 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 01 Apr 2025 11:23:39 Titlul subiectului: |
221107 |
|
Ieri eram intr-un Solaris, pe bulevardul Dacia, spre Piata Gemeni. Cred ca soferul nu a ratat nici o groapa. Basca le lua si cu viteza. Cred ca o facea special ! E drept ca bulevardul Dacia arata ca dupa bombardament. Dar totusi, ne batem joc de banii bucurestenilor ? Troleibuzele astea noi au costat niste bani !
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 02 Apr 2025 08:53:49 Titlul subiectului: |
221121 |
|
Cei de la STB, in reclamatia pe care le-am trimis-o cu sincopele in frecventa liniei de auto-troleibuz 97, au spus ca pe 26 februarie (data la care am reclamat incidentul) s-a retras un troleibuz din motive tehnice. Deci Solarisurile se defecteaza si nu au nici macar trei ani de exploatare. Ce se va intampla cand va expira garantia de la producator ?
Si alta intrebare, troleibuzele Solaris, sunt facute sa mearga zi de zi, pe baterie ? Ok, sunt autonome, dar........ele cum sunt concepute din fabrica ? Sa foloseasca ocazional aceasta autonomie sau sunt model hibrid, care paote functiona in mod de autobuz electric zi de zi ? Poate ma lamureste cineva, care se pricepe mai bine la acest model de troleibuze.
De asemenea, in afara de Bucuresti si Brasov, in ce oras din tara Solaris-urile circula ca si auto-troleibuz ? De asemenea, in Polonia sau in alte tari in care circula Solarisurile, mai sunt cazuri in care acestea circula in modul de auto-troleibuz ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.13 kb |
Vizualizat: |
de 2961 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 06 Apr 2025 17:24:55 Titlul subiectului: |
221176 |
|
Ei asa da, in situatii din astea un Solaris este foarte util. Acolo unde este santier, un Solaris se descurca mai bine decat troleibuzele clasice.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.62 kb |
Vizualizat: |
de 2843 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.92 kb |
Vizualizat: |
de 2843 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 07 Apr 2025 11:19:29 Titlul subiectului: |
221190 |
|
Azi dimineata, am documentat, la Gara de Nord, sens spre Clabucet, cum merge „sistemul automat” de cuplare a captatorilor. In unele cazuri da cu virgula. Este prima oara cand am vazut acasta faza in zona Garii de Nord. De obicei vedeam pe bulevardul Dacia in statia de la liceul V. Madgearu.
Cat despre sistemul de afisare al statiilor, in a treia poza puteti vedea cum „functioneaza”. Cand am facut poza, troleibuzul era in statia de la Gara de Nord. Macar mergea bine sistemul vocal de anuntare al statiilor.
Ce sa inteleg eu de aici. Este lipsa de interes ? Asa avem grija de noile troleibuze ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
211.91 kb |
Vizualizat: |
de 2800 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
162.44 kb |
Vizualizat: |
de 2800 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.97 kb |
Vizualizat: |
de 2800 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Nasty
Data înscrierii: 27/Feb/2017 Ultima vizita: 08/Apr/2025 Mesaje: 2 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 47 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 08 Apr 2025 21:38:48 Titlul subiectului: |
221214 |
|
guest a scris: | Si alta intrebare, troleibuzele Solaris, sunt facute sa mearga zi de zi, pe baterie ? Ok, sunt autonome, dar........ele cum sunt concepute din fabrica ? Sa foloseasca ocazional aceasta autonomie sau sunt model hibrid, care paote functiona in mod de autobuz electric zi de zi ? Poate ma lamureste cineva, care se pricepe mai bine la acest model de troleibuze.
De asemenea, in afara de Bucuresti si Brasov, in ce oras din tara Solaris-urile circula ca si auto-troleibuz ? De asemenea, in Polonia sau in alte tari in care circula Solarisurile, mai sunt cazuri in care acestea circula in modul de auto-troleibuz ? |
Da, troleibuzele Solaris sunt facute din fabrica sa meargă in fiecare zi pe autonomie.
La Tg. Jiu sunt troleibuze Solaris cu autonomie, nu știu dacă și cum o folosește.
Si in alte țări sunt troleibuze cu autonomie, care circula ca si la noi: Polonia, Ungaria, Italia, Lituania, Cehia, Lituania, Belarus, Rusia, Bulgaria și poate mai sunt și altele. Există filmulețe pe YouTube cu astfel de troleibuze.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 08 Apr 2025 22:00:17 Titlul subiectului: |
221215 |
|
Da, banuiesc ca in orase supra-aglomerate, unde cetatenii astepta si 30 de minute in statie cand ceva da cu virgula pe traseu.......... (aici eram retoric)
Hai sa fim un pic cu picioarele pe pamant, fantezia asta cu auto-troleibuz o merge pe unde nu este trafic asa mare, dar in Bucuresti eu am prezentat pe larg ce se intampla in topicul cu Frecventele si cel cu Traseele. Poti tu sa te uiti si la un milion de filmulete pe Youtube, in lumea reala din Bucuresti lucrurile stau cu totul altfel ! Cat despre culoarele unice STB, am prezentat aici situatia. Arata ca dupa bombardament, majoritatea dintre ele. Am si postat filmulete pe......Youtube
Dar ai evitat intrebarea de baza, de ce s-a stricat Solarisul dupa 2 ani de exploatare ? Intrebarea asta doare, nu e asa ?
Apropo vreti sa trimit la cei de la Solaris sau la dealerii care au adus in Bucuresti aceste troleibuze, poze in detaliu cu situatia culorelor unice, sa vada polonezii prin ce hartoape merg troleibuzele lor ? As putea face si asta daca vreu. Dar nu sunt rau, nu vreau ca eu sa contribui la pierderea garantiei de la producator pentru Solarisuri !
Stii care este ideea, hai sa nu ne batem joc de Solaris. Pe mine asta ma revolta la culme !
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 47 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 09 Apr 2025 13:08:22 Titlul subiectului: |
221227 |
|
Eu am raspuns referitor la orasele unde troleibuzele cu autonomie circula si pe autonomie, iar cu you tube am vrut sa spun ca se gasesc filmulete cu acest subiect!
Despre ce e in Bucuresti, e altceva, aici cei 7 primari urmaresc interesul propriu si mai putin al locuitorilor.
De ce s-au stricat Solarisuri la un an de exploatare? De ce se strica tramvaiele Imperio? Datorita strazilor cu gropi, de care ai spus, calea de rulare a tramvaielor, o vina au si unii soferi si vatmani, si a unor calatori!
Au fost Solarisuri care s-au defectat si la 2 luni de exploatare! Parerea mea e ca la unele sunt si problome din constructie, cred ca nu s-au spus toate caracteristicile de constructie cerute de beneficiarul roman, pentru un cost mai mic decat daca ar avea toate optiunile normale! Apoi, calitatea proasta a unor strazi, greseli ale soferilor!
Si mie imi pare rau de bataia de joc, nu numai la Solaris ci si la Imperio!
La inceput a fost ideea de a prelungi unele trasee de troleibuz, unde nu este retea! Dar s-a schimbat, s-a hotarat ca ele sa inlocuiasca autobuze diesel, prin comasare cu traseele acestora.Parerea mea e ca s-au facut greseli mari la unele comasari, in primul rand nu s-au respectat traseele autobuzelor! Doar 73 respecta traseele prin comasarea lui 73 cu 313.
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 09 Apr 2025 14:42:57 Titlul subiectului: |
221228 |
|
Am inteles, multumesc pentru raspuns. Uneori ma ia valul fiindca sunt suparat de situatia STB, ca si pasionat de transport in comun. Totusi, tragand linie, Solaris este un troleibuz bun, mai ales ca si alte orase au apelat la el.
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 47 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2025 11:41:23 Titlul subiectului: |
221266 |
|
Asa e, Solarisurile sunt bune spre foarte bune. dar cum la noi e ca la nimeni, unele se defecteaza mai des!
Am obserat ca te ia valul datorita situatiei STB, dar asta e situatia la noi! Ai scris de trenuletele de pe 97, dar tot de la tine aflam ca si pe 133 se intampla lucrul asta!
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 12 Apr 2025 14:03:01 Titlul subiectului: |
221267 |
|
Erau trenulete si pe 133, dar problema este ca pe un traseu de doua ori mai lung, trenuletele au efecte negative, asa cum am patit eu sau alti calatori. Am vorbit despre aceasta situatie, la acest topic chiar STB-ul a recunoscut ca sunt sincope. Dar la un traseu lung sau foarte lung, orice sincopa are efecte negative, pe tot traseul, resimtite de calatori.
Revenind la mentenanta Solarisurilor, nu au fost instructaje sau cursuri de formare pentru personalul din depourile noastre ?
A trecut vremea cand mentenanta se facea cu sarma si ciocanul !
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 433 Locație: Brasov
|
Trimis: Dum 13 Apr 2025 18:39:07 Titlul subiectului: |
221290 |
|
Citat: | La Tg. Jiu sunt troleibuze Solaris cu autonomie, nu știu dacă și cum este folosită |
La Târgu Jiu troleibuzele au înlocuit, în teorie, în totalitate parcul de autobuze, așadar circulă și pe traseele spre localitățile din jur. Spun în teorie pentru că zilnic mai circulă 1-2 autobuze.
Citat: | fantezia asta cu auto-troleibuz o merge pe unde nu este trafic așa mare |
Nu este o „fantezie”, ci o dotare opțională pentru zonele în care nu merită să învestești în extinderea rețelei, de pildă în sătucele deservite de Trollino-urile din Târgu Jiu ori în tot felul de cartiere și străduțe nou create precum „residence”-ul deservit de linia 93 din București.
Altfel, pe marile bulevarde, indiferent dacă circulă doar un traseu, este oportună extinderea rețelei pentru că-ți crează noi oportunități, ai putea deservi cu troleibuze și alte actuale linii de autobuz. Mă uit în Brașov: dacă s-ar repune doar rețeaua pe Calea București de la Spitalul Județean și până la Fabrica de Bere (să zicem că în interiorul cartierului Noua mergem pe baterii) pentru a electrifica linia 17, automat poți deservi și liniile 21 și 35 cu troleibuze pentru că pe alte artere deja circulă pe sub sârmă.
Citat: | Au fost Solaris-uri care s-au defectat și la 2 luni de exploatare |
Sunt mașini care s-or stricat din prima zi la probele de parcurs. Adevărul, pe care unii membri MU-iști nu vor să-l vadă, este că de la preluarea de către CAF a Solaris, calitatea produselor livrate este pe zi ce trece din ce în ce mai proastă. Nu uitați de articulatele electrice de la Cluj livrate cu baterii mai mici decât minimul cerut poate poate fraierii nu și-or da seama. E, oricâte nereguli aș găsi companiei ăleia, când vine vorba de mașinile electrice, clujenii își testează vehiculele.
Dincolo de calitatea asamblării, neregulile apar și din cauza faptului că troleibuzele Medcom nu se pot testa la fabrică precum face Skoda cu troleibuzele pe care ei le echipează, nu există niciun oraș cu rețea de troleibuz în preajma fabricii Solaris. Dacă ar fi fost testate sute de km, s-ar fi detectat deficiențele ce or apărut imediat în timpul rulării prin București.
În plus, nu aș da vina pe străzile din București pentru problemele apărute la troleibuze, mergeți la Budapesta unde străzile sunt sub orice critică și unde nu există șoferi titulari, deci doar compania trebuie să aibă grijă de mașini. De bine, de rău, în RO mai au grijă și unii șoferi de „obiectul muncii” dacă nu are compania suficientă.
|
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 47 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Lun 21 Apr 2025 11:42:03 Titlul subiectului: |
221352 |
|
@Andrei Andras, înțeleg că sunteți din Brasov.
Din ce am vazut ( și am auzit) pe YouTube, Solarisurile din Brașov sunt o parte echipate de Skoda și o parte de Medcom. Am observat că în partea din spate la unele scrie Skoda, la celelalte nu scrie nimic, la fel ca la cele din București! Așa este?
|
|
Sus |
|
 |
Andrei Andras

Data înscrierii: 30/Noi/2015 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 433 Locație: Brasov
|
Trimis: Mie 23 Apr 2025 22:32:38 Titlul subiectului: |
221369 |
|
Da, Skoda aplică acel sticker pe lunetă.
|
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 47 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mie 23 Apr 2025 22:56:30 Titlul subiectului: |
221370 |
|
Există diferențe de calitate între între ele?
|
|
Sus |
|
 |
sorinache96
Data înscrierii: 15/Mai/2013 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 440 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 24 Apr 2025 20:14:48 Titlul subiectului: |
221391 |
|
Nu exista diferente de calitate intre ele.
Ambele echipari sunt ok, in calitate de sofer cand merg pe retea nu exista aproape nici o diferenta. Medcom-urile sunt un pic mai sprintene pe retea decat Skodele, dar in rest nu sunt diferente majore.
|
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 47 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 06 Mai 2025 21:39:40 Titlul subiectului: |
221506 |
|
Înțeleg că lucrați ca sofer pe Solarisurile din Brașov. Puteți să ne lămuriți, având cam 2 ani vechime față de București, cum e cu decuplarea/cuplarea bateriilor?
Am văzut că in Brașov se face din mers decuplarea de la rețea, în București, nu! E vreo diferență de utilizare a acestor echipamente?
Sunt nemulțumiri ( in unele locuri) de
folosirea autonomiei , că se merge pe baterii mai mult decât trebuie, pe sub rețea deși mersul pe baterii face parte din caracteristicile acestor troleibuze! Chiar așa, ciclurile dese de încărcare/descărcare a bateriilor scurtează viața acestora?
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 13/Iun/2025 Mesaje: 10945 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 08 Mai 2025 20:24:47 Titlul subiectului: |
221528 |
|
In situatii in care sunt probleme la retea, asa cum am semnalat la acest topic, troleibuzele Solaris sunt foarte bune, avand si autonomie. Ceea ce nu inteleg eu de ce unii soferi prefera sa mearga pe baterii, desi este retea si nu exista probleme cu reteaua ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.02 kb |
Vizualizat: |
de 1380 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.16 kb |
Vizualizat: |
de 1380 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
petro burgener
Data înscrierii: 10/Iul/2009 Ultima vizita: 12/Iun/2025 Mesaje: 47 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Joi 15 Mai 2025 12:30:16 Titlul subiectului: |
221551 |
|
Se pare că in cazul ăsta e vorba de aglomerație, plus că șoferul a considerat că nu e cazul să piardă timpul în spatele unor Ikarusuri care nu au motive să se grăbească.
|
|
Sus |
|
 |
paraschivrazvan25
Data înscrierii: 29/Mai/2016 Ultima vizita: 24/Mai/2025 Mesaje: 42 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 24 Mai 2025 15:15:07 Titlul subiectului: |
221595 |
|
Sa speram ca le vor achizitiona , avem nevoie de autobuze electrice inoras
_________________ inchirieri auto otopeni solutii |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|