Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Poze si amintiri din Iasiul de altadata
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 1298
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Sep 2025 09:23:33    Titlul subiectului: 222431

Întrebare, Radule: cum se lega Rond Țuțora de Copou? Exista un 1b?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Sep 2025 11:24:54    Titlul subiectului: 222432

Au tot framantat traseele in prima jumatate a anilor '80 si date precise nu am deocamdata decat pe alocuri, dar:

- exista marturie foto ca in 1982 traseele 1 si 4 erau tot in inel, deci nu era nici un traseu din Copou pana in Tutora;
- exista marturie foto din 1982 care confirma faptul ca in rondul Tutora nu avea capat nici un traseu de Copou;
- in august 1982 (marturie articol din Flacara Iasului) s-a infiintat traseul 8, Copou-Tudor-Baza 3, si banuiesc ca atunci sau putin dupa s-a rupt si inelul 1 cu 4 si 1 a devenit Copou - Podu Ros - Tutora, iar 4 Copou - Tatarasi - Abator;
- exista marturie foto ca in vara lui 1983 traseul 4 avea parcursul de mai sus;
- exista marturie foto ca in vara lui 1984 traseul 4 nu mai era cel din vara lui 1983, ci avea parcursul Copou - Tatarasi - Tutora;
- exista marturie foto ca in vara lui 1984 exista traseul 1 barat, Copou - Podu Ros - Baza 3, asadar exista si traseul 1, cum am zis mai sus, Copou - Podu Ros - Tutora;
- in penultima zi de decembrie 1984 (marturie articol din Flacara Iasului) traseele 4 si 8 au fost puse in inel prin Tudor si Tatarasi, asa cum au ramas in memoria iesenilor.

Anterior infiintarii inelului 1/4 in noiembrie 1979, pe traseul 1 mergeau ITB-urile intre Copou si Tutora, dar cand au fost introduse Tatrele traseul a fost scurtat la Baza 3 (exista marturie foto), probabil din cauza starii liniei, care nu permitea exploatarea noilor tramvaie.

E posibil ca la inceputul anilor '80 sa fi fost facute lucrari la cale care au permis ducerea Tatrelor in Tutora, cum am aratat mai sus, cel mai probabil dupa august 1982 - ori chiar atunci, ori candva dupa tot in acel an, ori in 1983.

Pentru date precise, continuam documentarea...

Arata fain povestea mea, este?!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 89
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Sep 2025 11:34:09    Titlul subiectului: 222433

Nu stiu cand vor incepe lucrarile la podul de pe Aurel Vlaicu peste Ciric,la intersectia cu Ignat,dar sunt curios daca mai ies la lumina sinele vechi ale 3-ului.
In deal inca ar trebui sa mai existe,ingropate sub asfalt.
Cine stie ce linii vechi or mai fi ingropate prin oras,poate mai exista si acum linia de pe Aleea Nicolina,pe langa Racovita,sub strada.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 25 Sep 2025 15:17:33    Titlul subiectului: 222434

Mi-am amintit acum ceva...

Exista marturie foto din 1980 ca traseul 2 de atunci (Gara - Centru - Podu Ros - Tutora) era facut de ITB-uri.

Exista marturie foto din toamna lui 1981 ca au fost puse Tatre pe acest traseu 2 si a fost infiintat traseul 7 (Gara - Podu de Piatra - Podu Ros - Tutora), facut cu ITB-uri, pe 1 septembrie (marturie articol Flacara Iasului), dupa ce a fost data in exploatare atunci linia de pe Silvestru.

Exista marturie foto ca in august 1982 in Tutora intorceau traseele 2, 5 si 7 si ITB-urile faceau in continuare traseul 7, deci situatia era neschimbata, iar faptul ca traseele 2 si 7 erau la fel si in septembrie ni se certifica intr-un articol din Flacara Iasului (e posibil ca pe 2 sa fi fost puse intre timp Timisuri, ca apare o mentiune in articol despre prezenta unui Timis in data de 2 septembrie, dar intr-un anume context, deci nu stiu daca era o exceptie).

In 13 iunie 1983 traseul 7 a devenit cel de care-si amintesc iesenii traitori anilor '80, Gara - Centru - Podu Ros - Tatarasi, deci si 2-ul a devenit cel "clasic" incepand din anii '80, adica Gara - Podu de Piatra - Podu Ros - Tutora.

Pe 26 iunie 1983 un pasionat olandez deja surprindea fotografic noul parcurs al traseului 2.

Asadar, e posibil ca in 1981 sa fi fost pregatita calea de rulare si intre Metalurgica si Tutora ca sa primeasca Tatre, putem presupune ca odata cu punerea in circulatie a lotului al doilea de 30 de vagoane.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 89
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 27 Sep 2025 22:29:23    Titlul subiectului: 222446

In ce an a fost scoasa linia dintre Piata Unirii-Dimitrov?
In anul 1964 nu mai era,decat rondul Dimitrov pentru tramvaiele ce veneau dinspre Copou si erau legate doar de linia de pe Sararie,prin strada Costachescu.
In 1968-69 a fost scoasa linia din Dimitrov,si s-a facut legatura noua pe Muzicescu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 442
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 28 Sep 2025 15:53:04    Titlul subiectului: 222447

Am purtat o discutie mai demult cu Radu , vezi poate te ajuta:
https://tramclub.org/viewtopic.php?t=1328&postdays=0&postorder=asc&start=375
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 28 Sep 2025 17:42:56    Titlul subiectului: 222448

Flacara Iasului, 30 martie 1962
Flacara Iasului, 13 aprilie 1962

Presupunem ca demontarea s-a facut tot in 1962. Prin fotografii datate 1963 sunt deja schimbari majore in spatiul pietonal. Daca linia o mai fi rezistat o vreme pe ce mai ramasese din straduta Gabriel Perry, asta deja e o chestiune mai greu de documentat...



PU-GP-1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.35 kb
 Vizualizat:  de 695 ori

PU-GP-1.jpg



PU-GP-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  261.91 kb
 Vizualizat:  de 695 ori

PU-GP-2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 89
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 28 Sep 2025 20:34:22    Titlul subiectului: 222449

Multumesc frumos,nu stiam in ce an a fost scoasa.Am vazut ca s-a facut rapid parcarea de la bl. Carmen de pe locul liniei de tramvai si aleile din spatele blocului pe unde trecea fosta linie.
ITB-urile deci urcau pe Sararie pentru traseul dintre Dimitrov si Copou,din ce am vazut intr-o poza fara legatura din Piata Unirii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 28 Sep 2025 20:42:43    Titlul subiectului: 222450

Da.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 1298
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2025 09:01:34    Titlul subiectului: 222451

Care e strada Vasile Roaită, cumva strada Gh. Asachi de astăzi? Nu știu care e Calea 23 August și mă Gândeam că e Bd. Caroul I.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2025 09:33:28    Titlul subiectului: 222452

Mihai Costachescu (Triumfului)... Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2025 09:46:12    Titlul subiectului: 222453

Ce e interesant e ca pe o harta din 1955 apare figurata linie simpla pe acea strada... Este, cosmy?!...

In poza din 1970 cu cele doua utilitare pe curba dintre ceea ce sunt azi strada Costachescu si Aleea Grigore Ghica Voda acea curba apare cu linie dubla.

Pe harta se vede ca linia (simpla) facea legatura doar intre ceea ce sunt azi strada Costachescu si bd. Carol.

Sa fi fost facuta atunci, in 1962, doar modificarea racordurilor?! Si eventual sa fi fost instalata tot atunci si linie dubla pe o portiune (cel mai probabil) sau pe intreaga (putin probabil) actuala strada Costachescu?! Uite intrebari bune...



triumf.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  589.23 kb
 Vizualizat:  de 598 ori

triumf.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 1298
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2025 10:06:01    Titlul subiectului: 222454

Fix la strada asta ma gandeam, dar am incurcat denumirile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2025 10:29:39    Titlul subiectului: 222455

Apropo de numele strazii aleia...

Ce se zice pe Vichișpedia despre schimbarea numelui chiar in vremea "comunistilor"...

E curios ca celebra legenda cu Vasile Roaita a continuat sa fie prezentata in scoli pana in 1989, si eu am invatat-o...

Citat:
Ștergerea memoriei

După 1962 numele de Vasile Roaită a dispărut aproape de pretutindeni. S-au schimbat atunci și nume de străzi, de spitale, cămine culturale, de școli, de întreprinderi, de cinematografe, deoarece Partidul, care acum avea alte priorități, își reconfecționa istoria.[3] Atunci a fost înlăturat și bustul lui Vasile Roaită, pe care sculptorul Artur Vetro îl realizase în 1958 pentru orașul București.

După 1965 s-a spus că Ceaușescu, gelos pe faima lui Dej, a pus cercetătorii să caute prin arhive și să descopere până la urmă că "Grivița Roșie" era un fals istoric, o falsă legendă, iar celebrul trăgător al sirenei, Vasile Roaită, un „idol fals”.

Dispariția lui Roaită din discursul propagandistic al PCR nu s-a datorat, așa cum s-a speculat în epocă, nevoii lui Ceaușescu de a fi singurul erou din ilegalitate, ci unei descoperiri neașteptate făcută de istoricii comuniști în arhivele Siguranței: Vasile Roaită nu numai că nu fusese nici măcar grevist, dar era unul din informatorii pe care Siguranța îi infiltrase printre muncitorii de la Atelierele Grivița. Cu alte cuvinte, din motive propagandistice, PCR-ul îi furase meritele lui Constantin Negrea, grevist care luptase cot la cot cu Dej pentru drepturile muncitorilor, și i le atribuise unei victime accidentale.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 89
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2025 11:53:41    Titlul subiectului: 222456

Radu Bialus a scris:
Ce e interesant e ca pe o harta din 1955 apare figurata linie simpla pe acea strada...

Nu se vede linia care duce spre Targusor Copou,ci face stanga pe Costachescu.
Uite o relicva de la fostul capat al liniei de Sararie,acum 14 ani,de cand circulau autobuzele Ikarus.



Screenshot_20250929_125054_Maps.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  119.23 kb
 Vizualizat:  de 568 ori

Screenshot_20250929_125054_Maps.jpg



Screenshot_20250929_125059_Maps.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.04 kb
 Vizualizat:  de 568 ori

Screenshot_20250929_125059_Maps.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2025 21:14:10    Titlul subiectului: 222457

Flacara Iasului, 3 iulie 1959


sararie.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  88.96 kb
 Vizualizat:  de 486 ori

sararie.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
EEG



Data înscrierii: 27/Sep/2012
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 442
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 29 Sep 2025 22:39:14    Titlul subiectului: 222458

Mai stie cineva cand a fost facut acel triunghi de la Triumf unde intorceau tramvaiele de Copou? Cumva cand a fost mutata de pe margini spre centrul strazii linia dubla de la Triumf la Agronomie?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 89
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 30 Sep 2025 00:49:29    Titlul subiectului: 222459

Cati ani a supravietuit traseul 33?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 30 Sep 2025 03:05:37    Titlul subiectului: 222460

EEG a scris:
Mai stie cineva cand a fost facut acel triunghi de la Triumf unde intorceau tramvaiele de Copou? Cumva cand a fost mutata de pe margini spre centrul strazii linia dubla de la Triumf la Agronomie?

Da.

Flacara Iasului, 29 mai 1985
Flacara Iasului, 20 iunie 1985



triumf2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.16 kb
 Vizualizat:  de 442 ori

triumf2.jpg



triumf3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.35 kb
 Vizualizat:  de 442 ori

triumf3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 30 Sep 2025 04:26:37    Titlul subiectului: 222461

LVF a scris:
Cati ani a supravietuit traseul 33?

Ca indicativ, de prin 1985-1988 pana in 14 septembrie 2000 inclusiv.

Anterior indicativul pentru ruta respectiva a fost 23 (Tg. Cucu - Vanatori), si mai inainte a fost 17 (Piata Dimitrov - Popricani).

33 a fost dus pana la Popricani undeva pe la inceputul anilor '90 (o vreme a mers doar ITA pe-acolo anterior), iar baratul a fost introdus pana la Vanatori (initial pana la Carlig).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 1074
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 30 Sep 2025 07:34:52    Titlul subiectului: 222462

EEG a scris:
Cumva cand a fost mutata de pe margini spre centrul strazii linia dubla de la Triumf la Agronomie?


Având în vedere faptul cã se intenționează reabilitarea liniei de tramvai de la Fundație pânã la Triumf, ar trebui mutatã linia pe lateral, așa cum a fost inițial.

Marile blocaje și întârzieri, în ambele sensuri, se produc la intersecția cu Toma Cozma, la semafor.

Fiind o investiție de perspectivã, ar trebui implementatã trecerea la bordurã anul acesta.



IMG-20250925-WA0034.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  83.89 kb
 Vizualizat:  de 417 ori

IMG-20250925-WA0034.jpg



IMG-20250925-WA0033.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  104.11 kb
 Vizualizat:  de 417 ori

IMG-20250925-WA0033.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 30 Sep 2025 08:39:52    Titlul subiectului: 222463

Pai nu i-ai zis inca lu mi'aita dorinta ta?!...

Cu ce anume ar ajuta asa ceva pe Copou?!

- masinile ar avea de traversat liniile ca sa treaca pe/de pe mijloc la Fundatie si Triumf;
- pe langa virajele la stanga de acum ai avea asa cum zici matale si viraje dreapta care taie liniile la Pogor, la Academie, la str. Oastei, la Universitate si pe unde mai sunt stradute;
- de bine, de rau, acum aia care vireaza stanga se refugiaza pe linie, dar cu ce zici matale vor bloca si traficul auto, caci banuiesc ca vrei si delimitari la linii, ca altfel te-ai trezi cu coada de masini pe ele.

Asa ca las'o'n sange cu trasnaile, ajung alea cu numele de statii aiuristice si mutarea statiei de la Palat calare peste biserica aia monument istoric!...

Solutiile la blocajele de pe Copou sunt de o cu totul alta natura, dar pentru ele e nevoie de materie cenusie si sus, si jos (adica brainz si guts). Nu de exotisme si de mutat rahatu din stanga'n dreapta, ca tot rahat ramane...

Si vezi ca ce e acolo in poze e o susa inelara de viteza cu sens unic, mai sunt si niste stradute pe margini pentru un anume tip de trafic, samd... E o chestie "integrata", cum place terfelimii sa zica...

Davai, cumnatele!...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
LVF



Data înscrierii: 06/Sep/2025
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 89
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 30 Sep 2025 13:18:35    Titlul subiectului: 222464

Virajul la stanga spre Toma Cozma ar trebui interzis.Este o mare problema pentru elevii care trebuie sa ajunga la cursuri si deja au pierdut mult timp pe drum cu tramvaiul.
Este blocata intersectia de toti indivizii/individele care se cred in filmele din State sa isi duca cu masina odraslele la Negruzzi sau Petru Poni,si mai sunt doua crese in zona.

Linia de tramvai pana la Bariera Nicolina avea rond la capat?Socola stiu ca avea la rampa podului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 30 Sep 2025 14:38:05    Titlul subiectului: 222467

Nu, ca nu a mai fost nevoie (oricum cred ca nici loc nu era pentru asa ceva). La Socola s-a facut bucla pentru ca urma sa vina ITB-urile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 14/Oct/2025
Mesaje: 9102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 03 Oct 2025 20:11:49    Titlul subiectului: 222492

Doua fotografii-document de exceptie din 1989, cel mai probabil februarie-martie, facute pe strada Gh. Dimitrov si in Piata Independentei din Iasi in timpul demolarilor incepute in februarie pentru prelungirea bulevardului Independentei pana la Piata Tineretului...

In prima imagine se vede un troleibuz care venea dinspre Pacurari si urma sa intre pe str. Dimitrov catre Piata Independentei.

In a doua imagine se vede reteaua de troleibuz de pe straduta din fata fostei piete agroalimentare, pe unde a fost facuta bucla de intoarcere cand a fost prelungita reteaua pe bd. Independentei catre Targu Cucu-Tudor Vladimirescu.

*imaginile sunt preluate de pe grupul Facebook Iasi (fotografii vech), sursa foto: cartea "Bulevardul Independentei Iasi", autor colectiv, aparuta in 2006



Dimitrov 1989.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  162.08 kb
 Vizualizat:  de 116 ori

Dimitrov 1989.jpg



Piata Independentei 1989.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.57 kb
 Vizualizat:  de 116 ori

Piata Independentei 1989.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 31, 32, 33, 34  Următoare
Pagina 32 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community