 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 03 Noi 2022 09:08:31 Titlul subiectului: Lucrari de modenizare a cailor ferate din Romania |
214601 |
|
In acest topic vom vorbi strict despre lucrarile de modernizare desfasurate pe caile ferate din Romania.
Incepem cu linia Cluj-Oradea, pentru care s-au desemnat firmele castigatoare care vor executa lucrarile de reabilitare pe cele 4 tronsoane ale rutei.
https://economedia.ro/modernizarea-liniei-de-tren-cluj-oradea-proiect-finantat-cu-13-miliarde-euro-prin-pnrr-railworks-castiga-licitatia-pentru-lotul-2-aghires-poieni-toate-cele-4-loturi-au-constructori-desemnati.html#.Y2Ni4uRBzIU
Citat: | Modernizarea liniei de tren Cluj-Oradea, proiect finanțat cu 1,3 miliarde Euro prin PNRR: RailWorks câștigă licitația pentru lotul 2 Aghireș-Poieni. Toate cele 4 loturi au constructori desemnați
Asocierea Aktor-Alstom-Arcada (RailWorks) a câștigat licitația pentru modernizarea lotului 2 al Magistralei feroviare Cluj-Oradea-Frontieră, oferta depusă la contractul pentru lotul Aghireș-Poieni fiind de 1,5 miliarde lei. Magistrala Cluj-Oradea cuprinde 4 loturi, iar după desemnarea RailWorks, toate cele 4 loturi au constructori desemnați. Reabilitarea și electrificarea liniei cu o lungime de 166 de kilometri este finanțată prin PNRR cu 1,3 miliarde Euro, la fel și al doilea mare proiect feroviar din PNRR : modernizarea secțiunii Caransebeș-Timișoara-Arad pe Magistrala 100.
Dacă pentru Magistrala Caransebeș-Arad Astaldi a câștigat trei din cele 4 loturi, pe linia Cluj-Oradea Asocierea RailWorks are cea mai bună ofertă pe primele două loturi. Pentru lotul 2, RailWorks a concurat cu Astaldi, FCC și Yapi (Turcia). Semnarea contractului se poate face doar dacă nu se depun contestații : ,,Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că a fost desemnată oferta câștigătoare la procedura de licitație publică pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea AGHIREȘ – POIENI (LOTUL 2), aferentă obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă. Oferta financiară depusă de Asocierea RAILWORKS, în valoare de 1.535.202.975,30 lei, fără TVA, a fost desemnată câștigătoare, contractul de achiziție publică urmând a fi încheiat și semnat de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare și execuția lucrărilor. ” a transmis CFR Infrastructură.
Câștigătorii loturilor 1, 3 și 4 :
CLUJ NAPOCA – AGHIREȘ (LOTUL 1) – Asocierea RAILWORKS, ofertă în valoare de 1.611.475.802,43 lei, fără TVA
POIENI – ALEȘD (LOTUL 3) – Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, ofertă în valoare de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA,
ALEȘD – FRONTIERĂ Ungaria (LOTUL 4) – Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA – SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fără TVA
Borna din PNRR prevede semnarea a 50% dintre contractele feroviare până la finalul anului, misiune aproape imposibilă având în vedere contestațiile de pe toate cele 4 loturi Caransebeș – Arad și întârzierea la desemnarea câștigătorilor pe Cluj – Oradea. |
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 10 Noi 2022 12:16:45 Titlul subiectului: |
214639 |
|
Dupa mai bine de 30 de ani , a fost semnat contractul de finantare pentru moderizarea si electrificarea liniei Cluj-Napoca - Episcopia Bihor. Sunt curios cati 30 de ani va mai dura pana va fi terminata lucrarea.
Bihoreanul:
Investiție de 9 miliarde de lei! A fost semnat contractul de finanțare pentru electrificarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca - Oradea
Șeful CFR, Ion Simu Alexandru, și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, au semnat marți contractul de finanțare din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență, a lucrărilor de reabilitare și electrificare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor, o investiție masivă în valoare totală de 9,36 de miliarde de lei.
Este vorba în total de 166,7 kilometri de cale ferată, conform unui comunicat publicat în aceeași zi de reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate (CFR SA).
Investiția este structurată pe patru loturi: 1 Cluj Napoca - Aghireș, 2 Aghireș - Poieni, 3 Poieni - Aleșd, 4 Aleșd - frontieră (n.r. - frontiera cu Ungaria, din Episcopia Bihor). Lucrările au fost atribuite, în urma unor licitații, mai multor firme.
Conform CFR, după realizarea investiției, pe traseul modernizat trenurile vor putea atinge viteze de circulație de 160 km / h. În proiect este inclusă modernizarea a 33 de poduri feroviare și 210 podețe, reabilitarea a 5 tuneluri feroviare, modernizarea a 75 de treceri la nivel cu calea ferată, modernizarea stațiilor, precum și construcția unor clădiri noi pentru călători în câteva stații, inclusiv în Oradea.
În aceeași informare se arată că linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor „beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul PNRR".
De asemena , azi a fost semnat contractul pentru moderizarea lotului 3 , Poieni-Alesd.
Oradea in direct: A fost semnat primul contract pentru electrificarea feroviară din Bihor/ Când va fi gata lotul Aleșd-Poieni?
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, joi 10 noiembrie 2022, a fost semnat primul contract de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare, în valoare de 2,11 MILIARDE lei, pentru LOTUL 3 POIENI – ALEȘD, aferent obiectivului de investiții “Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor(166,2 km)ˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute înPlanul Național de Relansare și Reziliență (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, șiAsocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN, lot 3 Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, reprezentată de domnul Carlos Pallares Rodriguez, au semnat joi, 10 noiembrie 2022, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 2.117.167.899,08 lei, fără TVA, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea POIENI – ALEȘD (LOTUL 3), aferentă obiectivului Electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎCluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km),pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători și 120 km/h pentru trenurile de marfă.
„Semnarea contractului pentru electrificarea și modernizarea secțiunii POIENI – ALEȘD, un prim lot, din cele 4 care vizează întregul tronson Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, reprezintă startul în implementarea proiectelor majore de infrastructură feroviară din Regiunea de Nord – Vest. Prin electrificarea și modernizarea căii ferate între Cluj Napoca și Episcopia Bihor vom asigura călătorilor condiții de transport la standarde europene, vom contribui semnificativ la descongestionarea traficului feroviar, în special a celui de marfă, din zona de frontieră Curtici și reșim să le oferim tuturor operatorilor de transport feroviar cea de a doua poartă feroviară modernă spre și dinspre Vest”, a declarat Ion Simu Alexandru, director general al CFR SA.
Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 Cluj Napoca – Oradea -Episcopia Bihor, desemnată câștigătoare în luna octombrie, va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de electrificare și modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiuneaPOIENI – ALEȘD, în lungime de 52,74 km, inclusiv lucrări civile în stațiile Bratca și Aleșd, în cele 7 halte de mișcare – Ciucea, Lacu Crișului, Piatra Craiului, Bulz, Șuncuiuș, Vadu Crișului, Butan -, 6 puncte de oprire – Valea Drăganului, Negreni, Stâna de Vale, Bălnaca, Vadu Crișului, Aleșd -, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 10 poduri, 91 podețe, 2 tuneluri -Șuncuiuș (191 m), Peștera (86,20 m) -, 2 pasaje denivelate noi, la km 571+588 și km 590+950, sisteme automate de semnalizare la 31 de treceri la nivel cu calea ferată, lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.
De asemenea, în cadrul lucrărilor aferente secțiuniiPOIENI – ALEȘDsunt incluse următoarele obiective de utilitate publică și feroviară:
►pasarele pietonale în stațiile CF Bratca și Aleșd;
► clădire de călători nou-proiectată în Hm Ciucea;
► panouri fonoabsorbante pe o lungime totală de 32,635 km;
►clădire de mentenanță nou – proiectată în Hm Ciucea;
►rampe de încărcare-descărcare în stațiile Bratca și Aleșd, dar și în Hm Ciucea, Piatra Craiului, Vadu Crișului;
►substație de tracțiune nouă în zona Hm Butan.
Durata de implementare a contractului, în valoare de 2,11 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Obiectivul generalal contractului este electrificarea și reabilitarea liniei de cale feratǎ pe întregul traseu, servicii feroviare moderne în spațiile destinate publicului călător, îmbunătățirea condițiilor de exploatare și operare feroviară, necesare maximizăriivolumului de mărfuri transportate, precum și îndeplinirea următoarelor obiectivelor specifice:
►creșterea vitezei de circulație la valori cuprinse între 160 km/h și 120 km/h pe întregul tronson;
►modernizarea stațiilor (inclusiv haltele de mișcare)
►modernizarea clădirilor stațiilor de călători, inclusiv construirea de pasarele și/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;
►modernizarepoduri, podețe, repararea sistemului de drenaj, îmbunătățirea terasamentelor;
►facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;
►montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;
►construcția drumurilor de întreținere de-a lungul căii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
►modernizarea instalațiilor de electrificare (25 kV) pe toată lungimea tronsonului;
►maximizarea capacității de tranzit;
►asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare
►instalații de centralizare electronică noi, în stații, și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
►modernizarea echipamentului de telecomunicații.
Reamintim faptul că, linia de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor- Frontieră beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 20 Dec 2023 11:37:07 Titlul subiectului: |
217637 |
|
Se va moderniza si linia dintre Predeal si Brasov, in lungime de 26 de kilometri. Practic este ultima portiune ramasa de modernizat de pe tot Coridorul IV european. Se are in vedere construirea unui nou tunel, lung de aproape 10 kilometri, intre Predeal si Timisul de Sus. Actualele tuneluri, dupa Predeal, vor deveni istorie, dupa modernizare. Costul noului tunel va fi undeva in jur de 1 miliard de euro. Articolul se gaseste aici
Citat: | Tunel de cale ferată lung de 10 kilometri, între granița Azuga/Predeal și Timișul de Sus. Studiul de fezabilitate pentru modernizarea lotului de cale ferată Predeal-Brașov va fi aprobat la jumătatea anului 2024
Studiul de fezabilitate pentru modernizarea lotului dintre Predeal și Brașov pe Magistrala București-Brașov a ajuns la 65 % și va fi aprobat în al doilea trimestru al anului 2024, a transmis CFR Infrastructură.
Întârzierea de peste un an de la datele prevăzute în contract a fost cauzată de stabilirea traseului și a variantelor pentru tunel. Proiectantul Egis are termen de realizare 40 de luni pentru studiul de fezabilitate care să permită modernizarea liniei Predeal -Brașov (26 kilometri lungime) și realizarea unui tunel de aproape 10 kilometri între granița Azuga/Predeal și Timișul de Sus, tunel care va dubla viteza, de la 50 km/h la aproape 100 km/h. Conform raportului oficial publicat de Compania CFR Infrastructură privind analiza cost/beneficiu pentru această investiție estimată la cel puțin un miliard de Euro.
“Pe traseul nemodernizat dintre Predeal, Timișu de Sus și Brașov, la peste 1000 de metri altitudine, viteza maximă a trenurilor de călători este de 50 km/h din cauza profilului greu de munte, cu declivitate maximă de 25 ‰, o rază de curbură de 275 metri și tuneluri construite între 1876 și 1878”. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 24 Dec 2023 17:08:45 Titlul subiectului: |
217674 |
|
Un articol din Clubul Feroviar referitor la numarul de kilometri modernizati de cale ferata receptionati in anul 2023. Acesta se gaseste aici
Citat: | CFR SA se contrazice singură în legătură cu tronsoanele feroviare recepționate
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA contrazice informațiile pe care chiar ea le-a furnizat în legătură cu tronsoanele feroviare recepționate în cursul acestui an.
Compania de infrastructură a trimis către Club Feroviar un drept la replică după ce noi am publicat articolul EXCLUSIV. 2023, anul cu ZERO kilometri de cale ferată modernizată recepționați.
În cele ce urmează, vom publica integral textul primit de la CNCF CFR SA, în care vom insera, între paranteze pătrate și cu Bold, observațiile noastre, prin care vom demonstra că avem dreptate.
Afirmațiile din cuprinsul respectivului articol, conform cărora <Ministrul> sunt tendențioase și au un singur scop, și anume de a denigra și prejudicia imaginea Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, precum și a Companiei CNCF CFR SA.
[Comentariul CNCF CFR SA se referă la șapoul articolului nostru, în care nu este denigrată în niciun fel imaginea companiei]
În anul 2023, Ministrul Transporturilor poate susține în mod clar și fără echivoc faptul că, în sectorul feroviar obiectivele majore asumate au fost realizate, principalele tinte din PNRR 100% atinse și bugetele alocate lucrărilor finanțate din fonduri europene utlizate în proportie de peste 95%.
[Subiectul articolului nostru nu a fost absorbția fondurilor PNRR. De altfel, se poate constata lesne că în articol nu apare nicăieri sintagma <PNRR>]
Subliniem faptul că NU este în apanajul Ministrului Transporturilor recepția lucrărilor, iar aceasta nu poate fi considerată o nerealizare, așa cum subliniați.
[Într-adevăr, ministrul Transporturilor nu recepționează lucrările de cale ferată și nici nu am scris asta în articol. Însă ministrul, oricare ar fi el, se laudă cu realizările companiilor din subordine, așa cum face, bunăoară, în ceea ce privește inaugurarea tronsoanelor de autostradă, la care participă, uneori chiar alături de premier]
În ceea ce privește afirmația dumneavoastră <La>, considerăm că, în mod tendentios induceți publicului cititor nerealizările din domeniul feroviar și îl canalizați strict în zona recepțiilor pe anumite sectoare de cale ferată. Subliniem faptul că acest aspect este legat strict de nerealizările și termenele depășite de către Antreprenori, chiar dacă acestea au fost asumate în decembrie 2022, coroborat cu efectele în lanț datorate aprovizionării cu materiale și echipamente, urmare a pandemiei Covid și declanșării războiului din Ucraina.
[Sursa articolului de la începutul anului, disponibil AICI, la care făceam referire în articolul de ieri, a fost tot CNCF CFR SA, nu antreprenorii. Prin furnizarea răspunsului la solicitarea noastră de presă, CNCF CFR SA și-a asumat termenele de finalizare pentru tronsoanele de cale ferată respectivă. Pe de altă parte, compania de infrastructură are la dispoziție pârghii pentru a sancționa constructorii care nu respectă termenele]
În ceea ce privește recepțiile la terminarea lucrărilor de reabilitare a liniilor de cale ferată de pe secțiunea Simeria – Sighișoara, întârzierile sunt datorate în mare parte Antreprenorului lotului ERTMS, lucrările nefiind finalizate și testate, în totalitate, pentru a putea fi recepționate conform legislatiei în vigoare. Este important de precizat faptul că CFR SA a demarat procedurile de testare, fiind mobilizate toate resursele în vederea finalizării.
[În articolul incriminat, am redat, cu copy/paste, din răspunsul primit de la CNCF CFR SA, la solicitarea noastră, în care se făcea referire tocmai la nerecepționarea lucrărilor de ERTMS: <Procedurile>. După cum se poate vedea, chiar și de către cei neavizați în domeniul feroviar, în răspunsul la solicitare nu se pomenea niciun fel de culpă a antreprenorului ERTMS, ci doar că aceste lucrări <necesit>, din cauza complexității. Abia ulterior apariției articolului, conducerea CNCF CFR SA și-a <adus> că ar exista o culpă a antreprenorului]
În ceea ce privește modernizare tronsonului feroviar Gurasada – Simeria, precizăm faptul că în anul 2023 au fost deschise și date în exploatare următoarele secțiuni:
2A
Interval Bârzava Nouă – Milova – Radna (varianta nouă) = 23 km (noiembrie 2023)
Linii deschise: Milova – liniile 1 și II (1,8 km)/Radna – liniile 1 și 2 (1,8 km)
Se circulă pe tot subtronsonul de 41,912 km.
2B
Linii deschise: Săvârșin – liniile 1 și II (1,8 km)
2C
Linii deschise: Ilteu – liniile 1 și II (4 km)/Câmpuri Surduc – liniile 1 și 2 (1,8 km)
Tronson 3
Interval Ilia – Gurasada – Câmpuri Surduc = 10,5 km, fir 2
Linii deschise: Mintia – liniile 1, 2 și III (3 km)/Ilia liniile 1 și 2 (2 km)
Prin darea în exploatare a liniilor noi în paramerii proiectați, practic se asigură funcționalitatea acestora, recepțiile fiind în etapa finală, iar CFR SA a demarat în acest sens comisiile de recepție.
[În răspunsul primit de Club Feroviar de la CNCF CFR SA, pe care l-am redat, cu copy/paste, în articolul incriminat, se preciza acest lucru: <Men>. Însă în răspunsul primit de noi, pe baza căruia am scris articolul, nu au fost precizate tronsoanele pe care se circulă acum cu viteză sporită, informația fiind furnizată abia ulterior, în dreptul la replică]
În concluzie, considerăm că atât titlul materialului de presă la adresa căruia solicităm publicarea DREPTULUI LA REPLICĂ, cât și informațiile prezentate în cuprinsul acestuia sunt tendențioase, și de natură a induce în eroare cititorii, generând totodată consecințe grave asupra imaginii societății noastre.
[Titlul articolului nu este deloc tendențios. El a fost bazat pe răspunsul dat chiar de CNCF CFR SA la solicitarea noastră, în care se preciza că în 2023 nu a fost RECEPȚIONAT niciun tronson de cale ferată modernizată: <n>. Or, titlul articolului a transmis exact această informație: <ZERO>]
Solicităm publicarea prezentului DREPT LA REPLICĂ în aceleași condiții de vizibilitate ca articolul la care face referire, în cel mai scurt timp”.
[Ceea ce am și făcut].
Tronsoanele feroviare recepționate = 0 km
În concluzie, așa cum am scris și ieri, tronsoanele feroviare recepționate în cursul acestui an însumează ZERO kilometri. Foarte bine că au fost făcute unele lucrări prin care viteza trenurilor a crescut, însă una este finalizarea parțială a lucrărilor și alta recepția lor.
Așa cum v-am anunțat, vom reveni în zilele următoare cu promisiunile de inaugurări pentru 2024, tot pe baza datelor furnizate de CNCF CFR SA. Să sperăm că 2024 va fi un an mai bun decât 2023 din punctul de vedere al recepționării lucrărilor. Nici nu e greu, deoarece orice număr e mai mare ca 0. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 26 Mar 2024 14:54:20 Titlul subiectului: |
218881 |
|
O statistica a lucrarilor de modernizare din prezent desfasurate in Romania, pe procente, care vizeaza companiile implicate in modernizarea retelelor de cai ferate romanesti. Tabelul cu pricina se regaseste in articol. Il pun si eu fub forma de print screen-uri.
https://clubferoviar.ro/avansul-santierelor-feroviare-februarie-2024/
Citat: | Club Feroviar vă prezintă avansul șantiereleor feroviare pentru modernizarea infrastructurii în luna februarie 2024 și topul celor trei constructori pe ale căror șantiere s-a lucrat cel mai intens.
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a publicat pe site-ul propriu Stadiul proiectelor de reabilitare/modernizare infrastructură feroviară, finanțate din fonduri externe nerambursabile. Pe baza acestor date, publicația noastră a realizat o comparație cu cele aferente lunii ianuarie (pe care le-am publicat AICI) și am calculat diferența în ceea ce privește stadiul fizic al lucrărilor.
TOP 3 constructori care au performat pe șantiere
Analizând datele prezentate în tabelul de mai sus, se poate vedea cu ochiul liber că pe multe tronsoane avansul lucrărilor în februarie 2024 față de ianuarie a fost zero sau subunitar.
Totodată, se poate realiza un Top 3 al contructorilor care au muncit cu seriozitate pe șantierele de modernizarea a căii ferate. Topul se prezintă în felul următor:
Asocierea Arcada Company Galați-ISPCF, cu un avans de 12 puncte procentuale pe șantierul de modernizare a stațiilor CF Ciulnița și Fetești de pe Magistrala 800 București-Constanța.
Porr Construct, cu un plus de 3,81 puncte procentuale pe șantierul de la podul Grădiștea de pe linia directă București-Giurgiu.
Asocierea RailWorks, cu un avans de 1,78 puncte procentuale pe șantierul tronsonului Cluj Napoca-Aghireș. |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.72 kb |
Vizualizat: |
de 4663 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.42 kb |
Vizualizat: |
de 4663 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 26 Mar 2024 14:56:16 Titlul subiectului: |
218882 |
|
Accesul feroviar în Portul Constanța va fi modernizat în cadrul unui contract scos la licitație de CNCF CFR SA.
Specific ca noi la Constanta aveam mari noduri feroviare pana in anii '90, la Triaj. Dar totul s-a taiat si s-a dus la fier vechi spre anii 2000.
https://clubferoviar.ro/accesul-feroviar-in-portul-constanta/
Citat: | Încă 110 milioane de euro, alocați pentru accesul feroviar în Portul Constanța
Accesul feroviar în Portul Constanța va fi modernizat cu încă peste 110 milioane de euro, în cadrul unui contract scos la licitație de CNCF CFR SA.
În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat anunțul de licitație ce are ca obiect ”Proiectare și execuție lucrări aferente obiectivului de investiții Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța – Etapa II”. Valoarea totală estimată a contractului ce se intenționează a se încheia este cuprinsă între 472.995.782,57 și 558.637.865,97 lei.
Lucrările se vor desfășura după cum urmează:
Linia de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas: realizarea liniei de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas (firul III Valu lui Traian – Palas). Acesta se va lega în linia 3 Tranzit, la vârful schimbătorului 79; electrificarea liniei de legătură între grupa de așteptare Valu lui Traian și Palas; înlocuirea aparatului de cale nr. 73 cu un aparat nou de cale; realizarea unui pod nou de încrucișare (km 218+405) pe actualul amplasament al podului de încrucișare din cap X Palas; modernizarea liniei buclă (linia de legătură cu grup B – acumulare – expediere); modernizarea parțială a liniilor de legătură cu zona industrială (triunghiul spre Antestația Palas); patru schimbătoare noi care vor asigura accesul din linia buclă și Antestația Palas în Firul III; realizarea unei linii de evitare la intrarea în firul III a liniei dinspre Antestația Palas.
Stația Palas: Modernizarea și electrificarea liniilor 10,11 din Gr.A; înlocuirea a opt aparate de cale cu aparate de cale noi (șapte aparate de cale simple și un aparat de cale combinat – bretea + 3 TDJ) ; prelungirea podețului existent; modificarea instalației CE existentă.
Stația Agigea Nord: modernizarea și electrificarea celor șase linii existente de primire-expediere și a celor două linii de evitare existente în cap X; realizarea a trei linii noi de primire – expediere electrificate, în dreapta liniei II actuale; realizarea unei linii de evitare și a unei linii de tragere în cap Y; modernizarea parțială a intervalului Agigea Nord – Agigea Ecluză; s-a ținut cont în cadrul proiectării de solicitarea Global Vision Property Management pentru racord ”Linie c.f. Parc industrial in comuna Lazu”. Schimbătorul de racord al viitoarei LFI se va centraliza; instalație nouă de centralizare electronică în clădire container; se va menține trecerea la nivel din cap X și se va înzestra cu instalație BAT; înlocuirea podețelor existente între Agigea Nord și Agigea Ecluză cu podețe noi; lucrările propuse în Raportul Lista Scurtă, precum și în Raportul Analiza Operațională de îmbunătățire a declivității pe linia Agigea Nord – Constanța Port Zona C vor fi proiectate de Administrația Porturilor Maritime.
Hm Agigea Ecluză: sistematizarea capătului X pentru a asigura dublarea liniei între Agigea Ecluză și Constanța Port Terminal Ferry Boat; cele două linii de primire-expediere vor avea lungimi utile mai mari ca în prezent, de 734 m, respectiv 750 m cu drum fizic de alunecare de 100 m; în cap Y, diagonala 2-4 va avea schimbătoare cu tg 1:14, iar linia II va fi prevăzută în cap Y cu linie de evitare; pentru ambele linii se vor prevedea lucrări de electrificare; instalație nouă de centralizare electronică în clădire container.
Linia 813B (dublarea liniei de legătură între Agigea Ecluză și Ferry Boat): se va dubla linia existentă; linia dublă se va considera în continuarea liniei de tragere din capătul X al stației Constanța Ferry Boat; înlocuirea podețului existent pe linia de racord (813B); modificarea CED existent.
Condiții de participare la licitația pentru accesul feroviar în Portul Constanța
Ofertantul trebuie sa demonstreze că media cifrei de afaceri pe ultimii trei ani (2021, 2022 și 2023) a fost de minimum 110 milioane de lei.
De asemenea, ofertantul trebuie să facă dovada că a executat și dus la bun sfârșit în ultimii 10 ani lucrări similare contractului ce urmează a fi atribuit, care îndeplinesc următoarele cerințe:
Realizarea de lucrări construcție nouă și/sau modernizare și/sau reabilitare suprastructură c.f. în valoare cumulată de cel putin 62.000.000 lei fără TVA, prin prezentarea a minimum un contract, maximum cinci contracte;
Realizarea de lucrări construcție nouă și/sau modernizare și/sau reabilitare lucrări de artă – cale ferată (poduri și/ sau pasaje și/sau viaducte) în valoare cumulată de cel puțin 7.000.000 lei fără TVA;
Realizarea de lucrări construcție nouă și/sau modernizare și/sau reabilitare instalații de semnalizare c.f. în valoare cumulata de cel puțin 34.000.000 lei fără TVA;
Realizarea de lucrări construcție nouă și/sau modernizare și/sau reabilitare energoalimentare c.f. (inclusiv SCADA) și linie de contact c.f., în valoare cumulată de cel puțin 14.000.000 lei fără TVA.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 13 mai 2024, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 13 noiembrie 2024. |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.42 kb |
Vizualizat: |
de 4662 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 25/Feb/2025 Mesaje: 1339 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 29 Mar 2024 12:43:28 Titlul subiectului: |
218897 |
|
CFR Călători introduce autobuze pe Cluj Napoca-Oradea de luni, 1 aprilie 2024, pe timpul modernizarilor retelei.
https://clubferoviar.ro/cfr-calatori-autobuze-pe-cluj-napoca-oradea/
Citat: | Chiar dacă licitația pentru contractarea serviciului este suspendată, CFR Călători introduce de luni autobuze pe Cluj Napoca-Oradea, rută închisă circulației trenurilor pentru lucrările de modernizare a căii ferate. Conducerea operatorului feroviar de stat nu a răspuns solicitării Club Feroviar referitoare la modul cum a fost contractat serviciul. Cel mai probabil, prin atribuire directă.
”Începând cu data de 1 aprilie 2024, va deveni operațional la CFR Călători serviciul de înlocuire a transportului feroviar cu autobuze pentru asigurarea călătoriei pasagerilor pe distanța Cluj Napoca – Oradea, în condițiile începerii lucrărilor la electrificarea/ modernizarea liniei feroviare LOT 2 Aghireș – Poieni de către managerul infrastructurii – CNCF CFR SA. Odată finalizate procedurile de achiziție publică a serviciilor de transport auto de călători efectuate în condițiile respectării prevederilor cadrului legislativ – O.U.G. 131/29.12.2023 privind înlocuirea serviciilor de transport feroviar cu servicii de transport auto de călători și Legea nr. 99/ 2016 privind achizițiile sectoriale, CFR Călători va asigura din 1 aprilie 2024 serviciile de transport auto de călători atât pe întreaga distanță Cluj Napoca – Oradea, cât și pe sectoare din interiorul secției ce vor alterna și cu serviciile de transport feroviar de călători de pe relațiile Cluj Napoca – Aghireș și Oradea – Aleșd. De asemenea, operarea acestor servicii va fi condiționată și de realizările/comunicările ulterioare ale CNCF CFR SA”, se arată în comunicatul postat joi după amiază pe site-ul operatorului feroviar de stat.
Comunicatul a fost dat publicității la câteva ore bune după ce Club Feroviar a întrebat oficial conducerea CFR Călători cum a fost realizată achiziția serviciului de transport cu autobuze pe Cluj Napoca-Oradea, despre care știam că va deveni operațional luni, 1 aprilie. ”Solicitarea dumneavoastră de mai jos a fost înregistrată cu nr. OMC2/ 56/28.03.2024 și veți primi răspuns în timp optim, conform prevederilor art. 16 din H.G. nr. 123/2002 cu modificările și completările ulterioare pentru Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public”, ni s-a răspuns sec. Apoi a fost dat comunicatul, care nu lămurește problema semnalată de noi.
Licitația a fost suspendată ca urmare a contestației formulate de Transmixt Bistrița
La finele lunii trecute, informam că în sistemul electronic de achiziții publice fusese postat de către CFR Călători anunțul de licitație cu titlul ”Servicii de transport regulat special de călători cu autobuze/autocare de înlocuire a trenurilor de călători”. Valoarea totală estimată a contractului de tip acord-cadru ce se intenționa a se încheia pentru o perioadă de doi ani era cuprinsă între 28.105.000 și 36.135.000 de lei.
Termenul limită de depunere a ofertelor era data de 25 martie 2024 (luni). Însă, între timp, licitația a fost suspendată, din cauza unei contestații depuse de societatea de transport auto Transmixt SA din Bistrița, care a fost admisă de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Cum licitația postată în SEAP a fost suspendată, iar ofertele nu au mai fost depuse, în ce condiții au fost ”finalizate procedurile de achiziție publică a serviciilor de transport auto de călători”, așa cum se arată în comunicatul menționat? La această întrebare nu am primit răspuns, chiar dacă societatea CFR Călători este beneficiară de compensații din banii tuturor românilor și mai are și pierderi, suportate tot de noi.
Operatorii privați au introdus autobuze pe Cluj Napoca-Oradea de acum trei luni
Oricum, CFR Călători introduce autobuze de înlocuire a trenurilor pe ruta Cluj Napoca-Oradea abia acum, în condițiile în care linia ferată menționată este închisă de la începutul anului pentru lucrări.
Operatorii privați Transferoviar Călători și Interregional Călători s-au mișcat mai repede și au pus deja în circulație autobuze de înlocuire a trenurilor chiar din momentul în care linia a fost închisă.
Programul de circulație a autobuzelor
Pentru a păstra și o notă informativă pentru pasageri în cadrul acestui articol, prezentăm în continuare programul de circulație a autobuzelor:
autobuz IRA 01537 ORADEA (plecare 21.55) – CLUJ NAPOCA (sosire 01.45)
autobuz IRA 01539 CLUJ NAPOCA (plecare 04.45) – ORADEA (sosire 08.34)
autobuz IRA 01841 CLUJ NAPOCA (plecare 04.45) – ORADEA (sosire 08.34)
autobuz IRA 01842 ORADEA (plecare 21.55) – CLUJ NAPOCA (sosire 01.45)
autobuz REA 3008 ORADEA (plecare 17.30) – CLUJ NAPOCA (sosire 21.23)
autobuz REA 3009 CLUJ NAPOCA (plecare 13.30) – ORADEA (sosire 17.22)
autobuz REA 3011 CLUJ NAPOCA (plecare 17.55) – ORADEA (sosire 21.4
autobuz RA 03621 CLUJ NAPOCA (plecare 04.50) – HUEDIN (sosire 06.06)
autobuz RA 03622 HUEDIN (plecare 06.0 – AGHIREȘ (sosire 06.41)
autobuz RA 03623 AGHIREȘ (plecare 08.25) – ALEȘD (sosire 10.52)
autobuz RA 03626 ALEȘD (plecare 08.20) – AGHIREȘ (sosire 10.31)
autobuz RA 03627 AGHIREȘ (plecare 15.35) – HUEDIN (sosire 16.0
autobuz RA 03628 HUEDIN (plecare 17.05) – AGHIREȘ (sosire 17.3
autobuz RA 03629 AGHIREȘ (plecare 17.40) – HUEDIN (sosire 18.13)
autobuz RA 03631 HUEDIN (plecare 18.15) – ORADEA (sosire 21.07)
autobuz RA 03640 ORADEA (plecare 02.30) – BRATCA (sosire 04.10)
autobuz RA 03641 BRATCA (plecare 04.25) – ALEȘD (sosire 05.1
autobuz RA 03642 ORADEA (plecare 03.12) – BRATCA (sosire 04.50)
autobuz RA 03643 BRATCA (plecare 04.55) – ALEȘD (sosire 05.4
autobuz RA 03644 ALEȘD (plecare 05.52) – BRATCA (sosire 06.44)
autobuz RA 03645 HUEDIN (plecare 14.35) – BRATCA (sosire 15.35)
autobuz RA 03646 BRATCA (plecare 06.47) – HUEDIN (sosire 07.4
autobuz RA 03647 BRATCA (plecare 15.3 – ALEȘD (sosire 16.31)
autobuz RA 03648 ALEȘD (plecare 15.25) – BRATCA (sosire 16.1
autobuz RA 03649 BRATCA (plecare 16.27) – ALEȘD (sosire 17.20)
autobuz RA 03650 ALEȘD (plecare 16.35) – CLUJ NAPOCA (sosire 19.50)
autobuz RA 03651 ALEȘD (plecare 17.24) – ORADEA (sosire 18.20)
autobuz RA 03652 ORADEA (plecare 19.30) – BRATCA (sosire 21.20)
autobuz RA 03654 BRATCA (plecare 21.21) – CLUJ NAPOCA (sosire 23.20)
Modificări în circulația trenurilor
CFR Călători a mai informat că din data de 1 aprilie 2024 în programul de circulație a trenurilor pe ruta Oradea-Aleșd și retur sunt operate modificări ale orarelor, astfel:
tren Regio 3640 ORADEA (plecare 04.45) – ALEȘD (sosire 05.17)
tren Regio 3641 ALEȘD (plecare 05.30) – ORADEA (sosire 06.19)
tren Regio 3642 ORADEA (plecare 07.34) – ALEȘD (sosire 08.19)
tren Regio 3643 ALEȘD (plecare 06.15) – ORADEA (sosire 07.04)
tren Regio 3644 ORADEA (plecare 10.00) – ALEȘD (sosire 10.45)
tren Regio 3645 ALEȘD (plecare 08.35) – ORADEA (sosire 09.24)
tren Regio 3646 ORADEA (plecare 14.30) – ALEȘD (sosire 15.20)
tren Regio 3647 ALEȘD (plecare 11.00) – ORADEA (sosire 11.49)
tren Regio 3648 ORADEA (plecare 15.35) – ALEȘD (sosire 16.25)
tren Regio 3649 ALEȘD (plecare 17.45) – ORADEA (sosire 18.34) |
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.5 kb |
Vizualizat: |
de 4576 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Sâm 30 Mar 2024 18:19:38 Titlul subiectului: |
218905 |
|
Introduce autobuze dupa 5 luni dupa ce nu mai circula trenuri pe aceasta ruta. Asta da intarzaiere tipica CFR.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 24 Apr 2024 23:58:28 Titlul subiectului: |
219127 |
|
Deocamdata nu pe Bucuresti-Giurgiu nu vor circula decat automotoarele. Articolul se gaseste aici
Citat: | Trenul de Varna și Istanbul va circula pe la Videle și după inaugurarea podului Grădiștea
Chiar și după inaugurarea podului Grădiștea și redeschiderea circulației feroviare București-Giurgiu pe ruta directă, închisă din 2005, trenul de Varna și Istanbul va circula tot pe ruta ocolitoare, pe la Videle. La fel se va întâmpla și cu trenurile de marfă.
Informația a fost publicată inițial de Mainnews.ro și confirmată ulterior pentru Club Feroviar de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuț Săvoiu, responsabil cu coordonarea sectorului feroviar.
”Vor fi restricții de tonaj, pentru că la Daia s-a constatat că terenul este slăbit, așa că pe ruta directă se va circula doar cu automotoare, deoarece un tren clasic format din locomotivă și vagoane este mult mai greu”, ne-a spus Săvoiu.
Oficialul a precizat că problema de la Daia, de pe porțiunea de traseu care nu a intrat în proiectul de modernizare derulat de compania Porr Construct, va fi rezolvată abia în faza a doua a proiectului, când se va moderniza și restul liniei ferate. Cu acel prilej va fi construit un viaduct care să rezolve problema terenului slăbit. În consecință, va mai dura cel puțin patru ani până când pe calea ferată București-Giurgiu, secția 102, se va putea circula fără restricții.
În toamna anului trecut, Ministerul Transporturilor a elaborat proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor aferenți etapei a doua a proiectului privind modernizarea căii ferate București-Giurgiu. Pentru modernizarea celor 55 km rămași și electrificarea întregului tronson va fi necesară suma de 580 de milioane de euro, așa cum a scris la vremea respectivă Club Feroviar.
Trenul de Varna și Istanbul rămâne pe ruta ocolitoare
La începutul acestei luni, CFR Călători a anunțat introducerea în circulație, începând cu data de 14 iunie, a unui tren internațional cu vagoane de Varna, Sofia și Istanbul.
Am semnalat faptul că trenul va avea o durată a călătoriei foarte mare, din varii motive, printre care și ocolul pe la Videle. Iată însă că nici această problemă nu va fi rezolvată prea curând și, cel mai probabil până în 2028 se va circula în continuare pe ruta ocolitoare. Așa că trenul internațional denumit ”România” va face tot 10 ore până la Varna și 20 de ore până la Istanbul.
Pe ruta directă București-Giurgiu vor circula doar automotoare Siemens Desiro (Săgeata Albastră). |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 04/Mai/2025 Mesaje: 96 Locație: Sibiu
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 21 Iun 2024 22:37:34 Titlul subiectului: |
219474 |
|
Situatia moderizarii si electrificarii liniei M300 intre Cluj si Oradea in luna iunie 2024 , la aproximativ jumatate de an de la inceperea lucrarilor.
1. In gara noua din Cluj pot fi folosite doar liniile 1-3. Linia 4 pare functionala , dar catenara este demontata.
2. Linia 5 si celelalte dupa sunt scoase.
3 Panorama din Cluj.
Pana in Huedin este scos un fir , circulandu-se pe celalalt.
4-6. Din Huedin pana in Poieni linia este scoasa complet (poze din autocar intre Poieni-Huedin).
6-8. Dupa Poieni linia este inca neatinsa , era scoasa doar in gara Ciucea (poze din Negreni). In rest din Ciucea spre Oradea linia este neatinsa.
9-10. Halta Balnaca. Este ciudat ca majoritatea barierelor dintre Poieni si Vadu Crisului au fost oprite , dar semnalele indifierent ca sunt semnale de avarie , de manevra , de intrare , de iesire etc inca functioneaza , chiar daca un tren nu ar mai avea cum sa vina.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.69 MB |
Vizualizat: |
de 3862 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.71 MB |
Vizualizat: |
de 3862 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.75 MB |
Vizualizat: |
de 3862 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.53 MB |
Vizualizat: |
de 3862 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.1 MB |
Vizualizat: |
de 3862 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.26 MB |
Vizualizat: |
de 3862 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.99 MB |
Vizualizat: |
de 3862 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.54 MB |
Vizualizat: |
de 3862 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.7 MB |
Vizualizat: |
de 3862 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.41 MB |
Vizualizat: |
de 3862 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 21 Iun 2024 22:51:11 Titlul subiectului: |
219475 |
|
Continuare.
1. Modul in care a ruginit linia este ciudat , o linie inca este cat de cat lucioasa , cealata linie este extrem de ruginita.
2-3. Suncuius. Dupa cum am spus mai sus , semnalele inca functioneaza.
4-5. Intre haltele Pestera si Vadu Crisului.
6-10. Halta Vadu Crisului.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.95 MB |
Vizualizat: |
de 3857 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.45 MB |
Vizualizat: |
de 3857 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.32 MB |
Vizualizat: |
de 3857 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.79 MB |
Vizualizat: |
de 3857 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.78 MB |
Vizualizat: |
de 3857 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.89 MB |
Vizualizat: |
de 3857 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.32 MB |
Vizualizat: |
de 3857 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.41 MB |
Vizualizat: |
de 3857 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.31 MB |
Vizualizat: |
de 3857 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.75 MB |
Vizualizat: |
de 3857 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 21 Iun 2024 22:57:35 Titlul subiectului: |
219476 |
|
Continuare.
1-2. Curba dintre Halta si gara Vadu Crisului , la cateva zile dupa prima vizita am vazut ca linia spre gara fusese scoasa partial.
3-10. Gara Vadu Crisului. Dintre garile bihorene , aici era cea mai mare activitate. Se scoteau linii , se taiau arbori si vegetatie etc. La cele doua treceri la nivel din zona garii Vadu Crisului au fost scoase barierele si au fost inlocuite cu crucea Sfantului Andrei si cu semnul "Oprire". Acel semn nu prea isi are rostul cata vreme nu este linie...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.84 MB |
Vizualizat: |
de 3855 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.57 MB |
Vizualizat: |
de 3855 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.95 MB |
Vizualizat: |
de 3855 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.95 MB |
Vizualizat: |
de 3855 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.01 MB |
Vizualizat: |
de 3855 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.04 MB |
Vizualizat: |
de 3855 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.65 MB |
Vizualizat: |
de 3855 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1002.2 kb |
Vizualizat: |
de 3855 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.64 MB |
Vizualizat: |
de 3855 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.26 MB |
Vizualizat: |
de 3855 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 21 Iun 2024 23:06:07 Titlul subiectului: |
219477 |
|
Continuare.
1-5. Tot din zona garii Vadu Crisului. Ultima poza este facuta la o saptamana distanta fata de restul , se observa diferentele.
6-8. Halta Alesd. Aici bariera a fost acoperita cu un sac de gunoi si a fost pusa din nou crucea Sfantului Andrei.
9. Gara Alesd.
10. Holcim (intre Alesd si Tetchea). Scuzati calitatea , ploua destul de tare si m-am grabit , nu am stat sa vad cum au iesit pozele.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.33 MB |
Vizualizat: |
de 3851 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.82 MB |
Vizualizat: |
de 3851 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.26 MB |
Vizualizat: |
de 3851 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.39 MB |
Vizualizat: |
de 3851 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.13 MB |
Vizualizat: |
de 3851 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.03 MB |
Vizualizat: |
de 3851 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.81 MB |
Vizualizat: |
de 3851 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.29 MB |
Vizualizat: |
de 3851 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.09 MB |
Vizualizat: |
de 3851 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.08 MB |
Vizualizat: |
de 3851 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 21 Iun 2024 23:25:20 Titlul subiectului: |
219478 |
|
Continuare.
1. Tot Holcim.
2-3. Tetchea.
4-6. Telechiu. Aici a fost defrisata niste vegetatie.
7-8. Tileagd.
In gara oradea Est se taie vagoane abandonate de zeci de ani , descompletate si ireparabile sau care nu se pot muta. Am uitat sa ma duc sa fac poze si acolo.
9. Gara Oradea. Remiza a fost golita , vagoanele de marfa abandonate au fost duse in Oradea Est , vagoanele de calatori abandonate au fost mutate in partea stanga , unde sunt remizate trenurile de calatori active. In rest nici o miscare pentru scoaterea liniilor.
10. Gara Episcopia. Aici liniile erau marcate din loc in loc si au fost aduse mai multe gramezi de traverse (nu stiu sigur daca sunt pentru moderizare sau pentru unul dintre terminalele intermodale).
La cum se misca lucrurile , in special intre Poieni-Episcopia m-as mira sa se termine aceasta moderizare in 2 ani , daca in aproximativ jumatate de an de cand a circulat ultimul tren abia s-au scos liniile dintr-o gara
Pana in Poieni se misca si in acea gara era cea mai mare activitate , deci Cluj-Poieni probabil va fi finalizata la timp.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.21 MB |
Vizualizat: |
de 3845 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.61 MB |
Vizualizat: |
de 3845 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.13 MB |
Vizualizat: |
de 3845 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.36 MB |
Vizualizat: |
de 3845 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.32 MB |
Vizualizat: |
de 3845 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.92 MB |
Vizualizat: |
de 3845 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.14 MB |
Vizualizat: |
de 3845 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.18 MB |
Vizualizat: |
de 3845 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.34 MB |
Vizualizat: |
de 3845 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.5 MB |
Vizualizat: |
de 3845 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
Observator 19
Data înscrierii: 27/Iul/2024 Ultima vizita: 29/Mai/2025 Mesaje: 11 Locație: (jud. BH)
|
Trimis: Mie 07 Aug 2024 02:16:12 Titlul subiectului: |
219701 |
|
Are cineva idee de ce stagneaza emiterea autorizatiei de construire pentru restul din lotul 3?
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 20 Noi 2024 21:05:48 Titlul subiectului: |
220166 |
|
Stadilul lucrarilor de pe magistrala M300 in judetul Bihor in luna octombrie. Pozele sunt puse in ordinea statiilor , nu neaparat in ordine cronlologica.
1-2. Episcopia Bihor , vedere spre Ungaria si spre Oradea. Aici inca nu se lucra.
3. Linia din stanga este 310 (Oradea-Arad , cele doua diin mijloc M300 spre Episcopia Bihor , iar in dreapta intrarea in depou. Unele locomotive si vagoane abandonate acolo au fost mutate in incinta atelierului de reparati de vagoane , pentru ca Interregional sa aiba unde sa isi gareze si repare automotoarele.
4-7. Vederi din remiza Oradea. Vagoanele albastre sunt nefolosite de mult timp , unele dintre ele au fost remizate in cealalta parte a remizei , dar au fost mutate pentru a se putea scoate linia. Vagoanele PSI au fost scoase de pe linie. Se lucra la scoaterea mai multor linii din remiza. Pentru tranzitul de marfa ramasesera doar vreo doua sau 3 linii , vagoanele de marfa din remiza au fost mutate in Oradea Est.
Gara Oradea.
8. Liniile 2 , 1 si 0 scoase (vedere spre Cluj).
9-10. Liniile 1 si 2 scoase (Vedere spre Episcopia).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.21 MB |
Vizualizat: |
de 2371 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.12 MB |
Vizualizat: |
de 2371 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.25 MB |
Vizualizat: |
de 2371 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1 MB |
Vizualizat: |
de 2371 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
944.27 kb |
Vizualizat: |
de 2371 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.17 MB |
Vizualizat: |
de 2371 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.72 MB |
Vizualizat: |
de 2371 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.68 MB |
Vizualizat: |
de 2371 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1008.13 kb |
Vizualizat: |
de 2371 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.03 MB |
Vizualizat: |
de 2371 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 20 Noi 2024 21:32:43 Titlul subiectului: |
220167 |
|
Continuare.
1. Locomotivele cu abur expuse au fost mutate de pe linia din poza undeva in depou pe durata lucrarilor.
2-3. Linia 3 era scoasa , linia 4 era inca functionala (prima poza vedere spre Cluj , ultima spre Episcopia).
4. Traversarile intre linii au fost desfiintate si inlocuite cu garduri , singurul mod de a ajunge la peroanele liniilor 4/5 este prin tunel (inaccesibil persoanelor cu dizabilitati).
5-6. Pe linia "6" , folosita in trecut exclusiv pentru tranzitul de marfa , a fost improvizat un peron.
7. Vedere spre Cluj.
Podul peste Crisul Repede si strada Dragos Voda (portiunea Oradea-Oradea Est).
8-10. Se lucra la demontarea unuia dintre cele doua poduri care traverseaza Crisul Repede. Pentru a permite accesul utilajelor , traficul auto de dedesubt a fost deviat de la doua benzi pe sens la o banda pe sens.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.27 MB |
Vizualizat: |
de 2366 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.05 MB |
Vizualizat: |
de 2366 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
949.38 kb |
Vizualizat: |
de 2366 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.28 MB |
Vizualizat: |
de 2366 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.2 MB |
Vizualizat: |
de 2366 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.01 MB |
Vizualizat: |
de 2366 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
983.7 kb |
Vizualizat: |
de 2366 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.47 MB |
Vizualizat: |
de 2366 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.37 MB |
Vizualizat: |
de 2366 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.13 MB |
Vizualizat: |
de 2366 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 20 Noi 2024 21:59:21 Titlul subiectului: |
220168 |
|
Continuare.
1-6. Mai multe vederi cu dezafectarea podului , din diferite zile (intre timp , a fost dezafectat si unul dintre podurile care travereseaza strada Matei Corvin intre Oradea si Episcopia Bihor).
7. Vedere spre Oradea Est (aici era candva triajul de unde locomotivele electrice preluau vagoanele de marfa pentru a le duce la fabricile care aveau acces la linia de tramvai).
8. Se lucra la desfacerea suruburilor de pe firul dezafectat.
9-10. Gramada de traverse vechi si cocoasa de triere din Oradea Est spre Oradea.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.61 MB |
Vizualizat: |
de 2362 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.25 MB |
Vizualizat: |
de 2362 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.37 MB |
Vizualizat: |
de 2362 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.06 MB |
Vizualizat: |
de 2362 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.02 MB |
Vizualizat: |
de 2362 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.08 MB |
Vizualizat: |
de 2362 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.65 MB |
Vizualizat: |
de 2362 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.59 MB |
Vizualizat: |
de 2362 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.1 MB |
Vizualizat: |
de 2362 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.24 MB |
Vizualizat: |
de 2362 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 20 Noi 2024 22:15:49 Titlul subiectului: |
220169 |
|
Continuare.
Oradea Est.
1-3. Demolarea cladirii statiei Oradea Est , in locuia va fi construita alta cladire. Ultima portiune nu fusese demolata deoarece inca nu sosise containerul in care urma sa stea seful statiei. Multe vagoane de marfa , care nu au fost miscate de zeci de ani si erau descompletate au fost taiate in triajul Oradea Est , elberandu-se linii.
4. Oshorhei (vedere spre Cluj), scuzati calitatea , poza facuta din autocar.
Sacadat.
5-6. Vederi de pe amplasamentul aproximativ al haltei Sacadat spre Oradea si spre Cluj.
7. Ocladire abandonata , nu sunt sigur daca este cladirea statiei , deoarece aceasta cred ca era pozitionata mai in dreapta.
8-9. Trecerea la nivel din Sacadat , vederi spre Oradea si Cluj.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.3 MB |
Vizualizat: |
de 2359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.51 MB |
Vizualizat: |
de 2359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.04 MB |
Vizualizat: |
de 2359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.07 MB |
Vizualizat: |
de 2359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
918.16 kb |
Vizualizat: |
de 2359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
859.72 kb |
Vizualizat: |
de 2359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
863.95 kb |
Vizualizat: |
de 2359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
953.06 kb |
Vizualizat: |
de 2359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
812.76 kb |
Vizualizat: |
de 2359 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 20 Noi 2024 22:37:46 Titlul subiectului: |
220170 |
|
Continuare.
Sabolciu.
1. Apus de soare.
2-3. Vederi spre Oradea si Cluj (chiar daca halta se numeste Sabolciu , aceasta este defapt in celalalt capat al Sacadatului , satul Sabolciu fiind amplasat pe Drumul National la ~2 km de halta).
4. O cladire ce cred ca a apartinut de halta sablociu , cladirea mare este deja demolata.
5. Halta Alesd , vedere spre Oradea. Nu inteleg ce rol au betoanele acelea verticale si de ce a fost eliberat atata spatiu , halta nu avea triaj si ar trebui ca dupa finalizarea lucrarii pe aici sa treaca doar doua fire. Nu am putut face mai multe poze deoarece in zona erau multi muncitori.
Vadu Crisului.
6-7. Vederi spre Oradea si Cluj. Cladirea acestei gari nu a fost demolata.
8. Langa vechea hala de depozitare a fost construit un cantar? pentru camioane , innacesibil pentru moment din cauza diferentei de nivel.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
616.16 kb |
Vizualizat: |
de 2358 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
915.9 kb |
Vizualizat: |
de 2358 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
854.87 kb |
Vizualizat: |
de 2358 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
969.13 kb |
Vizualizat: |
de 2358 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.43 MB |
Vizualizat: |
de 2358 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.45 MB |
Vizualizat: |
de 2358 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.61 MB |
Vizualizat: |
de 2358 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.33 MB |
Vizualizat: |
de 2358 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mie 20 Noi 2024 22:48:05 Titlul subiectului: |
220171 |
|
Continuare.
1. Halta Vadu Crisului. Daca la ultima vizita linia era scoasa pana in apropierea haltei din directia Vad/Oradea , acum linia era scoasa in continuare prin defileul Crisului spre Suncuius/Cluj.
2-6. Defileul Crisului , intre Vadu Crisului si Suncuius (in apropierea Vadului). Linia era scoasa , se lucra la defrisarea vegetatiei. Ultima poza este cu vedere spre Cluj , restul spre Oradea.
As fi vrut sa ma duc si in Suncuius , Bratca , eventual pana in Ciucea , dar nu am reusit sa ajung mai departe de data aceasta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.76 MB |
Vizualizat: |
de 2356 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.79 MB |
Vizualizat: |
de 2356 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.52 MB |
Vizualizat: |
de 2356 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.9 MB |
Vizualizat: |
de 2356 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.59 MB |
Vizualizat: |
de 2356 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.78 MB |
Vizualizat: |
de 2356 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Dec 2024 15:55:26 Titlul subiectului: |
220338 |
|
Foarte putini kilometri de cale ferata modernizati in acest an. Sincer, nu stiu daca ar trebui pus semn de egalitate intre lucrarile de tip quick-wins si cele de modernizare. Articolul se gaseste in Club Feroviar
Citat: | Câți km de cale ferată modernizată au fost recepționați în 2024 și pe ce tronsoane
După ce 2023 a fost anul cu zero inaugurări, în 2024 au fost recepționați 77 km de cale ferată modernizată, potrivit datelor furnizate de administratorul infrastructurii la solicitarea Club Feroviar. Numărul de kilometri recepționați este mult mai mic față de cel estimat de CNCF CFR SA la începutul anului, de 298,55 km.
Să vedem ce ”tăieri de panglici” au avut loc în acest an. În 2024, la nivelul activității Sectorului Proiecte cu Finanțare Externă (SPFE) al CNCF CFR SA, lucrările sunt finalizate pe 77 km de cale ferată, astfel:
– 12,86 km: București – Giurgiu, lot 1: Pod Giurgiu;
– 23,287 km: Lucrări de tip „Quick Wins” la nivelul SRCF Craiova, Galați și Timișoara pe 16 loturi;
– 13,7 km pe tronsonul Km 614 – Simeria (finalizați 13,75 km CF pe Subtronsonul 2a, km 614 – Cap Y Bârzava);
– în cursul lunii decembrie a acestui an au mai fost făcute recepții parțiale pe 28,16 km de cale ferată, de pe același subtronson 2a. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Ian 2025 14:32:54 Titlul subiectului: |
220365 |
|
Pe hartie totul arata bine. Sa vedem si in realitate. Articolul se gaseste in Club Feroviar
Citat: | EXCLUSIV. Câți km de cale ferată modernizată spune CFR SA că vor fi recepționați în 2025
După ce, la finele anului trecut, v-am prezentat câți km de cale ferată modernizată au fost recepționați în 2024, acum vă spunem pe câți kilometri mizează CNCF CFR SA că se va tăia panglica în acest an. Ritmul șantierelor feroviare lasă mult de dorit, iar inaugurările se fac cu țărâita, din motive care nu de puține ori nu țin de constructor, ci de exproprieri, emiteri de avize, relocări de utilități etc.
În 2024 au fost făcute recepțiile la doar 77 km de cale ferată modernizată, așa cum v-am informat recent. Și aceștia adunați laolaltă cu proiectele de tip Quick Wins, care nu sunt chiar de modernizare, ci mai degrabă de restabilire a parametrilor constructivi, dar tot e o realizare față de anul 2023, când cifra a fost 0 (zero).
Speranțe pentru inaugurarea a 259 km de cale ferată modernizată în acest an
Să vedem ce speranțe sunt pentru 2025. ”În 2025 estimăm finalizarea a aproximativ 85 km pe tronsonul Bârzava-Simeria (cu darea în exploatare). De asemenea, avem în execuție lucrări de reparații tip QW (Quick Wins – n.red.) și reînnoiri pe 174 km de cale ferată care au înregistrate, la acest moment, stadii fizice ale lucrărilor cuprinse între 75% – 99%”, ne-a răspuns Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Deci un total de 259 km ar urma să fie recepționat în acest an. Situația din ultimii ani se prezintă în felul următor:
2019 166,86 km
2020 71,88 km
2021 33,02 km
2022 13,39 km
2023 0 km
2024 77 km
Lucrări începute în 2017, recepționate în 2025
În ceea ce privește modernizările propriu-zise (fără proiectele de tip Quick Wins), între Bârzava și Simeria sunt 99,26 km, deci dacă se va tăia panglica la 85 km înseamnă că nu va fi gata lucrarea pe întreaga distanță. Aceasta este împărțită în trei tronsoane, iar situația se prezintă în felul următor:
Bârzava-Ilteu: 36,04 km, lucrări începute pe 27 iulie 2017, lucrează Asocierea Webuild SpA – FCC Construccion SA – Salcef Construzioni Edili e Ferroviarie SpA – Thales Systems Romania SRL, stadiu fizic la nivelul lunii noiembrie 2024 de 93,40%;
Ilteu-Gurasada: 22,34 km, șantier început pe 4 decembrie 2017, lucrează Asocierea Aktor SA, Alstom Transport SA și Arcada Company SA denumită ”Asocierea RailWorks”, stadiu fizic 74,34%;
Gurasada-Simeria: 40,88 km, șantier început pe 3 octombrie 2017, lucrează Asocierea FCC Construccion SA, Webuild SpA și Contratas y Ventas SA, stadiu fizic 87,37%.
Proiectele de tip Quick Wins, un real succes
Rămân în continuare mulți km de linie feroviară la care modernizările sunt în curs de desfășurare și nu sunt speranțe ca ele să fie recepționate în cursul acestui an.
Cât privește proiectele de tip Quick Wins, introduse în PNRR de fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă, ele s-au dovedit a fi un real succes. Cu mici excepții, lucrările s-au derulat în graficul stabilit prin contract, iar rezultatele sunt palpabile: se ridică restricții de viteză punctuale, astfel că durata călătoriei se reduce semnificativ. Numai că până să fie finalizate proiectele crește durata călătoriei, cum s-a întâmplat pe București-Craiova, unde în Mersul Trenurilor 2024-2025 sunt timpi de parcurs mai mari cu o oră față de graficul de circulație anterior datei de 15 decembrie 2024.
Deci tronsoanele respective vor fi gata după opt ani de lucrări, asta dacă estimarea CNCF CFR SA se va și adeveri. Căci și la finele anului 2023 administratorul infrastructurii promitea că în anul 2024 se vor inaugura aproape 300 km de cale ferată modernizată și când s-a tras linie cifra a ”intrat la apă”, fiind vorba de doar 77 km.
Proiecte în pregătire
Responsabilii CNCF CFR SA ne-au mai transmis și ce proiecte se mai află în pregătire în momentul de față.
”În pregătire, în diferite etape de derulare a Studiilor de Fezabilitate/SF + Proiectare, se află următoarele proiecte de reabilitare/modernizare:
– Predeal-Brașov: 26,9 km;
– București-Craiova: 206 km;
– Coșlariu-Câmpia Turzii-Cluj Napoca: 99 km;
– Suceava-Ilva Mică: 191 km;
– Ilva Mică-Apahida: 119 km;
– Complex Feroviar București: 606 km;
– Rădulești-Giurgiu: 57 km;
– Craiova-Calafat: 106 km;
– Pașcani-Suceava-Dărmănești: 71 km;
– Zona Moldova: 430 km (Ploiești Triaj-Focșani: 143 km; Focșani-Roman: 147 km; Roman-Iași-Frontieră: 140 km)”, au răspuns oficialii companiei de administrare a infrastructurii feroviare din România. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Ian 2025 14:03:13 Titlul subiectului: |
220383 |
|
In trei decenii, din reteaau feroviara de peste 10000 km, s-au modernizat un pic mai mult de 633 km. O adevarata rusine ! Sau mai bine spus........hotie !
Articolul se gaseste in Club Feroviar
Citat: | Rușine! Numărul de km de cale ferată modernizată în 35 de ani, la jumătate față de cel al autostrăzilor
Anul 2025 a început cu un record negativ pentru transportul feroviar în comparație cu cel rutier: numărul de km de cale ferată modernizată este la jumătate față de cel al autostrăzilor și al drumurilor expres. În an electoral, politicienii au făcut tot posibilul să taie panglici la drumuri rapide, în vreme ce lucrările la infrastructura feroviară s-au derulat doar din inerție.
”Sub presiunea alegerilor, anul acesta (2024 – n.red.) s-au aliniat toate planetele. Ne uităm la un neverosimil record absolut: 194,77 km inaugurați în 2024 și un total de 1269,87 km de autostradă și drum expres aflați în exploatare”, se arată într-o postare de pe 31 decembrie 2024 a Asociației Pro Infrastructura. Să reținem cifra totală a kilometrilor de autostradă și drum expres aflați în exploatare în România, căci o vom compara ulterior cu cea a kilometrilor de cale ferată modernizată.
În postarea API se mai arată faptul că cei mai mulți constructori s-au mobilizat și au lucrat ”pe caiet” de sute de milioane de euro, bani pe care parțial i-au recuperat la rectificarea bugetară din toamnă. ”Vremea teribil de secetoasă din perioada iunie-octombrie a permis ca șantierele să fie deschise 24/24, unde s-a dorit. Și autoritățile merită câte o bilă albă pe ici pe colo, chiar dacă au în continuare prea multe negre”, mai scriu cei de la Asociația Pro Infrastructura.
Nici 55 km de cale ferată modernizată în 2024, față de aproape 200 km de autostrăzi
Vremea a fost aceeași și pentru constructorii rutieri, și pentru cei feroviari. Diferența a constat însă în sprijinul dat de autoritățile statului (așa cum vom detalia mai jos), așa că la capitolul căi ferate modernizate în contul anului 2024 nu putem contabiliza decât 77 km, așa cum am scris.
De fapt, dacă este să fim cinstiți, nu este vorba decât de 54,72 km modernizați, căci restul reprezintă lucrări de tip Quick Wins, care înseamnă readucerea liniei la parametrii constructivi, nu modernizarea ei. Dacă facem un calcul simplu, rezultă că anul trecut au fost recepționați de trei ori mai puțini km de cale ferată modernizată decât de autostrăzi și drumuri expres.
În trei decenii am reușit să modernizăm doar 633,22 km din rețeaua feroviară de peste 10.000 km
Dar să vedem numărul total de kilometri de cale ferată care au fost modernizați în România în ultimele trei decenii.
Potrivit datelor furnizate în luna octombrie a anului trecut de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA la solicitarea Club Feroviar, România a modernizat cu fonduri europene preaderare 362,56 km, pe relațiile București-Constanța și București-Predeal. Cu fonduri postaderare au mai fost modernizați doar 208,04 km, până la momentul menționat: Frontieră-Curtici-Arad-Km 614 și Simeria-Sighișoara.
Acestora li se mai adaugă cei 2,9 km de cale ferată nou construită spre Aeroportul Internațional Henri Coandă București. Am mai putea menționa aici și cei aproape 5 km de cale ferată nou construită dintre Golenți și Podul Noua Europă de la Calafat-Vidin.
Cum spuneam, anul trecut au fost recepționați alți 54,72 km de cale ferată modernizată, așa că făcând totalul în România au fost modernizați până în momentul de față 633,22 km din totalul rețelei feroviare românești, de 10.611 km. Nu mai trebuie să facem calculul, căci se vede de la o poștă că cifra este doar puțin peste jumătate față de cei 1.269,87 de autostradă și drum expres. Și chiar dacă scădem cei 113 km de autostradă care au fost construiți în România înainte de 1989 (București-Pitești și Fetești-Cernavodă) ecartul rămâne tot mare.
Constructorii s-au mobilizat și la calea ferată, dar statul român le-a pus bețe-n roate
Cei de la Asociația Pro Infrastructura spuneau că anul trecut constructorii de autostrăzi ”s-au mobilizat”. Și mulți dintre constructorii feroviari s-au mobilizat, însă nu au beneficiat de același sprijin din partea instituțiilor statului, căci tăierea de panglici la autostrăzi ”dă mai bine” din punct de vedere electoral decât cea de la calea ferată.
Că sunt probleme care nu țin de mobilizarea constructorilor o recunosc (ce-i drept, cu jumătate de gură) chiar și oficialii CNCF CFR SA. Iată răspunsul dat de aceștia la întrebarea adresată de Club Feroviar referitoare la cauzele care au dus la întârzierea proiectelor de modcernizare a căii ferate (sublinierile ne aparțin):
”Principalele cauze ale întârzierilor din implementarea proiectelor sunt generate de perioada lungă a procedurilor de achiziții, care includ și perioada de finalizare/soluționare a contestațiilor depuse, necesitatea exproprierilor suplimentare, durata mare a obținerii acordului de mediu, solicitări de aprobare și aplicare a prevederilor legale pentru ajustarea prețurilor, întârzieri în furnizarea materialelor generate de pandemia Covid, precum și declanșarea războiului din Ucraina etc. Ca urmare a adaptării proiectelor tehnice la situația din teren, duratele de execuție sunt influențate de mobilizarea redusă a unor antreprenori, raportat la volumul de lucrări. De asemenea, apariția unor situri arhelologice, scoaterea din circuit a fondului forestier sau necesitatea relocării unor utilități neidentificate generează întârzieri în implementarea proiectelor de lucrări”.
Sorin Grindeanu putea să pună mâna pe telefon. N-a făcut-o
Toate aspectele subliniate cu Bold trebuie rezolvate de instituții ale statului român, altele decât cele aflate în subordinea Ministerului Transporturilor.
Chiar dacă acestea nu sunt în zona sa, dacă și-ar fi dat interesul la un nivel comparabil cu cel manifestat în cazul autostrăzilor, ministrul Sorin Grindeanu ar fi putut urgenta și proiectele feroviare. În cazul acordurilor de mediu, ministrul Transporturilor ar fi putut să pună presiune pe colegul său de Guvern de la Mediu, în privința siturilor arheologice – pe ministrul Culturii, iar pentru relocarea utilităților (de cele mai multe ori linii de înaltă tensiune) – pe ministrul Energiei.
Nu a făcut asta pentru că nu i-a păsat foarte tare (de când este ministru a mers doar de două ori cu trenul), dar și pentru că presiunea mediatică nu este la fel de intensă în cazul proiectelor de modernizare a căii ferate ca în cel al autostrăzilor. Cu mici excepții, nici șefii din presa scrisă și nici producătorii de la televiziuni nu merg cu trenul. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|