vada prin curtea lor si a trebuit sa gaseasca pe cineva sa-i scape de ele. Ma enerveaza faptul ca tocmai Romania s-a gasit sa faca curat acolo. Nu Somalia, nu Ruanda, nu Coasta de Fildes etc. Intrebari: Daca, in anii 50, Romania producea tramvaiele necesitatilor acelor timpuri, de ce nu produce si azi tramvaiele nevoilor de actuale, in modernitatea europeana? Unde este traditia in ale trasp. electric? Dece un Timis are rau de inaltime si e trimis numai la campie si o Tatra, mai batrana cu 25 de ani, urca Padurii si Copoul ca racheta?

Nu cred ca pun rau problema, pt ca stiu, bine, ce se intampla in tara. Nu m-am nascut ieri, jur. Dar pun, si eu, niste intrebari la care, numai cu oamenii breslasi, as putea gasi raspunsurile. Bag de seama ca sunteti, aproape cu totii, specialisti ai domeniului. Cunosc, din presa, cam ce a patit ROCARUL. Totusi, pe vremea lui ceasca, TV-ul producea mult. Dar si bun? Nu trebuie sa fii specialist sa vezi cum sareau geamurile la DAC si soferii gaureau stalpii si montau fiare, ruginite, peste chedere. Am fost, cu vreo 2 ani in urma, intr-o excursie in Delta, cu un autocar de TV, aproape nou, cu motor de Renault si binisor tapitat. Insa grupul, ROMANESC, facea un zgomot infernal. Sa nu crezi, ca nu am vorbit cu soferul. Stii cum a conchis omul? Cam asa: Domnule, mi-a mancat zilele. Si-au batut joc de motor!. Crezi ca soferul nu stia ce vorbeste? Putea in el a mucegai, de te traznea pt ca ploua in el si mocheta mucegaise. Forma lui? Mizerabila, urata ca a unei cutii de remmy. Tabla, pe laterale, flescaita, facea numai valuri in timpul mersului. Sa mai spun una: O alta excursie, in Delta, am facut-o la "bordul " unui autocar fabricat la Grivita. O hidosenie, argintie cu aer conditionat si deci, fara ferestre operabile. Ai ghicit! Aerul, spunea soferul, a functionat doar 2 luni, dupa achizitionare. Ne-am chinuit, cumplit. Acum un an, acelui autobuz i-au sarit cateva geamuri, din ce cauza, crezi? A inghetat apa, care intrase in stalpi si i-a deformat. Geamurile s-au dezlipit si au cazut pe cimantul din curtea garajului. A circulat, cu niste geamuri de placaj, cateva luni. Acum are altele. Ce cauta apa in stalpii si in lampile de plafon la autobuzele romanesti. Trebuie sa fii specialist sa constati ca o maneta de viteze la DAC-ul, care acum dispare, era prelucrata in RAS? Sa nu mai vorbim de cum aratau bordurile acelor masini.

Subliniez, ca cele doua autobuze din istorioarele mele sunt construite, primul in 2001 si cel de-al doilea, sper sa nu gresesc, in 2005. Prin urmare vorbim de niste vicii, grave de fabricatie, foarte recente. Stiu ca Rocar nu a fost ajutata, dimpotriva. Pentru asta scoate pe poarta uzinei autocare in care ploua? L-ati auzit pe patronul de la Eurolines, ce parere are despre Rocar? Credeti ca daca raportul pret/calitate ar fi unul corect nu ar avea contracte? La cati dintre beneficiari le-a spus Rocarul ca in autocarele contractate va ploua?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1357
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Joi 31 Ian 2008 18:12:42    Titlul subiectului: 88013

Pai in prezent nu vezi ca toti directorii de regii "fuge" de troleibuze si tramvaie ca sunt "scumpe" si ca nu "ies" comisioane. In plus de asta si daca vedem exemplul Bucurestiului, vedem ca nu e bune nici cu minunatiile astea de tramvaie, ca nu sunt comisioane mari, desi e la jumate de pret! Si pe langa asta, s-a dorit cu tot dinadinsul stergerea de pe harta tarii a unui unic producator de autobuze/troleibuze ce se numea ROCAR!

Acum e drept ca pe vremea aceea se face totul cantitativ si nu calitativ, sunt convins insa ca nu numai in acel domeniu, ci mai in toate existau probleme de fabricatie! Stiu ca ceea ce spui era un adear si un chin pt soferi, dar erau si masini bine intretinute. Daca era troleibuzul sau autobuzul soferului x si numai el conducea, cel mult schimbul lui, atunci oamenii aveau grija. Cum spuneam, se urmarea cantitatea si nu calitatea, insa sunt de parere ca DACurie fabricate in 1979 aratau mult mai bine ca si caroserie decat multe alte vehicule concurente ce se fabricau la vremea aceea in alte state. Plusuri si minusuri! Cu astea am crescut si, nu ca am fi specialisti, dar fac parte din viata noastra si din pasiune, asa rele cum erau ele. Pentru muti dintre noi au fost bune! Cu ele ne duceam la gradinita, scoala, gara, serviciu, la iarba verde...

ROCARUL din cate stiu, prin 2002 a cam inchis ochii, iar despre apa in lampi, placaj indoit si ce pomenesti sunt lucruri vazute si traite de toti. Cantitatea inaintea calitatii a fost o urmare ca a fost fireasca in virtutea enertiei revolutionare. In concluzie, sincer nu stiu cum altfel sa ti raspund desi sunt manat de bune intentii!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2008 01:15:48    Titlul subiectului: Re: Privim adevarul din lateral 88083

floooooooorin a scris:
Subliniez, ca cele doua autobuze din istorioarele mele sunt construite, primul in 2001 si cel de-al doilea, sper sa nu gresesc, in 2005. Prin urmare vorbim de niste vicii, grave de fabricatie, foarte recente.
Tu în mesajele tale vorbești ba de Rocar, ba de Grivbuz (Grivița S.A.).Ăstia 2 nu au nicio legătură!
Motor franțuzesc pe vehicule produse de Rocar... poate doar pe 109/Montana, dar ăla e Saviem făcut cu licență la Brașov.
Apropo de ploaie... și în Citaro plouă. Asta înseamnă că RATB nu mai cumpără? Dimpotrivă, tocmai a mai cumpărat 500. Iar apa din lămpi și stâlpi este, de fapt, condens care când se încălzește se scurge acolo iar când îngheață... îngheață. Dacă ai în proprietate autobuze, întreține-le mai bine să nu mai ajungi la situații d-astea (de exemplu ia un burghiu și dă niște găurele la baza acestor locuri pt. a se scurge condensul).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2008 02:22:19    Titlul subiectului: 88084

Rocar (Autobuzu') a fost o uzina imensa, care a produs ceva, prost. Dupa 90, s-a avut ocazia privatizarii sau retehnologizarii, nu s-a intamplat. S-au facut Rocar de Simon, excelente, la niste standarde cu 30 pasi sarite. Acum Rocar s-a dus...
Este Roman care produce ceva autobuze, mai este Grivita. Acum piata isi spune cuvintul, fac fata bine, nu fac fata, dispar. Ce te nelinisteste? Uite URAC, cu cateva jucarii, reusesc sa scoata un numar impresionant de tramvaie, pentru o non-fabrica. In rest cumparam, asa cum face toata lumea. Nu putem fi Gica contra, pentru ca nu am vrut sa fim. Nu am vazut vreo demonstratie care sa zica: tineti Rocar, retehnologizati, hai sa facem masini, cat mai multe. Nu... toata lumea s-a bucurat la niste DAF-uri. Pentru ca asta ne place: SH.
Si pana sa visam la cum e dincolo, sa invatam cum e sa urci civilizat intr-un autobuz, cum e sa compostezi un bilet, sau sa faci bip la card, si apoi mai discutam.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
floooooooorin



Data înscrierii: 23/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Mar/2012
Mesaje: 18
Locație: Cernavoda

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2008 02:31:50    Titlul subiectului: 88085

Un mod de a jigni publicul este si acela de a-i oferi, spre utilizare, lucruri facute in batjocura, nerafinate, simplificate, prost executate, urate, incomode, zgomotoase si enervante. Eu vreau sa ma plimb, in tara mea, cu mijloace de transport care sa corespunda acestui inceput de mileniu si nu vremurilor cand mama se gandea daca sa ma aibe sau nu. Daca te duci la sedinta cu parintii, cum evaluezi performantele copilului tau, raportandu-le la cele ale copiilor de nota 5? sau la cele ale copiilor de nota 10? Sunt, si eu putin, pasionat de tramvaie pt ca sunt nepot de vatman. De aceea le-am urmarit, pe unde am fost. Am vazut, in Europa, tramvaie de mi-a stat mintea in loc si nu cred ca o sa vad, similare, prin Romania cumparate sau fabricate aici. Pentru ca, iata, nu suntem in stare sa construim in 2008, ceea ce cehii construiau in 1970.
As fi dus, cu capul, daca as pretinde sa construim avioane mai tari decat A380 dar, sunt absolut normal, sa cred ca tramvaie, adevarate, am putea sa construim.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1357
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2008 04:13:02    Titlul subiectului: 88086

Eu sunt de parere ca inca nu am ajuns la un nivel de civilizatie atat de ridicat incat sa avem grija de tramvaiele fabricate in anii 80 prin Cehia, nu sa le fabricam, cum nu vom avea nici autostrazi curand, cum CNSAS va ramane doar o incercare de a spune adevarul, prin cartile de istorie si exemplele pot continua.
Comparatiile pe care le faci sunt interesante dar nu se pot aplica la tematica pe care o avem. Avem deocamdata ce meritam!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2008 09:14:03    Titlul subiectului: 88090

Cum credeti ca se vor pastra niste vagoane noi in tarisoara asta "civilizata" cand un vagon ST10 la mana a doua si-a luat "botezul" inca din prima zi de lucru? Dar iata cateva fotografii facute in mijloacele de transport din Iasi. Dupa ce le vezi, te rog sa-mi spui, daca tu, ca director al unei regii de transport din tara iti vine sa arunci banii pe tramvaie de ultima generatie?
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=6014&postdays=0&postorder=asc&start=100
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=225
La primul link te rog sa te uiti la ultima fotografie de pe pagina!
Deci, cine a ramas in urma: mijlocul de transport sau romanul?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
floooooooorin



Data înscrierii: 23/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Mar/2012
Mesaje: 18
Locație: Cernavoda

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2008 11:03:29    Titlul subiectului: 11111111 88091

Cum? Ploua si-n Citaro? M-am linistit. De acum incolo, o sa-mi faca o a devarata placere cand o sa ma ploua in autobuzale indigene (sic)!?
Da, Dr 2006, motor frantuzesc pe Rocar. Este vorba de ROCAR T311 powred by Renault, asa scrie pe el, produs 2001 (!?).
Si nu ai specificat ce diametru trebuie sa aiba burghiul acela. Sau poate, ar fi bine sa incepem cu un RK, atunci cand cumparam un produs de folosinta indelungata?! Am spus eu ca exista vreo legatura intre Grivbuz si Rocar? Nu, cu toate ca ea exista: CALITATEA.
Poate sa-mi spuna, cineva, care au fost cauzele pt care s-au scos tramvaiele ploiestene, de pe Teleajen? Intentioneaza Regia, ploiestiana, sa introduca tramvaie moderne pe relatia Centru- Cablu Rom-Km 6- Zona Supercomerciala, sau e doar un zvon? Cine produce, domnilor, super-tramvaiul de la Strasbourg?
Da, avem ce meritam, tocmai pt. ca ne raportam la cei de nota 5...
Orice tematica are pachetul ei de comparatii dar cand este vorba de calitatea vietii trebuie sa luptam, impotriva schilodirii existentei noastre, folosind oricare exemplu pozitiv.
Cunosc, ce este in Iasi pentru ca am trait foarte multi ani acolo. Bunicul meu a fost vatman, pe vremea cand se rasturnau tramvaiele in Tudor, inainte de a se taia gradinile spre Ateneu. Locuiam in Han-Tatar, pe locul actualului bloc Z de la "Dispecer". Tramvaiele circulau pe Ion Creanga si nu pe Vasle Lupu, ca acum. Erau ierni adevarate si ma dadeam, cu sania, pe dealul Venetia, iar jos, la podisca, asteptam tramvaiele dinspre Abator si legam saniile de ele sa ne urce, pana la Repompare sau pana la Dr. Savini... Cat despre mizeria din tramvaiele iesene? Acesti nesimtiti sunt tot atat de vinovati ca cei care ne vand produse azi, pliate pe necesitatile veacului trecut. Just, in ambele cazuri, este vorba de natura, noastra, umana. Dar, oare, aceasta este solutia? Sa o tinem pe SH-uri si sa facem curatenie in Europa, gospodara, pana-n veci? Nu trebuie sa mai cumparam pantofi noi la copii din cauza ca, oricum, ii vor rupe? Da, sunt frumoase tramvaiele SH aduse si, inca, foarte bune dar nu vi se umple sufletul, de mahnire, la gandul ca ele au fost construite in secolul trecut, hartanite 25 ani, pentru ca apoi sa constatam ca sunt mai bune, asa uzate, decat cele noi ale noastre?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 02 Feb 2008 18:13:15    Titlul subiectului: 88103

...dacă Grivița și Rocar au vândut produse proaste dpdv calitativ.... de ce le-ai cumpărat? Puteai să te uiți a ele și să le zici: au așa, așa, așa deci NU le mai cumpăr. Scurt pe doi.
Rocar T311 este unul din numeroasele prototipuri ale Rocar-ului... n-a vzut unul în viața mea, deci nu pot să mă pronunț asupra calității lui.

În Ploiești s-au scos tramvaiele de pe Teleajăn, dar te pot asigura că nu din cauza rentabilității, a fluxurilor de călători sau parcului de vagoane. Și tot din aceleași motive nu se va mai reînființa niciodată, ba chiar s-a început demontarea.
Tramvaie noi or să vină...dar în câțiva ani după ce se va reface linia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
fider



Data înscrierii: 31/Mai/2007
Ultima vizita: 10/Oct/2008
Mesaje: 202
Locație: Bucuresti (Vest)

MesajTrimis: Dum 03 Feb 2008 15:22:39    Titlul subiectului: 88142

De fiecare data se aduce in discutie problema vehiculelor. Totusi sunt multe lucruri care sunt aparent scoase din discutie. Vehicule mai mult sau mai putin bune avem insa civilizatia calatorilor in mare parte lipseste. Unii dintre cei care discuta pe acest forum ignora tocmai acest aspect. Felul in care se mentin vehiculele si alegerea unora mai elegante este strans legata de gradul de civilizatie si respect al celor care le folosesc.

Din pacate, pe ansamblu, Romania tinde sa se zbata intre 2 extreme:
- Nu avem bani. Fondurile sunt limitate pentru administratia locale, iar nivelul veniturilor cetatenesti se afla si el foarte jos. Tot ce tine de transport public se depreciaza si ajunge degradat. In acest caz nu avem urme de grafitti, vopsea sau markere. E linistit si frumos, dar iti pare rau ca nu se poate nimic. Intr-o asemenea situatie se afla, spre exemplu, orasul Suceava.

- Sunt bani, aproape tot parcul este nou. Transportul public este aglomerat, mizerabil, prea des se poate auzi muzica deranjanta. Smecheri, grafitti, urme de markere, vopsea, si multa lipsa de civilizatie; asa stau lucrurile in Bucuresti. Te intrebi daca nu cumva fondurile erau mai bine investiti altfel. Dupa 2-3 ani totul arata deplorabil. O minoritate de indivizi tineri au bani de markere, grafitti, telefonul mobil si au mult chef sa sparga ferestre si sa zgarie geamuri de atat plictiseala. Societatea i-a invatat sa pretinda mult dar sa nu faca nimic, ba chiar sa fie impotriva pentru ca asa e mai bine. Acesti indivizi nu sunt numai ei de vina; modelele actiunilor lor sunt preluate direct din mass-media prin felurite mijloace.

Situatia aceasta ma face sa consider ca este ridicol sa acuzam vehiculele si nu oamenii care au grija de ele. Calatorii sunt primii vinovati deoarece de ei depinde in primul rand starea vehiculelor. Pacat ca se ajunge sa fie suportate manifestarile cel putin infantile ale unei minoritati galagioase si tupeiste. Deasupra lor se afla vesnica politica subreda si forte de ordine care au alt interes decat cel publice in destule situatii. In final totul se transforma intr-o zeflemea asupra valorii veritabile si a tot ce inseamna stiinta, cultura, cercetare si progres.


Ultima modificare efectuată fider la Dum 03 Feb 2008 22:59:46, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
floooooooorin



Data înscrierii: 23/Ian/2008
Ultima vizita: 08/Mar/2012
Mesaje: 18
Locație: Cernavoda

MesajTrimis: Lun 25 Feb 2008 21:06:16    Titlul subiectului: incendiu la Constanta 89106

Astazi, 25.02.2008, a luat foc, la Constanta, un tramvai ce a fost adus de la fierul vechi european. Cu aceasta ocazie, probabil, Mazare va face tot posibilul sa scape de toata reteaua de tramvaie din oras. Nu s-au inregistrat victime si sinistrul a fost deosebit de spectaculos. Ce parere au domnii care cred ca solutia parcului romanesc de tramvaie se afla in Europa, in curtile unor baieti destepti care, in loc sa-si dezafecteze rablele si apoi sa le topeasca, le vand la pret mic, romanilor? Embarassed
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9897
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 25 Feb 2008 22:16:05    Titlul subiectului: 89118

Constanta este si un caz mai special. In luna mai o sa renunte la tramvaie. Nu stiu cat de multa atentie se mai acorda in conditiile astea parcului de tramvaie (ma refer la cheltuieli cu reparatii, revizii etc).
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Cafeneaua Tramclub Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community