Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Cosmin Sandu

Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 1066 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 12 Iul 2024 12:33:16 Titlul subiectului: |
219566 |
|
marian2001FCBT a scris: | 296 a revenit la traseu. Momentan nu are GPS-ul activ. |
Între timp a fost reconectat și GPS-ul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.25 kb |
Vizualizat: |
de 8969 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
bogdan

Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 693 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Vin 12 Iul 2024 18:05:00 Titlul subiectului: |
219567 |
|
Pana la urma cate sunt active, cate retrase si cate casate?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
 |
nenea33
Data înscrierii: 20/Aug/2020 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 69 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Iul 2024 12:00:44 Titlul subiectului: |
219571 |
|
La M6D toate tramvaiele sunt functionale inafara de 287 care e retras definitiv de la inceput
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 1241 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Iul 2024 19:41:23 Titlul subiectului: |
219573 |
|
Păi și cele trase pe dreapta la Dacia, în fundul depoului?
|
|
Sus |
|
 |
nenea33
Data înscrierii: 20/Aug/2020 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 69 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Iul 2024 20:39:24 Titlul subiectului: |
219574 |
|
Da, am uitat,pe moment ca si la GT4 nu se mai repara niste M6D-uri,singurul stiut de mine este 297 iar pentru M8C exista un topic diferit aici pe forum si nu am exprimat si situatia aici
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 1241 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Iul 2025 11:15:24 Titlul subiectului: |
221936 |
|
O chestie ciudată la 285, de când face și traseu 7 (poate era și înainte, dar nu am văzut eu). Sunt momente în care afișajul cu LED-uri din spate merge, alteori afișează doar 2 puncte și e pusă hârtie-n geam. A, și încă ceva, nu știu de ce nu mută afișajul de pe partea stângă, pe partea dreaptă. Cel din dreapta are un soi de tremur.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 8920 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Iul 2025 13:13:51 Titlul subiectului: |
221937 |
|
Mai exista tramvaiele astea, nu le-a aprins dorul de casa?!...
|
|
Sus |
|
 |
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 428 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 24 Iul 2025 22:37:10 Titlul subiectului: |
221946 |
|
Mai exista. Chiar si pe traseul 7. Pe canicula asta sunt de departe cele mai infierbantate tramvaie. Mai rau chiar decat in GT 4 nemodernizate , alea la care se pot deschide doar niste geamuri mici.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 8920 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Iul 2025 04:15:00 Titlul subiectului: |
221947 |
|
Deh, Budapesta cand isi aducea cate o transa de TW 6000, le si baga la inlocuit cacarezele de geamuri de aerisire tipic nemtesti cu geamuri de alea de aerisire inaaaaaaaalte de-ale lor, cum numai ei au... Nu mai zic de vopsire in schema orasului si alte chestii care sa le integreze complet in noul mediu...
La Iasi cre'ca nici mucegaiul care le prinsese la interior, ca fusesera stocate prin tuneluri la Essen dupa retragere, nu s-ar fi indurat sa-l anihileze daca nu ar fi fost prea de tot halul in care aratau si puteau. Ma intreb daca au facut o dezinfectare ca lumea cand le-au curatat... Era groaznic in ele, suprafete intregi cu care intra in contact direct calatorii erau infestate masiv cu mucegai... Si nu a zis nimeni nimic nimanui despre povestea asta...
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 8920 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Iul 2025 04:29:09 Titlul subiectului: |
221948 |
|
Parerea mea, stiind cum le-am vazut cu ochii mei cand au venit, e ca, la ce era in interior, singura solutie ar fi fost sa li se dea foc, caci nu cred ca ceva de pe lumea asta putea dezinfecta in alt mod jalea aia... Si acum ma cutremur de ce am vazut atunci...
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 8920 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Iul 2025 04:57:56 Titlul subiectului: |
221949 |
|
Iaca, sa nu creada careva ca zic baliverne!... Discutiile astea le-am avut pe 3 si 29 decembrie 2018 cu mocheanu...
Am cautat pozele, pe moment nu le gasesc, dar imediat ce dau de ele, vi le arat, ca sa va ingroziti...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.76 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.03 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 8920 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Iul 2025 06:06:00 Titlul subiectului: |
221950 |
|
O gasit pan'la urma taticutu vostru si pozele, cum sa nu le gaseasca?!... Iaca!... 3 decembrie 2018...
Unde am facut poze generale, le-am pus intai pe acelea si apoi am marit si decupat din ele pentru detalii, ca sa vedeti totul in maretia dezastrului acela...
Daca, asa cum ati citit in discutia mea cu stanciu, nenicul mi-a zis pe 29 decembrie ca dupa "curatire" mai ramasesera "urme vagi" pe chedere, chederele fiind suprafete lucioase, infinit mai usor de frecat decat tapiteriile, va imaginati cam ce a ramas in realitate pe banci fara sa fie vizibil cu usurinta, nu mai zic ca bancile au fost "curatate" pe suprafata exterioara a materialului care le acopera, dar va puteti inchipui ce e sub material si in burete...
Asadar, acum stiti cu ce tramvaie calatoriti cand va urcati in astea...
Am dreptate cand zic ca doar focul mai era solutia in cazul lor?!...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
832.59 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
665.81 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
489.17 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
679.6 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
499.17 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
730.6 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
395.57 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
835.65 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
562.59 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
491.93 kb |
Vizualizat: |
de 6624 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
496.16 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.07 MB |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
831.81 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
919.55 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
953.41 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
635.15 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
501.3 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
972.47 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
632.45 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
533.07 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
478.48 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
693.22 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
703.38 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
423.29 kb |
Vizualizat: |
de 6622 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 1241 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Iul 2025 07:38:58 Titlul subiectului: |
221951 |
|
Doamne Apără și Păzește! Autobuzele Renault ex-RATP Paris par camere sterile pe lângă ăsta. Nu știu cum era la ST-uri, dar ăla păreau mai curate, deși și acolo au fost banchete pătate.
O bătaie de joc mai mare nu se putea, uite că lumea are dreptate să zică de CTP că aduce gunoaie, astea chiar sunt gunoaie. Înainte de punerea lor în circulație, trebuia dat jos totul de pe ele, spălat bine, bine și schimbată tapițeria.
Unde mama naibii au stat?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 8920 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Iul 2025 08:13:05 Titlul subiectului: |
221953 |
|
Pai am zis, dupa ce le-au retras din circulatie la Mulheim, au fost duse si stocate prin tunelurile retelei din Essen si de la umezeala de-acolo li s-a tras...
La asemenea hal de infestare nu prea mai ai ce curata la ele, ca nu vei reusi niciodata sa elimini toata ciupercaraia intrata in diversele materiale (lemn la podele, cauciuc, etc.), pur si simplu locul lor era fierul vechi...
Cand s-au dus la Essen si au inspectat vagoanele, ar fi trebuit sa le refuze...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 1241 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Iul 2025 10:12:39 Titlul subiectului: |
221954 |
|
Dacă existau alternative mai bune (și din ce spui tu, existau și există - că asta e mai dureros, încă există) trebuiau clar refuzate. Eu am auzit o „legendă”, că prima oară când 285 a urcat plin „ochi” cu călători pe strada Arcu, s-ar fi poticnit un pic.
Ca să nu mai zic de electronica „sensibilă” și „proastă” sau de faptul că un tramvai sau chiar 2 nu ar fi ieșit deloc la stradă cu călători. Unuia i s-ar fi ars motorul în depou la Dacia și altul ar fi „murit” în timpul probelor.
Și acum chiar e nevoie de tramvaie bune pe trasee, cu aer condiționat și toate cele, cum probabil ar fi fost GT-urile din Augsburg. În M-uri ai sauna vara și frigider iarna, că nu prea le merge căldura cum trebuie.
O colegă, când ne-am urcat într-un ST 10 (care nu mai circulă azi la Iași), a exclamat: „Doamne, ce cald e!”. Pentru că da, în ST-uri chiar era cald. Sigur, alea erau vagoane bune și dacă ar fi fost întreținute corespunzător, azi erau la stradă, nu la gard în Dacia.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 8920 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Iul 2025 10:23:19 Titlul subiectului: |
221955 |
|
In acei ani singurele variante pe care le aveam la dispozitie - si era urgent sa fie facute achizitii - erau T4DC-urile de la Halle, achizitie la care s-a renuntat in 2015 din cauza constructiei boghiurilor, KT4D-uri (cu aceeasi problema a Iasului cu intreinerea boghiurilor) si M-urile (pe care le puteam inca lua atunci din mai multe surse)...
Asa incat am ales ce s-a putut alege... Doar ca trebuia intrerupta achizitia dupa inspectarea vagoanelor si constatarile de la fata locului...
Intre timp, de vreun an-doi incoace, au mai aparut ceva oportunitati, chiar fainute... Pe una am ratat-o...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 1241 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 25 Iul 2025 11:01:21 Titlul subiectului: |
221958 |
|
Nu erau si GT-uri de la Augsburg.
|
|
Sus |
|
 |
bogdan

Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 693 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Sâm 26 Iul 2025 19:01:18 Titlul subiectului: |
221962 |
|
Cumva datorita mucegaiului,dealerul a facut o reducere consistenta? Sau s-a mers inainte?
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 1241 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 26 Iul 2025 21:36:00 Titlul subiectului: |
221963 |
|
Nu cred, deși trebuiau date gratis, cu colac și lumânare.
|
|
Sus |
|
 |
bogdan

Data înscrierii: 14/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 693 Locație: Ploiesti
|
Trimis: Dum 27 Iul 2025 19:35:56 Titlul subiectului: |
221968 |
|
Berna, Basel si Zurich doneaza vagoane in Ucraina! De unde ati mai putea prinde ceva vagoane bune pe 1000 mm?
Radu Bialus a scris: | In acei ani singurele variante pe care le aveam la dispozitie - si era urgent sa fie facute achizitii - erau T4DC-urile de la Halle, achizitie la care s-a renuntat in 2015 din cauza constructiei boghiurilor, KT4D-uri (cu aceeasi problema a Iasului cu intreinerea boghiurilor) si M-urile (pe care le puteam inca lua atunci din mai multe surse)...
Asa incat am ales ce s-a putut alege... Doar ca trebuia intrerupta achizitia dupa inspectarea vagoanelor si constatarile de la fata locului...
Intre timp, de vreun an-doi incoace, au mai aparut ceva oportunitati, chiar fainute... Pe una am ratat-o... |
_________________ 37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102. |
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 8920 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 27 Iul 2025 20:55:46 Titlul subiectului: |
221969 |
|
Alea erau pentru alte timpuri, acuma is bune pentru haholi, sa aiba ce distruge prin orasele lor cu infrastructura praf si pulbere, lasata de izbeliste de cand "tara 404" e "independenta"... Oricum, ce orase mai sunt cu 1000 in Haholia?! Liov, Vinita si Jitomir... Poltava au rezolvat-o in 2002, aleluia tramvai acolo, iar Ievpatoria e in Rusia... De Liov o sa se ocupe Polonia sa-l modernizeze, iar celelalte doua, in functie de ce mai ramane din "tara 404", fie raman vai de ele acolo, fie ajung la rusi si le modernizeaza ei... Deci, pana cand s-or intampla toate astea, sa le dea Europa ce troace mai are de aruncat pentru ecartament metric, ca sa-si mai improspateze aia parcurile de vagoane...
Iasul, daca mai ia sh-uri, trece la alt nivel, altele sunt tramvaiele avute in vedere... Boborul nu mai accepta in prezent aici de alea de care au ajuns in Haholia din Elvetia, ar iesi scandal monstru daca ar mai aduce cineva la Iasi asa ceva...
|
|
Sus |
|
 |
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 428 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 27 Iul 2025 23:33:23 Titlul subiectului: |
221970 |
|
Macar din alea de pe linia de coasta din Belgia. Cu sectiuna din mijloc low floor. Sau ceva similar.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 8920 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Iul 2025 02:25:11 Titlul subiectului: |
221971 |
|
Alea erau niste nenorociri, afectate zdravan de mediul salin in care au functionat (caroseria si mai ales electronica)... Plus aspectul batrancios, lipsa aerului conditionat si geamurile de aerisire meschine ar fi fost un cocktail numai bun de provocat scandal public... Oricum, din 2023 s-au gatat, furnalul le-a mancat...
Am vazut la Vasai, la troleele alea articulate aduse de la Salzburg, ce face sarea electronicii, brr...
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 1241 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Iul 2025 09:00:30 Titlul subiectului: |
221972 |
|
Bun, dar se vor mai aduce vagoane SH, sau așteptăm cu sufletul la gură doar vagoane noi?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2025 Mesaje: 8920 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 28 Iul 2025 09:25:45 Titlul subiectului: |
221973 |
|
Habar n-am, dar logic este sa se intample asta, pentru ca inca 50 de tramvaie noi nu vor mai putea veni cu veselia venirii celor 50 de pana acum, pentru ca banii "europeni" (in fapt, tot romanesti, ca tara a contribuit mai mult decat a accesat din ceea ce putea accesa) vor fi mult mai putini pe viitor. In plus, prostia asta cu achizitia de vagoane noi cu un metru mai lungi decat GT4 trebuie sa inceteze. Trebuie un parc de vagoane mai lungi si mai scurte, dar in nici un caz sub 25 de metri.
Deci, daca nu vrem sa asteptam inca vreun deceniu sau mai mult ca intregul parc sa contina tramvaie de generatie noua, atunci trebuie gandit pragmatic si cealalta jumatate de parc trebuie adusa rapid la un grad de fiabilitate si confort apropiat de al tramvaielor noi. Si exista posibilitatea asta.
In paralel, an de an trebuie achizitionate cate vreo 2 tramvaie noi din fonduri proprii, iar pe masura ce apar posibilitati de finantare "europeana", sa fie accesate si astfel de fonduri pentru achizitii mai mari. Iar pe masura ce aceste vehicule cumparate din fonduri proprii si din fonduri "europene" isi fac aparitia in oras, un numar similar de vagoane din acest lot mare sh care ar trebui cumparat acum s-ar retrage si ar fi folosite ca piese de schimb pentru cele ramase.
In plus, achizitia de sh-uri la care ma gandesc eu ar oferi si posibilitatea unui contract pentru furnizarea de piese, instruire tehnica si orice alt tip de suport tehnic de la producator, asa cum se intampla in orasul unde circula ele in prezent.
Exista aceasta posibilitate de a avea dintr-o lovitura 50 de tramvaie sh moderne, care ar schimba total situatia din prezent!... Daca cetepeaua si jupanu vor fructifica ocazia sau o vor rata, asta ma depaseste sa zic, altii au raspunsul, eu sunt tinut departe de astea pe moment...
Cred ca am zis clar ce era de zis, sursa la care ma refer nu e greu de identificat, nu?!... Unii o stiti ca urmariti ce postez pe Facebook, altii stiti pentru ca... stiti voi... dar am raspuns ca sa-i constientizez si pe alti cititori, care... nu stiu...
|
|
Sus |
|
 |
|