 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mar 22 Ian 2019 20:50:15 Titlul subiectului: |
198463 |
|
Mda, dar să ne gândim: reostaticele V3A trebuie înlocuite cât mai curând de pe liniile principale. Modernizarea în CA-uri abia dacă ajunge la 10 tramvaie pe an, iar Astra nu cred că poate livra tramvaiele în timp scurt, oricât ar fi ele de bune. Deci tot vom rămâne cu tramvaie V3A învechite până vor veni toate tramvaiele noi. Iar asta se poate întâmpla peste 5 ani de acum încolo, având în vedere că troleibuzele de la Cluj au ajuns într-un an 20 de bucăți. Deci cred că dacă vrem Astra ne trebuie răbdare.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 07 Feb 2019 08:27:25 Titlul subiectului: |
198817 |
|
Dacă nu mai sunt probleme și licitația nu este blocată, peste o săptămână ar trebui să aflăm cine va participa la licitație.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 08 Feb 2019 14:42:29 Titlul subiectului: |
198881 |
|
Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost amânat cu o lună, este vorba despre 15.03.2019, ora 15:00, din cauza blocajului generat de contestații și reluarea procedurilor la finele lui ianuarie.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
|
Sus |
|
 |
Acier

Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Vin 15 Feb 2019 18:21:50 Titlul subiectului: |
198976 |
|
Cred ca inlocuirea tramvaielor este intarziata si de starea infrastructurii, calea de rulare si sistemele de siguranta si control. Pot trece ani buni pana la obtinerea unei finantari si nu se vad semne de deschidere a unor lucrari de modernizare.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 15 Feb 2019 18:51:37 Titlul subiectului: |
198977 |
|
Așa este, însă aproape toate liniile pe care vor circula noile tramvaie au calea de rulare reabilitată integral sau în stare bună, mai puțin 25, 40, 55 și 32 pe alocuri. Cât despre sistemele de control și siguranță, acestea există de pe vremea modernizării lui Videanu, dar nu sunt folosite, fiind preferată schimbarea manuală a macazului, singura excepție notabilă fiind Bucur Obor. Trebuie reabilitate depourile ce nu au fost reabilitate la vremea lor, poate chiar reactivat depoul Giulești, ca să poată găzdui V3A-93-urile și Tatrele retrase și propuse spre casare.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
|
Sus |
|
 |
CA 205
Data înscrierii: 04/Noi/2017 Ultima vizita: 24/Iul/2022 Mesaje: 18 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 17 Feb 2019 13:27:49 Titlul subiectului: |
199000 |
|
UKVZ-KTM-5 a scris: | Așa este, însă aproape toate liniile pe care vor circula noile tramvaie au calea de rulare reabilitată integral sau în stare bună, mai puțin 25, 40, 55 și 32 pe alocuri. Cât despre sistemele de control și siguranță, acestea există de pe vremea modernizării lui Videanu, dar nu sunt folosite, fiind preferată schimbarea manuală a macazului, singura excepție notabilă fiind Bucur Obor. Trebuie reabilitate depourile ce nu au fost reabilitate la vremea lor, poate chiar reactivat depoul Giulești, ca să poată găzdui V3A-93-urile și Tatrele retrase și propuse spre casare. |
Liniile 32 si 25 au linie modernizata intr-o stare extrem de buna.
Linia 55 are si ea linie foarte buna de la Granitului la Iancului, iar linia de la Iancului la Hala Traian este si ea bunicica. Intr-adevar linia 40 e in stare critica cap-coada, insa e prevazuta pentru modernizare.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 08 Mar 2019 13:44:07 Titlul subiectului: |
199303 |
|
Plângerea Alstom a fost respinsă.
Vinerea viitoare, la ora 15, ar trebui să aflăm participanții.
LE: Skoda tocmai a depus contestație.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Sâm 09 Mar 2019 14:23:10 Titlul subiectului: |
199318 |
|
Contestația. Se pare că, față de Alstom, care cerea modificări majore în caietul de sarcini, Skoda vrea niște termeni mai rezonabili.
Descriere: |
|
 Descărcare |
Nume fișier: |
Contestatie_.pdf |
Mărime fișier: |
9.45 MB |
Descărcat: |
de 330 ori |
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 13 Mar 2019 14:55:32 Titlul subiectului: |
199405 |
|
Anuntul in presa privind contestatia depusa de Skoda, se gaseste aici.
Citat: | Cea mai mare achiziție de tramvaie din România, contestată și de cehii de la Skoda, chiar cu o săptămână înainte de depunerea ofertelor
Cehii de la Skoda au depus vineri, 8 martie, contestație în cadrul licitației Primăriei București pentru achiziția a 100 de tramvaie. Producătorul ceh a inițiat acest demers chiar cu o săptămână înainte de expirarea termenului de depunere a ofertelor pentru cel mai mare contract de tramvaie din țară, estimat la 180 de milioane de euro.
După ce producătorul francez de material rulant Alstom a contestat, fără succes, licitația Primăriei Municipiului București (PMB) pentru achiziția de tramvaie, un alt mare producător european îi calcă pe urme.
Skoda Transportation a depus vineri, 8 martie, contestație la cea mai mare licitație de tramvaie din țară, chiar cu o săptămână înainte de expirarea termenului pentru depunerea ofertelor, pe 15 martie.
Cehii spun că nu au avut timp suficient să traducă documentația
În contestația înregistrată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) pe 8 martie, producătorul ceh solicită suspendarea licitației PMB, până la soluționarea pe fond a cauzei.
n argumentarea demersului lor, reprezentanții Skoda spun că termenele date de municipalitate sunt "nerealiste și îngrădesc concurența", aceasta refuzând de exemplu să ia în calcul termenele necesare traducerii documentației (foto jos). "Nu se ține cont că este o procedură care se adresează și participanților din afara României. Se pune în discuție traducerea unor documente cu caracter tehnic, traducere care necesită persoane pregătite în acest sens", mai spun cehii.
Pe lângă termenele scurte, Skoda mai critică și "cerintețele restrictive care sunt în măsură să denatureze în mod justificat concurența".
De asemenea, reprezentanții producătorului ceh susțin că prin răspunsurile la unele solicitări de clarificări, municipalitatea nu a lămurit problemele ridicate de potențialii participanți.
Precedentul licitației anulate la Timișoara
În contestația lor, cehii de la Skoda amintesc și de anularea licitației de la Timișoara pentru achiziția de tramvaie cu baterii. Ei susțin, în contestația lor, că "termenul scurt pentru depunerea ofertelor a dus la respectiva situație". Pentru a fi preîntâmpinată situația de la Timișoara, Skoda solicită CNSC să îi aprobe contestația.
Pe de altă parte, edilul Timișoarei, Nicolae Robu, a explicat că principalul motiv al anulării licitației a fost autonomia prea mare a tramvaielor, cerută de municipalitatea de pe Bega, potrivit presei locale. Astfel, Primăria Timișoarei cerea în caietul de sarcini inițial tramvaie cu autonomie de peste 60 de kilometri. Ulterior, Primăria Timișoara a reluat licitația pentru tramvaie, cerând în noul caiet de sarcini o autonomie mai mică, ce pornește de la 10 kilometri.
Primăria Muncipiului București a publicat pe 11 decembrie 2018 anunțul pentru achiziția a 100 de tramvaie, valoarea estimată a contractului fiind de 845,68 milioane de lei, fără TVA (180 milioane de euro).
Una dintre condițiile pentru participare la licitație este ca "media cifrei de afaceri anuale a ofertantului pe ultimii 3 ani (2015, 2016, 2017) să fie de minim 280.000.000 lei."
De asemenea, pentru a participa la licitație, companiile trebuie să depună de asemenea documente din care să reiasă că au livrat/furnizat produse similare cu cele care fac obiectul achiziției, la nivelul unuia sau mai multor contracte în valoare cumulată de minim 28.000.000 lei, cu indicarea datelor și a beneficiarilor publici sau privați.
Oferta trebuie să conțină cinci variante de design și toate tramvaiele vor fi fabricate de același producător sub aceeași marcă. De asemenea, ofertantul trebuie să prezinte șase planuri de vopsire monocoloră pentru tramvaie și anume alb, orange, roșu, galben, verde și albastru, însoțite de câte șapte nuanțe.
Potrivit caietului de sarcini, bicicliștii vor avea posibilitatea să urce bicicletele în noile tramvaie, care vor avea două locuri pentru depozitarea acestora. Transportul biciletelor se va realiza printr-un sistem de prindere rabatabil la capătul vehiculului, la ultima ușă dublă.
Tramvaiele trebuie să aibă 36 de metri, podeaua coborâtă integral și cinci uși duble. Contractul include, de asemenea, piesele de schimb, consumabilele, serviciile de punere în funcțiune, servicii de întreținere, service și remedierea defecțiunilor pe perioada garanției. Totodată, câștigătorul va asigura și școlarizarea personalului care va opera tramvaiele.
Pentru reglarea temperaturii la interior, vehiculele vor utiliza iarna un sistem de încălzire care va realiza o temperatură de minim 10 grade în maxim jumătate de ora când afară vor fi -20 de grade Celsius. Pe timp de vară, sistemul de ventilație forțată va înlocui volum de aer de la interior în maxim 15 minute și va intra automat în funcțiune cu un termostat reglabil, fixat la 24 de grade Celsius. De asemenea, tramvaiele vor avea senzori de temperatură.
Termenul limită de depunere a ofertelor era data de 14 februarie 2019, dar a fost prelungit ulterior până pe 15 martie. Potrivit anunțului publicat în sistemul electronic de achiziții, criteriul de atribuire este cel mai bun raport calitate-preț. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Mie 13 Mar 2019 15:11:50 Titlul subiectului: |
199406 |
|
Dacă rămâne condiția aia cu "cel mai bun raport calitate-preț", câștigă 75% sigur Astra, că vor zice "na, uite, că e nemțesc", dar nu cred că vor ajunge în 2 ani toate tramvaiele, o altă condiție importantă.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Joi 14 Mar 2019 07:27:39 Titlul subiectului: |
199413 |
|
Licitația asta a ajuns o bătaie de joc, iată câte contestații au apărut, unele dintre ele realizate de firme de... biciclete!
Descriere: |
https://forum.metrouusor.com/viewtopic.php?f=14&t=3904&start=322 |
|
Mărime fișier: |
124.09 kb |
Vizualizat: |
de 13734 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Vin 15 Mar 2019 09:59:36 Titlul subiectului: |
199461 |
|
LE: Skoda a renunțat la contestație.
Acum licitația se află în evaluare tehnică, mâine vom vedea care sunt ofertanții.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Sâm 16 Mar 2019 08:33:45 Titlul subiectului: |
199477 |
|
Licitația are doar 2 ofertanți: Astra Vagoane Călători S.A. și Durmazlar Makine San Ve Tic A.S (turci). Doamne ferește! Chiar așa am ajuns noi, nu se bagă nimeni la tramvaie? Deși am fost până acum cam gică-contra în privința Astrei, vreau să câștige ei licitația asta, cu IMPERIO! Cu toate că Durmazlar a mai livrat la Olsztyn (Polonia) tramvaie. Iată modelul cu care vin turcii, se numește "Panorama", iată și un link: http://www.durmaray.com/panorama-tram/1/3/5
Problema cu "Panorama" este că nu are boghiuri pivotante, deci vor trebui să inventeze un tramvai de la 0, prin urmare, Astra are mari șanse.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
272.87 kb |
Vizualizat: |
de 13582 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 17 Mar 2019 15:19:35 Titlul subiectului: |
199491 |
|
A nuuu, nu vreau si tramvaie turcesti. E de ajuns c aavem autobuze turcesti. Cen naimba ne turcizam total............
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Dum 17 Mar 2019 15:54:55 Titlul subiectului: |
199492 |
|
Mda. Nimeni, în afară de câteva posibile minți bolnave din primărie, nu cred că ar vrea turcisme. Hai Astra! Arată-i turcului ce poți!
|
|
Sus |
|
 |
dm

Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Apr/2025 Mesaje: 820
|
Trimis: Dum 17 Mar 2019 15:55:12 Titlul subiectului: |
199493 |
|
guest a scris: | Cen naimba ne turcizam total............ |
La cate shaormerii sunt, nu ma mir
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Dum 17 Mar 2019 15:56:21 Titlul subiectului: |
199494 |
|
Dacă mă uit bine înăuntru, văd că au scaune de Otokare. Cine știe ce o mai fi pe acolo de slabă calitate. În plus, cum am mai spus, boghiurile alea par fixe sau semi-mobile (în niciun caz pivotante).
M-am gândit să fac un pro și contra cu privire la ambele tramvaie:
ASTRA IMPERIO
Pro:
Este brand românesc, prin comandarea sa încurajăm economia românească.
Siemens se va ocupa de subansambluri, deci vom avea și tehnologie vestică.
Este foarte ieftin, având probabil cel mai bun raport calitate-preț, ce constituie 60% din punctaj.
Este realizat de o colaborare a 4 firme, ceea ce înseamnă că vor fi livrate repede, iar în caz de nevoie poate fi reactivată hala Astra - RATB.
Contra:
Dacă pierde Blidar, poate iese un scandal, ceea ce poate anula licitația.
Astra nu a respectat condiția legată de cifra de afaceri, dacă le vine idioților vreo idee să o reintroducă, avem turcisme pentru următorii 30 de ani.
DURMAZLAR PANORAMA:
Pro:
A mai fost comandat în Europa un model similar, deci au o oarecare experiență, nu ca Otokarele
(poate mă mai ajutați voi)
Contra:
Nu pare să aibă boghiuri pivotante
Are componente (am văzut doar scaune) de Otokare, care nu sunt tocmai un reper calitativ
Livrarea s-ar putea să dureze, fiind doar o singură fabrică, nu o colaborare
Turcismele nu sunt văzute chiar așa de bine, din cauza Otokarelor
Dacă mai aveți completări, vă rog să le adresați.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Dum 17 Mar 2019 16:52:29 Titlul subiectului: |
199496 |
|
Iată un film cu Durmazlar Panorama:
https://youtu.be/xG-YHVmSPJE
Și unul cu Astra Imperio:
https://youtu.be/h9q_1l6Qr5E
Am pus aceste filmulețe ca o comparație, voi decideți care e mai bun. Și da, scaunele Panoramei sunt exact cele de Otokare, dar sunt tapițate.
|
|
Sus |
|
 |
pelle_elena
Data înscrierii: 18/Iul/2018 Ultima vizita: 11/Mai/2025 Mesaje: 451
|
Trimis: Dum 17 Mar 2019 18:28:09 Titlul subiectului: |
199504 |
|
Apropo, Durmazlar Panorama a fost prezentat la InnoTrans Berlin 2016
_________________ https://youtube.com/@flyalltimes |
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Dum 17 Mar 2019 22:10:40 Titlul subiectului: |
199505 |
|
Și Otokar a fost la o expoziție importantă (IAA) și nu e mare brânză de capul lui. În plus, colac peste pupăză, @guest are dreptate: prea se turcizează România, nu numai Bucureștiul. De când îi încurajăm pe ei și nu pe noi? Imperio este tramvai nemțesc produs la noi, are mai multă credibilitate, pe când Panorama (era să-i zic cu "a" în loc de "o") le umflă burta turcilor.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Dum 17 Mar 2019 22:19:34 Titlul subiectului: |
199508 |
|
Tocmai mi-a venit o idee:
Dacă Atelierele Grivița sunt colaboratori cu Astra, pot să producă tramvaiele acolo, în caz de câștig. Să lase URAC doar pentru reparații.
|
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 18 Mar 2019 13:33:56 Titlul subiectului: |
199510 |
|
Update: Astra NU va colabora cu Siemens, ci cu o companie chinezească, numită CRRC QINGDAO SIFANG CO. LTD. Aceasta e renumită pentru trenurile sale de mare viteză.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 18 Mar 2019 20:56:25 Titlul subiectului: |
199516 |
|
Anuntul de presa privind licitatia se gaseste aici.
Citat: | Firea: S-a deschis oferta pentru cele 100 de tramvaie ce vor fi luate din fonduri europene
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anunțat, vineri, că s-a deschis oferta pentru cele 100 de tramvaie care vor fi achiziționate din fonduri europene.
"Astăzi s-a deschis oferta privind cele 100 de tramvaie pe care le achiziționăm din fonduri europene, suma totală fiind de 212 de milioane de euro. (...) După deschiderea ofertelor, urmează procedura normală de achiziție, ne-am dori foarte mult ca această procedură să nu fie prea îndelungată. (...) Tot pe fonduri europene, PMB va achiziționa, pe lângă cele 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice. Valoarea totală a contractului e de 55 milioane euro. Chiar luna viitoare vom urca în SICAP și acest proiect", a declarat Firea, într-o conferință de presă.
Ea a menționat că alte două proiecte privind 100 de troleibuze, respectiv 130 de autobuze hibrid sunt pe Fondul de Mediu. Gabriela Firea a precizat că pentru primul proiect deschiderea ofertelor va avea loc pe 15 aprilie, iar pentru cele 130 de autobuze hibrid pe 7 mai.
"În ceea ce privește programele europene unde se acordă finanțări nerambursabile în perioada 2014 - 2020, PMB a depus proiecte în valoare totală de 639 de milioane de euro. Pentru trei dintre aceste proiecte, în valoare de 408 milioane de euro, sunt deja semnate contracte de finanțare, vă dau și exemple - extinderea stației de epurare Glina și liniile de tramvai 55 și 40. În plus, mai avem în pregătire proiecte în valoare de 320 de milioane de euro pentru reabilitarea sistemului de termoficare, extinderea și reabilitarea infrastructurii de apă și conservarea patrimoniului. Lucrăm, așadar, în acest moment, la proiecte europene a căror valoare se ridică la 959 milioane de euro", a precizat Firea.
Sorin Chiriță, city manager al Primăriei Municipiului București, a vorbit despre înlocuirea a 200 km de conductă primară în rețeaua de termoficare. "În 2016, nu am găsit nimic, deși existau alocați bani pentru acest proiect, pentru reabilitarea sistemului, vorbim despre înlocuirea a 200 km de conductă primară, de rețea primară, pentru care astăzi avem finalizată strategia de termoficare, aprobată de CGMB, avem finalizat studiul de fezabilitate, proiectul e estimat la aproximativ 248 de milioane euro, el va fi depus în cadru Axei 7", a explicat Chiriță. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|