 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
doodoo_74
Data înscrierii: 28/Iun/2007 Ultima vizita: 26/Noi/2024 Mesaje: 163 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 26 Apr 2015 21:46:04 Titlul subiectului: |
178818 |
|
Azi dimineata in statia Sirena era un grup de vreo 15 olandezi sexagenari care faceau o sumedenie de poze sau filme cu mijloacele de transport CTP... Or fi ceva pasionati forumisti ? _________________ SA CIRCULAM MAI BINE !!! |
|
Sus |
|
 |
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 27 Apr 2015 00:32:43 Titlul subiectului: |
178822 |
|
Cred ca pur si simplu se simteau ca la muzeu printre troleibuze Rocar / Dac si tramvaie Tatra din anii 70-80. Sau isi aminteau cum arata transportul in comun in Olanda cand erau si ei pustani ) |
|
Sus |
|
 |
Joldos

Data înscrierii: 06/Noi/2013 Ultima vizita: 08/Noi/2015 Mesaje: 88 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 13 Mai 2015 21:17:16 Titlul subiectului: |
179075 |
|
http://clujcapitala.ro/2015/05/cluj-doua-statii-din-centru-orasului-vor-fi-mutate-temporar-lucrarile-continua-pe-memorandumului-iar-primaria-cere-intelegere/
Primaria municipiului Cluj-Napoca anunța ca din noaptea de 13 spre 14 mai 2015 vor continua lucrarile de modernizare a strazii Memorandumului, pe banda dedicata mijloacelor de transport in comun (sensul de mers spre cartierul Marasti), lucrari ce fac parte din proiectul european „Refacerea infrastructurii Orasului Comoara, modernizare cai de acces spre centrul istoric”.
Pe parcursul derularii lucrarilor, statia de transport in comun de pe str. Memorandumului, pe directia de mers spre cartierul Marasti, se va desfiinta temporar si se vor asigura alte 2 locatii pentru imbarcare – debarcare calatori.
pe Bd. 21 Decembrie 1989, intre str. Bolyai Janos si Piata Unirii- pana la trecerea de pietoni de la Melody;
infiintarea unei statii provizorii pentru liniile 9, 22, 29 pe str. Regele Ferdinand, in fata magazinului Central, in locul standului taxi care se va desfiinta temporar.
Cu aceasta ocazie, se impune anularea provizorie a statiei Sora, tinand cont de distanta mica pana la actuala statie, sub 100m.
Zona de lucrari va fi semnalizata cu indicatoare rutiere si balize, prin grija executantului lucrarii de modernizare a strazii.
Facem un apel cetatenilor care locuiesc sau care au drum in zona sa dea dovada de intelegere si sa se conformeze noilor reglementarilor. |
|
Sus |
|
 |
virgilius

Data înscrierii: 21/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Feb/2025 Mesaje: 319 Locație: Constanta
|
Trimis: Joi 14 Mai 2015 14:25:14 Titlul subiectului: |
179080 |
|
"Arta de a avansa cand bugetul o ia la vale" ( CATAVENCII nr.19 din 13 mai 2015) : " Ii stiti pe hipsterii aia care tot miorlaie ca "vai,poluarea", ca "vai,incalzirea globala".Si desigur ca mai stiti cum reactia d-voastra consta intro apostrofare neortodoxa in timp ce mai turnati un litru de benzina in rezervor. Si gandirea nu e chiar asa de condamnabila pana la urma. Dar ce se-ntampla cand un intreg municipiu gandeste asa si, mai rau, problema mediului e cea mai mica dintre probleme ? Bine-ati venit, din nou, la Cluj-Napoca. E cumva amuzant sa vezi cum functioneaza transportul in comun la Cluj. E acolo o companie de transport public care e publica doar cand e de luat bani de la buget si devine privata cand are de facut raportul anual. Si compania asta tot cumpara autobuze, chipurile, ca sa-si reinnoiasca parcul auto. Bun. Si cum face asta? Reinvestind profitul? Nu, ca doar ei sunt ai Primariei. Primarie care, aparent, sade pe un izvor de bani, caci tocmai a gasit prin buget 12 milioane euro ca sa cumpere 20 troleibuze noi. Saraca Primarie ! Incercati sa va dati seama cat de greu e sa gasesti in ziua de azi un troleibuz care costa peste 500.000 euro, in conditiile in care poate doar moldovenii nu produc asa ceva. Dar la Cluj-Napoca exista o istorie luminoasa a investitiilor in transportul public. Nici nu a trecut un an de cand in inima Ardealului au ajuns 8 autobuze cumparate de la polonezi cu cate 270.000 euro fiecare. Iar acum, dupa ce ati petrecut un sfert de ora gandindu-va cu ce marci de automobile se mandresc polonezii, va invit sa descoperim impreuna cat de prietena cu mediul e investitia Primariei, in conditiile in care un autobuz consuma nici mai mult ,nici mai putin decat 60,5 L.de combustibil la fiecare suta de kilometri. Adica toata planeta isi scoate creierii sa faca cumva sa fie mai eco, iar Clujul arata de zici ca e pregatit sa lase Rusia fara rezerve de petrol. Ma rog, cu bugetul local, e in grafic." ( articolul e semnat : @imatei) |
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 339 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 14 Mai 2015 18:56:33 Titlul subiectului: |
179084 |
|
Era vorba aia: românul nu s-a născut poet, s-a născut hater. Dacă nu schimbăm mijloacele de transport, nu-i bine că-s vechi cele vechi. Dacă le schimbăm, nu-i bine că cele noi consumă mult. Dacă alocăm bani din bugetul local să înnoim parcul CTP, nu-i bine că alocăm prea mulți. Probabil nu e departe momentul în care vor apărea articole cu noile stații de transport. „Pe alea de ce le-am moderniza? Cele vechi nu erau bune? Uite câți bani s-au aruncat și pe aia.”
Problema mediului, una deloc de neglijat, ar trebui rezolvată prin asigurarea unui sistem de transport care să încurajeze oamenii să își lase mașinile acasă sau la periferii. Adică exact ce încearcă (dar încă nu a reușit) CTP. Asta depinde, bineînțeles, și de cetățeni.
Articolul, ce să zic. A trecut jumătate de an de când au ajuns 8 autobuze poloneze în Cluj după ei, de ajuns au ajuns 40. Ni se sugerează să ne gândim ce mărci de automobile produc polonezii, de parcă ar conta așa ceva. Exportă autobuze în zeci de țări, unele cu tradiție în fabricat de autovehicule, cum ar fi Germania. În concluzie, a nu se numi presă site-ul / ziarul de unde s-a extras articolul, că-i păcat. În cel mai bun caz, e o opinie a unui tip sau a unei tipe, ceva gen blogging subiectiv. |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Joi 14 Mai 2015 20:52:27 Titlul subiectului: |
179087 |
|
Sa nu mai vorbim virgilius ca la tine in Constanta transportul dupa anul 2000 a intrat intr-o decadere crunta, iar de anii intregi nu mai exista tramvaie si troleibuze. Piratii de la GMS au fost sustinuti in permanenta, s-au taiat orare de s-a ajuns ca pe majoritatea linilor sa fie niste intervale jalnice, s-a renuntat la vehiculele articulate, ne mai vorbind de "minunatiile" numite 5-40 si 2-43. Sa nu uitam ca CTP a modernizat linia de tramvai, a cumparat tramvaie noi, a cumparat zeci de troleibuze noi, va mai cumpara, doreste sa achizitioneze autobuze electrice, doreste sa extinda reteaua de troleibuz, are cel mai mare parc de autobuze si troleibuze articulate din tara etc. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
macicasan

Data înscrierii: 09/Apr/2008 Ultima vizita: 02/Apr/2025 Mesaje: 306 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 759 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 06 Iun 2015 11:34:32 Titlul subiectului: |
179450 |
|
Din 15 iunie se va relua circulația tramvaiului peste Podul Nadăș
Lucrările la Podul Nadăș (se află pe tronsonul Gară - Bulevardul Muncii) sunt în grafic, astfel încât din 15 iunie să se poată relua circulația tramvaiului.
Sursa: Pagina oficiala de facebook a primarului Emil Boc |
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 06 Iun 2015 20:13:45 Titlul subiectului: |
179457 |
|
Sunt, pe undeva, obligați să finalizeze. Demontând firul de contact de pe partea vestică a Străzii Horea => imposibilitatea întoarcerii troleibuzelor 3 și 4 pe ruta anterioară datei de 07. 05. 1987 în perioada lucrărilor la Podul Traian. Relația PMV-Gară va fi asigurată - cel mai probabil - de autobuze; treaba asta mi-au comunicat-o cei de la CTP ca răspuns la o sesizare unde am adus în discuție și treaba asta. Ori, pentru asta, rezervele trebuie să fie disponibile; deocamdată sunt "ocupate" cu linia 100. |
|
Sus |
|
 |
TatalLor
Data înscrierii: 21/Noi/2011 Ultima vizita: 09/Iun/2024 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Sâm 13 Iun 2015 15:38:43 Titlul subiectului: |
179595 |
|
Marti cand am trecut pe acolo se decupa astfaltul de langa sine pentru turnarea masticului, deci mai mult ca sigur in 15 va fi totul gata. |
|
Sus |
|
 |
OAB

Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 13 Iun 2015 21:15:39 Titlul subiectului: |
179599 |
|
S-a și anunțat pe Infotrafic că se reia circulația tramvaielor. |
|
Sus |
|
 |
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 25 Iun 2015 21:25:55 Titlul subiectului: |
179800 |
|
Un articol interesant, azi l-am descoperit, Sursa e Ziua de Cluj, linkul e mai jos
http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/directorul-ctp-a-invins-curtea-de-conturi-si-ramane-cu-miliardul--138197.html
Directorul CTP a învins Curtea de Conturi și rămâne cu miliardul
Directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, a învins în instanță Curtea de Conturi.
În raportul său, publicat la începutul anului, Curtea de Conturi afirma că directorul CTP, Liviu Neag, și-ar fi acordat drepturi salariale mai mari decât permite legea. Concret, în 2011, 2012 și 2013, acesta și-ar fi pus un supliment de 97.000 de lei la salariu, adică aproape un miliard de lei vechi.
„În perioada 01.01.2011 - 31.12.2013 au fost acordate directorului general al entității drepturi salariale care exced cadrul legal care reglementează salarizarea acestora, în valoare de 97.000 lei. Conducerea entității va stabili - în temeiul art.33(3) din Legea nr.94/1992, republicată - întinderea prejudiciului cauzat entității ca urmare a plății către directorul general a unui cuantum a salariului brut mai mare decât cel legal și va dispune măsuri pentru recuperarea acestuia, în condițiile legii", scrie în raportul Curții de Conturi.
Numai că Liviu Neag a atacat în instanță decizia Curții de Conturi și vineri a primit câștig de cauză. Hotărârea 1848/2015 a Tribunalului Cluj, luată vineri, este tehnică, dar concluzia este în favoarea directorului CTP: „Admite acțiunea. Dispune anularea încheierii nr 81/21.05.2014 prin care a fost soluționată contestația 2368/19.03.2014 formulată asupra Deciziei 3/2014 emisă de Curtea de Conturi Cluj . Dispune anularea pct.II, pct. 1 din Decizia nr 3/2014 privitor la măsurile dispuse Companiei privind determinarea prejudiciului cauzat Companiei ca urmare a plății către Directorul general "a unui cuantum al salariului brut mai mare decat cel legal" și adoptarea de măsuri pentru recuperarea acestui prejudiciu. Dispune anularea constatărilor din raportul auditorului extern al pârâtei, înregistrat la Camera de Conturi Cluj sub nr. 394/13.02.2014 cu privire la salariile directorului general pentru anii 2012-2013. Obligă pârâta la 6200 lei cheltuieli de judecată în favoarea reclamantei".
Sentința nu este definitivă. Aceasta poate fi atacată (și probabil va fi) cu recurs în termen de 15 zile de la data comunicării.
"Era previzibil. Nu vreau să comentez prea multe. E clar că o lege anulată, ordonanța 79, nu mai e valabilă. Cât a fost în vigoare, am respectat-o", s-a mulțumit că comenteze Liviu Neag. |
|
Sus |
|
 |
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 759 Locație: Cluj-Napoca
|
|
Sus |
|
 |
spartastef
Data înscrierii: 12/Ian/2015 Ultima vizita: 07/Iul/2020 Mesaje: 33 Locație: Cluj
|
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 10:37:15 Titlul subiectului: |
180045 |
|
Citind articolul am vazut ca 2 statii de incarcare vor fi la capetele liniei 30. Asta inseamna ca autobuzele electrice vor circula in principal pe 30. Sa speram ca aceste autobuze vor fi articulate pentru ca altfel se va reveni la situatia anterioara introducerii autobuzelor Solaris cand erau o gramada de autobuze solo pe 30 si o aglomeratie de nedescris. _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
spartastef
Data înscrierii: 12/Ian/2015 Ultima vizita: 07/Iul/2020 Mesaje: 33 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 10:48:55 Titlul subiectului: |
180047 |
|
Asta sper si eu, dar nu cred ca va fi asa... |
|
Sus |
|
 |
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 17:43:06 Titlul subiectului: |
180064 |
|
Autobuzele diesel nu vor disparea, de asta putem sa fim siguri. Poate peste 20-30 de ani, dar chiar si asa am mari indoieli.
Tot legat de autobuzele electrice, iata un alt material publicat azi. O parte din afirmatiile aparute in prima stire sunt contrazise aici chiar de Liviu Neag, care spune ca nu este vorba de 10 autobuze electrice si ca numarul lor depinde de cate vor putea fi luate din banii care vor veni de la Guvernul Elvetiei. Mai multe detalii in materialul de mai jos, pe acest link
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/dupa-electric-castle-ne-pregatim-de-electric-buses-se-apropie-licitatia--139248.html |
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 15/Iun/2025 Mesaje: 1089 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 19:37:19 Titlul subiectului: |
180069 |
|
Există autobuze electrice articulate? Eu sincer nu am văzut articulat electric...doar hybrid. |
|
Sus |
|
 |
Volvo
Data înscrierii: 25/Iun/2012 Ultima vizita: 04/Feb/2022 Mesaje: 1300 Locație: Cluj-Napoca, Brasov, Medias
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 20:16:24 Titlul subiectului: |
180070 |
|
Exista autobuze electrice articulate Solaris Urbino 18.
https://www.solarisbus.com/vehicle/urbino-18-electric _________________ Troleibuzele sunt viata mea.
7 noiembrie 1959 - 7 noiembrie 2019. 60 de ani de troleibuze la Cluj-Napoca. |
|
Sus |
|
 |
spartastef
Data înscrierii: 12/Ian/2015 Ultima vizita: 07/Iul/2020 Mesaje: 33 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 06 Iul 2015 20:34:08 Titlul subiectului: |
180072 |
|
Da, e adevarat, nu au "cum disparea " autobuzele diesel, eu am copiat titlul articolului... dar stiti cum dau unii jurnalisti titluri; |
|
Sus |
|
 |
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 07 Iul 2015 15:52:41 Titlul subiectului: |
180108 |
|
Inca un articol, de data asta de pe Digi 24, elocvent in ce priveste starea tramvaielor din Cluj.
http://www.digi24.ro/Stiri/Regional/Digi24+Cluj-Napoca/Stiri/Tramvaie+vechi+de+peste+20+de+ani+la+Cluj
Tramvaie vechi de peste 20 de ani, la Cluj
89% dintre tramvaiele care circulă pe străzile din Cluj-Napoca ar trebui trase pe dreapta, pentru că au depășit cu peste 10 ani perioada de funcționare. Primele au intrat în circulație la începutul anilor 1990, odată cu înființarea regiei de transport a orașului. Autoritățile locale au cumpărat în ultimii ani doar patru tramvaie noi și asta cu toate că s-au investit 140 de milioane de lei din fonduri europene în modernizarea liniei de tramvai din Cluj-Napoca
Cu tramvaie vechi de peste 20 de ani circulă locuitorii din Cluj-Napoca. Din cele 37 de garnituri din oraș, 33 au perioada de utilizare depășită de peste 10 ani. Pentru a putea fi păstrate în circulație, tramvaiele au trecut în printr-un proces de modernizare. Practic, roțile vagoanelor au fost schimbate cu unele noi, mult mai silențioase. Astfel, poluarea fonică a fost redusă cu până la 60%.
Printre cele 33 de tramvaie se află și 5 cumpărate în 2009, însă nu noi, ci după ce au circulat timp de 10 ani pe străzile din Berlin. Fiecare garnitură a costat 20.000 de euro.
"Alea vechi sunt foarte zgomotoase și mereu se aude un scârțâit când ești în ele. Plus că merg foarte încet și atunci e normal să le prefer pe cele noi și oricum cu ele ajungi mai repede", spune un clujean.
"Ar trebui schimbate, astea sunt de pe vremea lui... Eu locuiesc normal în Austria și tot ce au țâpat aia am luat noi deci acolo nu există așa ceva", este părerea altui cetățean.
Autoritățile locale așteaptă deschiderea unor noi linii de finanțare de la Uniunea Europeană pentru a cumpăra noi garnituri.
"Majoritatea tramvaielor din Cluj-Napoca sunt cele cumpărate odată cu punerea în funcțiune a companiei de transport în comun având perioada de funcționare normală expirată. Avem mesaje că vor fi linii de finanțare disponibile pentru comunități, pentru a putea face această înlocuire a garniturilor", a afirmat Oana Buzatu, purtătorul de cuvânt al Primăriei Cluj-Napoca.
În 2013, autoritățile locale din Cluj-Napoca au cumpărat tramvaie noi, însă doar patru și asta cu toate că inițial plănuiau să schimbe nu mai puțin de 12 garnituri. Șase milioane de euro au costat cele patru tramvaie poloneze. |
|
Sus |
|
 |
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 07 Iul 2015 15:58:56 Titlul subiectului: |
180109 |
|
Iar se contrazic intre ei. Liviu Neag spune ca se vor cumpara autobuze electrice de toti banii pusi la dispozitie prin programul de finantare elvetian, Primaria vine si precizeaza ca e vorba de 10 autobuze. Ce sa mai intelegem de aici? Ca Primaria deja stie cu ce preturi vor veni producatorii la viitoarea licitatie sau si mai grav, ca deja se cam stie cine va castiga aceasta licitatie? Ca sa nu mai zic ca iarasi o dau toti pe ideea ca autobuzele electrice vor inlocui vechile autobuze...
http://radiocluj.ro/2015/07/07/primele-autobuze-electrice-in-cluj-napoca/
Primele autobuze electrice în Cluj Napoca
Autobuze electrice noi în Cluj Napoca, în locul vechilor mijloace de transport cu motor diesel.
Primăria a obținut o finanțare de 28 de milioane de lei din partea guvernului Elveției, bani cu care vor fi cumpărate 10 asemenea autobuze.
Coordonatorul proiectului, Ovidiu Cîmpean, a precizat că săptămâna aceasta Consiliul Local va aviza intreaga documentație iar până la sfârșitul lunii va fi semnat contractul de finanțare:
Este vorba de zece autobuze electrice pe care le vom achiziționa. Am primit aprobarea pentru semnarea contractului de finanțare. În acest moment studiul de fezabilitate este gata, iar licitația va fi lansată imediat după semnarea acestui contract de finanțare. (Ovidiu Cîmpean)
Autobuzele electrice au o autonomie de până la 70 de kilometri, iar pentru buna lor exploatare la cele două capete ale liniei 30 vor fi amplasate stații de încărcare rapidă.
Un astfel de autobuz are nevoie de aproximativ 10 minute pentru reîncărcarea bateriei în timpul zilei. Noaptea ele trebuie conectate la stații de joasă tensiune unde e nevoie de o perioadă mai lungă pentru alimentare cu curent. |
|
Sus |
|
 |
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 10 Iul 2015 17:30:44 Titlul subiectului: |
180159 |
|
O noua stire despre transportul public clujean, mai exact despre cele doua licitatii care se vor face in luna iulie. E vorba de licitatia pentru troleibuze, care va fi refacuta, dar si despre licitatia pentru cele 10 autobuze second hand. Si o veste buna: se pare ca au inceput sa soseasca si cele 10 autobuze noi nearticulate. Mai multe aici
http://ziuadecj.realitatea.net/administratie/luna-licitatiilor-pentru-transportul-public--139383.html
Luna licitațiilor pentru transportul public
Două licitații vor avea loc luna aceasta, pentru cumpărarea de autobuze și troleibuze.
Compania de Transport Public încearcă în continuare să își înnoiască parcul auto, iar luna aceasta sunt stabilite, de principiu, două licitații. Una privește achiziționarea a 20 de troleibuze noi, cealaltă, a 10 autobuze second-hand.
Licitația pentru troleibuze ar urma să aibă loc după 20 iulie și se reia practic. Luna trecută, cei doi ofertanți nu au venit cu documentația completă. Este vorba despre o asociere între polonezii de la Solaris și cehii de la Skoda, respectiv de societatea Astra Bus Arad. Dacă Solaris are deja o istorie a colaborării cu administrația clujeană, polonezii trimițând la Cluj cele 40 de autobuze cu consum de 65 de litri la suta de kilometri, pentru Astra Bus semnarea contractului ar însemna un colac de salvare. Compania este în insolvență, iar o comandă de minim 10 troleibuze ar readuce-o pe linia de plutire.
„Momentan, recarosăm autobuze și microbuze și așteptăm ca primăriile mari din țară, cum ar fi Cluj și București, să demareze licitații pentru achiziționarea de mijloace de transport în comun", a declarat la începutul anului, pentru ECONOMICA.NET, Dana Anghel, responsabil de Astra din partea Expert SPRL.
La finalul lunii, CTP intenționează să cumpere și zece autobuze articulate second-hand. Spre deosebire de vehiculele Solaris, care circulă numai în municipiul Cluj-Napoca, autobuzele second-hand vor fi trimise și în zona metropolitană. "Vreau să nu mai aud că pasagerii nu stau lejer. Am primit niște plângeri din Florești că este aglomerație și am trimis reprezentanți ai companiei să verifice. Ocuparea nu a depășit 80%, dar în cea mai mare parte a timpului a fost între 40 și 60%. Oricum, cu aceste autobuze va fi mai aerisit", a afirmat Neag.
Anul trecut, la Cluj au sosit 40 de autobuze noi poloneze, marca Solaris, articulate, care au început să circule prin municipiu la începutul anului. De asemenea, în aceste zile vin la Cluj și 10 autobuze noi Iveco, nearticulate, care urmează să fie testate. Parcul auto al CTP numără în prezent peste 300 de mijloace de transport, dar multe dintre acestea au durata de viață depășită. |
|
Sus |
|
 |
Ed
Data înscrierii: 01/Dec/2014 Ultima vizita: 30/Noi/2017 Mesaje: 257 Locație: Cluj
|
Trimis: Mar 14 Iul 2015 17:57:34 Titlul subiectului: |
180247 |
|
Un nou articol despre proiectul unui consilier local care strange semnaturi pentru introducerea transportului de noapte la Cluj. Personal sunt 100% de acord.
http://citynews.ro/din-oras/se-strang-semnaturi-pentru-introducerea-transportului-de-noapte-la-cluj-napoca-vezi-cum#comment-137761
Se strâng "semnături" pentru introducerea transportului de noapte la Cluj-Napoca. Vezi cum poți vota și reacția CTP
Consilierul local Ioan Bîldea a început să strângă voturi pentru introducerea transportului de noapte la Cluj-Napoca, peste 5.000 de clujeni răspunzând favorabil acestei inițiative. Reprezentanții CTP Cluj au ținut să spună doar că se vor conforma unei eventuale hotărâri de Consiliu Local.
În Cluj-Napoca mijloacele de transport în comun ar putea circula și noaptea. Consilierul local PNL, Ioan Bîldea, a lansat un chestionar pe o pagină de internet în care îi invită pe clujeni să-și dea cu părerea dacă sunt de acord sau nu cu introducerea transportului de noapte pe străzile actualei Capitale Europene a Tineretului.
În primele patru zile, peste 5.000 de clujeni au semnat „petiția” de pe internet, 95% dintre ei fiind de acord cu circulația autobuzelor, troleibuzelor sau tramvaielor în Cluj-Napoca. „Care ar trebui să fie frecvența curselor?”, „Pe ce trasee credeți că ar trebui să circule noaptea mijloacele de transport în comun?” sau „Până la ce oră ar trebui să circule mijloacele de transport în comun pe timpul nopții?” sunt întrebările la care clujenii pot răspunde cu ajutorul mai multor variante AICI.
„Dacă tot ne lăudăm ca trăim în 'orașul care nu doarme' de ce nu avem câteva autobuze care să asigure și transportul în comun noaptea? Aceasta este întrebarea care mi-a fost adresată cel mai des de către clujeni. Ani la rând CTP Cluj-Napoca a răspuns că nu este încă timpul. Ei bine, am dorit să știu dacă a sosit timpul să avem și în Cluj-Napoca transport în comun pe timp de noapte și am inițiat un sondaj online, la care, în 4 zile, au răspuns deja peste 5.000 de persoane și din care rezultă clar faptul că transportul în comun pe timp de noapte este dorit de către clujeni”, a declarat consilierul PNL, care a precizat și că aceste semnături vor fi atașate unei solicitări oficiale pe care o va trimite către CTP.
Contactat de Citynews.ro, directorul companiei clujene de transport, Liviu Neag, a refuzat să comenteze prea mult inițiativa lui Bîldea. „Este problema dânsului, este consilier local, are dreptul să aibă inițiative. Nu vreau să comentez mai mult, dacă va apărea o hotărâre de Consiliu Local trebuie să o punem în aplicare”, s-a rezumat să spună oficialul CTP. |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|