 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Oct/2025 Mesaje: 11035 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 18 Sep 2025 08:31:21 Titlul subiectului: Extindere retea tramvai in Piata Unirii |
222354 |
|
Deschid un topic separat referitor la acest subiect. Discutiile despre unirea liniilor 32 si 21 sunt de vreo doua decenii. Se pare ca vom avea din nou linie de tramvai la Piata Unirii, o data cu modernizarea planseului de beton.
Pentru inceput postez un articol referitor la acest subiect. Acesta se gaseste aici
Citat: | Liniile de tramvai din Piața Unirii vor fi conectate de primăriile lui Bujduveanu și Băluță
Primăria Sectorului 4, în asociere cu primăria Municipiului București, ar urma să conecteze liniile de tramvai din Piața Unirii, potrivit unui proiect de Hotărâre aflat pe ordinea de zi a Consiliului Local Sector 4.
Astfel, instituția condusă de Daniel Băluță ar urma să preia documentațiile tehnice de la municipalitate și să se ocupe de contractarea lucrărilor și obținerea avizelor. Investiția ar urma să fie finanțată de ambele autorități locale, conform documentului consultat de Buletin de București.
În ședința de joi, 18 septembrie, consilierii locali ai Sectorului 4 vor decide dacă solicită acordul consilierilor generali pentru a se asocia cu Primăria Capitalei, în vederea finanțării și realizării la comun a proiectului de reintroducere a tramvaiului prin Piața Unirii. Dacă proiectul va fi aprobat, urmează ca acesta să fie supus la votul consilierilor generali.
Astfel, Primăria Sectorului 4 ar urma să se ocupe de obținerea avizelor și autorizațiilor, respectiv de contractarea și execuția lucrărilor, conform modelului convenției de asociere, anexat proiectului de hotărâre. Totodată, instituția va aloca resursele umane și materiale necesare, iar cele financiare vor fi asigurate din bugetele ambelor autorități locale.
Documentul nu precizează și cu ce sumă ar urma să contribuie fiecare primărie, ci doar că resursele financiare alocate se vor stabili de comun acord și vor fi evidențiate la protocolul de colaborare, prin act adițional. Parteneriatul va fi valabil de la data semnării acordului de asociere, până la îndeplinirea obligațiilor.
Primăria Sectorului 4 argumentează că preluarea responsabilităților de la municipalitate este necesară în vederea coordonării lucrărilor pentru noua linie de tramvai cu cele de la Planșeul Unirii.
Un proiect care datează din 2022
La finele lunii trecute, așa cum am scris atunci, primarul general interimar Stelian Bujduveanu anunța că extinderea liniilor de tramvai din Piața Unirii va intra în perioada următoare la votul consilierilor generali.
”Am semnat documentația prin care finalizăm PUZ-ul de extindere a liniei de tramvai în zona Unirii. Au fost parcurse toate etapele de avizare și urmează să fie introdus la vot în CGMB, în perioada următoare. Tot acum finalizăm și studiul de fezabilitate, urmând să demarăm licitația pentru proiectare și execuție. Proiectul prevede prelungirea liniei de tramvai 32 cu 0,9 km, prin Piața Unirii, până la terminalul Sfânta Vineri, realizând o legătură rapidă și eficientă între sud-vestul și nord-estul orașului”, spunea edilul.
Proiectul privind extinderea liniei de tramvai în Piața Unirii datează din 2022, când Primăria Capitalei a lansat o consultare în SEAP privind elaborarea documentației studiului de fezabilitate. În ianuarie 2023, Primăria a atribuit acest SF către Metroul SA, cu o valoare de puțin peste un milion de lei fără TVA. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Oct/2025 Mesaje: 11035 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Sep 2025 08:25:38 Titlul subiectului: |
222404 |
|
Inca un articol referitor la acest subiect se gaseste aici
Citat: | Conectarea liniilor de tramvai 21 și 32 de la Unirii, pasată la Primăria Sectorului 4. Proiect: „Lucrarea nu poate fi realizată independent de consolidarea plașeului”
Conectarea liniilor de tramvai 21 și 32 în Piața Unirii ar urma să fie finanțată și realizată de Primăria Sector 4, în asociere cu Primăria București, potrivit unui proiect de hotărâre aflat pe masa Consiliului Local Sector 4.
Astfel, instituția condusă de Daniel Băluță ar urma să preia documentațiile tehnice de la municipalitate și să se ocupe de contractarea lucrărilor și obținerea avizelor. Investiția ar urma să fie finanțată de ambele autorități locale, conform documentului consultat de Buletin de București.
Parteneriat între PS4 și PMB pentru conectarea liniei de tramvai 21 și 32
În ședința de joi, 18 septembrie, consilierii locali ai Sectorului 4 vor decide dacă solicită acordul consilierilor generali, pentru a se asocia cu Primăria Capitalei, în vederea finanțării și realizării la comun a proiectului de reintroducere a tramvaiului prin Piața Unirii.
Dacă proiectul va fi aprobat, urmează ca acesta să fie supus la votul consilierilor generali.
Astfel, Primăria Sectorului 4 ar urma să se ocupe de obținerea avizelor și a autorizațiilor, respectiv de contractarea și execuția lucrărilor, conform modelului convenției de asociere, anexat proiectului de hotărâre.
Totodată, instituția va aloca resursele umane și materiale necesare, iar cele financiare vor fi asigurate din bugetele ambelor autorități locale.
Documentul nu precizează și cu ce sumă ar urma să contribuie fiecare primărie, ci doar că resursele financiare alocate se vor stabili de comun acord și vor fi evidențiate la protocolul de colaborare, prin act adițional.
Parteneriatul va fi valabil de la data semnării acordului de asociere, până la îndeplinirea obligațiilor.
Primăria Sectorului 4 argumentează că preluarea responsabilităților de la municipalitate este necesară în vederea coordonării lucrărilor pentru noua linie de tramvai cu cele de la Planșeul Unirii.
Pe unde va circula tramvaiul în Piața Unirii
Recent, Primăria Capitalei a lansat în consultare publică un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) aferent reintroducerii tramvaiului prin Piața Unirii.
Acesta prevede prelungirea liniei de tramvai 32, de la capătul din zona Rahova, prin Piața Unirii, până la terminalul Sfânta Vineri, unde se va conecta cu linia 21, realizând o legătură între sud-vestul și nord-estul orașului, așa cum a relatat Buletin de București aici.
Desprinsă din axul Bulevardului Corneliu Coposu, tranzitează scuarul din fața Hanului lui Manuc și continua spre sud, pe latura de vest a Parcului Unirii, încadrându-se în axul Bulevardului Regina Maria, după traversarea Bulevardului Unirii.
De asemenea, o nouă stație este propusă de-a lungul acestei extinderi, în interiorul scuarului din fața Hanului lui Manuc. Peronul actual din terminalul Piața Unirii va fi extins, iar pe sensul opus este propus un nou peron comun cu liniile de autobuz. |
_________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Oct/2025 Mesaje: 11035 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 04 Oct 2025 17:02:02 Titlul subiectului: |
222501 |
|
Pe mine ma amuza dezbaterea din aceste zile referitoare la conectarea viitoarei statie de tramvai de la Unirii (zona Hanul lui Manuc) cu metroul. Atat Artimon cat si cei de la Asociatia Metrou Usor vorbesc numai prostii.
Spun asta dupa ce am fost in luna august in Japonia pentru aproape doua saptamani si am vazut acolo ce inseamna conexiuni intermodale: metrou-JR (trenuri suburbane ale operatorului national)-statie autobuze-blocuri de birouri. Am fost la Tokyo, la Kyoto sau Hiroshima si am vazut ce inseamna pasaje.
Argumentul acela ca se incurajeaza trecerile de pietoni, in dauna pasajewlor subterane, m-au facut sa rad in hohote
Ce pretentii sa ai de la unii care spun ca solutia pentru Bucuresti este autotroleibuzul, in timp ce reteaua de troleibuz este praf si pulbere !
Adevarul este unul simplu, conexiune intermodala este buna dar costa ceva bani in plus, care nu cred ca sunt acum disponibili !
Citez si un articol referitor la acest subiect. Acesta se gaseste aici
Citat: | Ce spune Marian Artimon, sindicalistul de la metrou, de lipsa conexiunii cu tramvaiul din Unirii
Marian Artimon, lider sindical al USLM – metrou, dar și consilier general al Capitalei, are propriile soluții la o problemă larg dezbătută zilele acestea, și anume lipsa unei conexiuni intermodale tramvai – metrou în zona Pieței Unii, aflată în plină reconfigurare.
Intervenția sa vine pe fondul unor critici aduse proiectului de către Asociația Metrou Ușor zilele trecute.
Proiectul de extindere a rețelei de tramvai din Piața Unirii din București nu asigură legătura cu metroul, ceea ce va fi o ”greșeală strategică”, avertiza zilele trecute Asociația Metrou Ușor (AMU).
Argumente pentru soluția intermodală
În procesul de consultare publică aferent proiectului de reîntregire a rețelei de tramvai din Piața Unirii, Asociația Metrou Ușor (AMU) a propus construirea unui acces direct între viitoarea linie de tramvai și stația de metrou Piața Unirii de pe Magistrala 2 (Pipera – Tudor Arghezi). În răspunsul primit de la proiectant, Metroul SA, se respinge această propunere, pe motiv că ”la nivel internațional, se promovează traversările pietonale la nivel în detrimentul pasajelor subterane” și că ”o conexiune suplimentară ar fi redundantă și nejustificată”.
Asociația susține că dacă transferul metrou-tramvai nu se realizează acum, corelat cu construcția tramvaiului, costurile și deranjul din viitor vor fi mult mai mari și mai greu de suportat. ”Solicităm Primăriei Generale să respingă și să se delimiteze de poziția nefondată a proiectantului și să susțină interesele bucureștenilor, adică să susțină realizarea unui pasaj de corespondență direct între tramvai și metrou. Este o investiție care ar economisi minute prețioase călătorilor, ar încuraja utilizarea transportului public, ar crește siguranța într-o zonă extrem de aglomerată și ar alinia Bucureștiul la bunele practici europene. Noul tramvai prin Piața Unirii este complementar metroului și nu poate face abstracție de acesta. Este esențial ca legătura tramvai-metrou să fie una directă, accesibilă, comodă, sigură și rapidă, pentru a răspunde nevoilor reale de mobilitate ale tuturor bucureștenilor”, se mai arată în finalul postării.
Explicațiile lui Artimon, lider sindical și consilier general
Într-un comentariu la articolul referitor la opiniile AMU, Marian Artimon expune propriile sale opinii. Viitorul coridor Unirii 1 – Unirii 2 va fi mai aproape de tramvai și va exista o stație nouă de tramvai apropiată de acest coridor. „Din câte cunoaștem la această oră, această prelungire a liniei 32 din Unirii la Sfânta Vineri, va avea o stație de tramvai din care se va putea intra în stația de metrou Unirii 1, printr-un nou acces, din parc. Totodată, prin modernizarea pasajului Unirii între magistrala 1 și magistrala 2 de metrou se va construi un nou pasaj de corespondență mai aproape de acest nou acces în stația de metrou Unirii 1. Nu cred că este un capăt de țară să mergi 70 de metri prin pasajul subteran până la vestibulul stației Unirii 2”, afirmă el.
Vineri, o altă asociație a împărtășit opiniile AMU. „În ciuda beneficiilor evidente și incontestabile, răspunsul proiectantului la cererea colegilor noștri (AMU-n.red.) este absolut halucinant: „la nivel internațional, se promovează traversările pietonale la nivel în detrimentul pasajelor subterane” și „o conexiune suplimentară ar fi redundantă și nejustificată”. Argumente nu doar false, ci și ilogice. Acum este momentul oportun să se prevadă și să se execute la Piața Unirii o astfel de legătură multimodală tramvai-metrou printr-un pasaj de corespondență între noua linie de tramvai care va traversa piața și Magistrala M2. Costurile și deranjul din viitor vor fi mult mai mari”, au afirmat reprezentanți ai Pro Infrastructura (API). |
Bine ar fi ca reporterii de la B365.ro sa se informeze de la mai multe surse si sa mai consulte si niste specialisti ! _________________ Linia 86 de troleibuze este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|