 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 01 Apr 2019 06:26:56 Titlul subiectului: |
199874 |
|
Știu, dar eu mă minunam că mai există cei verzi. Mulțumesc mult pentru explicație.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 15 Iul 2019 07:31:38 Titlul subiectului: |
201584 |
|
Studentii se revolta. sunt prea putine centre de unde pot sa cumpere abonamente reduse. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Studenții se revoltă! Pot cumpăra bilete reduse la metrou doar din trei stații
Studenții de la drept s-au revoltat după ce oficialii au decis că își pot cumpăra bilete reduse doar din trei stații. Acestea cer să li se dea posibilitatea să cumpere bilete reduse de la toate punctele de vânzare.
Aceștia cer să se renunțe la legitimația de transport și să poată dovedi calitatea de student prin carnetul de note.
“Guvernul a decis, în mod exagerat din punctul nostru de vedere, să instituie legitimația de transport ca unic mijloc de probă pentru ca studentul să-și poată exercita dreptul legal de achiziționare a titlului redus la metrou”, a spus Asociația Studenților în Drept din București.
“Metrorex și Ministerul Transporturilor continuă să limiteze accesul studenților la titluri de călătorie reduse pentru transportul cu metroul“, așa este intitulat comunicatul de presă al Asociației Studenților în Drept (ASD) – organizație reprezentativă a studenților din cadrul Facultății de Drept a Universității din București.
Aceștia cer companiei Metrorex și Ministerului Transportului “să asigure studenților posibilitatea de a își achiziționa titluri de călătorie reduse cu 50% de la toate punctele de vânzare disponibile, pe întreaga durată a programului de lucru“.
“Pe perioada în care are loc activitate didactică, studenții își puteau exercita dreptul la abonamente reduse pentru transportul cu metroul doar în 11 dintre stațiile Metrorex, iar în cazul în care doreau să își achiziționeze cartele cu un număr mai mic de călătorii (2 călătorii, 10 călătorii, o săptămână) acest lucru se putea realiza exclusiv la punctul de vânzare de la Piața Romană”, spun tinerii.
“Într-o notă ridicată de dezinteres față de studenți, în perioada 16 iunie – 8 septembrie 2019 titlurile de călătorie reduse pot fi procurate doar din trei stații: Piața Unirii 1, Piața Unirii 2, Piața Romană. Această politică de aplicare a legii creează deservicii studenților și le restrânge și mai mult, în mod nejustificat, exercitarea nestânjenită a dreptului la transport redus, recunoscut de art. 205, alin. (2) din Legea educației naționale nr. 1/2011”, acuză aceștia.
“Asociația Studenților în Drept condamnă lipsa de interes a Metrorex pentru rezolvarea acestei probleme, care a mai fost sesizată în repetate rânduri de reprezentanții studenților, chiar recent, în iarna acestui an. Solicităm conducerii Metrorex și ministrului Transporturilor, domnul Răzvan Cuc, să întreprindă de urgență măsuri pentru ca studenții să aibă posibilitatea neîngrădită de a își exercita dreptul conferit de lege. În acest sens, reiterăm solicitarea ca titlurile reduse de călătorie să poată fi achiziționate din toate punctele de vânzare, pe toată durata celor 12 luni ale anului, precum și de la automatele existente în stații“, se mai arată în comunicatul remis Edupedu.ro.
Studenții se declară nemulțumiți și de introducerea legitimației de transport. “În același timp, semnalăm faptul că dovada calității de student ar trebui să se poată realiza prin orice mijloc de probă, deci și printr-o adeverință eliberată de instituția de învățământ superior, nu doar prin legitimația de transport. Guvernul a decis, în mod exagerat din punctul nostru de vedere, să instituie legitimația de transport ca unic mijloc de probă pentru ca studentul să-și poată exercita dreptul legal de achiziționare a titlului redus la metrou. În acest sens, solicităm Ministerului Transportului să renunțe la legitimațiile de transport, prin modificarea HG nr. 42/2017, calitatea de student putându-se dovedi, de exemplu, și prin carnetul de student, care se poate adapta pentru a conține și mențiunea privind forma de învățământ a studentului”, scriu tinerii.
“ASD va transmite solicitările mai sus amintite către Ministerul Transporturilor și compania Metrorex, urmând să monitorizeze punerea în aplicare a acestora, în așa fel încât studenților să nu le mai fie restrâns exercițiul dreptului la titluri de călătorie reduse pentru transportul cu metroul, inclusiv, din nefericire, într-o manieră agravată pe timpul verii”, se arată în comunicat. |
S-au cam invatat cu narav studentii astia, dupa ce ca se plimba pe gratis cu trenurile........
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
UKVZ-KTM-5

Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 21/Iul/2024 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Sâm 28 Sep 2019 08:54:49 Titlul subiectului: |
203118 |
|
S-au mai deschis încă 6 casierii pentru abonamente reduse. Comunicatul Metrorex:
http://www.metrorex.ro/_read596-1
Citat: | Metrorex anunta deschiderea a inca 6 casierii destinate achizitionarii abonamentelor lunare la pret redus cu 50%, incepand din 27 septembrie 2019.
Astfel, pana la inceperea anului universitar, Metrorex pune la dispozitie 17 casierii pentru emiterea titlurilor de calatorie speciale pentru elevi si studenti. Mentionam ca de anul acesta numarul casieriilor puse la dispozitia elevilor si studentilor a crescut cu peste 50% fata de anii anteriori.
Casieriile speciale din reteaua Metrorex vor functiona dupa urmatorul program, in statiile:
St. Gara de Nord 1 L-V 07:00-20:00
St. Grozavesti L-V 07:00-20:00
St. Piata Romana L-V 07:00-20:00 (functioneaza si pe perioada vacantelor scolare)
St. Piata Unirii 1 L-V 07:00-20:00; S 10:30 - 17:00 (functioneaza si pe perioada vacantelor scolare)
St. Piata Unirii 2 L-V 07:00-20:00; S 10:30 - 17:00 (functioneaza si pe perioada vacantelor scolare)
St. Eroilor L-V 07:00-13:30 St. Universitatii L-V 10:30-17:00
St. Piata Victoriei 2 L-V 13:30-20:00 St. Politehnica L-V 13:30-20:00
St. Nicolae Grigorescu 1 L,Mi, V 07:00 - 13:30, Ma, J 13:30-20:00
St. Aparatorii Patriei L, Mi, V 07:00 - 13:30 , Ma, J 13:30-20:00
St. Tineretului L, Mi, V 07:00 - 13:30 , Ma, J 13:30-20:00
St. Petrache Poenaru L, Mi, V 07:00 - 13:30 , Ma, J 13:30-20:00
St. Crangasi L, Mi, V 07:00 - 13:30 , Ma, J 13:30-20:00
St. Dristor 2 L, Mi, V 07:00 - 13:30 , Ma, J 13:30-20:00
St. Lujerului L, Mi, V 07:00 - 13:30 , Ma, J 13:30-20:00
St. Titan L, Mi, V 07:00 - 13:30 , Ma, J 13:30-20:00.
Programul de functionare cu publicul al caselor specializate nou infiintate va fi de luni pana vineri cu exceptia vacantelor scolare si a sarbatorilor legale.
Reamintim publicului calator ca emiterea si personalizarea abonamentelor pentru elevi/studenti impun existenta unui sistem specializat de verificare a datelor si documentelor prevazute in Legea educatiei nationale nr. 1/2011 si HG nr. 42/2017. Titlurile de calatorie, de care elevii/studentii beneficiaza, se acorda lunar conform reglementarilor legale in vigoare. La casele speciale se pot achizitiona abonamente pentru perioade succesive (maxim 2 abonamente) prin intermediul aplicatiei de personalizare. |
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 16 Noi 2019 17:53:20 Titlul subiectului: |
204013 |
|
Un nou sistem de taxare incepe sa fie implementat la metrou. Cam tarziu, dupa parerea mea. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Acces rapid în nouă stații de metrou! Sistem de plată a călătoriei contactless, direct la turnicheți
Accesul la metroul din București se poate face, începând de joi, prin intermediul cardurilor bancare contactless MasterCard sau Visa, indiferent de banca emitentă. Soluția a fost implementată în nouă stații de metrou, iar în următoarele două-trei luni va fi implementat în toate stațiile.
Metrorex și Banca Comercială Română au implementat noua soluție de plată cu cardul la 9 stații de metrou din Capitală, în cadrul unui program pilot. Sistemul este realizat la nivelul fiecărui turnichet de acces, utilizând tehnologii de integrare de ultimă generație, ceea ce face ca acceptarea la plată și deblocarea porților de acces de la turnicheți să fie extrem de rapidă.
Modul de utilizare este foarte simplu: călătorii trebuie să apropie de turnichet orice card bancar contactless Visa sau Mastercard, indiferent de banca emitentă, după care vor primi înștiințarea de "Acces liber". Costul unei călătorii rămâne același, 2,5 lei și nu există comisioane bancare.
În cazul în care un călător dorește să achite mai multe intrări cu același card trebuie să apese, începând cu a doua tranzacție consecutivă, tasta „+" de pe ecranul turnichetului și apoi să apropie cardul de semnul contactless.
"Este realmente o bucurie să putem oferi călătorilor noștri, la cea de-a 40-a aniversare a Metroului bucureștean, un sistem de acces inteligent, ca parte integrantă a strategiei noastre de modernizare a condițiilor de exploatare. Metroul este un mijloc de transport rapid, dar noi credem că rapiditatea nu implică numai călătoria în sine, ci tot ceea ce înseamnă experiența cu metroul: de la intrarea în stație și până la sosirea la destinație. Eforturile noastre de îmbunătățire a acestei experiențe vor continua", a declarat Mariana Miclăuș, Director General Metrorex.
"Un oraș cu adevărat inteligent are nevoie, în mod obligatoriu, de acces simplu și modern la metrou. Soluția a fost construită, implementată și testată de colegii mei din BCR împreună cu echipele tehnice ale Metrorex, fiind rodul unui efort de aproape 12 luni. Suntem mândri să putem contribui la dezvoltarea sistemului de plată contactless, de nivelul unui smart city, la metroul din București", a declarat Ciprian Nicolae, Manager de Proiect BCR.
Soluția a fost construită având la bază arhitectura de funcționare reglementată de VISA și Mastercard, astfel încât orice card emis oriunde în lume sub însemnele celor două mărci să poată fi utilizat pentru plata călătoriilor.
Sistemul de plată contactless este disponibil în faza pilot în stațiile Pipera, Aurel Vlaicu, Piața Victoriei 1 si 2, Piața Universității, Piața Unirii 1 si 2, Tineretului, Grozăvești, fiind accesibil la toate porțile de acces din aceste stații. În următoarele două-trei luni, sistemul va fi implementat în toate stațiile. |
Sursa foto: http://www.b365.ro/
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
178.6 kb |
Vizualizat: |
de 6270 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Ian 2020 00:07:46 Titlul subiectului: |
204996 |
|
Coada clasica, la inceput de an, la ghiseul unde se elibereaza abonamente pentru elevi si studenti. Ma intreb oare daca aceste abonamente nu s-ar putea elibera on-line, sa fie insotite de un cod de bare. Este drept ar trebui modificate cititoarele de la tunichetii de acces, ca sa poate citi codurile de bare.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.37 kb |
Vizualizat: |
de 5959 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Acier

Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2025 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Joi 16 Ian 2020 11:07:47 Titlul subiectului: |
205107 |
|
Administrarea incompetentei si neputintei.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.72 kb |
Vizualizat: |
de 5900 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 21 Apr 2023 07:01:16 Titlul subiectului: |
216094 |
|
Nu inteleg de ce Metrorex nu trece la carduri. Cartele magnetice au fost bune la vremea lor, dar acum mi se par depasite. De exemplu, cine are abonament de o luna pe cartela magnetica, are probleme dupa vreo 2 saptamani. In cele mai multe cazuri, dupa o perioada de timp, se demagnetizeaza banda si calatorii trebuie sa treaca pe la ghiseul de bilete sa ii arate cartela vanzatoarei ca sa prmeasca permisiunea de trecere.
Mult mai simplu ar fi ca toate titlurile de calatorie de la metrou sa fie pe card, la fel ca la STB.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Dec 2024 13:24:04 Titlul subiectului: |
220263 |
|
Zilele trecute sistemul de tazare pe M1 a picat. Rusine pentru cei de la metrou. Au pretentii de salarii mari, dar ce ofera in schimb ?
Eu sunt de acord cu pretentiile lor salariale cu conditia ca metroul sa mearga ceas. La fel si sistemul de taxare. In caz contrar „ciocul mic și joc de glezne”.
Articolul se gaseste aici
Citat: | O nouă problemă la Metrorex, după șina ruptă. A căzut sistemul de taxare de pe Magistrala 1
După ce luni s-a circulat în sistem pendulă pe Magistrala 1 a metroului bucureștean, din cauza unei șine rupte la stația Obor, incident grav ținut ”la secret”, marți dimineață a apărut o altă problemă la Metrorex: nu a funcționat sistemul de taxare pe aceeași magistrală. Nici acest incident, cu care s-au confruntat mii de bucureșteni, nu a fost anunțat de responsabilii societății de transport subteran din Capitală.
Problema a apărut la o oră de vârf, când foarte mulți bucureșteni se duceau spre serviciu cu metroul pe Magistrala 1, Pantelimon-Dristor 2, și a durat aproximativ o oră. Numai că atunci când au apropiat cardul bancar de cititoarele de la porțile de control-acces acestea nu au permis trecerea. Aceeași problemă a apărut și la validarea călătoriei cu telefonul sau ceasul inteligent, dar și la abonamente sau cartele magnetice clasice.
O nouă problemă la Metrorex, neanunțată
Nici jurnaliștii acreditați și nici călătorii de rând nu au fost informați în vreun fel referitor la aparția acestei disfuncționalități. Nu a fost dat un comunicat pe această temă nici către presă și nu a fost publicată o atenționare nici pe site-ul societății de transport subteran, nici pe contul oficial de Facebook. În atari condiții, toți călătorii au fost luați prin surprindere atunci când au vrut să intre într-o stație de metrou de pe Magistrala 1.
Același mod de a trata problema ca luni, când s-a rupt o șină la intrarea în stația Obor de pe Magistrala 1, cinci trenuri au avut roțile avariate, iar într-un final circulația a fost reorganizată în sistem pendulă.
Mariana Miclăuș spune că de vină au fost fluctuațiile de tensiune
La solicitarea Culb Feroviar, directorul general al Metrorex, Mariana Miclăuș, a declarat: ”Din primele verificări, problemele semnalate au fost cauzate de fluctuații de tensiune ale operatorului de rețea, care au afectat temporar sistemul de plată electronică. Situația a fost remediată. Continuăm să monitorizăm situația pentru a preveni astfel de neplăceri pe viitor”.
Vânătoare de vrăjitoare: cine a dat informații la Club Feroviar?
În urma informațiilor exclusive publicate ieri de Club Feroviar, din partea conducerii Metrorex a fost declanșată o adevărată vânătoare de vrăjitoare.
Totul a pornit de la noul director de Infrastructură al transportatorului bucureștean, Vasile Nedelcu, care a transmis în depouri și în alte subunități că cine a dat la presă (adică la Club Feroviar) informații și imagini despre șina ruptă de la Obor va fi sancționat pe cale administrativă, chiar cu desfacerea contractului individual de muncă. Amenințările au continuat și marți dimineață, tot pe canale semioficiale, pentru ”a nu rămâne urme”, adică să nu existe dovezi pentru ca ulterior să fie dat în judecată.
”Nici pe el (Vasile Nedelcu – n.red.), nici pe alți șefuleți nu i-a interesat că ieri la Obor se putea produce o deraiere, cu urmări grave, ci doar cine a dat la presă, adică la Club Feroviar. Dispecerul central al Metrorex, care este plătit lunar cu peste 15.000 de lei, are atribuții de oprire a circulației în caz de probleme la calea de rulare. Nu a făcut-o decât după ce au fost avariate cinci trenuri. Chiar sunt curios dacă va plăti cineva pentru asta”, ne-a spus o sursă din cadrul Metrorex.
Directori numiți de trei luni fără CV-uri pe site
În context, reamintim că în luna septembrie a acestui an a avut loc o importantă schimbare în conducerea Metrorex.
Informam atunci că trei dintre cei patru directori nou-numiți sunt apropiați ai liderului Unitatea – Sindicatul Liber Metrou, Marian Artimon, și ai fostului primar general Gabriela Firea. Printre aceștia se află și Vasile Nedelcu, care a preluat practic atribuțiile lui Gabriel Mocanu de director de Infrastructură. Vasile Nedelcu era de ani buni șeful secției Electroenergetic, cea în care a lucrat Marian Artimon înainte de a ajunge lider sindical și în cadrul căreia este angajat și în prezent.
Nici acum, la mai bine de trei luni de la numirea în funcție, trei directori
”unși” atunci nu au CV-urile postate pe site-ul societății, așa cum prevede legislația în vigoare. Este vorba de Carmen Ramona Paveliu, director Comercial și Achiziții Publice, Mihai Zaharescu, director Operațiuni Material Rulant și Transport Călători, și Vasile Nedelcu, director Administrare și Întreținere Infrastructură și Instalații.
Club Feroviar cere intrarea de îndată în legalitate prin publicarea CV-urilor celor trei directori. |
Parerea mea este ca directoarea Metrorex, Mariana Miclaus, trebuie sa fie demisa de urgenta. Prin actiunile ei a dat dovada de o lipsa crasa de respect la adresa calatorilor !
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Dec 2024 17:56:26 Titlul subiectului: |
220273 |
|
„Cadou de Sarbatori” de la Metrorex. Crește prețul unei călătorii de la 3 la 5 RON, cu incepere de pe 1 ianuarie. Articolul se gaseste aici
Citat: | Metrorex propune scumpirea călătoriei cu metroul în București, de la 1 ianuarie 2025
Din anul 2025, oamenii din București ar urma să plătească și mai mulți bani pentru tichetele de metrou. Metrorex a propus scumpirea tarifelor de călătorie.
Începând de la 1 ianuarie 2025, tariful pentru o călătorie ar urma să crească de la 3 lei în prezent la 5 lei, iar abonamentul lunar de la 80 de lei la 100 de lei, conform unui proiect de ordin publicat marți pe site-ul Ministerului Transporturilor.
„Metrorex SA propune ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul începând cu 01.01.2025, diferențiat pe tipuri de titluri de călătorie, în sensul echilibrării prețului unitar per călătorie, concomitent cu încurajarea utilizării abonamentelor lunare cu plata în avans care asigură resursele financiare necesare acoperirii cheltuielilor de exploatare, dar care protejează călătorii fideli, creșterea medie fiind de circa 45%, ceea ce înseamnă o creștere lunară în valoare absolută a veniturilor din transportul călătorilor de circa 11 milioane de lei”, se menționează în proiect.
Conform anexei proiectului, tariful pentru o călătorie va crește de la 3 la 5 lei, cel pentru două călătorii de la 6 la 10 lei, pentru 10 călătorii de la 25 de lei la 40 de lei. Abonamentul pentru 24 de ore va costa 12 lei (8 lei în prezent), cel pentru 72 de ore – 35 de lei (20 de lei în prezent), abonamentul săptămânal – 45 de lei (35 de lei în prezent), cel lunar – 100 de lei (80 în prezent), abonamentul pe 6 luni – 500 de lei (400 în prezent) și cel pe un an – 900 de lei (700 în prezent).
Prețul abonamentului pentru donatorii de sânge
De asemenea, prețul abonamentului lunar pentru donatorii de sânge va crește de la 40 de lei la 50 de lei și cel pentru studenți de la 8 lei la 9 lei. 10 călătorii pentru studenți vor costa 4 lei (2,5 lei în prezent). În proiectul de ordin se explică faptul că în ultimii 4 ani, gradul de subvenționare a transportului de călători cu metroul a scăzut de la 57,35% în anul 2021, la circa 50,14% în 2024, excepție făcând anul 2022, când gradul de subvenționare a fost de 66,51%.
„Gradul de acoperire al subvenției în veniturile totale a scăzut de la an la an, fapt care se datorează în principal creșterii ponderii veniturilor din transport călători cu metroul, respectiv ponderii altor venituri din exploatare în veniturile totale, ca urmare a măsurilor întreprinse de managementul companiei. În scopul îmbunătățirii permanente a rezultatului exercițiului financiar, respectiv al micșorării diferenței dintre venituri și cheltuieli, legiuitorul a dat posibilitatea companiei ca periodic să facă ajustări ale tarifelor de călătorie cu metroul cu respectarea unor condiții minime impuse”, precizează sursa citată. Ultima ajustare tarifară a avut loc în anul 2021, fiind aprobată prin Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1026/27.07.2021. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Dec 2024 12:34:00 Titlul subiectului: |
220288 |
|
Un articol de pe Club Feroviar referitor la intentia Metrorez de a creste tarifele calatoriei.
Citat: | Tarifele de metrou cresc. Miclăuș și Grindeanu își cumpără pacea sindicală cu banii bucureștenilor
Tarifele de metrou cresc. După ce au majorat costurile cu salariile la Metrorex conducerea companiei și a Ministerului Transporturilor trec aceste costuri pe spatele călătorilor. Ca și cum compensația ar pica din ceruri, ministerul Transporturilor deplânge Metrorex că nu primește compensație cât trebuie.
Metrorex propune majorarea tarifelor de călătorie cu metroul, începând de la 1 ianuarie 2025, tariful pentru o călătorie urmând să crească de la 3 lei în prezent la 5 lei, iar abonamentul lunar de la 80 de lei la 100 de lei, conform unui proiect de Ordin publicat marți pe site-ul Ministerului Transporturilor.
Inflația oficială scade, nu și pentru tarifele Metrorex
Este vorba de o majorare medie de 45%. Reamintim că ultima majorare a fost în august 2021 ceea ce înseamnă o creștere medie anuală a tarifelor de 12% mult peste rata oficială a inflației anunțată „în scădere” de guvernul Ciolacu la doar 5,1%.
Secretul este însă (pe lânga inflația reală, mult mai mare) și majorarea costurilor salariale. Pentru a evita greva sindicatelor administrația Miclăuș – Grindeanu au acordat 1050 lei brut fiecărui salariat. Majorarea a avut loc după amenințările cu greva din partea sindicatului „liber„ Metrou condus de Marian Artimon. Majorarea a fost prezentată aici de Club Feroviar.
Transporturile umflă, Ministerul Educației plătește
Creșterile sunt cele mai mari la călătoriile cu o singură cartelă (coeficient 1,67) și la studenți (10 călătorii, coeficient 1.60). Este logic căci costurile cu subvenția sporită revin Ministerului Educației nu celui al Transporturilor. Metrorex SA propune ajustarea tarifelor de călătorie cu metroul începând cu 01.01.2025, diferențiat pe tipuri de titluri de călătorie, în sensul echilibrării prețului unitar per călătorie, concomitent cu încurajarea utilizării abonamentelor lunare cu plata în avans care asigură resursele financiare necesare acoperirii cheltuielilor de exploatare, dar care protejează călătorii fideli, creșterea medie fiind de circa 45%, ceea ce înseamnă o creștere lunară în valoare absolută a veniturilor din transportul călătorilor de circa 11 milioane lei, se menționează în proiect.
În total Metrorex câștigă peste 128 milioane lei în plus în 2025 sumă insuficientă pentru a aduce compania pe plus. Aceasta va avea pierderi de 380 milioane lei în loc de 508 milioane lei (dacă tarifele nu ar fi crescut). De subliniat e și faptul că după doi ani de inflație puternică statul a micșorat subvenția acordată metrorex de la 871 milioane lei în 2022 la 870 milioane lei în 2024 (urmând să ajungă la 900 milioane lei anul viitor, o creștere de doar 3,4%).
Costurile cu sindicaliștii trecute sub tăcere
Conform anexei proiectului, tariful pentru o călătorie va crește de la 3 la 5 lei, cel pentru două călătorii de la 6 la 10 lei, pentru 10 călătorii de la 25 de lei la 40 de lei. Abonamentul pentru 24 de ore va costa 12 lei (8 lei în prezent), cel pentru 72 de ore – 35 de lei (20 lei în prezent), abonamentul săptămânal 45 de lei (35 lei în prezent), cel lunar – 100 lei (80 în prezent), abonamentul pe 6 luni – 500 lei (400 în prezent) și cel pe un an 900 lei (700 în prezent). |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Dec 2024 16:55:36 Titlul subiectului: |
220314 |
|
Referitor la tarif, se spune ca si la 5 lei/calatoria (1 euro) nu va fi mare comparativ cu marile capitale din Europa de Vest. Totusi veniturile medii din Bucuresti cam difera de cele medii din marile capitale din Europa de Vest.
Metroul bucurestean este folosit de trei categorii:
-Elevi si studenti, au reduceri, in cazul lor scumpirea calatoriei s-ar putea sa aiba un impact mai mic;
-Corporatisatii, in cazul lor scumpirea poate sa aiba un impact mai mic;
-Cei cu venituri reduse, care lucreaza in posturi ca cu salariul minim sau aproape de cel minim, cum ar fi paznicii, lucratori la magazine, in cazul lor impactul scumpirii calatoriei este mare.
Eu folosesc zilnic metroul cand merg la munca, plec de la statia Dristor 1, in jurul orei 6:30 dimineata. La acel interval orar metroul este folosit mai multe de cei care au venituri mici. Corporatistii incep sa foloseasca metroul mai mult dupa ora 7:00
Pana la urma de ce a crescut tariful ? Fiindca a crescut energia sau pentru ca a crescut leafa tuturor sefilor si sefutilor de la metrou ?
Evident ca pe online, lumea ii injura de zor pe cei de la metrou. Si un articol pe aceasta tema, in Club Feroviar
Citat: | Un fost ministru al Transporturilor critică dur mărirea salariilor la Metrorex
Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă (USR) critică dur mărirea salariilor la Metrorex, care va duce la scumpirea biletelor.
”Metrorex – scumpiri pentru bucureșteni, bătaie de joc pe banii tuturor românilor și o mafie tolerată de Grindeanu” – așa își începe postarea pe Facebook fostul ministru.
El spune că bucureștenii vor scoate considerabil mai mulți bani din buzunar pentru călătorii, iar oamenii din toată țara au de plătit o subvenție uriașă, care a crescut mereu sub guvernarea PSD. ”În 2024, subvenția a crescut la 870 de milioane de lei – și tot nu e suficient pentru a acoperi toate cheltuielile Metrorex. Fie că ești din Timișoara, Iași sau Constanța, plătești și tu pentru a acoperi găurile făcute de mafia de la Metrorex. Iar acum salariile vor crește din nou, fără nicio corelație cu performanța sau eficiența”, se mai arată în postare.
Cătălin Drulă susține că în mandatul său de ministru a început o reformă reală la Metrorex: ”Dacă la începutul lui 2021, când am preluat mandatul de ministru, erau 5.700 de angajați (o creștere de 35% față de 2016), la finalul anului mai erau doar 5.000 de angajați în plată. O scădere cu 12%. Iar subvenția, într-un an cu pandemie, cu restricții, a fost de 600 de milioane de lei. Astăzi, este cu aproape 300 de milioane mai mare și probabil va continua să crească în 2025”. Ce ”uită” el să spună este că 2021 a fost singurul an în care Metrorex nu a avut aprobat bugetul de venituri și cheltuieli.
Mărirea salariilor la Metrorex, din banii bucureștenilor
Scumpirea călătoriei cu metroul a fost anunțată de Ministerul Transporturilor extrem de discret, printr-un proiect de act normativ postat pe site în ajunul Crăciunului, când oamenii erau preocupați de oala cu sarmale și de împodobirea bradului, așa cum am scris.
De la 1 ianuarie 2025, o călătorie cu metroul va costa 5 lei în loc de 3. Și asta pentru că, așa cum am dezvăluit încă de la finele lunii noiembrie, atunci când a fost semnat noul Contract Colectiv de Muncă la Metrorex, salariile au fost mărite cu 1.050 de lei pentru fiecare angajat.
Atunci, în CCM se preciza că majorarea salarială va fi acordată ”odată cu aprobarea sursei de finanțare privind creșterea veniturilor proprii necesară acoperirii acestei majorări salariale, începând cu data de 01.01.2025, cu respectarea legislației în vigoare”.
Acum a fost găsită sursa de finanțare: banii bucureștenilor. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Ian 2025 12:46:11 Titlul subiectului: |
220381 |
|
Cel mai probabil, o eroare umana. Articolul se gaseste aici
Citat: | Călătorii de metrou cu două prețuri diferite în București? „La stația de metrou Tudor Arghezi am plătit 3 lei. La Unirii am dat 5 lei”
Deși de la 1 ianuarie 2025 Metrorex a anunțat că se vor scumpi tarifele la călătoriile din subteran, un bucureștean a postat pe Reddit cum a fost taxat cu 3 lei, adică tariful vechi, la stația de metrou Tudor Arghezi, și cu 5 lei în centru, la Unirii 2. În comentarii s-au adunat mai multe glume și ironii, dar și o întrebare destul de serioasă: oare ce stații au mai „rămas” în 2024?
Un bucureștean a călătorit cu metroul în acest final de săptămână și s-a lovit de o situație mai specială: a plătit doar 3 lei pentru o călătorie, adică tariful vechi, nu cel nou, majorat de la 1 ianuarie. Atenție, dar a pățit asta doar la „dus”, respectiv la stația Tudor Arghezi, capătul sudic al Magistralei 2 și cea mai nouă stație de metrou din București.
Dilema prețului biletului de metrou în București. La periferie e 3 lei, în centru e 5 lei
Fotografia a fost postată pe Reddit, pe comunitatea r/bucurești, alături de texul „Azi 03.01.2025 la statia de metrou Tudor Arghezi am platit cu cardul la turnichet 3 lei. La stația Unirii 2, am repetat schema și a fost 5 lei. A mai întâlnit cineva puncte de plată neactualizate?”.
Secțiunea de comentarii a adunat o mulțime de comentarii comice, după cum era și de așteptat:
„Dormea baiatu care se pricepe la calculatoare si asteapta astia sa se trezeasca ca sa faca update la preturi peste tot
Stații rebele, protestează de partea bucureștenilor! 😂 Probabil n-au actualizat acolo prețul, nu m-ar mira să fie ceva setat în fiecare stație și să fi uitat de câteva.”
Ai câștigat 2 lei azi 😂 / Ai grija, ca apoi te cauta astia pentru frauda
Buy low, sell high -> Profit! Ai putea fi baiatu/fata care are intrare la Unirii cu 4 lei.
Autorul postării a revenit însă și a precizat că în momentul în care s-a întors
acasă, la stația Tudor Arghezi, tariful era de 5 lei, și că cel mai probabil a nimerit un moment în care sistemul nu era funcțional.
„La întoarcere am verificat automatele (Unirii și Tudor Arghezi) și aveau preturile actualizate. Turnichetul cu preț de 3 lei 100% a fost offline in momentul comenzii de update din server. O să trimită tehnician la ei să le facă update manual/ repare rețeaua. ” |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 08 Ian 2025 23:20:24 Titlul subiectului: |
220427 |
|
Daca tot ati scumpit calatoria cu metroul, macar inlocuiti cartela magnetica cu un card similar cu cel de la STB. Pe bune, cartela este anacronica. Iar cei care au abonamente pe o luna, au probleme cu demagnetizarea bandei cartelei, dupa 2-3 saptamani de folosire.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 17 Ian 2025 10:44:54 Titlul subiectului: |
220492 |
|
Eu sunt cel mai castigat, am un abonament pe un an STB+Metrou si practic, cel mai convenabil abonament a fost acesta (2024-2025), o data cu cresterea tarifului la metrou. Dar cine mai cumpara abonament lunar STB+metrou, inca poate sa iasa in avantaj. Articolul se gaseste aici
Citat: | Cum poți să mergi cu metroul prin București la prețul vechi, de dinainte de scumpire. Nu e niciun vicleșug și te poți bucura și-o lună de „discount”
Încă mai poți circula cu metroul, autobuzul și tramvaiul la prețul de anul trecut. Un bilet sau un abonament integrat (metrou și STB) costă tot ca înainte ca Metrorex să crească tarifele.
Un abonament la metrou și STB costă la fel ca anul trecut
Chiar dacă prețul unei călătorii cu metroul a fost majorat, dacă îți faci abonament lunar și la Metrorex și la STB, vei plăti tot 140 de lei, ca anul trecut. Cel puțin momentan.
Prețul se menține (doar până pe 17 februarie) și la abonamentul integrat care îți permite să călătorești cu metroul și cu trenurile care duc la Aeroportul Henri Coandă. Asta deși călătoria pe ruta Gara de Nord – Otopeni s-a scumpit de la 5 la 6 lei.
Vești bune chiar dacă nu ai nevoie de abonament la metrou și STB, ci călătorești doar ocazional. Prețul unui bilet metropolitan, valabil atât la Metrorex cât și la STB timp de două ore costă tot 5 lei, ca anul trecut. La fel și pachetul de 10 călătorii de câte 120 de minute, care costă 45 de lei. Acestea pot fi cumpărate de la casieriile STB și Metrorex, dacă le încarci pe cardurile Activ STB sau Metrorex. De asemenea, a fost menținut prețul unui abonament integrat valabil o zi (14 lei), precum și cel la abonamentul valabil 72 de ore (35 de lei).
Prețul unei călătorii cu metroul aproape că s-a dublat
Scumpirea biletului la metrou a fost făcută „pe repede-înainte”. Proiectul de Ordin de Ministru al Transporturi care viza scumpirea biletului de metrou a fost pus în consultare publică înainte de Crăciun și dezbătut la Minister pe 30 decembrie. Astfel, de la 1 ianuarie au intrat în vigoare noile tarife.
O călătorie cu metroul costa anul trecut 3 lei și a ajuns anul acesta la 5 lei. O cartelă cu 10 călătorii costă acum 40 de lei (4 lei călătoria), față de 25 de lei (2,5 lei călătoria), cât era în 2024.
S-a scumpit și abonamentul la metrou
Și costul abonamentelor a fost majorat. Prețul abonamentului pentru o zi a crescut cu 50%, de la 8 la 12 lei. O cartelă valabilă 72 de ore s-a făcut 35 de lei (de la 20 de lei), iar un abonament valabil o săptămână costă acum 45 de lei (față de 35 de lei, cât era anul trecut).
Cine își face abonament lunar trebuie să plătească acum 100 de lei, comparativ cu 80 de lei, anul trecut. De asemenea, s-au scumpit și abonamentele valabile 6 sau 12 luni. O cartelă valabilă jumătate de an, care costa 400 de lei anul trecut, este acum 500 de lei. Iar prețul abonamentului anual a crescut de la 700 la 900 de lei.
Biletele de autobuz, tramvai și troleibuz au rămas la fel
Deocamdată, biletele și abonamentele pentru mijloacele de transport în comun de suprafață nu s-au majorat. Operatorii economici din capitală și Ilfov (Societatea de Transport București STB SA, Serviciul de Transport Voluntari, Ecotrans STCM și Regio Serv Transport Buftea) au menținut prețurile de anul trecut. Astfel, o călătorie cu STB costă în continuare 3 lei, iar un abonament lunar 40 de lei. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 24 Apr 2025 08:02:13 Titlul subiectului: |
221377 |
|
Zilele trecute am uitat cartela cu abonamentul acasa si am luat o cartela de doua calatorii. Mi se par anacronice pentru anul 2025. Erau bune acum 15-20 de ani, dar totusi in era telefoanelor mobile inteligente, cei de la metrou au inca cartele magnetice ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
60.02 kb |
Vizualizat: |
de 1118 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
18.48 kb |
Vizualizat: |
de 1118 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|