Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Astra Imperio
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8840
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 01 Dec 2022 22:53:11    Titlul subiectului: 215067

Cand vei intelege, draga tcm, ca ce e putred nu e de aparat?!...

Problema peroanelor e deja depasita acolo unde ar urma teoretic sa circule. Problema reala e cea stiuta si nu e deloc o fumigena. Legile, standardele, normele sunt facute pentru a fi respectate. Nu toata lumea este dispusa sa-si puna in pericol libertatea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 02 Dec 2022 00:10:02    Titlul subiectului: 215071

Nu apar nimic , intreba cineva cand vor circula si asta este adevarul. Astrele au fost omologate si reomolgate , s-a demonstrat ca motoarele Siemens sunt cel putin la fel de performante precum cele propuse initial , s-a testat inclusiv urcarea unei pante cu doua tramvaie cuplate din care doar boghiul unuia tragea si nu au fost probleme. Pe partea tehnica nu mai exista scuze pentru a nu fi receptionate si puse in circulatie. In schimb pe partea de infrastructura Bucurestiul nu este pregatit pentru tramvaie moderne , indiferent de ce producator ar fi vorba. Se vehicula ca vor iesi de azi , 1 Decembrie , dar eu nu mi-as face sperante sa iasa anul acesta.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8840
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 02 Dec 2022 04:20:29    Titlul subiectului: 215085

Tu intelegi ce inseamna legi/norme/standarde? Respectarea acestora nu e facultativa! Ai citit ce am scris despre motoare mai sus? Tramvaiul trage, dar trage iesind din reglementari prin setarile facute in functionarea invertoarelor. Iar niste oameni nu vor sa-si asume asta, pentru ca le e draga libertatea, deci nu semneaza pentru receptie. Ce e asa de greu de inteles?!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 02 Dec 2022 13:09:32    Titlul subiectului: 215105

Cei din comisia de receptie isi risca mai tare libertatea refuzand sa faca receptia. Le-a fost demonstrat de cel putin doua ori ca tramvaiul este in parametri , dar nimeni din acea comisie nu s-a obosit sa mearga macar la o proba. Vom vedea ce vor face cand Astra va da STB in judecata si "duamna" va sta intr-un colt si se va rade si nu se va mai baga asa cum face acum. Ce fac cei din comisie se numeste abuz in serviciu , impinsi de la spate de fosta primarita.
Cred ca nu intelegeti principiul de functionare al invertoarelor si al motoarelor cu putere variabila. Motoarele functioneaza in functie de necesitati , in mod normal folosesc 100kw , dar pot folosi si mai mult daca este cazul. In timpul probelor au fost suprasolicitate intentionat si nu au trecut de temperatura normala de operare , nu au dat nici o eroare. Va recomnad sa vizionati aceste clipuri.
https://www.youtube.com/watch?v=iIqhAX0I7lI
https://www.youtube.com/watch?v=yEPe7RDtkgo&t=776s
https://www.siemens.com/global/en/products/drives/topic-areas/variable-frequency-drive.html

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8840
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 02 Dec 2022 14:20:55    Titlul subiectului: 215107

Fie cum zici...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Mircea12



Data înscrierii: 02/Dec/2022
Ultima vizita: 03/Dec/2022
Mesaje: 1

MesajTrimis: Sâm 03 Dec 2022 12:56:24    Titlul subiectului: 215114

Radu, tramvaiele Imperio Metropolitan au fost (re)omologate de AFER si trimis raspunsul oficial solicitarii PMB. Deci tramvaiele sunt conforme si comisia de receptie este obligata sa respecte avizul AFER, nu mai are nicio relevanta daca cei din comisie sau oricine altcineva mai considera ca anumite specificatii tehnice nu sunt perfect conforme cu oferta. Probail cel tarziu in februarie tramvaiele vor fi pe traseu cu calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2022 17:17:04    Titlul subiectului: 215152

Mascarada s-a incheiat , tramvaiele au fost receptionate intr-un final. Acestea ar urma sa inceapa sa circule cu calatori de sambata.
Digi24: Noile tramvaie Astra vor ajunge pe traseele din București „în câteva zile”, anunță Nicușor Dan Noile tramvaie din București sunt fabricate la Astra Arad. Primăria Municipiului București Comisia de recepție a decis că tramvaiele livrate de Astra Arad sunt conforme și respectă cerințele din caietul de sarcini, anunță primarul general al Capitalei, Nicușor Dan. „În câteva zile, cele 15 tramvaie vor fi puse în circulație”. "Comisia de Recepție a terminat evaluarea documentelor și a decis că tramvaiele livrate de Astra Arad sunt conforme și respectă cerințele din caietul de sarcini. În câteva zile, cele 15 tramvaie vor fi puse în circulație", scrie edilul general, pe Facebook. În cadrul unei conferințe de presă susținute marți, Nicușor Dan anunța că luni a avut întâlniri cu reprezentanții Comisiei de recepție și ai Astra Arad. El explica, de asemenea, motivele din cauza cărora au fost amânate de mai multe ori termenele anunțate pentru punerea în circulație a tramvaielor. "Este o chestiune care nu ține de tramvaie, ci de hârtiile care trebuie făcute. A fost o ofertă pe care Astra a făcut-o, când achiziția s-a demarat, în 2018. Un tramvai are cam 20.000 de componente, piața s-a schimbat de atunci și pentru orice modificare pe care dumnealor au adus-o față de oferta pe care au făcut-o trebuie să existe o aprobare și de la Autoritatea feroviară, și de la noi, ca achizitor. Și asta înseamnă un mare circuit de hârtii care în mare-mare măsură s-a realizat până acum", preciza Nicușor Dan, potrivit Agerpres. Edilul general menționa că dacă atribuirea contractului s-ar fi făcut în mod corect în timpul fostei administrații, cele o sută de tramvaie ar fi ajuns deja să circule în Capitală. "Vina pe care o are fostul primar este că achiziția pe care a făcut-o în 2019-2020 nu a făcut-o în mod corect. Trebuia să atribuie direct către Astra, cum a decis Curtea de Apel, în final, și în momentul de față aveam o sută de tramvaie pe șosea. (...) Eu pot să spun că Curtea de Apel a constatat că atribuirea, așa cum s-a făcut, a fost nelegală", preciza edilul general. Potrivit informațiilor transmite de Societatea de Transport București, în luna octombrie, pe pagina de Facebook, tramvaiul Imperio face parte din gama de 36 metri. "Achiziția celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje pentru STB S.A., dintre care menționăm: creșterea capacității de transport fără a fi necesară creșterea parcului circulant; creșterea accesibilității datorată podelei total coborâte și a celor 5 uși duble de acces; reducerea timpilor de parcurs și creșterea calității rulării prin sistemele moderne de tracțiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracțiune; consum energetic mult mai redus față de tramvaiele aflate în exploatare. Astfel, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra", menționa sursa citată. Conform STB, tramvaiele au noua generație de validatoare la fiecare ușă, pentru a face plata călătoriei și cu cardul bancar sau cu dispozitive smart NFC. Tramvaiele au sistem de aer condiționat și încălzire HVAC, ce permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon. Tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile și cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului. "Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracțiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice, dar și o reducere a timpilor necesari reparațiilor accidentale. Conducătorii tramvaielor beneficiază de condiții moderne de operare, cu o cabină spațioasă, echipată cu aer condiționat, camere video cu vedere în interiorul și exteriorul tramvaielor și un sistem de informare care le va oferi informații despre starea de funcționare a sistemelor tramvaiului, operarea ușilor și alte informații necesare în timpul mersului", transmitea Societatea de Transport București.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8840
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2022 18:16:37    Titlul subiectului: 215153

Somn usor... Cuminte si conform... Va mai si mirati si nu puteti intelege de ce stapanii pe care ii deserviti asa, cuminte si conform, isi rad de voi dupa ce i-ati slujit pana la voma (v. cel mai recent caz, de azi, cu Europa voastra!)... Daca ati avea coloana vertebrala, nu s-ar intampla toate astea. Draga tcm, coloana vertebrala inseamna, de exemplu, sa te intrebi de ce peste tot in Europa acelasi belit de motor Siemens (ca e acelasi, nu zic de dinaintea erei noastre, desi pot presupune, dar cel putin din vremea prototipului rosu, din 2011, ca la el am vazut cu ochii mei) este dat de 100 kW (cauta si vezi, de nu crezi!), in timp ce aici, in Romania, conu stapanu vostru face misto de voi, credulii (tot din 2011, ca de la inceput l-a dat de 120 kW - si, repet, el este si de 120 NOMINAL, dar in alt sistem de referinta, al alorlalti stapani ai vostri dragi, iancheii!)... Amagiti-va singuri si bucurati-va la lucruri anapoda si la firimituri! Sa traiasca imperialu metropolitan si sa se bucure poporu!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2022 19:24:24    Titlul subiectului: 215154

Nu stiu de ce va legati de mine , eu doar am postat care a fost rezultatul. In cazi ca nu ati urmarit , cand au tot fost date motive pentru intarzaierile livarilor din Oradea si Cluj am contestat ce se spunea din partea Astra tramvaie cu autonomie cerute fix in momentul in care trebuia sa inceapa livrarile , apoi pandemie , cand tramvaiele trebuiau sa fie gata cu mult inainte de a se sti de asa zisa pandemie. Consider ca am destula coloana sa recunosc ceva cand gresec , daca mi se domnstreaza frumos ca am gresit , n udoar cu aruncat de noroi in toate partile. Cat despre motoare , stiu ca tramvaiele Siemens folosesc acelasi motor de cativa ani buni , ba chiar am scris anterior. Dar eu cred ca am inteles si principul de functionare si de ce poate varia puterea. Ca tot va legati de acei 100kW , aratati-mi in caietul de sarcini cu punct si virgula unde este specificata puterea dorita , eu l-am citit de cateva ori si nu am gasit asa ceva , se mentiona doar sa functioneze la 750v. In schimb , am vazut un detaliu cu care sunt sigur ca tramvaiele turcesti ar fi fost mai putin conforme decat cele Astra. Se cerea omologare europeana din cel putin 2013. Ori Durmazlar nu fabrica tramvaie atunci , deci nu aveau cum sa aiba omologare atat de veche. Primul tramvai livrat in Europa a fost in 2020 in Olsztyn , Polonia.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 8840
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Dec 2022 19:50:24    Titlul subiectului: 215155

Nene, ca sa poti compara ceva, trebuie sa ai un acelasi sistem de referinta! In cazul de fata, puterea nominala a motoarelor la frecventa nominala de 50 Hz, caci metodologia de calcul a punctajului prevede, printre altele, compararea PUTERII NOMINALE TOTALE a tramvaielor ofertate, iar normativele impun raportarea la parametrii nominali corespunzatori functionarii motoarelor la frecventa nominala de 50 Hz.
Lasa-ma cu invertoarele tale, caci sunt irelevante in discutia asta! Ce spui tu nu are nici o legatura cu puterea nominala a motoarelor!
Inca o data - a cata oara?! - zic: uita-te la toate produsele din Vest care contin acest motor! Ca nu ma crezi pe mine, durea-m-ar, dar pune-ti singur intrebarea de ce aia dau mereu puterea nominala de 100 kW, corespunzatoare functionarii la 50 Hz... Nicaieri in spatiul european nu vei vedea vreo prezentare a unui tramvai cu acel motor dat la 60 Hz, adica cu puterea sa nominala de 120 kW! Pot sa dea si valorile la 60 Hz, dar trebuie sa le dea, inainte de orice, la 50, iar ei aleg sa le dea doar pe cele la 50, pentru ca altfel se face din toate o mare varza! Asta pentru ca aia respecta normativele, pentru Dumnezeu, si nici nu cauta sa-si fure singuri caciula cu jonglerii!
Intelegi sau ce anume nu e clar?!
A, si lasa-ma si cu turcii, ca macar aia au dat sigur puterea nominala la 50 Hz in oferta facuta si aratata public de Blidar! Habar n-am ce motor era acolo si daca functionarea sa se raporteaza la ambele regimuri nominale, dar tind sa fiu convins ca valoarea mica a puterii nominale mentionate ne duce cu gandul la functionarea la 50 Hz. Strict din perspectiva asta, oferta turcilor era corect formulata. Ca putea fi sau nu castigatoare, tinea de restul aspectelor si e irelevant in discutia asta ce tine strict de formularea ofertelor in privinta unui criteriu esential de comparatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 12/Iun/2025
Mesaje: 1408
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Sâm 10 Dec 2022 23:25:21    Titlul subiectului: 215164

https://www.g4media.ro/video-prima-defectiune-a-unui-tramvai-imperio-la-cateva-ore-dupa-ce-a-fost-pus-in-circulatie.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 1203
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2022 01:30:09    Titlul subiectului: 215165

Sa fie 3811 - el era atunci in statie, a plecat cu calatori si tot traseul a avut demaraje si incercari de plecari bruste din statii, paralel se declansa clopotul.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie


Ultima modificare efectuată de către rosetti61 la Dum 11 Dec 2022 18:35:38, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Spike



Data înscrierii: 02/Apr/2021
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 59
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2022 10:41:55    Titlul subiectului: 215171

Corectează în loc de 8311 e 3811.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2023 09:12:52    Titlul subiectului: 215600

Noile tramvaie Astra Imperio, la munca, pe linia 41. Referitor la discutiile cu puterea nominala a motorului si caietul de sarcini, eu sunt de parere ca a sprijini industira autohtona este una, dar NU trebuie sa fim de acord cu smecheria autohtona. Ce a facut Blidar&comp. este o smecherie, 100% romaneasca.

La prima impresie, tramvaiele sunt bune, se vede tehnologia noua, daca este sa le comparam cu batranele V3A-uri. Acum, eu sunt necunoscator in domeniul tramvaielor noi, dar pun o intrebare. Vom stii sa facem mentenanta, asa cum trebuie la noile tramvaie ? Au fost instruiti oamenii ?



Bucuresti, 9 februarie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.57 kb
 Vizualizat:  de 7760 ori

Bucuresti, 9 februarie 001.jpg



Bucuresti, 9 februarie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.03 kb
 Vizualizat:  de 7760 ori

Bucuresti, 9 februarie 003.jpg



Bucuresti, 9 februarie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.53 kb
 Vizualizat:  de 7760 ori

Bucuresti, 9 februarie 004.jpg



Bucuresti, 9 februarie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.33 kb
 Vizualizat:  de 7760 ori

Bucuresti, 9 februarie 002.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 10 Feb 2023 09:23:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2023 09:16:59    Titlul subiectului: 215601

Mai este o problema despre care nu prea s-a vorbit in acest topic. Linia 41 a fost modernizata in 2002. Totusi, nu mai este la aceeasi parametri ca acum 20 de ani. Linia a fost intretinuta, ca la carte, in ultimii ani ?

Am fost ieri cu noul tramvai si, atat pe bulevardul Marasti, dar mai ales dupa Podul Grant, inspre Crangasi, tramvaiele aveau un balans cam mare, stanga-dreapta. Am fost cu tramvaie noi, in Franta, in Montpellier sau Dijon si acolo tramvaiele mergeau foarte lin, nu aveau acest balans. La fel si in Helsinki (Finlanda) sau Praga (Cehia).

Parerea mea ca la tramvaiele noi, infrastructura trebuie sa fie bine intretinuta, in caz contrar s-ar putea defecta inainte de vreme.



Bucuresti, 9 februarie 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.6 kb
 Vizualizat:  de 7758 ori

Bucuresti, 9 februarie 005.jpg



Bucuresti, 9 februarie 007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.5 kb
 Vizualizat:  de 7758 ori

Bucuresti, 9 februarie 007.jpg



Bucuresti, 9 februarie 008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.12 kb
 Vizualizat:  de 7758 ori

Bucuresti, 9 februarie 008.jpg



Bucuresti, 9 februarie 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.13 kb
 Vizualizat:  de 7758 ori

Bucuresti, 9 februarie 009.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 10 Feb 2023 09:25:11, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2023 09:22:23    Titlul subiectului: 215602

Referitor la spatiul interior, stiu ca au fost discutii. Acum, la podeaua 100% coborata, trebuie facuta niste compromisuri. Prin urmare spatiul interior, nu are cum sa fie la fel ca la V3A-uri. in unele zone ale tramvaiului, datorita carcaselor, unele scaune sunt foarte apropiate (zici ca sunt facute pentru pitici).

Acum, cine circula des cu aceste tramvaie, poate sa ne spuna, cum este in orele de varf, comparativ cu V3A-urile ? Ma refer la aglomeratie.

Ca un plus, imi plac scaunele tapitate. Sa vedem cat rezista.



Bucuresti, 9 februarie 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.76 kb
 Vizualizat:  de 7755 ori

Bucuresti, 9 februarie 012.jpg



Bucuresti, 9 februarie 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.79 kb
 Vizualizat:  de 7755 ori

Bucuresti, 9 februarie 013.jpg



Bucuresti (m), 9 februarie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.1 kb
 Vizualizat:  de 7755 ori

Bucuresti (m), 9 februarie 004.jpg



Bucuresti, 9 februarie 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.13 kb
 Vizualizat:  de 7755 ori

Bucuresti, 9 februarie 014.jpg



Bucuresti, 9 februarie 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.52 kb
 Vizualizat:  de 7755 ori

Bucuresti, 9 februarie 015.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 10 Feb 2023 12:58:36, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2023 09:27:21    Titlul subiectului: 215603

ieri cand am fost cu Astra, pe linia 41, nu am mai vazut controlori. Au fost retrasi de pe tramvaiele noi ? Stiu ca era o echipa de controlori in fiecare tramvai.


Bucuresti, 9 februarie 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.15 kb
 Vizualizat:  de 7750 ori

Bucuresti, 9 februarie 016.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2023 18:22:11    Titlul subiectului: 215605

Legat de intrebarea cu mentenanta , cel putin cat timp va dura garantia vor fi intretinute de personal al Astra , nu de personal al STB. Din cate stiu , vara trecuta au fost trimisi oameni din orasele in care au fost vandute deja Astre sa instruiasca si personalul din Bucuresti. Locurile din capetele boghiurilor nu sunt tocmai pentru doua persoane , cel putin nu pentru 2 adulti. Cele fix deasupra boghiurilor sunt strict pentru o persoana , peretele poate incurca spatiul la picioare daca cel care sta acolo este mai inalt/plinut. Macar pe suprafata dintre scaun si geam se poate pune un ghiozdan , o plasa etc.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2023 01:06:46    Titlul subiectului: 215767

Am vazut pe site-ul STB ca vor intra noile tramvaie si pe linia 25.
Dar linia 41 nu este full Astra. Mai sunt si tramvaie clasice.......

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 2139
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2023 11:05:53    Titlul subiectului: 215770

Sunt impartite pe loturi. Primele 20 sunt pentru 41 si apartin depoului Alexandria , urmatoarele 12 sunt pentru linia 25 (livrate pana acum 5 bucati) si apartin/vor apartine depoului Militari , urmatoarele 15 bucati vor fi pentru linia 32 si asa mai departe.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2023 08:16:25    Titlul subiectului: 215798

Mai nou, vad ca ziaristii se documenteaza pentru articole de pe Facebook. Singura informatie demna de luat in seama, din articolul aparut in B365.ro este faptul ca infrastructura de pe traseul liniei 25, nu ar fi peste tot in parametrii normali, fapt pe care l-am constatat si in cazul liniei 41. In rest va las pe voi sa va "delectati" cu articolul. Acesta se gaseste aici.

Citat:
Prima zi cu tramvaie Imperio pe linia 25 din București. “Păcat de ele, că șina e jale în unele locuri!”

De Mărțișor, înainte ca în București să sune (sau nu, depinde de cartier) sirenele „de alarmare a populației”, pe linia de tramvai 25 a început să circule Imperio, vagoanele noi de la Astra Arad care le trag pe dreapta pe altele mai vechi, cum ar fi niște bătrâne Tatra.
Un mijloc de transport în comun nou pe orice traseu STB din București este, negreșit, întotdeauna binevenit.

De azi, așadar, Imperio circulă și pe linia de tramvai 25, care devine, astfel, al doilea traseu STB dotat cu vagoane noi, produse la Astra Arad.

Șeful STB, despre introducerea tramvaielor Imperio pe lina 25

Directorul general al STB, Adrian Criț, spunea că introducerea Imperio pe traseul 25 e parte din procesul de modernizare a serviciilor companiei de transport public București: Introducerea noilor tramvaie Imperio pe linia 25 reprezintă încă un pas important în modernizarea serviciilor prestate și în îmbunătățirea experienței de călătorie pentru pasagerii noștri. Suntem mândri să oferim servicii de calitate și confort pentru toți cei care utilizează mijloacele de transport public în călătoriile lor zilnice. STB S.A. continuă să investească în tehnologie și infrastructură pentru a oferi un transport public local sigur și eficient.

Despre tramvaiele Imperio

Câteva caracteristici tehnice ale vagoanelor produse, pentru București, de Astra arad:

-capacitate de transport de 322 călători, dintre care 56 locuri pe scaune;
-podea coborâtă;
-rampă pentru fotolii rulante ale persoanelor cu mobilitate redusă;
-loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii;
-uși duble cu sistem antistrivire a călătorilor;
-sistem de recuperare a energiei la frânare;
-sistem de climatizare;
-sistem de iluminat interior a salonului cu lămpi LED;
-afișaje de traseu exterioare cu LED-uri;
-indicatoare cu LED-uri pentru vizualizare stații;
-monitoare informative LCD;
-monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a stațiilor;
-anunțarea vocală a stațiilor în salon;
-stație de amplificare, Radio-CD și microfon;
-WIFI gratuit pentru călători;
-sistem de supraveghere video în interior și exterior;
-sistem ticketing;
-sistem POS de achiziționare a biletului cu cardul direct din tramvai.

Primele tramvaie Imperio au început să circule în București pe 10 decembrie, anul trecut, iar traseul lor inaugural a fost cel al liniei 41, singura pe care au circulat, până azi, vagoanele noi de la Astra.

Linia 25 de tramvai face legătura între CFR Progresul‎ și Depoul Militari) are 35 de stații, cu stație de capăt la CFR Progresul , respectiv Depoul Militari.

Singura mentiune pe care o fac este ca grupul Tramclub de pe Facebook nu este forumul nostru!!

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2023 07:34:57    Titlul subiectului: 215966

Ieri, doua tramvaie Imperio, de pe linia 41 s-au defectat. Articolul din Buletin de Bucuresti, este de o calitate slaba, dar fiind o sursa de informare, il citez. Acesta se gaseste aici.

Citat:
București|Linia 41, blocată de trei ori într-o zi. Două tramvaie Imperio s-au defectat

Linia de tramvai 41 a fost blocată de două ori marți, 04 aprilie, din cauza unor defecțiuni ale noilor garnituri Imperio, și încă o dată deoarece a căzut un cablu de internet peste tramvai, conform informațiilor transmise de STB.

În zona capătului de linie Ghencea a avut loc prima oprire în trafic, în jurul orei 6:30. Aceasta a fost minoră, durând numai 19 minute, și a fost cauzată de un cablu de internet care a căzut peste tramvai.

A doua blocare a liniei a avut loc pe la 17:15, la Pasajul Grant, pe sensul spre Ghencea. Cauza a fost o defecțiune a tramvaiului, conform informațiilor oferite de STB pe pagina lor de Twitter, iar până la reluarea circulației a fost nevoie de 43 de minute. Intervalul exact de nefuncționalitate a fost 17:16 – 17:59.

Peste două ore, linia 41 a fost blocată din nou, tot din cauza defecțiuniii unui tramvai. De data aceasta reluarea circulației a durat doar 32 de minute, intervalul exact de nefucnționalitate fiind 18:35 – 19:07. De data aceasta, blocajul a avut loc la ieșirea din Pasajul Lujerului.

Conform unor comentarii din spațiul public, blocajele ar fi cauzat aglomerarea liniei de tramvai cu cele care veneau din urmă, dar nu aveau cum să le depășească pe cele blocate.

Pentru preluarea fluxului călătorilor în intervalele în care linia 41 nu a funcționat s-a format linia navetă 641, cu traseul Ghencea – Piața Presei.

Tramvaiele Astra Imperio sunt tramvaiele proaspăt puse în funcțiune în București, mai exact acestea au intrat în circulație în data de 10 decembrie. Asta după ce au stat în depouri de cinci luni din cauza unor semnături ale membrilor comisie de recepție.

Totusi care este cauza defectiunilor ?

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Apr 2023 20:05:44    Titlul subiectului: 216042

Problema de fond nu este cu substatiile. Ci cu lipsa de creier de la STB. Cei care erau meseriasi, fie s-au pensionat, fie au plecat. Inainte de tramvaie noi, STB-ul are nevoie de un transplant de creier. Asta la toate nivelurile. Nu doar la cel de conducere.

Cei mai tare raspuns de "Stan si Bran" l-a dat directorul STB-ului la intrebarea cu aglomeratia de pe noile tramvaie Laughing

Fac si o analogie. Am avut o masina de spalat mai veche. Mergea fara probleme, chiar daca tensiunea din retea mai varia. Am luat o masina noua, cu N senzori si multe electronica. Cum variaza putin curentul, cum imi da mesaje de eroare. Cam asa si cu tramvaiele noi. Trebuie sa fie infrastructura pusa la punct. Atat sinele cat si alimentarea cu curent. Nu mai zic de mentenanta.

Citez un articol de astazi. Se pare ca s-au defectat mai multe tramvaie noi. Articolul se gaseste aici.

Citat:
EXCLUSIV Grave probleme la rețeaua electrică a infrastructurii de tramvai din București. Șase tramvaie Astra, defectate într-o singură zi din această cauză


Nu mai puțin de șase tramvaie noi Astra Imperio au înregistrat defecțiuni săptămâna trecută, în decurs de câteva ore. Ancheta internă a Societății de Transport București a scos la iveală că problemele nu au apărut din cauza vehiculelor, ci a substațiilor de tracțiune ale rețelei electrice de pe linia 41. Informația a fost dezvăluită în exclusivitate, într-un interviu acordat pentru Mainnews.ro, de directorul general al STB, Adrian Criț, care a precizat că în perioada următoare va fi lansată o procedură pentru achiziția unor noi astfel de componente.

Pe de altă parte, oficialul a dat asigurări că nu vor fi introduse tramvaie Astra pe liniile 40 și 55, așa cum prevede cererea de finanțare europeană, până când nu vor fi finalizate lucrările de modernizare. Noile vehiculele vor fi repartizate pe alte linii.

Întrebat despre aglomerația întâlnită la ore de vârf pe linia 41, Adrian Criț a declarat că, în opinia sa, soluția o reprezintă achiziția de tramvaie cu capacitate mai mare, în acest sens fiind lansată deja o procedură de consultare a pieței.

Redăm partea a treia a interviului acordat de Adrian Criț:

MN: Câte tramvaie Astra Imperio au fost livrate până în acest moment?

AC: În momentul de față sunt în circulație 29 de tramvaie (n.r. – din comanda de 100 de tramvaie). În seara aceasta sau în seara următoare vom face testele de anduranță pentru următoarele două tramvaie. Până la sfârșitul lunii vom finaliza dotarea cu tramvaie a liniei 25 și urmează ca de luna viitoare să punem în circulație pe linia 10. Acest lucru va fi benefic pentru călători. Utilizatorii liniei 25 sunt foarte mulțumiți. Aveau tramvaie de mică capacitate.

MN: Săptămâna trecută au existat mai multe defecțiuni ale tramvaielor Astra. Ați stabilit cauza?

AC: STB administrează rețeaua de tramvai, care cuprinde șinele și rețeaua electrică, inclusiv substațiile electrice de tracțiune. În acea zi s-au produs șase defecțiuni la tramvaiele noi. Acum o să intru într-o zonă mai tehnică. Tramvaiele Astra sunt cu recuperare de energie. Odată recuperată energia, este pompată înapoi în rețea. Din păcate, substațiile noastre electrice, cele vechi, nu știu ce să facă cu acea energie. Așa ne-am trezit în situația, probabil și din cauza umidității, cu tot felul de surprize. De fapt au sărit niște siguranțe de la niște invertoare. Tramvaiul care venea în spatele celui care frâna prelua o tensiune mult mai mare cât cea pentru care a fost proiectat. Concluzia este din păcate una dureroasă pentru noi. Rețeaua noastră, chiar dacă a fost proiectată la 750 volți, furnizează o tensiune în jur de 900 volți. Trebuie să vedem cum putem reduce această tensiune pentru că, din păcate, starea infrastructurii influențează în mod nefavorabil în mod nefavorabil exploatarea de vehicule. Vom lua măsuri în perioada următoare de modificare a substațiilor electrice. Cert este că toate vehiculele beneficiază de protecție și nu se poate întâmpla nimic pentru călători. Dar în acea situație ne-am trezit că în rețea a ajuns să fie, pentru perioade 0,3 secunde, tensiuni și 1.100 de volți.

MN: Problemele acestea sunt toate liniile sau doar pe linia 41?

AC: Linia 41 este o linie modernizată în anul 2002. Sunt și alte linii modernizate. Tehnologia de atunci nu permitea recuperarea energiei electrice de către substații și o fluctuație a tensiunii de ieșire care să țină seama de variația tensiunii de intrare. Aceste substații nu știu întotdeaua ce să facă cu acest surplus de energie. Soluții există și în viitorul apropiat o să vedeți o procedură de achiziție pentru modernizarea acestor substații. Nu vrem să mergem acolo unde costurile să fie foarte mari. Cert este că trebuie să avem niște substații care să fie monitorizate, să putem lua decizii online și să ofere posibilitatea reglării.

MN: În acest moment liniile 40 și 55, pe care ar trebui să fie introduse tramvaie noi, se află într-o stare foarte proastă. Mai este timp ca ele să fie reabilitate până la sosirea noilor tramvaie? În caz contrar, pe ce linii vor fi acestea introduse?

AC: Nu este timp. Încercăm să discutăm cu finanțatorul. Am luat legătura și cu ADTPBI. Probabil se va ajunge la concluzia ca tramvaiele să fie redirecționate pe alte linii până când vor fi modernizate și acele tronsoane. Din păcate nu au fost ofertanți acolo. Municipalitatea va declanșa o nouă procedură de achiziție.

MN: Deși noile tramvaie au 36 metri, călătorii liniei 41 reclamă aglomerația. Cum le răspundeți?

AC: În consultarea de piață declanșată o să vedeți că sunt trecute și tramvaie cu o lungime mai mare (n.r. – 45 metri). Tentația când sunt vehicule noi este să stai să aștepți vehiculele noi și să nu fie utilizate cele vechi. Pe de altă parte, cererea de transport a crescut foarte mult. Ori rețeaua de transport nu este dimensionată să suporte foarte multe tramvaie de acest tip. Vorbeam de probleme de rețea. Unul dintre factorii care au determinat acea sincopă este legat de faptul că linia 41 nu este foarte lungă și nu dă posibilitatea să fie disipată energie pe o lungime foarte mare. (…) Este nevoie de un număr limitat de vehicule, care să efectueze transportul unui număr mare de călători. Nu putem avea interval de succedare de 1 minut. În condițiile în care se va identifica finanțare, următoarele tramvaie vor fi de capacitate mai mare.

MN: Nu este o problemă și de distribuție a scaunelor?

AC: Sunt niște cerințe de confort, care au fost specificate în caietul de sarcini. Este clar că nu ai unde să le pui pentru că au o lățime, au o lungime. Dacă ne referim la confort, cu toții vrem să avem loc pe scaun. Există situații la ore de vârf în care nu avem loc pe scaun și stăm în picioare.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Apr 2023 11:56:30    Titlul subiectului: 216095

Se pare ca Astrele se defecteaza zilnic. Ma uit pe Facebook pe diferite grupuri de pasionati de transport in comun si vad aproape zilnic stiri cu Astre cazute la datorie. Care o fi cauza ? Stie cineva mai multe detalii ?
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 04/Mai/2025
Mesaje: 60
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Apr 2023 18:54:16    Titlul subiectului: Astra Imperio 216117

Dupa ce am inceput sa merg cu Astra pot sa trag o prima concluzie: tramvaiul trebuie reproiectat ca arhitectura interioara si conceptie.

Tramvaiul pare mare, dar faptul ca fiecare sectiune are boghiu + pereti foarte grosi il fac inghesuit la interior. De asta probabil si senzatiile de la ora de varf. Ar fi fost necesare sectiuni suspendate, fara boghiu, pe modelul tramvaiului PESA de exemplu.(se pot vedea pe youtube). Iar articulatia mare (desi tehnic am inteles-o) dă absolut aiurea... Ceva neglijente pe la finisaje. Sa vedem cum se vor comporta in timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 7 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community