 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 30 Sep 2024 10:30:41 Titlul subiectului: |
219934 |
|
quiksilver a scris: | Pentru că la acest topic s-a deschis subiectul cu reabilitarea Făt Frumos:
La ora actuală e un „minihaos” cu afișajele tramvaielor. În cazul celor vechi, pe care s-a montat recent sistemul de afișaj electronic al traseelor, cele care au un capăt modificat au primit...litera „a”. Deci avem 3a, 7a, 18a, 15a etc. Asta în cazul în care afișajele sunt funcționale. Deci responsabilul IT nu a găsit soluția de a modifica traseul orginial, fără a pune o literă la capăt.
La fel am observat în cazul vagoanelor Imperio din anii 2014-2015, plus 1907. Dar am văzut și o excepție...originală: 1402 afișa linia 18 (simplu), având capetele Billa-...„Piața Obor” , în loc de Căpitan Ignat. Nu am mai văzut acum Piața Obor ca și capăt, din vremuri imemoriale bucla respectivă este „Căpitan Ignat”, de la numele străzii adiacente. Piața Obor este o denumire mai populară, dar bănuiesc că în acest caz este strict intervenția titularului de pe vagon.
Pe vagoanele Civitas și Imperio de generație nouă am văzut, pentru moment, încă 18b, 3, cu capătul Făt Frumos...
Toate au, bine-nțeles, foaie în geam. |
Eu nu inteleg un lucru, ce este asa de greu de modificat niste afisaje electronice ? Trebuie sa ai trei doctorate pentru asta ?
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Apr/2025 Mesaje: 1139 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 30 Sep 2024 13:18:54 Titlul subiectului: |
219938 |
|
Cine știe ce soft învechit se folosește și poate era prea complicat să modifice traseele deja setate, mai bine au făcut altele noi.
Oricum sistemul GPS e doar orientativ, încă văd multe cazuri de tramvaie plecate mai repede din stație decât arată afișajul. Nici vorbă de sistem de tracking în timp real al vagoanelor, cel puțin să fie disponibil publicului larg, așa cum am văzut că există în Timișoara sau București.
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 2139 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Mar 08 Oct 2024 19:58:18 Titlul subiectului: |
219979 |
|
In orasele care folosesc sistemul Radcom de exemplu , se ocupa aceasta firma de actualizarile afisajelor , nu operatorul de transport in comun. Si depinzand de modelul afisajului , aceasta actualizare se poate face de la distanta , de la sediul firmei , pe baza informatiilor primite de la operatorul de transport , nu trebuie sa vina cineva sa seteze individual fiecare afisaj (mai nou operatorul de transport nu mai are control nici asupra afisajelor din statii , iar daca este vreo defectiune sau deviere informatia poate aparea cu intarzaiere sau poate ramane zile in sir pana isi aminteste cineva sa o schimbe). Nu stiu cine opereaza sistemul de afisaje din Arad ,poate ne ajuta Quicksilver.
Legat de denumirea anumitor zone , am vazut ca unii aradeni folosesc denumiri diferite pentru aceleasi locuri , Capitan Ignat vs Piata Obor sau Piata Romana vs Boul Rosu , deci probabil cel care a trimis noile trasee a utilizat denumirea cu care este obisnuit.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Apr/2025 Mesaje: 1139 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 09 Oct 2024 08:48:03 Titlul subiectului: |
219981 |
|
Nu am informații prea multe. Aplicația de mobil se numește Transport Public Arad, și după cum am mai scris aici, de multe ori datele privind locația unui anumit vagon sunt aproximative sau presetate și nu arată realitatea - la fel și în cazul panourilor.
Am găsit contractul semnat de primărie cu un grup de 4 firme pentru sistemul de e-ticketing: https://www.primariaarad.ro/dm_arad/portal.nsf/AllByUNID/B546880A2C8FE9C6C2258916004329E8/$FILE/contract%20de%20e-ticketing.pdf
În cadrul acestui contract au fost montate afișajele electronice pe vagoanele vechi. Aproape toate au fost updatate cu liniile 3a, 7a etc. La unele însă nu funcționează, ori defecțiuni ori nu are chef vatmanul să le opereze, mai ales dacă e pe liniile 15-16. Am văzut însă și linia 15 obișnuit, la tatra 1180 parcă.
Pe vagoanele imperio a fost montat sistemul gps în cadrul acestui contract (plus câteva afișaje electronice pe imperio mai vechi, dar cred că au fost demontate, practic le dublau pe cele din fabrică).
Afișajele din stații au fost modificate toate, afișând liniile cu indicativul a și capetele schimbate. Capătul liniei 18b este Piața Obor (fac.), ultima stație pe care, probabil, o vede sistemul pentru că stația Căpitan Ignat e după buclă.
Legat de afișajele electronice ale vagoanelor imperio, multitudinea de variante mă face să cred că modificarea lor se face pe rând, fie pe fiecare tramvai fie pe fiecare unitate și se face la cererea titularului, nu e impusă de CTP. Sau dacă e impusă de conducerea CTP, nimeni nu urmărește cum se aplică. Altfel nu văd cum s-ar explica situațiile pe care le-am scris acum câteva zile, la care se adaugă:
-Imperio 1907 are afișajul 3A pentru linia 3, dar azi, pe 7, afișează traseul clasic;
-Imperio 2434 (parcă) afișează 18B1 pentru linia 18 barat (18B în mod normal). Deci nu 18A, 18B1..
Imperio 2328 afișează 3A pentru linia 3.
Deci e clar că cineva se chinuie cu astea, mai încearcă ceva dar nu-i iese (linia 18B1...), îl mai roagă unul altul dintre vatmani, lasă că merge și așa. Vine cineva dintr-un oraș străin cu transport organizat crede că avem vreo 4 variante de linia 18, pe când de fapt e același traseu.
Uneori cred că îi încurcă existența tramvaielor pe mai marii companiei noastre de transport.
|
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 433 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 09 Oct 2024 09:37:06 Titlul subiectului: |
219982 |
|
La Arad afișajele și sistemul de ticketing sunt de la Telelink.
|
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Apr/2025 Mesaje: 1139 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 21 Oct 2024 07:39:25 Titlul subiectului: |
220066 |
|
Mintea de pe urmă, după niște comentarii prin tramvaie și, bine-nțeles, pe internet.
Modificare program de circulatie liniile 7 și 18
18.10.2024
Compania de Transport Public Arad anunță publicul călător că, începând cu data de 21 octombrie 2024, se modifica programul de circulatie a liniilor de tramvai 7 si 18b dupa cum urmeaza :
linia 18b va avea capăt de linie Căpitan Ignat și va circula pe traseul Căpitan Ignat – Piața Romană – Podgoria – Billa și retur
linia 7 va avea capăt de linie Căpitan Ignat și va circula pe traseul Căpitan Ignat – Piața UTA – Podgoria – Billa și retur
Mentionam faptul ca vagoanele vor schimba linia de circulatie din 7 in 18b, respectiv din 18b in 7 la statia Capitan Ignat astfel că nu va mai fi necesară transbordarea călătorilor dintr-un tramvai în altul pentru continuarea calatoriei.
Sursa: https://ctparad.ro/
|
|
Sus |
|
 |
Raul88

Data înscrierii: 21/Iul/2017 Ultima vizita: 28/Feb/2025 Mesaje: 3 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 29 Ian 2025 13:30:39 Titlul subiectului: |
220574 |
|
https://www.aradon.ro/aradon-stirile-judetului-arad/proiect-urias-pentru-arad-linie-noua-de-tramvai-spre-ghioroc-1972117/
Citat: | ARAD. Linia de tramvai care unește municipiul de comuna Ghioroc ar urma să fie modernizată cu fonduri europene nerambursabile. Un proiect care este analizat și întors pe toate părțile de autoritățile locale, de ani și ani de zile, ar putea să primească finanțare. Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad, este cel care, de când și-a preluat mandatul, a căutat diferite variante pentru această investiție complexă. Și, în final, a fost identificată o linie de finanțare care ar putea să rezolve latura financiară a proiectului.
„Am contactat Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest și am solicitat informații concrete referitoare la proiectele care ar putea primi finanțare pe liniile de finanțare referitoare la Protecția Mediului, în cadrul Programului Regional Vest 2021-2027. Iar modernizarea liniei de tramvai Arad-Ghioroc se încadrează în cerințele liniei de finanțare”, a explicat Bîlcea.
În acest context, Consiliul Județean Arad discută un protocol de colaborare cu Primăria Arad, ținând cont de faptul că Municipalitatea este acționarul majoritar al Companiei de Transport Public Arad, societate care, în final, ar urma să beneficieze de complexa investiție.
„Discutăm asupra unui draft de protocol cu Primăria, așteptăm acum ca Municipalitatea să ne transmită punctul de vedere referitor la acest protocol. Ulterior, protocolul de colaborare ar urma să fie adoptat de către Consiliul Județean și de către Consiliul Local Municipal, după care putem începe documentația necesară pentru depunerea proiectului”, a mai spus vicepreședintele CJA.
Linia de tramvai care se dorește a fi modernizată are o lungime aproximativă de 20 de kilometri. Proiectul ar urma să înceapă în zona Calul Bălan, din Micălaca, și să se finalizeze în centrul comunei Ghioroc, acolo unde este capăt de linie, iar tramvaiele întorc în bucla de la „Ciupercă”. Pentru moment, nu se poate estima nici măcar o sumă aproximativă pentru această lucrare, ținând cont de faptul că nu există documentații tehnice recente întocmite pentru o lucrare de asemenea anvergură.
Trei șantiere
Cei de la Consiliul Județean Arad speră că vor reuși să „grăbească” acest proiect, care ar urma să se lege de alte două lucrări importante care se vor desfășura pe același traseu.
„În primăvara acestui an, vor demara lucrările de construire a pasajului peste calea ferată dintre Arad și Vladimirescu, moment în care circulația tramvaielor spre Ghioroc va fi suspendată, tramvaiele urmând să fie înlocuite de autobuze. Tot în acest an, ne dorim să începem și modernizarea și lărgirea drumului Sâmbăteni-Ghioroc. Practic, vom avea deja două șantiere care vor afecta circulația tramvaielor dintre Arad și Ghioroc. Dacă reușim să ne mobilizăm și să întocmim documentațiile într-un termen cât mai scurt, am putea să legăm și modernizarea liniei de tramvai de celelalte două proiecte și să desfășurăm toate trei proiectele de pe acest traseu. În acest fel, am reduce disconfortul arădenilor”, este părerea lui Sergiu Bîlcea, vicepreședintele CJA. |
În sfârșit
Off-topic:Scuze dacă nu am folosit funcția de “citat” corect, îi prima dată când o folosesc
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Ian 2025 13:42:21 Titlul subiectului: |
220575 |
|
O veste buna. Ar putea deveni o linie turistica
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 29 Ian 2025 13:59:24 Titlul subiectului: |
220577 |
|
Deocamdata e cert ca vor fi demarate niste lucrari de infrastructura care vor opri circulatia tramvaielor. Pana la bucuria data de ideea reabilitarii liniei spre Ghioroc, sa ne rugam ca intreruperea circulatiei pentru realizarea acelor lucrari de infrastructura sa nu fie pana la urma cruce pentru tramvai! Ca s-a mai vazut...
Usurel cu increderea in "autoritati"!
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Mie 29 Ian 2025 18:29:54, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
Raul88

Data înscrierii: 21/Iul/2017 Ultima vizita: 28/Feb/2025 Mesaje: 3 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 29 Ian 2025 14:15:13 Titlul subiectului: |
220578 |
|
Corect.
Nu vrem același lucru să se întâmple ca și când au închis linia Pâncota-Radna “temporar”, și din probleme de siguranță
Acolo tramvaiele au fost înlocuite cu autobuze pentru câțiva ani și după și acelea au dispărut…
După ce vor începe lucrările la pasaj, linia va ruginii prea tare (dacă nu era deja în stare foarte gravă) pentru a se mai putea circula pe ea…
Doar opinia mea
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 29 Ian 2025 20:46:06 Titlul subiectului: |
220579 |
|
Rugamintea mea pentru pasionatii din Arad, in limita timpului disponibil, cineva ar mai putea face niste poze la incrucisarea tren-linie de tramvai ? Sa avem si noi niste amintiri.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 30 Ian 2025 12:22:37 Titlul subiectului: |
220587 |
|
Asta este si rugamintea mea. Suplimentar, daca exista vreo cursa a tramvaiului care se sincronizeaza cu vreun tren, tramvaiul stationand pentru trecerea trenului, intreaga scena merita din plin filmata si fotografiata, caci este cu totul deosebita, unica in Romania si urmeaza sa devina istorie irepetabila.
|
|
Sus |
|
 |
m_the_one
Data înscrierii: 05/Mar/2009 Ultima vizita: 16/Mar/2025 Mesaje: 44 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 06 Mar 2025 15:32:55 Titlul subiectului: |
220926 |
|
Momentan nu exista curse regulate de trenuri de calatori care sa treaca pe acolo, deci nu se poate calcula precis daca se intersecteaza sau nu cu un tramvai. Din aceasta cauza, este foarte greu sa se faca o astfel de filmare. In schimb, am gasit cateva filmari interesante cu infrastructura de tramvai aici:
https://youtu.be/EsRDBK2IEsU?si=AB4wFCpUG9k8hsu-
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143.01 kb |
Vizualizat: |
de 903 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
157.05 kb |
Vizualizat: |
de 903 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Iun/2025 Mesaje: 8840 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 06 Mar 2025 18:54:48 Titlul subiectului: |
220930 |
|
Multumesc!
|
|
Sus |
|
 |
m_the_one
Data înscrierii: 05/Mar/2009 Ultima vizita: 16/Mar/2025 Mesaje: 44 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 07 Mar 2025 20:09:17 Titlul subiectului: |
220937 |
|
Cateva poze de astazi cu stadiul lucrarilor de la intersectia Fat-Frumos. Observ că au adus șină pentru tot tronsonul, însă nu e încă prinsă în beton. Lipsesc macazurile de peste tot, însă avem montați aproape toti stâlpii pentru rețeaua de curent. totusi, nu inteleg de ce au sistat tramvaiele si in Gai, cand nu au lucrat la macaz atatea luni de zile. In plus, mutarea statiilor de autobuz, care fac legatura cu tramvaiele de la UTA, sunt prea departe de statie. Calatorii trebuie sa traverseze un sens giratoriu foarte aglomerat, cu mai multe treceri de pietoni. Consider ca este o bataie de joc, in special la adresa varstnicilor. Prin asemenea masuri se descurajeaza si mai mult utilizarea transportului in comun. Se puteau gasi atatea solutii, inclusiv intoarcerea tramvaielor la Gai. Vedem ce va fi cand se va redeschide linia.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
546.44 kb |
Vizualizat: |
de 801 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
637.23 kb |
Vizualizat: |
de 801 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
865.87 kb |
Vizualizat: |
de 801 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
992.65 kb |
Vizualizat: |
de 801 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
822.95 kb |
Vizualizat: |
de 801 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
706.91 kb |
Vizualizat: |
de 801 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
778.15 kb |
Vizualizat: |
de 801 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|