Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 16:29:53 Titlul subiectului: Autocare ROCAR 112 |
21977 |
|
Varianta DELTA
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.5 kb |
Vizualizat: |
de 32767 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.08 kb |
Vizualizat: |
de 32767 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 02 Mai 2006 23:00:49 Titlul subiectului: |
22043 |
|
O vreme au fost folosite ca autocare la OJT-uri. Scoteau fum și, în plus, se mai auzea un
-grohăit (de la sistemul de evacuare)
-pufăit (de la compresor)
ATENȚIE: Aceste autobuze sunt denumite Roman, nu Rocar, deși fața e 90 % Rocar. Vezi poza. în plus, calitatea e mult mai slabă decât a Roman-urilor.
|
|
Sus |
|
|
ATM
Data înscrierii: 23/Mar/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2017 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 04 Mai 2006 03:11:30 Titlul subiectului: |
22190 |
|
La modul general vorbind:
Turbo-ul a fost scos de soferi de pe motor, cica arunca uleiul pe esapament cand ii veneau dracii.
Asemenea si cutia de viteze. Initial avea cutie in 5 trepte, si GV (greu-viteza?) ma rog, posibilitatea de a modifica masina sa fie de "fuga" sau "de tras". Citez din spusele unui amic de-al meu, fost sofer pe asa ceva :" ma, cand bagai "greu" te urcai pe pereti cu ea."
apoi, au fost puse cutii de 111, in 6 trepte.
Sa vedeti cum era asezat motorul, picai pe jos de ras. Cumva oblic, aplecat catre stanga, zici ca e beat si acuma se rastoarna.
Nu prea se inghesuiau autobazele sa le cumpere. Le-au luat mai mult silite (cate 2 masini pentru fiecare autobaza mare - nu vi se pare cunoscut?). Cele 2 din Buzau erau fabricate in 1984.
Acuma aflu si eu ca se numea si Delta. Si sa ma bata Dumnezeu daca stiu dupa ce s-au inspirat cand l-au proiectat (ma cam indoiesc ca e original Rocar... nu prea facem noi lucruri originale). Are vreo idee careva?
PS. Daca vreti sa mai vedeti modele de-astea, recomand gara Obor. Ialomita si Calarasi mai fac o fuga la Bucuresti cu asa ceva (si imi pare ca unul de Ialomita inca mai are turbo pe el, dupa cum se auzea).
|
|
Sus |
|
|
mariooo
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Mai/2024 Mesaje: 1331 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 04 Mai 2006 10:25:28 Titlul subiectului: |
22212 |
|
1. O varianta mai rara...CU USA LA SPATE din fabrica
IS03MVJ a venit la IASI cu numar de BV30UTB
2. si unul accidentat, IS09AVM...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.69 kb |
Vizualizat: |
de 32691 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.21 kb |
Vizualizat: |
de 31823 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kappa
Data înscrierii: 03/Noi/2005 Ultima vizita: 01/Apr/2011 Mesaje: 124 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 04 Mai 2006 20:50:22 Titlul subiectului: |
22274 |
|
Daca a venit cu nr. de UTB a fost autocarul de la Tractorul. Exista unul si la Roman cu nr. UAB si bine intretinut.
In varianta de cursa lunga pentru turisti aveau si WC.
|
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Joi 04 Mai 2006 23:47:26 Titlul subiectului: |
22319 |
|
In 96 am fost intr-o excursie cu un astfel de autobuz. Cica autobuzul era facut pentru curse internationale. Avea WC si bar. Autobuzul nu a parasit niciodata tara. A stat foarte mult tras la dreapta in cart. Dambul Pietros. Dupa a vreme a disparut. Era alb cu dungi albastre. Probabil ca l-au casat, luand in considerare ca in 96 era deja intr-o stare jalnica (un coleg era sa cada in compartimentul motorului ) WC-ul asemana cu dulapul din MAZ. Usa era inchisa, insa cu forta bruta s-a deschis. Spre deosebire de autobuzele vestice, care au WC-uri ecologice, acesta avea WC normal, chiar si o chiuveta. Pacat nu am poze...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 04 Mai 2006 23:57:26 Titlul subiectului: |
22323 |
|
La Cluj, cel puțin două astfel de autobuze au intrat în serviciul IRTA. Unul dintre ele arăta într-o stare de îți era mai mare mila să îl vezi. Avea numărul de înmatriculare 31 CJ 6292 (poate ultimele 3 cifre nu le rețin bine, dar prima era, în mod sigur, 6) vara, circula cu capacul motorului deschis. Schema de culoare era gri cu bleumarin. Celălalt (gri cu galben) arăta mai bine.
În 1984 am văzut un autobuz al armatei care semăna foarte mult cu Roman/Rocar 112 RDC. Totuși, avea unele diferențe:
-Capacul din spate avea două grilaje: unul pentru ventilator iar celălalt nu știu pentru ce. Era ca la modelele vechi de Setra, dar autobuzul la care mă refer era pătrățos, nu rotunjit ca Setra veche.
-Butucul axei B era subțire, nu gros.
|
|
Sus |
|
|
old lord
Data înscrierii: 23/Mai/2006 Ultima vizita: 17/Iun/2006 Mesaje: 1
|
Trimis: Mar 23 Mai 2006 23:35:38 Titlul subiectului: Autobuze ROCAR 112 RDT |
23469 |
|
este vorba de autobuzul ROCAR 112 RDT echipat cu motot D2156 MHN cu 6 cilindri in linie
P=216 CP n=2100
M=745 Nm n=1400
Ceva date:
lungime 12m
latime 2,5m
inaltime 3,15m
pneuri 10,00 R20
nr locuri 48
masa proprie 13 tone
masa totala 17,5 tone
greutatea maxima punte fata 6,5 tone
greutate maxima punte spate 11 tone
factor aerodinamic K=0.035
panta maxima 20 grade
raport putere nominala/turatie nominala 188/230 KW/rpm
cilindreea Vh=10,344 dm3
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 24 Mai 2006 00:01:17 Titlul subiectului: |
23473 |
|
Cu părere de rău trebuie să spun că autobuzul respectiv a fost un eșec. A apărut prin 1985-1986. Designul are, într-adevăr, ceva original, dar calitatea execuției a lăsat foarte mult de dorit. Și mai e ceva. Autobuzul nu e Rocar, ci ROMAN. Cu privire la denumirea autobuzului, am întâlnit două variante:
-Roman/Rocar 112 RDT-S (pe forum, dar nu mai știu dacă pe cel nou sau pe cel vechi
-Roman/Rocar 112 RDC
Sau poate că te referi la un autobuz Roman fabricat în foarte puține exemplare. Eu am văzut așa ceva o singură dată în viață, în toamna lui 1984. Autobuzul avea număr de armată. Voi încerca să-i fac o descriere:
-ferestre "normale", nu aplecate în față
-două site pe capacul din spate, una corespunzătoare ventilatorului șiuna care cred că era aferentă aerotermei. ca să-ți faci o idee, gândește-te la
-Setrele vechi
-Unele modele de Sanos
cu mențiunea că acele site aveau formă dreptinghiulară, nu rotunjită
-Butucul roților axei B era scurt și subțire, nu gros și lung, ca la 112 RDC
-În jurul țevii de eșapament totul era curat; la 112 RDC deseori tot spatele era acoperit cu funingină, semn alunei funcționări defectuoase a motorului
-112 RDC au apărut la scurtă vreme după autobuzul de care spun, ceea ce mă determină să cred că RDC-ul constituie un derivat de proastă calitate a lui 112 RDT
Aș dori o confirmare / infirmare din partea lui Old Lord privitoare la aspectul autobuzului
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 24 Mai 2006 23:38:54 Titlul subiectului: |
23534 |
|
Autobuzele Rocar 112 RDT au fost facute initial pentru Irak cu motoare 8 in V turbo (puterea nu o stiu)si aer conditionat sutrak in standart.Dar este adevarat ca nu au fost prea reusite caci erau prea grele pe spate ,la peste 120 la ora nu mai aveau contact bun cu asfaltul la puntea fata de asta au fost modificate de Irakieni ,leau pus motoare mercedes care erau mai usoare
La motor 8 in v turbo e cam putin 158 KW .Este postata pe forum o placuta cu date despre motor la RDC 112 delta care pornesc de la 188KW pana la 235 KW la asa putere poate sa prinda 120 la ora
Si este modelul interurban RDT=rutier diesel turist adica AUTOCAR
Despre cutie nu stiu sigur doar ca era Made an Romania aproape sigur cu 6 trepte(nu faceau ai nostri cutii cu mai mult de 6 trepte)
_________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Mai 2006 09:42:56 Titlul subiectului: |
23799 |
|
Rocar 112 B63GNN e parcat vis-a-vis de blocul meu. Un prieten a facut scoala pe el. Scoate un fum cand il incalzeste de afuma tot in jur, iar in iarna au trebuit sa schimbe curelele pe marginea drumului (s-au intarit de la frig si s-au rupt, ramanind fara compresor).
E autocar, nu autobuz. Nu are locuri "in picioare"
GNN are toate scaunele+ unul pentru instructor. Poate cara oricand si turisti.
Propietarii lui B 63 GNN: Fined Service Exim
telefon: 348.52.87, 674.13.01, 0722.241.143
adresa: str. Avrig, nr. 9-19 www.scoalasoferi.tripod.com da-le un telefon, sau mergi la sediul de pe Liviu Rebreanu 25, Bloc M11 scara 2, parter. E vis-avis de blocul meu.
Un 112 RDT se pare ca e exploatat de sc Aversa SA, l-am vazut trecand azi pe la Obor. Numarul era B77AVR sau AVS. Dar, ca si GNN, era autocar, nu autobuz urban .
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 26 Feb 2007 14:01:37 Titlul subiectului: |
76678 |
|
Iată un alt Rocar 112RDT
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.56 kb |
Vizualizat: |
de 32326 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 30 Iul 2007 12:52:52 Titlul subiectului: *Rocar 112RDT-M |
80832 |
|
Pliantul de prezentare pentru Rocar 112RDT-M.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
381.35 kb |
Vizualizat: |
de 32005 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
394.6 kb |
Vizualizat: |
de 32005 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 02 Dec 2008 23:22:10 Titlul subiectului: |
102055 |
|
Un articol din "Informația Bucureștiului" (august 1984). Articol semnat T.B. Poza făcută de?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.39 kb |
Vizualizat: |
de 30942 ori |
|
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 17 Iun 2017 00:18:29 Titlul subiectului: |
190541 |
|
Am tot vazut poze cu RDT-ul si cu DAC-ul care apar in poza lui Dr2006...Albe cu dungi verzi, fistichii...
Daca in 2005 aratau asa, nu cred ca au mai trait mult.
Dar ma intreb de cine au apartinut si, RDT-ul respectiv, cam ce an de fabricatie ar avea?
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 22 Iun 2017 15:15:54 Titlul subiectului: |
190672 |
|
Din cate am mai citit, estimez ca anul de fabricatie ar fi 1992.
Astazi, 22.06.2017, am surprins unul pe Bulevardul Lapusneanul, cotind pe Soveja. Era de culoare alba, cu fusta și cadrul geamurilor si spatele colorate cu un verde foarte inchis. Parea destul de bine intretinut.
Din cate stiu, apartin Armatei.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 24 Iul 2017 21:49:56 Titlul subiectului: |
191254 |
|
Spre fericirea mea, l-am surprins si astazi urcand pe Soveja.
Nu era exagerat de zgomotos, chiar mi s-a parut cam "cumintel" pentru un autocar mai vechi de 20 de ani .
Iata cateva poze, facute in miscare:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.09 kb |
Vizualizat: |
de 19057 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
110.96 kb |
Vizualizat: |
de 19057 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.59 kb |
Vizualizat: |
de 19057 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.38 kb |
Vizualizat: |
de 19057 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.6 kb |
Vizualizat: |
de 19057 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 27 Noi 2017 12:59:52 Titlul subiectului: |
192556 |
|
Iata ce am vazut eu in Targu-Jiu pe 2 august 2017.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
186.43 kb |
Vizualizat: |
de 18256 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
203.82 kb |
Vizualizat: |
de 18256 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
231.28 kb |
Vizualizat: |
de 18256 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
207.68 kb |
Vizualizat: |
de 18256 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
184.46 kb |
Vizualizat: |
de 18256 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 03 Dec 2017 21:16:53 Titlul subiectului: |
192637 |
|
Superb! Nu credeam ca mai sunt, si in asa stare.
Ce as spera ca il vor tine, ca totusi a fost un exemplu bun. Ma intreb ce motor avea.
Mai tii minte cum suna? Era ca un Dac normal sau mai cu bas, sau cu un suier pe langa motor? Erau unuele cu motor V8 turbo care mergea bine de tot.
(Si iar intreb i-ai prins numarul de inmatriculare? Daca nu vrei sa postezi public ai putea sa imi dai un pm. Vreau sa vad daca e acelasi Roman de armata intr-o alta poza cu ani inainte)
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 03 Dec 2017 23:11:57 Titlul subiectului: |
192639 |
|
Sunetul nu era de DAC, știu asta în condițiile în care simultan treceau câteva DAC-uri pe acolo, și sunau diferit. . Parca avea un sunet mai de bas... o tonalitate joasa, la fel ca cel din Constanta, pozat mai sus.
Pozele sunt apropiate, cu Zoom, caci se afla pe celalalt sens de circulație, la destul de multi metri de mine. Poate din prima poza sa putem deduce cate ceva... sigur începe cu "A", asta este destul de vizibil. Am pozat în serie, acumulând mii de poze intr-o singura zi... Trebuie sa mai cercetez.
|
|
Sus |
|
|
laur5287
Data înscrierii: 11/Dec/2008 Ultima vizita: 10/Iun/2023 Mesaje: 11 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 06 Dec 2017 20:18:27 Titlul subiectului: Re: *Rocar 112RDT-M |
192664 |
|
Catalin Ghita a scris: | Pliantul de prezentare pentru Rocar 112RDT-M. |
Ce rol avea acea usa mica din spate?
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 10 Dec 2017 17:10:41 Titlul subiectului: |
192717 |
|
Cred ca era pentru evacuarea pasagerilor.
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
Trimis: Dum 10 Dec 2017 18:58:06 Titlul subiectului: |
192726 |
|
Rocar a scris: | Sunetul nu era de DAC, știu asta în condițiile în care simultan treceau câteva DAC-uri pe acolo, și sunau diferit. . Parca avea un sunet mai de bas... o tonalitate joasa, la fel ca cel din Constanta, pozat mai sus.
Pozele sunt apropiate, cu Zoom, caci se afla pe celalalt sens de circulație, la destul de multi metri de mine. Poate din prima poza sa putem deduce cate ceva... sigur începe cu "A", asta este destul de vizibil. Am pozat în serie, acumulând mii de poze intr-o singura zi... Trebuie sa mai cercetez. |
Atunci e motor turbo V8. Nu cred ca erau multe, si majoritatea prototipurilor au ajuns la armata oricum.
_________________ https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/ |
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 21 Oct 2020 20:52:44 Titlul subiectului: |
208648 |
|
L-am revazut dupa mai bine de 3 ani. Ma bucura faptul ca inca isi mai face datoria.
Prima fotografie surprinde autocarul in acelasi loc in care aparea si acum 3 ani, iar in cea de-a doua il are alaturi pe MAZ-ul 107 cu numar de parc 053.
Daca atunci l-am surprins in calitate de pieton, acum l-am intalnit in calitate de sofer, calatorind alaturi de el aproximativ 4 km. Pentru 10 minute m-am intors in trecut, fiind acompaniat de zgomotul sau specific, precum si de mirosul de motorina pe care nu il mai intalnesti la noile autobuze...
Constanta, 21.10.2020.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
15.5 kb |
Vizualizat: |
de 10952 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
17.33 kb |
Vizualizat: |
de 10952 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
17.18 kb |
Vizualizat: |
de 10942 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
16.78 kb |
Vizualizat: |
de 10942 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
castrosua
Data înscrierii: 24/Noi/2006 Ultima vizita: 24/Feb/2024 Mesaje: 945 Locație: New York (SUA)
|
|
Sus |
|
|
|