Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 89 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 03 Oct 2025 22:55:59 Titlul subiectului: |
222493 |
|
Mai este un troleibuz in dreptul BCU,vad ca se circula mai bine fata de cum e in prezent cu autobuzele.
I-am explicat tipului ca nu sunt imediat dupa cutremur pozele,neatent cel ce a creat albumul in 2006 cu privire la data,analizand pe fuga peisajul din jur.
Nu mai stiam cand au fost incepute demolarile,s-a demolat mult dupa 85.
|
|
Sus |
|
 |
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 442 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 03 Oct 2025 23:04:38 Titlul subiectului: |
222494 |
|
Cutremurul din '77 a fost doar un pretext pt "sistematizarea"/demolarile din Iasi. Pagubele reale facute exclusiv de cutemur au fost minime.
De cel din '86 nici nu mai vorbesc. O fi cazut vreo frunza ici colo.
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 89 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 03 Oct 2025 23:31:13 Titlul subiectului: |
222495 |
|
Daca nu era revolutia,era deja organizata demolarea cladirilor care au mai ramas in prezent pe Cuza Voda si Stefan cel Mare.
Tramvaiul ar fi fost mutat pe Independentei,ar fi fost conectat Tatarasiul cu Anastasie Panu printr-un pasaj peste casele transformate in cocioabe betonate de rromi,si la Bl. Tarom urma sa apara un pasaj cu urcare in curba,dinspre Arcu,cu tot cu linia de tramvai.
Urmau sa apara blocuri noi,in depozitul de la IRE,fix pe Uzinei era plin de lampi ce urmau puse in centru intre blocuri,dar au ajuns puse in 1990 la o modernizare partiala in diferite cartiere,si multi stalpi mari care urmau sa sustina retele de tramvai si troleibuz.
De acum un an tot de pe grupul de Fotografii Vechi,am salvate doua poze cu reteaua troleibuzului 47 pe Nationala(Podu de Piatra),acum 29 de ani.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
202.14 kb |
Vizualizat: |
de 723 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.55 kb |
Vizualizat: |
de 723 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 09/Oct/2025 Mesaje: 218 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Oct 2025 21:29:25 Titlul subiectului: |
222516 |
|
Astazi erau aruncate pe la baza padurii Cetatuia o gramada de CD-uri printre care era si unul notat "fotografii vechi din Iasi" . L-am luat si printre multe alte fotografii cu cladiri si zone faimoase se aflau si astea care urmeaza sa le vedeti. Nu stiu daca au mai fost pe forum sau daca sunt protejate de drepturi de autor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.65 MB |
Vizualizat: |
de 636 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.49 kb |
Vizualizat: |
de 636 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.61 MB |
Vizualizat: |
de 636 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.76 MB |
Vizualizat: |
de 636 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.99 MB |
Vizualizat: |
de 636 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 89 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Oct 2025 23:14:18 Titlul subiectului: |
222517 |
|
Boala nationala a romanului de a arunca si a distruge tot...
|
|
Sus |
|
 |
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 09/Oct/2025 Mesaje: 218 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 05 Oct 2025 23:37:02 Titlul subiectului: |
222518 |
|
Nici nu vrei sa stii ce e acolo in fiecare Duminica dupa ce pleaca talciocarii.
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 89 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 06 Oct 2025 01:27:13 Titlul subiectului: |
222519 |
|
Vreo cheie,un surub???Ca de gunoaie si haine sunt satul sa vad dupa 12.Gunoiul nu imi e util
Mult timp aceste poze au fost pe panoramio si Mapio,de doua luni i-a venit randul si lui Mapio sa ajunga "la cele vesnice".
Tot cu reteaua si consolele troleibuzului 47,de data asta pe splai,pe Mangeron,nu stiu exact anul,cred ca 2000.
Au mai fost poze si de pe splaiul drept...sau stang(au schimbat astia numele in Ferdinand si Mihai,m-au zapacit complet!),din anul 2003,dar cu consolele goale,apoi in 2004 au plecat de pe stalpi.
Pozele acelea au disparut,nu le-am putut salva.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.75 kb |
Vizualizat: |
de 616 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
21.99 kb |
Vizualizat: |
de 616 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.94 kb |
Vizualizat: |
de 616 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.78 kb |
Vizualizat: |
de 616 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 89 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Oct 2025 14:06:54 Titlul subiectului: |
222533 |
|
https://youtu.be/UllWvwePLs0?si=FGHWkVptGFTqk5oG
Reteaua troleibuzului 47 in anul 1995,pe Nationala si in Podu Ros,si cateva autobuze si o Tatra.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.01 kb |
Vizualizat: |
de 532 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.74 kb |
Vizualizat: |
de 532 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.61 kb |
Vizualizat: |
de 532 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.79 kb |
Vizualizat: |
de 532 ori |

|
Descriere: |
Saviem.Statie de autobuz,si troleibuz??? |
|
Mărime fișier: |
109.51 kb |
Vizualizat: |
de 532 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.09 kb |
Vizualizat: |
de 532 ori |

|
Descriere: |
Retea troleibuz la intersectie Constructii, acelasi Saviem urcand pe Palat |
|
Mărime fișier: |
111.49 kb |
Vizualizat: |
de 532 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.66 kb |
Vizualizat: |
de 532 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.36 kb |
Vizualizat: |
de 532 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 9102 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Oct 2025 15:17:14 Titlul subiectului: |
222535 |
|
Foarte tare, multumesc!
Cand am vazut Tatra, primul gand a fost ca e 246 dupa o serie de aspecte, am verificat si asa este.
Ikarusul poate fi 104 (cel mai probabil), 120 (iese din schema, totusi, pe baza unor chestiuni care se vad) sau 123 - 132 iese din schema, cel din imagine fiind clar unul ex RDG, iar restul celor cu Apple sar din schema, cel din imagine fiind cu 4 usi...
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 89 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Oct 2025 15:25:15 Titlul subiectului: |
222536 |
|
Ce traseul era ala de mergea pe Palat si Nationala,pe care era Saviemul?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 9102 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Oct 2025 15:30:32 Titlul subiectului: |
222537 |
|
Ikarusul era 9 barat, evident.
Saviemurile de pe Palat erau 28 si 11, iar cel de ps sos. Nationala 10 (cred ca mai putin probabil) sau 11.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 9102 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Oct 2025 15:43:41 Titlul subiectului: |
222538 |
|
Daca nu gresesc, 123 avea doua ornamente verticale pe spate ((si) 134 avea asa), care nu se vad in filmare, deci cred ca sare din schema si el si ramane 104 cel mai probabil (si cifrele par a fi in consecinta).
Se mai vede si un ornament orizontal pe toata latimea in partea de jos, pe care il tin minte la 104 inca din vara lui 1991, cand a fost adus si era alb cu mijlocul albastru, elegant.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 9102 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Oct 2025 15:51:13 Titlul subiectului: |
222539 |
|
Un exemplu de autobuz cu acele ornamente verticale la spate despre care am zis ca existau la 123 (din ce imi amintesc, si cred ca imi amintesc corect) si 134.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
13.53 kb |
Vizualizat: |
de 499 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 89 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 9102 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Oct 2025 22:19:33 Titlul subiectului: |
222541 |
|
Izolator.
In stop-cadrele din filmul pe care l-ai gasit se vad si lanturi de izolatoare pe traversee si la console.
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 89 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Oct 2025 22:49:24 Titlul subiectului: |
222542 |
|
Pana prin anii 2000,in capatul celalalt al pasajului Nicolina,erau console goale.
Nu mai stiu daca au prins retea si elementele de sustinere,sau erau numai tevile goale.
Multe poze de acum 20 de ani au sfarsit pe internet,de pe Panoramio si diverse bloguri.A mai fost si Norc,au prins ultimele zile cu reteaua lui 44,apoi a fost demontata.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 9102 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Oct 2025 06:43:53 Titlul subiectului: |
222543 |
|
Nu a fost niciodata retea nici intre Cotnari si Podu Ros si nici pe bretelele pasajului. Numai stalpi noi si console.
Doar consolele instalate pe str. Nicolina au primit retea, si asta abia in 2002, cand s-a facut linia lui 41. Initial s-a vrut si transformarea lui 28 in troleu, dar s-a renuntat, invocandu-se lipsa vehiculelor necesare (realitatea era alta, ca vorba aia, trolee se puteau gasi, fie ele si troace sh precum Skodele alea obosite - dubasarii aveau fomita in pantecut si traseul 28 era mana cereasca pentru ei, asa ca nu trebuiau deranjati cu autobuze sau troleibuze pe "traseul lor", arza-l-ar focul iadului pe conu!).
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 1298 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Oct 2025 09:35:30 Titlul subiectului: |
222544 |
|
Despre consolele de pe bretele pasajului, cred că sunt cele care au susținut rețeaua de tramvai, dacă vorbim de bretelele spre N. Iorga.
Cât despre 28, știu că în 2002 s-a discutat despre treaba asta și ar fi fost o chestie tare deșteaptă dacă se făcea. RATC a avut voința, dar s-a opus Simirad. Nu știu cum acceptat rețea pe Șoșeaua Nicolina, dar am înțeles că acolo erau presiuni mari.
De fapt și Pușcașu a primit un cadou nesperat când, în 2008, s-a scos pe repede înainte rețeaua lui 44. Asta, așa, ca să fie sigur că nu mai calcă roată de troleu pe acolo.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 9102 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Oct 2025 10:01:25 Titlul subiectului: |
222545 |
|
https://www.google.com/maps/place/Ia%C8%99i/@47.144378,27.5814738,3a,75y,321.9h,90.89t/data=!3m7!1e1!3m5!1sSDszY5kXa_sC_ZNiD9ldZA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-0.8888042939974525%26panoid%3DSDszY5kXa_sC_ZNiD9ldZA%26yaw%3D321.8967083688091!7i16384!8i8192!4m6!3m5!1s0x40cafb7cf639ddbb:0x7ccb80da5426f53c!8m2!3d47.1584549!4d27.6014418!16zL20vMDFmaGcz?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTAwNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
https://www.google.com/maps/place/Ia%C8%99i/@47.1443093,27.5820661,3a,75y,224.15h,100.58t/data=!3m7!1e1!3m5!1sJjmYL492Ftt5Q2lj1MCZww!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D-10.580428413118142%26panoid%3DJjmYL492Ftt5Q2lj1MCZww%26yaw%3D224.15336537429772!7i16384!8i8192!4m6!3m5!1s0x40cafb7cf639ddbb:0x7ccb80da5426f53c!8m2!3d47.1584549!4d27.6014418!16zL20vMDFmaGcz?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTAwNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Si tot asa mai departe, pana la linia lui 44...
*luati cu copy-paste linkurile, ca mi-e lene sa inlocuiesc caracterele speciale cu codurile hexa ca sa le interpreteze cum trebuie forumu
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 89 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 08 Oct 2025 19:49:14 Titlul subiectului: |
222549 |
|
Radu Bialus a scris: | Si tot asa mai departe, pana la linia lui 44... |
Exact,acolo.In 2011 inca era o bratara de la consola pe un stalp,in care intra teava.
Da,trist cu dubelnitele,au fost cancerul orasului,impreuna cu diverse garaje insalubre facute peste noapte intre blocuri.Multe trasee au disparut din cauza marshrutcilor folosite la carat materiale in vest.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 9102 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Oct 2025 12:47:20 Titlul subiectului: |
222575 |
|
Cateva vagoane GT4 din primul lot de tramvaie sh aduse la Iasi din exteriorul tarii (de la Stuttgart), fotografiate in depoul Dacia la inceputul lunii ianuarie 1998 (probabil pe 5 ianuarie, la doar 5 zile de la sosire si descarcare, pe 31 decembrie 1997)...
De la stanga la dreapta (numerele alocate la Iasi si in paranteze cele avute la Stuttgart): 306 (619) - 304 (479) - 309 (622) - ? - 303 (478).
Au fost puse in exploatare la Iasi incepand din 15 ianuarie 1998 (cf. unui articol din Monitorul din ziua respectiva), pe traseul 6.
Nici unul dintre aceste vagoane nu mai exista in prezent, au fost taiate in ultimii cinci ani (doar daca cel neidentificat din plan indepartat este 307, care a fost pastrat la dorinta mea)...
*foto la articol din ziarul Monitorul, 6 ianuarie 1998
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
293.17 kb |
Vizualizat: |
de 239 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
tramfan

Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 1298 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Oct 2025 13:01:26 Titlul subiectului: |
222576 |
|
De ce și-a ales trimiterea lor la Depoul Dacia, nu erau mai potrivite pentru traseele centrale?
Încă ceva, cat au stat la Dacia au avut role cu traseele din Iași?
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 9102 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Oct 2025 13:16:33 Titlul subiectului: |
222577 |
|
Pai tramvaiele astea au fost achizitionate ca alternativa data de Doamne Doamne la varianta initiala de iesire din criza generata de accidentele de la inceputul lui 1997 - modernizarea Timisurilor. Depoul Dacia era la pamant cu parcul.
Pe traseu central au iesit initial si au stat asa vreo doi ani - doar pe linia 6 (pana in toamna lui 2000, cand au venit urmatoarele 15 si au inceput sa circule si pe 5 si 11).
De ce nu au fost duse o lunga perioada de timp si pe alte trasee centrale nu stiu sa zic acum. Presupun ca or fi facut teste pe Copou si Padurii si s-or fi speriat de comportamentul lor in rampa si panta, nefiind obisnuiti sa le struneasca. S-a vazut in primele luni de exploatare dupa mutarile din 2003, cand au prins curaj, ca le-a fost greu sa se deprinda cu strunirea lor pe panti... Dar pana la urma au facut-o si pe asta, totul tine de vointa (mereu e problema asta la cetepea si greu se depaseste)...
Rolele... Nu mai tin minte precis de cand s-au apucat sa scrie pe ele rutele iesene, dar cred ca in perioada in care au circulat doar pe 6 nu si-au batut capul, considerand ca lumea a prins mersul trebii si e suficient sa afiseze doar indicativul in casetele dedicate (noroc ca il aveau de la Stuttgart printre liniile imprimate). Asa a fost mereu judecata cetepelei, s-a raportat mereu la ideea gresita ca doar o masa constanta de oameni din oras folosesc transportul public si ei isi au formate deprinderile necesare (deh, nu te pui cu judecata limitata a cetepelei!)... Ca un soi de "intimitate" intre ieseni si cetepea, ha, ha, ha!!!...
|
|
Sus |
|
 |
LVF

Data înscrierii: 06/Sep/2025 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 89 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Oct 2025 17:22:37 Titlul subiectului: |
222579 |
|
Am vazut ca mai sunt ramase un nemodernizat Ex Stuttgart in schema noua,si parca 323,retras de foarte multi ani,acela era ex. Augsburg.
|
|
Sus |
|
 |
Radu Bialus

Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 14/Oct/2025 Mesaje: 9102 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 10 Oct 2025 17:40:19 Titlul subiectului: |
222580 |
|
Cred ca mai e si 312, ca, deh...
Pe 323, daca nu l-au matrasit deja, o s-o faca urgent, ca e moarta si'ngropata cu modernizarea daca au batut palma pentru megheteuri, deci nu mai are sens tinerea carcasei aleia...
|
|
Sus |
|
 |
|