 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Joi 25 Iun 2009 01:03:07 Titlul subiectului: |
112833 |
|
Daca vreodata va ajunge metroul acolo, de la statia Granitul urmatoarea statie va fi Pantelimon, la intersectie, imediat dupa iesirea spre Lebada, unde se face strada spre Primarie - acolo se strang fluxurile de calatori din localitate (spre Ferma cade metroul, se poate prelungi poate spre centura catre Neferal (statii ipotetice Selgros si Neferal - ce va fi el prin 2020)
Cine stie daca nu vom avea in vreun final M5 Ghencea-Eroilor-Universitate-Obor-Voluntari si M6 Rahova-Unirii-Mosilor-Granitul-Pantelimon. Problema este daca vreodata actuala statie Pantelimon va avea 2 fire de circulatie sau va ramane o statie pe un traseu de naveta.
Pe M6, de la Alexandria, metroul se poate prelungi maxim pana in Bragadiru, M4 va ajunge poate doar pana la Jilava (daca era gata portul de la 1 decembrie aveam metrou pana acolo, daca nu tren suburban.
Arata bine in gandurile noastre viitoarele magistrale, dar in realitate se chinuie cu 2 statii spre Laromet si cu ganduri de metrou in Drumul Taberei.
In viitorul indepartat cateva localitati limitrofe ar trebui sa beneficieze de metrou (cine stie cand va mai avea loc vreo modificare teritoriala a Bucurestiului, ultima a fost prin anii 50): BUftea (chiar daca are gara CFR), Otopeni, Voluntari, Pantelimon, Jilava, Magurele (?) Bragadiru. Nu mai zic de trenuri urbane si altele, cum sunt prin alte parti...
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 25 Iun 2009 19:29:22 Titlul subiectului: |
112888 |
|
rosetti61 a scris: | Problema este daca vreodata actuala statie Pantelimon va avea 2 fire de circulatie sau va ramane o statie pe un traseu de naveta.
|
Vad ca s-a reluat problema statiei Pantelimon. Statia Pantelimon a aparut odata cu ideea lui M 3 GdN Suprapusa - Granitul (Cora) si construirea unui depou ptr aceasta magistrala.
Cum se stie, initial M 3 trebuia sa ajunga la Cora, s-au apucat si de depou evident. Schibandu-se proiectele pe parcurs au realizat ca depoul Pantelimon nu mai avea legatura cu nici un metrou. Asa a aparut ideea statiei Antilopa (Pantelimon) Intre Republica si Pantelimon tunelurile merg pe sub 2 strazi din cartier, nu le stiu denumirea, cu exceptia curbelor de final de la Republica si Antilopa, unde evident se trece pe sub case. Cel putin pe acele curbe acele case trebuiau demolate cat mai repede cu putinta (daca traia Ceausescu, anul 1991 nu le mai apuca). Vezi exemplu de la curba de dinainte de Dristor I (cand se vine din centru), toate casele de acolo au fost demolate, aparand un bloc de colt dar foarte departe de intersectie, tocmai ca sa nu stea pe tunele.
Intre Republica si Antilopa trebuia sa fie tunel dublu normal, eventual bygy007 ne poate spune celalalt tunel unde se infunda (daca se infunda, daca nu cumva ajunge pana aproape de Antilopa - nu stiu).
Deci daca mai traia Ceausescu Antilopa devenea capul lui M 1 cu o schema de intoarcere ceva gen Pipera sau IMGB - depou
Apropo de linia infundata spre Antilopa, acolo de fapt sunt 2 linii infundate, nu una.
Sa fiu mai explicit, de la Republica pleaca spre Antilopa 3 linii, 2 se infunda, nu stiu la ce distanta, si a treia ajunge la depou. Poate bygy007 ne ajuta sa dezlegam si enigma aceasta.
Si daca tot am intervenit, pe alt topic s-a comentat despre lungimea unui vagon de metrou. Evident ca se da lungimea intre tampoane, aceasta e lungimea de lucru pe care se poate discuta.
Are idee cineva traseul tunelului intre Pacii si Industriilor ? Pe deasupra vad ca sunt blocuri, trece tunelul pe sub fundatii ? (teoretic e posibil, are adancime suficienta, dar ar fi o premiera pentru Bucuresti)
|
|
Sus |
|
 |
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 27/Feb/2025 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 26 Iun 2009 01:31:16 Titlul subiectului: |
112900 |
|
Practic nu stiu de existenta celui de-al doilea tunel, am auzit diverse zvonuri , ca ar fi sapat si astupat etc dar nu am vazut nimic in sensul asta sint proiectate iesiri pt al doilea tunel si o iesire spre Granitul, dar sint niste ziduri din beton si doar atit.
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Iun 2009 07:08:36 Titlul subiectului: |
113015 |
|
andrei11 a scris: | Are idee cineva traseul tunelului intre Pacii si Industriilor ? Pe deasupra vad ca sunt blocuri, trece tunelul pe sub fundatii ? (teoretic e posibil, are adancime suficienta, dar ar fi o premiera pentru Bucuresti) |
Ar exista 2 variante posibile, dar in niciuna nu trece pe sub blocurile de pe bd Iuliu Maniu. In cel mai rau caz trece pe sub niste constructii usoare in zona Bd Preciziei.
sursa imaginilor : http://www.apmnir.ro/map.php
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.54 kb |
Vizualizat: |
de 20656 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.38 kb |
Vizualizat: |
de 20656 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Iun 2009 11:07:40 Titlul subiectului: |
113024 |
|
andrei11 a scris: | Am citit o informatie – s-ar putea chiar de pe forum, cum ca viitoarele statii de pe M 5 vor avea corespondenta cu celalalte statii ale viitoarelor magistrale de metrou. Viitoare magistrale asa cum le gandim noi in 2010, peste mai multi ani cand se vor decide sa fie construite nici nu stiu daca vor mai fi prioritati. Asadar legat de aceasta informatie apare un aspect inedit in triunghiul format de Piata Kogalniceanu, Liceul Lazar si actuala statie de metrou Izvor. Aici vor fi 3 statii de metrou de pe 3 magistrale diferite care practic vor forma un nod spun eu interesant. |
Din pacate, desi am sesizat mai demult faptul ca ar putea fi (in premiera pt Bucuresti) un nod de 3 statii, nu cred ca va fi asa. In unele variante apare doar un nod M4-M5,in altele nod M1/M3-M4 depinde de traseul ales pt M4, insa nicaieri nod pentru toate magistralele . Cert este ca M4 va porni de la GdN2 pe sub Dinicu Golescu, apoi va intra pe Berzei. De acolo am vazut 2 variante de traseu :
Varianta 1: Berzei-V. Parvan-B.P. Hasdeu- str Izvor, caz in care o legatura cu M1 ar deveni imposibila datorita distantei mari dintre Podul Hasdeu (pe unde va trece M4) si Podul Izvor (unde este statia Izvor de pe M1). Spre exemplificare pentru aceasta varianta de traseu atasez un plan care a fost postat candva pe site-ul Primariei Capitalei si care este prezent si la sectiunea de "harti" a forumului.
Varianta 2 : Berzei-Cobalcescu-Schitu Magureanu-Pod Izvor. In aceasta varinta de traseu statia M4 se gaseste sub parc in apropierea statiei M1, insa pt M5 nu este prevazuta statie decat la Cismigiu, deci se rateaza de putin nodul. Dupa parerea mea ar putea face statia M4 si sub Schitu Magureanu la Liceul Lazar ca sa se poata face legatura cu M5 iar de acolo un tunel (care nu este foarte lung) pana la M1/M3. Din pacate acolo cred ca alta este problema. Acest tunel de legatura ar trebui sa treaca exact pe sub pilonii podului Izvor, ceea ce cred ca inseamna demolarea si reconstruirea podului sau o subtraversare la mare adancime, insa acest lucru va pune probleme legaturii cu M1/M3.
Acest tunel de corespondenta nu poate sa dea decat in subtraversarea liniilor de la Izvor, pt ca altundeva nu ar avea unde la felul cum a fost construita statia Izvor, cu vestibul de o singura parte. Chiar mi se pare o solutie eleganta sa dea in subtraversare, nu stiu daca au avut asa ceva in vedere cand au facut statia de pe M1, pentru ca nu prea sunt astfel de statii.
Si mai exista si problema ca statia Izvor este practic cu un peron in albia Dambovitei , lucru vizbil cu ochiul liber dupa largirea si betonarea albiei.
In orice varinta de traseu M4 va trece prin dreapta Casei Poporului (cand privesti spre ea din fata), nu pe sub Calea 13 Septembrie sau prin fata Casei Poporului. Abia la Mariott M4 se va inscrie pe sub Calea 13 Septembrie pentru a face stanga pe sub Bd Tudor Vladimirescu la urmatoarea intersectie.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.93 kb |
Vizualizat: |
de 20598 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.65 kb |
Vizualizat: |
de 20598 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Iun 2009 14:52:13 Titlul subiectului: |
113029 |
|
Nu inteleg de ce nu esti de acord cu propunerea mea prezentata mai jos. Oricum cu actualul Teatrul Bulandra e o problema cu el, consolidarea lui a costat o gramada de bani, daca il dadeau jos si-l mai faceau odata ieseau mult mai ieftin. Ma refer evident la urmarile cutremului din '77. Apoi gabaritul statiilor. Oricum Kogalniceanu 5 (vechi, de dinainte de '89) asa cum l-am descris eu pe un al topic acum o ora presupunea demolari ori pe stanga ori pe dreapta. Sa faci statia pe actualul gabarit al bulevardului + trotuare este extrem de ingust spatiul si sa faci sapaturi la jumatate de metru de fundatii nu stiu cat de in regula este. Bine, se poate tehnologic, lucrarea ese acoperită inginereste, dar totusi va rezulta un Kogalniceanu extrem de ingust ca latime.
Dupa ce se face lucrarea in subteran, se poate reconstrui teatrul + blocul de deasupra cu fatada veche, dar cu o structura de rezistenta noua. Evident si pe alt amplasament, mai retras in interiorul triunghiului.
De aici pana la M1 nu mai este decat un pas ( 20 m poate, recunosc se subtraverseaza Dambovita, dar care e problema ?) si se poate ajunge extrem de elegand in pasajul de sub linii a lui M 1. Mi se pare putin problematic sa faci 2 statii de metrou pe M 4 la distanta de 150 m una de alta !
In loc sa se cheltuiasca banii ptr 2 statii, mai degraba demoleaza triunghiul cu teatrul care repet e consolidat din cap pana in picioare
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
575.48 kb |
Vizualizat: |
de 20556 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Iun 2009 16:15:14 Titlul subiectului: |
113031 |
|
Din ce am vazut eu in planuri nu va fi nicio statie la Kogalniceanu pe M5, ci o statie la Hasdeu si alta la Cismigiu. Cu demolarile nu cred ca era nicio problema inainte de 1989 (doar au ras tot ce se afla pe partea cu statia Izvor). Acum ar fi pacat sa demolezi, si asa au ramas destul de putine cladiri vechi, de aceea am propus doar un pasaj pe langa teatru si nu o statie.
Eu am propus 2 amplasamente ale statiei de pe M4, nu 2 statii diferite .Statia Cismigiu de pe M5 va fi amplasata in dreapta liceului Lazar, chiar in dreptul parcului Cismigiu, nu cum am facut-o eu, iar cea de pe M4 va fi amplasata cel mai probabil sub parcul Izvor (varianta 2 in desenul meu), de aceea probabil ca nu va exista decat un nod M1/M3-M4 la Izvor (probabil si pe considerentul ca la doar o statie distanta (Eroilor) va fi adevaratul nod cu M5.In propunerea ta, presupunand ca se face un nod acolo ar trebui ca fluxul de calatori intre M1/M3 si M5 sa treaca prin statia de pe M4.
Ultima modificare efectuată sab la Dum 28 Iun 2009 17:07:21, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Iun 2009 16:27:15 Titlul subiectului: |
113032 |
|
Unde ar trebui sa fie statia Hasdeu ? Aici ?
Fluxul de calatori de la M 1 la M 5 in cazul nodului triplu ar trece PE DEASUPRA statiei M 4 si nu pe peron. Evident ca M 1 ar fi cumva fortata sa se intalneasca aici cu M 5, treaba asta o face numai datorita unui concurs de imprejurari, oricum se va intalni cu M 5 o statie mai departe la Eroilor.
De fapt trebuie refolmulata afirmatia : Este un nod unde M 4 se va intalni cu M 1 si M 5. Evident ca daca vrei sa treci de la M 1 la M 5 te duci la Eroilor, nu mai trebuie sa faci cca 130 m pe jos.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
533.55 kb |
Vizualizat: |
de 20534 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Kaustik

Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Dum 28 Iun 2009 16:40:28 Titlul subiectului: |
113033 |
|
Mi se pare total aiurea sa faci doua statii de metrou pe M5 intre Eroilor si Universitate, pentru ca ar fi prea apropiate. O singura statie in dreptul liceului este mai mult decat suficient. De demolari nu mai este nevoie, doar de sacrificat cativa copaci din parcul Cismigiu. Statia sa fie construita sub trotuarul vis-a-vis de primaria generala, cu doua iesiri, una la liceu si una inspre statia de RATB. Cat despre jonctiuni, in acest caz, lucrurile ar fi mult mai complicate. In cazul asta va trebui sa se aleaga intre jonctiunea M4-M5 in dreptul liceului (viitoarea statie Cismigiu, sa-i zicem), sau M1/3-M4 la Izvor. Si asa cum a spus si Andrei, pentru ce mai trebuie alta jonctiune M1/3-M5 daca exista una deja la Eroilor?... Dar intai sa vedem terminata M4 pana la Laromet, eventual creata extensia Eroii Revolutiei-Gara Progresu si macar inceputa M5 si abia apoi sa speram la vreo magistrala M4 Laromet-Gara Progresu. Pana atunci cine stie ce va fi?...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P.
Ultima modificare efectuată de către Kaustik la Dum 28 Iun 2009 16:42:50, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Iun 2009 16:40:41 Titlul subiectului: |
113034 |
|
andrei11 a scris: | Unde ar trebui sa fie statia Hasdeu ? Aici ? |
Cred ca da, dar un pic mai in stanga, pana in intersectie. Exista parcul acela precum si retragerea cladirii de la Drept care permit atat constructia statiei de pe M5 cat si cea de pe M4, presupunand ca M4 va veni pe acolo si nu pe la Izvor.
Normal ca fluxul va trece pe deasupra statiei (asta insa inseamna o statie cu multe niveluri, ceea ce ar complica lucrarea), desi n-ar fi rea ideea sa treaca chiar prin statie, in genul "balcoanelor" de pe M1 (Unirii1, Grozavesti, etc). .
Kaustik a scris: | Mi se pare total aiurea sa faci doua statii de metrou pe M5 intre Eroilor si Universitate, pentru ca ar fi prea apropiate. O singura statie in dreptul liceului este mai mult decat suficient. |
S-ar putea sa se renunte la Hasedeu in varianta in care traseul M4 vine pe sub Cobalcescu.Sa vedem ce reiese din studiul de fezabilitate pt prelungirea M4. Oricum va trebui sa ne obisnuim cu ideea ca pe M5 (si probabil pe tot ce se va construi in viitor) statiile vor fi apropiate, vom vedea daca este bine sau rau.
Chestia interesanta este ca nu poate sa se renunte la niciun nod. Daca nu se face nod M4-M5 atunci aceste 2 magistrale nu vor coresponda nicaieri.
Daca se renunta la nodul M1/M3 cu M4 atunci iar va fi aiurea pentru ca, desi sa spunem ca mai exista un nod M1 cu M4 la Basarab, totusi este prea departe si ce facem cu M3 ? Cineva din Militari va trebui sa coboare la Eroilor, sa ia M1 spre D2 sa coboare la Basarab si sa schimbe iar...Unde mai pui ca este un traseu foarte ocolit. Din aceasta dilema nu putem iesi...
Singurul nod la care se poate renunta este M5 cu M1/M3, dar nu este pacat pentru cativa metri de tunel sa nu faci un nod triplu ? Mai decongestionezi si Eroilor cu aceasta ocazie, unde oricum va fi nebunie, se vor intalni 3 magistrale.
Varianta lui andrei11 este cea mai logica, cu o statie M4 plasata intre statiile M5 si M1/M3, dar nu cred ca are sanse de realizare. Bine , s-ar mai putea face o statie M4 cu peroanele si tunelele suprapuse, care nu necesita prea mult spatiu si deci nu implica demolari.
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Iun 2009 00:29:00 Titlul subiectului: |
113084 |
|
In preajma statiei “Izvor” sau la Podul “Hasdau” este o treaba interesanta. Existenta acestui lucru din pacate nu o pot sustine chiar suta la suta. Daca are cineva un document cat de cat credibil este bine sa-l puna pe sait. Va dati seama ca daca am pus asemenea lucru pe forum am niste informatii, “pe surse” cum se spune acum, dar din pacate nu pot fi sigur.
Daca totusi se confirma, inseamna ca oamenii de atunci, la nivelul anilor ’70 au avut ceva in cap. Atunci a fost construit tronsonul Timpuri Noi – Semanatoarea. Asadar legenda spune ca intr-una din cele 2 locatii pe care le-am notat, ma rog, nu chiar acolo, mai in stanga, mai in dreapta am avea o constructie conform schitei postate. Din pacate nu sunt sigur pe informatie. Daca totusi nu este o calceama poate se schitase un M 4 cu foarte, foarte mult timp in urma anului 2009. Ce spuneti de treaba asta ?
Observatie : Daca era o simpla fantezie de a mea o semnalam ca atare, fantezie, dar nu e un lucru care vine din imaginatia mea.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
24.38 kb |
Vizualizat: |
de 20440 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
593.86 kb |
Vizualizat: |
de 20440 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
363.65 kb |
Vizualizat: |
de 20441 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Iun 2009 19:15:20 Titlul subiectului: |
113121 |
|
Parlamentul este SIGUR legat de metrou si la Izvor si la Unirii. Asta e aproape o certitudine. Eu m-am referit la altceva. Acel pod pe sub M 1 este strict in gabaritul pe unde trece M 1, nici un metru in stanga sau in dreapta, nu ajunge nici sub Dambovita, nici in parc. Pur si simplu strict pe gabaritul lui M 1, sub M1 este acel pasaj de trecere. Si eu inclin sa cred ca este in locatia 1. Oricum daca este, este ptr linie dubla de metrou.
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 29 Iun 2009 20:24:06 Titlul subiectului: |
113132 |
|
Pai si de ce sa-l fi facut ? Am convenit in alt topic legat de M3 (Gdn-Pantelimon/D2) ca M4 nu era in plan prin 1985-1987. lar daca nu era in plan atunci nu era nici in 1977 cand s-a construit M1 si alt scop civil in afara de M4 nu vad pentru constructia acestui pod.
Cert este ca M1 intra in statia Izvor dinspre Unirii in urcare evidenta si mereu m-am intrebat de ce...Izvor nu mi se pare o statie foarte la suprafata comparativ cu altele. Si mai este ceva. Aspectul statiei Izvor cu acea subtraversare a liniilor. Oare sa fi fost facuta pt ca nu permitea spatiul de la suprafata sau trama stradala altceva ? Asa cum au facut scarile sa coboare puteau foarte bine sa le faca sa urce si sa existe un vestibul normal. Este ma lung si mai incomod fluxul asa, practic sunt 2 randuri de scari pe care le le cobori si apoi le urci pt a ajunge la nivelul de unde ai plecat.
|
|
Sus |
|
 |
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Joi 02 Iul 2009 17:27:53 Titlul subiectului: Racorduri ipotetice M2 |
113351 |
|
Virez discutia in alta directie si vin cu unele propuneri privind magistrala M2.
Propunerile mele vizeaza construirea a doua racorduri pentru M2, in partea de nord a magistralei.
1) Prelungirea traseului actual cu inca o statie, dupa actuala Pipera. Ipotetica statie ar avea iesire in zona benzinariei OMV de la rondul de intrare in satul Pipera.
Ar constitui o pemiera prin faptul ca metroul ar depasi, poate (depinde unde se opresc cu tunelul), teritoriul adiministrativ al Bucurestiului. Cred ca avantajele acestei prelungiri ar fi evidente: in zona exista o multitudine de spatii de birouri (si inca se mai construiesc), desigur deservite de angajati care locuiesc in Bucuresti si mai putin in Ilfov. Principalele dificultati tehnice pe care la vad ar fi acelea ca, poate, tunelul al subtraversa proprietati private si eventual cladiri mari, cu fundatii foarte adanci.
2) Am o alta propunere, radicala, care vine in contradictie cu linia spre aeroportul Otopeni.
In primul rand, eu consider ca o linie de metrou pana la Otopeni nu este justificata economic. Consider ca intre zona comerciala Baneasa si aeroportul Otopeni nu existe suficiente fluxuri de calatori care sa debarce/sa se imbarce pe parcurs. Altfel spus, nu ar fi justificata nicio statie intre Bucuresti si aeroport. Sunt de acord ca intre aeroport si Bucuresti exista un flux suficient, dar nu exista pe traseu.
Eu vin si sugerez realizarea unui racord al liniei M2 incepand de la statia Aviatorilor, pe traseul: Prezan - Arcul de Triumf - Kiseleff - Piata Presei - Sos. Bucuresti-Ploiesti.
Statii consider ca ar fi necesare astfel:
a) Piata Presei, legatura cu 41, dar iesire si in fata Casei Presei.
b) cartier Baneasa, imediat dupa pod
c) aeroport Baneasa
d) zona Comerciala Baneasa
e) eventual cu posibilitati de prelungire pana la linia de centura, dar nu in prima faza.
Stiu ca propunerea existenta a liniei intre Piata Presei si Otopeni prevede o statie la Gara Baneasa. Grava eroare. Fluxurile de calatori sunt la Piata Presei, nu la Gara Baneasa, care nici nu e functionala.
Desigur ca si in prezent exista mijloace de suprafata care deservesc zona, cu legaturi cu M2 la Televiziune (statia Aviatorilor) si chiar la Romana. Insa traficul e aglomerat si traseul se parcurge acum mult mai lent. Avantajul imediat ar fi ca s-ar putea elimina / modifica multe din traseele autobuzelor care tranziteaza acum Dorobanti si Kiseleff, asteptand in trafic.
In plus, ar fi mult mai ieftin decat o linie pana la Otopeni si s-ar integra mai bine in axa nord-sud de transport.
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Iul 2009 19:58:35 Titlul subiectului: |
113358 |
|
Prima propunere e OK, este chiar realizabila din toate punctele de vedere. Că subtraversează proprietati nu este nici o problema juridica si sa treaca pe sub fundatii de blocuri iar nu este nici o problema. Oricum in zona nu am vazut sau nu am cunostinta de fundatii sub 13 m ( aproximativ un bloc de P + 4 nivele) deci chiar nici o problema.Lasand la o parte faptul ca se poate urma soseaua si sa nu se intre sub case.
Otopeniul in mod categoric nu ar trebui sa beneficieze de metrou. Si asta nu ca as fi suparat pe ei, dar sa ne amintim de linia ferata care ajunge (si) la Caciulati.
Aici trebuie sa cunoasteti niste probleme, si anume Aeroportul va beneficia de o extindere mare dealungul pistei din stanga (8 L – 26 R pentru cunoscatori) si in capul opus actualei aerogari. Capul actual va fi rezervat strict salonului oficial si curselor private. Cu o investitie pe masura, oricum mult mai mica decat investitia in construirea unui metrou se poate reabilita calea ferata pana la Caciulati si evident modifica pentru ca sa poata ajunge trenurile speciale la terminale. Pana la gara Mogosoaia ( de la Caciulati) linia se poate si dubla, deci nu e nici o problema in a asigura o periodicitate buna.
Cat priveste cealalta problema, aici nu pot fi de acord. Asa cum ai spus, metroul trebuie sa beneficieze de fluxuri semificative de oameni. Ori traseul tau nu prea realizeaza aceasta necesitate. Daca se va face vreodata un metrou care sa ajunga la Aeroportul Baneasa se va face din Piata Victoriei, urmand D-dul Ion Mihalache pana aproape de Piata Chibrit apoi dreapta pe sub B – dul Expozitiei si apoi de la Piata Presei urmand traseul cunoscut. Cat priveste statia de la Gara Baneasa o fi o contraversa cu ea dar acolo trebuie sa fie o statie datorita distantei mari de la Piata Presei pana in zona Aeroportului Baneasa.
In schitele ce urmeaza eu propun alt traseu de la Piata Presei pana la Aeroport. Evident ca traseul ales de mine are si el mai multe hibe ( economice) dar este si acesta o varianta care se poate sustine cat de cat.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
501.16 kb |
Vizualizat: |
de 20157 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
595.7 kb |
Vizualizat: |
de 20158 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
BladHaund
Data înscrierii: 11/Iun/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2013 Mesaje: 74
|
Trimis: Joi 02 Iul 2009 20:09:54 Titlul subiectului: |
113359 |
|
Totusi, eu am sugerat o alta statie inainte de aeroportul Baneasa, amplasata imediat dupa podul peste Herastrau. Acolo incep blocurile de locuinte si birouri. Intre P-ta Presei si acest amplasament nu exista cladiri decat in zona Gara Baneasa, dar sunt nesemnificative deocamdata (practic, sunt niste case si vreo doua blocuri P+4). In zona P-ta Presei, insa, avem: Romexpo, WTC, Bucharest Gate (in constructie) Casa Presei (e tot o cladire de birouri), Bucharest Park, Pavilionul H, accesul principal in parcul Herastrau si terminalul liniei 41. Ca sa nu mai vorbesc de legatura cu sos. Poligrafiei - Jiului - Bucurestii Noi.
Pe propunerea de traseu, a carei harta am vazut-o tot pe acest topic mai pe la inceput, in zona P-ta Presei nu e nimic. Statia de la Gara Baneasa ar deservi comod numai complexul Bucharest Park. Ar fi o mare gresala.
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 02 Iul 2009 21:40:17 Titlul subiectului: |
113365 |
|
In toate variantele la Piata Presei exista statie. Sau nu ai interpretat tu bine schitele sau e posibil o omisiune de-a noastra. Dar e imposibil, la Piata e statie obligatriu.
In ceea ce priveste cele 2 statii din schita alaturata, distanta dintre ele este de numai 370 m ( schita este facuta la scara). O statie de metrou are peron de 120 m + 40 m la un cap + 40 m la celalalt cap rezulta o lungime de aproximativ 200 m a statiei.
Statia de la Capul lui 41 este practic in zona Pietei Presei, cred ca esti de acord cu lucrul asta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
376.44 kb |
Vizualizat: |
de 20125 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
sab
Data înscrierii: 14/Sep/2008 Ultima vizita: 04/Aug/2013 Mesaje: 1354 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Iul 2009 15:10:04 Titlul subiectului: |
113418 |
|
Astazi pe monitoarele din statii rula o informatie legata de viitoarea linie Gara de Nord-Victoriei- Otopeni ....As vrea sa o vad si pe asta ...
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Iul 2009 18:59:50 Titlul subiectului: |
113778 |
|
Adica cum ? Vrei sa spui ca au de gand sa reactiveze tunelele parasite de sub Titulescu ? Cu un mic deranj la Victoriei ? Sau sunt 2 posibilitati, ori GdN - Otopeni, ori Victoriei - Otopeni ? Daca ar fi Victoriei - Otopeni cu siguranta traseul va fi pe sub Ion Mihalache. Eu am pus pe schita 3 posibile amplasamente, repet, cu traseu obligatoriu pe sub Ion Mihalache
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
146.5 kb |
Vizualizat: |
de 19526 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 31/Aug/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 11 Iul 2009 01:59:11 Titlul subiectului: |
113812 |
|
Variante linia spre Otopeni cu plecare din GdN-Victoriei pana la Piata Presei - dupa aceea traseul va urmari aproximativ DN1.
primul atasament, varianta albastra are o singura statie (posibila) la Arcul de triumf; a doua imagine prezinta variantele de traseu spre Gara de Nord.
Statia de lla Gara pentrOtopeni va fi perpenduculara pe cea de M1, sub Bd Duca (poate fi oriunde - bd. Duca, Piata Garii "la coloane", unde insa se va suprapune cu tunelurile M4) - fie-mi ingaduit sa ma gandesc la o viitoare prelungire a acestei magistrale - spre Magurele sau spre viitorul aeroport - daca se va face - din sudul capitalei.
Le: "Ion Mincu" e in loc de "Piata Ion Mihalache" - e chiar strada de legatura intre bd Ion Mihalacehe si Kiseleff.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
549.78 kb |
Vizualizat: |
de 19472 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
685.56 kb |
Vizualizat: |
de 19472 ori |

|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Iul 2009 10:32:40 Titlul subiectului: |
113820 |
|
Si ce faci in zona "1". Treci pe sub constructii ? Si in zona "2" pe sub M 1 ? Tehnic este posibil, dar te intreb sa vad daca am inteles eu corect. Oricum daca pleaca de la GdN linia este pacat sa nu treaca si pe la Victoriei, sa preia si persoanele de pe M 2. Ma gandesc, ce face omul cu 20 kg de bagaje, face 2 transbordari de pe M 2 ?
Si oricum, pe sub Ion Mihalache. Pe sub Kiseleff nu vad pe cine ajuta din Bucuresti, nici pe traseul intermadiar. Pe sub Ion Mihalache e cel mai bine.
Si daca nu ajunge in Victoriei, tot va trebui sa treaca pe sub cladiri. O adancime optima este de minus 13 m, adica un bloc de locuinte de P + 4.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.4 kb |
Vizualizat: |
de 19441 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
theandy
Data înscrierii: 07/Apr/2009 Ultima vizita: 17/Noi/2010 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Iul 2009 11:05:17 Titlul subiectului: |
113822 |
|
Eu m-as gandi pt Aeroporturile Otopeni si Baneasa la o solutie mai ieftina putin:
Statie de metrou sub Titulescu in Piata Victoriei care foloseste tunelurile actuale.La Basarab ar fi a doua statie , cu corespondenta cu M1+M4 Basarab si un traseu pietonal pt Gara de Nord pt ca nu e distanta mare, dupa care linia ar iesi la suprafata si ar merge folosind CF spre Constanta , sau o alta CF noua special pt metrou , dar pe acelasi traseu.In zona Miorita linia ar intra iar in subteran si ar avea prima statie la Aeroport Baneasa si urmatoarea in Otopeni.
Linia asta ar lega elegant cele doua magistrale de metrou cu cele doua aeroporturi.Pentru aeroport nu este neaparata nevoie de metrou , ci doar de o linie care sa asigure transport rapid spre oras.
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 11 Iul 2009 13:07:17 Titlul subiectului: |
113825 |
|
E o treaba care s-a mai ridicat aici si nu a primit raspuns. Ar trebui reabilitata actuala cale ferata Bucuresti - Caciulati si facut un terminal acceptabil la aeroport. Cum ai lua-o, tot este mai ieftin decat un metrou. Lasand la o parte, ca daca i-as crede pe cuvant, aeroportul se va dezvolta f mult pe latura cu CFR pana la Caciulati. Cred ca nici competenta nu e. Ne ingramadim cu tot felul de proiecte care nu se sustin financiar, noi nu suntem in stare sa montam un macaz si sa construim 500 m de linie pana la cladirea aeroportului.
|
|
Sus |
|
 |
Kaustik

Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Sâm 11 Iul 2009 14:18:00 Titlul subiectului: |
113830 |
|
Problema asta a folosirii liniei CFR pentru metrouri am mai ridicat-o si eu mai demult pe alte topicuri. Chestiunea asta e un pic delicata dar in sine ea poate fi rezolvata cu un pic de vointa si initiativa. De ce este delicata? Pai, pentru inceput este vorba despre diferenta la capitolul tensiune de alimentare. O rama de metrou merge cu 750 V CC (fiecare din motoare) si o locomotiva electrica merge cu 27000 V CC. Problema asta se poate rezolva in cazul liniei in cauza fiindca nu este electrificata (vorbesc despre calea ferata simpla Bucuresti - Urziceni) si se poate construi usor sina a treia pentru ca am inteles ca BM au dificultati in a folosi pantografele la viteze mari. Daca va referiti la linia Bucuresti - Constanta, ei, aici apare problema tensiunii de alimentare. In al doilea rand, daca decidem sa "sacrificam" o linie de tren pentru metrou, trenurile vor trebui si ele sa circule pe undeva, nu? Sa pui sa circule si tren si metrou pe aceeasi linie este cam riscant si in niciun caz nu este nici practic. Un macaz la Balotesti sau Caciulati nu rezolva problema, chiar daca aparent e simplu. Trebuie construita o sina separata de tren, chiar si paralela cu cea de tren, pe acelasi traseu. Asadar, singurele cheltuieli care se reduc este cu construirea tunelului, fiindca metroul ar fi la suprafata. In rest ar fi exact aceleasi cheltuieli: cale de rulare, semnalizare, etc...
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
 |
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 11 Iul 2009 14:50:32 Titlul subiectului: |
113832 |
|
Kaustik a scris: | o locomotiva electrica merge cu 27000 V CC. |
In retea sunt 27.000 V c.a., nu c.c.. Motoarele de locomotivă merg în general cu 1500 V c.c. dar la I mari. (practic, în locomotivă pe la pantograf se absoarbe o putere (P) mare bazându-se pe U mare și I mic, cos(fi) fiind constant, altfel s-ar topi si pantograful si firul din cauza efectului Joule).
Citat: | ca am inteles ca BM au dificultati in a folosi pantografele la viteze mari. |
Nu ai inteles bine, imi pare rau.
Citat: | Sa pui sa circule si tren si metrou pe aceeasi linie este cam riscant si in niciun caz nu este nici practic. |
Nu e deloc riscant, daca semnalizarea corespunde.
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|