Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Numere de parc
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9016
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 08:15:16    Titlul subiectului: 222267

E un Ikarus articulat, dar e una dintre masinile ex RDG - ca sa dau si un indiciu, e din loturile venite in 1991 si scoase la strada inainte de sfarsitul anului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 10:35:32    Titlul subiectului: 222270

Deci este 105,ex Berlin,revopsit la Iasi in prima schema de cand a venit la RATC.
Au fost doua articulate care au purtat schema asta,dupa dunga de sub parbriz.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9016
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 10:36:18    Titlul subiectului: 222271

Nope... Nu e 105...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9016
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 10:52:21    Titlul subiectului: 222272

Asta e 105 3 ani mai tarziu, in 1995, in urmatoarea schema...

Nu mai avea acea dunga, culorile, aceleasi, erau dispuse altfel, dar in imagine se vede ceva care-l scoate de pe lista...



105.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  27.44 kb
 Vizualizat:  de 228 ori

105.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 11:10:58    Titlul subiectului: 222273

Greseala mea,acum am vazut ca in poza are plafonul vopsit maro,crescand saturatia si expunerea pozei.
Cred ca este 111,unul din autobuzele care a purtat reclama Apple.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9016
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 11:31:00    Titlul subiectului: 222275

Da, e 111! Bravo!

Elementul distinctiv in imagine (fata de 105) este insemnul Ikarus. Culoarea maro de sus, care face si ea diferenta, e greu de remarcat asa cum e afisata imaginea.

Masinile ex RDG de la Iasi au avut trei astfel de insemne: cel binecunoscut, regasit pe marea lor majoritate, acesta de pe 111 si unul doar cu litere majuscule de tipar distantate.

Imi staruie in minte ca stema Ikarus de la 111 mai exista si pe o alta masina, dar nu reusesc sa ma limpezesc sa imi amintesc precis care. E posibil sa fi fost una din seria alb-verde (114, 115, 116, 118, 121) din lotul adus la sfarsitul lui 1991 si scos imediat dupa Anul Nou...

A treia varianta de sigla a fost la 107 si cred a fost singurul asa.

111 a fost o masina foarte frumoasa, a fost foarte bine intretinuta in primii ani (eu ziceam ca e cel mai elegant Ikarus 280 al RATC) si a facut 30 in permanenta cat a avut schema nemteasca si aceasta schema usor modificata la RATC cu acea dunga albastra. Nu tin minte sa-l fi vazut pe 9 in perioada aceea.

Dupa ce a primit schema Apple a inceput sa decada... Si a inceput sa intre si pe alte trasee...

Sfarsitul i-a fost urat, slutit rau de tot exterior si interior la un RK marca Spiroca...

*inca un element, strict pentru comparatie vizuala: continutul casetei de afisaj de sus se vede ca e acelasi in ambele imagini
**imaginea din care am extras portiunea atasata acestui mesaj este din 1996



111.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.84 kb
 Vizualizat:  de 207 ori

111.jpg



111_0.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.25 kb
 Vizualizat:  de 199 ori

111_0.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 12:50:01    Titlul subiectului: 222277

Vad ca avea si un ornament deasupra majusculelor,nu prea am vazut in poze,pe alte autobuze.
Cred ca pana a fost casat l-a purtat,nu l-au dat jos nici cu reclama Apple vad.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9016
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 13:58:27    Titlul subiectului: 222278

Da, aceea e stema Ikarus la care am facut referire.
Nu tin minte daca o mai avea si dupa RK-ul la Spiroca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 15:18:14    Titlul subiectului: 222281

Cat a mai rezistat acel articulat fara remorca spate,modificat pentru interventii la reteaua de troleibuz si ungere?
Prin ce an s-au gandit sa faca modificarile,era lipsa de autoturnuri Roman sau nu erau bani pentru o asemenea achizitie?
Se gasesc doua fotografii cu el in fata garajului,dar am inteles ca sunt ceva probleme cu ele,o sa le atasez modificate,sper ca este ok.

Asemenea modificari am mai vazut in spatiul ex. sovietic,ba chiar folosite si pentru transport sine si echipamente.



20250913_155815.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  656.77 kb
 Vizualizat:  de 147 ori

20250913_155815.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9016
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 15:26:48    Titlul subiectului: 222282

Da, fotografiile acelea au fost puse pe gardul sectiei 1 in mod mizerabil de catre asociatia tramclub iasi, fara a cere si primi acceptul meu. Ca multe alte magarii facute de acel onegheu...

Acel autobuz a fost transformat in scara mecanica pentru troleibuze in anii '80 (nu am acum pofta de cautat printre fotografiile facute fiselor de inventar, voi reveni cand voi da peste informatia precisa prin cautarile mele viitoare). Clar nu erau fonduri pentru achizitii, iar in parcul rece erau gramezi de autobuze stocate dupa 1985, cand s-a renuntat la traseele urbane de bus din cauza crizei carburantilor. Au fost descurcareti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9016
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 15:32:43    Titlul subiectului: 222283

O remorca de Ikarus a fost foarte multi ani cabina portarului la statia de salvare de alaturi de garaj...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 16
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 15:50:27    Titlul subiectului: 222285

Ca tot veni vorba de remorci,mai exista bucata aia de IK4 fara bot,transformata in remorca a depoului Dacia?Cati ani a mai circulat si ce numar de parc a avut?
Nu a fost distrusa si ea la demolare,cand au intrat peste BE-uri si ST-urile ce asteptau casarea?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Sep/2025
Mesaje: 9016
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Sep 2025 16:02:02    Titlul subiectului: 222286

Eu unul nu am raspuns la intrebarile astea. Despre soarta de final a acelei magazii iti pot spune cu siguranta oneghistii, iti recita ca pe poezie...

Legat de numarul de parc al autobuzului din care provenea, nu cred ca e cineva care sa iti poata da informatia asta...

Poate doar vazand ce numar de inventar a avut cat a fost magazie (am fise complete de inventar, dar nu am acum nervii necesari sa pigalesc asa ceva, e cautat acul in carul cu fan, dar mai rau de-atat, nestiind cum arata acul)... Iar daca as gasi ceva clar, sa compar cu numerele de inventar ale masinilor IK4, in caz ca or fi pastrat acelasi numar la transformare... Extrem de migalos si cu sanse extrem de mici de a gasi raspunsul dorit... Poate, candva, cand viata o fi zen si timpul si cheful si motivatia pe masura...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community