Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de tramvai din Bucuresti
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 01 Noi 2019 01:53:42    Titlul subiectului: 203775

Cred ca acum intelegem necesitatea gardurilor in Bucuresti, pentru liniile de tramvai. S-au inmultit tampitii care au carnet. Ca argument, citit in Libertatea acest articol.

Citat:
O șoferiță din București care depășea pe linia de tramvai a produs clipul anului

Vedem în video cum o femeie cu un Peugeot depășește coloana de mașini pe linia de tramvai aflată pe contrasens, dar se “întâlnește” cu un tramvai aflat pe traseu. Și acum urmează partea cea mai tare: șoferița coboară și îi cere vatmanului să mute tramvaiul, pentru a putea continua drumul!

Deși această întâmplare a avut loc luna trecută până acum Poliția Rutieră nu a comunicat dacă a aplicat vreo sancțiune
.
Sursa foto: https://www.auto-bild.ro



masina-tramvai-1024x874.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.66 kb
 Vizualizat:  de 13048 ori

masina-tramvai-1024x874.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 17 Mai 2020 16:26:43    Titlul subiectului: 207154

Linia de tramvai de pe str. Traian, intre Hala Traian si Foisorul de Foc ar avea nevoie de o modernizare.


Bucuresti, 12 mai 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.33 kb
 Vizualizat:  de 11958 ori

Bucuresti, 12 mai  009.jpg



Bucuresti, 12 mai 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.72 kb
 Vizualizat:  de 11958 ori

Bucuresti, 12 mai  010.jpg



Bucuresti, 12 mai 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  107.21 kb
 Vizualizat:  de 11958 ori

Bucuresti, 12 mai  011.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 03/Iun/2025
Mesaje: 693
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Mie 28 Sep 2022 20:28:00    Titlul subiectului: 214382

Primăria Capitalei anunță un contract de 500 milioane euro pentru reabilitarea a 50 kilometri de infrastructură de tramvai

„Lansăm în SEAP licitația pentru reabilitarea a 50 de km de infrastructură de tramvai pe care circulă mai multe linii cu un flux mare de călători. Este cea mai mare investiție realizată vreodată de Primăria Capitalei, cu o valoare de 500 de milioane de euro. (...) În ceea ce privește sursa de finanțare a proiectului, vom aplica pentru 300 de milioane de euro din fonduri nerambursabile la Programul Operațional Regional 2021 – 2027. Pentru restul de 200 de milioane de euro, analizăm posibilitatea contractării unor împrumuturi și atragerii de fonduri din partea instituțiilor financiare internaționale”, a declarat primarul general Nicușor Dan, care a invitat „companiile românești și internaționale să se înscrie la această procedură de achiziție”.

„Întrucât este o licitație importantă, la care ne dorim să avem cât mai mulți participanți, am transmis informația către camerele de comerț și către atașații comerciali ai ambasadelor”, a mai spus Nicușor Dan, potrivit unui comunicat. Liniile de tramvai care vor fi reabilitate leagă zone importante ale orașului și se află pe artere intens circulate, precizează primăria: Bd. Th. Pallady Bd. 1 Decembrie 1918 Bd. Basarabia Calea Călărașilor Bd. Corneliu Coposu Bd. Pache Protopopescu Bd. Barbu Văcărescu Bd. Bucureștii Noi Galea Griviței Bd. Ion Mihalache Bd. Chișinău etc.

În prezent, Bucureștiul are o rețea deja modernizată de 90 de kilometri. Prin reabilitarea celor 50 de km, toată infrastructura de tramvai a orașului va fi complet modernizată în doi ani, potrivit comunicatului.

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2023 11:17:17    Titlul subiectului: 215694

Vatmanii de pe liniile 16 si 36 sunt niste eroi. De fapt sunt mari meseriasi. La concluzia asta am ajuns vinerea trecuta (17 februarie) cand, dupa multa vreme, am mers cu 16 pana la Pipera.

Deci, pe str. Maica Domnului (inspre bulevardul Lacul Tei) erau vreo trei portiuni, unde, efectiv, am crezut ca tramvaiul sare de pe sine, desi nu mergea cu mai mult de 5 km/ora.

Pe bulevardul Lacul Tei, in dreptul Universitatii de Constructii, erau portiuni unde ziceai ca tramvaiul sare de pe sine. Cu mai mult de 10 km/ora nu a mers (5 km/ora in dreptul Constructiilor).

Pe bulevardul Dimitrie Pompei, inspre Pipera, aceeasi poveste. Infrastructura precara, tramvaiul nu a mers cu mai mult de 10 km/ora. Doar pe sos. Petricani, unde este sina de tip CF, situatia era ceva mai buna, in cazul asta, tramvaiul a mers cu o viteza maxima de 30 km/ora.

Se tot vorbeste despre starea precara a liniilor de tramvai de pe bulevardul Basarabia sau Barbu Vacarescu, dar, dupa parerea mea personala, linia de tramvai de pe str. Maica Domnului si unele portiuni de pe bulevardul Lacul Tei, este cu mult mai precara. Mai este sigura calatoria cu tramvaiul in aceste zone ?

Sincer, cu riscul sa se supere lumea pe mine, as propune inlocuirea tramvaiului cu autobuze, pana la modernizarea liniei.

Parerea mea, ca liniile de pe bulevardele Basarabia, Barbu Vacarescu, dar mai ales de pe str. Lizeanu, str. Maica Domnului si bulevardul Lacul Tei (sau Dimitrie Pompei) ar trebui sa fie prioritate de gradul zero, cand vorbim despre lucrarile de modernizare.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 22 Feb 2023 11:41:09    Titlul subiectului: 215707

Si o postare pe Facebook, referitor la subiectul din mesajul precedent. Persoana care a postat este inginer mecanic, oarecum in tema cu acest domeniu


Screenshot_20230222-083047_Facebook.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  277.85 kb
 Vizualizat:  de 8186 ori

Screenshot_20230222-083047_Facebook.jpg



Screenshot_20230222-083055_Facebook.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  146.03 kb
 Vizualizat:  de 8186 ori

Screenshot_20230222-083055_Facebook.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2023 00:45:57    Titlul subiectului: 215765

Tot mai des le vad. Este un semafor pentru tramvai sau un semafor de macaz ?


Bucuresti, 28 februarie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.45 kb
 Vizualizat:  de 8089 ori

Bucuresti, 28 februarie 001.jpg



Bucuresti, 28 februarie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.3 kb
 Vizualizat:  de 8089 ori

Bucuresti, 28 februarie 002.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2023 10:48:18    Titlul subiectului: 215769

In imaginea prezentata , semaforul cu un corp este cel pentru dirijarea traficului si care indica eventual si directia in care se poate circula. "-" inseamna oprire , "\" se poate circula la stanga , "/" se poate circula la dreapta , sau "|" se poate circula inainte sau in toate directille dupa caz.
Semaforul cu 3 corpuri indica directia macazului. X-ul inseamna ca macazul este blocat de un tramvai din apropiere sau ca mecanismul este defect , iar sagetile directia in care se va merge. In cazul in care X-ul apare pentru ca este un tramvai in zona macazului , tramvaiul din spate trebuie sa astepte in spatele patinei de comanda pana dispare X-ul daca vrea sa mearga in alta directie , altfel macazul nu se va schimba. Evident vatmanul poate sa treaca normal de patina de comanda daca este nerabdator si sa schimbe macazul manual cu ranga. Depinzand de sistemul de senzori , X-ul poate sa ramana aprins si daca circula masini pe linie foarte aproape de primul tramvai.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Apr 2023 22:37:02    Titlul subiectului: 216009

Se pare ca nu se mai face mentenanta asa cum trebuie la liniile de tramvai. Poza este de la Obor (sens spre centru) chiar la macazul spre Stefan cel Mare.
Ruptura este la linia curenta pe care merge 21, chiar dupa ce trece de macaz.
Si este o linie modernizata........Pe aici vor sa introduca vagoane noi Laughing Laughing



Bucuresti, 11 aprilie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.47 kb
 Vizualizat:  de 7825 ori

Bucuresti, 11 aprilie 001.jpg



Bucuresti, 11 aprilie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  94.67 kb
 Vizualizat:  de 7825 ori

Bucuresti, 11 aprilie 002.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Apr 2023 19:50:08    Titlul subiectului: 216073

Se poate si mai rau fata de situatia pe care v-am prezentat-o in postarea precedenta.
Poza este facuta azi, la intersectia dintre Sos. Pantelimon cu str. Ritmului, pe sensul spre cimitirul Armenesc. Liniile de tramvai care trec prin zona sunt 14 si 36. O perioada a circulat si 21, cand a fost deviat spre Baicului.
De la cimitirul Armenesc pana la Foisorul de Foc toata linia e praf, sina a fost rupta in mai multe locuri si apoi carpita.



Bucuresti, 18 aprilie 008 (zoom).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  268.22 kb
 Vizualizat:  de 7756 ori

Bucuresti, 18 aprilie 008 (zoom).JPG



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 03 Mai 2023 22:13:49    Titlul subiectului: 216158

Pe Soseaua Petricani, dupa intersectia cu str. Doamna Ghica) avem un green-track spontan. In teorie, sina este de tipo CF, dar a fost napadita de buruieni, devenind un green-track.


Bucuresti, 28 aprilie 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  329.14 kb
 Vizualizat:  de 7393 ori

Bucuresti, 28 aprilie 011.jpg



Bucuresti, 28 aprilie 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  342.49 kb
 Vizualizat:  de 7393 ori

Bucuresti, 28 aprilie 012.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 23/Apr/2025
Mesaje: 313
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2023 10:54:29    Titlul subiectului: 216205

Risc de incendiu daca nu le mai tund.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2023 11:45:44    Titlul subiectului: 216207

Aici am o nelamurire. Cine se ocupa de intretinerea ierbii dintre sine ? Cei de la STB sau cei de la ADP ?
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Iul 2023 16:05:26    Titlul subiectului: 216645

Va intrebati de ce nu avem macazuri automate in Bucuresti ?
La o ploaie intra......la apa...........



20230727_121412.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  224.62 kb
 Vizualizat:  de 6554 ori

20230727_121412.jpg



20230727_121420.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  185.19 kb
 Vizualizat:  de 6554 ori

20230727_121420.jpg



20230727_121504.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.49 kb
 Vizualizat:  de 6554 ori

20230727_121504.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Noi 2023 15:03:43    Titlul subiectului: 217377

Cam asa arata sina de tamvai, in multe locuri pe bulevardul Barbu Vacarescu (linia 5). Parerea mea este va vatmanii de pe aceasta linie sunt niste eroi...


Bucuresti, 27 noiembrie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.61 kb
 Vizualizat:  de 5128 ori

Bucuresti, 27 noiembrie 002.jpg



Bucuresti, 27 noiembrie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  145.91 kb
 Vizualizat:  de 5128 ori

Bucuresti, 27 noiembrie 004.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 07 Ian 2024 23:24:01    Titlul subiectului: 217803

In aceasta primavara vor incepe lucrari de modernizare a mai multor tronsoane de tramvai, cum ar fi pe Barbu Vacarescu, bulevardul Basarabia, etc. Din articol nu am inteles prea bine daca aceste santiere vor fi deschise concomitent sau pe rand. Acesta se gaseste aici

Citat:
Marile lucrări de infrastructură care încep sau se termină în București în 2024 și unde va fi afectat traficul

Anul 2024 va fi un an greu pentru bucureșteni. Deși este an electoral și de obicei atunci lucrările se termină și se taie panglica, 2024 este anul în care Primăria Capitalei va deschide șantiere și va continua lucrări începute.

În 2024 va începe reabilitarea celor 50 de km de linie de tramvai nemodernizate de 50 ani, un șantier mult așteptat, dar care va genera probleme de trafic. În plus, vor continua lucrările de înlocuire a celor 210 km de rețea de termoficare pe fonduri europene, iar în anumite zone, țevile trec pe sub carosabil, ceea ce înseamnă restricții de trafic.

Municipalitatea mai are în lucru primul tronson din Prelungirea Ghencea și este posibil să înceapă lucrările și la tronsoanele III și IV, și vor continua lucrările la Podul Grant, un coșmar pentru cei care tranzitează zona. La acestea se adaugă și proiectele Primăriilor de Sector, însă niciunul nu are impact major asupra traficului.

Despre reabilitarea celor 50 de km de linie de tramvaie

Cea mai importantă lucrare pe care Primăria Capitalei o începe în 2024 este reabilitarea celor 50 de km de linie de tramvai, aflată în stare avansată de degradare fiindcă nu s-au mai făcut lucrări din perioada comunistă.

În luna noiembrie, Primăria Capitalei a semnat contractele pentru reabilitarea a circa 25 de km de linie de tramvai din cei 50 km, fiind deja date ordinele de începere a lucrărilor. Lucrările de execuție ar urma să înceapă în primăvară, după cum a anunțat primarul general, Nicușor Dan.

Proiectarea și execuția durează între 9 și 18 luni, în funcție de lungimea fiecărui lot, iar valoarea lucrărilor este de circa 830 milioane lei.

Cele 12 loturi atribuite - 25 km - pentru care s-au semnat contractele sunt:

Linia tramvai 5 - pe str. Barbu Văcărescu și str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șos. Ștefan cel Mare la Podul Băneasa - lungime traseu 4.250 km cale dublă linie curentă - constructor: Asocierea MARI VILA COM – LUXTEN LIGHTING COMPANY SA – ELECTROMONTAJ SA (BAICONS IMPEX SRL – subcontractant-0,5%). – valoare contract: 134 milioane lei;

Linia tramvai 16 - Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului - lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă - constructor: Asocierea BEDAMIRO HOLDING PARCARI CONSTRUCT (Lider) – PROIECT CONSULT SRL (asociat) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (asociat) – EURO CONSTRUCT TRADING 98 (asociat) - valoare contract - 65.7 milioane lei;

Liniiile 16 și 36 - Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor - lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă - constructor Asocierea TANCRAD (Lider) – CONSTRUCTII ERBASU (asociat) - valoare contract - 217,3 milioane lei;

Liniile 44, 45, 46 - B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu - lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă - constructor Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat) - valoare contract - 98,8 milioane lei;

Liniile 23 și 27 - Bulevardul Marășești între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie - lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă - constructor: Mari-Vila COM SRL - valoare contract 22,5 milioane lei;

Linia 14, 36 si 46 - Bulevardul Chișinău - lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă - constructor Mari-Vila COM SRL - valoare contract 24,8 milioane lei;

Linia 46 - Bulevardul Basarabia de la intersecția cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la capăt terminal Republica - lungime traseu 1,200 km cale dublă linie curentă - constructor Mari-Vila COM SRL - valoare contract 39,8 milioane lei;

Linia 3 - Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet - lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă - constructor PORR CONSTRUCT SRL - valoare contract - 63,9 milioane lei;

Liniile 14 și 36 - bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului - lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă - constructor asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat) - valoare contract - 112 milioane lei;
Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu - lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă - constructor URBAN PROFILE GRELE SRL - valoare contract - 12 milioane lei;

Linia 27 - Bulevardul Timișoara între Str. Valea Cascadelor și terminal CET Vest - lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă - constructor PORR
CONSTRUCT SRL - valoare contract 39,4 milioane lei;

În evaluare se mai află tronsonul de pe arterele str. Sfântul Constantin - Ionel Perlea - Cobălcescu și Mihalache – Griviței - Bucureștii Noi” - lungime traseu de 6,7 km, cale dublă linie curentă – se așteaptă avizul ANAP.

Reabilitarea liniilor de tramvai va aduce și restricții de trafic pe bulevardele respective, și, evident circulația tramvaielor va fi deviață. Călătorii vor fi preluați de autobuze.

La finalul lui 2023, Primăria Capitalei a scos în achiziție publică reabilitarea a încă 21 km cale dublă de rulare pentru tramvaie. Valoarea investiției se ridică la peste 85 milioane lei. Ofertele pot fi depuse până pe 31 ianuarie.

Achiziția a fost împărțită în două loturi:

Lotul 1 – reabilitare 18 km linie tramvai pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv bucla Complex Titan. Pe acest tronson circula linia de tramvai 40, care leagă cartiere importante ale orașului, de la Piața Sfânta Vineri până la Complexul RATB Titan.

Lotul 2 – reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 55 pe o lungime de 1,9 km cale dublă, pe Bd. Pache Protopopescu și str. Traian, reabilitarea infrastructurii de tramvai aferentă liniei 14 pe o lungime de 0,7 km cale dublă pe Bd. Ferdinand I, între Șoseaua Mihai Bravu și str. Traian, precum și 0,22 km cale dublă aferentă liniei tehnologice de pe str. Dristorului, între Bd. Camil Ressu și str. Baba Novac.

Este puțin probabil ca lucrările la acești 21 de km să înceapă în acest an, chiar dacă se semnează contractele de execuție, în prima fază se face proiectarea.

Articolul are si greseli. De exemplu, linia 46 nu mai circula: https://stbsa.ro/

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Mar 2024 00:04:13    Titlul subiectului: 218873

O fi si iluzie optica (am facut poza cu zoom-ul maxim al camerei foto), dar asa arata sina de tramvai de pe bulevardul Theodor Pallady, in apropiere de captul liniei de tramvai. Pozele le-am facut pe 11 martie


Bucuresti, 11 martie 006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.73 kb
 Vizualizat:  de 4695 ori

Bucuresti, 11 martie 006.jpg



Bucuresti, 11 martie 007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.49 kb
 Vizualizat:  de 4695 ori

Bucuresti, 11 martie 007.jpg



Bucuresti, 11 martie 008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.44 kb
 Vizualizat:  de 4695 ori

Bucuresti, 11 martie 008.jpg



Bucuresti, 11 martie 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  126.62 kb
 Vizualizat:  de 4695 ori

Bucuresti, 11 martie 009.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Apr 2024 14:34:28    Titlul subiectului: 219004

Cum arata infrastructura de tramvai pe str. Vasile Lascar, intre Batistei si str. Maria Rosetti. Strada este cu o banda pe sens, circula si masini si tramvaie. Longrine clasice. Liniile care circula sunt 5, 16.

Cred ca intelegeti de ce este limitared e 10 km/ora.



Diverse, 10 aprilie 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.5 kb
 Vizualizat:  de 4438 ori

Diverse, 10 aprilie 005.jpg



Diverse, 10 aprilie 006.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.64 kb
 Vizualizat:  de 4438 ori

Diverse, 10 aprilie 006.jpg



Diverse, 10 aprilie 007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.35 kb
 Vizualizat:  de 4438 ori

Diverse, 10 aprilie 007.jpg



Diverse, 10 aprilie 010.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.38 kb
 Vizualizat:  de 4438 ori

Diverse, 10 aprilie 010.jpg



Diverse, 10 aprilie 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.52 kb
 Vizualizat:  de 4438 ori

Diverse, 10 aprilie 012.jpg



Diverse, 10 aprilie 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.27 kb
 Vizualizat:  de 4438 ori

Diverse, 10 aprilie 013.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 11 Apr 2024 14:35:34    Titlul subiectului: 219005

In prima poza puteti vedea cum ar trebui sa arata sina. In poza 2 puteti vedea ca au mai fost incercari de a astupa gropile, fara prea mare succes insa.


Diverse, 10 aprilie 008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  106.57 kb
 Vizualizat:  de 4437 ori

Diverse, 10 aprilie 008.jpg



Diverse, 10 aprilie 011.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  89.72 kb
 Vizualizat:  de 4437 ori

Diverse, 10 aprilie 011.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 16 Apr 2024 07:57:28    Titlul subiectului: 219061

Personal am fost saptamanie trecute prin capitala, si vreu sa spun ca sinele de pe Calea Dudesti erau in ultimul hal, precum si asfaltul din jurul lor. Cum eram la volan, nu am apucat sa le fotografiez... Tramvaiele care treceau pe Dudesti se zdruncinau din toate incheieturile, si pe sinele alea circulau si masini uneori... Se deformau cauciucurile, ma mir ca nu s-a spart niciunul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 06 Oct 2024 16:44:55    Titlul subiectului: 219969

Cine spune ca STB-ul nu iubeste....biodiversitatea Very Happy


20241005_153432.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  72.97 kb
 Vizualizat:  de 2315 ori

20241005_153432.jpg



20241005_153441.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.7 kb
 Vizualizat:  de 2315 ori

20241005_153441.jpg



20241005_153500.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.26 kb
 Vizualizat:  de 2315 ori

20241005_153500.jpg



20241005_153519.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  149.02 kb
 Vizualizat:  de 2315 ori

20241005_153519.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Ian 2025 18:47:18    Titlul subiectului: 220395

Incep sa apara probleme la liniile modernizate cu 15 ani in urma. Un exemplu este pe str. 11 Iunie.


20250101_075744.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.65 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20250101_075744.jpg



20250101_075746.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  100.38 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20250101_075746.jpg



20250101_080415.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  143.47 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20250101_080415.jpg



20250101_080417.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  150.45 kb
 Vizualizat:  de 1872 ori

20250101_080417.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 05 Ian 2025 18:49:31    Titlul subiectului: 220396

Pe bulevardul Ion Mihalache, intre spitalul Filantropia (aproape de intersectia cu Piata Victoriei) si intersectia cu str. Dr. Felix si Banu Manta, tramvaiele nu mai circual. Nu fiindca se modernizeaza linia (desi ar fi necesar) si datortia lucrarilor la magistrala de termoficare. Am vazut tevi groase depozitate pe linia de tramvai. Cumva magistrala de termoficare este sub linia de tramvai, sau intr-o laterala fata de linia de tramvai ?


20250104_162659.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.74 kb
 Vizualizat:  de 1871 ori

20250104_162659.jpg



20250104_162710.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.83 kb
 Vizualizat:  de 1871 ori

20250104_162710.jpg



20250104_162726.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  99.25 kb
 Vizualizat:  de 1871 ori

20250104_162726.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Ian 2025 11:29:06    Titlul subiectului: 220441

Prostie romaneasca sau habarnistii in actiune. De data asta sunt de acord cu pozitia Asociatiei Metrou Usor. In alte probleme i-am criticat public si am fost foarte virulent, mai ales in ceea ce priveste aberatia cu unirea liniilor de autobuz cu troleibuz (133 cu 97). Ii critic si acum in privinta asta.

Dar in ceea ce priveste aberatia cu inierbarea liniilor de tramvai, sunt de acrod cu pozitia lor. Articolul este preluat din Club Feroviar

Probabil ca cei de la primariile de sector au vrut sa ne arate, cu tot dinadinsul, ca sunt la fel de habarnisti in ceea ce priveste transportul in comun, ca cei de la primaria generala.

Acum, probabil ca afacerea cu rulourile de gazon, intre liniile de tramvai, a fost foarte profitabila pentru unii......

Citat:
Primăriile de sector provoacă deraierea tramvaielor în București, prin înierbarea liniilor

Înierbarea căii de rulare de către primăriile de sector provoacă deraierea tramvaielor în București, acuză Asociația Metrou Ușor.

”În perioada 2017-2020, primăriile sectoarelor 3, 4, 5 și 6 au intervenit la calea de rulare a tramvaielor pentru a monta gazon, în urma unui protocol cu STB S.A., conform informațiilor din presă de la acea vreme. Arterele vizate au fost Calea 13 Septembrie, Bd. Timișoara, Cal. Rahovei, Cal. Vitan, Pasajul Mărășești, Șos. Alexandria, Cal. Ferentari, Șos. Giurgiului și Șos. Progresului. Pe cât de populară s-a dovedit inițiativa primăriilor de sector, pe atât de iresponsabilă și de distructivă a fost pentru transportul public”, se arată într-o postare de pe contul de Facebook al asociației.

Aici se explică faptul că soluția tehnică existentă (linii de cale ferată cu traverse așternute pe pat de balast) nu permite înierbarea șinelor. Primăriile de sector au așternut pământ și rulouri de gazon peste traverse și piatra spartă ce trebuie menținută curată și întreținută la intervale regulate pentru a păstra proprietățile constructive de preluare a sarcinii tramvaielor fără să apară denivelări, văluriri, sau devieri ale șinelor de la axul drumului.

Cei de la Asociația Metrou Ușor cataloghează drept ”sabotaj” aceste acțiuni ale primăriilor de sector și arată efectele:

– Compromiterea balastului prin colmatare și vălurirea căii de rulare. Acum avem călătorie de roller-coaster și pe infrastructură modernizată, nu doar pe cea veche de zeci de ani.

– Imposibilitatea întreținerii infrastructurii de către STB S.A., piatra spartă fiind acoperită complet de gazon, astfel că operațiunile regulate de burare a terasamentului nu pot fi realizate.

– Creșterea riscului de accidente grave. Iarba aflată la nivel cu șina sau chiar deasupra șinei este tocată de roțile tramvaielor, formând o pastă alunecoasă ce duce la patinajul tramvaielor și la imposibilitatea de frânare în parametrii constructivi ai vehiculelor.

– Împotmolirea sau deraierea tramvaielor (mai jos prezentăm lista completă).

– Scăderea vitezei comerciale – vatmanii sunt nevoiți să reducă viteza din cauza șinei vălurite și a lipsei de aderență.

– Avarierea trenurilor de rulare ale tramvaielor – patinajul rezultat formează zone plane pe roți ce trebuie remediate la strung – lucru costisitor și care imobilizează tramvaiele până la finalizarea reparațiilor. STB S.A. se chinuie să asigure zilnic necesarul de vehicule pe trasee.

Deraierea tramvaielor în București – cronologie

Incidentele și deraierile care au avut loc în ultimii ani pe șinele sabotate de primăriile de sector:

– 20.09.2018 – vagonul 304 se împotmolește în gazon în stația Șos. Progresului, sens Depoul Alexandria.

– 25.09.2018 – vagonul 244 se împotmolește în gazon în apropierea stației Șos. Ferentari, sens Piața Unirii.

– 25.09.2018 – vagonul 328 se împotmolește în gazon în dreptul străzii Iosif Niculescu, sens Depoul Alexandria.

– 11.11.2018 – vagonul 005 se împotmolește în gazon, în apropierea stației Teiuș și îi este rupt dispozitivul de salvare.

– 23.06.2021 – vagonul 415 deraiază între stațiile Piața Rahova și Petre Ispirescu, sens Piața Unirii.

– 06.07.2021 – vagonul 404 deraiază în stația Piața Rahova, sens Piața Unirii.

– 04.09.2022 – vagonul 411 deraiază în zona liceului D. Bolintineanu, sens Depoul Alexandria.

– 03.08.2023 – vagonul 402 deraiază la ieșirea din stația Mărgeanului, sens Depoul Alexandria.

– 22.07.2024 – vagonul 409 deraiază între stațiile Șos. Progresului și Piața Chirigiu, sens Piața Unirii.

– 02.11.2024 – vagonul 410 deraiază între stațiile Piața Chirigiu și Șos. Progresului, sens Zețarilor.

– 08.12.2024 – vagonul 3875 (model Astra Imperio Metropolitan, cel mai nou model din flota STB) deraiază între stațiile Piața Rahova și Petre Ispirescu, sens Piața Unirii.

– 04.01.2025 – vagonul 3875 (model Astra Imperio Metropolitan, cel mai nou model din flota STB) deraiază în zona Piața Rahova, sens Piața Unirii.


Somații rămase fără răspuns

În august 2023, primarul de la acea vreme al Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, era somat de conducerea Societății de Transport București să scoată gazonul de pe liniile de tramvai, gazon care a afectat calea de rulare și a provocat inclusiv deraieri, așa cum am scris la vremea respectivă.

”Primăria Sectorului 5 nu a dat niciodată curs acestor solicitări, astfel STB S.A. nu a putut realiza reparațiile necesare la calea de rulare a tramvaielor. Neefectuarea reparațiiior curente la calea de rulare a determinat accentuarea deficiențelor apărute, conducând până la producerea câtorva evenimente de circulație (inclusiv trei deraieri) și la apariția unor deficiențe din ce în ce mai grave care pun în real pericol circulația în condiții de siguranță a materialului rulant”, se arăta într-o adresă trimisă de STB Primăriei Sectorului 5. Adresa a rămas însă fără răspuns.

Sursa foto: Club Feroviar



Gazon-linie-tramvai-5-696x928.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.8 kb
 Vizualizat:  de 1779 ori

Gazon-linie-tramvai-5-696x928.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Feb 2025 13:23:14    Titlul subiectului: 220750

Chestia asta este un semnal de alarma pentru viitorul tramvaiului in capitala, pe termen lung. Daca primarul sectorului 3 vorbeste din perspectiva soferului, va dati seama ce este in capul lui.

Oricat nu imi place mie de Nicusor Dan, problema este ca bugetul capitalei a scazut in timp ce bugetul la sectoare a crescut, in 2025 comparativ cu 2024 !

Articolul se gaseste in Buletin de Bucuresti

Citat:
Primarul Sectorului 3, supărat pe liniile de tramvai din Capitală: „Îmi rup mașina în oraș”

Primarul Sectorului 3 critică dur starea în care se află liniile de tramvai din Capitală. Nu din perspectiva călătorului, ci din cea a șoferului care „își rupe mașina” când le traversează.

Dând exemplu infrastructura de transport din Sectorul 3, Robert Negoiță lansează un atac la adresa primarului general Nicușor Dan și își exprimă disponibilitatea de a prelua trecerile la nivel cu liniile de tramvai de la Primăria Capitalei, pentru a le moderniza.

„De câte ori îmi rup mașina în oraș, la linia de tramvai care arată groaznic”.

Concret, edilul pune egal între trecerile la nivel de cale ferată și trecerile la nivel cu linia de tramvai. Într-un live pe Facebook, Robert Negoiță prezintă situația intersecției Drumul între Tarlale – Șos. Industriilor – Șos. Cățelu, unde Primăria Sectorului 3 a realizat recent lucrări de lărgire la trecerea cu calea ferată.

Negoiță vrea trecerile la nivel cu liniile de tramvai de la PMB

Edilul dă exemplu infrastructura rutieră din Sectorul 3, cu toate că Buletin de București a arătat recent cum Bulevardul Iuliu Hațieganu, una dintre cele mai noi artere din Capitală, a ajuns plină de petice și surpată ori tasată pe alocuri.

În contextul șinelor de tramvai, Negoiță lansează un atac direct la adresa lui Nicușor Dan, adresându-i o întrebare retorică: „De ce domnu’ primar general, nu ne dați nouă trecerile astea, să le facem așa, ca aici, să nu ne mai rupem mașinile și să putem circula fluent, să nu mai trebuiască să mai frânăm, să demarăm și să consumăm combustibil, să generăm, poluare, trafic și disconfort?”

Totodată, deși vorbește despre poluare și trafic, primarul Sectorului 3 nu amintește reabilitarea liniilor de tramvai va crește numărul cetățenilor care aleg transportul public în detrimentul mașinilor personale, ci doar despre disconfortul șoferilor.

Negoiță către Dan: „Nu vă mai văitați”

După șarja priviind liniile de tramvai, primarul Sectorului 3 a lansat acuzații și pe tema fondurilor alocate Primăriei Capitalei, un subiect aspru criticat de Nicușor Dan după lansarea proiectului de buget pe 2025.

Mai precis, primarul general a acuzat Guvernul că ține cont mai întâi de „pușculița de partid”, ignorând voința exprimată de bucureșteni prin referendum și blocând proiecte importante pentru Capitală.

Făcând referire la aceste acuzații, Robert Negoiță a venit cu replica pentru Nicușor Dan: „Am văzut că nu sunteți în stare. Nu mai vorbiți că nu aveți bani. E ridicol. Aveți buget de 6-7 miliarde în fiecare an și vă văitați că nu aveți să terminați un proiect de 30 milioane. Păi, vă crede cineva?”

Referitor la suma uriașă dată de PMB pe subvențiile pentru termoficare și transport public, Negoiță îl învinuiește tot pe N. Dan, pentru că „nu este în stare să reformeze sistemul și aruncă banii pe fereastră”.

Bugetul total al Bucureștiului este de 13 miliarde de lei, dar numai 4 miliarde ajung la Primăria Capitalei în acest an. Din aceste 4 miliarde, 2.5 merg către subvențiile pentru termoficare și transport public, a declarat Nicușor Dan, după ce amendamentele i-au fost respinse în Parlament.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Feb 2025 09:44:45    Titlul subiectului: 220812

Unul dintre semafoare pentru tramvaie, le gasiti la intersectia Sos. Stefan cel Mare cu Calea Dorobanților (zona Perla).


20250220_112403.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.23 kb
 Vizualizat:  de 1350 ori

20250220_112403.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Bucuresti: Infrastructura. lucrari, devieri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 9 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community