Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Sep 2019 20:53:15 Titlul subiectului: Semmeringul Banatean (Oravita-Anina) |
203087 |
|
In acest topic vom discuta despre "Semmeringul Banatean" una dintre cele mai frumoase si mai vechi rute feroviare din Romania. Ca sa respectam istoria, linia care leaga Oravita de Anina este a cincea linie feroviara din tara, in ordinea cronologica a infiintarii si este prima linie montana. Porecla de "Semmeringul Banatean" vine de la faptul ca aceasta cale ferata a fost construita la cativa ani distanta de la Semmeringul austriac.
Mai multe informatii despre Semmeringul Banatean putem afla de pe site-ul dedicat acestei cai ferate: http://www.oravita-anina.eu
De ce este asa frumoasa aceasta linie ferata puteti vedea in cateva poze pe care le-am facut in anul 2014, cand am facut o calatorie de la Oravita la Anina.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.34 kb |
Vizualizat: |
de 7457 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.61 kb |
Vizualizat: |
de 7457 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Sep 2019 20:59:05 Titlul subiectului: |
203089 |
|
Acum, cateva date tehnice, despre traseu
Lungime: 34 km
Diferenta de nivel: 340 de metri.
Numar tunele: 14
Cel mai inalt viatuct: 47 m
Cel mai lung tunel: Garliste, 660 m
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
148.26 kb |
Vizualizat: |
de 7453 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.93 kb |
Vizualizat: |
de 7453 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Sep 2019 21:01:57 Titlul subiectului: |
203090 |
|
Ca o comparatie sumara, Semmeringul austriac are o lungime a traseului de 40 km, o diferenta de nivel de 388 m, cel mai inalt viaduct de 37 m, dar cel mai lung tunel este de 1428 m, depasind cel mai lung tumel de la noi (660 m).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
138.88 kb |
Vizualizat: |
de 7452 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.93 kb |
Vizualizat: |
de 7452 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Sep 2019 21:10:05 Titlul subiectului: |
203093 |
|
Un lucru interesant este inclinarea caii ferate de 20 o/oo față de celelalte căi ferate care au avut o inclinare cu diferență de nivel de 14‰ Asta este, probabil si motivul pentru care in curbe am vazut contrasina.
De asemenea rază curbelor la această linie este de 114 m față de celelalte căi care au o rază de 150 m. Din aceste motive au fost nevoie de locomotive și vagoane speciale
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
145.92 kb |
Vizualizat: |
de 7449 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.47 kb |
Vizualizat: |
de 7449 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 26 Sep 2019 21:13:25 Titlul subiectului: |
203094 |
|
Sumarizand, pe tronsonul Oravita-Anina, lungimea totala a celor 14 tunele este de 2084 de metri iar lungimea totala a viaductelor este de 843 metri.
De asemenea, pentru acest tronson, s-au strapuns dealurile pe o lungime de 21171 metri.
Zilele urmatoare, voi prezenta integral aceasta ruta si va voi purta intr-o calatorie virtuala de la Oravita la Anina.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.84 kb |
Vizualizat: |
de 7448 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
59.13 kb |
Vizualizat: |
de 7448 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
119.19 kb |
Vizualizat: |
de 7448 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
135.79 kb |
Vizualizat: |
de 7448 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Sep 2019 21:57:11 Titlul subiectului: |
203155 |
|
Incepem calatoria virtuala cu Semeringul Banatea. Gara Oravita este la o altitudine de 218,7 m față de nivelul mării. Gara a fost modernizata de CFR, regionala Timisoara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.31 kb |
Vizualizat: |
de 7402 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.78 kb |
Vizualizat: |
de 7402 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.53 kb |
Vizualizat: |
de 7402 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.79 kb |
Vizualizat: |
de 7402 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.13 kb |
Vizualizat: |
de 7402 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Sep 2019 22:01:36 Titlul subiectului: |
203157 |
|
Conform site-ukui CFR, din gara Oravita mai pleaca doua trenuri spre Anina, unul la 11:15, altul la 16:43 dimineata. Acum cinci an, erau trei trenuri care plecau spre Anina,
Mai sunt si cateva trenuri particukare care ajung la Oravita.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.61 kb |
Vizualizat: |
de 7401 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Sep 2019 22:06:19 Titlul subiectului: |
203158 |
|
Pe acest tronson au fost locomotive cu aburi pana in anul 1979. ncepând din anul 1979 s-a trecut la remorcarea cu locomotive diesel-electrice, în dublă tracțiune, 580 t în sensul Oravița–Anina și 850t în sensul Anina-Oravița.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.32 kb |
Vizualizat: |
de 7399 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
131.23 kb |
Vizualizat: |
de 7398 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Sep 2019 22:09:59 Titlul subiectului: |
203159 |
|
Sa vedem cum arata vagoanele. Nu stiu de cand au fost introduse acest tip de vagoane. Sunt vagoane pe ecartament normal dar sunt mai scurte decat vagoanele obisnuite. Vagoaneel au scaune de lemn si au si un godin pentru incalzire sezonul rece.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.15 kb |
Vizualizat: |
de 7397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
103.42 kb |
Vizualizat: |
de 7397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.81 kb |
Vizualizat: |
de 7397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.35 kb |
Vizualizat: |
de 7397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79 kb |
Vizualizat: |
de 7397 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.17 kb |
Vizualizat: |
de 7397 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Sep 2019 22:13:44 Titlul subiectului: |
203160 |
|
Tot in zona se afla depoul de locomotive, teoretic aflat in conservare. De asemenea se afla un feld e parc rece compus din vagoane aflate in diferite stare de degradare. Asta era acum cinci ani, nu stiu in ce stare se gasesc acum, daca nu le=au dat la fier vechi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.24 kb |
Vizualizat: |
de 7396 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.38 kb |
Vizualizat: |
de 7396 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.17 kb |
Vizualizat: |
de 7396 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.56 kb |
Vizualizat: |
de 7396 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Sep 2019 22:18:24 Titlul subiectului: |
203161 |
|
Se da plecarea. Dupa ora 16:00 trenul compus din locomotiva diesel eelctrica si doua vagoane s-a pus in miscare. Desi trenul este al CFR-ului cei mai multi calatori care se circula sunt turisti care vor sa vada cum este o calatorie cu Semeringul Banatean. Din pacate CFR-ul nu stie sa exploateze aceasta mina de aur. In ultimii ani s-a pus in discutie desfiintarea rutei. Noroc ca exista niste pasionati care lupta pentru salvarea Semeringului Banatean si incearca sa il promoveze. Pentru ei m-am decis sa infiintez acest topic, in incercarea de a populariza Semeringul Banatean.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.03 kb |
Vizualizat: |
de 7395 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.34 kb |
Vizualizat: |
de 7395 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.12 kb |
Vizualizat: |
de 7395 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.25 kb |
Vizualizat: |
de 7395 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.47 kb |
Vizualizat: |
de 7395 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 03 Oct 2019 09:51:05 Titlul subiectului: |
203216 |
|
De la 1 noiembrie, tariful pe sectiunea Oravita-Anina, va fi de 10 RON. Articolul se gaseste aici.
Citat: | TARIF PENTRU SECȚIA ANINA - ORAVIȚA Tarif unic, orice clasă - 10,00 lei |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 27 Noi 2019 09:24:09 Titlul subiectului: |
204186 |
|
Desi CFR-ul zice ca va rebrandui aceasta ruta, totusi viitorul Semeringului Banatean este incert. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Tot mai aproape de sfârșitul călătoriilor pe Semmering
CARAȘ-SEVERIN – Doar până în 14 decembrie 2019 mai circulă trenul zilnic pe ruta Oravița – Anina, o cursă pe zi, după această dată mai existând doar zece la sută șanse să nu se închidă.
Oamenii au început să fie îngrijorați de soarta Semmeringului, în condițiile în care din cauza nerentabilității cursei, până la primăvară este posibil să nu se mai mai circule pe această rută istorică. Dacă rezervările pentru varianta efectuării cursei ca tren turistic sunt prea puține, se iau în calcul și condițiile meteo, iar cursa să fie anulată, chiar să nu se mai circule timp de trei sau patru luni, în acest timp infrastructura, și-așa fragilă, chiar trenul, respectiv vagoanele, locomotivele, să se deterioreze și să nu mai fie funcționale.
Nici fostul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc, nu a pus umărul la găsirea unei soluții în acest sens, deși i-a fost adresată încă din primăvară această doleanță, care chiar nu e un moft al bănățenilor. Cuc a pasat problema cu ușurință celor din subordine și atât. Prin urmare, fiindcă ne mai desparte doar o lună de momentul critic, am solicitat un răspuns vizavi de soarta acestei curse pe linia CF Oravița – Anina de la CFR Călători.
Răspunsul are același argument sec, acela al nerentabilității cursei: „În conformitate cu prevederile legislației în vigoare, secția de circulație Oravița – Anina este parte a infrastructurii neinteroperabile, ne răspunde printr-o adresă Florin Blăgăilă, directorul Serviciului Suport Afaceri și Managementul Performanței – Compartiment Planificare și Modelare Transport din cadrul SNTFC CFR Călători- Sucursala Regională de Transport Feroviar de Călători Timișoara. Trenurile de pe ruta Oravița – Anina, la actuala ediție de mers, circulă conform mersului trenurilor valabil în perioada 9 decembrie 2018 – 14 decembrie 2019. Conform acestuia, începând din data de 1 noiembrie 2019, pe relația Anina – Oravița circulă trenul 9694 cu plecare la 13.30, în locul trenului 9696 cu plecare la 14.40. Această proiecție a fost făcută ca urmare a reducerii substanțiale a traficului de călători după data de 1 noiembrie, cu impact asupra eficienței acestor trenuri, nemaifiind oportună staționarea în stația Anina, între trenurile de dus și întors. S-a avut în vedere faptul că segmentul de călători dedicat acestor trenuri are un caracter turistic, perioada cu afluență de călători fiind intervalul 1 aprilie – 31 octombrie“.
Ce se va întâmpla după intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor, nu știm, dar sunt puține șanse, probabil zece la sută, să rămână cursa zilnică. |
Sursa foto: www.caon.ro
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
212.4 kb |
Vizualizat: |
de 7057 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 03/Iun/2024 Mesaje: 9943 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 09 Dec 2019 10:32:47 Titlul subiectului: |
204344 |
|
Felicitari societatii civile din Caras-Severin. In urma implicarii locuitorilor din aceasta zona, deocamdata Semeringul Banatean este salvat. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Vocea Societății Civile din Caraș-Severin este puternică! Calea ferată Oravița-Anina rămâne deschisă
Societatea civilă din Caraș-Severin a reușit să rezolve problema Semmeringului Bănățean printr-o acțiune inedită desfășurată astăzi pe calea ferată Oravița-Anina.
Peste 200 de persoane au participt la acțiunea ce a avut rolul de a salva Semmeringul Bănățean. Carășenii s-au mobilizat rapid pentru a convinge autoritătile că nu e bine să suspende activitatea pe calea ferată Oravița-Anina.
„Ne-am mobilizat pentru acest simbol al Banatului, nu putem rămâne indiferenți, luptăm să nu se închidă”, au declarat călătorii într-un singur glas.
„Nu mă așteptam la un număr atât de mare de oameni care să răspundă acestei inițiative, este extraordinar de frumos, doar așa o să reușim să salvăm multe dintre obiectivele turistice importante din România”, ne-a declarat Oana Cenan Glăvan.
După o scurtă sesiune de socializare, cărășenii s-au urcat în tren pentru a admira peisajul unic de pe primul traseu montan si cel mai spectaculos din România. Aici au avut parte de o scurta lectie de istorie sustinuta de profesorul universitar Gheorghe Popovici care sustine cu ardoare acest proiect, mai mult decât atât are și o dorință în legătură cu acest traseu unic.
„Nu trebui închisă pentru că sperăm ca în 2021,atunci când Timișora va fi capitală culturală, cu adevărat noi Banatul Montan să fim ceea ce este mărginimea pentru Sibiu. De exemplu timișorenii să vină într-un număr cât mai mare aici”, a precizat profesorul Popovici.
„E mama căilor ferate din România,iar dacă mama e bolnavă ce faci o dai la o parte, NU”!
Obiectivul a fost atins și de acestă dată. Vocea societății civile din Caraș-Severin este puternică iar acțiunea de astăzi a demonstrat acest lucru. Calea ferată Oravita Anina, cea mai spectaculoasă din România rămâne deschisă, așa că sunetul rotilor de tren se va auzi mult timp de acum încolo!
Radio România Reșița a fost partener în cadrul acestei acțiuni! |
Sursa foto: www.radioresita.ro
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.63 kb |
Vizualizat: |
de 6915 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.68 kb |
Vizualizat: |
de 6915 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.99 kb |
Vizualizat: |
de 6915 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
159.66 kb |
Vizualizat: |
de 6915 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
140.2 kb |
Vizualizat: |
de 6915 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
163.55 kb |
Vizualizat: |
de 6915 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
113.3 kb |
Vizualizat: |
de 6915 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|