| 
			
				|  | TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
 |  |  
 
	
		| Subiectul anterior :: Subiectul următor |  
		| Autor | Mesaj |  
		| galga 
 
 
 Data înscrierii: 09/Mai/2017
 Ultima vizita: 20/Aug/2017
 Mesaje: 3
 Locație: Botosani
 
 | 
			
				|  Trimis: Sâm 13 Mai 2017 16:17:28    Titlul subiectului: Modificare sursa de tensiune tramvaie tatra T4D-MT,TB4D | 190029 |  
				| 
 |  
				| Salutare tuturor Sunt cel mai nou membru probabil,dar nu si ultimul sper si lucrez in domeniul transportului in comun.
 In cadrul operatiilor de reparatii si intretinere am intalnit situatii in care am fost pus in postura inposibila de a putea repune in functiune tramvaiul care avea probleme cu sursa de alimentare (invertoarele ce asigura tensiunile necesare functionarii) din mai multe motive:
 - lipsa de module de schimb (iesite din fabricatie)
 - lipsa documentatiei electronice a sursei
 -lipsa componentelor specifice
 - pretul componentelor
 Am fost nevoit sa gasesc o alta solutie tehnica pe care am pus-o in practica si care a dat rezultate foarte bune
 Am modificat 2 buc care circula fara probleme si urmeaza al treilea
 Aceiasi modificare se poate aplica si la cele dotate cu motor generator la care dispar vibratiile produse de acesta si sigur o mare economie de energie
 Am postat aceasta informatie in ideea ca poate mai sunt si altii care au aceleasi probleme si nu au o solutie viabila
 Cu respect pentru toti meseriasii
 
 Cateva fotografii cu sursa originala
 
 
 
 
	
		
	 
		| Descriere: |  |  
		| Mărime fișier: | 1.28 MB |  
		| Vizualizat: | de 8997 ori |  
		| 
  
 
 |  
 
 
	
		
	 
		| Descriere: |  |  
		| Mărime fișier: | 1.5 MB |  
		| Vizualizat: | de 8997 ori |  
		| 
  
 
 |  
 |  |  
		| Sus |  |  
		|  |  
		| smilex 
 
 
 Data înscrierii: 27/Feb/2008
 Ultima vizita: 11/Mai/2022
 Mesaje: 84
 Locație: Arad
 
 | 
			
				|  Trimis: Mie 16 Aug 2017 14:34:32    Titlul subiectului: | 191408 |  
				| 
 |  
				| "...Aceiasi modificare se poate aplica si la cele dotate cu motor generator la care dispar vibratiile produse de acesta si sigur o mare economie de energie..." 
 Deduc existenta unei modificari comune surselor si generatoarelor, modificare care mareste fiabilitatea si realizeaza o economie de curent.
 Cu precizarea ca lucrez in domeniu, intreb: poate fi aceasta modificare facuta cunoscuta? Daca da, in ce consta?
 Multumesc anticipat pentru orice raspuns.
 |  |  
		| Sus |  |  
		|  |  
		| galga 
 
 
 Data înscrierii: 09/Mai/2017
 Ultima vizita: 20/Aug/2017
 Mesaje: 3
 Locație: Botosani
 
 | 
			
				|  Trimis: Mie 16 Aug 2017 16:40:43    Titlul subiectului: | 191409 |  
				| 
 |  
				| Salutare tuturor 
 Pentru cei interesati (tehnic) si pentru o eventuala colaborare se poate discuta personal la 0745538824 sau  la Sc eltrans Sa botosani
 
 tel. 0231 518671
 
 Cu respect
 |  |  
		| Sus |  |  
		|  |  
		| smilex 
 
 
 Data înscrierii: 27/Feb/2008
 Ultima vizita: 11/Mai/2022
 Mesaje: 84
 Locație: Arad
 
 | 
			
				|  Trimis: Joi 17 Aug 2017 01:02:06    Titlul subiectului: | 191412 |  
				| 
 |  
				| Ofer eu o solutie, free. In Arad, toate Tatrele au fost dotate din momentul iesirii lor in circulatie cu o rezistenta aditionala de 15 ohmi/3kW (un tip de incalzire cabina produs in Arges, cred) montate pe acoperis, in fata pantografului, deasupra cabinei vatmanului. Aceasta solutie a condus la scaderea tensiunii de lucru in limita valorilor proiectate si la o protectie suplimentara a instalatiei, protectie care ulterior s-a dovedit foarte eficienta in caz de scurtcircuit (instalatie deteriorata, strapungeri izolatii, etc.). Vagoanele de tip TG au asemenea rezistente inseriate din nastere. Sper ca am dreptate cand cred ca nu asta era solutia vizata. Sigur ca acesta solutie mareste fiabilitatea, dar inrautateste bilantul energetic (nesemnificativ fata de consumul general). Rezervele mele fata de imbunatatirea bilantului energetic deriva din faptul ca oricat mi-as muncii putinii neuroni functionali din dotare, nu vad solutie decat prin inlocuirea completa a subansamblului printr-un altul mai bun.
 |  |  
		| Sus |  |  
		|  |  
		| galga 
 
 
 Data înscrierii: 09/Mai/2017
 Ultima vizita: 20/Aug/2017
 Mesaje: 3
 Locație: Botosani
 
 | 
			
				|  Trimis: Joi 17 Aug 2017 16:04:00    Titlul subiectului: | 191414 |  
				| 
 |  
				| Solutia propusa de mine si realizata practic, se refera la inlocuirea completa a motorului-generator care dupa documentatie este  de 2,8Kw si destul de greu cu destule vibratii transmise in caroserie si zgomot pe masura. Deasemeni contine elemente mecanice si electrice ( rulmenti,perii colectoare,izolatori,bobine, etc.)care se uzeaza in timp si trebuiesc inlocuite (bani consumati ptr. intretinere)
 Cu inlocuirea lui vagonul devine foarte silentios si consumul din retea se reduce la doar 2,5A pentru partea de generator (incarcare) si renuntam si la modulul releului regulator de tensiune ( 27~28V)
 
 La fel si in cazul celor modernizate,cu comanda electronica cu choppere,tot ce este montat in acea cutie (carcasa) situata pe vagon se demonteaza si se renunta la ele,inlocuindu-le cu alte elemente de ultima generatie mult mai ieftine mai fiabile usor de procurat si cu consum redus de energie
 
 Toate acele module electronice (foto) devin inutile si se inlocuiesc cu cateva elemente noi
 
 Eu cred ca este de preferat asa ceva decat sa avem vagoane care sa nu le putem utiliza (trase pe dreapta), asta in cazul in care din punct de vedere mecanic sunt in regula,dar si prin prisma costului de reparatie si intretinere
 Din aceste motive am ajuns sa fac modificarile,intrucat noi urma sa renuntam la 3 vagoane modernizate,pana in prezent,bune mecanic,dar la care costul reparatiilor si componentelor electronice se ridicau la zeci de mii de euro,ganditi-va ca doar un GTO din chopper costa 1200 dolari (tiristor de 2500v si 1000a) iar pentru reparatia placilor electronice se pretind sume de zeci de mii de lei,sume care acum raman in cadrul societatii
 Aceste modificari au insumat mai bine de 1 an de cautari si documentare nu am anulat o ramura de iluminat din salon si "EVRICA" am facut economie
 Este mult mai mult de atat
 
 Cu respect
 |  |  
		| Sus |  |  
		|  |  
		| smilex 
 
 
 Data înscrierii: 27/Feb/2008
 Ultima vizita: 11/Mai/2022
 Mesaje: 84
 Locație: Arad
 
 | 
			
				|  Trimis: Vin 18 Aug 2017 11:31:23    Titlul subiectului: | 191420 |  
				| 
 |  
				| Acum solutia e relativ clara, dar in opinia mea titlul topicului n-ar trebui sa fie “modificare sursa” ci “inlocuire sursa”. Ventilatoare trebuiesc pastrate pentru motoare tractiune, nu pot sa dispara, dar pot fi de curent alternativ, fara perii. Oricum, mentenanta motoarelor generator vechi nu e scumpa, cel putin in Arad cu solutia pomenita anterior.
 Nu pare foarte scump un GTO sau electronica aferenta, problema este frecventa cu care se defecteaza. Imperio (Arad) are pe tractiune IGBT-uri cu subansamble de zeci de mii de euro produse de siemens si in perioada de garantie s-au defectat cateva. Acolo sunt costuri adevarate. Si e tehnica moderna. Daca ati reusit ceva pe tractiune mai simplu, mai fiabil si mai ieftin acolo, felicitarile mele. Adresati-va ASTRA Arad (sau altii), ei au in vedere productia de tramvaie in colaborare cu SAERP (tramvaiul Autentic), dar performantele si costurile de productie sunt de mare interes.
 |  |  
		| Sus |  |  
		|  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
 Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
 Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
 Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
 Puteți atașa fișiere în acest forum
 Puteți descărca fișiere în acest forum
 
 |  |