Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Ramele Alstom
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Dec 2019 19:42:29    Titlul subiectului: 204266

Fostul director la Metrorex, drept la replica. Ii ia la misto atat pe ziaristi cat si pe cei de la DNA. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Fost director al metroului ia peste picior DNA-ul lui Kovesi în dosarul licitației trucate pentru vagoanele de metrou: ”Declarații nu am mai dat (sâc, oare de ce?)”

ce?)” Instrumentat în 2014-2015 de DNA, cazul de corupție cu valoare de 300 de milioane de euro a înregistrat doar două condamnări fără suspendare. După ce Libertatea a publicat stenograme, probe și piste pe care procurorii nu le-au urmat, Gabriel Sburlan, director în Metrorex și unul dintre cei cercetați și absolviți de către DNA, a trimis un drept la replică redacției.

Gabriel Sburlan a fost director general al Metrorex și era director de exploatare al metroului în perioada licitației, care a avut loc în toamna lui 2014 – primăvara lui 2015. El este și astăzi șef de birou al Metrorex. Sburlan a făcut parte din comisia de licitație care a acordat contractul către firma spaniolă CAF.

Conform unei decizii judecătorești definitive dată în 2017 de Curtea de Apel București, care a condamnat cu suspendare doi inculpați, aceea a fost o licitație trucată, în valoare de 1,5 miliarde de euro. De altfel, licitația a fost anulată.

Licitația s-a reluat în 2019, iar firma spaniolă CAF, ai căror directori Jose-Mari Muguruza și Jon Huete au fost înregistrați ca beneficiari ai scurgerilor de informații și ai celorlalte aranjamente, participă din nou la ea. Într-un drept la replică pentru Libertatea, pe care-l publicăm integral la finalul articolului, Gabriel Sburlan ironizează ideea jurnaliștilor de a oferi publicului date despre acest caz. ”Chiar și acum la 5 ani de la aceste eveniment, tot la stadiul de acuzații pompoase ați rămas și chiar va ofticati ca unii dintre noi care au fost cercetați de DNA-ul dnei Kovesi (activitate a DNA-ului pe care o apreciați la un moment dat, probabil în cazul meu a fost o scăpare), nu am fost comdamnați, nu am facut închisoare, nu am luat șpaga de care tot s-a trambițat.”

”După vizita de acasă domnii anchetatori (foarte amabili de altfel) m-au invitat și la DNA ptr a mi se aduce la cunoștință motivele pentru care sunt suspect și pentru a da declarații. Declarații nu am mai dat (sâc, oare de ce?) nici atunci, nici după, nici până în ziua de astăzi, sper sa nu dau acum după acest drept la replică”, spune directorul Sburlan.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2020 10:01:52    Titlul subiectului: 207344

Se pare ca astazi a fost selectat câștigătorul.


IMG_20200529_105941.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.66 kb
 Vizualizat:  de 4723 ori

IMG_20200529_105941.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2020 11:05:51    Titlul subiectului: 207345

Citat:
BREAKING. Noile trenuri de metrou pentru Magistrala 5 ar putea fi livrate de Alstom

Oferta acceptată de Metrorex este cea a Alstom Transport Franța cu subcontractor Altom Transport România, pentru 5% din contract. Concluzia apare în raportul procedurii semnat în data de 29 mai, potrivit informațiilor deținute în exclusivitate de Club Feroviar.

Noile trenuri de metrou pentru Magistrala 5 vor fi livrate de Alstom
Pe scurt lucrurile au stat astfel: Rușii de la Metrowagonmash au fost excluși căci nu au prezentat și oferta tehnică, spaniolii de la CAF și asocierea sino-română CRRC – Astra Vagoane au foste excluși deoarece propunerea lor tehnică depășea sarcina maximă admisă pe osie, cerută de Metrorex, iar coreenii de la Hyundai Rotem au fost deasemenea excluși deoarece au prezentat o ofertă care deasemenea nu corespundea la partea de încărcare a trenului cu călători (ținta finală urmărită de ei fiind tot încadrarea în sarcina maximă pe osie cerută).

Alstom a cerut un pret de 103,24 milioane euro, fără TVA, adică 94,3% din valoarea estimată.

https://clubferoviar.ro/breaking-noile-trenuri-de-metrou-pentru-magistrala-5-vor-fi-livrate-de-alstom/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2020 12:03:25    Titlul subiectului: 207346

La CAF chiar nu inteleg, cum poate sa depaseasca sarcina maxima admisa pe osie. Doar avem CAF-uri pe M2. Difera M2 de M5 ca si infrastructura ?

Alta chestie, mi se pare cam aiurea sa avem un parc asa variat. am avea Bombardier, CAF, Alstom plus ceva IVE. Din punct de vedere al mentenantei este cam aiurea si inseamna cheltuieli in plus.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CiprianTRB



Data înscrierii: 03/Mar/2019
Ultima vizita: 11/Mai/2021
Mesaje: 89
Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari

MesajTrimis: Vin 29 Mai 2020 12:29:33    Titlul subiectului: 207347

Eu zic ca e un avantaj, având în vedere ca mentenanta trenurilor de metrou este asigurata de Alstom.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 25/Feb/2025
Mesaje: 1339
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 29 Feb 2024 19:17:37    Titlul subiectului: Ramele Alstom 218480

Metrorex urmează să primească în curând 12 rame noi de metrou, fabricate de Alstom din Brazilia.

10 ar trebui sa ajungă în 2024 și 2 in 2025, chiar daca se preconiza că prima garnitura ar fi trebuit sa o primim în 2023.

Cateva caracteristici: o garnitură are 6 vagoane, 114 metri lungime și o capacitate de 1.200 de pasageri/tren.

Prima ramă a plecat din Brazilia acum două zile, pe 27.feb.2024, și se preconizează că va ajunge in București până pe data de 16.apr.2024. Se va numi Giurgiu.

Ramele Alstom vor circula pentru inceput pe magistrala M5.

https://b365.ro/vesti-bune-despre-primul-metrou-fabricat-in-brazilia-pentru-metrorex-a-plecat-spre-bucuresti-anunta-alstom-trenul-giurgiu-va-circula-pe-magistrala-5-525051/



Screenshot_20240229-191854.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  402.75 kb
 Vizualizat:  de 3182 ori

Screenshot_20240229-191854.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 25 Apr 2024 00:04:58    Titlul subiectului: 219129

Prima a sosit zilele astea. Articolul se gaseste aici

Citat:
Primul metrou Alstom din Brazilia este în București. Trenul „Giurgiu” ajunge miercuri în depoul Metrorex

Primul tren de metrou construit de Alstom în Brazilia se află deja în București, în depoul Deutsche Bahn (compania feroviară germană), care se află în Berceni, lângă depoul Metrorex. Trenul „Giurgiu” va ajunge miercuri în depoul Metrorex, gata asamblat. Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație (CA) Metrorex, a declarat că, de pe data de 14 mai, 20 de mecanici vor face instructajul pentru noile trenuri.

„De pe data de 14 mai, 20 de mecanici și 10 tehnicieni vor fi instruiți de Alstom, timp de o lună, pentru a putea conduce noile trenuri. După aceea va începe rodajul primului tren”, a precizat Mihai Barbu. Între timp, al doilea tren Alstom a plecat din Brazilia spre România și ar putea ajunge în București în jurul datei de 18 mai. Noile metrouri cumpărate de Metrorex vor circula pe Magistrala Drumul Taberei Noile vagoane, care vor ajunge în România cu foarte mare întârziere, ar urma să intre în circulație anul acesta, pe Magistrala Drumul Taberei. Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și o capacitate de 1.200 de pasageri. Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare. Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Dec 2024 12:22:00    Titlul subiectului: 220284

Al cincilea tren Alstom a ajuns in Bucuresti. Articolul se gaseste aici

Citat:
Al cincilea tren de metrou Alstom a ajuns la București

Al cincilea tren de metrou Alstom se află în depoul Berceni, cât de curând urmând să sosească și al șaselea, scrie Club feroviar.

Acest tren se numește Sibiu și se află acum în depoul Berceni al Metrorex, urmând să parcurgă etapele pregătitoare intrării în circulație pe cea mai modernă magistrală, a anunțat compania franceză, într-un comunicat de presă.

Garniturile livrate de Alstom pentru metroul din București se numesc Giurgiu, Ilfov, Teleorman, Sălaj și Sibiu. Iar în curând li se va alătura și trenul numărul 6, Cluj, spune Alstom.

Între timp, primul sosit, trenul „Giurgiu” își continuă programul obligatoriu de testare / validare și obținere a Agrementului Feroviar, în vederea autorizării de punere în circulație cu pasageri.

Până să intre în circulație al cincilea tren de metrou Alstom, garnitura „Giurgiu” are de parcurs 10.000 de km în probe
Buletin de București a scris că metroul „Giurgiu”, construit de Alstom și aflat în probe, la București, din 9 noiembrie, trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri înainte să poată primi călători, a precizat Metrorex într-un răspuns pentru Buletin de București.

Într-o primă fază, testele se fac doar între stația Tudor Arghezi și capul Y al stației Berceni, unde rama pendulează în ambele sensuri. Distanța dintre cele două puncte este de aproximativ 1,5 kilometri.

„Trenul 1402-2402 efectuează probe de casă de punere în funcțiune și reglaje ale diverșilor parametrii de funcționare ai instalațiilor îmbarcate.

Acestea sunt urmate de probe efectuate static și dinamic pe rețeaua Metrorex și care se constituie ca probe de tip necesare, pentru obținerea Agrementului Tehnic Feroviar conform OMT nr. 290/2000 de la Autoritatea Feroviară Română (AFER).

Ulterior, se vor efectua probe de anduranță în circulație pe Magistrala 5, fără călători, până la efectuarea parcursului impus de caietul de sarcini din contract”, a precizat Metrorex, la solicitarea Buletin de București.

Metroul „Giurgiu” este destinat Magistralei 5

Caietul de sarcini în baza căruia au fost achiziționate ramele de metrou prevede că pentru testele de anduranță este impusă efectuarea parcursului de 10.000 km pentru primul tren (trenul prototip), respectiv 2.000 km pentru trenurile următoare, parcursuri efectuate fără defecțiuni majore, conform companiei.

„Nu există o dată limită până la care trebuie efectuat numărul de kilometri de probă. Există însă Graficul de livrări, anexă la contractul de furnizare încheiat între Metrorex și Alstom Transport.

⁠Programul de probe este stabilit de către Alstom Transport, cu acordul și posibilitățile Metrorex, astfel încât să nu fie afectat programul de circulație normală cu călători și nici programul de mentenanță la infrastructura metroului”, a menționat Metrorex.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 14/Iun/2025
Mesaje: 222
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Dec 2024 13:38:07    Titlul subiectului: 220290

Deci nu au fost in stare sa respecte conditiile de livrare.
_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 03 Ian 2025 14:16:26    Titlul subiectului: 220362

Asa cum scrie si in articol, este o adevarata „epopee” cu aceste rame. Oare cei care au aprobat aceasta licitatie, nu ar trebui sa dea niste explicatii in fata justitiei ? Ca doar sunt banii nostri. Articolul se gaseste aici

Citat:
Epopeea Alstom în România. Întârzieri pe calea ferată, penalități la metrou

În luna martie a anului 2022, românii primeau o veste bună. Urma să circule cu trenuri electrice nou-nouțe, pe calea ferată, iar autoritățile feroviare anunțau că au încheiat contractul cu furnizorul Alstom.

Potrivit contractului, 37 de garnituri au fost contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară de la furnizorul Alstom Ferroviaria. Iar prețul pentru acestea este pe măsură: 2,42 miliarde lei, fără TVA, cu tot cu mentenanță. Trenurile pentru ARF au fost produse în Polonia.

Primul tren nou Alstom, în întârziere ca CFR-ul

Primul tren nou Alstom ar fi trebuit sa intre pe calea ferată pe 15 noiembrie (un termen ratat dintr-o întreagă pleiadă), potrivit ARF. Dar, cu mai puțin de două zile înainte de plecarea trenului Alstom spre Brașov, CFR Călători nu a putut confirma circulația acestuia din cauza lipsei documentelor necesare, iar personalul Gării de Nord a afirmat că trenul nu poate fi introdus înainte de 15 decembrie, odată cu schimbarea Mersului Trenurilor.

„Cine v-a spus că pleacă poimâine la Brașov un astfel de tren?”, a fost întrebarea personalului de la ghișeul de informații, conform site-ului clubferoviar.ro.

Angajații precizează că nu ar fi posibilă venirea noului tren, în special pentru că acesta nu se află în Mersul Trenurilor, listă care va fi modificată abia în decembrie.

Plecare în trombă, defecțiune rapidă

Buletin de București scria încă din aprilie despre trenul Alstom Coradia care trebuia să rămână în teste, la noul depou Grivița din București, până în luna iunie. A ratat astfel sezonul estival și introducerea în programul de transport Trenurile Soarelui 2024. Potrivit președintelui Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, trenurile Alstom urma să circule cu călători abia după luna octombrie, din cauza testelor și procedurilor pentru emiterea autorizațiilor necesare, scria BdB încă de atunci. Desigur, istoria ne-a arătat că nici acel termen nu a fost respectat.

Primul tren nou a plecat pe calea ferată, miercuri 20 noiembrie, de la București, către Brașov. Joi însă, a rămas pe loc. După doar 24 de ore de la momentul în care a fost pus în circulație, trenul Alstom Coradia Stream a afișat erori la computerul de bord.

„Livrarea este întârziată cu aproximativ un an, astfel încât, de la sfârșitul anului 2024 și pe parcursul anului 2025 ar trebui sa vedem toate trenurile intrând gradual în circulație, pe calea ferată”, a declarat, pentru BdB, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu. Întreg articolul poate fi consultat aici.


În luna martie a anului 2022, românii primeau o veste bună. Urma să circule cu trenuri electrice nou-nouțe, pe calea ferată, iar autoritățile feroviare anunțau că au încheiat contractul cu furnizorul Alstom.

Potrivit contractului, 37 de garnituri au fost contractate de Autoritatea pentru Reformă Feroviară de la furnizorul Alstom Ferroviaria. Iar prețul pentru acestea este pe măsură: 2,42 miliarde lei, fără TVA, cu tot cu mentenanță. Trenurile pentru ARF au fost produse în Polonia.



Primul tren electric Alstom Coradia Stream, din acest lot, a ajuns în România pe 4 decembrie 2023.

În prima parte a anului 2025, 11 trenuri vor intra în parcul ARF, după primul tren nou Alstom. Trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe următoarele rute:

București – Constanța;
București – Craiova;
București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara;
București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad;
București – Craiova – Târgu Jiu – Deva.
Potrivit ARF, celelalte 25 de trenuri electrice vor circula pe restul de magistrale feroviare electrificate:

București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Iași;
București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Suceava;
București – Ploiești – Buzău – Brăila – Galați;
Iași – Suceava – Dej – Cluj Napoca;
București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Cluj Napoca;
Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistrița – Cluj Napoca;
București – Ploiești – Brașov;
Cluj Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara.
CITEȘTE ȘI: Nouă zboruri ale Companiei Dan Air vor fi inaugurate, anul acesta, de pe Henri Coandă

Primul tren nou Alstom, în întârziere ca CFR-ul
Primul tren nou Alstom ar fi trebuit sa intre pe calea ferată pe 15 noiembrie (un termen ratat dintr-o întreagă pleiadă), potrivit ARF. Dar, cu mai puțin de două zile înainte de plecarea trenului Alstom spre Brașov, CFR Călători nu a putut confirma circulația acestuia din cauza lipsei documentelor necesare, iar personalul Gării de Nord a afirmat că trenul nu poate fi introdus înainte de 15 decembrie, odată cu schimbarea Mersului Trenurilor.

„Cine v-a spus că pleacă poimâine la Brașov un astfel de tren?”, a fost întrebarea personalului de la ghișeul de informații, conform site-ului clubferoviar.ro.

Angajații precizează că nu ar fi posibilă venirea noului tren, în special pentru că acesta nu se află în Mersul Trenurilor, listă care va fi modificată abia în decembrie.

Plecare în trombă, defecțiune rapidă
Buletin de București scria încă din aprilie despre trenul Alstom Coradia care trebuia să rămână în teste, la noul depou Grivița din București, până în luna iunie. A ratat astfel sezonul estival și introducerea în programul de transport Trenurile Soarelui 2024. Potrivit președintelui Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu, trenurile Alstom urma să circule cu călători abia după luna octombrie, din cauza testelor și procedurilor pentru emiterea autorizațiilor necesare, scria BdB încă de atunci. Desigur, istoria ne-a arătat că nici acel termen nu a fost respectat.

Primul tren nou a plecat pe calea ferată, miercuri 20 noiembrie, de la București, către Brașov. Joi însă, a rămas pe loc. După doar 24 de ore de la momentul în care a fost pus în circulație, trenul Alstom Coradia Stream a afișat erori la computerul de bord.

„Livrarea este întârziată cu aproximativ un an, astfel încât, de la sfârșitul anului 2024 și pe parcursul anului 2025 ar trebui sa vedem toate trenurile intrând gradual în circulație, pe calea ferată”, a declarat, pentru BdB, președintele Autorității pentru Reformă Feroviară, Ștefan Roșeanu. Întreg articolul poate fi consultat aici.

CITEȘTE ȘI: Al doilea tren Alstom Coradia, pentru ruta București-Constanța, a intrat în teste

Noile metrouri Alstom vin în Capitală, dar nu ies pe traseu

O altă veste bună, de această dată doar pentru bucureșteni, a fost că vor circula cu metrouri noi de la Alstom. Un contract pentru 13 garnituri a fost semnat, în 2020, pentru peste 100 de milioane de euro. În 2024 ar fi trebuit să fie livrate 10 din totalul de 13 garnituri. Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și capacitatea este de 1.200 de pasageri/tren.

Și aici, ca și pe calea ferată, socoteala de acasă, nu s-a potrivit cu cea din târg.

Al cincilea tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Berceni, in decembrie 2024 cât de curând urmând să sosească și al șaselea, potrivit Club Feroviar.

Acest tren se numește Sibiu și se află acum în depoul Berceni al Metrorex, urmând să parcurgă etapele pregătitoare intrării în circulație pe cea mai modernă magistrală, a anunțat compania franceză, într-un comunicat de presă.

Garniturile livrate de Alstom pentru metroul din București se numesc Giurgiu, Ilfov, Teleorman, Sălaj și Sibiu. Iar, în curând, li se va alătura și trenul numărul 6, Cluj, spune Alstom.

Între timp, primul sosit, trenul „Giurgiu” își continuă programul obligatoriu de testare / validare și obținere a Agrementului Feroviar, în vederea autorizării de punere în circulație cu pasageri.

Până să intre în circulație al cincilea tren de metrou Alstom, garnitura „Giurgiu” are de parcurs 10.000 de km în probe

Buletin de București a scris că metroul „Giurgiu”, construit de Alstom și aflat în probe, la București, din 9 noiembrie, trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri înainte să poată primi călători, a precizat Metrorex într-un răspuns pentru Buletin de București.

Previziunile pentru celelalte trenuri din lot tind să se arate mai optimiste, deoarece nu ar mai trebui parcurși decât 2.000 de kilometri per tren în vederea introducerii în circulație. Este cazul fratelui „Ilfov”, al doilea tren Alstom Metropolis care a sosit în noaptea de 5 spre 6 iunie în depoul Metrorex din Berceni.

Într-o primă fază, testele se fac doar între stația Tudor Arghezi și capul Y al stației Berceni, unde rama pendulează în ambele sensuri. Distanța dintre cele două puncte este de aproximativ 1,5 kilometri.

Acestea sunt urmate de probe efectuate static și dinamic pe rețeaua Metrorex și care se constituie ca probe de tip necesare, pentru obținerea Agrementului Tehnic Feroviar conform OMT nr. 290/2000 de la Autoritatea Feroviară Română (AFER).

Ulterior, se vor efectua probe de anduranță în circulație pe Magistrala 5, fără călători, până la efectuarea parcursului impus de caietul de sarcini din contract, a precizat Metrorex, la solicitarea Buletin de București.

Penalități de 24 de milioane de euro pentru Alstom, care întârzie să livreze garniturile de metrou
La începutul lui 2024, Compania Alstom trebuia să plătească aproximativ 20 de milioane de euro pentru că nu a livrat la timp garniturile de metrou promise prin contract, spunea ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. În iunie, penalitățile ajunseseră la 24 de milioane de euro.

Trenurile sunt produse în Brazilia și ar fi trebuit să ajungă pe parcursul anului 2023, dar, conform explicațiilor companiei, anumite rute de aprovizionare au fost blocate din cauza războiului din Ucraina și întreaga producție a suferit întârzieri.

Contractul cu Alstom a fost semnat la final de 2020 și, de-a lungul ultimilor ani, au fost mai multe termene de livrare, depășite pe rând. În vara lui 2023 erau discuții despre livrarea unui prim tren până la finalul anului, dar nu s-a reușit nici asta. Întrebat de un nou grafic de livrare și dacă e încrezător că s-ar putea trimite primele trenuri până la finalul lunii februarie, Sorin Grindeanu a răspuns: „Ați fi în locul meu?!”.

Mecanicii Metrorex învață să opereze noile trenuri Metropolis. Simulatorul de instruire, livrat

In luna octombrie, Alstom anunța că mecanicii și tehnicienii vor învăța să opereze noile trenuri de metrou Metropolis cu ajutorul unui simulator. Acesta este instalat în stația Valea Ialomiței de pe Linia 5, unde reprezentanții Metrorex au semnat procesul verbal de recepție.

Simulatorul este proiectat special pentru linia 5, cu scopul implementării sistemului CBTC – Communication Based Train Control, care ar urma să permită intervale de succedare între trenuri de 90 de secunde.

Cu ajutorul simulatorului vor fi pregătiți instructorii Metrorex, care vor învăța, la rândul lor, mecanicii de tren.

La acel moment, șase instructori urmau un program de pregătire cu experții Alstom, pentru a obține calificarea necesară în vederea formării viitorilor mecanici.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 29 Ian 2025 21:26:02    Titlul subiectului: 220582

Al cincilea tren Alstom a ajuns in Bucuresti. Articolul se gaseste aici

Citat:
Încă un tren de metrou Alstom pentru Magistrala 5 a ajuns în Depoul Berceni

Încă un tren de metrou Alstom pentru Magistrala 5, din cele 13 comandate de Metrorex, a ajuns în Depoul Berceni al transportatorului bucureștean.

Potrivit informațiilor Club Feroviar, trenul a fost adus marți dimineață până la Șoseaua de Centură a Capitalei, de unde a fost băgat pe inelul feroviar la Punct Macaze Popești-Leordeni. De aici, trenul a fost tractat pe calea ferată care face legătura cu Magistrala 2 a metroului, traversând noua stație Tudor Arghezi, până în Depoul Berceni (fost Depoul IMGB), unde se află și celelalte unități de material rulant livrate până acum.

Primul tren de metrou Alstom pentru Magistrala 5 a plecat la finele lunii februarie 2024 din Brazilia și a ajuns în România la începutul lunii martie 2024, iar de atunci se află în teste în vederea intrării în circulație cu călători. Apoi, au urmat livrări succesive.

Contract pentru livrarea a 13 trenuri

Companiei Alstom i-a fost atribuit un contract de către Metrorex SA pentru a asigura un total de până la 30 de trenuri Metropolis pentru noua Magistrală 5, livrate în două tranșe. Valoarea contractului pentru primele 13 trenuri este de peste 100 de milioane de euro. Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane de euro.

Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală și asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, 114 metri lungime și trei metri lățime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/tren.

Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații care fac călătoria mai sigură și mai confortabilă, inclusiv atenuarea zgomotului intern, patru uși duble pe fiecare parte a fiecărui vagon, ferestre mari, iluminare cu LED-uri și informații în timp real pentru pasageri, cum ar fi harta dinamică a traseului. Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi uși largi, zone largi de trecere și zone dedicate persoanelor cu dizabilități. Gama de trenuri de metrou Metropolis de la Alstom este în operare de peste 20 de ani în toată lumea, versatilitatea sa făcând posibile numeroase configurații.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
riciu



Data înscrierii: 05/Feb/2011
Ultima vizita: 14/Feb/2025
Mesaje: 38
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 14 Feb 2025 12:19:20    Titlul subiectului: 220748

https://youtu.be/uZ_Ou6NshLs
https://youtu.be/S3FqIhmgzCQ
https://youtu.be/UHhxo7AEVxI
Saptamana europeana a mobilitatii (09.2024) Metrouri Alstom, inclusiv cu pantograful ridicat.[url][/url]
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 20 Mar 2025 20:56:03    Titlul subiectului: 221027

Se pare ca in timpul probelor, au fost probleme cu una din ramele Alstom. Articolul se gaseste aici

Citat:
Incident bizar la Metrorex în toiul nopții, la testarea trenului Alstom

După ora 23,00, când metroul bucureștean se închide pentru călători, în subteran este testat noul tren Alstom pentru Metrorex, ”Ilfov”. Numai că noaptea trecută s-a petrecut un incident cel puțin bizar, pe care-l investighează reprezentanții producătorului și ai Metrorex

Surse din cadrul societății din subordinea Ministerului Transporturilor au relatat în exclusivitate pentru Club Feroviar ce s-a întâmplat în noaptea de miercuri spre joi pe Magistrala 2 a metroului bucureștean.

Noul tren Alstom pentru Metrorex circula cu viteza de 80 km/oră de la stația Pipera spre stația Tudor Arghezi. Între stațiile Aurel Vlaicu și Aviatorilor, s-au smuls patru captatori de la vagoanele M2 și MP2 și un capac de la panoul de frânaă de la R2.

Sursele citate și-au manifestat nedumerirea față de producerea acestui incident, spunând că este ciudat cum de la primul semitren (numărul 1401) nu s-a rupt niciun captator, iar de la acet tren, 2401, s-au rupt toți patru de pe partea stângă. Angajații Metrorex care participau la testarea trenului i-au cerut mecanicului de pe trenul de control să verifice cu mare atenție ca în urma acestui incident să nu fi fost afectată și șina a 3-a, cea care asigură alimentarea cu energie electrică a trenurilor de metrou. În urma verificărilor a rezultat faptul că șina a 3-a nu a fost afectată de smulgerea captatorilor, iar circulația a fost reluată în condiții normale.

Piesele smulse, recuperate din calea de rulare

După ce s-au asigurat că totul este în regulă la infrastructură și că siguranța circulației nu va fi pusă în pericol odată cu sosirea dimineții, când se reia circulația trenurilor cu călători, angajații Metrorex au recuperat din calea de rulare cei patru captatori și capacul de la panou, care se smulseseră din trenul ce se afla în teste.

Oficial, nici reprezentanții Metrorex, nici cei ai Alstom Transport România nu au dorit să comenteze incidentul. Cauzele producerii acestuia urmează să fie stabilite de o comisie de anchetă constituită special. Club Feroviar nu se antepronunță în legătură cu cauzele care au dus la producerea acestui incident, însă așteptăm cu nerăbdare raportul final al comisiei respective, care va trebui făcut public.

Primul tren Alstom pentru Metrorex a sosit primăvara trecută
Compania Alstom a câștigat licitația organizată de Metrorex pentru livrarea a 13 trenuri Metropolis pentru Magistrala 5, cu o valoare de peste 100 de milioane de euro. Acest contract poate fi extins cu opțiunea de livrare a încă 17 trenuri, pe baza unei comenzi din partea beneficiarului, valoarea totală a proiectului putând ajunge la 240 de milioane de euro.

Primul tren din această comandă a sosit în România la finele lunii aprilie a anului trecut. Livrările au continuat, iar la începutul acestui an a fost trimis și a noua garnitură, așa cum am scris atunci.

Fiecare tren cu 6 vagoane are 216 locuri într-o dispunere longitudinală și asigură două zone speciale de acces destinate pasagerilor cu dizabilități. Trenurile au o configurație specifică, personalizată pentru metroul din București: caroserie din oțel inoxidabil, 114 metri lungime și trei metri lățime, asigurând o capacitate totală de 1.200 de pasageri/tren. Trenurile sunt echipate cu tehnologia CBTC la bord, pentru a fi compatibile cu cea mai modernă tehnologie de semnalizare din calea de rulare.

Dotări de top pentru pasageri

Pasagerii vor beneficia de o serie de inovații care fac călătoria mai sigură și mai confortabilă, inclusiv atenuarea zgomotului intern, patru uși duble pe fiecare parte a fiecărui vagon, ferestre mari, iluminare cu LED-uri și informații în timp real pentru pasageri, cum ar fi harta dinamică a traseului. Unele caracteristici au fost proiectate pentru a permite un flux optim de pasageri, cum ar fi uși largi, zone largi de trecere și zone dedicate persoanelor cu dizabilități. Gama de trenuri de metrou Metropolis de la Alstom este în operare de peste 20 de ani în toată lumea, versatilitatea sa făcând posibile numeroase configurații.

Printre cei 60 de clienți din întreaga lume se numără operatorii de metrou din Paris, New York, Londra, Amsterdam, Singapore, Riyadh, Dubai, Sydney și Montreal.

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community