Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Extindere Magistrala 4 de metrou spre Gara Progresul

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Feb 2025 20:42:55    Titlul subiectului: Extindere Magistrala 4 de metrou spre Gara Progresul 220739

Se are in vedere extinderea magistralei 4 de metrou de la Gara de Nord spre Gara Porgresu. Costurile estimate, undeva pe la 3,5 miliarde euro. Termanul de finalizare........candva. Articolul se gaseste aici

Citat:
O nouă magistrală de metrou promisă în sudul Bucureștiului. Va lega Gara de Nord de Gara Progresul, va avea 12 km și 13 stații, va costa 3,5 miliarde € și va fi gata cândva

Autoritățile promit o nouă magistrală de metroul în sudul Bucureștiului: va fi extinsă Magistrala M4 de metrou și se va asigura legătura între Gara de Nord și Gara Progresul. Ministerul Transporturilor a avizat indicatorii tehnico-economici necesari proiectului.

Extindere M4, o nouă magistrală de metrou promisă în sudul Bucureștiului: va lega Gara de Nord de Gara Progresul

Noua magistrală de metrou

Au fost avizați în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii indicatorii tehnico-economici necesari pentru extinderea Magistralei M4 de metrou între Gara de Nord – Gara Progresul, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor.

Lista principalelor caracteristici ale tronsonului Gara de Nord 2 – Gara Progresul:

11,94 km lungime traseu nou construit, din care:
10,84 km în exploatare cu călători
1,1 km în exploatare fără călători (legătură cu depoul Progresul)
1 depou suprateran (Progresul)
1 stație existentă (Gara de Nord 2)
Va avea 13 stații de metrou noi:

Știrbei Vodă
Bogdan Petriceicu Hașdeu
Uranus
George Rozorea
Chirigiu
Filaret
Eroii Revoluției 2
George Bacovia
Toporași
Nicolae Cajal
Luică
Giurgiului
Progresul

Investiția depășește 3 miliarde de euro
Valoarea totală a investiției este de 3,43 miliarde euro (cu TVA). Banii necesari proiectului sunt asigurați din fonduri europene nerambursabile, de la bugetul de stat și din alte surse de finanțare legal constituite.

Durata de execuție a investiției este de 50 luni (4 ani și 2 luni).

Reiterez faptul că metroul și trenul metropolitan trebuie să devină coloana vertebrală a infrastructurii de transport public, așa cum am stabilit și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, iar integrate cu restul sistemului de transport metropolitan, reprezintă singura soluție pentru rezolvarea traficului în regiunea București – Ilfov, dublate de dezvoltarea infrastructurii de transport (rutier, feroviar), spune Irinel ionel Scrioșteanu.

Implementarea proiectului va avea loc în parteneriat cu autoritățile publice locale din regiunea București-Ilfov, respectiv Consiliul Județean Ilfov și Primăria Sectorului 4.

Sursa harta: Facebook, profil Irinel Ionel Scortiseanu, preluata de B365.ro



harta-extindere-magistrala-4-metrou.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.09 kb
 Vizualizat:  de 939 ori

harta-extindere-magistrala-4-metrou.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 222
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Feb 2025 21:19:24    Titlul subiectului: 220742

Din ce stiu, nu e nimic nou, ci doar un proiect mai vechi care se pare ca se va pune in plactica candva
_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Feb 2025 21:27:34    Titlul subiectului: 220743

I-a apucat o frenezie a proiectelor pe hartie. Mai bine si-ar concentra toate resursele sa termina cat mai repede magistrala spre aeroport. Nu sa faca N chestii odata.
_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 13/Iun/2025
Mesaje: 10945
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 02 Apr 2025 22:33:46    Titlul subiectului: 221134

Planuri mari in legatura cu prelungirea liniei de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresul. Articolul se gaseste aici

Citat:
Magistrala M4 | 17 miliarde de lei pentru decongestionarea M2 și reducerea timpului de parcurs dintre Gara de Nord și Gara Progresul

Magistrala M4 va costa 17 miliarde de lei, dintre care 8 miliarde vor fi folosite efectiv pentru construcții-montaj, se arată într-un proiect al Ministerului Transporturilor, pus în transparență decizională. Noua bucată de magistrală care ar urma să lege Gara de Nord de Gara Progresul va degreva „Magistrala Corporatiștilor” de traficul în plus.

Conform datelor de la Ministerul Transporturilor, magistrala M2 este folosită la capacitate de 120%. Magistrala M4 va coborî acest procent la 85%, spun oficialii.

În proiectul citat, cei de la minister au listat mai multe beneficii ale acestei investiții:

– se asigură pentru utilizatorii din zonă și din orașele și comunele limitrofe un acces liber la toate activitățile și totodată o bună integrare socială în mediul urban/ Municipiul București;
– se îmbunătățesc substanțial toate serviciile; se estimează creșterea numărului de elevi și studenți în Municipiul București, a numărului de angajați din zonele limitrofe orașului;
– va crește numărul de utilizatori pe toată perioada zilei, pentru rețeaua de metrou;
– va crește unitar dezvoltarea urbanistică a zonei de Sud;
– decongestionarea Liniei 2 de metrou din București prin consolidarea capacității de transport public de-a lungul coridorului nord-sud (de la 25.866 la 18.460 pentru anul 2030 – reducând capacitatea de la 120% la 85%);
– reducerea timpului de călătorie între Gara de Nord si Gara Progresul cu 58% ;
– reducerea poluării prin reducerea traficului rutier

Finanțarea se va face din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, se arată în același proiect. Totodată, vor fi folosiți bani de la bugetul de stat, prin minister, precum și „din alte surse legal constituite”.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin Metrorex S.A., răspunde de modul de utilizare a sumei prevăzute.

Magistrala M4, un proiect care se va desfășura pe durata a cinci ani
Potrivit aceluiași document citat, durata de execuție a obiectivului de investiții este de 50 de luni.

Varianta de traseu are o lungime construită (în exploatare cu călători) aproximativă de 10,84 km plus o lungime construită (în exploatare fără călători – legătura cu Depoul Progresul) aproximativă de 1,1 km. Tronsonul Gara de Nord 2 – Gara Progresul are 13 stații și un depou suprateran nou construite, plus Stația Gara de Nord 2 existentă.

Cele 13 stații ale noului traseu ar urma să fie:

Știrbei Vodă;
Bogdan Petriceicu Hașdeu;
Uranus;
George Rozorea;
Chirigiu;
Filaret;
Eroii Revoluției 2;
George Bacovia;
Toporași ;
Nicolae Cajal;
Luică;
Giurgiului;
Progresul.
Sumele înaintate de Ministerul Transporturilor diferă față de cele anunțate de Primăria Sectorului 4. Dacă Ministerul vorbește de 17 miliarde cu TVA, Primăria avea valori estimate de aproximativ 11.4 miliarde de lei fără TVA (aproximativ 13.5 mld. cu TVA). Potrivit licitației pornite de Primăria Sectorului 4, cifrele sunt:

Tronson 1 – Gara de Nord – Eroii Revoluției 2
Valoarea estimată fără TVA: 5.212.725.936,58 – 6.160.494.288,69 lei

Pentru acest lot au fost depuse două oferte:

Ofertant unic – Gülermak Spółka z Ograniczon± Odpowiedzialno¶ci±, plus 18 terți/ subcontractanți
Asociere – Dogus Insaat ve Ticaret A.S. (lider), GP Group JSC, Trace Group Hold, plus 12 terți/ subcontractanți
Tronson 2 – Eroii Revoluției – Gara Progresul
Valoarea estimată fără TVA: 4.429.306.810,29 – 5.234.635.321,25 lei

Pentru cel de-al doilea tronson, a fost depusă o singură ofertă. Aceasta a venit din partea unei asocieri formate din trei firme: Construcții Erbașu (lider), Concelex, Bog’art, plus 20 de terți/ subcontractanți.

Astfel, concurență există doar pentru primul tronson, arată anunțul de pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

_________________
Linia 86 de troleibuze este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Metroul bucurestean Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community