Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
zimbrulcarpatin

Data înscrierii: 15/Aug/2008 Ultima vizita: 19/Iul/2020 Mesaje: 49 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Apr 2009 19:47:46 Titlul subiectului: |
109278 |
|
Intradevar azi hartile statiilor sunt mult mai complexe decat ne putem imagina...Spre exemplu se vede pe multe usi rosii un simbol: un cerc portocaliu, iar in interior un triunghi albastru...ei bine de multe ori mam intrebat ce semnifica respectivul simbol...pana intr-o zi cand imi dau seama ca dincolo de usi sunt incaperi/nise capabile sa adaposteasca populatia capitalei in caz de necesitate...simbolul este sigla protectiei civile...gresesc cumva...?
_________________ https://www.facebook.com/BucharestSubwayMuseum/ |
|
Sus |
|
 |
ubu.roi
Data înscrierii: 15/Ian/2009 Ultima vizita: 11/Noi/2010 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Apr 2009 22:44:43 Titlul subiectului: |
109292 |
|
zimbrulcarpatin a scris: | ...simbolul este sigla protectiei civile...gresesc cumva...? |
Nu gresesti deloc, este simbolul Apararii Civile.
Mi-as dori sa vad niste planuri mai detaliate ale statiilor de metrou, dar nu cred sa pot vedea vreodata asa ceva.
|
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 10 Apr 2009 22:46:37 Titlul subiectului: |
109293 |
|
Cercul/dreptunghiul portocaliu cu trinughi albastru e simbolul petrnu protectia civila. Vroiam sa zic de planul de executie al unei statii care este mullt mai complex decat ceeea ce se vede in almanah - pe desen sunt trecute detalii constructive: pereti, diferite incaperi, culoare, canalizatii, cote de gabarit, etc, care ar fi fost dificil de reprodus pentru publicare, mai ales ca nu ar fi inteles nimeni nimic.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Apr 2009 23:00:35 Titlul subiectului: |
109295 |
|
Eu am vazut proiectul pentru anumite statii de pe magistrala V ( Dr. Taberei - Pantelimon). O statie are dosare intregi de schite si calcule ! Inclusiv detalii de armatura a nodurilor de cadru ! (unde se intalnesc stalpii cu grinzile). Nu e de joaca cu un asemenea proiect ! Deci repet, pentru O SINGURA STATIE sunt dosare intregi ! Ce a aparut in almanahuri sunt schite pentru publicul larg, asa ceva nici nu exista in dosarele de care am amintit. Inclusiv traseul cartitei dintre 2 statii are multe pagini !
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Apr 2009 10:04:38 Titlul subiectului: |
109316 |
|
Si pana la urma Unirii2 la deschidere mai avea alt acces in afara de cel de la magazin ?
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Apr 2009 10:40:46 Titlul subiectului: |
109322 |
|
Nu, acel acces era singurul in proiect. Cand le-a venit ideea pasajului auto (mult mai tarziu decat statiile) au facut si accesul de la Hanul lui Manuc. De fapt si accesul din fata magazinului Unirea este modificat, unde sunt scarile rulante acum era si scara fixa. Cand au facut pasajul auto au mutat scarile fixe in partea cealalta !
|
|
Sus |
|
 |
ubu.roi
Data înscrierii: 15/Ian/2009 Ultima vizita: 11/Noi/2010 Mesaje: 21 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Apr 2009 15:48:24 Titlul subiectului: |
109342 |
|
Cred ca e un intreg labirint pe sub Piata Unirii...
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Apr 2009 13:53:13 Titlul subiectului: |
109399 |
|
Sab a postat ceva mai sus o harta interesanta a retelei de metrou datata martie 1989. Apar cel putin 2 curiozitati, si anume pe racordul din Balta Alba Grigorescu 2 - LdC (asa cum il stim noi acum) apare statia Centrul National de Chimie. Nu ar fi o problema, tovarasa era "specialista" in chimie si trebuia sa aiba o statie de metrou, numai ca spre stiinta mea Centrul acesta este foarte, foarte aproape de Policolor. Ori in schema apare si "Policolor". Ce mai stiu eu e ca acest racord trebuia sa aiba capul in satul Glina (sau Catelu), nu mai stiu precis, oricum undeva unde este actualul cap "LdC" si care in schita cu pricina nu apare deloc. Unde e greseala ? cei de la Jurnalul National sa fi pus mana pur si simplu pe o schita de lucru ? Probabil ca exista mai multe asemenea schite. Nu ar fi nici o problema, numai ca de ce apare si Centrul de chimie si Policolor ? Si de ce nu apare LdC (sau alta denumire a statiei ?)
Apropo, denumirea asta de LdC e stupida rau de tot, centura nici macar nu e acolo...
A II a problema este Parcarea Pantelimon. Asta e o denumire la fel de curioasa. Se refera la actuala statie Pantelimon(Antilopa) sau la depoul Pantelimon ? Astept niste lamuriri, daca se poate.
|
|
Sus |
|
 |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2025 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Apr 2009 15:03:40 Titlul subiectului: |
109402 |
|
Normal ca la depou se referea , acolo existind linii de parcare
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Apr 2009 15:16:09 Titlul subiectului: |
109403 |
|
Si statia Pantelimon/Antilopa ? Nu era in plan ? A fost executata ulterior tunelului ?
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 12 Apr 2009 15:23:40 Titlul subiectului: |
109404 |
|
Desi a pus Sab intrebarea, o repet si eu, atunci cand a aparut STATIA Pantelimon-Antilopa ? Si ce e cu Chimia si Policolor ?
E ceva distanta intre Policolor si LdC ...
|
|
Sus |
|
 |
survola
Data înscrierii: 18/Mai/2008 Ultima vizita: 25/Aug/2021 Mesaje: 232 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Dum 12 Apr 2009 21:40:34 Titlul subiectului: |
109413 |
|
Probabil ca Policolor (fabrica) avea un capat (o poarta) la Institutul de Chimie si unul la asa-numita Policolor, iar acum le-au numit Policolor si LdC.
Se intelege ceva ?!?
|
|
Sus |
|
 |
Dripci
Data înscrierii: 15/Feb/2009 Ultima vizita: 17/Oct/2009 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 14 Apr 2009 20:40:41 Titlul subiectului: |
109556 |
|
@andrei11 Salut ! "Institutul de Chimie" este actuala 1 dec 1918 si tot acolo se afla Grupul Industrial de Chimie Costin D. Nenitescu - probabil de aici numele de "Institutul de Chimie".
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 21 Apr 2009 18:11:53 Titlul subiectului: |
109894 |
|
Pe harta din martie 1989 apare si statia 1 decembrie 1918. Centrul national de chimie este urmatoarea statie...
Are cineva idee care este ratiunea pt care in ramele BM de pe M1 se anunta inca de la plecarea de la Pta Unirii "Pt. directia Industriilor coborati in statia Eroilor". Unii calatori sunt derutati si coboara la prima statie, adica la Izvor...
Am vazut mai nou ca aceasta moda de a anunta nodurile cu 2 statii inainte s-a generalizat si pt NG.
|
|
Sus |
|
 |
CRAZY BOY

Data înscrierii: 22/Apr/2008 Ultima vizita: 09/Iul/2012 Mesaje: 368 Locație: Fundeni (jud. IF)
|
Trimis: Mar 21 Apr 2009 18:43:51 Titlul subiectului: |
109895 |
|
Da am vazut ca si inainte de Dristor 1 se anunta: Urmeaza statia Dristor1 corespondenta cu Dristor 2. Trenul circula in directia Republica, pentru statia Linia de Centura coborati in statia Nicolae Grigorescu.
_________________
 |
|
Sus |
|
 |
S_S
Data înscrierii: 13/Apr/2009 Ultima vizita: 29/Feb/2024 Mesaje: 6 Locație: Bucuresti 2 (Pantelimon)
|
Trimis: Mar 21 Apr 2009 21:26:04 Titlul subiectului: |
109913 |
|
sab a scris: | Are cineva idee care este ratiunea pt care in ramele BM de pe M1 se anunta inca de la plecarea de la Pta Unirii "Pt. directia Industriilor coborati in statia Eroilor". Unii calatori sunt derutati si coboara la prima statie, adica la Izvor.. | Pai inseamna ca oamenii care coboara la statia urmatoare coboara "din reflex". In mod normal daca zice ca trebuie sa cobori la Eroilor, astepti pana auzi ca zice "Urmeaza statia Eroilor" si atunci stii ca acolo trebuie sa cobori.
E bine ca informeaza calatorii mai din timp.
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 22 Apr 2009 17:38:42 Titlul subiectului: |
109936 |
|
Oamenii coboara "din reflex" pt ca oriunde in alta parte nodurile se anunta exact atunci cand urmeaza respectiva statie, nu in avans ( de ex nu se anunta Pta Victoriei in momentul plecarii de la Universitate pe M2, nici la plecarea de la Basarab pe M1, si nici Eroilor nu se anunta la plecarea de la Armata Poporului pe M3.. ). Doar la Eroilor si la Nicolae Grigorescu pe M1 vad ca se aplica aceasta "tehnica", deci doar pe portiunea care va fi comuna M1 si M3, dar tot nu inteleg ratiunea...
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 23 Apr 2009 18:21:19 Titlul subiectului: |
109955 |
|
Desi sunt in topic o sa incep cu o relatare care aparent nu are nici o legatura.
Banii (de hartie) sunt de 2 tipuri : au aceeasi culoare, exemplul cel mai cunoscut fiind moneda SUA, desi mai exista pe glob si alte situatii, si de culori diferite.Ultimul tip se adreseaza in special unui popor mai PUTIN citit.
Alt exemplu, o doamna respectabila nu vroia in ruptul capului sa se urce in troleibuzul 85 pentru ca de unde venea dumneaei i se spusese ca de la GdN la autogara Obor se ajunge numai cu AUTOBUZUL 85.(Caz real)
Asadar, daca un necunoscator nu asteapta statia Eroilor pentru Militari e treaba lui, sa nu circule cu metroul. Lasand la o parte faptul ca la Unirii e nod. Asadar, daca vin de la IMGB si vreau sa ajung in Militari, cobor la Unirii II, schimb, si e corect sa stiu ca am luat metroul ptr Eroilor si nu cel ptr Balta Alba. La fel si la Dristor I sii II.
Asta e o parere personala, evident, si pot fi acuzat de rautate.
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 23 Apr 2009 18:51:56 Titlul subiectului: |
109958 |
|
Daca am inteles bine rationamentul ar insemna ca si la plecarea din Unirii in cealalta directie (spre Republica) sa se anunte de ex ca am luat trenul spre Republica (sau pe cel spre LdC -oare vom vedea anul acesta asa ceva?) si nu pe cel de Eroilor/Dristor2, ori directia in care merge trenul se anunta abia la plecarea din Mihai Bravu, nu la plecarea de la Unirii...
Sau la plecarea din Victoriei pe M2 sa se anunte ca am luat trenul de IMGB si nu pe cel de Pipera...
Nu, aici este altceva. Problema este ca oamenii au fost obisnuiti ani de zile ca anuntul directiei in care merge trenul sa fie facut cu o statie inainte de bifurcare, deci la plecarea de la Izvor (atat pe vremea cand se circula direct atat Republica-Industriilor cat si Republica-Dristor2, cat si ulterior cand se circula cu rame IVA doar Republica-Dristor2, deci pana curand...).
Si daca anuntul asta este combinat cu semnalistica "excelenta" de la IZVOR unde pe perete scrie mare EROILOR (e drept, cu alta culoare decat scrie Izvor, dar cine se mai uita la culori sa inteleaga ca ce este cu rosu este statia in care te afli si cu negru statia urmatoare), atunci poate chiar exista o problema
|
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 23 Apr 2009 20:36:28 Titlul subiectului: |
109973 |
|
La inaugurarea metroului sistemul de sigalistica era destul de inteligent, in fiecare statie exista o lista de statii care descrestea cu o unitate pe masura ce te apropiai de capat. cu timpul sistemul de casete luminoase nu a mai fost intretinut; caseta luminoasa cu numele statiei a fost inlocuita cu litere de aluminiu, ca pe celelalte magistrale - in unele statii au aparut table metalice pe care scrie numele, mai ales la cele noi. La fel si au patit si accesele in statii, unde inainte erau tot casete luminoase, cu denumirea statiei scrisa cu rosu, mare, in locul careia a aparut o tabla de dimensiuni mai mici decat caseta originala - motivele ar fi economie de energie si corpuri de iluminat, costuri ridicate de intretinere si inlocuire a lor, etc. Casetele luminoase se mai pastreaza inca pe primele trei tronsoane ale M1, insa doar cele cu "Acces interzis", "Iesire", directiile de mers afisate la capetele statiei si ceva picctograme ramase pe pozitii; incepand cu M2, si prelungirea M1 spre Dristor 2 (efemera M3) toate indicatoarele sunt din tabla.
Referitor la anuntul statiilor de corespondenta faptul ca anunta cu 2 statii inainte de punctul de corespondenta ajuta la o informare mai buna a publicului calator, probabil ca la deschiderea circulatie comune M1-M3 intre Eroilor si Grigorescu vor anunta in toate statiile directia in care circula trenul si statia de schimbare sau in toate statiile directia de circulatie si anuntul de schimbare inainte de punctul de corespondenta.
Atunci se vor pune la punct si strategiile de anunturi pentru aceste doua magistrale (singurele care au un segmant comun) - indiferent de directia de mers se vor anunta legaturile la Eroilor si Grigorescu, indiferent ca vine de la Gara, Industriilor, Republica sau Linia de Centura - acum se anunta preponderent spre capetele de ramura, la separarea traseelor.
Ramane de vazut cum se va rezolva problema signaiisticii si a anunturilor in viitor. Cele mai simple sunt pe M2 (doar intersectii la Victoriei si Unirii si M4 punct cumun cu M1 la Basarab)
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2025 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 23 Apr 2009 22:51:47 Titlul subiectului: |
109978 |
|
Smplu se fac alte inregistrari cu noile anunturi se fac intr-un format agreat de sistemul de anunt impreuna cu softul respectiv si gata, nu e asa greu se face pe calculator
|
|
Sus |
|
 |
herminedirt

Data înscrierii: 28/Noi/2008 Ultima vizita: 05/Mai/2013 Mesaje: 254 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 20:26:39 Titlul subiectului: |
110170 |
|
Iata cum arata gurile de acces in statia Republica, cele inchise traficului de calatori. Peisajul este unul absolut incredibil. Mai este folosita doar intrarea dinspre Gara Titan Sud.
Pacat de gara, ca si-a batut joc CFR-ul de ea... pacat si de statia Republica... Mai tine minte cineva prin ce an au fost inchise intrarile din fotografii?
Pozele sunt facute anul trecut. Oricum situatia dateaza de cativa ani buni.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.94 kb |
Vizualizat: |
de 16780 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.27 kb |
Vizualizat: |
de 16780 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.42 kb |
Vizualizat: |
de 16780 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.52 kb |
Vizualizat: |
de 16781 ori |

|
_________________ http://www.no3.ro |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 27 Apr 2009 21:13:29 Titlul subiectului: |
110178 |
|
Nu stiu cand au fost inchise, ele s-au dat in folosinta dupa ce s-a deschis statia la ceva ani distanta iar eu le-am prins perfect functionale...Chiar le-am folosit de mai multe ori.(inainte de '89, evident)
Ultima modificare efectuată andrei11 la Lun 27 Apr 2009 21:15:38, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 19 Mai 2009 21:28:55 Titlul subiectului: |
111173 |
|
Crangasiul evident ca a fost proiectata gresit din start. Asa cum e si NG. Dar ma rog, la NG e o improvizatie, pe cand Crangasiul asa a fost proiectata. Asa cum s-a spus, la GdN (suprapusa) trebuiau sa plece 3 magistrale. De la un nivel M 3 si de la alt nivel M 1 si Inelara. Asadar, nici in visele frumoase, Crangasi nu era cap de traseu. Si configuratia macazelor indica acest lucru, nu se poate face rebursment acolo de nici un fel. Cu putin efort evident ca se putea face. Hai sa fiu exact, se poate face totusi o intoarcere, dar numai ptr M 1 care ar veni de la Semanatoarea si ar avea cap de linie la Crangasi. Dar ar fi un dezastru dpdv al calatorului.Statia Crangasi trebuia intoarsa exact cu 180* Parerea mea sincera e ca au gresit punctele cardinale ! Stiu ca pare o stupizenie ce am spus eu acum, dar la alta concluzie nu am ajuns, oricate idei as accepta. Pur si simplu au pus busola gresit pe harta ! Sa-mi spuneti voi alt argument logic si sunt de acord cu el ! Si daca inelara cazuse din diverse motive, tot ar fi trebuit intoarsa statia cu 180* si configurate altfel macazele ca sa se poata face niste manevre mai logice daca intr-un viitor indepartat s-ar fi apucat din nou de inelara !
|
|
Sus |
|
 |
theandy
Data înscrierii: 07/Apr/2009 Ultima vizita: 17/Noi/2010 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 19 Mai 2009 23:03:23 Titlul subiectului: |
111178 |
|
Tot nu pot sa cred ca au pus busola invers pe harta. De o statie nu cred ca se ocupa doar un singur om cu busola pe dos, trebuiau sa fie mai multi , si sigur unul dintre ei s-ar fi prins ca ceva nu e in regula.
Nu cred ca la un proiect atat de mare se fac greseli elementare.
Poate din cauza ca era ceva deasupra statiei,a trebuit sa construiasca stalpii dintre cele 2 linii acolo unde sunt acum si asta automat insemna ca peronul central se afla intre cele 2 linii de M1.
Poate s-a considerat la momentul respectiv,ca era mai eficient dpdv al calatorului care dorea sa calatoreasca venind de pe M1 in continuare spre Lujerului si Drumul Taberei sa schimbe direct de la peron.Poate la momentul respectiv asa gandeau fluxurile de calatori.
Parerea mea este ca totusi este gresit un astfel de calcul,pentru ca venind din centru calatorul ar fi ales M1 Industriilor si ar fi schimbat la Lujerului, dar totusi e o ipoteza.
Alta dificultate care o vad la Crangasiul actual este cum ar fi reusit firul de pe inelara spre Lujerului sa subtraverseze liniile M1.M1 coboara destul de mult dupa Crangasi spre Semanatoarea(cred ca e a doua statie ca adancime dupa Unirii 2) si dupa o scurta distanta ia si o curba stanga.Inelara ar fi trebuit sa coboare si mai mult si ar fi subtraversat la randul sau Dambovita si ar fi fost o lucrare destul de greu de executat.
In alta ordine de idei, Nicolae Grigorescu este clar o improvizatie.Trebuie sa ne gandim ca atunci cand s-a construit NG, alta era perspectiva pentru acea zona. Practic acum s-a realizat o varianta de a lega M1 de ramura LdC fara a sapa nici o lopata de pamant.Cred ca ce exista acum s-a construit cu gandul de a avea o naveta NG-LdC, care ar fi functionat foarte bine cu un singur tunel intre 1 dec si NG.
|
|
Sus |
|
 |
|