Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Mie 21 Noi 2007 01:00:31 Titlul subiectului: |
84898 |
|
Vreau sa imi explice si mie cineva, cam cum se pot realiza fizic intervale de 2 minute la metrou... si inca o intrebare...au voie sa fie 2 trenuri in acelasi tunel, pe acelasi sens de mers simultan?
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Mie 21 Noi 2007 10:12:55 Titlul subiectului: |
84905 |
|
Totul depinde de lungimea blocului de semnalizare. Daca intre 2 statii exista 2 blocuri de semnal atunci pe primul poate sa intre un tren cu viteza stabilita (normala, maxima cum vreti sa-i ziceti), iar cand acesta a parasit primul bloc va intra al doilea tren cu viteza redusa deoarece blocul din fata este ocupat.
Insa, in majoritarea cazurilor, cum se afla un singur bloc de semnal intre statii, aceasta pornire ar putea cauza opriri in tunel la blocul urmator, care de obicei este statia urmatoare, deja ocupat. Aceasta situatie se observa cel mai bine la Statia Eroior cand se vine de la Izvor. Trenul mai tot timpul stationeaza cateva secunde in tunel pt ca blocul din fata este ocupat.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
tomberonul
Data înscrierii: 29/Iun/2006 Ultima vizita: 15/Iul/2014 Mesaje: 82 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 21 Noi 2007 10:19:17 Titlul subiectului: |
84906 |
|
Situatia de la Eroilor se datoreaza faptului ca interstatia e foarte scurta si n-aveau cum sa bage mai multe blocuri. Insa intre Grozavesti si Semanatoarea cred ca-s 3 sau 4. De pe marginea peronului se vad si semafoarele cum se schimba in urma trecerii trenului.
|
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 04/Mai/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Mie 21 Noi 2007 10:26:10 Titlul subiectului: |
84908 |
|
Sunt doar 2. Al treilea semnal este prevestitorul semnalului de intrare.
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
Jelle
Data înscrierii: 23/Noi/2007 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 5 Locație: (Belgia)
|
Trimis: Dum 25 Noi 2007 12:34:52 Titlul subiectului: Metroline 1 (the one with Dristor) |
84981 |
|
Hi there, let me first introduce myself a bit because I am new here.
I am a belgian architecture student, 22 years old, and graduating this year with a project in Bucharest. The subject of my project is to build a public building on the crossing from Sos. Stefan cel Mare and Calea Dorobantilor.
Together with this building, I will make a underground parking, a tunnel for traffic betwen B-dul Iancu de Hunedoara and Stefan cel Mare, a new tram station and a metro station.
I went to Bucharest from 26 oktober untill 3 november this year.
In my research about public transport, I didn't get any response from the companies who build metro-tram cars, so why not ask it on this forum.
So, here are some of my questions:
1. What type of metro-vehicle rides on Metroline 1. (the line with Dristor)
2. I would like to know the dimensions of the metro: length, width, heigth, wheel base, total length of the all the cars together.
This is to make correct drawings, to know how big everything is.
3. Do you know how deep the metro is underground at Stefan cel Mare?
The tunnel road I will make should not collide with the metro offcourse
4. Is there some data about metro-stations? Or do you have plans of some examples of single stations (like Izvor, Stefan cel Mare, Obor, ...)
5. I also would like to know the dimensions of the tube in the ground, so the tunnel where the metro drives in.
Sorry for all my nasty questions, but it is very difficult for me to find some useful data to start drawing plans, to start organising everything.
Because linking a metro-station, with a tunnel, with a parking, with the streets, with the building is quite some task
I had found this site also,
http://bombardier.com/en/1_0/1_1/1_1_2_3.jsp
with some technical data about the Bombardier trains.
It's still difficult to know how big the tube of the metro is, and how deep it is running below the surface.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
|
Sus |
|
|
LArSON
Data înscrierii: 30/Iun/2006 Ultima vizita: 14/Iun/2009 Mesaje: 54 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 06 Dec 2007 18:00:57 Titlul subiectului: |
85466 |
|
Jelle a scris: | It's still difficult to know how big the tube of the metro is, and how deep it is running below the surface. | That's because the Bucharest Metro tunnel it's not standard. All the parameters do vary from station to station...
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 16 Dec 2007 15:51:47 Titlul subiectului: |
85799 |
|
Even the construction method varies from tunnel to tunnel. Some are round, like Dristor and have been dug with a TBM, others are rectangular and have been made with the "cut and cover" technique, or surface excavation.
The Bucharest subway was said the be the ninth most difficult system to construct in the world, the one in Moscow being the worst (solid granite).
|
|
Sus |
|
|
bogdanpopescu
Data înscrierii: 20/Dec/2007 Ultima vizita: 11/Sep/2008 Mesaje: 346 Locație: Bucuresti 1
|
Trimis: Sâm 29 Dec 2007 20:27:50 Titlul subiectului: nnnnn |
86234 |
|
Am o intrebare: In viata mea stiu ca prima retea de metrou a fost infiintat in 1979. Iar astazi exista 4 magistrale cu numerotarea Mx (Magistrala x). Iar pana azi nu stiu care e M1 si care e M3. Unii (inclusiv harta de pe vagoanele Bombardier de pe M2 si Wikipedia) spun (sau descrie, in situatia hartii) ca M1 este magistrala Eroilor-Industriilor (ba mai mult, pe harta Bombardier-ilor de pe M2 descrie M1 Pantelimon-Industriilor, iar M3 e cea Pantelimon-Dristor 2 (pe harta M2 traseul e scurtat Dristor 2-Gara de Nord). Ceilalti spun invers, M3 e Eroilor-Industriilor, M1 Dristor 2-Republica (cu prelungire pana in statia Pantelimon).
Stiu ca aceasta harta (cea mai noua versiune) exista si in Bombardier-uri de pe magistrala Pantelimon-Dristor 2 (M1 sau M3), dar nu merg foarte des cu aceasta linie...
_________________
|
|
Sus |
|
|
freyutz
Data înscrierii: 04/Oct/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2010 Mesaje: 63 Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)
|
Trimis: Dum 30 Dec 2007 12:49:50 Titlul subiectului: |
86267 |
|
M1 este: Dristor2 - Pantelimon
M2 este: Depoul IMGB - Pipera
M3 este: Industriilor - Eroilor (de pe 15 iunie 2008 devine Industriilor - Linia de centura)
M4 este Gara de Nord 2 - 1 Mai
M5 este: ...in vis...
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 04/Iun/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 25 Feb 2008 20:22:24 Titlul subiectului: |
89101 |
|
Pe relatia Republica - Pantelimon se circula pe un singur sens din cauza unor probleme cu solul, tunelul a fost proiectat aproape de suprafata (Pantelimon nu are vestibul intermediar, este la fel ca Izvor, dar un pic mai la suparafata). La trecerea trenurilor apareau vibratii care afectau casele de deasupra (a existat la un moment dat un scandal intre cei cu casele si Metrorex). Au luat decizia sa mentina si sa modernizeze - sa monteze traverse pe amortizoare de cauciuc - doar un singur sens si sa se se faca transbordare tip pendula - un tren la o ora nu risca sa darame casele de deasupra. Tronsonul a fost proiectat cale dubla - va fi deschis oare si celalalt sens?. Initial linia de la Gara spre Obor fusese proiectata sa ajunga la Granitul si de acolo sa se uneasca la Republica.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
silviu_alex
Data înscrierii: 06/Noi/2006 Ultima vizita: 18/Sep/2010 Mesaje: 46 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 26 Feb 2008 08:20:38 Titlul subiectului: |
89130 |
|
Asta poate este explicatia tehnologica. Explicatia de lucru este ca acolo doar la anumite ore este flux de calatori (cand ies oameni de la munca). In rest trenul circula aproape gol. De accea s-a constituit acea pendula care circula la intervale mari. Si statia Pantelimon stiu ca are 2 linii, dar una (nustiu din ce motiv) este acoperita cu un panou mare. De acolo pana in depou mai este foarte putin.
|
|
Sus |
|
|
Iasmin
Data înscrierii: 26/Ian/2008 Ultima vizita: 20/Iul/2010 Mesaje: 81 Locație: Bucuresti 5 (Rahova)
|
Trimis: Mar 26 Feb 2008 17:30:38 Titlul subiectului: |
89162 |
|
Din Pantelimon pana la depou nu e mult, nu? Si dupa statie este cumva tunel cu 2 linii sau inelar cu o linie?
|
|
Sus |
|
|
freyutz
Data înscrierii: 04/Oct/2007 Ultima vizita: 20/Ian/2010 Mesaje: 63 Locație: Bucuresti 6 (Militari; Moinesti)
|
Trimis: Mar 26 Feb 2008 17:50:29 Titlul subiectului: |
89166 |
|
Dupa statia Pantelimon sunt 2 linii, apoi la cca 40 metri se face o curba dreapta relativ stransa, apoi se merge drept pana in depou.
|
|
Sus |
|
|
fider
Data înscrierii: 31/Mai/2007 Ultima vizita: 10/Oct/2008 Mesaje: 202 Locație: Bucuresti (Vest)
|
Trimis: Sâm 01 Mar 2008 11:25:48 Titlul subiectului: |
89366 |
|
Problema cu statia Pantelimon mai este si alta. Nu e doar vorba de fluxul scazut de calatori, pentru ca altfel nu se mai facea prelungirea, statia si se alegea alt depou. Aspectul dificil a fost si constructia prea "economica" a tunelului care a dus la necesitatea reducerii traficului din zona. La fel, este total nepractic sa intorci in tunel si sa parcurgi peste o statie pana la revenirea la cale dubla (vagoanele sa se astepte pentru capat si la Pantelimon si la Republica). Pana cand nu se va reconstrui tunelul cum trebuie si nu se vor face ceva schimbari, Pantelimon va ramane doar un fel de "halta" si nimic mai mult.
|
|
Sus |
|
|
Iasmin
Data înscrierii: 26/Ian/2008 Ultima vizita: 20/Iul/2010 Mesaje: 81 Locație: Bucuresti 5 (Rahova)
|
Trimis: Mar 11 Mar 2008 19:04:39 Titlul subiectului: infra |
89931 |
|
Tunelul dintre Republica si Pantelimon este inelar si cuprinde numai o singura linie. Pantelimon are un singur peron. Dupa statie mai pleaca inca o linie. In depou intra 2 linii, cred... Scuzati calitatea pozelor, dar nu aveam cum sa fac cu aparatul foto pentru ca se vedea blitzul si cine stie ...
Descriere: |
Peretele unde se termina linia a 2 la Pantelimon |
|
Mărime fișier: |
533.08 kb |
Vizualizat: |
de 18504 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
496.06 kb |
Vizualizat: |
de 18504 ori |
|
Descriere: |
Intra in statie dinspre depou spre Republica |
|
Mărime fișier: |
571.25 kb |
Vizualizat: |
de 18501 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
531.66 kb |
Vizualizat: |
de 18501 ori |
|
Descriere: |
intrarea in statie dinspre depou, spre Republica |
|
Mărime fișier: |
561.45 kb |
Vizualizat: |
de 18501 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 31 Mar 2008 23:18:20 Titlul subiectului: |
91206 |
|
Din ce stiu eu tunelul este sapat, dar avind in drumul lui o remiza, si s-a renuntat la idee.
|
|
Sus |
|
|
Matei Voineag
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 05/Iun/2008 Mesaje: 33 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Mar 06 Mai 2008 19:48:49 Titlul subiectului: Metroul Bucurestean-Discutii libere |
93006 |
|
Am observat ca in ultima perioada de timp garniturile de metrou intra in statia Titan (sensul Pantelimon) cu viteza foarte mica.
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 06 Mai 2008 21:17:11 Titlul subiectului: |
93011 |
|
Din cauza ca se monteaza instalatia de ATO pentru BM portiunea de la Titan la Distor se circula la "Cale libera" (nu se iau in considerare semnalele ) iar ordinul de circulatie (un tren nu pleaca pina ce impegatul de la statia respectiva nu ii comunica prin statia radio ca are liber pina la urmatoarea statie) este dat de "Miscarea"din fiecate statie.
Este foarte mare diferenta intre a conduce un BM (pe aceeasi maneta are si mersul si frina iar controlul este continuu) si o IVA (are 4 trepte prestabilite).
|
|
Sus |
|
|
ldh_sniper
Data înscrierii: 13/Apr/2008 Ultima vizita: 05/Iun/2010 Mesaje: 12 Locație: Bucuresti 4
|
Trimis: Mar 06 Mai 2008 21:49:44 Titlul subiectului: |
93015 |
|
Matei Voineag a scris: | Am observat ca in ultima perioada de timp garniturile de metrou intra in statia Titan (sensul Pantelimon) cu viteza foarte mica. | Daca tot ai scris asta, iti pot spune ca pot fi cauze multiple.
1. Linie slabita la intrare.
2. O limitare de viteza.
3. Sa nu fie un inductor care chiar sa functioneze.
Altceva chiar nu mai imi vine in cap, dar cum am mai spus, cauzele pot fii dintre cele mai diverse si la care ne putem astepta mai mult sau mai putin.
Cat despre ATO, cat mai mult ca cunosc multi mecanici abia iesiti de pe bancile scolii care se poarta cu un BM ca si cu levierul de la frana de mana... adica sterg podelele cu calatorii...
_________________ Salvati metrourile care ne-au transportat in siguranta atatia ani de zile!!!!! Salvati Metrourile IVA!! |
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Mai 2008 15:06:28 Titlul subiectului: |
93033 |
|
Ce sunt instalatiile metalice dintre sine in statii? Presupun ca sunt acelasi lucru cu cele galbene nou instalate, dar vreau sa stiu ce rol au si cum functioneaza cu ramele IVA.
Si inca ceva... ce sunt numerele pozitionate tot acolo?
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 07 Mai 2008 20:42:12 Titlul subiectului: |
93043 |
|
In aceasta poza este un macaz http://tramclub.org/files/imag018_766.jpg , iar in aceasta poza http://tramclub.org/files/imag020_715.jpg acele cutii fac parte din sistemul se semnalizare (semafoarele), citesc cind roata trenului trece pe acea sectiune si da un semnal la blocurile de comanda ale semnalului, in acelasi timp cit trenul este pe o sectiune semnalul din spatele lui este rosu, acea cutie mai face si legatura de minus intre cele doua sectiuni.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
25.18 kb |
Vizualizat: |
de 17653 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 18:44:54 Titlul subiectului: |
93083 |
|
Ma refeream la cele din statii, dar presupun ca au acelasi rol (si probabil si resetarea cronometrelor...)
Dar cu placutele metalice numerotate 1-3 cum ramane?
|
|
Sus |
|
|
bygy007
Data înscrierii: 31/Mar/2008 Ultima vizita: 03/Ian/2024 Mesaje: 239 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 08 Mai 2008 20:07:26 Titlul subiectului: |
93088 |
|
Numerotarile erau pentru IVA 1 pentru simpla (2 vagoane), 2 pentru dubla (4 vagoane) 3 pentru tripla (6 vagoane) pentru a opri trenul in asa fel incit distanta dintre tren si iesirea de statie sa fie egala, patratele alea sint antenele baliza pentru BM.
|
|
Sus |
|
|
Flo
Data înscrierii: 26/Iul/2007 Ultima vizita: 05/Oct/2016 Mesaje: 357 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 09 Mai 2008 14:10:14 Titlul subiectului: |
93106 |
|
Patratele galbene sunt noi. Eu ma refeream la dreptunghiurile tot din sina, dar sunt mult mai vechi. Si nu sunt pe centru, ca cele galbene, ci aproape lipite de una dintre sine.
|
|
Sus |
|
|
|