Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Oct/2025 Mesaje: 9105 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 19 Iul 2012 20:25:59 Titlul subiectului: |
157449 |
|
andrei11 a scris: | Acum, ce, pe macazele astea noi pe directa trebuie mers cu 15 la ora ? |
Yep, cata vreme nu au blocare (mecanica). Chiar si pentru astea se stabileste local o viteza maxima de trecere (atat intr-un sens, cat si in celalalt). Normele de exploatare nu sunt facute "din burta"...
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Iul 2012 21:05:36 Titlul subiectului: |
157451 |
|
OK, si cat este aceasta viteza ?
Prin bunavointa unui pasionat in ale transportului in comun, postez o fotografie a unui senzor de deblocare a macazului. In cazul Rahova acest senzor este pe fir. Exista si senzori inglobati in calea de rulare ( de exemplu la Iancului ).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.87 kb |
Vizualizat: |
de 13324 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.71 kb |
Vizualizat: |
de 13316 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
paul8299

Data înscrierii: 05/Mai/2010 Ultima vizita: 28/Noi/2016 Mesaje: 34 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 19 Iul 2012 21:53:04 Titlul subiectului: htrh |
157452 |
|
In Arad nu se pot schimba macazele automate cand un tramvai trece peste el.
Pe "semafoarele" de macaz este inscrisa sageata in functie de sensul macazului iar cand trece un tramvai peste macaz, sageata este subliniata, adica macazul este blocat.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Oct/2025 Mesaje: 9105 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 19 Iul 2012 22:01:40 Titlul subiectului: |
157454 |
|
Uite un exemplu gasit la intamplare cautand pe net: Erfurt, 30 km/h la cele cu blocare mecanica.
Pentru Romania, Dumnezeu cu mila, in functie de ce scrie prin ROI-uri si norme de protectia muncii. Adica "pana la evitarea oricarui..." bla, bla, bla.
De urgenta este nevoie sa fie elaborate si in Romania normele privitoare la circulatia tramvaielor, similare BOStrab, astfel incat sa nu mai dam din colt in colt, cum se intampla acum (AFER nu are treaba cu tramvaiele).
Uite si aici: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?5,269689.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 16/Oct/2025 Mesaje: 11046 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Iul 2012 22:36:13 Titlul subiectului: |
157460 |
|
andrei11 a scris: | Un 40 la ora ti se pare o viteza colosala pemtru un astfel de macaz pus pe ''directa" ? |
Teoretic tramvaiul pleaca din statie cand trece de macaz nu are cum sa accelereze intr-un timp asa scurt la 40 km/ora. Referitor la viteza tramvaielor in Bucuresti, depinde de vatmani. Dupa patania de la pasajul Lujerului mie personal mi s-a parut ca multi vatmani sunt mai tematori, inclusiv cei care merg pe linia lui 41, mi s-a parut ca multi dintre ei merg mult mai incet (nu ma refer la zonele cu limitare de viteza).
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 07:16:17 Titlul subiectului: |
157467 |
|
Catalin Ghita a scris: | Cum e e macazul ala, care e directia implicita, cumva pe "inainte", pe directia Unirii->Alexandria?
|
La tramvaie nu exista "directie implicita". Numai la troleibuze.
|
|
Sus |
|
 |
Catalin Ghita

Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Oct/2025 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 09:25:46 Titlul subiectului: |
157470 |
|
Pentru ca tot veni vorba si ma interesa o schema principiala de functionare a partii de comanda a unui macaz de tramvai, am cautat pe net si am gasit asta:
http://scheme-electrice.com/tramvaie-si-troleibuze
De ce anume se insista pe faptul ca tramvaiul ar trebui sa treaca cu motorul cuplat peste patina de comanda, pentru ca, din schema (simplista!) de mai jos eu deduc ca e suficient ca pe tramvai sa fie cuplat orice consumator alimentat din retea, fiind necesara pur si simplu doar inchiderea circuitului bobinei macazului prin intermediul tramvaiului, atat si nimic mai mult.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
11.5 kb |
Vizualizat: |
de 13218 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.82 kb |
Vizualizat: |
de 13218 ori |

|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 09:57:53 Titlul subiectului: |
157471 |
|
Exact, ai dreptate, la tramvaiele actuale (inclusiv cele modernizate la noi), (dar TATRELE au sistemul din anii '70) exista la bord un buton pe care-l apesi cand treci peste patina. Chiar asa scrie pe buton, pentru schimbat macaz sau mai simplu macaz..
Daca ai prilejul sa te urci intr-un V3A modernizat sau intr-o TATRA, il detectezi imediat.
Ultima modificare efectuată de către andrei11 la Vin 20 Iul 2012 10:18:20, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 16/Oct/2025 Mesaje: 11046 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 10:12:29 Titlul subiectului: |
157472 |
|
S-a trezit si primarul capitalei. Acesta a cerut RATB-ului o ancheta in cazul accidentelor de tramvaie din Bucuresti. Ar fi trebuit sa faca lucrul asta dupa accidentul din Pasajul Lujerului. Articolul se gaseste aici
Citat: | Sorin Oprescu s-a supărat pe RATB. Edilul a cerut o anchetă în cazul accidentelor de tramvaie din Capitală
Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu , a solicitat conducerii RATB să ia măsuri pentru creșterea nivelul de responsabilizare a conducătorilor vehiculelor Regiei, după "al doilea incident major petrecut într-o perioadă relativ scurtă de timp, care se pare că are ca principală cauză eroarea umană".
În solicitarea trimistă Regiei de Transport Public edilul sublinia faptul că acest gen de accidente s-au înmulțit. "Având în vedere că este al doilea incident major petrecut într-o perioadă relativ scurtă de timp, care se pare că are ca principală cauză eroarea umană, solicit conducerii RATB prezentarea unui plan de măsuri suplimentare, privind instruirea și verificarea personalului de bord, corelat cu verificări în traseu, efectuate de către serviciile de specialitate ale RATB.
Mai mult decât atât, datorită faptului că municipalitatea a făcut eforturi considerabile pentru modernizarea infrastructurii de transport pe șine, cu efecte benefice în ceea ce privește creșterea gradului de confort și a siguranței călătorilor, solicităm în mod expres conducerii RATB să ia măsurile ce se impun pentru creșterea nivelul de responsabilizare a conducătorilor de vehicule de transport în comun".
De asemenea, Oprescu a cerut conducerii Regiei Autonome de Transport București (RATB) prezentarea de urgență a unui raport privind rezultatele preliminare ale anchetei interne referitoare la accidentul petrecut miercuri în sectorul 5, în care au fost implicate două tramvaie.
Primarul general a mai cerut conducerii RATB un raport referitor la respectarea normelor de reparații și întreținere a tramvaielor implicate în accident.
Șeful Direcției Rutiere din Inspectoratul General al Poliției Române (IGPR), Lucian Diniță, declarase anterior că "există o problemă" la nivelul transportului public, care va fi discutată cu conducerea RATB. "E o problemă pe care o s-o discutăm și cu conducerea RATB, (...) despre ceea ce înseamnă prevenție în transportul public de persoane", a spus Diniță.
Un tramvai al liniei 41 care se retrăgea la depoul Alexandria a intrat în coliziune, miercuri, în jurul orei 12.30, cu unul al liniei 32 care mergea spre Piața Unirii, cauza urmând a fi stabilită, a declarat purtătorul de cuvânt al RATB, Brândușa Raeceanu.
"Accidentul a avut loc la intersecția Calea Rahovei cu strada Sebastian, un tramvai al liniei 41 care se retrăgea la depoul Alexandria intrând în coliziune cu un alt tramvai al liniei 32 care mergea spre Piața Unirii", a declarat aceasta.
Optsprezece persoane au fost rănite în urma accidentului. Acestea au policontuzii și traumatisme și fiind transportate la spitalele Floreasca, Universitar, Bagdasar, Elias, Universitar și Grigore Alexandrescu, după investigații urmând să se stabilească dacă vor fi internate, a declarat coordonatorul SMURD București, medicul Bogdan Oprița.
Oprița a mai spus că cinci dintre victime au leziuni mai grave, în sensul că este posibil să aibă fracturi, nefiind însă vorba despre afectarea funcțiilor vitale.
|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Oct/2025 Mesaje: 9105 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 10:23:38 Titlul subiectului: |
157473 |
|
Intrebare: ce inseamna "directa" si "abatuta" la linia de tramvai? Faptul ca o linie se duce inainte si una o ia la stanga/dreapta?! Cum stau lucrurile, atunci, cand avem macaz divergent cu liniile luand-o imediat la stanga si la dreapta?
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 16/Oct/2025 Mesaje: 11046 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 10:25:44 Titlul subiectului: |
157474 |
|
In intersectia respectiva nu este macaz divergent. Tramvaiele fie merg inainte pe Calea Rahova, fie fac stanga spre Calea Ferentari.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 10:38:12 Titlul subiectului: |
157475 |
|
Macaze divergente sunt extrem de putine. Daca ma gandesc bine eu nu stiu nici unul, parca nici cele de la Sfanta Vineri nu sunt divergente. Poate numai in depouri. Daca stii de un ''divergent" semnaleza-l si noua.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Oct/2025 Mesaje: 9105 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 10:53:23 Titlul subiectului: |
157476 |
|
Bun. S-o luam altfel. Eu am folosit limba romana, se pare ca ea nu prea coincide cu limbajul tehnic. Documentatie pentru aceste denumiri pe care le vehiculati pe forumuri exista, astfel incat sa iesim, intai de toate, din ceata denumirilor?
Intre timp, prin alte metode, am aflat ca macazul cu incidentul e cu protectie la cale.
Este cineva din domeniu de la RATB / Mari Vila / H&K care ar putea face lumina in privinta jucariilor montate pe retea si prezentate in mesajele anterioare?
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Vin 20 Iul 2012 14:54:55, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
Catalin Ghita

Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Oct/2025 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 10:57:00 Titlul subiectului: |
157477 |
|
radub a scris: | Intrebare: ce inseamna "directa" si "abatuta" la linia de tramvai? Faptul ca o linie se duce inainte si una o ia la stanga/dreapta?! | "Directa" ar fi linia pentru "inainte", adica tramvaiul isi continua miscarea rectilinie; "abatuta" ar fi cand vireaza stanga sau dreapta fata de directia initiala, de dinainte de macaz.
Pe de alta parte, sa zicem ca am "lamurit-o" cumva in privinta modului in care este schimbat macazul, acum ma intreb cum anume este el schimbat pentru cealalta directie?!?
Pentru ca am stabilit un prim caz: vine tramvaiul, vatmanul vede pe ce directie e "facut" macazul, daca e directia dorita, sa zicem 1, trece din inertie, daca nu e directia dorita, atunci trece in sarcina si schimba macazul cum ii trebuie.
Bun, asta trece, de el am scapat, macazul a ramas insa pe directia 1.
Acum vine alt tramvai, din spate, care vrea sa mearga pe directia 2. Ce se intampla in acest caz? Accelereaza si vatmanul asta si se schimba macazul? Adica bobina macazului poate comuta in ambele sensuri?
Sau macazul are un sens implicit/default, dupa trecerea unui tramvai peste patina de deblocare a comenzii macazul revine automat in pozitia implicita?!?
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
 |
uzzy84
Data înscrierii: 20/Iul/2012 Ultima vizita: 18/Ian/2014 Mesaje: 14 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 17:39:02 Titlul subiectului: Accidente RATB |
157491 |
|
Tare as vrea sa aflu si parerea voastra despre accidentul de pe linia 32. Sincer, parerea mea este ca la acel accident macazul a fost de vina si nu vreo eroare a vreunui vatman. Astept sa se mai alature useri si sa discutam despre siguranta noastra in deplasarile cu vehiculele RATB si despre profesionalismul celor care le conduc.
|
|
Sus |
|
 |
darius_somolan

Data înscrierii: 15/Dec/2009 Ultima vizita: 31/Mar/2024 Mesaje: 73 Locație: Oradea
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 18:41:27 Titlul subiectului: |
157492 |
|
Dupa parerea mea, de vina, cel putin asa cred eu, este vatmanul care nu a asteptat ca celalalt tramvai sa treaca, adica vatmanul tramvaiului galben.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 16/Oct/2025 Mesaje: 11046 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 19:12:09 Titlul subiectului: |
157495 |
|
Pe site-ul RATB-ului a aparut o noua informare privind siguranta circulatiei http://www.ratb.ro/comunicat1.php?nrcom=246
Citat: | Informare de presă privind siguranța circulației la RATB
Siguranța circulației este o activitate continuă și complexă, care se desfășoară pe planuri multiple: realizarea stării tehnice a vehiculelor prin întreținere și reparații; asigurarea stării de sănătate a conducătorilor de vehicule prin verificările periodice făcute de către compartimentul Medicina Muncii în cadrul Policlinicii RATB și asigurarea nivelului de cunoștințe profesionale al personalului de conducere vehicule prin activitatea periodică desfașurată de compartimentul de Formare Profesională al Regiei.
Conducătorii de vehicule au obligația respectării legislației în vigoare privind circulația pe drumurile publice și, totodată, au obligația respectării instrucțiunilor de serviciu din Regulamentul de Exploatare ce cuprinde atribuțiile și sarcinile conducătorilor de tramvaie, troleibuze și autobuze.
Activitatea de mentenanță a flotei de vehicule și autovehicule, precum și a căii de rulare, rețelei de alimentare cu energie electrică a tramvaielor și troleibuzelor, se realizează prin organizarea proprie a RATB.
Conform Organigramei Regiei, structurile care gestionează această activitate sunt:
Departamentul de Exploatare și Siguranța Circulației, Departamentul de Întreținere și Reparații Cale Rulare și Rețea de Contact și Uzina de Reparații.
Departamentul de Exploatare și Siguranța Circulației, prin atelierele specializate din autobaze și depouri, asigură reviziile tehnice, reparațiile necesare și verificările tehnice la ieșirea din garaje a vehiculelor.
Departamentul de Întreținere și Reparații Cale Rulare și Rețea de Contact asigură reviziile tehnice la calea de rulare, rețeaua de contact, macazuri, echipamente conexe rețelei, astfel încât activitatea de transport să se desfășoare în condiții de siguranță tehnică.Atât pe fluxul de reparații, cât și la ieșirea din unități, starea tehnică a vehiculelor este verficată și certificată de personal specializat, asigurându-se astfel conformitatea tehnică.Uzina de Reparații execută intervențiile mai ample la tramvaie, troleibuze și autobuze, fiind dotată în acest sens cu utilaje, echipamente la nivel uzinal.Pe cele trei schimburi de lucru, pentru asigurarea siguranței circulației, RATB are 1200 de angajați cuprinși in structura organizatorică menționată mai sus. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Catalin Ghita

Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 07/Oct/2025 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 21:07:01 Titlul subiectului: |
157496 |
|
2 autoturisme s-au ciocnit acum putin timp la intersectia bulevardelor Timisoara/V.Milea.
Una dintre masini a ramas blocata pe linia de tramvai, chiar in intersectie.
Circulatia tramvaielor pe sensul spre Depoul Militari si spre APACA este intrerupta iar coada de tramvaie se intinde cel putin pana la intersectia de la Razoare.
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
 |
stfp

Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2025 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
 |
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 16/Oct/2025 Mesaje: 1206 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Vin 20 Iul 2012 22:34:25 Titlul subiectului: |
157500 |
|
Pai acum trei zile s-au mai ciocnit unele la APACA, "saptamana patimilor" nu alta, ziua zi accidentul (chiar dimineata, la pranz si seara... ).
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Iul 2012 00:39:31 Titlul subiectului: |
157502 |
|
Tramvaiul galben nu are nici o vina !!!
Catalin, la tramvaie nu exista macaze cu directie implicita, deci raman pe pozitie. Nu revin niciodata la vreo directie implicita.
Numai macazele de troleibuz au directie implicita.
Aceasta este o informatie 100 % sigura si cine vrea o ia ca atare. Nu mai pierdeti timpul sa verificati ''pe surse" informatia.
|
|
Sus |
|
 |
costy92

Data înscrierii: 01/Sep/2010 Ultima vizita: 14/Sep/2025 Mesaje: 109 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 21 Iul 2012 20:09:12 Titlul subiectului: |
157505 |
|
As incerca eu sa explic cum s-a intamplat.
A fost ceva asemanator si acum 2-3 ani la capat la Piata Presei Libere. Un 41 a plecat din statie spre Ghencea si pur si simplu macazul s-a schimbat in timp ce el mergea (se poate sa se fi incalzit "firele" si sa nu fi luat comanda care trebuie si sa se fi schimbat singur), atunci (la 41) nu a deraiat tramvaiul ca avea viteza mica, fiindca urma semaforul, dar a fost nevoit alt vatman sa il tracteze cu spatele pentru a-l scoate de pe macaz.
Eu sunt de parere ca s-a intamplat asa si in cazul de pe linia 32.
|
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 21 Iul 2012 23:55:26 Titlul subiectului: |
157506 |
|
Nu cumva este acelasi tip de incident ca si cel petrecut acum cativa ani cand, nu departe de Ploiesti?
Primul boghiu al locomotivei (EA) a luat-o intr-o directie, al doilea in alta, primului vagon (un 19-55 parca) i s-a desprins un bandaj care a perforat podeaua vagonului, omorand o tanara, iar vagoanele 26-16 din spatele celui cu pricina nu au patit nimic
Acolo, macazul s-a schimbat de la sine, dupa cea a trecut primul boghiu. Aici au trecut si boghiurile 2 si 3, dar respectivele sunt portante; boghiuri motoare sunt tot doua.
|
|
Sus |
|
 |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 11/Iul/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 22 Iul 2012 06:43:12 Titlul subiectului: |
157507 |
|
Nu are legatura faptul ca boghiurile sunt sau nu motoare.
Evident ca sunt numai 2 piste mari si late:
1) Macazul s-a schimbat din motive electrice --> adica cu toate ca el era blocat electric in circuitul din tabloul din comanda a aparut un curent care a declansat comutatorul de schimbare.
2) Macazul s-a schimbat din motive mecanice --> adica acele, datorita unor forte mecanice aparute pe directii critice, au schimbat directia.
Dupa ce verificari am vazut ca s-au facut merg pentru varianta nr 2..
In teren am vazut nenumarate ace care tind sa-si schimbe pozitia mecanic la trecerea boghiului peste ele. (Nu discutam acum cauzele).
Aceasta tendinta se amplifica cu cat viteza este mai mare.
|
|
Sus |
|
 |
Kaustik

Data înscrierii: 11/Noi/2008 Ultima vizita: 03/Mar/2024 Mesaje: 766 Locație: Ploiesti; Bucuresti; Braila
|
Trimis: Lun 27 Aug 2012 09:52:29 Titlul subiectului: |
158372 |
|
Un accident urat s-a petrecut vineri seara, in jurul orelor 19:00, in cartierul Rahova. O fata care a traversat neregulamentar strada (si in fuga) a fost surprinsa si lovita de un tramvai, nimerind sub roti. Unul din picioare i-a fost retezat...
Un pasager al uneia dintre masinile incolonate la semafor a surprins exact momentul loviturii, cu ajutorul unei camere... Ceea ce veti vedea in clip este socant!!!
Invatati o data pentru totdeauna - soferi si pietoni deopotriva - ca nu este de glumit cu tramvaiul!!! Cand are dreptul, acordati-i prioritate!
http://www.cancan.ro/actualitate/intern/video-infiorator-adolescenta-este-lovita-plin-tramvai-cand-traverseaza-233549.html
_________________ "O tara dezvoltata nu este una unde saracii pot merge cu masina, ci una unde bogatii folosesc transportul public." E.P. |
|
Sus |
|
 |
|