 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Apr/2025 Mesaje: 1139 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 13 Noi 2023 19:25:13 Titlul subiectului: |
217271 |
|
Noi, toate funcționale, minus reparații sau revizii avem, acum, 24: 10 Imperio cu trei module, 14 imperio cu 2 module, numere de parc de la 1401 la 2224, primele două cifre fiind diferite în funcție de ultimele două cifre ale anului când au intrat în parc.
La cele vechi nu pot da un număr, doar dacă mai fac o dată exercițiul de memorie (scurtă) cu cele pe care le văd la stradă sau de care nu știu să fie casate. Am să le împart în 3 categorii, deși nu garantez acuratețea încadrării:
A - Vagoane folosite aproape zilnic, de titularii lor și/sau înlocuitori
B - Vagoane folosite mai rar, care nu au titulari sau din sunt indisponibile în ultimele săptămâni din motive pe care nu le cunosc;
C - Vagoane despre care nu știu să fie casate, dar nu le-am văzut de mult la stradă.
M8S: 1003 - C, rămas singur în depoul Micălaca și așteptând probabil casarea, 1005, 1006, 1008, 1018, 1019 - A
GT8: 51 - A, 1852 - C, 1854, 1856, 1857, 1859 - 1864 - A
GT6: 33, 41, 42, 71, 74, 76 , 77, 108, 122, 130 ,132, 133 - A. Poate 77 A spre B
GT6 Bogestra: 35 - C (folosit în ultimii ani doar ca vagon plug), 43 B/C (transformat prin septembrie într-un vagon...de vară, fără geamuri, înainte revenise în circulație, probabil va mai ieși la vară), 53 - C (utilitar de peste 5 ani)
GT 4: 01 B/C, 08- A, 011, 012 -C, 406 - C, 407, 486, 493, - A, 494 B/C, 608, 623, 697 - A.
Cuplul GT 6 +GB4 303+313 A, cuplul „omida” 1014-1054 - A
Tatra cupluri: 903-213 - C, 1046 - B (remorca 215 C, a fost decuplată recent, vagonul circulă solo), 1069-150 - A, 1119-167- C, 1120-199 B/C, 1124-175, 1165-171 - A.
Tatra T4D solo: 1085, 1087 - A, 1100 - C, 1111 A/B, 1115 A/B, 1122 - A, 1126 B/C, 1129, 1159, 1174, 1179, 1180, 1189 - A. 1127 și 1170 folosite doar ca școală în ultimii ani B/C.
În privința vagoanelor vechi, situația poate varia din diverse motive. Vatmanii noi își fac ucenicia pe tatre, după care cei mai mulți trec pe alte tipuri de vagoane. Astfel că după câteva luni de circulație zilnică, un vagon oarecare poate fi abandonat în depou fără să fie stricat, până îl va lua altcineva.
Ar trebui să avem „pe țeavă” cel puțin 4 civitas, din câte am înțeles însă nu vor ieși anul acesta. Ele ar trebui să înlocuiască turele din liniile 3-7 și 18b făcute încă cu vagoane vechi, mă refer la turele unde nu e necesară prezența acestora din urmă pentru că în grafic nu sunt prevăzute și vizite pe la Vladimirescu ori prin cartierele Gai și Grădiște, unde încă nu au ajuns Imperio.
Edit: mai există singurul T4R rămas, 140, undeva prin depoul UTA iar la Ghioroc mai avem săgețile rămase și timișul 31-32.
Edit 2: am uitat de GT 6 274 -A și 276 - C
Edit 3: GT 6 240- A
|
|
Sus |
|
 |
Regwe
Data înscrierii: 03/Feb/2020 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 59
|
Trimis: Mar 14 Noi 2023 20:29:09 Titlul subiectului: |
217277 |
|
Mulțumesc foarte mult. Chiar eram curios, la o astfel de rețea, cum stați cu materialul rulant.
|
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Apr/2025 Mesaje: 1139 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 15 Noi 2023 16:20:05 Titlul subiectului: |
217281 |
|
Stăm cât de cât bine, spun eu, pentru numărul zilnic de curse. În mod normal, parcul de vagoane vechi dispinibile este folosit, într-o zi lucrătoare, pe la 50%.
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 13/Mai/2025 Mesaje: 2138 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 433 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 15 Noi 2023 23:26:09 Titlul subiectului: |
217286 |
|
Da. Foto
|
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Apr/2025 Mesaje: 1139 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 20 Dec 2023 11:42:08 Titlul subiectului: |
217639 |
|
2325, 2326 și 2327 - Civitas toate trei, au intrat în circulație. Din cate cunosc, între sărbători posibil sa intre în circulație un nou vagon Imperio verde cu trei module. Nu mă întrebați de proiecte, nu mai știu care-cum. Posibil că astea trei sa fie in contul renunțării la modernizarea vagoanelor gt6 și gt8.
Mai jos video al primarului cu vagoanele in depou. Repet că nu vreau sa fac reclama politica, dar e o sursa video și asta. Cine nu vrea, nu se uita. Deși "lauda" e de azi, toate cele trei vagoane au ieșit deja în circulație de câteva zile.
https://fb.watch/p2rPlCzo0A/
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 8834 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Dec 2023 12:38:20 Titlul subiectului: |
217648 |
|
Cata vreme prezentarea facuta de politic e singura sau cea mai buna/utila, asta este, se accepta, nu-i problema!
Pe parbrizul celui din stanga e lipit autocolant rosu langa parasolar?!
|
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Apr/2025 Mesaje: 1139 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 20 Dec 2023 16:31:39 Titlul subiectului: |
217649 |
|
Nu, e tot un fel de parasolar. Am văzut și alte modele pe alte vagoane (cu albastru). Cred că sunt ale "titularilor", probabil ii deranjează soarele uneori.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 8834 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Dec 2023 16:42:26 Titlul subiectului: |
217650 |
|
Da, cu siguranta.
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 13/Mai/2025 Mesaje: 2138 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Vin 29 Dec 2023 22:57:23 Titlul subiectului: |
217719 |
|
A fost livrat si primul Imperio cu 3 module din aceasta serie. A fost pastrata culoarea verde ca si pentru loturile facute in 2014/15 respectiv 2020 , dar surprinzator a primit fata pusa pe modelele Avenio ULM , Imperio/Civitas/Autentic din celelalte orase. Interesanta acasta decizie , pentru o secunda am crezut ca nu se mai foloseste designul "Imperio-Arad' , dar apoi mi-am adus aminte ca tramvaiele livrate in Braila au acel design , deci nu inteleg. Nu imi dau seama daca pantograful a ramas pe modulul din mijloc , in stilul Aradean , sau daca a fost mutat pe modulul din fata , la fel ca la celelate Imperio.
https://www.facebook.com/calinbibartarad/videos/722663369825026
PS: la finalul clipului se vad doua remorci Tatra B4D distruse , una dintre ele cred ca este cea care a deriata la Sala Polivalenta.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 8834 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Dec 2023 05:15:57 Titlul subiectului: |
217720 |
|
Ca la URAC pe vremuri... Unu asa, unu asa, unu asa,...
Parca n-as compara, totusi, mutra aia de la Ulm cu iepuroiul psihopat romanesc... Tic-tac-tic-tac... (http://tramclub.org/files/76_1588240405.jpg_141.jpg) E doar o vaga asemanare pe ici, pe colo...
|
|
Sus |
|
 |
Patrick
Data înscrierii: 05/Noi/2018 Ultima vizita: 30/Oct/2024 Mesaje: 59 Locație: Oradea
|
Trimis: Dum 31 Dec 2023 00:54:49 Titlul subiectului: |
217726 |
|
Cred ca e o jignire adusă tramvaiului Avenio ULM să spui că arată precum Astrele:) Probabil că a fost sursa de inspirație, însă „seamnănă, dar nu răsare”
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 13/Mai/2025 Mesaje: 2138 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Dum 31 Dec 2023 23:34:51 Titlul subiectului: |
217732 |
|
Din punctul meu de vedere sunt extrem de asemanatoare , mai ales farurile "ochi de iepure posedat".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
5.96 kb |
Vizualizat: |
de 5932 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
254.15 kb |
Vizualizat: |
de 5932 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
384.68 kb |
Vizualizat: |
de 5932 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.46 MB |
Vizualizat: |
de 5932 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Apr/2025 Mesaje: 1139 Locație: Arad
|
Trimis: Lun 08 Ian 2024 13:47:32 Titlul subiectului: |
217804 |
|
tcm a scris: | A fost livrat si primul Imperio cu 3 module din aceasta serie. A fost pastrata culoarea verde ca si pentru loturile facute in 2014/15 respectiv 2020 , dar surprinzator a primit fata pusa pe modelele Avenio ULM , Imperio/Civitas/Autentic din celelalte orase. Interesanta acasta decizie , pentru o secunda am crezut ca nu se mai foloseste designul "Imperio-Arad' , dar apoi mi-am adus aminte ca tramvaiele livrate in Braila au acel design , deci nu inteleg. Nu imi dau seama daca pantograful a ramas pe modulul din mijloc , in stilul Aradean , sau daca a fost mutat pe modulul din fata , la fel ca la celelate Imperio.
https://www.facebook.com/calinbibartarad/videos/722663369825026
PS: la finalul clipului se vad doua remorci Tatra B4D distruse , una dintre ele cred ca este cea care a deriata la Sala Polivalenta. |
Pantograful e pe primul segment, orientat invers față de vagoanele imperio din seriile vechi, adică având „deschiderea” spre spate, la fel ca la vagoanele civitas.
Remorca B4D alb cu roșu este, într-adevăr, 209, deraiată acum câțiva ani la Sala Polivalentă. Remorca gri este 215, din câte am înțeles a deraiat în depou și s-a proptit cu mijlocul într-un stâlp de susținere a catenarei. Este, practic, distrusă și ea, așteptându-și casarea.
|
|
Sus |
|
 |
ajmo
Data înscrierii: 18/Feb/2024 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 2
|
Trimis: Mie 06 Mar 2024 04:01:40 Titlul subiectului: |
218606 |
|
Hello,
does the streetcar with the number 240 still exist and how long can we expect it to be in service?
Duewag GT6 from Mainz.
|
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Apr/2025 Mesaje: 1139 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 06 Mar 2024 14:01:42 Titlul subiectului: |
218618 |
|
Hello, yes it does exist and it is used often, having his own designated driver. I dont know for how long its situation will the same. It has the same advertisment since 2020, but as long as it will not be affected by any technical issues, my guess is that his time will not ran out. It`s in a better shape than other GT6 cars, i don`t think that the danger of scarpping is imminent, but I repeat, this is the case as long as it will not suffer any important damage.
For photos you an check out the Tramspotting Arad Facebook account. You can find there a photo from February 2023. It looks the same now.
|
|
Sus |
|
 |
ajmo
Data înscrierii: 18/Feb/2024 Ultima vizita: 01/Apr/2024 Mesaje: 2
|
Trimis: Vin 08 Mar 2024 01:27:10 Titlul subiectului: |
218651 |
|
That's good, thanks for the information.
|
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Apr/2025 Mesaje: 1139 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 28 Iun 2024 10:36:04 Titlul subiectului: |
219514 |
|
https://www.ghidularadean.ro/stire/49528/inca_10_tramvaie_noi_pentru_arad_continua_investi%C8%9Biile_in_modernizarea_sistemului_de_transport_in_comun_din_municipiu/
"Încă 10 tramvaie noi pentru Arad!". Anunțul a fost făcut de către primarul municipiului Arad, Călin Bibarț care a făcut publică semnarea contractului de finanțare pe Programul Regional Vest 2021-2027 pentru achiziționarea a 10 tramvaie noi cu 2 module, Imperio Civitas.
Valoarea totală a proiectului este de 90.789.156,95 lei cu TVA inclus. Asta înseamnă ca flota de tramvaie moderne a Aradului va ajunge la 41 de garnituri.
"Continuăm să achiziționăm tramvaie noi, ne propunem ca pe toate rutele din municipiu să circule doar cele moderne. Consider că Aradul merită cel mai performant sistem public de transport din România." a declarat Călin Bibarț, primarul municipiului Arad.
41? Probabil e o greșeală a staffului primarului pentru că deja am ajuns la 2434, care e Imperio cu trei modele. Probabil nici ei nu au mai știu ce vagon pe ce finanțare e primit.
Discuția pe forum a rămas la 2328 - 3 module. După el, anul acesta au intrat în circulație, până acum, următoarele:
2429 - Civitas alb-roșu cu două module.
2430 - 2434 - 5 bucăți Imperio cu trei module, de culoare verde, identice cu 2328.
Din câte îmi aduc aminte, cele cu trei module ar trebui să fie din PNRR. Acolo la 2429 cred că e mai greu de înțeles ce/cum. Dar, să fie primite.
|
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 433 Locație: Brasov
|
Trimis: Vin 28 Iun 2024 23:33:40 Titlul subiectului: |
219518 |
|
Toate tramvaiele de la 1907 la 2434 fac parte din prima licitație lansată în 2018 cu finanțare prin POR 2014-2020. Contractul cadru era format din 3 contracte:
1. 10 tramvaie - 4 de 27 m (1907, 2008, 2009, 2010) și 6 de 18 m (2111, 2112, 2113, 2214, 2215, 2216);
2. 12 tramvaie de 18 m (2217, 2218, 2219, 2220, 2221, 2222, 2223, 2224, 2325, 2326, 2327, 2429);
3. 6 tramvaie de 27 m (2328, 2430, 2431, 2432, 2433, 2434) - finanțare prin PNRR.
A doua licitație, lansată în 2022, prevede livrarea a minim 2, maxim 23 de tramvaie medii, adică Civitas. Primele 2 tramvaie, cât și acest lot de 10, sunt finanțate prin POR 2021 - 2027. Au mai rămas de contractat 11 bucăți.
Pe scurt, tot ce s-a livrat până acum face parte din primul contract, iar tot ce se livra de acum în colo face parte din al doilea contract.
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 13/Mai/2025 Mesaje: 2138 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Sâm 29 Iun 2024 12:44:15 Titlul subiectului: |
219519 |
|
Devine destul de derutanta aceasta numerotare , cum Imperio sunt amestecate intre Civitas. Daca tot se doreste continuarea numerotarii cu anul livrarii ar trebui adaugat si numarul de module , fiecare model sa inceapa cu numarul de module , anul fabricarii , numar de ordine unic pentru modelul respectiv , astfel cele cu 3 module sa fie 31401 , 31506 , 31907 , 32010 , 32311 , 32412... etc., iar cele cu doua module sa fie 22201 , 22309 , 22413 etc.
_________________ https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos |
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Apr/2025 Mesaje: 1139 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 29 Iun 2024 13:49:53 Titlul subiectului: |
219521 |
|
@Andrei Andras, mulțumesc pentru clarificări!
Nu am contraargumente puternice la ce ai scris tu, doar două observații:
1. Între livrarea vagoanelor 2224 și 2325 pauza a fost de peste un an, vagoanele cu prefixul 23 fiind livrate destul de târziu anul trecut, in toamna-iarna. Între 2328 și 2429 nu a existat aceasta pauza. Atât aspectul asta, cât și punctul 2, m-au făcut să cred că finanțările au fost diferite. Dar poate au fost doar probleme de aprovizionare a fabricii, nu știu.
2. Proiectul de modernizare a unor vagoane GT6 și GT8 trebuia făcut tot din fonduri europene, însă fiindcă că licitație nu s-a înscris nimeni, s-a reușit modificarea lui în sensul achiziționării de vagoane noi.
https://specialarad.ro/trei-tramvaie-noi-in-loc-de-modernizarea-a-20-dintre-cele-vechi/
Deci eu credeam că 2325, 2326 și 2327 sunt in locul celor 20 rămase nemodernizate.
Lotul de 8 2217-2224 cred că vine de aici: ( la un moment dat am găsit și un articol mai nou, acum nu îl găsesc).
https://www.news.ro/social/arad-finantare-europeana-pentru-cumpararea-a-opt-tramvaie-noi-si-modernizarea-altor-20-1922401113382019091319112844
Deci daca 1907-2224 sunt luate pe fonduri UE pe ex. financiar trecut, 2325-2327 vin in locul celor 20 nemodernizate iar cele 6 imperio noi sunt din PNRR, pe dinafară rămâne doar 2429. Poate a rămas vreun rest de undeva, poate să fi fost bani alocați direct de primărie pentru a încheia contractul vechi cu Astra.
Dar, repet, nu înseamnă că nu ai dreptate, am vrut doar sa recapitulez sursele mele de confuzie pe subiectul surselor de finanțare.
@tcm nu cred că se vor mai schimba numerotarea, cred că s-au obișnuit cu ea vatmanii. Încă avem vagoane vechi numerotate de la 1 sau 1000, deci nu puteau alege aceste intervale.
|
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 433 Locație: Brasov
|
Trimis: Sâm 29 Iun 2024 18:27:49 Titlul subiectului: |
219525 |
|
Fiecare tramvai trebuie „echipat” cu un sticker (lipit pe ușa 1) pe care se menționează proiectul prin care a achiziționat.
Oricum e o mare harababură ce se întâmplă la voi, nșpe programe de finanțare, două licitații ce se desfășoară în același timp, ba luăm 3 tramvaie, ba modernizăm 20... Nici primăria nu mai știe ce și câte a comandat, dapăi noi. Doar voi de acolo puteți căuta fiecare tramvai în parte la traseu și vedea ce scrie pe acel sticker.
Gaura aia din livrări poate fi din cauza contractului pentru București.
Primul acord-cadru, pentru care s-au semnat toate contractele, prevedea livrarea a 28 de tramvaie, adică fix cele care au sosit de la 1907 până în prezent. De acum în colo ar trebui să sosească acele 3 tramvaie în locul modernizărilor (despre care nu știam), dar totuși trebuie lansată o nouă licitație și pentru ele, plus următoarele 2+10 tramvaie din al doilea contract (de unde mai rămân 11 de comandat).
|
|
Sus |
|
 |
UnfathomableDepth

Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 25/Oct/2024 Mesaje: 317 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Mie 07 Aug 2024 22:28:00 Titlul subiectului: |
219704 |
|
Sunt in Arad pana maine pe la orele 12-13 - am vizitat si capturat acesta poza cu fostul" depou (...daca ii pot spune asa) de la Micalaca;maine planuiesc sa ajung pana la Ghioroc la depou si poate reusesc sa il contactez cu domnul de acolo pt. o mini vizita! Daca mai are cineva de aici timp si chef de o excursie spontana acolo, scrieti-mi!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
274.72 kb |
Vizualizat: |
de 3460 ori |

|
_________________ ''Stand my ground...'' -WT
''If there is true evil in the world, it is Republican conservatives'' - Moby'' |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 13/Mai/2025 Mesaje: 2138 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|